Καλή σας μέρα.
Είμαι καινούριος στη παρέα σας. Κατάγομαι από τη Καρδίτσα και τώρα λόγω σπουδών βρίσκομαι στην Αθήνα. Στα πλαίσια της διπλωματικής μου, για το μετπατυχιακό, έχω αναλάβει να δω πως το ποδήλατο μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της πόλης μου της Καρδίτσας. Γίνονται έργα, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό. Το ποδήλατο, εκτός από μέσω μεταφοράς, είναι ιδεολογία και εκφράζει όλους "όσους αμφισβητούν τους συμβατικούς τρόπους σκέψης και δράσης", όπως σε διάβασα σε ένα άρθρο (Haynes, 2012). Έτσι, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα.
Θα ήθελα να ακούσω μερικές από τις ιδέες σας...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_23/10/2010_419858 http://www.bikeradar.com/news/article/new-cycle-safety-mirrors-for-londo...
http://www.lifecycle.cc/index.phtml?ID=1431&id=2535
http://www.8-80cities.org/Videos11.html
http://www.mobithess.gr
http://www.econews.gr/2012/07/21/thessaloniki-diktuo-podilates/
http://www.streetsblog.org/wp-content/pdf/World_Class_Streets_Gehl_08.pdf
http://www.bikeradar.com/news/article/cyclist-awareness-now-part-of-lorr...
http://www.walkscore.com/
http://www.youtube.com/watch?v=WV0drllbUxY&feature=youtu.be
http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=438
http://www.nyc.gov/html/dot/downloads/pdf/bib_overview.pdf
http://www.amazon.com/Cities-People-Jan-Gehl/dp/159726573X
http://www.amazon.com/Image-Harvard-MIT-Center-Studies-Series/dp/0262620...
http://www.podilates.gr/parking
http://www.podilates.gr/node/26055
http://www.podilates.gr/node/25881
http://www.podilates.gr/node/20124
Ενημερωμένο σε βρίσκω aldro. Μερικά από αυτά που έστειλες τα είχα βρει κι εγώ, αλλά τα περισσότερα οφείλω να ομολογήσω πως δε τα γνώριζα. Παρατήρησα μεγάλη επιρροή από την Αμερική. Αυτά που θέλω κυρίως να δω, είναι οι διαλέξεις που μου έστειλες. Από τα υπόλοιπα κράτησα μερικά στοιχεία.
Αυτό που όμως θα ήθελα να σχολιάσουμε, είναι το κατά πόσο θα ήταν ωραίο να βλέπουμε υπηρεσίες του δήμου ή τη δημοτική αστυνομία, να κινείται με ποδήλατο. Τα ΕΛΤΑ να το ξαναβέλουν ως το κύριο μέσω διανομής δεμάτων. Τέτοια πράγματα που στο εξωτερικό συμβαίνουν.
Τι λέτε?
Aπό όσο ξέρω η Θεσσαλονίκη έχει ποδηλάτες Δημοτικούς Αστυνομικούς ενώ τα ΕΛΤΑ νομίζουν διαθέτουν & ποδηλατα για μεταφορές ,αλλά δεν ξέρω που τα χρησιμοποιούν
Ιδιωτική εταιρεία ποδηλατών κουριερ
http://bondexcouriers.com/
Οδηγίες κατασκευής τρεϊλερ
http://www.podilates.gr/node/18996
Είδη ποδηλάτων για μεταφορές
http://www.practicalcycles.com/
Ιδέες για προωθηση μεταφορών με ποδήλατο
http://www.rideyourbike.com/cargo.html
Περιοδικό για πρωώθηση βιώσιμης μετακίνησης
http://transportlearning.net/
Είδη ποδηλάτων για μεταφορές
http://www.velovision.com/showStory.php?storynum=1163
http://www.velovision.com/links.php
Το πρώτο που χρειάζεται είναι να υπάρχουν άνθρωποι που είναι φιλικοί προς την πόλη. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο αυτό μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο της διπλωματικής σου, απλά το αναφέρω μήπως κάποιος "τρελός επιστήμονας" αξιοποιήσει μια τέτοια ιδέα καταλλήλως...
aldro έγραψες. Με αυτά τα τελευταία σου links τι να πω? Ζωγράφισες. Αυτές τις μέρες σκεφτόμουν για τέτοια ποδήλατα. Όσον αφορά τα ποδήλατα για τη δημοτική αστυνομία. Δε ξέρω για τη Θεσσαλονίκη αλλά η Καβάλα, από ότι έχω διαβάσει έχει πάρει τρία ηλεκτρικά ποδήλατα για τη δημοτική της αστυνομία και τα χρησιμοποιούν πιλοτικά. Αν πάει καλά, θα προμηθευτούν κι άλλο. Για τη Θεσσαλονίκη δε ξέρω κατά πόσο θα βόλευε. Ίσως τα seagways ήταν καλύτερα.
