Με αφορμή το θέμα "Ανάποδα στην Συγγρού" θα ξεκινήσω ένα θέμα εδώ που αναφέρεται στην επανάκτηση των λεγόμενων αστικών "λεωφόρων" μας, που μόνον λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας ΔΕΝ θα έπρεπε να είναι.
Έχω διαβάσει σε πάρα πολλά σχόλια ότι κανένας ποδηλάτης, ή αργό όχημα δεν θα έπρεπε να κινείται σε "λεωφόρους" σαν την Συγγρού, Κηφισίας, Μεσογείων, Παραλιακή, Αλίμου-Κατεχάκη, το κομμάτι της Εθνικής που περνάει από τον Κηφισό, Κύμης, αλλά και "λεωφόρους" σαν την Πανεπιστημίου, Αμαλίας, Σταδίου κτλ. Αυτό είναι μες σοφό, αλλά δεν είναι ούτε σωστό ούτε και νόμιμο.
Αυτοί οι δρόμοι έχουν χαρακτηριστεί ως ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινήτων παρόλο που επίσημα και με τον νόμο ΔΕΝ είναι.
Και δεν είναι, γιατί διασχίζουν κατοικημένες περιοχές και όλοι οι δρόμοι που διασχίζουν τέτοιες περιοχές, εκτός αν είναι εντελώς κλειστοί για την κίνηση άλλων αργών οχημάτων εκτός των αυτοκινήτων ( όπως η Αττική Οδός, ή η Εθνική όταν βγαίνει από την πόλη), αποχαρακτηρίζονται από Ταχείας και αποκλειστικής Κυκλοφορίας αυτοκινήτων και το όριο ταχύτητας προσαρμόζεται αυτόματα σε αυτό που ισχύει για τις κατοικημένες περιοχές. Δηλαδή τα 50 χιλ. ανά ώρα μάξιμουμ.
Ποιο είναι το θέμα τώρα:
Ότι ναι μεν δεν είναι σοφό να κυκλοφορεί κάποιος με ένα πιο αργό όχημα σε αυτούς τους δρόμους, γιατί είναι επικίνδυνο, αλλά αυτοί οι δρόμοι έχουν παραχωρηθεί ετσιθελικά και κατ' ουσία παράνομα σε χρήση μόνον για τους χρήστες γρήγορων οχημάτων, που στην ουσία όμως, με την ισχύ που τους δίνει η ταχύτητα των οχημάτων τους, στερούν την χρήση αυτών των δρόμων από τους υπόλοιπους πολίτες, που θα έπρεπε να μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν, αφού οι όλοι οι δρόμοι είναι δημόσιοι. (Σε αντίθεση με αυτους "ειδικής χρήσης" δρόμους, που η χρήση τους είναι έναντι αντιτίμου δηλαδή Διόδια σε δρόμους αποκλειστικής και ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινήτων).
Η Συγγρού λοιπόν και οι δρόμοι που προανέφερα, δεν θα έπρεπε να απευθύνονται αποκλειστικά σε εκείνους που κινούνται γρήγορα.
Είναι αστικοί δρόμοι, και δεν είναι δυνατόν να αποδεχόμαστε, λόγο κινδύνου που δημιουργούν οι μεγάλες ταχύτητες που κανονικά δεν θα έπρεπε να επιτρέπονται, να παραχωρούνται σε μία ειδική ομάδα χρηστών των ( δημόσιων) δρόμων.
Εδώ φυσικά μπαίνει και το τεράστιο θέμα της ζημίας που προκαλούν τέτοιου είδους παραχωρήσεις του δημόσιου χώρου. Τέτοιοι δρόμοι κατακερματίζουν εννοείται την πόλη, κόβουν στην μέση ολόκληρες περιοχές.
Κάποιος που θέλει να περάσει από την μία πλευρά του δρόμου στην άλλη πρέπει να βρει που βρίσκεται η επόμενη υπόγεια διάβαση, ή σήραγγα.
Κάποιος πεζός πρέπει να περπατήσει κάποια χιλιόμετρα για να βρει την επόμενη διάβαση και αν σταματήσει κανείς για να διασχίσει τον δρόμο με ασφάλεια, οι είσοδοι και έξοδοι σε αυτούς τους δρόμους είναι επικίνδυνες γιατί συνήθως δεν είναι σηματοδοτημένες, ενώ αν συμβεί κάποιο τροχαίο με θύματα τους "αργούς" χρήστες του δρόμου, το φταίξιμο πέφτει σε αυτούς, που τόλμησαν να αμφισβητήσουν την ισχύ των πιο γρήγορων και μπήκαν στον δημόσιο κατά τα άλλα δρόμο.
