Επειδή δεν είμαι και πολύ γνώστης του θέματος μήπως μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει στο τι γίνεται σε άλλες πόλεις πέρα από την Αθήνα ;
Ποιές πολεις έχουν συχνή χρήση ποδήλατου ή υποδομές για ποδήλατο ;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Επειδή δεν είμαι και πολύ γνώστης του θέματος μήπως μπορεί κάποιος να μας ενημερώσει στο τι γίνεται σε άλλες πόλεις πέρα από την Αθήνα ;
Ποιές πολεις έχουν συχνή χρήση ποδήλατου ή υποδομές για ποδήλατο ;
χανια,εδω κυκλοφορουν πολυ με ποδηλατο
δν εχω παει σε αλλες πολεις για να συγκρινω αλλα σε σχεση με την α8ηνα νομιζω οτι κυκλοφορουν περισσοτερα ποδηλατα.
και απ'οτι μου εχουν πει στην καρδιτσα κυκλοφορουν ολοι με ποδηλατα επειδη ειναι flat
Θέλω να μάθω τι γίνεται στην Ξάνθη γιατί διάβασα πως η Σεβίλλη (που 10-πλασίασε τους ποδηλάτες σε 3 χρόνια) συνεργάστηκε και με την Ξάνθη, ανάμεσα σε άλλες πόλεις.
Ορίστε η πληροφορία:
http://www.unhabitat.org/bestpractices/2010/mainview.asp?BPID=2408
Seville led the European URBIKE project alongside Budapest (Hungary), Dresden (Germany), Florence (Italy), Frederiksberg (Denmark), Kielce (Poland), Mesa Yeitonia (Cyprus) and Xanthi (Greece).
----
Καρδίτσα, Κώς, Μεσολόγγι, έχουν εδραιωμένο το ποδήλατο, με ή χωρίς υποδομές.
Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα έχουν κάνει σημαντικές προσπάθειες τελευταία.
Στα Τρίκαλα, που είναι κ ο τόπος καταγωγής μου, οι μισοί κ πλέον κάτοικοι κυκλοφορούν με ποδήλατο. Όταν επισκέπτεσαι την πόλη σου κάνει εντύπωση ο αριθμός των ποδηλάτων, το ότι τα αφήνουν σχεδόν ξεκλέιδωτα, και η ποικιλία των ηλικιών που τα χρησιμοποιεί. Ακόμα, οι οδηγοί των υπόλοιπων μέσων σέβονται τους ποδηλάτες και πολύ περισσότερο τους πεζούς. Όταν πατήσεις το πόδι σου στη διάβαση νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε κάποια ευωπαϊκή πόλη, καθώς τα πάντα κοκκαλώνουν και σου παραχωρούν προτεραιότητα.
Νομίζω και η Ναύπακτος και φυσικά και η Αθήνα...!!!!
Το μόνο πρόβλημα με τα Χανιά είναι οτι δεν έχουν (και ούτε νομίζω οτι θα αποκτήσουν σύντομα) ποδηλατικές υποδομές
Παρόλα αυτά όντως στα Χανιά οι ποδηλάτες είμαστε πολλοί και αυξανόμαστε με γεωμετρικούς ρθυμούς
Επιβεβαιώνω οτι είπε η Μαρία για τα Τρίκαλα.
Είναι η μοναδική πόλη από όσες έχω επισκεφτεί στην Ελλάδα, όπου
οι οδηγοί παραχωρούν απόλυτη προτεταιότητα σε πεζούς και ποδήλατα.
Επίσης παρατήρησα ότι οι πεζοί έχουν φτάσει σε σημείο να μην κοιτάνε
πλέον στις διαβάσεις γιατί είναι σίγουροι ότι τα αυτοκίνητα θα σταματήσουν.
Τα Τρίκαλα είναι πολύ μπροστά στον τομέα οδηγικής συμπεριφοράς (όπως και σε άλλους τεχνολογικούς τομείς).
Παρόλα αυτά, η πιο ποδηλατική πόλη που εχώ δεί, από πλευράς υποδομών και χρήσης ποδηλάτου είναι η Καρδίτσα!
Στο Μεσολόγγι από 3 μέχρι 93 χρονων κυκλοφορούν με ποδήλατο. υποδομές δεν υπάρχουν αλλά επειδη είναι τελείως φλάτ, όλοι έχουν ποδήλατα. και γενικά υπάρχει πολύ καλή αντιμετώπιση από τα αυτοκίνητα προφανώς επειδή έχουν όλοι μεγαλώσει βλέποντας τα ποδήλατα δίπλα τους.
Πάντως να σας πω κάτι ... Με μια μικρή δόση συγκίνησης....
Αισθάνομαι πολύ όμορφα, όταν βλέπω ποδηλάτες θεωρώντας τη συγκεκρίμένη κίνηση ως ένα μικρό δέιγμα μέσα στην καθημερινότητα του "Εδώ κάτι γίνεται...", "θέλουμε μια πόλη καλύτερη...", "δρω..".