i.alli.ellatha. Χρειάζονται αμπλώς μεπνευσμένοι άνθρωποι με όραμα και γνώσεις. Το κόσμο μπορείς να το μάθεις και να τον "πλάσεις" (με τη καλή έννοια), όπως θες. Αν για παράδειμγα, ένας δήμος εξηγήσει στους κατοίκους, γιατί πρέπει να κάνουν ανακύκλωση και τους δώσεις μερικά απτά κίνητρα, όπως απαλαγές από φόρους κ.α. και αν οι κάτοικοι βλέπουν ότι ο δήμος, πραγματικά το προσπαθεί και δε τους κοροιδεύει, τότε οι θα αρχίσουν να κάνουν ανακύκλωση. Αναφέρω το θέμα της ανακύκλωσης γιατί το κουβέντιαζα πρόσφαταα. Κάτι παρόμοιο μπορεί να γίνει και με τα ποδήλατα.
Αν για παράδειγμα, δώσουμε κίνητρα στους δημοσίους υπαλληλους που κάνους εξωτερικές δουλειές στη πόλη, να χρησιμοποιούν το ποδήλατο του δήμου, που θα φέρει πάνω τα διακριτικά του, θα το κάνει. Όλοι θέλουν να ζουν σε μια όμορφη πόλη. Αν δουν ότι οι υπεύθηνοι προσπαθούν πραγματικά και υπάρχει ειλικρίνια, θα αλλάξουν και οι πολίτες.
Συνάντησα ποδηλάτη ταχυδρόμο, πάνω σε ποδήλατο που έφερε το λογότυπο των ΕΛΤΑ. Πού νομίζετε; Στο Νέο Ψυχικό, στα φανάρια του «Βασιλόπουλου».
Αν και ο ίδιος ήταν μάλλον «μουρτζούφλης» και δεν μπόρεσα να τον ρωτήσω τίποτα, ήταν μία πολύ όμορφη σκηνή.
+1000 απο εκει ξεκινανε ολα.
Θα συμφωνήσω κι εγώ, πως είναι η πιο απαραίτητη προϋπόθεση…
Automation Θα ήταν όντως ωραία σκηνή. Ελπίζω σιγά σιγά να παραδειγματιστούν κι άλλοι!
Όσον αφορά τις τελευταίες απαντήσεις. Δε διαφωνώ πως πρέπει να αλλάξει η κουλτούρα των ανθρώπων, αλλά με το τρόπο που το λέτε, δε προτείνετε κάτι. Πως θα αλλάξει? Έτσι απλά? Από τη μια μέρα στην άλλη? Θέλει υπομονή, χρόνο, προγραμματισμό και όραμα. Εκτός αυτού, τα μεγαλύτερης ηλικίας άτομα, δεν είναι εύκολο να αλλάξουν. Τη γενιά τη δικιά μας θέλουμε να αλλάξουμε, τις μικρότερες και τα παιδιά που θα αρχίσουν να γενιόνται. Γι αυτό θέλω και εκπαίδευση σχετική στα σχολεία. Στο καναδά, όπως διάβασα και σε ένα άρθρο, από αυτά που έστειλε ο aldro, κάθε Τετάρτη πάνε όλοι μαζί, δάσκαλοι και μαθητές, με τα πόδια στο σχολείο. Μαζεύτηκαν μερικά άτομα και σε συνεργασία με το δήμαρχο, το έκαναν. Δε το έκανε μια ομάδα ανθρώπων έτσι στο άσχετο. Αυτό λοιπόν που θέλω να πω, είναι ότι μπορούμε εμείς να τους αλλάξουμε. Μη περιμένετε από τους άλλους. Αν καινοτομήσουμε και πρωτοτυπήσουμε εμείς, θα έρθουν να μας ακολουθήσουν κι άλλοι, κι άλλοι ... σιγά σιγά.
Να έχουμε μια όμορφη μέρα!
Μια πόλη χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο για το ποδήλατο ή/και για τη βιώσιμη κινητικότητα γενικότερα. Αυτό βλέπουμε και από την εμπειρία της Ολλανδίας:
http://www.podilates.gr/node/26288
Τα σχετικά βίντεο αναφέρουν πως αυτό που έγινε στην Ολλανδία δεν έγινε τυχαία ή αποσπασματικά, αλλά εσκεμμένα και συστηματικά.
