Τιποτα δεν διαρκει για παντα,

47 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...εκτος αν ειναι Raleigh:
Τι ειναι 67 χρονια για ενα Raleigh?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Η κρισιμη ερωτηση ειναι:
Ισχυει και για τα σημερινα?

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Προτιμώ τον παππού,να με συγχωρείτε.
http://www.podilates.gr/node/20322

Πάντως πρέπει να είναι πολλές περιπτώσεις,εκεί στα βόρεια.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

rnd wrote:
Η κρισιμη ερωτηση ειναι:
Ισχυει και για τα σημερινα?

Μια φορα κι εναν καιρο, τα πραγματα φτιαχνοταν για να αντεξουν οσο γινεται περισσοτερο, αλλα ακομα κι οταν φθειρονταν και επαυαν να λειτουργουν σωστα, να μπορουν να επισκευαστουν ευκολα με ανταλλακτικα, ωστε να μπορουν να ξαναγινουν σαν καινουρια, και ξανα απο την αρχη, να λειτουργουν για πολυ-πολυ καιρο, μεχρι να ξαναφθαρουν, και ξανα να επισκευασθουν, και ξανα να λειτουργησουν και ο κυκλος να συνεχιζεται, προσφεροντας μαξιμουμ υπηρεσια και μινιμουμ κοστος. Και παραλληλα σπαταλωντας τους ελαχιστους δυνατους πορους σε υλικα, ενεργεια, εργατωρες και αφηνοντας παραλληλα λιγοτερα σκουπιδια.
Σημερα η τεχνολογια εχει προχωρησει παρα πολυ, και θα μπορουσε αυτο που γινοταν παλιοτερα, να γινεται πολυ καλυτερα, πολυ οικονομικωτερα και αποδοτικωτερα, και με λιγοτερη επιβαρυνση για το περιβαλλον.
Στα ποδηλατα του τοτε (πχ Raleigh), δεν υπηρχε ουτε ενα φθειρομενο/αναλωσιμο ανταλλακτικο που να μην μπορουσε να αντικατασταθει, ωστε το ποδηλατο να ξαναγινει σαν καινουριο. Τιποτε δεν πετιοταν αν προηγουμενως δεν ειχε φθαρει ανεπανορθωτα.
Υπηρχαν ανταλλακτικα για τα παντα:
Κωνοι κι αξονες πεταλιων, ποτηρια κι αξονες μεσαιας τριβης, κωνοι και ποτηρια κεντρων τροχων, γραναζια δισκοβραχιονα, βιδες κι ανταλλακτικα καθε ειδους, φτερα και σχαρες, προφυλακτηρες και "κασσες αλυσιδας", μεχρι και τα γνησια αυτοκολλητα υπηρχαν διαθεσιμα.
Οταν κατι χαλουσε, επισκευαζοταν και το ποδηλατο συνεχιζε να λειτουργει σαν καινουριο.
Σημερα; Υπαρχει καποιο σημερινο οικονομικο πηρουνι (με αναρτηση) που να εχει ανταλλακτικα ωστε να μπορει να επισκευαστει;
Υπαρχουν πεταλια που να μπορουν να επισκευαστουν αλλαζοντας μερικα φθηνα ανταλλακτικα;
Υπαρχουν κεντρα που να μπορουν να αλλαχθουν τα ποτηρια τους αν αυτα φθαρουν;
(Ξερω, θα μου πειτε οτι υπαρχουν κεντρα με σφραγιστα ρουλεμαν τα οποια αλλαζουν, αλλα αυτα δεν ειναι παντα οικονομικα, η δεν αντεχουν παρα πολλα χιλιομετρα).
Σημερα, το κερδος δεν συμβαδιζει με την ποιοτητα, αλλα κυριως με την καταναλωση.
Αγορασε και πετα, αγορασε και πετα, αγορασε και πετα. Αυτο ειναι το σημερινο μοτο της οικονομιας.
Μην επισκευαζεις τιποτα, μολις χαλασει πετα το, και παρε καινουριο. Και να εισαι σιγουρος πως θα χαλασει σχετικα συντομα, γιατι ειναι φτιαγμενο για να χαλασει. Και για παρα πολλα πραγματα δεν υπαρχουν ανταλλακτικα που να συμφερει να αλλαχθουν, η δεν υπαρχουν καθολου ανταλλακτικα, με αποτελεσμα να συμφερει η αγορα καινουριου.
.
.
Και για απαντηση στην κρισιμη ερωτηση, εχω μια αλλη κρισιμη ερωτηση:
Οταν βλεπεις τα συμβατικα ντεραγιε κι επιλογεις να αντικαθιστανται σταδιακα απο ηλεκτρονικα ντεραγιε κι επιλογεις, τι πιστευεις οτι ισχυει;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

