Η τρομοκρατία του κράνους και ένα ακόμη ομιχλώδες ποδηλατικό θέμα

39 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kostependrhs
Απών/απούσα

Αυτό το κείμενο (αλλά και το δεύτερο μέρος του), γράφτηκε μέσα στους τελευταίους οκτώ μήνες σαν ένα ενιαίο κείμενο με σκοπό να βοηθήσει στο να ξεκαθαριστούν δύο αδιευκρίνιστα και ομιχλώδη ποδηλατικά θέματα:
Η αντιμετώπιση των αστικών ποδηλατών συγκριτικά με τους αθλητές καθώς και το θέμα ταμπού, η αναγκαιότητα και η υποχρεωτική ή μη, χρήση του ποδηλατικού κράνους.

Τοπίο 1
Τοπίο 2

* * * Παράθεση από τη διαχείριση * * *
Στο πρώτο κείμενο εκ των δυο, αναγράφεται μια ανακρίβεια περί έλλειψης θέσης των ΠΟΔΗΛΑΤισσΩΝ στο θέμα του κράνους κ.α. Δείτε σχετικά το σχόλιο της lyhadj, μέλος της ομάδας KOK:

http://www.podilates.gr/node/27175#comment-222548

Ευχαριστούμε

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Ainastros
Απών/απούσα

φοβερά κείμενα..φοβοδιαλυτικά..ευκαιρία και για απέξαρτηση από αγοραίες εμμονές-ανάγκες ..

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

kostependrhs wrote:
Αυτό το κείμενο (αλλά και το δεύτερο μέρος του), γράφτηκε μέσα στους τελευταίους οκτώ μήνες σαν ένα ενιαίο κείμενο με σκοπό να βοηθήσει στο να ξεκαθαριστούν δύο αδιευκρίνιστα και ομιχλώδη ποδηλατικά θέματα

Μετα απο οκτω μηνες δουλεια καταληξαμε στα δυο παραπανω κειμενα?????

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Παίρνουμε λίγο από χώρες εντελώς άσχετες με την
Ελληνική πραγματικότητα, βάζουμε και λίγο παιδι-
κές αναμνήσεις από τότε που κάναμε πάνω κάτω το
τετράγωνο, τα ανακατεύουμε με λογική των άκρων
"είτε όχι κράνος είτε κράνος και στην τουαλέτα"
και έτοιμη η 123435η παραλλαγή της γνωστής άποψης.

Να το συνοψίσω με απλά λόγια.

1. Κάνουμε ό,τι καταλαβαίνουμε.
2. Δεν χρειάζεται να είναι υποχρεωτικό το κράνος.
3. Δεν χρειάζεται να πείσουμε κανέναν.

papi
Εικόνα papi
Απών/απούσα

Oσο συμφωνουσα απολυτα με το πρωτο κειμενο και μ εκανε και ενιωσα ωραια με την επιλογη να ποδηλατω, τοσο θυμωσα με το δευτερο... Και όχι, δεν θεωρω το κρανος μερος μιας στολης που με κανει να νιωθω ανωτερη, ουτε θα βγαλω αυθαιρετα συμπερασματα παραθετοντας παραδειγματα και εικονες χωρων με 3 μετρα αποκλειστικό ποδηλατοδρομο παντου, εδω και 20 χρονια... (που ακομα κι εκει εγω η ιδια ως πεζη, πεταχτηκα μπροστα σε ποδηλατη χωρις να κοιταξω, γιατι πολυ απλα δεν ειχα συνηθισει και νομιζα πως ειναι πεζοδρομος και βγηκα με το κεφαλι κατω σαν το τραγι!!) Και όλα αυτα για να πεισω οτι η δικη μου αποψη ειναι η σωστη με "επιχειρηματα"... Με συγχωρειτε που γραφω ακομα με ενταση, (και ισως θα δωσω και απαντηση στο "γιατί η κουβέντα γιά τη χρήση ή όχι του κράνους τραβάει τόσο το ενδιαφέρον και μπορεί και προκαλεί εντάσεις") αλλα θεωρω απαραδεκτο να υποστηριζουμε οτι κατι που, σε όσο μικρο ποσοστο των πτωσεων θελετε, 0,5% εγω σας λεω, μπορει να μας σωσει το κεφαλι οταν ο παππους/κυρια/κ..γκαζος/γατα μας βγει ξαφνικα και μας στειλε 2 μετρα στον αερα η απλα μας ριξει κοντα στο πεζοδρομιο, ειναι μαρκετινγκ τρικ και εισαι ψωνιο αν το χρησιμοποιεις και στην τελικη ειμαστε κοροιδα οσοι το κανουμε, και να απορουμε που δεν γινεται χαλαρη κουβεντα, απ τη στιγμη που οι ιδιοι κανουμε το ασπρο μαυρο....

Φυσικα, οπως πολυ σωστα ειπωθηκε ηδη απο ton Eaglos, ειναι ασκοπο να γινει κουβεντα για ααααλλη μια φορα, καθως δεν υπαρχει λογος κανεις να πεισει κανεναν, τιποτα δεν ειναι υποχεωτικο και ολα ειναι θεμα επιλογης.... Αλλος αυτο το 0,5% (που εγω θεωρω πολυ περισσοτερο βεβαια) το ρισκαρει, αλλος οχι, ο καθενας εχει διαφορετικο μυαλο και αποψη και χαρακτηρα και μ αυτα πορευεται... (αυτο το λεω μιλωντας γενικα φυσικα, στη ζωη του, όχι με "απειλητικο υφος").. Αυτα....

Tasos
Απών/απούσα

Τα κείμενα μου φάνηκαν πολύ καλά ως προς το περιεχόμενό τους, αν και τα διάβασα εν τάχει.

Μου χτύπησε κάπως άσχημα στο μάτι ο διαχωρισμός μεταξύ αθλητή και αστικού ποδηλάτη. Αν και υποθέτω ότι το κάνεις για να υποστηρίξεις τη θέση σου ως προς το κράνος, θα προτιμούσα μια πιο ήπια διατύπωση πχ "διαφορετικές χρήσεις του ποδηλάτου" ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε πιθανή αντιπαράθεση.

