Είχα καιρό να χρησιμοποιήσω το τραίνο με το ποδήλατο. Τις Πέμπτες έχει βιολογική λαϊκή στο Φλοίσβο και όποτε χρειάζομαι κάνω την κατεβασιά μου με τον Καρβουνιάρη και τα σακίδιά μου και τροφοδοτούμαι με τα υπέροχα εσπεριδοειδή και τα μήλα και τα κάστανα και τα άλλα ωραία...
Επειδή γνωρίζω σχεδόν όλους τους παραγωγούς απ’ τη βιολογική λαϊκή της Κυψέλης που έχει κλείσει εδώ και χρόνια, συμβαίνει κάτι που δεν μπορώ να αποτρέψω χάριν ευγενείας. Όλοι μου κάνουν το κάτι παραπάνω ως δώρο και καταλήγω πάντα με ένα βάρος παρά πάνω απ’ αυτό που είχα κατά νου και προχτές όμως αυτό παράγινε και είχε σαν συνέπεια να μην μπορώ να συγκρατήσω το ποδήλατο με τίποτα. Είχε την τάση να σηκωθεί όρθιο...
Κι αφού εισέπραξα ένα “μοσχάρι” από έναν οδηγό ΙΧ την ώρα που φόρτωνα και καθώς ήταν και κεκλιμένο πολύ το οδόστρωμα φόρτωνα με το ποδήλατο να “φεύγει”, του “έφραζα" την διέλευση κατά ένα μέτρο και κάτι (ο καημένος πού να προσπεράσει λίγο πιο κει, εξ άλλου όταν είναι στο δρόμο εν κινήσει το ποδήλατο μια χαρά το προσπερνάνε στους είκοσι πόντους...)
ε...πήρα το δρόμο της επιστροφής εν μέσω επευφημιών κι ευχών για το τι με περίμενε, ανήφορος ως το σπίτι και με τέτοιο βάρος...όμως εντάξει...πήρα το δρόμο το στρατί, στρατί το μονοπάτι και με τα φώτα ανοιχτά μπρος πίσω μολονότι δεν είχε σκοτεινιάσει ακόμα έφτασα στο ποτάμι κι άρχισα τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο κι εκεί στην Σιββιτανίδου κι ενώ περίμενα το φανάρι να περάσω ευθεία προς Ταύρο και Πετράλωνα και Θησείο κι Αθηνάς κλπ κλπ...μου ήρθε η βαρεμάρα με τοόσο βάρος και είπα να πάρω το τραίνο...
Κι εκεί άρχισα το τραγουδάκι "you’d better come home speedy Gonzales....lalalaaaaalalalalallallaaaaaaa....etc etc etc".
Έχασα σχεδόν τρία τραίνα λόγω φόρτου. Περιμέναμε δυό ποδήλατα. Εγώ είχα πλασαριστεί για την τελευταία πόρτα. Ο άλλος μάλλον για την προτελευταία μετά φόβου γνώσεως...ήξερε καλύτερα από μένα το εξελιγμένο τοπίο...
Εν ολίγοις μπήκαμε εκείνος εκεί που στόχευε κι εγώ εκεί που στόχευα, με μια κυρία κι ένα ροζ όριεντ ήδη μέσα. Στίς επόμενες στάσεις απ’ την πίσω πόρτα κάνοντας πιρουέτες ανάμεσα στον κόσμο και τα ήδη υπάρχοντα ποδήλατα μπήκαν άλλα δύο ποδήλατα. Σύνολο πέντε...λαλαλλλαααααα ω! speedy Gonzales....
Ήταν ασφυκτικά κι αν δεν είχα το βάρος κι αν ήξερα το σκηνικό δεν θα είχα επιλέξει αυτή τη λύση...
Και τότε σκέφτηκα ότι έχει ωριμάσει έως σιτέψει η συνθήκη για το αίτημα να μπει ειδικό βαγόνι για ποδήλατα.
Η κυριία που προϋπήρχε όταν εγώ μπήκα κατέβηκε όπου κι εγώ. Και οι δυο χρησιμοποιήσαμε το ασανσέρ για να βγούμε έξω. Εγώ πήγαινα σπίτι. Αυτή να δουλέψει. Δεν ξέρω πού, γιατί η ώρα ήταν 5.30-6.00μμ. Σημασία είχε πώς κοίταζε απελπισμένα το ρολόϊ της κι έτρεμε τα λεπτά και τα δευτερόλεπτα, λέγοντας “έχω δουλειά, έχω δουλειά”...Να σημειώσουμε δε ότι στη βιολογική αγορά εκτός από μένα ήταν άλλα τέσσερα-πέντε ποδήλατα που ψώνιζαν...
Το ποδήλατο πια δεν είναι βόλτα είναι χρήση καθαρή. Τελεία και παύλα. Κι αυτό θα αυξηθεί κι άλλο...
Μήπως να ανασύρουμε το θέμα της σκευοφόρου;
άσχετο με το θέμα της σκευοφόρου:
α. Στην λαϊκή περιφέρεσαι με το ποδήλατο στο χέρι; Χωράς;
β. Αυτή η βιολογική λαϊκή τι λέει από τιμές; Αν ξέρεις πχ σε σχέση με κάνα μαγαζί με βιολογικά.