velocko wrote:
Προτιμώ τον παππού,να με συγχωρείτε.
http://www.podilates.gr/node/20322

Πάντως πρέπει να είναι πολλές περιπτώσεις,εκεί στα βόρεια.

...μπαινουν στο πλυσιμο, συνηθως και οι παππουδες...
Αληθεια, εμεις μ'αυτα που περναμε αραγε θα φτασουμε να το δουμε, η θα σχολασουμε πριν το πλυσιμο;

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Δεν την έχω ζήσει την παλιά εποχή, ξεκίνησα το ποδήλατο μεγάλος, αλλά για να πω την αμαρτία μου η σημερινή εποχή μου αρέσει περισσότερο. Με σχετικά λίγα χρήματα (ένα μισθό π.χ.) αγοράζεις ένα φανταστικό ποδήλατο. Οτιδήποτε χαλάσει το πετάς και αγοράζεις καινούργιο και όλα συνεχίζουν να λειτουργούν ρολόι. Αγαπώ την εποχή μου, είναι πολύ καλύτερη από ότι 30 χρόνια πριν. Πολύ καλύτερη...

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Και για απαντηση στην κρισιμη ερωτηση, εχω μια αλλη κρισιμη ερωτηση:
Οταν βλεπεις τα συμβατικα ντεραγιε κι επιλογεις να αντικαθιστανται σταδιακα απο ηλεκτρονικα ντεραγιε κι επιλογεις, τι πιστευεις οτι ισχυει;

Το ξερω οτι ειναι ετσι δυστυχως. Απλα αναρωτηθηκα κατα ποσο υπαρχει περιπτωση να εχουν κρατησει κατι απο αυτη τη χρυση εποχη σημερα...

geatle
Απών/απούσα

καλα τα λεει ο Columbus. επισης να προσθεσω οτι εχουν ξεγραψει τελειως τα σιδερενια και τα μονα ποδηλατα που υπαρχουν ειναι ή αλουμινενια τα οποια ειναι υπογεγραμενο οτι θα χαλασουν μετα απο καποια χιλιομετρα ή απο carbon fiber τα οποια ειναι πιο ευθραυστα και απο γυαλι. πλεον ατσαλι και τιτανιο βρισκεις μονο σε πανακριβα αλλα πολυ πανακριβα και συνηθως χειροποιητα.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Είναι η νοσταλγία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας που κάνει τους ανθρώπους να αναπολούν και να εξιδανικεύουν τα παλιά αντικείμενα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, σπίτια, κ.λ.π.). Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική κατά την προσωπική μου γνώμη. Τα ποδήλατα σήμερα, είσαι ασύγκριτα καλύτερα σε σχέση όχι με το '50 αλλά ακόμα και με το '90. Εντάξει κρατούσαν πολλά χρόνια, επισκευάζονταν, δεν τα πετούσες για ψύλλου πήδημα αλλά τι μπορούσαν να προσφέρουν σε άνεση, σε ταχύτητα, σε ακρίβεια αλλαγών, σε ασφάλεια, σε απορροφητικότητα και ένα κάρο τομείς ακόμα. Σήμερα με 1000 ευρώ αγοράζεις ένα ποδήλατο που θα φάνταζε διαστημικό στα μάτια των παππούδων μας. Εμείς βέβαια δύσκολα μπορούμε να το εκτιμήσουμε αυτό καθώς όπως προείπα νιώθουμε συγκίνηση για οτιδήποτε μας "γυρίζει" στην παιδική μας ηλικία. Είναι ανθρώπινο.