Θεωρώ ότι αν θέλουμε να μιλάμε στα σοβαρά για οδική ασφάλεια θα έπρεπε να αρχίσουμε να διεκδικούμε την μείωση των ορίων ταχύτητας, σε αυτά που αντιστοιχούν σε κατοικημένες περιοχές και σε αυτούς τους δρόμους, που αν μη τι άλλο, λόγο της θέσης τους στον χάρτη της πόλης, δεν είναι και δεν μπορεί αυθαίρετα να χαρακτηρίζονται ως ταχείας και αποκλειστικής διέλευσης αυτοκινήτων.
Θα ήθελα να διαβάσω τις δικές σας απόψεις.
Ευχαριστώ.
Για να ξεκινήσει σωστά το θέμα θα πρέπει:
1. Να παρουσιάσουμε: τι ισχύει σαν νόμος, σαν ΚΟΚ καθώς και πηγές με επίσημες αναφορές από τους...αρμόδιους (τροχαία κλπ).
2. Να δεχτούμε από την αρχή της κουβέντας πως, ολόκληρη η πόλη είναι παράνομη-άναρχη, χωρίς αρχή και τέλος, από τη δόμηση και τους δρόμους, μέχρι και την τελευταία πινακίδα.
Σημ. Έως τότε, θα πηγαίνω λαμπάδα τον κατήφορο της Συγγρού...
ΕΙΣΑΙ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ
(sorry wicca για το Offtopic)
Χοχο χο κι εγώ σ' αγαπώ αλλά δεν το λέω.
ρε σεις, ποτέ δεν κατεβαίνουμε λαμπάδα στην Συγγρού, έχει κόντρα αέρα, σκύβουμε εντελώς πάνω στο τιμόνι και πάμε ΑΕΡΑ......
στην άνοδο.... όλη ορθοπέταλο, για να σφίξουν και οι κ*λ*ι....
Αυτα λέει ο κώδικας. Σε αστικές περιοχές το όριο ανοικτού δρόμου ειναι 50 (λιγότερο σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων π.χ. φορτηγά κ μοτοποδήλατα) εκτός αν υπάρχουν οδοί χαρακτηρισμένοι σαν αυτοκινητόδρομοι ή δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας που είμαι σίγουρος πως -εξαιρώντας την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ που είναι κλειστός δρόμος- ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.
Το πως και το αν έχει ιδιαίτερο νόημα η διεκδίκηση/επανάκτηση τέτοιων δρόμων είναι μια ωραία κουβεντα.
ΥΓ: Σε όλες τις οδούς που είναι χαρακτηρισμένες ως αυτοκινητόδρομοι ή δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας υπάρχει πάντα σήμανση ανώτατης (και καμιά φορά κατώτατης) ταχύτητας. Θα παρατηρήσετε όμως πως η Συγγρού ή οποιαδήποτε άλλη "λεωφόρος" της πόλης (οποιασδήποτε πόλης) ΔΕΝ ΕΧΕΙ σήμανση ανώτατης ταχύτητας διότι δεν είναι κλειστοί δρόμοι, διασταυρώνονται ισόπεδα με άλλες οδούς και -λογικά- ισχύει το όριο της ανώτατης ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές.
Wicca θεωρω οτι εχεις μπλεξει δρομους με τελειως διαφορετικα χαρακτηριστικα.
Και αντι να προτεινουμε να παμε απο εναλακτικες οδους λεμε να ριξουμε τα ορια. Γιατι;
Σαν παραδειγμα αναφερεις τον Κηφισο. Εναν δρομο χωρις φαναρια με τρεις κλειστες λουριδες και εξοδους μονο απο δεξια. Δλδ αυτος γιατι να μην χαρακτηριζεται σαν ταχειας κυκλοφοριας. Και γιατι να θελει ενας ποδηλατης να τον χρησιμοποιησει και ας πεσει το οριο στα 50; Το μονο που θα καταφερουμε αν ζητησουμε κατι τετοιο ειναι να μην μας παρει κανενας στα σοβαρα. Και αν γινει (που δεν γινεται αλλα λεμε τωρα) απλως θα ταλαιπωρουμε εκατονταδες που κοινουνται σε αυτον τον δρομο.
Οπως καθολου σοβαρα δεν μπορω να παρω αυτους τους ποδηλατες που βλεπω σχεδον καθε πρωι που ανεβαινω με φορτηγο απο την Συγγρου(οταν παω με το ποδηλατο παω απο αλλο δρομο) που ανεβαινουν ζευγαρι συζητωντας οδηγωντας παραλληλα. Αν ανεβαιναν απο την πρωτη παραλληλο (οχι την βοηθητικη) τι θα παθαιναν;
Πολυ πιο σωστο ηταν αυτο που λεγαμε για ποδηλατικο δικτυο στην πολη. Δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος να καταστρεψουμε και το ηδη πολυ χαλια υπαρχον οδικο δικτυο επειδη διαφωνουμε αν η Συγγρου ειναι ταχειας κυκλοφοριας ή οχι.