Μπορείτε να διαβάσετε το ανάλογο σχέδιο για το ποδήλατο στην πόλη του Seattle: http://www.podilates.gr/node/7972
Στις ελληνικές πόλεις χρειάζεται μάλλον σχέδιο για τη βιώσιμη κινητικότητα γενικά, γιατί υπάρχουν πολλά προβλήματα κατάχρησης του Ι.Χ. που αφορούν άμεσα τους πεζούς αλλά έμμεσα και τους ποδηλάτες. Όταν η πολιτεία επιδοτεί το Ι.Χ. με κάθε τετραγωνικό μέτρο δημόσιου χώρου, μειώνει τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου και αυξάνει τα φαινομενικά πλεονεκτήματα και τη μυωπική νοοτροπία του Ι.Χ.: παρκάρω όπου γουστάρω δωρεάν. Όπου υπάρχει πεζοδρόμιο έχει θέση για μένα. Το δωρεάν παρκάρισμα είναι κοινωνικό αγαθό.
Ο Δήμος Αθηναίων έχει συντάξει ένα πρώτο στρατηγικό σχέδιο για τη βιώσιμη κινητικότητα: http://www.podilates.gr/node/20407
Είναι μάλλον πρωτόγονο, αλλά αναμένεται η ανανέωσή του σε μερικές βδομάδες.
Το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, το οποίο υιοθετείται από την Περιφέρεια Αττικής έχει παρόμοιο περιεχόμενο για τη βιώσιμη κινητικότητα. Υπενθυμίζω οτι περιλαμβάνει το μητροπολίτικο δίκτυο ποδηλάτου:
http://www.podilates.gr/node/17598
http://www.patt.gov.gr/main/index.php?option=com_content&view=article&id...
Η ποδηλατική κοινότητα πρέπει να συμμετέχει στη σύνταξη παρόμοιων στρατηγικών σχεδίων ή να κάνουμε το δικό μας σχέδιο. Ήδη έχουμε άτυπα υιοθετήσει μια αποτελεσματική στρατηγική: Ποδηλατοβόλτες παντού, σε εβδομαδιαία βάση.
Έχουμε και διάφορες επί μέρους στρατηγικές ή συγκεκριμένους στόχους, όπως αυτούς:
http://www.podilates.gr/aitimata και έχουμε επιτύχει το στόχο "Μετρό".
Thomas Krab καλησπέρα.
Η διπλωματική εργασία τι θέμα έχει;
Ο τίτλος βλέπω είναι: Ιδέες για το τι χρειάζεται μια φιλική προς το ποδήλατο πόλη.
Βλέπω επίσης σαν αρχή: [...]Πως το ποδήλατο μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της πόλης μου της Καρδίτσας.
Η επιστημονική εργασία τι θέμα έχει; / είσαι σε αρχική γραμμή,επιπλέον υλικού από internet;
Ο πυρήνας είναι ο άνθρωπος,δε γίνεται διαφορετικά / Ο aldro έβαλε πολύ όμορφες ιδέες,επίσης ο i.alli.ellatha είπε το βασικό συστατικό θέματος(έστω και αόριστα).
Η αναφορά σε βιβλιογραφία προς τα που είναι; / Στο κατά πόσο θα ήταν ωραίο να βλέπουμε δημόσιες υπηρεσίες να κινείται με ποδήλατο;Σε ποια χώρα και με τι συνθήκες;
Σκέτο το ποδήλατο;
Όπως είπε ο i.alli.ellatha πρέπει να υπάρχουν και άνθρωποι φιλικοί προς την πόλη.
Δεν αρκεί να πω πως πρέπει να βρεθούν άνθρωποι με όραμα και γνώσεις που θα μάθουν / πλάσουν τον κόσμο και με υπομονή-χρόνο-προγραμματισμό θα γίνουν όλα όμορφα μέσα από το ποδήλατο.Ούτε φυσικά η λάθος σκέψη διαχωρισμού ηλικιών σε μεγαλύτερη και μικρότερη / ο μεγάλος δεν είναι εύκολο να αλλάξει;Γιατί;Πως;
Η εκπαίδευση (σχετική με αυτό)στα σχολειά / Είναι δεδομένο, δε θα το πω πρώτη φορά πάνω σε διπλωματική σαν πρωτότυπη ανάλυση.
Το να πω πως δεν περιμένω από τους άλλους,ας καινοτομήσουμε πρώτοι / τι βάση βάζω;
@ Filopodaros. Ωραία τα στοιχεία σου. Θα τα κοιτάξω εκτενέστερα αργότερα. Ευχαριστώ.