Υ.Γ. Τι παθαίνουν τα αλουμινένια ποδήλατα μετά από κάποια χιλιόμετρα; Γιατί αν συζητάμε ότι μετά από κάποια χιλιόμετρα "μαλακώνει" το πλαίσιο, αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που ειπώθηκαν πριν, καθώς τα ποδήλατα από ατσάλι είναι πολύ εύκαμπτα και πολύ βαριά.

geatle
Απών/απούσα

βασικα δεν ηθελα να πω κατι τετοιο. δηλαδη ποτε μου δεν θα επερνα ενα ποδηλατο του 90 ή πιο παλιο για αγωνιστικη χρηση. το γνωριζω πολυ καλα οτι τα καινουργια ποδηλατα ειναι καλυτερα. αλλα δεν αντεχουν! δεν εχεις ακουσει τιποτα για aluminium fatigue??

οταν ζορισεις εναν σωληνα ή ενα ολοκληρο κομματι αυτο μετα ξαναερχεται στην αρχικη του μορφη. εκτος εαν το ζορισεις αρκετα ωστε να στραβωσει ή να σπάσει(αναλογα το υλικό). ετσι ? οταν οδηγας το ποδηλατο, με την δυναμη απο το σωμα σου αλλα και τους τρανταγμος του δρομου, ολος ο σκελετος στρεβλωνει και τρανταζεται. το ατσαλι εχει την ιδιοτητα να αντεχει τετοιου ειδους καταπιεσεις πολυ καλα και μακροχρονια επισης. απο την αλλη το αλλουμινιο εαν το ζορισεις μερικες χιλιαδες φορες ειναι αποδεδειγμενο οτι θα φτιαξει ρωγμες και καποια απο αυτες θα ανοιξει εντελως και ο σωληνας θα κοπει στην μεση.

το μονο μειονεκτημα πιστευω οτι ειναι το βαρος.(αν και να διευκρινισω οτι εχουν βγει καινουργια κραματα απο το 90' και οτι πλεον μερικοι πρωταθλητες εχουν αρχισει να προσπαθουν να προσθεσουν βαρος για να φτασουν το οριο της uci). αυτο το αλλο που ειπες οτι το ατσαλι ειναι πιο ευκαμπτο ειναι αστειο. το ατσαλι ειναι απο τα πιο σκληρα μεταλα, που θες και γερα εργαλεια για να το επεξεργαστεις. αντιθετα το αλουμινιο ειναι μαλακο σαν πλαστελινη .

τα πρωτα αλουμινενια ποδηλατα που βγηκαν ειχαν λεπτους σωληνες οπως τα ατσαλενια. το αποτελεσμα ηταν το ποδηλατο να ειναι σαν λαστιχο. μετα ανακαλυψαν οτι εαν κανουν τους σωληνες πιο μεγαλους το ποδηλατο γινεται πολυ πιο στιβαρο και στιφο. και για ακριβεια περισσοτερο απο'τι επρεπε! επισης ο μεγαλυτερος σωληνας χαλαει και πιο ευκολα.
οποτε λες οτι το ατσαλι ειναι ευκαμπτο? δοκιμασε να φτιαξεις ατσαλενιους σωληνες στη διασταση που εχουν τα σημερινα αλουμινενια και θα δεις τι παει να πει ευκαμπτο και ακαμπτο.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Δεν ισχυρίστηκα τπτ από αυτά που υποστηρίζεις ότι ισχυρίστηκα. Ξαναδιάβασε...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