Νομιζω κανετε λαθος.
Ο Κηφισος τι απο αυτα που λετε για ταχεια κυκλοφορια δεν εχει;
Και η Συγγρου που λετε απο το intercontinental και κατω δεν διασταυρωνεται ισοπεδα με αλλες οδους και θεωρειται κλειστος δρομος.
Δεν εχει ομως τοση σημασια. Απο την στιγμη που υπαρχουν πολυ πιο ασφαλεστερες εναλακτικες γιατι να τους προτιμησει κανεις.
Ακριβώς αυτό.
Προβληματισμός ήταν. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να κινηθώ στη Συγγρού αλλά σ ενα παράλληλο με ασφάλεια κι αυτό κάνω. Αλλά κοίτα πως έχει: αφήνοντας κάτι να "θεωρείται φυσιολογικό" ενώ πιθανά να μην είναι (οι προυποθέσεις παραπάνω πρέπει να τηρούνται) φτάνεις στο σημείο που ένα hayabusa εμβολίζει ένα freeday (θυμάστε?) ή στο σημείο να σε επικρίνουν για την τήρηση του ΚΟΚ (βλέπε το άρθρο του τύπου που εγινε η κουβεντα).
Και σκέφτομαι: Έχεις πάρει τη Βουλιαγμένης βράδυ ποτέ? Εγώ πολλές φορές. Αντιλαμβάνεσαι τι γίνεται. Είναι η Βουλιαγμένης ταχείας κυκλοφορίας? Είναι με την έννοια ότι όλοι είναι ταχύτατοι αλλά δεν είναι συμφωνα με τον ΚΟΚ. Το ιδιο και με την παραλιακή. Ο νομοθέτης δεν έχει ορίσει τυχαία το 50 σαν οριο στην πόλη κι αφού δεν υπάρχουν πινακίδες πρέπει να ισχύει απο ολους.
Και αναρωτιέμαι: πρέπει να τηρούμε ΟΛΟΙ τον ΚΟΚ? Εγώ αυτή τη στιγμή για λόγους ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ δεν τον τηρώ κατά γράμμα. Γιατί αν η Συγγρού ΔΕΝ είναι ταχείας κυκλοφορίας κι εγώ τηρούσα τον ΚΟΚ, πως θα φαινόταν αν αύριο καταλάμβανα την δεξιά λουρίδα και ρόλλαρα μέχρι την Καλλιθέα? Και πως θα φαινόταν αν το κάναμε όλοι αυτό?
Τελικά υπάρχουν δρόμοι που ΔΕΝ έχουμε δικαίωμα? Υπάρχουν δρόμοι που τρέχουν όλοι γρήγορα και ΔΕΝ είναι ταχείας κυκλοφορίας? Υπάρχουν δηλαδή δρόμοι ΜΗ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ κι εμείς ως αδύναμοι πρέπει να τους αποφεύγουμε για να μη βρούμε "κανένα μπελά"? Ποιοι είναι αυτοί και αντίστοιχα ΠΟΙΟΙ είναι οι "ασφαλείς". Μπορείς να το ορίσεις? Στο τέλος καταλήγεις να μην νιώθεις ασφαλής ούτε στον λεωφορειοδρομο της Μεσογειων ή της Αλεξάνδρας. Κι όλα αυτά επειδή αφήνουμε να καταλαμβάνεται η κίνηση από άλλα μέσα που ΔΕΝ τους ανήκει αποκλειστικά εφόσον βρίσκονται μέσα στο αστικο περιβάλλον.
Ξαναλέω, προβληματισμοί είναι...
έχει απαντηθεί σε άλλο σημείο του φόρουμ αλλά δεν το βρίσκω τώρα. Κάποιος ρώταγε για την παραλιακή.

Αν υπάρχουν τα σήματα, αυτά που είναι κάτω κάτω. Κατά τα άλλα ισχύει εντός πόλης 50χλμ. Η Συγγρού δεν έχει πουθενά τέτοιο σήμα οπότε δεν είναι ταχείας κυκλοφορίας. Ο Κηφισός έχει σήμα και είναι ταχείας κυκλοφορίας.
μήπως λαμπάδα εννοεί ότι αρπάζει φωτιά από την ταχύτητα και την τριβή στον αέρα;
Την προτιμάει κανείς για τους λόγους που την προτιμάνε και οι μηχανοκίνητοι: Πάει πιο γρήγορα εκεί που θέλει. Υποθέτω και για άλλους λόγους.
Το γενικό σκεπτικό είναι αυτό που λες και συμφωνώ απόλυτα. Το πως μεταφράζεται αυτό σε λεωφόρους τύπου Συγγρού -και ειδικά σε αυτήν- δεν ξέρω ακριβώς. Μείωση των ορίων ταχύτητας, υπάρχει γενικά σαν αίτημα αλλά δε νομίζω ότι έχει νόημα με τέτοια άρνηση εκ μέρους της πολιτείας να εφαρμόσει και να επιβάλλει τον ΚΟΚ. Αυτό είναι που προέχει κατ' εμέ. Πάρτε κι ένα δείγμα από την "άλλη μεριά".
