Χαιρετω...
Πριν ενα μηνα παρατηρησα οτι ο πισω τροχος ''γλυφει'' το δεξι κατω ψαλιδι, ειδικα στις ανηφορες και τις στροφες. Το προβλημα αρχισε να γινεται εντονοτερο οποτε και αποφασισα να το λυσω για να δω τι συμβαινει. Μετα απο αρκετη ωρα και αρκετα καντηλια, ειδα και αποειδα και το πηγα σε ενα μαστορα. Μου επιβεβαιωσε τους φοβους μου, οτι δηλαδη το ψαλιδι εχει ''παρει σασι'' αλλα το κεντραρισε οσο μπορουσε και πηγε τον τροχο οσο πιο αριστερα μπορουσε. Το θεμα ειναι οτι τωρα παρουσιαζει το ιδιο προβλημα αλλα απο την αριστερη πλευρα του τροχου. Το να το πηγαινω στο μαστορα καθε εβδομαδα για να το φτιαχνει για λιγο μεχρι να ξαναχαλασει δεν ειναι λυση, οπως και το να παρω καινουριο ποδηλατο αυτη τη στιγμη. Και επειδη πηγαινω στη δουλεια μου με το ποδηλατο και ο δρομος ειναι μεγαλη ανηφορα, ηθελα να ρωτησω αν γινεται να διορθωθει το στραβωμα στο ψαλιδι, εστω και προσωρινα.
Καθε ιδεα-προταση καλοδεχουμενη.
Ποιό ποδήλατο έχεις?
Αν μπορείς ανέβασε μια φωτό που να εστιάζει στο πρόβλημα.
Έτσι θα βοηθηθείς περισσότερο.
Καλησπέρα!
Μπορείς να δώσεις λίγο περισσότερα στοιχεία για το ποδήλατο ?
Πόσα γρανάζια έχει πίσω?
Εκεί που πιάνει η ρόδα (dropout) είναι κάθετο ή παράλληλο με το έδαφος?
Τύπος / μάρκα ποδήλατου?
Η ρόδα πιάνει με παξιμάδια ή Quick Release?
Ρωτάω γιατί πρέπει να γίνει κάτι χοντρό για να στραβώσει ένας σκελετός - άσχημη στούκα, χτύπημα, τέτοια πράματα
Μια συνηθισμένη ζημιά σε ποδήλατα με ελεύθερο πίσω (έως 7 γρανάζια) είναι να στραβώνει / σπάει ο άξονας της ρόδας ειδικά αν ο αναβάτης είναι βαρύς. Ευτυχώς είναι εύκολα επιδιορθώσιμη (αλλαγή άξονα)
Ένα άλλο συνηθισμένο θέμα σε οριζόντιο dropout με quick release είναι είτε να μην κάτσει καλά ο τροχός ή να μετατοπιστεί από τις δυνάμεις που ασκεί η αλυσίδα και να γλύφει το αριστερό ψαλίδι. Αυτό λύνεται με καλύτερο σφίξιμο.
Καταρχας, ευχαριστω για τη γρηγορη απαντηση.
Οσον αφορα το ποδηλατο τωρα, το ποδηλατο ειναι 5ετιας, αγορασμενο απο γνωστο μαγαζι της Χαλκιδας (δεν ξερω αν επιτρεπεται να πω ονοματα εδω μεσα). Η μαρκα ειναι ultra αν θυμαμαι καλα γιατι τα αυτοκολλητα εφυγαν μολις το αγορασα. Ειναι hardtail και η ροδα πιανει με παξιμαδια Δεν ειναι κανενα ακριβο ποδηλατο ουτε και τελειας ποιοτητας αλλα θα μπορουσα να πω οτι ειναι αξιοπρεπες μετα την κακομεταχειριση που του εχω ριξει.
Οταν λες γραναζια εννοεις την κασετα των ταχυτητων του πισω τροχου? Αν ναι, 7 ειναι.
Για το dropout με πιανεις λιγο αδιαβαστο να σου πω την αληθεια. Αν καταλαβα καλα την ερωτηση, το dropout ειναι παραλληλο με το εδαφος.
Δεν εχει φαει γερη στουκα, αν εξαιρεσεις μια καλη λακκουβα που κερασα στον πισω τροχο στην καθοδο της Συγγρου. Μετα απο αυτη τη στουκα ο τροχος πηγε για ακτινολογηση, 5 κιολας μερες μετα απο γενικο service ( :( ) αλλα δεν πιστευω οτι μπορεσε να προκαλεσει ζημια και στο ψαλιδι.