είναι άδικη μια τέτοια σύγκριση.
Ναι, δεν χαλούσαν τόσο εύκολα, ναι υπήρχαν ανταλλακτικά ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΥΠΗΡΧΕ Η ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ Η ΜΑΣΤΟΡΙΑ των ποδηλατάδων ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΝΑΝ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΘΟΥΝ. ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΑ ΦΤΗΝΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΧΕΡΙΑ.
Πιστεύω ότι απλά ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΕΚΛΕΙΨΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ της ζωής μας.
Εφόσον υπάρχει το ποδήλατο των 120 - 200 - 300 ευρώ, και εφόσον μεροκάματα - ΙΚΑ - γενικά έξοδα - τέλη - φόροι έχουν φτάσει εκεί που έχουν φτάσει, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΣΤΕΙΟ (από μερικούς) να πληρώσουν πχ 200 ευρώ για να επισκευάσουν ένα παλιό ποδήλατο.
Εφόσον υπάρχει το πουκάμισο των 15-20-30 ευρώ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΣΤΕΙΟ να πας σε μοδίστρα να σου "σινιάρει λίγο" το παλιό φθαρμένο ακριβό_κάποτε πουκάμισο.
Τα ίδια ισχύουν και σε άλλους τομείς.

Καλά και άγια τα ατσάλινα. Ακόμα πιο καλά και πιο άγια τα παλιά επώνυμα ατσάλινα.... που φυσικά τοτε κοστίζαν πάνω από 2-3 μηνιάτικα......
Ε, και τώρα, με δυό μηνιάτικα, αγοράζεις ένα καλό αξιπρεπέστατο ποδήλατο, που μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου για πολλά πολλά πολλά χρόνια.
Και αν το προσέχεις και το συντηρείς ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΕΧΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΟΥΣΑΝ οι παπούδες μας τα δικά τους ποδήλατα, θα σου κρατήσει αρκετά χρόνια.
....
γνώμη μου.....

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Επισεις να πω οτι φτιαχνουν ακομα ατσαλινα ποδηλατα. Δεν ειναι αληθεια οτι ολα ειναι απο αλουμινιο. Επισεις δεν κοστιζουν μια περιουσια. Βρησκεις με τα ιδια χρηματα που θα επερνες αλουμινενιο αξιολογα ποδηλατα απο ατσαλι. Εξω πιο ευκολα αλλα και εδω. Αφηνοντας τα fixakia στην ακρη, βρησκεις απο mtb kai dj μεχρι κουρσες

geatle
Απών/απούσα

rnd wrote:
Επισεις να πω οτι φτιαχνουν ακομα ατσαλινα ποδηλατα. Δεν ειναι αληθεια οτι ολα ειναι απο αλουμινιο. Επισεις δεν κοστιζουν μια περιουσια. Βρησκεις με τα ιδια χρηματα που θα επερνες αλουμινενιο αξιολογα ποδηλατα απο ατσαλι. Εξω πιο ευκολα αλλα και εδω. Αφηνοντας τα fixakia στην ακρη, βρησκεις απο mtb kai dj μεχρι κουρσες

εγω μεχρι στιγμης εχω δει κατι σε kona. που δεν μου πολυαρεσει. θελεις να μου πεις και κανενα αλλο εαν ξερεις που ψαχνω και δεν βρισκω ? μιλαω για κουρσα αγωνιστικη και οχι touring bike. κατω απο 1000ευρω αν γινεται ή εστω καπου εκει κοντα. και 1300 τα δινω. μην μου πεις ομως 1900.