Και με το Βλαστό που είχαμε μιλήσει -για τις ζώνες 30 τότε- υποστήριζε ότι η μείωση των ταχυτήτων επιτυγχάνεται με έργα που εμποδίζουν ή αποτρέπουν το ΙΧ να πάει γρηγορότερα. Υπάρχει για τη Συγγρού πρόταση του ΕΜΠ για μετατροπή της σε λεωφόρο ήπιας κυκλοφορίας. Δεν είναι απίθανο να γίνει, μια και η τάση στην Ευρώπη είναι αυτή. Περιμένουμε βέβαια πρώτα την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.
Αν θέτεις τη Συγγρού ως στόχο για ακτιβισμούς, όπως ποδηλατοπορείες πχ, επίσης δε με βρίσκει αδιάφορο... ειδικά αν κολλήσουμε και την παραλιακή!
Οι εναλακτικες της Συγγρου στο ανεβασμα ειναι πιο "γρηγορες".
Νομιζω βρηκαμε θεμα για να συζηταμε στο προαυλιο της αιμοδοσιας.
Είναι εντελώς οξύμωρο σαν συλλογισμός να λες ότι θα καταστρέψουμε κάτι που είναι ήδη πολύ χάλια. ( άρα κατεστραμμένο ήδη).
Από εκεί και πέρα στο παράδειγμα που έφερες ως προς τον Κηφισό, στο σημείο για το οποίο μιλάμε, μόνον κλειστός δρόμος δεν είναι, αφού διασταυρώνεται με εισόδους και εξόδους διαφόρων περιοχών, γέφυρες και ανισόπεδες διαβάσεις και διασχίζει μερικές από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττικής.
Εφόσον εκεί πια μπαίνει μέσα στις αστικές περιοχές, μέσα δηλαδή στην πόλη, αυτόματα αποχαρακτηρίζεται από ταχείας κυκλοφορίας και εφόσον δεν έχει εισόδους και εξόδους με διόδια από και προς αυτόν, δεν θεωρείται και δρομος αποκλειστικής κίνησης αυτοκινήτων.
Μου κάνει δε εντύπωση που λες ότι θα ταλαιπωρήσουμε κάποιες χιλιάδες που κινούνται σε αυτόν τον δρόμο, όταν υπάρχουν εκατομμύρια που κατοικούν γύρω γύρω, και που οι περιοχές τους υποβαθμίζονται από τις μεγάλες ταχύτητες, την μόλυνση, τον θόρυβο και την επικινδυνότητα του δρόμου αυτού, στην περίπτωση που δεν επιθυμούν ή δεν έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητα για να μπουν στον δρόμο αυτον ή να τον διασχίσουν.
Δεν καταλαβαίνω ειλικρινά γιατί η βολή κάποιων χιλιάδων, είναι πάνω από την ποιότητα ζωής κάποιων εκατομμυρίων.
Και στην τελική αυτό που επίσης δεν πρόκειται να καταλάβω ποτέ, είναι με ποια λογική σκεφτόμαστε ότι πρέπει να είναι φτιαγμένοι και να χρησιμοποιούνται οι αστικοί δρόμοι;
Για τους ανθρώπους και την δική τους εξυπηρέτηση ή για τους κατόχους μόνον κάποιων μηχανημάτων; ( στην προκειμένη περίπτωση αυτοκινήτων)
πως ξεπετάχτηκε τώρα η συγγρού;.. είναι στο πακετο των πεζοδρομήσεων του ιδρύματος Ωνάση.. και είπαν να σας το σερβίρουν ποδηλατικά πρώτα.. όπως καναν και με την πανεπιστημίου
δυστυχώς για σας παιδιά έχει αρχίσει ο κόσμος να ξυπνάει...
Είσαι εντελώς εκτός θέματος. Δεν μιλάμε εδώ για τις "στα προσεχώς" πεζοδρομήσεις, ( άν γίνουν και όταν γίνουν ) αλλά μιλάμε για το όριο ταχύτητας σε μεγάλες οδούς που διασχίζουν αστικές περιοχές.
Ας μην σχολιάσω ότι το πρώτο άρθρο που παρέθεσες έχει τίτλο σκέτη παραπληροφόρηση, αφού πουθενά δεν λέει μέσα στο άρθρο ότι σίγουρα θα πεζοδρομηθεί η Συγγρού. Απλά ρωτάει αν θα έπρεπε να είναι και μέρος αυτής στα υπόψιν μαζί με τις πεζοδρομήσεις Πανεπιστημίου και Αμαλίας. (καλά διάβασες τίποτα άλλο εκτός από τον τίτλο;)
Γιατί προσπαθείς να αποπροσανατολίσεις την συζήτηση;
πως είμαι εκτός; το τελευταίο διαστημα όταν μιλάτε για ποδήλατο το μόνο που σκεφτεστε είναι οι ανευθυνοι ιχήδες .. η μη εφαρμογή του κοκ..οι πεζόδρομοι...και τα δικαιώματα των πεζών..
