Αγορά ποδηλάτου πόλης ή επισκευή moutain;

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Stellea
Απών/απούσα

Καλημέρα σε όλους.

Στέλνω αυτό το post γιατί βρίσκομαι σε ένα δίλλημα. Κάνω ποδήλατο εδώ και 20 χρόνια, κυρίως τον ελεύθερό μου χρόνο για βόλτες. Αποφάσισα να αρχίσω να το χρησιμοποιώ πιο ενεργητικά κάνοντας διαδρομές μέσα στην πόλη (π.χ. Π.Φάληρο - Αθήνα) και αντικαθιστώντας σε κάποιο βαθμό το μηχανάκι.
Το πρόβλημα μου είναι αν θα πρέπει να αγοράσω κάποιο καινούριο ποδήλατο ειδικό για πόλη (με ίσια λάστιχα, μεγάλους τροχούς, σχάρες κλπ.) ή αν μπορώ να κάνω την ίδια δουλεια επισκευάζονται το mountain που ήδη χρησιμοποιώ.
Έχω ένα mountain peugeot south pacific (15ετίας) και ένα peugeot blue lagoon (αυτό μου πέφτει μάλλον λίγο μεγάλο). Κυρίως χρησιμοποιώ το πρώτο, αλλά μου έχει μπει η ιδέα ότι με κουράζει πιο πολύ απο ένα καινούριο ποδήλατο. Είναι μόνο η ιδέα μου ή μπορεί να συμβεί; Ένα καινούριο ποδήλατο και ιδιαίτερα πόλης θα είναι πιο ξεκούραστο;
Με δεδομένο ότι δεν θέλω να δώσω πάνω από 300-400 ευρώ για αγορά, τι θα μου προτείνατε; Αξίζει η αγορά ή μια επισκευή στο παλιό;

Ευχαριστώ πολύ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

σίγουρα !!!

Ακόμα και αν το συγκεκριμένο σε κουράζει ως μάουντεν, με λίγα χρήματα αλλάζεις λάστιχα και τιμόνι. ώστε να γίνει καταλληλότερο για την πόλη. Λίγα ακόμα και αποκτάς σχάρα και φώτα !!! Μέχρι τα τριακόσια του καινούργιου, σου περισσέουν κάμποσα

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

eksartate ti antalaktika exei to palio kai se ti leitourgiki katastasi einai
:D
apo ekei kai pera to megethos paizei simantiko rolo
opote an mporeseis na anevaseis kapis fotografies tha mporousame na exoume kaliteri apopsi epi tou thematos

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Παλιό Peugeot

Δεν τίθεται θέμα ότι ένα ποδήλατο 15 ετών υπολείπεται των σημερινών. Σαφώς και θα είναι πιο ξεκούραστο ένα ποδήλατο πόλης από το παλιό σου. Σαφώς όμως θα είναι πολύ πιο ακριβό :)

Με ελάχιστα χρήματα βάζεις λαστιχάκια δρόμου (1,5 ή 1,25 πλάτος), βάζεις και 2 σαμπρέλες και είσαι έτοιμος. Αν σε ενοχλεί η θέση οδήγησης αλλάζεις τον λαιμό με έναν ρυθμιζόμενο και σηκώνεσαι πιο όρθιος. Ξεκίνα με τις φθηνές λύσεις και βλέπεις πως θα σου βγεί.

Το μέγεθος είναι το κατάλληλο για το ύψος σου;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Έχουμε Δύο θέματα λοιπόν:
1ον Άνεση
2ον διαδρομή σε πόλη / άσφαλτο.
Με δεδομένο ότι το ποδήλατο (σκελετός κυρίως) είναι στο νούμερό σου, έχουμε τις παρακάτω προτάσεις:
- αλλαγή ελαστικών με όσο λεπτότερα μπορείς / όσο λεπτά παίρνει το στεφάνι του τροχού σου (δυστυχώς θα πρέπει να αλλάξεις και σαμπρέλες - μικρό το κακό και το επιπλέον κόστος). Πάρε κάτι που να αντέχει σε υψηλές πιέσεις πχ 100 psi. Έτσι θα ελαττώσεις λίγο το βάρος αλλά κυρίως θα πετύχεις μικρότερες τριβές / αντιστάσεις και μεγαλύτερη ταχύτητα / λιγότερη κούραση.
- πιο άνετη σέλα ή κάλυμμα σέλας με τζελ. Προσοχή γιατί θα πάς σε λεπτότερο λάστιχο + μεγαλύτερη πίεση αέρα στην σαμπρέλα (είπαμε φεύγεις από την "λογική" του ΜΤΒ) => χάνεις λίγη από την "απόσβεση" κραδασμών που προσφέρουν τα φαρδύτερα λάστιχα σε χαμηλότερες πιέσεις (όπως τα είχες μέχρι τώρα). Άρα θα την θέλεις τη σέλα ή το κάλυμμα.
- ρυθμιζόμενο (σε κλίση) λαιμό που θα σου προσφέρει πιο όρθια θέση οδήγησης. Σηκώνεται ο κορμός πιο όρθιος => πιο άνετη θέση οδήγησης.