Ntimitris
Απών/απούσα

Alexandrosp73 wrote:
Με σχετικά λίγα χρήματα (ένα μισθό π.χ.) αγοράζεις ένα φανταστικό ποδήλατο. Οτιδήποτε χαλάσει το πετάς και αγοράζεις καινούργιο και όλα συνεχίζουν να λειτουργούν ρολόι. Αγαπώ την εποχή μου, είναι πολύ καλύτερη από ότι 30 χρόνια πριν. Πολύ καλύτερη...
νομιζω το βλεπεις μονο απο τη δικη σου πλευρα και στον τομεα του πως ποδηλατεις και στον τομεα του πως επισκευαζεις.
Δεν θελουν ολοι μια κουρσα. Οι κουρσες οπως λες δεν συγκρινονται και ακομα παραπανω τα μτβ. Για πηγαινε ομως στο τυπο ποδηλατου που θα κουβαλησει βαρος, η στον τυπο ποδηλατου που θα πρεπει να γυρισει τον πλανητη και να μην σου γινεται χαρβαλο καθε λιγο και λιγακι. Σε αυτους τους τυπους θα καταλαβεις οτι πραγματικα τα σημερινα ποδηλατα απογοητευουν σε σχεση με τα παλια.
ΚΑι παμε στον τομεα των επισκευων. Εγω ειμαι μαζι σου, χαλασε?? παμε στο επομενο και πετα το παλιο. Ομως δεν εχω ουτε τις γνωσεις ουτε την επιμονη που εχει για παραδειγμα καποιος σαν τον κολομπους. Πχ οταν αυτος ξερει ποιο ειναι το αναλωσιμο που θελει αλλαγη πχ τα ρουλεμαν, καταλαβαινεις την απογοητευση του οταν δεν του επιτρεπει ο κατασκευαστης να αλλαξει αυτα και τον υποχρεωνει να το αλλαξει ολο.
Ειναι για να στο πω σαν να εχουν φθαρει τα λασιχα στους υαλοκαθαριστήρες του αυτοκινητου και να μην σου επιτρεπει η εταιρεια να το αλλαξεις αλλα να πρεπει να αγορασεις ολο το μπρατσο. Ενας που δεν ξερει θα παρει απο την αρχη ολο το μπρατσο, εσυ που ξερεις και εχεις ορεξη ομως αν δεν σου δωσουν τη δυνατοτητα δεν σε σεβονται-υπολογιζουν. Χωρια του αμα γυριζεις ολη την ελλαδα η τον κοσμο πιο ευκολα βρισκεις λαστιχο απο οτι το δικο σου μπρατσο.
Και εγω τη χρηση που κανεις εσυ κανω αλλα πρεπει παντα να θυμομαστε οτι υπαρχουν different strokes for different folks και δυστυχως τα καινουργια ποδηλατα δεν καλυπτουν τυπους σαν τον κολομπους και οχι λογο νοσταλγιας

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Το όλο θέμα δεν έχει να κάνει ούτε με ρομαντισμό ούτε με παρελθοντολαγνεία - λάθος συμπεράσματα βιάστηκαν κάποιοι να σκεφτούν.
Πολύ απλή και πλέον χιλιοειπωμένη είναι η πικρή αλήθεια ότι τα σύγχρονα προϊόντα είναι φτιαγμένα από σκάρτα υλικά, πολλά από τα οποία είναι κατασκευασμένα με ενσωματωμένη ημερομηνία λήξης, και ενώ η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο ώστε να μπορούσαμε να έχουμε αθάνατα (που λέει ο λόγος ) αντικείμενα, αντιθέτως οι νόμοι των οικονομικών κ.α. συστημάτων υπαγορεύουν τα λεγόμενα προϊόντα μιας ή περιορισμένου χρόνου χρήσης.
Και αντι να δίνεις έναν μισθό πχ για να αποκτήσεις το επισκευάσιμο ποδήλατο, πλυντήριο, τηλέφωνο κλπ κλπ κλπ , δίνεις αρχικά λιγότερα αλλά σε όλη σου τη ζωή πληρώνεις για να το αντικαθιστάς όταν σου χαλάει, και για να εξαφανίσεις τα σκουπίδια που παράγεις. (εννοείται οτι χρήματα σημαίνει δουλειά και αυτό αν υπάρχει σημαίνει χρόνος δηλ ζωή).
Κάπως κοινότυπα αυτά αλλά αναγκάστηκα να τα παραθέσω μια και μου φάνηκε περίεργο να υποστηρίζει κάποιος τη λογική "αγοράζω και πετάω" την ώρα που αυτό σημαίνει χίλια δυο προβλήματα - οικολογικά, κοινωνικά, οικονομικά κλπ κλπ..

