ΚΟΚ 2013 - Θέματα για το ποδήλατο

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Στην πρόσφατη 7η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, ζητήθηκε από όλα τα μέλη να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τα παρακάτω θέματα, τα οποία θέτουμε σε διαβούλευση. Δεν είναι ξεκάθαρο ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για αυτές τις αποφάσεις. Ο ΚΟΚ θα αναθεωρηθεί τον Απρίλιο του 2013. Τα θέματα συζητήθηκαν στη συνέλευση Ποδηλατ-ισσ-ών στις 7-11-2012.

--------------------------------------------------

Θέματα προς Εξέταση για τη χρήση του Ποδηλάτου προκειμένου να τεθούν υπόψη της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής Αναθεώρησης του ΚΟΚ

  • Υποχρεωτικός Εξοπλισμός Αναβάτη (π.χ. κράνος, ένδυση, κ.λ.π.)

  • Υποχρεωτικός Εξοπλισμός Ποδηλάτου (π.χ. φώτα, ανακλαστικά στοιχεία, πινακίδα, κ.λ.π.)
  • Κανόνες κυκλοφορίας επί της οδού (π.χ. ταχύτητα, θέση επί της οδού, κ.λ.π.)
  • Κανόνες κυκλοφορίας επί των ποδηλατολωρίδων, πεζοδρόμων (π.χ. ταχύτητα, προτεραιότητες, κ.λ.π.)
  • Εκπαίδευση -- πιστοποίηση ποδηλατιστών
  • Ασφάλιση ποδηλάτου ή ποδηλάτη
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Φώτα και ανακλαστικά στοιχεία προβλέπονται ήδη
από τον υπάρχον ΚΟΚ και είναι υποχρεωτικά. Θα
μπορούσε να γίνει μια αλλαγή ώστε να είναι υπο-
χρεωτική η χρήση τους μόνο κατά τις βραδυνές
ώρες. Ομοίως και για το ανακλαστικό γιλέκο,
να είναι υποχρεωτικό κατά τις βραδυνές ώρες
εαν δεν υπάρχουν φώτα.

Σχετικά με την κυκλοφορία επί της οδού, πιστεύω
ότι υπάρχει πλήρης κάλυψη από τον υπάρχον ΚΟΚ
αλλα θα μπορούσε πχ να αφαιρεθεί το κομμάτι που
αναφέρεται στη πρόκληση δυσχέριας στους άλλους
οδηγούς

"οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων....υποχρεούνται
να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση
της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού....και δεν προκαλείται
δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες
,

Από εκεί και μετά, να επιτρέπεται όπως και στης μηχανές
η χρήση των λεωφοριολωρίδων. Για τις ποδηλατολωρίδες να
μην είναι υποχρεωτική η χρήση τους.

Ασφάλιση ποδηλάτου/ποδηλάτη ούτε κάν. Ειδικά αν ισχύσει ότι
ποδήλατο = πεζός είναι τελείως άκυρο να το συζητάμε.

Εκπαίδευση διπλώματα πιστοποίηση, αν θέλουν ας κάνουν
κάτι στα σχολεία ως τμήμα εκπαίδευσης του ΚΟΚ. Κατά τα
άλλα υπάρχουν δεκάδες διαφορετικοί κόσμοι ποδηλασίας και
δεν μπορούν να μπουν στο ίδιο καζάνι. Ο αστικός ποδηλάτης
δεν έχει σχέση με τον αθλητή ή με τον βουνίσιο ή με αυτόν
που πάει από το σπίτι στο χωράφι. Δεν γίνεται να υπάρξει
"εκπαίδευση" και δίπλωμα για όλα τα παραπάνω.