Την ίδια πάντως θέση έχουμε και οι ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ άρα το σημείο περί έλλειψης σαφών θέσεων της ομάδας είναι λάθος. Συγκεκριμένα προτείνουμε:
- υποχρεωτικά φώτα το βράδυ
- προαιρετικός υπόλοιπος εξοπλισμός (κράνος, αντανακλαστικό γιλέκο κλπ)
- όχι πινακίδες κυκλοφορίας

Τις παραπάνω θέσεις έχουμε εκφράσει προφορικά στο ΕΣΟΑ και σύντομα θα τις δώσουμε και γραπτώς στο υπουργείο. Η αναθεώρηση του ΚΟΚ γίνεται τμηματικά και έτσι δίνονται και οι προτάσεις μας.

Τα παραπάνω με μια μικρή επιφύλαξη γιατί δεν είμαι στην ομάδα του ΚΟΚ.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Πριν διαβάσετε τις παρατηρήσεις μου, να αναφέρω ότι γράφω ως υποστηρικτής της χρήσης κράνους.

Όμως, κάποια δεδομένα που αναφέρονται είναι σωστά και πρέπει να γίνουν αποδεκτά από όλους για να έχουμε κάτι ως βάση της συζήτησης.

Δηλαδή, πχ ναι είναι αλήθεια ότι στις ταχύτητες αστικής ποδηλασίας οι πτώσεις έχουν ως αποτέλεσμα κυρίως τραυματισμούς στα άκρα.
Αν σε χτυπήσει αυτοκίνητο από πίσω, είναι πιθανό όπως έχει φανεί από μελέτες crash test να χτυπήσεις το κεφάλι σε καπώ-παρμπρίζ, αλλά πρέπει επίσης να παραδεχτούμε ότι στην ευρώπη είναι πολύ μικρό ποσοστό τέτοιες συγκρούσεις (νομίζω αυξημένο είναι το ποσοστό στην Αμερική και είναι το κύριο επιχείρημα για το κράνος εκεί). Και πεζός να σου πεταχτεί που γράψατε, πιο σοβαρά θα χτυπήσει αυτός από τη σύγκρουση, παρά ο ποδηλάτης.
Οπότε, ολα καλά; Μένουμε στο ότι στατιστικά είναι απίθανο να χτυπήσουμε στο κεφάλι;
Οι μελέτες είναι σωστες, αλλά αφορούν κυρίως πτώσεις σε επίπεδη επιφάνεια, όπου η προσπάθεια να προστατεύσουν τα χέρια το κεφάλι λειτουργεί. Όπως και σε σωστά μελετημένους ποδηλατόδρομους χωρίς άκαμπτα εμπόδια σε απόσταση 1-2 μέτρα γύρω τους. Αυτά όμως δεν ισχύουν σε καθημερινή χρήση στην Αθήνα. Εγώ λοιπόν φοράω το κράνος γιατί άμα πέσω, μπορεί στο σημείο που θα καταλήξω η επιφάνεια να μην είναι επίπεδη, αλλά να υπάρχει εκεί ένα κολωνάκι του δήμου, κάγκελα, μια στάση λεωφορίου, μια κολώνα, ένα παρκαρισμένο μηχανάκι κλπ τέτοια εμπόδια.

Όμως δεν θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η εφαρμογή του κράνους, ούτε και να διαφημίζεται ευρέως, για τους λόγους που γράφτηκαν, ότι δηλαδή τρομάζει λίγο αυτός που εισέρχεται πρώτη φορά στο χώρο.

Πάντως, όσο και αν δεν το αποχωρίζομαι στην Αθήνα, αν κυκλοφορούσα σε Ολλανδία-Δανία που λόγω υποδομών είναι μειωμένος ο κίνδυνος που γράφω, δεν θα το φορούσα.

Επίσης, όσον αφορά τα παιδιά θα πρέπει να καταλήξουμε ότι είναι υποχρεωτικό σε κάθε περίπτωση. Πρώτον γιατί τόσο λόγω ισορροπίας, όσο και λόγω απροσεξίας είναι αποδεδειγμένα πιο επιρρεπή σε ατυχήματα. Δεύτερον, γιατί λόγω ανατομίας, όπως έχουν δείξει μελέτες τραυματολογίας είναι πολύ πιο συχνές οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις (άσχετο, αλλά επίσης συχνός τραυματισμός είναι η σύγκρουση του κορμού τους με το τιμόνι του ποδηλάτου με αποτέλεσμα ρήξη ήπατος-σπλήνα).

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

Εγω ειμαι της άποψης...ας το φοράει όποιος γουστάρει.
Δεν καταλαβαίνω αυτούς που υποστηρίζουν την υποχρεωτική χρήση αυτού...έλεος. Κρατηστε τα θεωρητικά μαθήματα για την παρτυ σας... καποιους σας και εσας άκουσανκαι μας τα έχουν ζαλίσει. (γενικά απευθύνομαι )

Δεν έχω παρά να συμφωνήσω με τα λεγόμενα του maranx και τον τρόπο που τα λέει...και είναι και υπέρ του κράνους (υπό προϋποθέσεις...πχ. ΑΘΗΝΑ)

papi
Εικόνα papi
Απών/απούσα

Roul επειδη ισως οταν ελεγες θεωρητικα μαθηματα σκεφτοσουν αυτο που εγραψα εγω για 0,5% κλπ, θελω να διευκρινισω (μια και πριν εγραφα ολιγον συγχισμενη) οτι αυτα που γραφει ο maranx προσυπογραφω κι εγω, μια και μιλησα κι εγω για πτωση κοντα στο κρασπεδο του πεζοδρομιου η καποια ανωμαλια η εμποδιο, ετσι γινονται τα σοβαρα ατυχηματα, οχι κατρακυλωντας στο δρομο, και επισης προανεφερα ηδη οτι "τιποτα δεν ειναι υποχρεωτικο"!!... Γι αυτο και ειπα και οτι κανεις δεν χρειαζεται να πεισει κανεναν, και πως οπως προτιμαει ο καθενας πρεπει να πραττει...