Οι φωτο θα ανεβουν αλλα τωρα δεν εχω καλωδιο να συνδεσω το κινητο με το pc. Δεν ξερω αν αρκει μια προσωρινη περιγραφη για να πειτε καμια ιδεα, παντως, ενω στο πανω ψαλιδι ο τροχος γερνει ελαφρως προς τα δεξια, στο κατω ψαλιδι το λαστιχο κυριολεκτικα γλυφει τη αριστερη πλευρα του ψαλιδιου. Και για να διαλυσω οποια αμφιβολια περι τροχου, η ζαντα ακτινολογηθηκε απο το μαγαζι που αγοραστηκε και το ποδηλατο στη Χαλκιδα.
Μήπως έχει γίνει λάθος τοποθέτηση του τροχού;
Τον έβαλες και τον ξαναέβαλες για να το ελεγξεις;
Αν είναι ατσάλινο και δεν έχει "τσακίσει" ο σωλήνας στα ψαλίδια έρχεται μια χαρά. Θα πάρεις ντίζα στη διατομή του άξονά σου και θα την κόψεις 2 κομμάτια. θα την βιδώσεις σαν άξονα στα 2 ψαλίδια και θα δεις πόσο φεύγει το ένα ψαλίδι από το άλλο. Θα βάλεις ένα μακρύ σωλήνα για μοχλό και θα "φέρεις" τα ψαλίδια έτσι ώστε οι 2 άκρες της ντίζας να κοιτάνε ακριβώς η μία την άλλη και νοητά σαν άξονας να είναι παράλληλος με τον άξονα της μεσαίας τριβής.
Καλό είναι όταν κάνεις τα παραπάνω να πιάσεις τον σκελετό σε μέγγενη από τη μεσαία τριβή που προφανώς θα έχεις λύσει, καλύτερο ακόμα να βιδώσεις 2 καπάκια από παλιά μεσαία τριβή ανοιχτού τύπου πριν σφίξεις στη μέγγενη να μη πηδήξεις τον σκελετό.
Αν είναι οποιοδήποτε άλλο υλικό δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Ίσως μπορεί ο Γιούρις ο Γκέλερ όμως με τη σκέψη.
O τροχος λυθηκε και δεθηκε αρκετες φορες απο μενα αλλα και απο το μαστορα και το προβλημα παρεμεινε.
@ΤheGlassIcon, εξυπνη ιδεα, αλλα ο σκελετος ειναι αλουμινιο. Ελπιζω να μην ειναι ανεπανορθωτη ζημια. Σε λιγο θα ανεβασω και φωτο για να καταλαβετε ακριβως τι εννοω.
Δε θέλω να σε απογοητεύσω, αλλά (αν έχει παραμορφωθεί) αλλάζεις σκελετό. Τόσο απλό.
Με απογοητευσες. :p Πως μπορω να καταλαβω αν οντως εχει παραμορφωθει ο σκελετος?
Και οι φωτο που σας ελεγα:
http://img6.imageshack.us/img6/2493/43916885.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/9311/40163144.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/1107/55022304.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/4963/36578731.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/8200/92979904.jpg
Αξονας τροχου η ψαλιδια σκελετου;
Με δεδομενο οτι τα drop-out ειναι καθετα, για να μην καθεται σωστα ο τροχος στη θεση του, η στραβος ειναι ο γιαλος (ψαλιδια σκελετου), η στραβα αρμενιζουμε (αξονας τροχου).
Οποιο απο τα δυο και να ειναι στραβο, ειναι σχετικα ευκολο και απλο να το βρεις.
Βγαλε τον τροχο, και ξανατοποθετησε τον, αλλα αφου προηγουμενως γυρισεις σε αλλη θεση τον αξονα του τροχου.
Και κατοπιν παρατηρησε σε τι θεση βρισκεται ο τροχος (ζαντα-λαστιχο).
Αν η ζαντα δειχνει να εχει μετακινηθει σε αλλη θεση σε σχεση με τα πισω ψαλιδια, τοτε ο αξονας του τροχου ειναι στραβος.
Αυτο μπορεις να το επαληθευσεις και με αλλο τροπο:
Αφου βγαλεις τον πισω τροχο απο το σκελετο, αφαιρεις τελειως απο τον αξονα τα δυο 15αρια παξιμαδια που στερεωνουν τον αξονα στα drop-out. Κατοπιν, κρατωντας τον τροχο σταθερο, γυρνα με το χερι τη μια ακρη του αξονα, και κοιτα τι κανει η αλλη ακρη.