Η Λαϊκή είναι στο δρόμο που είναι τα πλοία Αβέρωφ και λοιπά.
Πηγαίνοντας απ’ το Τάε Κβο Ντο προς τη Μαρίνα του Φλοίσβου. Ο δρόμος κάνει καμπύλη κι έχει απ’ την πλευρά που είναι η πάγκοι μια κατωφέρεια κάθετη στο δρόμο. Όταν στήνεις το σταντ λοιπόν να φορτώσεις το ποδήλατο γέρνει να πέσει. Είναι άβολο.
Η κυκλοφορία δεν διακόπτεται κι αυτό δυσχεραίνει όλων την κίνηση. Το ποδήλατο το κρατώ στα χέρια. Είμαι πεζή. Απλά το στήνω κάθετα στους πάγκους που ψωνίζω για να μην πέφτει. Οι τιμές τώρα είναι σε άλλα είδη θαυμάσιες και σε άλλα κάπως τσουχτερές, αλλά δεν συγκρίνονται με τα μαγαζιά, ούτε στην τιμή ούτε στην φρεσκάδα. Πορτοκάλια νέας εσοδείας εξαιρετικά 0.80 λεπτά το κιλό. Πολύ κοντά για να μην πω ίδια με τις συμβατικές λαϊκές. Λάδι το πεντόκιλο 30 ευρώ. Μανταρίνια και γκρέηπ φρουτ 1.50 ευρώ...χιώτικα μανταρίνια που μοσχομυρίζουν...ρόδια υπέροχα επίσης στην ίδια τιμή. Ο παραγωγός μας κέρναγε χυμό ανάμικτο γρέηπ με ρόδι...έξοχο!
Αυγά ω3 η εξάδα 3.50 ευρώ.
Ελπίζω να φώτισα.
Αλλά ας γυρίσουμε στη σκευοφόρο, γιατί είναι ουσιαστικό. Κι ένας ΑΜΕΑ με καροτσάκι ήταν στα τρένα που άφησα να φύγουν και ταξιδιώτες με βαλίτσες. Συμβαίνει αυτό απ’ τον Πειραιά προς την Αθήνα, λόγω του Λιμανιού...
Μια σκευοφόρος θα βόλευε όλους με ογκώδη χρήση...και για τα ζώα υπάρχει κανονισμός για κλουβί. Κι αυτά στη σκευοφόρο με το φίμωτρό τους θα ήταν ευτυχισμένα...Το δοκίμασα με τη Μάϊντα κι ας είχε κόσμο...Όμως ο κανονισμός λέει κλουβί. Μια χαρά η Μάϊντα κάθεται χωρίς, όπως κι άλλα σκυλιά που έχω δει να βάζουν...
Η σκευοφόρος θα έπρεπε να επιστρέψει στα τρένα, προφανώς όμως θα είναι ένα κονδύλι που η εταιρία δεν θα έχει καμία διάθεση να πληρώσει.
Υπάρχει και η λύση να αφαιρεθούν ορισμένα καθίσματα από κάποια βαγόνια που θα μετατραπούν σε σκευοφόρους. Ακόμα όμως δεν έχει αλλάξει ο περιορισμός των 2 ή 3 ποδηλάτων ΜΟΝΟ στο τελευταίο βαγόνι, δεν τους βλέπω ιδιαίτερα φιλικούς με το ποδήλατο ...
Μέσα σε όλα... αλλά στην πράξη έχουμε το εξής.
Στον Ηλεκτρικό κάθε δεύτερος συρμός έχει ένα βαγόνι λιγότερο..
Στο Μετρό στην κόκκινη γραμμή, κάθε δεύτερος συρμός δεν φτάνει μέχρι το τέρμα στο Ελληνικό, αλλά σταματά τρεις στάσεις νωρίτερα γιατί δεν έχουν λέει οδηγούς.
Άρα οι πρώτοι έκριναν ότι θα έπρεπε να μειώσουν τον χώρο στους συρμούς παρόλο που περισσότερος κόσμος χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ και οι δεύτεροι επιλεκτικά για κάποιες στάσεις, τα δρομολόγια.
Οπότε πρώτα θα πρέπει να επαναφέρουν τους συρμούς και τα δρομολόγια στην αρχική τους κατάσταση και μετά να μετατρέψουν τα τελευταία βαγόνια όλων των συρμών σε σκευοφόρους, με αφαίρεση ορισμένων καθισμάτων και γενικότερα αλλαγή της διαρρύθμισης των τελευταίων βαγονιών για να μπορούν να λειτουργήσουν ως σκευοφόροι.
Βαγόνια δεν μπορούν να προστεθούν στο πίσω μέρος του κάθε συρμού γιατί οι πλατφόρμες έχουν συγκεκριμένο μέγεθος.
ΕΤΑ Και μετά να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό που δεν μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα, καρότσια, ποδήλατα, σκύλους, γάτες, ψώνια κτλ, να μπαίνει στα υπόλοιπα βαγόνια του τρένου.