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

papi wrote:
Roul επειδη ισως οταν ελεγες θεωρητικα μαθηματα σκεφτοσουν αυτο που εγραψα εγω για 0,5% κλπ, θελω να διευκρινισω (μια και πριν εγραφα ολιγον συγχισμενη) οτι αυτα που γραφει ο maranx προσυπογραφω κι εγω, μια και μιλησα κι εγω για πτωση κοντα στο κρασπεδο του πεζοδρομιου η καποια ανωμαλια η εμποδιο, ετσι γινονται τα σοβαρα ατυχηματα, οχι κατρακυλωντας στο δρομο, και επισης προανεφερα ηδη οτι "τιποτα δεν ειναι υποχρεωτικο"!!... Γι αυτο και ειπα και οτι κανεις δεν χρειαζεται να πεισει κανεναν, και πως οπως προτιμαει ο καθενας πρεπει να πραττει...

papi, μπααααα. ειναι η γενική ιδέα μου για το θέμα περί κράνους. Το σίγουρο είναι οτι δεν αναφερόμουν σε σένα. Αν τώρα έγινε καμία έκρηξη υποσυνείδητα με αυτο το 0.5 που έγραψες... ΕΣΥ ΦΤΑΙΣ... κατα τα άλλα
ΑΝΤΙΔΡΩ στο ''υποχρεωτικό''και με ποια λογική κάποιος ορίζει υποχρεωτικό κάτι? Προφανώς, είναι το κλασσικό λάθος Σκέφτομαι, κρίνω, αποφασίζω με το δικό μου μυαλό για τον κόσμο όλο....

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Επειδή υποθέτω ότι οι περισσότεροι που χρησιμοποιούμε ή δε χρησιμοποιούμε κράνος είμαστε υπέρ της ελεύθερης επιλογής, γι’ αυτό διαφωνώ όταν κάποιος που έχει επιλέξει να μην φοράει κράνος με αντιμετωπίζει ως κορόιδο που εξαπατήθηκα από τα δίχτυα του μάρκετινγκ των εταιριών και προσπαθεί να πείσει να μη φοράω και εγώ με επιχειρήματα ότι φορώντας κράνος είναι πιο επικίνδυνο γιατί δεν προσεχείς και δε σε προσέχουν και οι οδηγοί.

Επίσης, βλέπω ένα κείμενο που ξεκινά να υποστηρίζει την ελεύθερη επιλογή όποιου θέλει να μη φορά κράνος (συμφωνώ απόλυτα μέχρι εδώ) αλλά στην ουσία καταλήγει να επιτίθεται, να κατηγορεί και να κατηγοριοποιεί αυτούς που φοράνε. Και ενώ προβληματίζεται ο συγγραφέας για τις εντάσεις που δημιουργεί το θέμα κράνος, το κείμενο καταλήγει να περιλαμβάνει το ίδιο πολύ ένταση εναντίων κάποιον.

1000% υπέρ της ελέυθερης επιλογής και κρίσης αλλά εδώ περνάει στην αντίθετη πλευρά νομίζω.

Ainastros
Απών/απούσα

ε ναι τι να λέμε τώρα... κράνος και κοντό μαλλί για τα παιδιά είναι απαραίτητα..και έτσι αν καταφέρουν να μεγαλώσουν... δεν θαχουν καμία αμφιβολία για την αναγκαιότητά τους..

τα σημεία που αξίζει να σταθούν όσους τους ενδιαφέρει η αστική ποδηλασία από το τοπίο 2.

α)πως αποφεύγονται τα ατυχήματα

1) με τη σταδιακή εξοικείωση με το δρόμο και με τη σωστή ανάγνωσή και εκτίμηση των συνθηκών κυκλοφορίας, αποφεύγοντας τις «παλικαριές» (το ποδήλατο μέσα στο δρόμο, πρώτα είναι όχημα)

2) με τη χρήση του τόσο υποτιμημένου αριστερού καθρέφτη αλλά και των φώτων το βράδυ.
Ο καθρέφτης σώζει πραγματικά από ατυχήματα από τα οποία κανένα κράνος δεν θα προστάτευε, κι όμως η χρήση του δεν προτείνεται και αποσιωπάται (δεν είναι trendy, αεροδυναμικός ή carbon και είναι και πολύ φτηνότερος βλέπετε).
Εχει τύχει να δω πολλές φορές ποδηλάτες τη μέρα αλλά και το βράδυ χωρίς καθρέφτη και φώτα, να κάνουν γρήγορες «σφήνες» ανάμεσα στα αυτοκίνητα και να οδηγούν επικίνδυνα. Αρκετοί από αυτούς φοράνε κράνος και μάλλον νομίζουν οτι είναι προστατευμένοι...

3) με την τακτική επιθεώρηση και συντήρηση του ποδηλάτου έτσι ώστε να είναι πάντα λειτουργικό.

β) Ασχετα όμως απο το πως κινείται, τι φοράει και τι χρησιμοποιεί ο κάθε ποδηλάτης, αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα παραμένει η πολύ μεγάλη κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων σε κατοικημένες περιοχές. Αυτό δημιουργεί την επικινδυνότητα και αυτό είναι που πρέπει να περιοριστεί ή να περιθωριοποιηθεί. Οχι ο ποδηλάτης και η ελευθερία των επιλογών του.

Arxarios
Απών/απούσα

...και κάθε λίγο και λιγάκι θα βγαίνει ένα καινούργιο θέμα.

Ναι μεταξύ του να μπει επιβολή στο κράνος ώστε να απωθήσει κόσμο από το ποδήλατο, και να το αφήσουν κατ' επιλογήν ώστε να τραβήξουν κόσμο, τότε ναι πιστεύω ότι καλύτερα να το αφήσουν κατ' επιλογήν γιατί οι λίγοι περισσότεροι νεκροί και τετραπληγικοί ποδηλάτες από τη μή χρήση κράνους ίσως έχουν λιγότερη σημασία από πάρα πολλούς που μειώνουν την περιβαλλοντική ρύπανση και τη σπατάλη χρημάτων σε πετρελαιοπαραγωγές χώρες και παράλληλα βελτιώνουν την υγεία τους αποφορτίζοντας το σύστημα υγείας. Τόσο κυνικά τόσο εύκολα.

Όμως δεν είμαι τόσο σίγουρος για το πόσο ισχύει το παραπάνω γιατί εάν δεν μπουν τα νούμερα κάτω, πόσοι θα κόψουν το ποδήλατο από την μία, πόσοι θα μείνουν ανάπηροι και θα σκοτωθούν από την άλλη ποτέ κανείς δεν θα ξέρει την αλήθεια. Χώρια που με το να έχεις πάει σε μία δουλειά, να έχεις κλειδώσει το ποδήλατο και να κυκλοφορείς με το κράνος ανά χείρας είναι η καλύτερη διαφήμιση για το ποδήλατο.