Αν η αλλη ακρη την ωρα που περιστρεφεται, ανεβοκατεβαινει κιολας, τοτε ο αξονας ειναι στραβος (και πλεον μοιαζει με μπανανα). Ετσι, αναλογα με την θεση που θα καθισει στα drop-out, αντιστοιχα μετακινειται και η περιφερεια του τροχου (ζαντα-λαστιχο).
Το πιο πιθανο και συνηθισμενο, ειναι να εχει στραβωσει ο αξονας. Ειδικα αν παρατηρησες οτι ο τροχος αλλαξε θεση και στραβοκαθεται, μετα απο καποια λακουβα η γερο κοπανημα.
Ετσι κι αλλιως, οι συνηθισμενοι μασιφ αξονες, ειναι κατασκευασμενοι απο μεταλλο ποιοτητας βουτυρου, και στην πρωτη ευκαιρια, θα στραβωσουν, και μετα απο καποια χιλιομετρα, θα κοπουν. Υπαρχουν βεβαια και ποιοτικοι μασιφ αξονες, αλλα οι κατασκευαστες δεν συνηθιζουν να τοποθετουν τετοιους.
Αν βρεις (μετα τον ελεγχο) οτι ο αξονας δεν φαινεται να ειναι στραβος, τοτε περνας στον επομενο ελεγχο, και ελεγχεις αν ο σκελετος ειναι στραβος.
Γι αυτο, θα χρειαστεις ενα σπαγγο περιπου 2,5-3 μετρα μακρυ.
Κατοπιν αφαιρεις τον πισω τροχο, και δενεις τον σπαγγο στο ενα απο τα δυο πισω drop-out, εστω στο αριστερο, κι αφου τον περασεις απο την εξω πλευρα του drop-out,
τραβας το σπαγγο μεχρι το λαιμο του σκελετου, κι αφου "αγκαλιασεις" το λαιμο απο την μπροστα πλευρα με το σπαγγο, τεντωνεις το σπαγγο μεχρι την εξωτερικη πλευρα του πισω δεξιου drop-out.
(Δηλαδη με τον τεντωμενο σπαγγο σχηματιζεις ενα U, οπου η μεσα πλευρα της κορυφης του U ακουμπαει στην μπροστινη πλευρα του λαιμου, ενω οι δυο ακρες του σπαγγου, ακουμπανε/καταληγουν στην εξωτερικη πλευρα των δυο πισω drop-out).
Κατοπιν μετρας (με ενα μετρο, παχυμετρο, κλπ) την αποσταση του seat tube (του σωληνα της σελλας) απο τα δυο σκελη του σπαγγου. Κανονικα θα πρεπει οι δυο πλευρες του seat tube να ισαπεχουν απο τα δυο σκελη του σπαγγου (η δεξια πλευρα του σωληνα απο το δεξι σκελος του σπαγγου, και η αριστερη απο το αριστερο τμημα του σπαγγου).
Πληροφοριακα, η μεθοδος αυτη, παροτι "μπακαλικη", ειναι πολυ ακριβης, και δειχνει ακομη και μικρες αποκλισεις απο την ευθυγραμιση, του σκελετου.
Να ξερεις παντως, οτι οι σκελετοι δεν στραβωνουν τοσο ευκολα. Πιο πιθανο ειναι να ειναι κατασκευασμενος εξ αρχης στραβος ο σκελετος.
Αν ομως στην αρχη ο σκελετος σου ηταν ενταξει, τοτε στην περιπτωση σου, το πιο πιθανο ειναι να φταιει ο αξονας του τροχου.
Και παλι ομως, αν τελικα αποδειχθει οτι οντως ο σκελετος ειναι στραβος, μπορεις με μια στρογγυλη λιμα διαμετρου το πολυ 10 χιλιοστων, να λιμαρεις ελαφρα την εσωτερικη καμπυλη του δεξιου drop-out, εκει που παταει ο αξονας δηλαδη (αν ο τροχος ακουμπαει στο δεξι ψαλιδι), η του αριστερου (αν ο τροχος "βρισκει" στο αριστερο ψαλιδι) και να ξανακεντραρεις τον τροχο, ωστε να μπορεσεις να εξακολουθησεις να χρησιμοποιεις το ποδηλατο, χωρις να μπεις στα εξοδα και την ταλαιπωρια αλλαγης σκελετου.
