Λοιπόν τις τελευταίες μέρες παρατήρησα ότι η δεξιά πλευρά του μπροστινού φρένου ήταν σχεδόν κολλημένη πάνω στην ρόδα χωρίς να επανέρχεται πίσω όταν άφηνα την μανέτα, αλλά παρ' όλα αυτά δεν εμπόδιζε την περιστροφή της ρόδας. Πιάνω να το κάνω, ξεβιδώνοντας πρώτα την αλενόβιδα που στερεώνει το φρένο στο πιρούνι για να μπορέσω να το περιεργαστώ καλύτερα. Με τα πολλά το καταφέρνω και ξαναγυρνάει όχι τόσο άνετα όσο θα έπρεπε αλλά κινούνταν. Πάω να το βάλω στη θέση του για να δω πως συμπεριφέρεται πάνω στο ποδήλατο και εκεί που βιδώνω την αλενόβιδα μόλις πιάνει τέρμα, σφίγγω(χωρίς να ασκήσω πολύ δύναμη το τονίζω αυτό) και νιώθω κάτι να μην πηγαίνει καλά, θόρυβος δεν ακούστηκε κανένας. Ωπ λέω τι έγινε; Και να σου που μου μένει το φρένο στο χέρι μαζί με το κομμάτι από όπου στερεώνεται το φρένο στο πιρούνι, εκεί που βιδώνει η αλενόβιδα. ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ. Μα πως; Μα γιατί;Πραγματικά δεν μπορούσα να το πιστέψω. Όπως το έβλεπα, στο σημείο όπου έγινε η αποκόλληση φαινόταν σαν να κόπηκε όχι να έσπασε. Μα πως έγινε αυτό;
1) Χρησιμοποιώ αρκετά το μπροστινό φρένο, λόγω του ότι είμαι ελαφρύς(63kg) το πίσω φρένο αν το πατήσω μόνο του κάνει κόντρα στον δρόμο και δεν σταματάω απλά τσουλάω με κόντρα, και έτσι το μπροστά είχε γίνει πολύ λειτουργικό γιατί έκανε την πιο πολύ δουλειά. Παίζει από την καταπόνηση να είχε κάποια Χ εξτρα ευαισθησία το συγκεκριμένο σημείο και γι' αυτό είχα την ατυχία να μου μείνει στο χέρι; Αλλά και πάλι τόσο πολύ;
2)Μπορεί να επισκευαστεί με κάποιο τρόπο; Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, ίσως με ηλεκτροσυγκόλληση; Κάτι πρέπει να γίνει, δεν μπορώ να μείνω χωρίς τα μπροστά φρένα, αλλά δεν ξέρω τι;
Προσπαθώ να παρηγορήσω τον εαυτό μου λέγοντας ότι η ζημιά είναι μικρή και ότι θα μπορούσε να ήταν κάτι χειρότερο, που θα με εμπόδιζε να κυκλοφορήσω το ποδήλατο εντελώς. Τέλος πάντων περιμένω τις γνώμες σας. Ευχαριστώ.
Επισυνάπτω και τις σχετικές φώτο.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 913.74 KB |
![]() | 891.82 KB |
![]() | 891.37 KB |
Πολύ σωστός με τις φωτό. Βοηθάνε πολύ.
Συνήθως, αυτό το τμήμα που έσπασε είναι βιδωτό πάνω στο σκελετό και μπορεί να αντικατασταθεί.
Το πρώτο που πρέπει να τσεκάρεις αν ισχύει αυτό στο σκελετό σου.
Από τις φωτό δε φαίνεται έτσι.
Όχι δεν είναι βιδωτό, είναι κολλημένο, το ποδήλατο είναι Bianchi του 1996, το είχα πάρει από εδώ μέσα, για περισσότερες φώτο Βλ. http://www.podilates.gr/node/37403
Προφανώς δεν έκανες κάτι λάθος στη χρήση, εκτός εάν είχε γίνει κάτι λάθος στην τοποθέτηση της δαγκάνας του v-brake. Μάλλον έχει να κάνει με την καταπόνιση λόγω των ετών χρήσης. Συμβαίνουν αυτά.
Πιθανότατα επιδιορθώνεται χωρίς κάποια σημαντική δυσκολία, αρκεί να το αναλάβει σωστός τεχνίτης και όχι κανένας ποδηλατάς που θα κάνει ότι του κατέβει απλά και μόνο για να΄πάρει τα χρήματα.
Δες αυτό το θέμα αν θες... http://www.podilates.gr/node/18560 και αν μου επιτρέπεται και εγώ σου προτείνω να πας μια βόλτα από τον Γιώργο...