Αν κάτι με τρελαίνει είναι να βλέπω κόσμο να μπαίνει από την τελευταία πόρτα του τελευταίου βαγονιού όταν βλέπει ότι το πίσω μέρος του βαγονιού είναι "πίτα" και όλο το τρένο μπροστά άδειο. Αλλά ορισμένοι.. εκείειειιι.. από την τελευταία πόρτα μην κάνουν δύο βήματα και πάνε στην αμέσως επόμενη..!
Καλώς ή κακώς σε μετρό/ΗΣΑΠ είμαστε λίγο παρείσακτοι, και για αυτό προσπαθώ να είμαι όσο λιγότερο ενοχλητικός γίνεται προς τους υπόλοιπους πεζούς χρήστες.
Στη τελευταία πόρτα δεν θα χαριστώ όμως. Θα πιέσω, θα σπρώξω θα ακουμπήσω και θα μπω, πιστεύω πως άντε να μην μπαίνω 1 στις 10 λόγω κόσμου. Πριν ζητάμε βαγόνια ολόκληρα ή ξήλωμα καθισμάτων, νομίζω ότι μήπως θα έπρεπε να ζητήσουμε ένα αυτοκόλλητο όλο και όλο στην πρώτη και τελευταία πόρτα* που να λέει ότι "στην τελευταία πόρτα του τελευταίου βαγονιού του συρμού επιτρέπονται ΜΟΝΟ ποδήλατα" με ταυτόχρονη άρση φυσικά του γελοίου ορίου των 2 ποδηλάτων ανά συρμό.
Στον ΗΣΑΠ που ορισμένες αποβάθρες είναι αρκετά μεγαλύτερες του συρμού και μπορεί να τρέχεις για να μπεις στο τελευταίο βαγόνι καθώς το τρένο έχει σταματήσει πολύ πιο μπροστά κατανοώ την ύπαρξη πεζών. Στο μετρό όμως κακό του κεφαλιού τους όταν ξέρουν ότι θα μπουν στο τελευταίο βαγόνι κάθήμενοι στην άκρα της αποβάθρας. Εγώ φταίω που θα σπρώξω άκομψα για να μπω, 23 πόρτες έχουν να μπουν και εγώ μόνο μία!
Καταννοώ ότι υπάρχουν "πορτάκηδες"** αλλά είπαμε 10 μέτρα είναι και οι περιπτώσεις όπου η τελευταία πόρτα είναι η "σωστή" είναι λίγες.
Και μία θερμή παράκληση προς τους φίλους συμποδηλάτες-χρήστες του μετρό. Το ξέρω το πρωί είναι κρύο, οι έγνοιες πολλές, τα πράγματα δύσκολα κτλ, ΑΛΛΑ όταν θα βάλετε ποδήλατο στο μετρό βάλετε το μυαλουδάκι σας να δουλέψει, αφήστε τον εγωισμό σας στην άκρη και ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ:
α και κύριο) Που να το βάλω το ποδήλατο ώστε να χωρέσουν ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων και να μην έχω σαν μόνο στόχο να το βάλω στην αγαπημένη μου θέση
β) Όταν μπλέκεται το ποδήλατο με άλλα ποδήλατα δεν το τραβάω κοιτώντας την έξοδο, κοιτάω που έχει μπλέξει και απεμπλέκω τα ποδήλατα
γ) Να μην αφήσω όρθιο το ποδήλατο μόνο με το στάντ του και να πάω να κάτσω καθώς μία στις τρεις θα πέσει. Επίσης ακόμα και εάν κλειδώνω το ποδήλατο μου, να μην το κάνω στο κάθετο στύλο στη μέση του χώρου, καθώς μπορεί να χρειαστεί κάποια μικρομετακίνηση...
δ) Προκειμένου να τρέχω τελευταία στιγμή, είναι καθόλα θεμιτό να ρωτήσω τους συνταξιδιώτες μου σε ποιά στάση κατεβαίνουν ώστε να γίνει η σωστή χωροθέτηση όταν υπάρχει χώρος. Ελλάδα είμαστε, δεν είμαστε Φινλανδία...
Έχω πετύχει συχνά στον χώρο της τελευταίας πόρτας 6 ποδήλατα. Με στόκους συμποδηλάτες έχω δει να ζορίζονται να χωρέσουν δύο. Παρακαλώ σκεφτείτε για 5 sec κατά την είσοδο στον συρμό και άλλα τόσα όταν βγαίνετε, δεν ζητάω πολλά.
*μην ξεχνάμε ότι οι συρμοί στα τέρματα των διαδρομών (σίγουρα στον ΗΣΑΠ) δεν κάνουν αναστροφή με κυκλική πορεία αλλά απλά αλλαγή κατεύθυνσης. Οπότε δεν είναι τόσο εύκολο να είναι το τελευταίο βαγόνι η σκευοφόρος/βαγόνι με αφαιρεμένα καθίσματα, καθώς μπορεί να είναι και το πρώτο και άντε να ξέρει ο κόσμος σε ποιους σταθμούς θα περιμένει εμπρός και σε ποιούς πίσω. Μόνο με καλή οργάνωση των δρομολογίων και σωστή πληροφόρηση στους συρμούς για το εάν η σκευοφόρος θα είναι στο κεφάλι ή στην ουρά του συρμού λύνεται το θέμα με το υφιστάμενο δίκτυο.