Ρουμελιωτης Παν...
Εικόνα Ρουμελιωτης Παναγιωτης
Απών/απούσα

Μυριστηκαν τα λαμογια του κρατους, οτι υπαρχουν καποιες
χιλιαδες ποδηλατες για ξεζουμισμα.
Ευγε στα λαμογια!!!!!!!!!!!!
Αντι να κοιταξουν να βοηθησουν τους ποδηλατες, με αυστηροτερα
μετρα γι αυτους που τους φερονται σαν να μην υπαρχουν,θελουν να τους τα αρπαξουν, με μετρα δηθεν για το καλο τους.
Βρε ουστ παλιο αρπαγες του μοχθου και της κουρασης των ανθρωπων!!!!!!!!!!

cdouvis
Απών/απούσα
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Προτείνω να απαντήσουμε στο υπουργείο με ένα μικρό κείμενο και ταυτόχρονα να αντιπαραθέσουμε τα δικά μας "Θέματα προς Εξέταση για τη χρήση του Ι.Χ.":

  • Υποχρεωτικός Εξοπλισμός Οδηγού και Επιβατών (π.χ. κράνος, ένδυση, κ.λ.π.).
  • Κανόνες κυκλοφορίας επί της οδού (π.χ. ταχύτητα, θέση επί της οδού, κ.λ.π.)
  • Κανόνες κυκλοφορίας και στάθμευσης επί των ποδηλατολωρίδων [sic], πεζοδρόμων [sic], πεζοδρομίων [sic] (π.χ. ταχύτητα, προτεραιότητες, κ.λ.π.)
  • Εκπαίδευση -- πιστοποίηση οδηγών
  • Ασφάλιση Προβάτων
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το να κάνεις ποδήλατο χωρίς κράνος είναι πιο ασφαλές από το να οδηγείς Ι.Χ. (λόγω άσκησης). Δεν είναι λογικό να πέφτει πρόστιμο "επικινδυνότητας" σε κάποιον που ασκείται και επομένως είναι πιο ασφαλής από κάποιον που δεν ασκείται. Γι' αυτό το κράνος δεν πρέπει να είναι υποχρεωτικό.

Αν το κράνος γίνει υποχρεωτικό για την ασφάλεια των ποδηλατών, τότε θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική και η άσκηση για την ασφάλεια των οδηγών Ι.Χ. Για να διατηρήσει κάποιος οδηγός το δίπλωμά του θα πρέπει να αποδείξει οτι ασκείται τακτικά. Ένας τρόπος να το κάνει αυτό αίναι να δίνει αναφορά με το ποδήλατό του κάθε πρωί στο υπουργείο δημόσιας άσκησης, που θα συσταθεί γι' αυτό το σκοπό.

Υ.Γ. Φοράω κράνος, χωρίς να με υποχρεώνει κανείς να το κάνω.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

+1000

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

Θα συμφωνήσω και εγώ

nmandalos
Εικόνα nmandalos
Απών/απούσα

Πείτε στο Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας ότι στα Ευρωπαϊκά κράτη που έχουν υψηλό αριθμό ποδηλατιστών σε καθημερινή βάση, το μόνο που τους υποχρεώνουν να έχουν είναι κράνος και διακριτικά (φώτα-ανακλαστικά κλπ) τα οποία υπάρχουν και στα ποδήλατα όλων μας. Επίσης υποχρεώνει τις πόλεις-δήμους να έχουν δίκτυο ποδηλατόδρομων και διώκονται οι δήμοι όπου δεν υπάρχουν. Ας ξεκινήσουν με ποδηλάτόδρομους και να κυνηγούν τους παράνομα σταθμέυοντες ΙΧ σε αυτούς, ας ξεκινήσουν με το να μεταφέρουμε τα ποδήλατα μας με ΜΜΜ όταν πρόκειται να πάμε μακριά και ας αφήσουν όλα τα άλλα για αργότερα...!

sgiak99
Απών/απούσα

Δεν ισχύει ότι στην Ευρώπη η χρήση του κράνους είναι υποχρεωτική για τους ποδηλάτες

Ένα εξαιρετικό κείμενο που εξηγεί γιατί δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να γίνει υποχρεωτική η χρήση του κράνους υπάρχει εδώ
http://www.thessalonikicyclechic.com/2013/01/blog-post_10.html

Ακριβώς το ίδιο (δηλαδή δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να γίνει υποχρεωτικό) ισχύει και για το γιλέκο.