Για την αναγκαιότητα του κράνους δεν μπορώ να πείσω τον κόσμο. Απλά τους εύχομαι να μη δουν άνθρωπο από κοντά που έχει υποστεί αναπηρία εξαιτίας του ότι δεν φόραγε κράνος. Τραυματική εμπειρία, που σε κάνει να σταματάς οποιαδήποτε κουβέντα επί της χρησιμότητας του.

Πάντως στο θέμα του κράνους παρατηρώ ότι αυτοί που το έχουν το ποδήλατο για αναψυχή ή γυμναστική συχνά δεν θα φορέσουν κράνος, εν αντιθέσει με αυτούς που το έχουν για μεταφορές, οπότε η ρητορική του θα διώξουμε τον κόσμο που κάνει ποδήλατο να μην έχει και τόσο νόημα γιατί αλλο να φοράς τη φόρμα, γυαλί ηλίου και ακουστικά, να φορτώνεις το ποδήλατο στο αμάξι για να πάς στο Τατόι και να κάνεις κυριακάτικες βόλτες με το ποδήλατο και άλλο να μετακινείσαι με ποδήλατο. Οπότε η διαμάχη ίσως να μην έχει τόσο νόημα.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Μια παράκληση από την "Ομάδα του ΚΟΚ" των Ποδηλατ-ισσ-ων, να διορθωθούν οι ανακρίβειες στο κείμενο:

"Τον Απρίλιο του 2013 πρόκειται να γίνει αναθεώρηση του κ.ο.κ. και τα θέματα προς εξέταση που θα τεθούν υπ' όψιν της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής αναθεώρησης, περιλαμβάνουν υποχρεωτικό κράνος, πινακίδα, ασφάλιση! Οι podilates.gr ρωτήθηκαν σχετικά αλλά αδυνατούν να καταλήξουν σε σαφείς θέσεις υπέρ ή κατά!"

Οι Ποδηλατ-ισσ-ες ρωτήθηκαν όπως και άλλοι φορείς που εμπλέκονται στη δημιουργία του νέου ΚΟΚ, και ΔΕΝ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ καθόλου να καταλήξουν σε σαφείς θέσεις. Οι θέσεις έχουν συζητηθεί από την ομάδα ΚΟΚ των ποδηλατ-ισσ-ων, έχουν αποφασιστεί και θα κοινοποιηθούν στην Επιτροπή Αναθεώρησης του ΚΟΚ όταν συγκληθεί.

Οι θέσεις αυτές είναι:

1. κράνη: δεν είμαστε υπέρ των υποχρεωτικής χρήσης κράνους, αλλά δεν εναντιωνόμαστε σε οποιαδήποτε κίνηση διάδοσης της χρήσης τους. Η υποχρεωτική χρήση κράνους σύμφωνα με διάφορες μελέτες για το θέμα κάνει περισσότερο κακό παρά καλό μεσο-μακροπρόθεσμα. (να βρεθούν οι μελέτες :-))

2. κίτρινο αντανακλαστικό γιλεκάκι: δεν είμαστε υπέρ της υποχρεωτικής χρήσης του, αλλά δεν εναντιωνόμαστε σε οποιαδήποτε κίνηση διάδοσης της χρήσης του. εκτιμούμε ότι αρκούν τα υποχρεωτικά φώτα στο ποδήλατο.

3. πιστοποίηση: η πιστοποίηση θα πρέπει να τεκμαίρεται από το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο. δεν συμφωνούμε με "δίπλωμα ποδηλάτου" ή εξετάσεις για να κάνεις ποδήλατο και άλλα παρόμοια.

4. θέση στο δρόμο: εμμένουμε στη θέση μας που διατυπώθηκε στην πρόταση νέου εδαφίου στο άρθρο 16 παρ. 2 στον ισχύοντα ΚΟΚ (βλ. προτάσεις ποδηλατ-ισσ-ων για ΚΟΚ)

5. πινακίδα: όπου εφαρμόστηκε καταργήθηκε (και στην Ελλάδα). δεν υπάρχει καμία λειτουργικότητα στο μέτρο αυτό.

6. όρια ταχύτητας για τα ποδήλατα: προτείνουμε 'ανοικτές' πινακίδες του τύπου "προσοχή", "οδηγείτε προσεκτικά", "αργά" κλπ αντί συγκεκριμένων ορίων

7. ασφάλιση: να είναι προαιρετική. Οπου εφαρμόστηκε (Ελβετία) απέτυχε και καταργήθηκε. Εχει μεγάλο κόστος στην εφαρμογή, δημιουργεί δυσανάλογα μεγάλο διοικητικό κόστος.

8. φώτα: να προβλεφθούν και παλλόμενα φώτα

9. αντανακλαστικά: να φέρει ο ποδηλάτης ή το ποδήλατο αντανακλαστικό στοιχείο

Θα παρακαλούσαμε, από την "ομάδα του ΚΟΚ", να διορθωθούν οι ανακρίβειες.

L0veBing0
Εικόνα L0veBing0
Απών/απούσα

Σχετικά με την τοποθέτηση του αρχικού πόστερ όσον αφορά τα "ομιχλώδη" ποδηλατικά θέματα, θα ήθελα να επισημάνω ότι η χρήση του κράνους μόνο ομιχλώδης δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το κράνος προστατεύει το κεφάλι. Μέσα στο κεφάλι βρίσκεται ο εγκέφαλος. Ο εγκέφαλος είναι το άλφα και το ωμέγα στον ανθρώπινο οργανισμό. Ετσι λοιπόν πρέπει να προστατεύεται σαν κόρη αφθαλμού.

Τώρα αν κάποια παιδιά έχουν ninja skills, θεωρούν ότι σε μία σύγκρουση, σε μία βίαιη πτώση θα έχουν την πολυτέλεια να αντιδράσουν όπως θέλουν, έχει να κάνει αποκλειστικά με το δικό τους perception του safety.

Η κουβέντα όμως όπως ανέφεραν και άλλα παιδιά, δεν έχει νόημα. Είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις έναν καπνιστή ότι το κάπνισμα κάνει κακό και κατά πάσα πιθανότητα θα προκαλέσει ζημιά σε εκείνον και κατ`επέκταση και στον κύκλο του. ΟΤΙ και να του πεις ΔΕΝ πρόκειται να σε ακούσει. Ντε φάκτο πράγματα είναι αυτά. Ακρως Ελληνικά.