**Πορτάκιας: ο χρήστης του μέσου σταθερής τροχιάς που επιβιβάζεται σε συγκεκριμένη πόρτα ώστε κατά την έξοδο του από τον συρμό να είναι ακριβώς στις σκάλες που επιθυμεί. Χαρακτηρηριστικά όταν έρχεσαι από Ελληνικό και στο Σύνταγμα θέλεις να αλλάξεις για Αεροδρόμιο, εάν κάτσεις τελευταία πόρτα βγαίνεις ακριβώς στις σκάλες για Αεροδρόμιο.
Ακριβώς όπως τα λέει ο Arxarios...
Όχι μόνο αρχάριος δεν είσαι αλλά και με εξαιρετική συνείδηση! Κι εγώ +1000!
να συμπληρωσω πως το τελευταιο βαγονι υποσεινηδητα εχει χαρακτηριστει δε ξερω πως,το βαγονι του τζαμπατζη,μιας κ κει συνηθως στριμωχνωνται πασης φυσεως λαθρεπιβατες.προσεξτε το.
αντε τωρα να θες να βαλεις το ποδηλατακι σου ναχεις κοψει εισητηριο,κ να μη χωρας επειδη μαζευτηκαν ολοι στη τελευταια πορτα.
προσωπικα αν χρειαστει το χωνω προσεκτικα κ υπευθυνα οπου βρω,ειδικα σε μερες που δεν υπαρχει ελπιδα οπως σ/κ κ σταθμους μεινστριμ οπως μοναστηρακι θησειο οπου απλα ειναι ματαιο να περιμενεις για το τελευταιο βαγονι.
λαθος,αλλα ισως ετσι ιδρωσει κ κανα αυτι,να παρει πιο επισημο χαρακτηρα το ποδηλατο,να παψει να ειναι απλα το οχημα του τρελου-γραφικου.
Σκοπός μας πιστεύω πως πρέπει να είναι αρχικά τουλάχιστον να οριοθετήσουμε τον χώρο μας, πιέζοντας θεούς και δαίμονες για χωρέσουμε τελευταία πόρτα.
Έτσι σιγά σιγά ελπίζω να καταλάβουν είτε οι επιβάτες είτε η διοίκηση των μέσων σταθερής τροχιάς ότι στην τελευταία πόρτα θα πρεπει να είναι μόνο για ποδήλατα. Όσα χωρέσουν καλά είναι
Εάν είμαστε αναρχοαυτόνομοι τότε θα συνεχίζουν να μας αντιμετωπίζουν ως γραφικούς.
Πληρώνεις εισιτήριο για να μπεις στο τρένο με το ποδήλατο σου και αυτό το εισιτήριο ισχύει για 70 λεπτά. Αν τηρήσεις τον κανονισμό που λέει δύο ποδήλατα ανά συρμό, δεν θα μπεις ποτέ γιατί πάντα θα έχει δύο ποδήλατα μέσα ο συρμός.
Όπως και να έχει αν τα ακριανά βαγόνια ήταν διαμορφωμένα για σκευοφόροι θα χώραγε και περισσότερος κόσμος στα μεσαία γιατί όσοι κουβαλάνε πράγματα θα έμπαιναν στα βαγόνια που είναι για να κουβαλάς πράγματα... χωρίς πολλά καθίσματα, με κάποιο κόλπο για να ακουμπάς, σταθεροποιείς αυτό που κουβαλάς.
Έχεις σκεφτεί πόσο χώρο πιάνουν στους διαδρόμους των βαγονιών καροτσάκια (για μωρά, η αναπηρικά, ή με ψώνια), ογκώδεις βαλίτσες, σακούλες, σακίδια, μέχρι αλουμινένια σκάλα έχω δει να κουβαλάνε με το τρένο.. Και γιατί όχι στην τελική;
Για αυτό δεν είναι το τρένα; Αυτός δεν είναι ο σκοπός και το νόημα;
Παιδια σορρυ αλλα δεν ειναι τοσο δυσκολο να το φτιαξουν.
Στους συρμους που πανε αεροδρομιο εχει το κενο που ειναι απεναντι απο τα ραφια για τις βαλιτσες και εκει βολευονται μια χαρα αρκετα ποδηλατα.
Εαν ειχαν θεληση το να αφαιρεσουν απο το μπροστα και το τελευταιο βαγονι καποια καθισματα (μεταξυ της τελευταιας και προτελευταιας πορτας ουτε καν ολοκληρο το βαγονι δεν χρειαζεται) θα υπηρχε αρκετος χωρος για ποδηλατα, καροτσακια κτλ. και δεν θα ειχαν και θεμα και οι υπολοιποι επιβατες (αφου στον χωρο που θα χωρουσαν 4 καθισμενοι χωρανε καμμια δεκαρια ορθιοι). Κοστος μηδενικο (με ενα σταυροκατσαβιδο βγαζεις καθισματα και χωρισματα). Το θεμα ειναι να θελουν.