Υποθέτω ότι έχεις ρυθμίσει / καθαρίσει / λιπάνει σωστά τα φρένα / τις "ταχύτητες" / τις ακτίνες / την μεσαία τριβή / τα κέντρα των τροχών και το ποδήλατο είναι σε καλή κατάσταση.

ΜΠΧ
Πέτρος

Ded City Jetz
Απών/απούσα

παρε ενα καινουργιο να το φχαριστηθεις κιολας, μια ζωη την εχουμε, αφου κανεις που κανεις ποδηλατο σου αξιζει λιγος καλως εννοουμενος καταναλωτισμος!
Αν το θες για αποκλειστικα ασφαλτινη χρηση παρε ενα φιτνες, αν δεν σε βγαζουν τα οβολα παρε ενα τρεκακι με ασφαλτινα λαστιχα 700χ35 το μεγιστο και φουσκωνε τα οσο πανε.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Άνεση, λεπτό λάστιχο και 100 PSI δεν πάνε παρέα.

Εγώ όταν έβαλα το 1,25 (από 2.0) μέτρησα όλα τα πετραδάκια της Αθήνας. Πέρναγα ξανά από μέρη που νόμιζα ότι ο δρόμος ήταν ομαλός (με το 2.0 λάστιχο) και ανακάλυπτα ότι δεν ήταν. Θα φάει πολύ κοπάνημα :)

Σε ταχύτητα σίγουρα κερδίζεις αλλά σε άνεση δεν νομίζω :)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πολύ σωστός, γιαυτό και το έβαλα σετάκι με σέλλα / τζελ.
Όντως χάνεις σε άνεση, το λάστιχο παίζει και ρόλο αμορτισέρ (όταν το ποδήλατο δεν έχει από μόνο του κάποια αμορτισέρ).
Αλλά βλέπεις μεγλάη διαφορά σε ταχύτητα και μικρότερη (αλλά αισθητή) σε βάρος.
Στο Ideal Integrator που έχω (από ανταλλαγή με ίδιο που είχα αλλά σε πολύ λάθος νούμερο) ο πρώην ιδιοκτήτης είχε βάλλει λάστιχα 700Χ23 ΚΟΥΡΣΑΣ...
Τελικά τα άλλαξα και έχω πλέον 700Χ28 πίσω και 700Χ25 μπροστά. Πίεση 100 πίσω και 85 - 90 μπροστά.
Η διαφορά βάρους σε σχέση με τα 700Χ40 που φορούσε "από τη μαμά του" + τις σαμπρέλες για τέτοιο λάστιχο.... είναι απίστευτη (Προσοχή: μιλάμε για βάρος που κερδίζεις από αλλαγή ΜΟΝΟ ελαστικών + σαμπρέλας... μην αρχίζετε και λέτε διάφορα...).
Για ταχύτητα καλύτερα να μην μιλήσω (πάλι σε σχέση με 700Χ40 μαμίσια....).

ΟΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ - "ζυγίζεις" τι θέλεις και δοκιμάζεις / αλλάζεις / ξαναδοκιμάζεις κοκ.

Ded City Jetz
Απών/απούσα

..ανεση ειναι να φτανεις σε 30 λεπτα αντι για 45
..να μεταφερεις λιγοτερο βαρος
..να κουραζεσαι λιγοτερο
..να ιδρωνεις λιγοτερο
..ανεση και ασφαλεια ειναι να εχεις μικροτερη σχετικη ταχυτητα με τα αυτοκινητα.
επισης υπαρχουν καποια πολυ αποτελεσματικα αναρτησακια παλουκοσελου.
στις μεγαλες ανωμαλιες θα σηκωθεις ή θα σφιξεις ποδια, ποδηλατο Cadillac δεν εχει βγει ακομα!
πιστευω οτι το 700χ28 ειναι το ιδανικο λαστιχο πολης.
οι ασφαλτινες γεωμετριες μαλλον ταιριαζουν με την ασφαλτινη χρηση, δεν κολλανε μπρικια οι ανθρωποι σωληνες κολλανε.
Νικος, DCJ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μια παρατήρηση για την ανάρτηση στο παλουκόσελλο (ντίζα?). Την δοκίμασα και την παράτησα.
Το επιπλέον βάρος (σιδερένια ντίζα με ατσάλινο ελατήριο μέσα, αντί για το "μαμίσιο" αλουμινένιο παλουκόσελλο) και το γεγονός "ανάρτηση εμπρός, ανάρτηση πίσω" τελικά μου έκοβε πολύ ταχύτητα και η μισή δύναμη αντι να πάει στο πετάλι, πήγαινε στα ελατήρια...(υπερβάλω λίγο, αλλά κάπως έτσι ήταν). Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερη κούραση, αλλά σίγουρα καλύτερη απορρόφηση κραδασμών.

Το δικό μου συμπέρασμα είναι πως Η ΑΝΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ. Τι ακριβώς σημαίνει άνεση για τον καθένα μας (κάτι γράφει σχετικά ο φίλος Ded City Jetz )???

contact