Rock επισκευές
Γιώργος Τσακιρακάκης - Μηχανικός & Μηχανουργός
Λ. Κωνσταντινουπόλεως & Αγίας Μαρκέλλης 13
(100 μέτρα από το μετρό Κεραμεικού)
Τηλ. 6974851082
Επισκευές σπειρωμάτων, σκελετών, τροχών, αναρτήσεων, φρένων κ.λπ., ακτινολόγηση.
Υπεύθυνες μετατροπές, ανακατασκευές - αναβαθμίσεις, μηχανουργικές εργασίες (ισιώματα, τρύπημα σκελετού, άπαντα), 20ετής πείρα από αγώνες ταχύτητας.
Ο Γιώργος -εκτός από ποδηλάτης- είναι μερακλής, φιλότιμος και πολύ εξυπηρετικός!
(Παλιότερα ποδηλατούσε στην Α.Ε.Κ..)
Εννοείται ότι επιτρέπετε από πλευράς μου, άλλωστε γι' αυτό έκανα δημοσίευση. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, αλλά δεν μένω Αθήνα, Θεσσαλονίκη.
Μπορεί δηλαδή να επισκευαστεί; Δεν υπάρχει μήπως θέμα να γίνει ζημιά στο πιρούνι; Είναι και το σημείο κάπως, δεν ξέρω!
Αφού δεν είσαι στην ΑΘήνα και δεν είναι σίγουρο οτι μπορεί να επισκευαστεί έτσι ώστε αν είσαι 200% ασφαλής (φρένο είναι, χρειάζεται ασφάλεια), πάρε ένα άλλο πιρούνι - υπάρχουν μεταχειρισμένα απο παλαιότερα ποδήλατα πολύ φθηνά . Ψάξε σε παλιά ποδηλατάδικα της περιοχής σου.
Πράγματι είναι το θέμα της ασφάλειας και εμένα που με προβληματίζει πιο πολύ. Διότι και να επισκευαστεί ποιος μου εξασφαλίζει ότι δεν θα σπάσει πάλι, σε ένα απότομο φρενάρισμα πχ. Δεν ξέρω κιόλας τι δουλειά μπορεί να γίνει και από ποιον θα γίνει και γι' αυτό υποθέτω μόνο. Πάντως για νέο πιρούνι δεν είναι κακή λύση, αλλά θα είναι άσχημη αισθητικά αν δεν είναι ίδιο (σιγά μη βρω ίδιο!!!). Θα το έχω υπόψη μου πάντως.Ευχαριστώ.
Ασημένιο δεν είναι το πιρούνι?
Θα βρεις εύκολα κάτι αντίστοιχο.
Μάλλον όντως είναι και η πιο σίγουρη λύση.
Απλά θα πρέπει να χρεωθεί και κάποιοα χρήματα για την εργασία.
Κάνε μια βόλτα σε ποδηλατάδικα να πάρεις μια εικόνα.
Για να μην κουβαλάς όλο το ποδήλατο, αυτό που θα πρέπει να ζητάς είναι ατσάλινο πιρούνι 26άρι και αν θυμάμαι καλά το ποδήλατο είναι threaded και 1".
Αυτός ο σιδερένιος οδηγός ξεβιδώνει άνετα (νομίζω δεν είναι πρεσαριστός) με μια τσιμπιδο-σκύλλα κι αγοράζεις από e-Bay κάποιον... τώρα παίζει το τιτάνιο ώστε να μην οξειδωθεί και σπάσει. Εννοείται θα αλλάξεις και τον άλλο.
brake boss φωτο
brake pivot φωτο
HELP! broke the V Brake boss off my frame
Need advice to repair a broken V-brake boss post!
Problem Solvers
http://problemsolversbike.com/products/category/hardware
http://www.paragonmachineworks.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&ca...
http://www.paragonmachineworks.com/cgi-bin/commerce.cgi?search=action&ca...
http://www.framebuilding.com/Bosses.htm
www.framebuilding.com/acrobat%20files/017_BOSSES2003.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=cgBgfNdkDj8
Λάθος μου... δείχνει πρεσαριστό.
Δεν πειράζει, η πληροφορίες που έδωσες είναι έτσι κι αλλιώς χρήσιμες!
Kαι "press fit brake bosses" δε βλέπω/βρήκα να πωλούνται ευρέως... μόνο στους bicycle frame builders.
https://www.google.gr/search?q=press-fit+brake+stud&biw=1024&bih=611&tbm...