Δυστυχώς πρέπει να μάθουμε για να πάθουμε, δεν φτάνει καν να "πάθει" κάποιος κοντινός μας άνθρωπος. Έτσι λειτουργεί το ανθρώπινο ελληνικό μυαλό δυστυχώς. Αν μαθαίναμε από τα παθήματα άλλων θα είμασταν σοφοί. Τώρα απλά... όπου φυσάει και όπως φυσάει ο άνεμος. Εδώ σαν λαός υιοθετήσαμε τις ζώνες ασφαλείας...για να μην τρώμε πρόστιμα.

Σαν Ελληνες είμαστε η εικόνα και καθ`ομοίωση του mentality "It wont happen to me". Οχι μόνο στο ποδήλατο αλλά σε όλους του τομείς της ζωής μας: Παχυσαρκία, κάπνισμα, αλκοολ, επικίνδυνη οδήγηση κ.α. Το ποδήλατο φυσικά μόνο εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελεί.

Το να παίρνεις τα μέτρα σου είναι θέμα νοοτροπίας. Τώρα στην ερμηνεία του όρου μέτρα υπάρχει η σύγχηση που προκαλεί τις συζητήσεις. Αλλος θεωρεί ότι το ledάκι των 2 ευρώ μαζί με τον ανακλαστήρα κάτω από την σέλα είναι ΟΚ για να ποδηλατεί νύχτα. Αλλος θα βάλει 2 4leda μπροστά και άλλα δύο πίσω, θα φορέσει ανακλαστικά στραπς σε αστραγάλους, μπράτσα, και γιλέκο, θα έχει φως στο κράνος και ανακλαστικά στις ακτίνες και ίσως γεμίσει και το ποδήλατο με ανακλαστικά stickers, ισως φοράει και επιαγκωνίδες και επιγονατίδες μπορεί και κάνα προσταευτικό πλάτης-αυχένα, μάλλον και κάνα σπασουάρ...για να είναι σίγουρος.

Και οι δύο παραπάνω φίλοι νομίζουν ότι είναι ΟΚ. Το θέμα είναι οτι "ΑΝ" γίνει η στραβή ο δεύτερος φίλος έχει περισσότερες πιθανότητες να την βγάλει καθαρή. Πόσες περισσότερες; Κανείς δεν ξέρει, ούτε μπορεί να υπολογίσει.

Theodore
Απών/απούσα

Πήγα να απαντήσω πριν διαβάσω τα κείμενα και μετά τα διάβασα. Και συνειδητοποίησα ότι η απάντησή μου δεν έχει νόημα διότι οι υπέρμαχοι του κράνους εδώ μέσα μάλλον απαντούν χωρίς να τα διαβάσουν. Για προσπαθήστε να τα διαβάσετε και να καταλάβετε τι λέει...

Vale
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Παίρνουμε λίγο από χώρες εντελώς άσχετες με την
Ελληνική πραγματικότητα, βάζουμε και λίγο παιδι-
κές αναμνήσεις από τότε που κάναμε πάνω κάτω το
τετράγωνο, τα ανακατεύουμε με λογική των άκρων
"είτε όχι κράνος είτε κράνος και στην τουαλέτα"
και έτοιμη η 123435η παραλλαγή της γνωστής άποψης.

Να το συνοψίσω με απλά λόγια.

1. Κάνουμε ό,τι καταλαβαίνουμε.
2. Δεν χρειάζεται να είναι υποχρεωτικό το κράνος.
3. Δεν χρειάζεται να πείσουμε κανέναν.

Αγαπητέ φίλε,ωραία κείμενα.Μέχρι εκεί. / Η ουσία είναι η παραπάνω απάντηση του Eaglos (αν ο Θεός ήταν ποδηλάτης θα ήταν Eaglos ;) XXL τύπος ).

Σαν Vale,καλύτερα να είμαι αδαής του καναπέ,ένας ελληνάρας,ένας Μπάμπης γκομενάκιας, παρά ένας ποδηλάτης που διαχωρίζει τα πάντα.

Βλέπω: [...]Ευτυχώς υπάρχουν αθλητές που είναι συνειδητά και αστικοί ποδηλάτες, δεν μπερδεύουν το ένα με το άλλο και δεν αντιμετωπίζουν με υπεροψία τους αλλους ποδηλάτες.[...] και παρακάτω:
[...] Τόσο αυτοί που έχουν γνώμη από τον καναπέ όσο και η μερίδα αθλητών και «σούπερ ηρώων» που αναφέραμε, προφανώς αγνοούν το γεγονός οτι το ποδήλατο ξεκίνησε να χρησιμοποιείται ως μέσο αστικής μετακίνησης. Ολα τα άλλα ακολούθησαν.[...]
Γιατί; Αδαείς του καναπέ / "Σούπερ ήρωες" /

Το εναλλακτικό με κάνει κάτι άλλο;Ανώτερο; / Κάνω ποδήλατο γιατί το γουστάρω,τόσο απλά.Δε θέλω;Δεν κάνω.

Οι podilates έχουν τις θέσεις τους,ξεκάθαρα (άσχετα εάν συμφωνώ).

Σημ. Το ωραίο για το τέλος: [...]
«Μέρα χωρίς αυτοκίνητο = νύχτα χωρίς γκόμενα» (Babis Batmanidis)
ο νταλκάς όλων των ανεπαρκών ελλήνων. [...]
/ M'αρέσεις!

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

arxarios wrote:
...... που μειώνουν την περιβαλλοντική ρύπανση και τη σπατάλη χρημάτων σε πετρελαιοπαραγωγές χώρες και παράλληλα βελτιώνουν την υγεία τους αποφορτίζοντας το σύστημα υγείας. Τόσο κυνικά τόσο εύκολα.

η φυσική επιλογή είναι ο κυνισμός εξέλιξης ειδών όπου όλοι -σχεδόν?- αναγκαστικά υπακούουμε. δεν ακούγεται όμορφα, οκ. αλλά ισχύει. κανένας λόγος άρα ενοχικά αιρετικός να αισθάνεσαι

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

L0veBing0 wrote:
.... περισσότερες πιθανότητες να την βγάλει καθαρή. Πόσες περισσότερες; Κανείς δεν ξέρει, ούτε μπορεί να υπολογίσει.