Μηπως να το ζητησουμε και εμεις???? (νομιζω ψαχναμε αιτηματα που πραγματικα θα βοηθουσαν και θα μπορουσαν να πραγματοποιηθουν).
...κανόνες για τα πάντα οι οποίοι να έχουν μία λογικοί.
Ο περιορισμός των δύο ποδηλάτων ανά συρμό είναι αναχρονιστικός γιατί ξέρουμε όλοι ότι είναι πολύ εύκολο να υπάρχουν περισσότεροι από δύο ποδηλάτες στο συρμό. Οπότε δεδομένου ότι υπάρχει μία αυξημένη ζήτηση πρέπει να πιέσουμε να ληφθούν σχετικά μέτρα.
Για μένα το πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί αυτή τη στιγμή είναι η αποκλειστική χρήση της τελευταίας πόρτας των συρμών για ποδήλατα.
Μου έχει τύχει πολλές φορές να μπω τελευταία πόρτα και να βλέπω ποδήλατα 2-3 πόρτες πιο μπροστά, ενώ υπάρχει χώρος στην τελευταία πόρτα!!!
Άμα φαινόμαστε κάφροι λοιπόν χάνουμε την σοβαρότητα μας και συνεπώς το δικαίωμα να ζητήσουμε τα αυτονόητα...
Δεν μπορείς να ξέρεις τι έπαιζε στο πίσω μέρος του τελευταίου βαγονιού πριν μπεις εσύ και πόσο κόσμο μπορεί να είχε. Κάποιοι μπαίνουν με το ποδήλατο από την προτελευταία πόρτα γιατί πίσω το βαγόνι είναι γεμάτο από κόσμο που καταλαμβάνει τον χώρο που θα μπορούσαν να βρίσκονται τα ποδήλατα. Σε τέτοια περίπτωση δεν μπορείς να τους πεις να μετακινηθούν προς τα μπρος στο βαγόνι, στα λίγα δευτερόλεπτα που έχεις για να μπεις εσύ στο τρένο.
Σε γενικές γραμμές ο κόσμος δεν έχει ενημερωθεί ακόμα και για αυτό τον λίγο χώρο που έχει παραχωρηθεί για τα ποδήλατα.
Όπως έγραψα και πιο πάνω κάποιος πρέπει να εξηγήσει στον κόσμο ότι αν δεν κουβαλάει πράγματα δεν έχει λόγο να βρίσκεται εκεί που επιτρέπεται να μπουν εκείνοι που κουβαλάνε πράγματα.
Για αυτό επιμένω ότι το τελευταίο βαγόνι, ή το μισό του τελευταίου βαγονιού, θα πρέπει να δηλωθεί σαν σκευοφόρος και να τελειώνουμε με αυτό το θέμα. Τελευταίο βαγόνι για αυτούς που κουβαλάνε την Άρτα και τα Γιάννενα και όλοι οι υπόλοιποι μπροστά στα υπόλοιπα βαγόνια.. ( δεν είναι και λίγα .. )
Όταν ξέρεις πως στην τελευταία πόρτα δεν θα χωράς ούτε χωρίς το ποδήλατο, γιατί κάποιοι θέλουν να μπουν σε αυτή την πόρτα που είναι η μόνη για τα ποδήλατα, προκειμένου να μην κουνάς το μαντήλι στο τρένο που θα φεύγει, μπαίνεις σε κάποια άλλη πόρτα.
Μην τα λέμε μόνο μεταξύ μας,
μπορούμε να τα πούμε και στον ΗΣΑΠ
http://www.stasy.gr/index.php?id=49&L=title%253D%25C1%25CC%25C5%25CB
Να επιτρέψουν ποδήλατα σε όλες τις πόρτες. Να βγάλουν τον περιορισμό για 2 ποδήλατα. Ούτε να έχουν οι ποδηλάτες καμιά απαίτηση οτι η τελευταία πόρτα ή το τελευταίο βαγόνι είναι δικά τους. Όλοι οι επιβάτες να είναι ίσοι και όποιοι χωράνε, μπαίνουν, όπου χωράνε. Ίσως να εξαιρέσουν το πρώτο βαγόνι, αν υπάρχουν συρμοί που δεν έχουν ξεχωριστή πόρτα για τον οδηγό.
Το μόνο πλεονέκτημα της πίσω πόρτας είναι οτι μπορεί να μπει το ποδήλατο δίπλα στον πίσω τοίχο και να εμποδίζει λιγότερο. Αλλά έχει και μειονεκτήματα: Αναγκάζει τους ποδηλάτες να περνάνε το μισό μήκος της πλατφόρμας μέχρι την άκρη και μάλιστα μπορεί και να τρέχουν για να προλάβουν να φτάσουν στην τελευταία πόρτα πριν φύγει το τρένο. Δεν είναι πιο ασφαλές να μπαίνουν στην κοντινότερη πόρτα ή σε όποια έχει λιγότερο κόσμο;
Μερικοί συρμοί έχουν περισσότερο χώρο για αποσκευές σε όλα τα βαγόνια (π.χ. θέσεις για όρθιους με μαξιλαράκια στον τοίχο). Να υποθέσουμε οτι οι καινούργιοι συρμοί που μπήκαν στην κυκλοφορία αυτό τον Σεπτέμβριο έχουν προβλέψει να χωράνε εύκολα ποδήλατα σε όλα τα βαγόνια; Άσχετα από το αν η ΣΤΑΣΥ το πρόβλεψε ή όχι, είναι πολύ πιθανόν ο κατασκευαστής των συρμών να το λαμβάνει υπόψη του.