ούτε υπάλληλοι του δήμου να'σασταν
Αλλο τελειως χαλια αλλο κατεστραμενο. Υπαρχει διαφορα.
Για τον Κηφισο που λες. Δεν διασταυρωνεται πουθενα ισοπεδα. Διασταυρωση σημαινει οτι μπαινω σε εναν δρομο και βγαινω απο την απεναντι πλευρα του. Αυτο στον Κηφισο δεν γινεται πουθενα αφου η αριστερη του μερια ειναι κλειστη με μονη εξαιρεση την καθοδο στο επιπεδο της Αθηνων (παλια Καβαλας) που η εισοδο και εξοδο γινεται απο την αριστερη μερια (που κει εκει δεν εχει εισοδο στον κηφισο απο απεναντι αρα δεν ειναι διασταυρωση) με δυο λουριδες επιταχυνσης και επιβραδυνσης. Οι εισοδοι και οι εξοδοι διαφορων περιοχων δεν ειναι διασταυρωσεις αντιθετα ενισχυουν τον χαρακτηρισμο ταχειας κυκλοφοριας. Οι ανισοπεδες και οι γεφυρες το ιδιο.
Το "εφοσον" που λες πολυ απλα δεν ισχυει. Το εγραψα και στον scrab πιο πανω. Ποιο απο τα τρια κριτηρια που πρεπει να εχει ενας δρομος ταχειας κυκλοφοριας δεν εχει ο Κηφισος?
Για την ποιοτητα ζωης που λες. Αν υποθεσουμε οτι πεφτει το οριο στα 30 και το τηρουν κιολας. Να τον διασχυσεις ετσι και αλλιως δεν γινεται παρα μονο απο ανισοπεδες αρα ετσι και αλλιως δεν εχει να κανει με το οριο. Η μολυνση θα ειναι μεγαλυτερη (εκτος αν νομιζεις οτι η ιερα οδος, η Θηβων, η Πετρου Ραλλη μολυνουν λιγοτερο απο τον Κηφισο παρολο που ο Κηφισος εχει πολλαπλασια κινηση). Αν μποτιλιαριστει και ο Κηφισος θα βελτιωθει η ποιοτητα ζωης των γυρω περιοχων; Γιατι δεν μιλας με καποιον απο εκεινες τις περιοχες τι εγινε το καλοκαιρι με τα εργα που επεσε η ταχυτητα στον Κηφισο στα 30 και πηξανε ολοι οι δρομοι γυρω του μαζι με τον Κηφισο.
Για την επικινδυνοτητα που λες ο συγκεκριμενος δρομος ειναι πολυ πιο ασφαλης απο ολους τους γυρω του.
Στο ξαναλεω, ζητας κατι το οποιο το γενικευεις πολυ μπλεκοντας δρομους διαφορετικων χαρακτηριστικων και δεν σε βοηθα στο να χαρακτηριστει λογικο αυτο που ζητας
βλέπω με χαρά τις ιερές αγελάδες του φόρουμ να κελαηδάνε! κάθε φορά που μιλάνε λέμε..."ωχ..τί θα πεί πάλι";! βλέπω μιά... καΐλα να δούμε τί είναι νόμιμο και τί όχι;! To ασφαλές μας ενδιαφέρει, όχι το νόμιμο.Δηλαδή άν περάσει κάποιος στοπ και μας παραμαζώξει, την ώρα που θα χαροπαλεύουμε θα λέμε....
"....πέρασες στόπ";;;! "φταίς", "ας πεθάνω έχοντας δίκιο"!
Η επαναδιεκδίκηση, παντού,θα γίνει πολύ εύκολα!
http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/petrelaio.pdf
Aφού θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν μηχανοκίνητα! Καύσιμα με δελτίο ψήνονται.Παραθέτω το Φ.Ε.Κ., μαζί με http://indobserver.blogspot.gr/2013/09/blog-post_5277.html
Με τιμή, Πεταλιάρης Καΐλας
Αυτά τα θέματα συζητιόνται σε άλλα νήματα. Κάνε μου την χάρη και παρέμεινε μέσα στο θέμα, που είναι η επαναδιεκδίκηση των δρόμων από όλους τους πιθανούς χρήστες αυτών των δρόμων, ( και αυτοί δεν είναι μόνον όσοι έχουν αυτοκίνητα).
Με εξαναγκάζεις να επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα καθώς φαίνεται ότι δεν διαβάζεις καν τι γράφω.