@ Vale. Το θέμα της διπλωματικής, είναι το πως το ποδήλατο μπορεί να συμβάλει στη Τοποική Ανάπτυξη της Καρδίτσας. Η Τοπική Ανάπτυξη, αφορά πολλούς τομείς. Οικονομικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικόυς. Αυτοί με ενδιαφέρουν και αυτοί, θεωρητικά είναι οι πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης. Συνεπώς με ενδιαφέρει, να προχωρήσουμε και να εξελίξουμε τη χρήση του ποδηλάτου και να μην αρκεστούμε απλώς, στο καλό ποδηλατικό δίκτυο που έχει η πόλη. Είμαι σε στάδιο που διαβάζω επιστημονικά άρθρα και που παράλληλα σημειώνω παράγοντες που θα ήθελα να συμπεριλάβω στο ερωτηματολόγιο. Τα περισσότερα άρθρα αφοορούν την αναγκαιότητα για τη χρήση του ποδηλάτου, τους κινδύνους (κυρίως στης πόλεις των Η.Π.Α.) και λιγότερα το συνδέουν με το citybranding. Παράλληλα, διαβάζω πολιτικές που ακολουθούντε σε άλλες πόλεις. Πολλά επίσης άρθρα συνδυάζουν το τουρισμό με το ποδήλατο (ποδηλατικός τουρισμός). Κλείνοντας με τα άρθρα, στα περισσότερα, γίνεται αναφορά για τη προυπόθεση ύπαρξης καλής νομοθεσίας και καλής ασφάλειας (τόσο για το ποδηλάτη, όσο και για το ίδιο το ποδήλατο), ώστε να φτάσουμε σε σημείο να χαρακτηρίσουμε μια πόλη φιλική προς το ποδήλατο.
Επιπλέον σκοπός της εργασίας, είναι μέσα από όλες τις παραπάνω ενέργειες - πρακτικές, να μπει η Καρδίτσα στο παγκόσμιο ποδηλατικό χάρτη.
Λες "Ούτε φυσικά η λάθος σκέψη διαχωρισμού ηλικιών σε μεγαλύτερη και μικρότερη / ο μεγάλος δεν είναι εύκολο να αλλάξει? Γιατί? Πως?"
Ναι, ο μεγάλος δεν είναι εύκολο να αλλάξει. Αν παρόλα αυτά, φτάσουμε σε ένα επίπεδο που οι ηλικίες κάτω των 40 π.χ. ταυτιστούν με τη προσπάθεια και με την αλλαγή, θα παρακινήσουν και τους μεγαλύτερους να τους κάνουν. Αλλά ακόμα και να μη παρακινηθούν, θεωρώ πως έχουν μάθει να "φοβούνται" περισσότερο το κράτος (χωρίς να λέω ότι είναι καλό), με αποτέλεσμα αν τους πεις ότι αυτό πρέπει να το κάνεις έτσι, θα το κάνουν έτσι.
Το παραπάνω θαρρώ πως απαντάει και στο "Το να πω πως δεν περιμένω από τους άλλους, ας καινοτομήσουμε πρώτοι / τι βάση βάζω?"
Καλημέρα.
Δεν ξέρω κατά πόσο η διπλωματική σου είναι και προέκταση του επιστημονικού σου κλάδου,πάντως φαίνεται πως το αγαπάς το θέμα ποδηλάτου και καλά κάνεις / είναι σίγουρη η επιτυχία του (αν και δύσκολο σαν θέμα).
Στους podilates έχει ανθρώπους που θα πουν πολλά (και στο στάδιο του ερωτηματολογίου αλλά και αλλού).
Καλή εργασία και μπράβο για το θέμα.
Το μεταπτυχιακό μου είναι πάνω στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, με κατεύθηνση τη Τοπική Ανάπτυξη, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Το πρώτο μου πτυχίο ήταν στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και με πτυχιακή στο πως οι επιχειρήσεις, μέσα από τη κοινωνική τους ευθήνη, μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τόπου. Συνεπώς το θέμα της κοινωνίας, αν και όχι απολύτως τεριαστό με τις σπουδές μου, το είχα πάντα ψηλά. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Η δυσκολία του θέματος είναι όντως δεδομένη χαχα. Όταν το κουβέντιασα πρώτη φορά με την επιβλέπουσα καθηγήτρια μου πρότειναι τη εύκολη λύση, δηλαδή να δούμε το κατά πόσο είναι ευχαριστημένοι οι πολίτες και άλλα τέτοια χιλιογραμμένα θέματα. Θεωρώ πως μέσα από τις εργασίες, θα πρέπει να συμβάλλουμε στην εξέλιξη της επιστήμης και να πρωτοτυπούμε πέρνωντας ρίσκα. Η συγκεκριμένη εργασία μπορεί να γίνει πολύ καλή, αλλά μπορεί να γίνει και χάλια. Θα δείξει. Το σίγουρο είναι ότι αξίζει η προσπάθεια