Αυτα τα ολιγα, και σου ευχομαι να ειναι στραβος ο αξονας...
Υ.Γ.: Μια που μπηκες στον κοπο να ελεγξεις τοσα πραγματα, για ριξε μια ματια και στο πιαταρισμα του πισω τροχου...
Που ξερεις, μπορει να ανακαλυψεις κι εκει καμμια "εκπληξη"...
1. Βάλε τον τροχό σε άλλο ποδήλατο
2. Δανείσου άλλο άξονα για 2 λεπτά.
3. Βάλε μια αντίστοιχη νέα ρόδα για 1 λεπτό.
Το "1" δεν είναι πολύ σίγουρο γιατί έχει
κάνει αλχημεία ο ποδηλατάς στον τροχό και
δεν ξέρω πόσο καλά την έχει κάνει.
Το "2" θα σου δείξει αμέσως αν έχεις θέμα
με τον άξονα. Το "3" είναι το καλύτερο.
Ευχαριστω για τις προτασεις παιδια! Η αληθεια ειναι οτι αν και θελω να πιστευω οτι ξερω 5 πραματα γυρω απο το ποδηλατο, τον αξονα δε τον ειχα σκεφτει ποτε. Επισης, το tip με τη λιμα ηταν ολα τα λεφτα! :p Αν δε βγαλω καθολου ακρη (που νομιζω θα βγαλω γιατι ο αξονας εχει υποστει αρκετη κακοποιηση τωρα που το λετε και εσεις) θα ξεκινησω να λιμαρω.
Κατι τελευταιο, σκεφτομουν να λιμαρω το λαστιχο. Δηλαδη, να φαω τα δοντακια του αριστερα για να μη βρισκουν αλλα το αφησα γιατι φοβομουν οτι θα επηρεασει την προσφυση του. Εσεις τι λετε?
Οπως και να 'χει, ευχαριστω για τις συμβουλες και θα επανελθω στο φλεγον αυτο ζητημα μολις βγαλω ακρη. :p
Μην ανησυχείς για την πρόσφυση! Θα είσαι ο μόνος που θα έχεις εκπαιδευτεί για φλατ τρακ αγώνες. Μετά να το βγάλεις μια φωτό και θα σε κεράσω τόνους μπύρες!
ΥΓ: Ρε φιλαράκι, πάνε φτιάξε τον τροχό σου κι άσε τα ψαλίδια και τις λίμες για τίποτα νύχια!
lololol
Update, πηγα σημερα σε ενα αλλο μαγαζι της Χαλκιδας και ο εμπορος που κοιταξε το ποδηλατο μου ειπε οτι ο σκελετος ειναι μια χαρα και οτι απλα το νυχι θελει αλλαγη. Ειναι δυνατο το νυχι να προκαλει ολη αυτη την ταλαιπωρια? Τι λετε?
...αναφερεσαι στο δεξι νυχι, που δεν παραθετεις στις φωτογραφιες.
Αν το δεξι νυχι ειναι αποσπωμενο, και ταυτοχρονα αποτελει και το δεξι drop-out οπου εδραζεται η δεξια πλευρα του αξονα, τοτε, ναι, μπορει να εχει στραβωσει και να επηρεαζει τη θεση του τροχου.
Συνηθως ομως, το αποσπωμενο νυχι στραβωνει προς τα μεσα η προς τα εξω, και παντως πολυ δυσκολα το τμημα του που στηριζει τον αξονα (επειδη ακριβως εσωτερικα στηριζεται απο τον αξονα και τους τυχον αποστατες του αξονα), αλλα το κατωτερο τμημα του, που στηριζει το ντεραγιε, και το οποιο δεν επηρεαζει τη θεση του αξονα (και κατα συνεπεια και του τροχου).
Μια φωτογραφια της δεξιας πλευρας στο σημειο που βρισκεται το νυχι (απο το πλαι και απο πισω), θα βοηθουσε στη "διαγνωση".
Εν πασει περιπτωσει, τα αποσπωμενα νυχια ως ανταλλακτικα κοστιζουν γυρω στο δεκαρικο. Πολυ φθηνοτερα απο το σκελετο ολοκληρο. Οποτε μια δοκιμη αλλαγης του, δεν ειναι καταστροφικα ακριβη, σε περιπτωση οπου εκ των υστερων διαπιστωσεις οτι δεν εφταιγε το νυχι, αλλα ο αξονας π.χ.