Marinhs
Εικόνα Marinhs
Απών/απούσα

Για εμένα η πιο σχετική απάντηση ειναι απο πάνω...Δεν ισχύει μόνο για τα ποδήλατα, ισχύει για τα περισσότερα προϊόντα.

Και η σύγκριση αλουμινίου με χάλυβα και κάρβουνου είναι χαζή....Δεν υπαρχει καλύτερο και χειρότερο όταν συγκρινεις διαφορετικά υλικά.
Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αναλόγως το υλικό, αλλα και την ποιότητα αυτού.

Έτσι όπως το βλέπω, αν θέλεις να στήσεις κατι στιβαρό και ποιοτικό, είτε διαλέγεις μόνος σου τα εξαρτήματα και τον σκελετό, είτε αγοραζεις κατι έτοιμο και ποιοτικό το οποίο θα ειναι και ακριβό...

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

1@Ntimitris

Αν το δεις από την σκοπιά του μάστορα έχεις δίκιο. Η δουλειά του έχει χάσει μέρος της γοητείας της. Από την πλευρά του καταναλωτή-πελάτη όμως νομίζω ότι έχουμε "ξεφύγει" πλέον. Τα σύγχρονα ποδήλατα είναι εκπληκτικές κατασκευές όπως βέβαια συμβαίνει και με τα περισσότερα σημερινά αγαθά (αυτοκίνητα, υπολογιστές, κινητά, οικοδομικά υλικά και χίλια δύο άλλα). Επίσης, υπάρχουν εξαιρετικά ποδήλατα touring τα οποία αφενός μπορούν να σηκώσουν πολύ μεγάλο βάρος αφετέρου έχουν πολλές ταχύτητες και σε ξεκουράζουν. Παίρνεις μαζί σου εργαλεία, μία αλυσίδα, μία μεσαία τριβή, βίδες, σαμπρέλες, ακτίνες και γυρίζεις όλο τον κόσμο. Αν έχεις πόδια και πνευμόνια :)

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Δεν αντέχεται άλλη μία ακόμα συζήτηση περί οικονομικών συστημάτων. Λυπηθείτε μας...

Ntimitris
Απών/απούσα

μιλαμε για την πλειοψηφια ομως.
Φυσικα υπαρχει σημερα το ψαγμενο για να κρατησει χρονια πλαισιο που θα βρεις ονλαιν με αρκετα παραπανω αναλογικα χρηματα, αλλα τοτε δεν ηταν ψαγμενο ουτε κοστιζε τοσο.
ΜΠηκε η τοτε νεα σε ενα μαγαζι της περιοχης, αγορασε ενα ποδηλατο και της κρατησε μια ζωη. Αυτο γινονταν με ολα.
Και επειδη οι γνωσεις μου στα αυτοκινητα ειναι περισσοτερες (μιας και το ιδιο ισχυει με ολα τα προιοντα οπως αναγνωρισαμε ολοι, αλλοι βεβαια δινοντας αρνητικη χροια και αλλοι θετικη) τα αυτοκινητα σημερα οντως εχουν καλυτερα πατηματα και για εναν που απολαμβανει την ταχυτητα δεν συγκρινονται.
Αλλα αν θελεις πχ ενα αυτοκινητο που θα βγαζει μονο αναλωσιμα, το θελεις για λιγα χιλιομετρα, θελεις να το κρατησεις καιρο, και ποτε δεν θα βγαλει μεγαλες επισκευες, πιστεψε με σε συμφερει ενα παλιο (και οικονομικα σε συμφερει).
ΑΚομα κλαιει ενας φιλος μου που αλαξε το ασκονα του πατερα του για γκολφ. Οποτε αλλαζε μια ντιζα ή χρειαζοταν ρυθμιση το τιμονι γκρινιαζε οτι τον παιδευει και οτι πληρωνει πολλα. ΜΕτα το γκολφ μουτζωνε τον εαυτο του με τα 2 χερια για αυτα που ελεγε. Βεβαια οι απαιτησεις του ηταν απλες για αυτο και το απλο τον συνεφερε.
Τα συγχρονα προιοντα καπου κερδιζουν και καπου χανουν, αυτη ειναι η πραγματικοτητα, δεν εχει μια οψη το νομισμα.