Δεν νοούνται λεωφόροι ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινήτων, που να διασχίζουν κατοικημένες περιοχές, χωρίς να ειναι κατασκευασμένες σωστά για αυτόν τον λόγο, ( δηλαδή εντελώς κλειστές όπως είναι η Αττική οδός).
Επίσης αν δεν έχουν τέτοια μορφή, όπως η Αττική οδός, οι δρόμοι αυτοί δεν μπορούν να χαρακτηρίζονται ως ταχείας κυκλοφορίας.
Και μία ελεύθερη ( με την έννοια μη φυλασσόμενη και σηματοδοτημένη ή με διόδια) διασταύρωση ή είσοδο ή έξοδο να έχουν προς κατοικημένες περιοχές, τότε ότι και να θεωρούνται αυτοί οι δρόμοι από πιο πριν, αποχαρακτηρίζονται αυτόματα.
Κατοικημένες περιοχές = 50 χαω όριο ταχύτητας. Δεν το λέω εγώ αυτό το λέει ξεκάθαρα ο ΚΟΚ. Ο Κηφισός ακόμα και αν θεωρείται επέκταση της Εθνικής Οδού, διασχίζει κατοικημένες περιοχές. Παύει να θεωρείται δρόμος ταχείας και αποκλειστικής κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και γίνεται δρόμος που διασχίζει αστικές περιοχές.
Ως εκ τούτου τώρα, πρέπει να μπορούν να τον χρησιμοποιούν με ασφάλεια όλοι όσοι πληρώνουν για αυτόν. Ανεξάρτητα από το όχημα που χρησιμοποιούν.
Εφόσον μόνον το ασφαλές σε ενδιαφέρει και όχι να ισχύσει κάποτε ο νόμος που ήδη υπάρχει στην Ελλάδα, σε συμβουλεύω να αρχίσεις να ποδηλατείς σε κάτι τέτοιο.
Στην Ελλάδα μπορεί να σου συμβεί τροχαίο ανά πάσα στιγμή σε οποιονδήποτε δρόμο. Κάτσε σπίτι σου λοιπόν.
Ακριβως το ιδιο (με αυτο στο BOLD) θα ελεγα και εγω.
Μπερδευεις τον αυτοκινητοδρομο με τον δρομο ταχειας κυκλοφοριας με αποτελεσμα να οδηγεισαι σε λαθος συμπερασματα.
Αυτο που περιγραφεις λεγεται "αυτοκινητοδρομος" και ετσι χαρακτηριζεται και στον ΚΟΚ. Ο δρομος ταχειας κυκλοφοριας ειναι αλλο πραγμα. Και χρησιμοποιωντας τα δικα σου λογια, αυτο δεν το λεω εγω το λεει ξεκαθαρα ο ΚΟΚ.
Πιο απλα δεν γραφεται.
Δες και την παραθεση απο τον ΚΟΚ που εβαλε και ο scrabbler.
Λάθος BOLD έβαλες σε λάθος σημείο. Υπογραμμίζω τα σημεία που θα έπρεπε να δώσεις προσοχή γιατί είναι περιττό να τα ξανά γράφω.
Ο καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τους δρομους της πόλης ανεξάρτητα με το όχημα που οδηγεί χωρίς να κινδυνεύει ή να φοβάται ότι θα γίνει θύμα εκείνων που οδηγούν μεγαλύτερα ή πιο γρήγορα οχήματα.
δεν ειναι κακο τα ποδηλατα να μην πηγαινουν παντου,
φανταζομαι κι αλλου στον κοσμο συμβαινει αλλες καταναγκαστικες κι αλλες λαθος παραδοχες
Αρκετές φορές όμως η ταχύτητα είναι συνώνυμο της ενεργητικής ασφάλειας.Κάνω (γρήγορα) μιά ασφαλή προσπέραση απο αριστερά.Διασχίζω(κόβω)ένα πεζοφάναρο γρήγορα, γιατι βλέπω μιά κυριούλα να έρχεται και κουτσομπολεύει με το κινητό της.
Πεταλάρω γρήγορα γιατι έρχεται πορτοκαλί(νομίζω το ίδιο πρόστιμο έχει με το κόκκινο).Δίνω τις πιό βαθιές μου ανάσες να διασχίσω τη μεγάλη διασταύρωση σά να παίζεται η ζωή μου, σά να είναι η τελευταίες πεταλιές της ζωής μου.Όλα αυτά ο μπαρμπα πέταλ τα έχει γράψει κάπου.
Ενεργητική και παθητική ασφάλεια.Στη ζούγκλα της ασφάλτου πάντα θα φοβόμαστε το πιό γρήγορο, είναι κανόνας.Μηχανάκι περνάει δίπλα μας και είμαστε φτερό στον άνεμο.Δρόμοι που να μή χρειαστεί να κοιτάζεις συνέχεια κάτω για λακούβες είναι λίγοι.