...γιατί θα γίνει τραγικό χάος. Δεν είμαστε ο Γερμανός που πειθαρχεί κι έχει υψηλό βαθμό συλλογικής συνείδησης. Επίσης καλό είναι να μην είμαστε ανάμεσα σε επιβάτες, ειδικά όταν τα βαγόνια είναι κάπως φορτωμένα. Δεν αναμιγνύεται ευχάριστα το ποδήλατο κι ο επιβάτης. Αυτό το βιώνει κανείς και τώρα...
νομίζω στο Λονδίνο επιτρέπονται τα διπλωμένα παντού, τα άλλα όχι.
είναι ο πιό απλός και αποτελεσματικός κανόνας.
Δεν βλέπω γιατί απαιτεί "συλλογική συνείδηση" η είσοδος ποδηλάτων από όλες τις πόρτες. Στον προαστιακό γιατί δεν είναι πρόβλημα;
Τι ακριβώς εννοείς με "σκευοφόρο"; Μήπως εννοείς ένα βαγόνι που να είναι διαφορετικό από τα άλλα; Που θα είναι "για ποδηλάτες". Οι επιβάτες χωρίς ποδήλατα θα απαγορεύεται να μπουν σ' αυτό το βαγόνι; Και ποιος θα τους σταματήσει; Θα υπάρχει σεκιουριτάς στην πλατφόρμα; Μήπως το βαγόνι δεν θα έχει καθίσματα; Θα είναι μόνο για όρθιους;
Γιατί να είναι ξεχωριστό βαγόνι και απλά όλα τα βαγόνια να έχουν λιγότερα καθίσματα και περισσότερο χώρο για ποδήλατα, βαλίτσες, κ.λ.π. Οι συρμοί του αεροδρομίου είναι έτσι διαμορφωμένοι. Έχουν σχάρες για βαλίτσες και στην απέναντι πλευρά έχουν χώρο για όρθιους, όπου θα μπορούσαν να μπουν και ποδήλατα.
Είμαι υπέρ των συρμών που διευκολύνουν τη μεταφορά ποδηλάτων, δηλαδή να έχουν λιγότερα καθίσματα γύρω από τις πόρτες, ή γενικότερα λιγότερα καθίσματα, ώστε να μπορούν να μπουν ποδήλατα χωρίς να φρακάρουν τη διέλευση.
Φωτό: https://www.flickr.com/photos/bettsy1970/271669186/
Ο σταθμός....και το "ξύλινο" τρένο......τί αρχοντιά!!!!
- Οι συρμοί αυτοί κυκλοφορούσαν σποραδικά μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90!
Όντως άνετοι κι ατμοσφαιρικοί.
- Μεγαλώνοντας στην Αθήνα θυμάμαι πόση εντύπωση μου έκανε πάντα ο σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά.
Σε σημείο να ρωτάω τους γονείς μου γιατί αυτός ο συγκεκριμένος σταθμός είναι τόσο πιο εντυπωσιακός
σε σχέση με τους άλλους.
- Το (τελευταίο) βαγόνι φόρτωσης, είχε και πινακίδα αριστερά της πόρτας > ΣΚΕΥΟΦΟΡΟΣ..!
- Το τελευταιο βαγονι ηταν το μισο χωρις καθησματα για να βαζει ο κοσμος βαλιτσες κιβωτια ποδηλατα κ
οτι αλλο ηθελε, σημερα ολα αυτα απαγορευονται.....
- Πολλά απ' τα ξύλινα αυτά βαγόνια είχαν κάτι εκπληκτικές ταπετσαρίες, που έδειχνε
ότι η τότε τεχνολογία δεν παρέλειπε και την αισθητική.
Πολύ όμορφα και τα σταχτοδοχεία, παρ' όλο που "βρώμαγαν".
.... συρμοί επενδυμένοι με ξύλο, εξωτερικά, πραγματικά έργα τέχνης!
Πηγή: http://i-rena.blogspot.gr/2013/05/1981_29.html
Το αυτο. Ειναι τοσο απλο, ανεξοδο (παρα πολυ σημαντικο αυτο, το οτι μπορει να γινει χωρις να ξοδευτει ουτε ενα ευρω(στο κατω κατω εαν δεν εχουν ατομα να λυσουν τα καθισματα-χωρισματα προσφερομαστε εμεις σαν εθελοντες)) και δεν πιστευω οτι θα ειχε και κανενας προβλημα. Πιστευω οτι το θεμα ειναι μονο στο να το ζητησουμε.