Εγω παντως, πριν απο οτιδηποτε αλλο, θα αλλαζα τον αξονα του τροχου, με εναν καλυτερης ποιοτητας, ετσι κι αλλιως.
10 λεπτα δουλεια ειναι, και κοστος ισως μικροτερο απο το κοστος του νυχιου...
Την ιδια τιμη μου ειπε και ο εμπορος. Θα ανεβει φωτογραφια συντομα και σκοπευω να το αλλαξω ακριβως γιατι ειναι ''μονο'' δεκα ευρω. Αλλα πρωτα θελω να ακουσω γνωμες μετα την φωτο. Παντως, ευχαριστω αδερφε για την απαντηση.
Βtw, το νυχι ειναι αποσπωμενο και το dropout ειναι στη βαση στη δεξια πλευρα του τροχου.
βασικά το ποδήλατο είναι αλομινίου
άρα αν στράβωσε τον ήπιες
δεν ισιώνει
και να ισιώσει πάλι σκατά θα γίνει
αν και εμένα μου φένεται κουλό να έχει στραβώσει στα καλά του καθουμένου
εγώ έχω 10ετιας ποδήλατο αλουμινίου και δεν έχει στραβώσει
και δεν είσαι πιο χοντρός από εμένα
κρίμα να μην είσαι από βόρεια να το βλέπαμε μαζί
Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζω και εγώ ακόμη άκρη δεν έβγαλα. Έβγαλα την ρόδα και παρατήρησα οτι ο άξονας είναι στραβός δηλ αν αλλάξω τον άξονα θα γίνει;Και ο άξονας τόσο εύκολα στραβώνει; http://www.podilates.gr/node/24406
Ρε μήπως είναι θέμα ομπρελιάσματος της ρόδας ή έχει γίνει κάτι λάθος στο αξονάκι του κέντρου στον τροχό.
Τα αξονάκια σε τέτοιου τύπου ποδήλατα συνήθως έρχονται με αποστάτες (οι οποίοι δεν είναι πάντα απαραίτητοι)που φέρνουν την ρόδα πιο δεξιά ή πιο αριστερά σε σχέση με τα chainstays.
Μπορεί ο σκελετός να είναι ολόϊσιος και μια λάθος τοποθέτηση του αποστάτη του άξονα ή ενα λάθος ομπρέλιασμα του τροχού να φέρνει όλο τον τροχό δεξιά ή αριστερά.
Ακόμα και να βρίσκει στο chainstay, να μασάνε οι ακτίνες το πισω derailer ή να τρίβεται το λάστιχο στην αλυσίδα και στο μπροστά derailer.
Το ποδήλατο εχει Vertical Dropout ή οχι?
http://sheldonbrown.com/gloss_dr-z.html
Πήγα σήμερα στον μάστορα της γειτονιάς μου και με είπε ότι θέλει να γίνει ακτινολόγηση και σωστό ομπρελιάρισμα,θα μου βάλει και πεταλούδα πίσω να βγαίνει η ρόδα πιο εύκολα μαζί με εργατικά 23 euro!! για να δούμε θα γίνει η δουλειά??
Ηθελε απλα ακτινολογηση http://imageshack.us/photo/my-images/502/20120911191244.jpg/
πεταλούδα δεν είναι και must και γλιτώνεις τουλάχιστον 5 ευρό
βέβαια δεν είναι και κακό
τελικά τα ψαλίδια είναι στραβά ή όχι?
δεν ξερω για το παλληκαρι, παντως το θεμα μου λυθηκε. Ο μαστορας ειχε δικιο, εφταιγε το νυχι. Το ελυσε μπροστα μου και ειδα οτι το νυχι ειχε φαγωθει στην ακρη, αποτελεσμα λαθος βιδωματος τροχου. 10 ευρω μου πηρε μονο για το καινουριο νυχι και την εργασια αν και μου ειπε οτι λογω λαθος τποθετησης του τροχου στο νυχι, γαμηθηκε λιγο και το σπειρωμα στο dropout του τροχου. Οχι πολυ μεγαλη ζημια, απλα ειναι κατι που δε διορθωνεται. Με λιγα λογια τελος καλο ολα καλα. Ευχαριστω για τις απαντησεις και το χρονο σας. Το θεμα δε το κλειδωνω για να βγαλει ακρη και το αλλο το παιδι.