Πρέπει (όσο αυτό είναι δυνατό)να μένουμε ή πολύ μπροστά απο το εμπόδιο, ή πολύ πίσω.Έστω λεωφορείο.Άν το κατάστρωμα, οδόστρωμα είναι επικίνδυνο, ναί καλό είναι να το αποφεύγουμε.Μερικές φορές η μή μάχη, η μή ποδηλασία είναι ασφαλέστερη απο τη ποδηλασία.Πηγαίνεις με το μετρό.
Είτε το θέλετε είτε δέ το θέλετε μερικοί, ούτε το τιμωρό των πεζών με πρόστιμα πρέπει να κάνουμε, ούτε να τσαμπουκαλευόμαστε όταν είμαστε πέντε μέσα στο μετρό(και δέ πρέπει εννοείται).
Ορισμένοι (με διαχειριστικές εξουσίες μάλλον)αντί να προβάλετε το λαμπερό, το νόμιμο και το ασφαλές, πάτε να περάσετε το υπόγειο, το σπάνιο και το Ελληνικό!
Ενώ (λόγω της αναγνωσιμότητάς σας)μπορείτε να καλλιεργήσετε συνειδήσεις ποδηλατικές.Εδώ μέσα μας ακούνε και παιδάκια που αύριο θα θρηνήσουν οι γονείς τους άν κάτι εκλάβουν λάθος.
Ας τους δώσουμε λοιπόν να καταλάβουν οτι μερικές φορές πρέπει να πάνε απο το παράδρομο, ενώ κάποιες άλλες να μή ποδηλατήσουν κάν σε κάποιους δρόμους."Τζίζ".Δίς ίζ γκρής.
Ο άλλος δέ σε βλέπει πάντα.Επι παραδείγματι: σε δρόμο με δύο λωρίδες.Τσίμα τσίμα δύο αυτοκίνητα.Αντίθετες κατευθύνσεις, ανέβα-κατέβα.
Βγαίνει ένα αυτοκίνητο, να κάνει προσπέραση(όχι νόμιμη απαραίτητα), μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα.Το απο απέναντι ερχόμενο αυτοκίνητο για ασφάλεια κόβει και πάει τέρμα δεξιά.Εκεί όμως υπάρχει(υπήρχε!)ένας ποδηλάτης χωρίς καθόλου φώτα(σπάνια περίπτωση!).
Ποιός απο όλους φταίει;! τί να αποδείξουμε όταν υπάρχει ένας λιωμένος τουλάχιστον ποδηλάτης(και ένα ποδηλατάκι, καλά αυτό είναι το ελάχιστο).
Συμφωνώ, ναί "να διεκδικήσουμε το δικαίωμα της χρήσης όλων των δρόμων απο όλους, χωρίς φόβο και πάθος", αλλα να έχουμε πάντα ξεκάθαρα υπ΄ όψιν μας οτι μιά φορά θα σπάσει η στάμνα.Ειδικά άν δέν είμαστε χιλιοπροσεκτικοί και χωρίς καθρέπτη.
Το γνωρίζουν όλοι πως είχε διανύσει όλο το κόσμο, και βρήκε το θάνατο στην Εθνική οδό:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ian_Hibell
Aπο Έλληνα γκαζιάρη.Αλήθεια...ποιός έφταιγε; όποιος και να έφταιγε, το θέμα είναι πως μπορούσε τώρα να είναι ζωντανός.
Η ενεργητική ασφάλεια έχει νόημα όταν τα όρια ταχύτητας είναι υψηλά. Αν κατεβάσεις τα όρια ταχύτητας μέσα στις αστικές περιοχές, την ακυρώνεις επί τόπου.
Δεν σου χρειάζεται η ενεργητική ασφάλεια γιατί στις μικρές ταχύτητες προλαβαίνεις να φρενάρεις. Στις μεγάλες ταχύτητες, όπως αυτές που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα, όταν δεν προλαβαίνεις να φρενάρεις, κοιτάς να γκαζώσεις για να ελιχθείς. Ή γκαζώνει ο μπροστινός για να μην τον χτυπήσει ο άλλος από πίσω που δεν προλαβαίνει να φρενάρει επειδή έρχεται με 140χαω.
Επίσης ότι γράφεις εδώ petaliari έχει νόημα επειδή οι δρόμοι μας και οι νόμοι που ισχύουν σε αυτούς, είναι στην κατάσταση που είναι. Ως εκ τούτου θέτεις το θέμα σε λάθος εντελώς βάση.
Δεν διατηρείς μία άθλια κατάσταση και οδηγείς ποδήλατο ή περπατάς αμυντικά, φτιάχνεις τις συνθήκες για να μην έχεις τον λόγο να λειτουργείς αμυντικά λόγο επικινδυνότητας.
ααα
Ειδικότερα για την "ανακατάληψη" και τους ήρωες που θα το τολμήσουν, θυμίζω λίγο το μπαρμπα Μπερνούλι!