+1000 και απο μενα για το κειμενο σου Αρχαριε με μια επιφυλαξη στο σημειο που λες οτι ειμαστε παρεισακτοι:
...
οχι
δεν ειμαστε παρεισακτοι.
απλως ειναι κατι καινουργιο (ή μαλλον ξεχασμενο γιατι καινουργιο δεν ειναι τελειως) που οι υπολοιποι σιγα σιγα το συνηθιζουν, το αποδεχονται, το μιμουνται, το ζηλευουν, αλλα και το απορριπτουν ισως. (Οπως καθε τι καινουργιο).
Συμφωνω απολυτα στο οτι πρεπει να προσεχουμε να ειμαστε οσο λιγοτερο ενοχλητικοι προς τους υπολοιπους αλλα μεχρι εκει. Χωρις το ενοχικο συναισθημα του "παρεισακτου".
Το να νιωθουμε "παρεισακτοι" ισοδυναμει με αυτομαστιγωμα. Δεν χρειαζεται κατι τετοιο. Δεν βοηθαει σε τιποτα. Ουε εμας οτε τους υπολοιπους. Ισα ισα. Ανοιγουμε δρομο και για τους υπολοιπους.
...
Απ την αλλη μια σκεψη για το πρωτο/τελευταιο βαγονι:
(Εκτος απο το κλασσικο:"Και οι εσχατοι εσονται πρωτοι"
Αν αφαιρεθουν οι τελευταιες σειρες καθισματων θα λειπουν και οταν το τελευταιο βαγονι γινει πρωτο μετα την αλλαγη κατευθυνσης του τρενου. Ε δεν ειναι και τοσο τρομερο. Λιγοι περισσοτεροι ορθιοι. Δεν χαθηκε ο κοσμος.
Περί συλλογικής συνείδησης όταν μιλώ, εννοώ, πως δεν μπορεί κανείς να λειτουργεί όπως τον βολεύει εκείνη τη στιγμή, με γνώμονα την προσωπική του ανάγκη ή βολή και να τα κάνει άνω-κάτω, προκειμένου να επιβιβαστεί στο βαγόνι. Αυτό γίνεται σε αρκετές περιπτώσεις...και δεν ξέρω, αν γίνεται κάτω απ’ τις “ζορισμένες” συνθήκες.
Μετά. Αν το βαγόνι θα είναι το σύνηθες, με δεν ξέρω πόσα καθίσματα off και πόσα δεν ξέρω τι, για τα μπαγκάζια, δεν νιώθω πολύ αρμόδια να το πω. Ένα είναι το θέμα. Θέλουμε το χώρο μας πια. Δεν είναι αρκετό ένα πίσω βαγόνι μέσα σε κόσμο, που πράγματι του είμαστε ξένοι και συχνά δυσανασχετεί.
Θα μ’ άρεσε ένα βαγόνι άδειο από καθίσματα. Αν ο επιβάτης έχει διαστροφικές τάσεις να μπαίνει σ’ ένα χώρο που θα είναι κάτι σαν cargo, τι να πω; Πάει καλά.
Αυτό που λέει ο Διδότου, περί πρώτου ή τελευταίου βαγονιού είναι πάνσωστο και για να πούμε του στραβού το δίκιο, στον Πειραιά για παράδειγμα όλοι μπαίνουν στο πίσω βαγόνι, που λόγω γειτνίασης με την είσοδο όπου ακυρώνονται και τα εισιτήρια, λειτουργεί σαν πρώτο...
Δεν θα κάτσει κανείς να κολλήσει σε λεπτομέρειες, που στο κάτω-κάτω υπάρχουν αρμόδιοι, με επίγνωση της κεντρικής λειτουργίας και τα ξέρουν καλύτερα. Εμείς αυτό που μπορούμε να εκθέσουμε είναι την αναγκαιότητα πια για έναν κενό χώρο, ειδικά για μεταφορά αντικειμένων και πλασμάτων, που δεν μπορεί να μεταφέρονται μαζί με επιβάτες και μάλιστα σε συνωστισμό....
Εφ' όσον είχαν σκευοφόρο και την κατάργησαν, νομίζω έχουν συμπεράνει οτι είναι καλύτερα να είναι όλα τα βαγόνια το ίδιο, όχι να είναι ένα συγκεκριμένο βαγόνι για σκευοφόρος. Εξ' ου και η διαρρύθμιση του συρμού του αεροδρομίου. Ο συρμός έχει χώρους για βαλίτσες, σε όλα τα βαγόνια. Συμφωνώ μ' αυτή την στρατηγική γιατί μοιράζει τους επιβάτες και τις αποσκευές τους ομοιόμορφα στο συρμό και δεν δίνει περισσότερο ή λιγότερο χώρο σε όσους επιλέγουν τη σκευοφόρο.
Δεν έχω εμπειρία αυτού που λες. Όμως συγκρίνονται οι βαλίτσες με τα ποδήλατα; Όπως και να το κάνουμε τα ποδήλατα έχουν άλλη δυναμική στο χώρο, άρα πώς μπορούμε να μιλήσουμε με κριτήριο τους συρμούς του μετρό που πάει αεροδρόμιο;
...διαφωνώ με την ελέυθερης πρόσβασης των ποδηλάτων από όλες τις πόρτες. Καλώς ή κακώς είμαστε παρείσακτοι* στο μετρό γιατί απλώς δεν ...είναι σχεδιασμένο για ποδήλατο.