Η λογική που πρέπει να διέπει κάθε αλλαγή στον ΚΟΚ (τώρα και στο μέλλον) είναι η υπεράσπιση του πεζού και του ποδηλάτη έναντι του αυτοκινήτου, μέσα από περιοριστικά μέτρα για το αυτοκίνητο.
Κάθε άλλη λογική ενισχύει τη χρήση του αυτοκινήτου.
Στη βάση αυτής της λογικής πρέπει να αναπτύσσονται τα αιτήματα του ποδηλατικού κινήματος.

ΟΧΙ, δεν θα μας αναγκάσουν τα αυτοκίνητα να βάζουμε κράνος όταν κάνουμε ποδήλατο ή όταν περπατάμε
ΟΧΙ, δεν θα μας αναγκάσουν τα αυτοκίνητα να φοράμε γιλέκα όταν κάνουμε ποδήλατο ή περπατάμε
Είναι δικαίωμά μας να περπατάμε και να κάνουμε ποδήλατο χωρίς κανέναν υποχρεωτικό εξοπλισμό ασφάλειας

Αν η μη χρήση εξοπλισμού ασφαλείας από τους πεζούς και τους ποδηλάτες κριθεί ή αποδειχθεί επικίνδυνη, τότε η σωστή λύση είναι να ληφθούν μέτρα περιορισμού των αυτοκινήτων

PS. Ίσως άργησα πολύ να σχολιάσω

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

sgiak99 wrote:

PS. Ίσως άργησα πολύ να σχολιάσω

Να τρολάρεις εννοείς. Πόσες φορές θα ποστάρεις
το ίδιο άρθρο αχταρμά για κράνη και συγκρίσεις
με φανταστικές καταστάσεις μακρυνών κρατών;

sgiak99
Απών/απούσα

Συγνώμη αλλά πρέπει να έχει γίνει κάποια παρανόηση.
Δεν είχα καμία πρόθεση να χαλάσω τη συζήτηση
Το συγκεκριμένο σχόλιο ίσως είναι το πρώτο που κάνω στο φόρουμ
Δεν έχω αναφερθεί ποτέ ξανά στο συγκεκριμένο θέμα (ούτε εδώ, ούτε αλλού)
Ούτε οποιαδήποτε σύγκριση έκανα μεταξύ κρατών.

Πιστεύω ότι απλά έγινε παρανόηση (ίσως με μπέρδεψες με κάποιον άλλο) και σε κάθε περίπτωση δεν θα συνεχίσω, ακριβώς επειδή δεν θέλω να τρολάρω. Την άποψη μου ήθελα να εκφράσω
Συγνώμη αν ευθύνομαι εγώ για την παρανόηση

Alexlink
Απών/απούσα

Καλά, η φωτογραφία με τον χτυπημένο Γιαννάκη και το σώο κράνος του είναι φοβερή, έλιωσα στα γέλια! Τι μας πασπατεύεις με έρευνες στην Γερμανία στην Αμερική και αλλού, εδώ στην Ελλάδα όλα ανάποδα γίνονται άρα δεν ισχύουν οι έρευνες

Πάντως θα γίνει μεγάλη ανατροπή αν ισχύσουν τα διπλώματα ποδηλάτου, οι ασφαλίσεις και οι πινακίδες! Δεν πιστεύω δηλαδή ότι θα γίνει τίποτα, στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον! Αλλά φαντάζεστε να αφήσουν όλοι τα μηχανοκίνητα και τα ποδήλατα; Τότε θα φορολογήσουν και τους πεζούν, ο καθένας θα έχει πινακίδα και άδεια κυκλοφορίας...

wp