....ει μη μόνον ο θεός κ των ποδηλατών ο άγιος. χωρίς καμμιά χροιά ούτε σαρκασμού κ ούτε βέβαια ειρωνείας
σιχαμένος καπνιστής. ακόμα. δυστυχώς

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

L0veBing0 wrote:
Σχετικά με την τοποθέτηση του αρχικού πόστερ όσον αφορά τα "ομιχλώδη" ποδηλατικά θέματα, θα ήθελα να επισημάνω ότι η χρήση του κράνους μόνο ομιχλώδης δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το κράνος προστατεύει το κεφάλι. Μέσα στο κεφάλι βρίσκεται ο εγκέφαλος. Ο εγκέφαλος είναι το άλφα και το ωμέγα στον ανθρώπινο οργανισμό. Ετσι λοιπόν πρέπει να προστατεύεται σαν κόρη αφθαλμού.

Τώρα αν κάποια παιδιά έχουν ninja skills, θεωρούν ότι σε μία σύγκρουση, σε μία βίαιη πτώση θα έχουν την πολυτέλεια να αντιδράσουν όπως θέλουν, έχει να κάνει αποκλειστικά με το δικό τους perception του safety.

Η κουβέντα όμως όπως ανέφεραν και άλλα παιδιά, δεν έχει νόημα. Είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις έναν καπνιστή ότι το κάπνισμα κάνει κακό και κατά πάσα πιθανότητα θα προκαλέσει ζημιά σε εκείνον και κατ`επέκταση και στον κύκλο του. ΟΤΙ και να του πεις ΔΕΝ πρόκειται να σε ακούσει. Ντε φάκτο πράγματα είναι αυτά. Ακρως Ελληνικά.

Δυστυχώς πρέπει να μάθουμε για να πάθουμε, δεν φτάνει καν να "πάθει" κάποιος κοντινός μας άνθρωπος. Έτσι λειτουργεί το ανθρώπινο ελληνικό μυαλό δυστυχώς. Αν μαθαίναμε από τα παθήματα άλλων θα είμασταν σοφοί. Τώρα απλά... όπου φυσάει και όπως φυσάει ο άνεμος. Εδώ σαν λαός υιοθετήσαμε τις ζώνες ασφαλείας...για να μην τρώμε πρόστιμα.

Σαν Ελληνες είμαστε η εικόνα και καθ`ομοίωση του mentality "It wont happen to me". Οχι μόνο στο ποδήλατο αλλά σε όλους του τομείς της ζωής μας: Παχυσαρκία, κάπνισμα, αλκοολ, επικίνδυνη οδήγηση κ.α. Το ποδήλατο φυσικά μόνο εξαίρεση δεν θα μπορούσε να αποτελεί.

Το να παίρνεις τα μέτρα σου είναι θέμα νοοτροπίας. Τώρα στην ερμηνεία του όρου μέτρα υπάρχει η σύγχηση που προκαλεί τις συζητήσεις. Αλλος θεωρεί ότι το ledάκι των 2 ευρώ μαζί με τον ανακλαστήρα κάτω από την σέλα είναι ΟΚ για να ποδηλατεί νύχτα. Αλλος θα βάλει 2 4leda μπροστά και άλλα δύο πίσω, θα φορέσει ανακλαστικά στραπς σε αστραγάλους, μπράτσα, και γιλέκο, θα έχει φως στο κράνος και ανακλαστικά στις ακτίνες και ίσως γεμίσει και το ποδήλατο με ανακλαστικά stickers, ισως φοράει και επιαγκωνίδες και επιγονατίδες μπορεί και κάνα προσταευτικό πλάτης-αυχένα, μάλλον και κάνα σπασουάρ...για να είναι σίγουρος.

Και οι δύο παραπάνω φίλοι νομίζουν ότι είναι ΟΚ. Το θέμα είναι οτι "ΑΝ" γίνει η στραβή ο δεύτερος φίλος έχει περισσότερες πιθανότητες να την βγάλει καθαρή. Πόσες περισσότερες; Κανείς δεν ξέρει, ούτε μπορεί να υπολογίσει.

Όπως και στις ερμηνείες όλων των νομοθεσιών, έτσι και στη πρακτική εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,παίζει ρόλο το "εσωτερικό δίκαιο",το τί νομίζει ο καθένας μέσα του οτι είναι σωστό.

Όσοι ποδηλάτες,τόσες "εσωτερικές ερμηνείες",όσοι οδηγοί αυτοκινήτου(γιαγιάδες,καγκούρια,τζιπέχοντες του Κολωνακίου!),τόσες και ακόμη περισσότερες "φυλετικές" και ατομικές ερμηνείες εσωτερικές, των νόμων της ασφάλτου κυκλοφορούν.
Το bmxόπαιδο, μικρό ή μεγάλο που μπαίνει καβάλα μέσα στο Metro,δέ θέλω να το πληγώσω, γιατι θα εξελιχθεί σε κάτι πολύ όμορφο !
Ο κώδικάς του ο εσωτερικός, για το τί είναι νόμιμο και ασφαλές, απέχει απο τη πραγματικότητα,αλλα κάποια στιγμή θα καταλάβει τί σημαίνει οδική ασφάλεια με οδυνηρό ή ανώδυνο τρόπο...
Ο καθένας κάνει ό,τι νομίζει πως είναι αναγκαίο για να επιβιώσει !
Το σώμα του και την ακεραιότητά του μόνο αυτός τα εξουσιάζει,τέλος !
Σίγουρα όταν με τις πράξεις μας υπερκαλύπτουμε τις υπάρχουσες διατάξεις,έχουμε κάνει ένα παραπάνω βήμα για την ασφάλειά μας,αλλα πάντα υπο το πρίσμα της δικής μας,ατομικής ερμηνείας.
Γνωρίζω π.χ. ένα ποδηλάτη που πίσω θέλει να έχει άσπρο φώς( όπως της όπισθεν ! ),ωστε να δείχνει οτι έρχεται !
'Ετσι,τίθεται σε αμφισβήτηση η πορεία του εμπρός,αφού το κόκκινο χρώμα δείχνει οτι φεύγεις,ενώ το άσπρο οτι έρχεσαι.
Εκείνος νομίζει οτι έτσι "επαγρυπνούν" οι οδηγοί αυτοκινήτων !
Ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική,και σκληρή !