Στις σκάλες τις κυλιόμενες η μεταφορά του ποδηλάτου μπορεί να είναι εξόχως προβληματική καθώς εύκολα μπορείς να μπλοκάρεις την αριστερή (εξόχως ενοχλητικό για μένα όντας πεζός), στις απλές δεν υπάρχει μία ραμπίτσα οπότε κάνεις ...cyclocross και για εμένα είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιείται ο ανελκυστήρας από οποιονδήποτε δεν έχει πραγματική ανάγκη, γιατί μετά θα χαλάνε οι ανελκυστήρες από την υπέρμετρη χρήση και αυτοί με καροτσάκι που όντως θέλουν να μετακινηθούν δεν θα μπορούν. Μη μου πείτε "να τους φτιάξουν όπως κάνουν σε κάθε πολιτισμένη χώρα" ξέρουμε όλοι ότι στην πράξη η πιο συχνή ανακοίνωση είναι "στον σταθμό τάδε δεν λειτουργούν οι ανελκυστήρες" και οι άνθρωποι που έχουν πραγματικό πρόβλημα μετακίνησης έχουν ένα τεράστιο φόβο, γιατί διαφορετικά θα πρέπει να αγγαρέψουν κάποιον άγνωστο να τους βοηθήσει, ή να αλλάζουν μετρό.
Εγώ στην πράξη θα προτιμήσω τις κυλιόμενες (έχω τιμόνι πιέσω όπως πρέπει θα μπω στην τελευταία πόρτα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων
*με την έννοια ότι μπορεί να είμαστε ενοχλητικοί για τους άλλους χρήστες.
Πάμε καλά ή να βάλω τις φωνές!
Αν κάποιος θέλει να ανέβει ντε και καλά σκάλες, μπορεί κάλλιστα να ανέβει και τις κανονικές, να κάνει και προπόνηση, να χάσει και κανένα δράμι.
Αυτό το φασισμό που έχουν επιβάλλει ορισμένοι "βιαστικοί" τεμπέληδες δηλαδή να κρατάν για πάρτη τους την αριστερή πλευρά στις κυλιόμενες σκάλες για να ανεβαίνουν με τα πόδια, δεν τον κατάλαβα ποτέ και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έχει νομιμοποιηθεί κιόλας κατά κάποιο τρόπο και πρέπει οι υπόλοιποι να νιώθουμε και ενοχικά δηλαδή που τους εμποδίσαμε.
Εκτός ότι καθυστερούν τους υπόλοιπους, έχουμε δηλαδή το φαινόμενο να περιμένουν εκατό άτομα στην αρχή της σκάλας για να μπουν δεξιά ένας ένας, ακυρώνουν και την όποια χρηστικότητα της κυλιόμενης σκάλας αφού μειώνουν στο μισό την δυνατότητα μεταφοράς που έχουν αυτές .
Εξαναγκάζουν γονείς να βάζουν τα παιδιά τους σε άλλο σκαλοπάτι από αυτούς, ( που ορισμένα που είναι μικρά μπορεί να κινδυνεύσουν), ανθρώπους που κουβαλάνε πράγματα να τα παίρνουν επ' ώμου ( μην αφήσεις την βαλίτσα σου στο ίδιο σκαλί που στέκεσαι εσύ.. έχουμε τον βιαστικό τεμπέλη που μπορεί να ανέβει σκαλιά αλλά θέλει να τα ανέβει πιο γρήγορα).
Εγώ στις κυλιόμενες σκάλες με ή άνευ ποδηλάτου στέκομαι όπου μου κάτσει και δεν κουνιέμαι ρούπι. Όποιος βιάζεται να ανέβει με τις κανονικές.
Είναι δικαίωμα μου να χρησιμοποιώ την κυλιόμενη σκάλα στο μέγιστο του χώρου που δίνει. Για αυτό άλλωστε υπάρχει εκεί: γιατί δεν μπορώ, δεν θέλω, δεν αντέχω να ανέβω τις κανονικές και όποιος βιάζεται και είναι και φιτ να ξεχάσει τα δύο σε ένα.. μπορεί να σύρει τα ποδαράκια του και να πάει στις δίπλα σκάλες για προπόνηση!
καθε τι καινουργιο φερνει καποια αναστατωση.
Η επομενη μερα μετα την αλλαγη οδηγησης, από την αριστερη μερια στη δεξια στη Σουηδια, 1967.
ακριβώς τα ίδια πιστεύω κι εγώ,
δυστυχώς έχει προμοταριστεί η αντίθετη παράλογη άποψη σε βαθμό να έχει γίνει κοινή συνείδηση,
για να ανατραπεί σιγά σιγά θα έπρεπε το ίδιο το μετρό να αναλάβει πρωτοβουλία με ανακοινώσεις στους σταθμούς
δεν θα είχαν ανισόπεδους κόμβους φαίνεται