Πολύ καλησπέρα σας!
Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής σχετικά με τους λεωφορειόδρομους και τα νέα μέτρα, δηλαδή που επιτρέποντε πια το ποδήλατα σε αυτόυς.
Εγώ μέχρι τώρα, και εδώ τρία χρόνια που έμαθα το ποδήλατο, κυκλόφορώ σχεδόν πάντα στους λεωφορειόδρομους, με τους κανόνες ασφαλείας (γιλέκα. φωτάκια, κράνος κ.λ.π.), και οδηγώ σύμφωνα με τον κ.ο.κ. (είμαι οδηγός αυτοκινήτου και μηχανής).
Το ερωτημά μου είναι τι άλλαξε τώρα με αυτό το μέτρο. Βλέπω πολύ κόσμο να χαίρεται και δεν ξέρω γιατί. Και εγώ αλλά και οι άλλοι ποδηλάτες που έβλεπα στον δρόμο πάντα κινούμασταν στους λεωφορειόδρομους. Οπότε τι άλλαξε; Κάτι σχετικά με το νομικό καθεστός σε περίπτωση ας πούμε ατυχήματος; Αν μπορεί να μου απαντήσει κάποιος γνώστης γιατί και στα freeday και στα ποδηλατάδικα που έχω κάνει αυτήν την ερώτηση δεν έχω πάρει απάντηση.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
Εγώ θα έλεγα πως το σημαντικότερο για τους ποδηλάτες είναι οτι και τυπικά πια αποκτούν το χώρο τους στο δρόμο, πράγμα που ίσως σημαίνει μια γενικότερη τάση προς την αναγνώριση του ποδηλάτου και από την ίδια την πολιτεία. Αυτό το μέτρο πιστεύω πως είναι η αρχή για άλλες κινήσεις πιο ουσιαστικές.
Σχετικά με τα νομικά, θα ήθελα και εγώ να μάθω τι ακριβώς αλλάζει.
Ναι σίγουρα είναι πολύ σημαντικό η πολιτεία να αναγνωρίζει την ύπαρξή σου. Και συμφωνώ ότι το μέτρο αυτό είναι μια καλή αρχή. Απλά επειδή δίνετε ένα δίκτυο λεωφορειόδρομων μέσα στους οποίους επιτρέπεται η κυκλοφορία διερωτόμουν τι συμβαίνει με αυτούς (τους λεωφορειόδρομους)που δεν αναφέρονται. Και δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που συχνά σου δίνει ένα και σου παίρνει πέντε, γι’ αυτό ρωτώ.
τωρα μας έχει δωθεί ρητώς το δικαίωμα να κυκλοφορούμε στις ΕΛΛ (ειδικές λωρίδες λεωφορείων). Αντίθετα τα αυτοκίνητα δεν επιτρέπεται να κινούνται εκεί. Έτσι σε περίπτωση που συγκρουστούμε με αυτοκίνητο αυτομάτως έχουμε δίκιο αφού κινούμασταν κάπου όπου έπιτρέπεται ενώ το αμάξι όχι (ακριβώς οπως ΘΑ γίνεται όταν ΘΑ υπάρξουν ποδηλατόδρομοι)
πριν από αυτό το μέτρο ο ΚΟΚ ήταν ασαφής πάνω στο αν επιτρέπεται να κινούμαστε στις ΕΛΛ. Φυσικά τα αμάξια και πριν απαγορεύονταν αλλά για τα ποδήλατα δεν υπήρχε σίγουρη απάντηση βάσει του ΚΟΚ. Έτσι αν γινόταν ένα τέτοιο ατύχημα παλιότερα (μέσα σε ΕΛΛ) ο οδηγός μπορούσε να ισχυριστεί ότι και ο ποδηλάτης ήταν παράνομα εκεί μέσα. Τότε το θέμα θα έπρεπε να κριθεί δικαστικά. Ο ποδηλάτης μαλλον θα κέρδιζε (αν δεν έσπαγε κάνας διάολος το ποδάρι του) αλλά σε βαθιά γεράματα
είναι χρόνια τώρα που ζητούσαμε από τους υπουργούς μεταφορών να τακτοποιηθεί αυτό το ζητηματάκι
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!
Πολύ χρήσιμη η πληροφορία σου!
Χαιρετώ καλό καλοκαίρι!