Συμφωνώ απόλυτα με όσα παραθέτω,να προσθέσω οτι όταν και εφ΄ όσον οδηγάω αυτοκίνητο,και δώ ποδήλατο χωρίς φώτα ,θα παίρνω επιτόπου την άμεση δράση τηλέφωνο.
Μα θα μου πείς θα τα βάλεις με τον αδελφό-ποδηλάτη ; με τον εαυτό σου ;
Ναί γιατι ο τρελός και ο πεζός έχουν πάντα δίκιο ! ε όχι και να φταίω κι΄ όλας !
Αγαπάω τον εαυτό μου ως ποδηλάτη,θέλω να με σέβονται και όταν οδηγώ αυτοκίνητο,όπως σέβομαι με τη σειρά μου το φίλο άγνωστο ποδηλάτη αλλα και το φίλο μας τον Κ.Ο.Κ.
( όπως λέμε και ούτω καθ΄ εξής ! )

magmike
Απών/απούσα

θα ηθελα πολύ να δω την φάτσα του αστυνομικού που θα καταγράψει την καταγγελία σου:P

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

...κεφάλια με αίμα στην άσφαλτο ! ψηφίζω ενεργητική ασφάλεια,κάτω τα κράνη,πάνω τα μυαλά !

kynhgos77
Απών/απούσα

L0veBing0 wrote:
Είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις έναν καπνιστή ότι το κάπνισμα κάνει κακό και κατά πάσα πιθανότητα θα προκαλέσει ζημιά σε εκείνον και κατ`επέκταση και στον κύκλο του. ΟΤΙ και να του πεις ΔΕΝ πρόκειται να σε ακούσει. Ντε φάκτο πράγματα είναι αυτά. Ακρως Ελληνικά.
Ειναι ομως σαν προσπαθεις να πεισεις εναν αυτοκινητακια να κανει ποδηλατο. Θα σου πουν συνηθως οτι το θελουν το κεφαλι τους. Επιλογη που πρεπει να σεβαστεις, διοτι ο ανθρωπος σκεφτεται την ασφαλεια του και την σωματικη του ακεραιοτητα πανω απ ολα.

Εγω ειμαι υπερ του κρανους, οπου χρειαζετε. Αν παω απο το σπιτι μου μεχρι τον κολλητο μου με ταχυτητα βιτρινας, δεν προκειτε να φορεσω κρανος. Ειναι πολυ μικρη η πιθανοτητα να χτυπησω το κεφαλι μου που δεν μπαινω καν στην διαδικασια να φορεσω κρανος.
Μικρη πιθανοτητα - δεν φοραω. Μεγαλη - φοραω.

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:

Εγω ειμαι υπερ του κρανους, οπου χρειαζετε.....
Μικρη πιθανοτητα - δεν φοραω. Μεγαλη - φοραω.

σαν γενική αντίληψη δεν επιδέχεται αντίλογο. απ την άλλη το μηριαίον φαγείν αδύνατον. η στραβή περιστασιακά κρύβεται στις ελάχιστες πιθανότητες. καλά, ένα κλικ πριν αρχίσουμε να κρεμάμε χαϊμαλιά κ αποτρεπτικά βασκανίας βρισκόμαστε μιλάμε

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Το πρώτο είναι η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ του κράνους στο ποδήλατο. Αυτό μπορεί να συζητηθεί ακαδημαϊκά και να φέρουμε στο τραπέζι μελέτες, προσωπικές εμπειρίες κι ότι άλλο θέλετε. Ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του και παίρνει την ευθύνη του μαζί.

Το δεύτερο είναι η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να φοράς ή όχι κράνος. Αυτό είναι το ζουμί στην όλη υπόθεση κι αυτό είναι που πραγματεύεται το κείμενο αλλά και όλες οι κουβέντες.

Για την χρησιμότητα δεν θέλω να πω τίποτα αλλά η υποχρέωση από το νόμο να φοράς κράνος ΔΕΝ πρέπει να περάσει. Γιατί όπου περνά τέτοια υποχρέωση δεν κρύβεται η φροντίδα της πολιτείας για τους πολίτες της (τότε η πολιτεία θα διάλεγε άλλα εργαλεία όπως η εκπαίδευση για να πείσει για την χρησιμότητα του κράνους) αλλά κρύβεται ένας φοροεισπρακτικός μηχανισμός για να τεθεί μια ακόμα ομάδα ανθρώπων στο δόκανο εξαγοράς της νομιμότητας κυκλοφορίας κι εξηγουμαι:

Το ποδήλατο δεν είναι ένα μέσο όπως τα άλλα. Οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι μικρές και τα ατυχήματα που το ίδιο προκαλεί ελάχιστα. Ποδήλατο κάνουν από τα εξάχρονα μέχρι τα παππούδια στα χωριά. Αν ο τροχαίος πάει σε μια πλατεία θα αρχίσει να γράφει και τα παιδάκια με τις βοηθητικές? Αν κυκλοφορείς στο πεζοδρόμιο το κράνος θα είναι υποχρεωτικό? Αν το κράνος γίνει υποχρεωτικό τότε θα επιτρέπεται η κυκλοφορία του ποδηλάτου στην εθνική οδό ή σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας? Αν σε πιάσουν χωρίς κράνος θα πληρώνεις πρόστιμο? Αν δανείσεις το ποδήλατό σου θα πρέπει να δανείσεις και το κράνος σου? Αν είσαι πλούσιος κι έχεις λεφτά μπορείς να κυκλοφορείς χωρίς κράνος αλλά αν είσαι φτωχός δεν σε παίρνει?

Ποδηλατόδρομοι δεν υπάρχουν, πολιτικές προώθησης ποδηλάτου δεν υπάρχουν, ποδηλατική εκπαίδευση δεν υπάρχει, ποδηλατική κουλτούρα είναι ένα ανέκδοτο, είμαστε μόνοι μας στο δρόμο και θέλουμε να βάλουμε και μια υποχρέωση που απλά θα κοστίζει σε κάποιον 100 ευρώ αν τον γράψουν? Άντε λοιπόν και μπήκε στον ΚΟΚ η υποχρέωση του ποδηλάτη να φορά κράνος αν κάνει σε δημόσιο δρόμο (μόνο αυτό θα μπορούσε να μπει). Με ποιο τρόπο η χρηματική τιμωρία θα βοηθήσει να πείσεις κάποιον για την χρησιμοτητα του κράνους? Μήπως να πηγαίναμε μετά οι μισοί από τα πεζοδρόμια? Μήπως να πήγαινα να αγόραζα εκείνο το γερμανικό του Α' παγκοσμίου για να ξεγελάω τα όργανα και να γελάω κι εγώ μαζί τους?