Από τον οδηγό που θα παραχωρήσει (την δεδομένη και νόμιμη) προτεραιότητα στον πεζό όταν επιχειρήσει να διασχίσει τη διάβαση μέχρι το μπαμπά που βγάζει βόλτα το μικρό του στο freeday. Πιστέυω σε αυτήν την μικρή "καθημερινή κ γλυκιά επανάσταση" και τη χαίρομαι. Κάτι γίνεται στην πόλη, κάτι κινείται, κάτι αναβοσβήνει...
Σας ευχαριστώ για την ακρόαση κ τη δωρεάν group therapy!!!!
Να προσθέσω στις πόλεις με σωστή οδηγική συμπεριφορά(δίνουν προτεραιώτητα στον πεζό) την Αλεξανδρούπολη και την Ορεστιάδα.
Κλασσικές ποδηλατούπολεις είναι Καρδίτσα, Κως, Μεσολόγγι, Τρίκαλα. Κέρκυρα έχει πολύ ποδήλατο, Αλεξανδρούπολη(αν και τώρα βγάλαν δήμαρχο εκείνον που έταξε να ξιλώσει τους ποδηλατόδρομους που έγιναν), Θεσσαλονίκη πάμε πολύ καλά. προσπαθούμε και χρόνο με τον χρόνο αυξανόμαστε(όπως και οι κλοπές:( )
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ελάχιστες πόλεις έχουν και ποδήλατα και (αντάξιες στον αριθμό των ποδηλατών) υποδομές.(μονο Κως & καρδίτσα αν δεν κάνω λάθος) που σημαίνει ότι σε καμία πόλη δεν ήταν πρόθεση του Δήμου να προωθήσει την βιώσημη κινητικότητα.
Απλά έτυχε σε μερικές πόλεις και οι άνθρωποι κάν ποδήλατο. Κανένα σχέδιο, καμία προσπάθεια.
Είναι λυπηρό...
kai ston volo paizi poli podilato
Καρδίτσα
έχει 14 χλμ ποδηλατοδρομων για 32.500 κατοίκους
Κως
έχει 12 χλμ ποδηλατοδρομων για 15.000 κατοίκους
Επίσης πολύ ποδήλατο. Ενταγμένο πλήρως στην κυκλοφορία από πάντα (κανείς δε με κοίταγε παράξενα ότνα κυκλοφορούσα με παιδικό γυναικείο 24άρι με καλάθι) και αρκετοί ποδηλατόδορμοι. Πλέον έχουν αρχίσει και σκάνε και πιο "trendy" ποδήλατα.
Κάθε φορά που την επισκέπτομαι και καλύτερα.
Τίποτα δεν γίνεται στην Ξάνθη από άποψη υποδομών,εκτός από έναν ποδηλατόδρομο μήκους περίπου 2 χλμ.,από την έξοδο της πόλης προς Κιμμέρια (χωριό) μέχρι τις εστίες του πανεπιστημίου.
Δεν έχει πολλούς ποδηλάτες,με κοιτάζανε σαν εξωγήινο που κινούμαι με το ποδήλατο και κάνω ΟΛΕΣ τις δουλειές μου με αυτό.
Ο κόσμος της Ξάνθης είναι υπέρ του "φαίνεσθαι",τι μάρκα ρούχα θα φορέσουμε,τι αυτοκίνητο θα αγοράσουμε,κτλ..!!
Είμαι από χθες για δουλειά Λάρισα, μου έχει κάνει πολύ εντύπωση πόσο έχουν αυξηθεί τα ποδήλατα μέσα σε 1,5 χρόνο που έχω να ξαναεπισκεφτώ την πόλη.
Παίζουν όλες οι ηλικίες και τύποι ποδηλάτων. Αξιοπερίεργο για μας από Αθήνα είναι πως (δεν) κλειδώνουν τα ποδήλατά τους. Συρματάκια που σπάνε με το χέρι αν τα ζορίσεις ή και καθόλου κλείδωμα :-)
Πολύ θετικό είναι πως έχει κάθε λίγα μέτρα στους πεζοδρόμους - πλατείες stands για να δέσεις το ποδήλατό σου.
Και η έκπληξη της ημέρας: σήμερα με χιονόστρωση 30 πόντους οι ποδηλάτες βγήκαν έξω κανονικά!
Σήμερα ανακάλυψα σε ένα πεζοδρόμιο κάτω από το χιόνι διαφοροποιημένη βαθή και σηματάκια ποδηλατόδρομου, αλλά δεν φαίνεται να τους χρησιμοποιούν, το πλάτος του είναι της πλάκας 70-90 πόντους το εκτίμησα!
Να κάνω μια παρατήρηση, κι εγώ έχω βρεθεί σε πόλεις με αγαθούς ποδηλάτες αλλά δεν είναι ανάγκη να το λέμε - ακούσια έστω - στους πονηρούς.