Κατα κάποιο τρόπο, όπου υπάρχει στένωση του δρόμου, είτε είναι Εθνική είτε μονόδρομος, ισχύουν τα μπερνούλεια! Σταμάτησε ταξί για να πάρει πελάτη κοκαλώνοντας;! όλος ο δρόμος θα φράξει, ή θα αλλάξει η ταχύτητα, η ροή σε όλο το δρόμο.Έγινε μποτιλιάρισμα επειδή κάποιος έπαθε λάστιχο; τα ίδια.Βγήκαν τα γίδια απο το μαντρί; πάλι στένωση και φίμωση!
Η ματιά μας πρέπει να σαρώνει τα άκρα των δρόμων είτε είναι στενάκια είτε τολμήσουμε την Εθνική.Εντάξει με το μπροστά "σκούπισμα", όσο αυτό είναι εφικτό.Με το πίσω; έχουμε όλοι καθρέπτες; προσωπικά εγώ δέν έχω, θέλω να πάρω.Άν προλάβω και δέ με πάρει ο Βαλαβανίδης στη διαφήμιση της Wind!
Στη περιφερειακή όραση οι γυναίκες (πάλι!)υπερτερούν! Γι΄ αυτό και θα ζήσουν περισσότερο απο εμάς!
Στο γκρεκιστάν, κάθε γνώση που αποκτάμε είναι χρήσιμη για την επιβίωση!
Εδώ την υπερβολική ταχύτητα τη σεβόμαστε, έρχονται όμως καιροί που αλλάζουν όλα άρδην.Ας απολαύσουμε το τοπίο.Καλές πεταλιές!
Η μειωση των οριων σε ενα δρομο μπορει να γινει και με τον τροπο που αυτος ειναι φιαγμενος. Οχι απαραιτητα μονο με σηματα ή συνεχη επιτηρηση.
...
Παραδειγμα η συγκριση Συγγρου και Champs Elysees στο Παρισι:
Μηκος
Συγγρου 4.5 χλμ(Στηλες-Κομβος Φαληρου)
Ch. E. 5,2 χλμ (Λουβρο - Ποταμι)
Ειδος δρομου και για τους δυο:
Αξονικη αρτηρια με υπερτοπικη συμασια (δηλ.δρομοι που συνδεουν την περιφερεια της πολης με το κεντρο της διασχιζοντας καθετα τον ιστο της)
Πλατος δρομου (μεταξυ οικοδομικων γραμμων) :
Σ. ~55μ
Ch.E. ~65μ
Πλατος κεντρικου τμηματος με 4 λωριδες κυκλοφοριας ανα κατευθυνση:
Σ. 12-13μ + 2.5μ διαχωριστικη + 12-13μ = ~28μ με 4 λωριδες ανα κατευθυνση(δηλαδη 3-3.2μ ανα λωριδα)
Ch.E. Πλατος ~28.5μ με 4λωριδες ανα κατευθ. + μια λωρ. ανα κατ. για παρκαρισμα.συνολο δηλ. 5 λωριδες ανα κατ. χωρις διαχωριστικο = ~2.6μ ανα λωριδα.)
Πλατος πεζοδρομιων
Σ. Αγνωστο, καταπατημενα απο παρκαρισμενα, ανυπαρκτα, κατα τοπους περιπου απο 7.5 εως 2.5μετρα
Ch.E. 20 μετρα απο καθε πλευρα.
...
τα στοιχεια ειναι απο το Google earth (δεν ειναι επιστημονικα ακριβη αλλα δεν εχουν και πολυ μεγαλη αποκλιση απο την πραγματικοτητα ομως)
...
Αυτο που συγκρατουμε ειναι τα πλατη λωριδας (Οσο πιο στενη τοσο πιο αργα τρεχει ενα αυτοκινητο)
και προφανως τα πλατη πεζοδρομιων, ποδηλτοδρομων, δενδροστοιχιων.
...
Αυτο ειναι, που λεμε, τι οριζεται στην πραξη, απο καθε κοινωνια ως ποιοτητα.
Υλοποιημενη κατασκευασμενη (στο παραδειγμα μας) σε μορφη δρομων υπερτοπικης σημασιας.
Εδω σε μας, σιγουρα, μεχρι τωρα τουλαχιστον, οριζεται ως ποιοτητα ζωης η ταχεια κυκλοφορια των αυτοκινητων. Αυτο για τον μεσο Ελληνα ειναι η ποιοτητα, η ευτυχια, η αυτοπραγματωση.
Αλλου παλι οχι.
Το να αντλουμε εμπνευση απο τα παραδειγματα αλλων με παρομοια προβληματα δεν ειναι ντροπη ουτε μιμητισμος ή ξενομανια. Ειναι πρακτικοτητα, μοιρασμα γνωσης και εμπειριων και αφορμη προβληματισμων.