Τι θα λέγατε αν οι οδηγοί ΙΧ και μοτό θεωρούσαν και τελικά πέρναγαν στον ΚΟΚ πως οι ποδηλάτες πρέπει να φοράν μοτοσυκλετιστικά κράνη? Μα είναι βαριά και ακριβά και πολύ ζεστά και και και... "Στα παλιά μας τα παπούτσια", θα έλεγαν, "είναι για την «ασφάλειά» σας". Και θα 'χαν και δίκιο από μια πλευρά! Κατόπιν θα έλεγαν να είχαμε και διπλώματα και αριθμούς, να πληρώναμε και τέλη και ασφάλειες, να έμπαινε και τεκμήριο ρε αδερφέ, να μη παρκάραμε όπου να 'ναι, να μη τα κουβαλάγαμε στις πολυκατοικίες και ξέρετε πόσα άρθρα στον ΚΟΚ μπορούμε να φτιάξουμε? Όσα θέλετε κι όλα να κοστίζουν ένα κατοσταρικάκι έκαστο.

Κι από εκπαίδευση, πολιτικές, κουλτούρα? Αυτά βλέπετε δεν μπαίνουνε στον ΚΟΚ, είναι κάτι «άλλο». Γι' αυτό λοιπόν καλύτερα πάψτε αυτήν την ανοησία και μιλήστε, συζητήστε, παλέψτε γι' αυτό το «άλλο» που δεν μπαίνει στον ΚΟΚ αλλά μπαίνει στην ζωή μας και την αλλάζει. Όχι γι' αυτό που μπαίνει και βγαίνει από το πορτοφόλι μας.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Ακριβώς όπως τα λες!

Vale
Απών/απούσα

Ένα ακόμη λιθαράκι η όλη ιστορία;
-Σε ένα χρόνο από τώρα,αγκαζέ στο κτεο.

Yellow1850
Εικόνα Yellow1850
Απών/απούσα

Εύγε!!! Πες τα χρυσόστομε!

vec
Απών/απούσα

Εμένα π.χ. δε θα με χάλαγε η υποχρεωτική χρήση κράνους σε κάποιους ρητά ορισμένους δρόμους ανά νομαρχία ή σε δρόμους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. με 2 ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Έτσι που και το παιδάκι να μπορεί να κάνει ποδήλατο μπροστά από το σπίτι του, και να μπορώ να πεταχτώ μέχρι το supermarket από τα στενά χωρίς πολλά πολλά.
Αλλά αν σκοπεύω να βγω στην Πατησίων, ναι θα πρέπει να υποχρεούμαι να το κάνω με κράνος. Όπως ο οδηγός μηχανής υποχρεούται να φορά, ακόμα και 50άρι να είναι (το οποίο κάποιες φορές είναι πιο αργό από το ποδήλατο).
Τώρα κάποιοι θα πουν ότι ξεκινώντας από την υποχρέωση κράνους στην Πατησίων, θα φτάσουμε να πρέπει να περνάμε ΚΤΕΟ πριν βγούμε σε αυτή. ΟΚ. Ο καθένας έχει το νομοθέτη που του αξίζει. Την επόμενη φορά που θα στηθούν κάλπες, δοκιμάστε πρώτα να σκεφτείτε τι θέλετε, αν δε σας εκφράζει κάποιος βάλτε εσείς υποψηφιότητα, και στη συνέχεια επισκεφτείτε τις.

Και όσον αφορά τα περί φυσικής επιλογής και εξέλιξης, υπάρχει κάτι που λέγεται σύγχρονη ιατρική και πολλές φορές δεν την αφήνει να λειτουργήσει....

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα

....απάγκος

vec wrote:

Και όσον αφορά τα περί φυσικής επιλογής και εξέλιξης, υπάρχει κάτι που λέγεται σύγχρονη ιατρική και πολλές φορές δεν την αφήνει να λειτουργήσει....

όχι τόσο πολλές φορές όσο θεωρείται και η εκτροπή όχι πάντα προοπτικά σταθμισμένη. παραπομπή σε κλασσική ρήση cult γυναικολόγου: οι μαιευτήρες εφηύραν εαυτούς για να κάνουν περίπλοκη μια σχετικά απλή φυσιολογική διαδικασία

Vale
Απών/απούσα

vec wrote:
Εμένα π.χ. δε θα με χάλαγε η υποχρεωτική χρήση κράνους σε κάποιους ρητά ορισμένους δρόμους ανά νομαρχία ή σε δρόμους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. με 2 ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Έτσι που και το παιδάκι να μπορεί να κάνει ποδήλατο μπροστά από το σπίτι του, και να μπορώ να πεταχτώ μέχρι το supermarket από τα στενά χωρίς πολλά πολλά.
Αλλά αν σκοπεύω να βγω στην Πατησίων, ναι θα πρέπει να υποχρεούμαι να το κάνω με κράνος. Όπως ο οδηγός μηχανής υποχρεούται να φορά, ακόμα και 50άρι να είναι (το οποίο κάποιες φορές είναι πιο αργό από το ποδήλατο).
Τώρα κάποιοι θα πουν ότι ξεκινώντας από την υποχρέωση κράνους στην Πατησίων, θα φτάσουμε να πρέπει να περνάμε ΚΤΕΟ πριν βγούμε σε αυτή. ΟΚ. Ο καθένας έχει το νομοθέτη που του αξίζει. Την επόμενη φορά που θα στηθούν κάλπες, δοκιμάστε πρώτα να σκεφτείτε τι θέλετε, αν δε σας εκφράζει κάποιος βάλτε εσείς υποψηφιότητα, και στη συνέχεια επισκεφτείτε τις.

Και όσον αφορά τα περί φυσικής επιλογής και εξέλιξης, υπάρχει κάτι που λέγεται σύγχρονη ιατρική και πολλές φορές δεν την αφήνει να λειτουργήσει....


Σοφούς πολιτικούς άνδρες έχει και η Καλαμάτα / κάνω λάθος;