Αυτό που θα κάνεις, εάν σκοπεύεις να αγοράσεις νέο πιρούνι, είναι να προσπαθήσεις να βγει, μόνο τραβηχτό προς τα έξω, όχι περιστροφικά γιατί στα πρεσαριστά η βάση εισδοχής είναι οδοντωτή ώστε να μην περιστρέφεται.
Η 2η λύση είναι, πρώτα με ένα τρυπάνι να αρχίσεις να το "τρως" εσωτερικά μέχρι να λεπτύνει το τοίχωμα ώστε να τραβηχτεί ευκολότερα.
H 3η λύση είναι, αφότου βιδώσεις τη βίδα να δεις τι γίνεται... ώστε να τραβήξεις είτε να περιστρέψεις.
H 4η λύση είναι, να σου έτεμνε ο Γιώργος σπείρωμα... ώστε να έβαζες τους νέου τύπου.
μηχανουργείο, να βγάλει / κόψει / φάει το παλιό, να ανοίξει σπείρωμα θηλυκό, να βάλει νέο βιδωτό boss και έτοιμος.
Πραγματικά ευχαριστώ για τη βοήθεια όλους και για τις πληροφορίες (SpyrosV). Μάλλον έτσι θα γίνει θα πάω σε σιδερά, αλλά δεν ξέρω κανέναν που να ασχολείται με ποδήλατα εδώ στη Θεσσαλονίκη. Θα ρωτήσω να βρω αν υπάρχει κανείς.
Αλλά πριν από αυτό δείτε τι έκανα να μου πείτε τι γνώμη σας.
Δίπλα στο δικό μου ποδήλατο είναι αραγμένο και ένα μικρό ποδηλατάκι του ανεψιού μου, καθώς το κοιτούσα είδα τα φρένα του και μου ήρθε αμέσως η ιδέα...Τα φρένα είναι caliper τα βγάζω και τα βάζω στο δικό μου, αλλάζω τα τακάκια με τα παλιά από τα V-brakes , γιατί τα άλλα δεν έκαναν καλή εφαρμογή. Δουλεύουν μια χαρά τα φρένα αλλά από φρενάρισμα μχ όχι και τόσο καλά, φρενάρουν όχι το ίδιο καλά όπως πριν, αλλά φρενάρουν. Προσωρινά είπα να τα αφήσω για να μπορώ να κυκλοφορώ. Λέτε να έχω πρόβλημα; Θα μπορούσε, λέω μήπως(;) αυτή να είναι πιο μόνιμη λύση, αν έπαιρνα καλύτερα τέτοιου τύπου φρένα; Δεν ξέρω γι' αυτό ρωτάω, μήπως δημιουργήσουν πρόβλημα στο πιρούνι; Και από ασφάλεια επίσης δεν ξέρω τι γίνεται με αλλαγή του τύπου των φρένων.
Υ.Γ.: Μην ανησυχείτε ο ανεψιός μου δεν το χρησιμοποιεί πλέον το ποδηλατάκι γιατί του πήραμε καινούριο πριν 2 μήνες, ψήλωσε ο μπόμπιρας.

Η σχετική φώτο.
ειδικότερα τόσο ο τρόπος που το παρουσίασες! Νομίζω μπορείς να βάλεις και ένα τεράστιο παπούτσι/παπουτσάκια,να τσεκάρεις μήπως τυχόν έχουν εγκάρσιο παίξιμο οι δαγκάνες και έφυγες! ουδέν μονιμότερον του προσωρινού!
Ήταν μιά(καλή)λύση, αλλα τα v φρενάριζαν καλύτερα. Άξιος!(frena yparhoun!)
Αυτό είχα κάνει κι εγώ πριν πολλά χρόνια σε ένα παλιό ποδήλατο που είχε κομμένα στηρίγματα φρένων, ώσπου να βρω και να αλλάξω το πιρούνι με ένα κατάλληλο (με στηρίγματα).Βρήκα κάποτε ένα στα σκουπίδια και όλα μια χαρά.
Οσο καιρό είχα όμως τα φρένα-δαγκάνες που ήταν ανάλογης ποιότητας με τα δικά σου, δεν μπορώ να πω οτι φρέναρα και με πολλή ασφάλεια ή οτι το εμπιστευόμουνα στην πόλη. Το είχα μόνο για καμμιά λαική, και κοντινές δουλειές...
Οπότε: καλή λύση αλλά προσωρινή και... πρόσεχε.
...με τιμη γυρω στο εικοσαρικο αν δεν κανω λαθος.
Αβαφα ομως.