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα
Ntimitris
Απών/απούσα

ας υποθεσουμε οτι τα κραμματα που χρησιμοποιουν δεν ειναι τα χιλιοανακυκλωμενα που εχουν πλεον οι βιομηχανιες και οτι ειναι ιδιας ποιτητας με τα παλια.
Αφου πουμε οτι ισχυει αυτη η υποθεση, εχεις βρει ενα πλαισιο που υποθετικα θα σου αντεξει οσο το ραλει.
Τωρα πρεπει να βρεις και πιρουνι ή ανταλακτικα για αυτα που εχουν αναρτηση για τα υπολοιπα χρονια.
Πρεπει να βρεις και μια σελα που θα αντεχει χρονια οχι μηνες.
Πρεπει να βρεις και κεντρα τροχων σαν αυτα που λεει ο κολομπους
Πρεπει να βρεις και πεταλια σαν αυτα που λεει ο κολομπους
ΚΑι περιφερειακα
κ.ο.κ
ΚΑι οταν ψαξεις (και αν) τα βρεις ολα αυτα, ισως καταλαβεις οτι η 15χορνη τοτε (γριουλα πλεον) δεν εψαξε τιποτα απο ολα αυτα για να της κρατησει τοσα χρονια το ποδηλατο.
ΜΠορουμε να παιζουμε την κολοκυθια, αλλα νομιζω εχεις καταλαβει αυτο που λεω, χωρις να υποστηριζω οτι υπερτερουν παντου τα παλια ποδηλατα.
Βεβαια αν ψαχνεις λεει βρισκεις... ειδικα δικαιολογιες για να εμμεινεις στις αποψεις σου

Alexandrosp73
Εικόνα Alexandrosp73
Απών/απούσα

Έχω καταλάβει αυτό που λες και εσύ και κάποιοι άλλοι σχολιαστές. Συμφωνώ ότι κάποια κομμάτια είχαν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, ειδικά τα κέντρα είχαν σίγουρα. Το λινκ που έβαλα με το Sobre είναι μία επιλογή ατσαλένιου ποδηλάτου και τίποτα παραπάνω. Δεν το ποσταρα για να ενισχύσω κάποια συγκεκριμένη άποψη. Αλλά και να το έκανα για αυτόν τον λόγο (που δεν το έκανα) δεν βρίσκω κάπου κακό στο να εμμένει κάποιος σε μία άποψη ειδικά όταν αυτή η άποψη δεν εμπεριέχει την έννοια σωστό-λάθος. Εγώ απλώς αγαπώ την εποχή μου, νιώθω ευγνώμων που ζω στο σήμερα και αυτό καταθέτω. Μου αρέσουν τα σύγχρονα ποδήλατα, αυτό λέω, τπτ παραπάνω.

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

(Θεός 'σχωρέσ'τον...)

http://www.sheldonbrown.com/english-3.html

These Are Real Bikes!

Don't sneer at old 3-speeds. They are serious bikes, built for serious use. They are meant for utilitarian cyclists, and they are still extremely appropriate for riders who don't usually go more than a few miles at a time. They are particularly at home in stop-and-go traffic, because they can be shifted even while stopped. Their English heritage: full fenders, oil lubrication, and totally enclosed gear system, makes them relatively impervious to wet conditions. They may be heavy. That is not because they were built to be cheap, but because they were built to endure extremely rough usage and neglect. Properly cared for, they will outlast us all.

Και για να μή μπερδευόμαστε - ασχέτως με το παραπάνω - , δεν είναι συζήτηση περί οικονομικών συστηματων αυτή που έγινε κάμποσα πόστ παραπάνω αλλά περι του πώς λειτουργεί η οικονομία η ίδια ("It's the Economy, stupid" που τιτλοφορείται και το βιβλίο).
Φιλελεύθερη οικονομία έπαιζε και τότε (στο Δυτικό κόσμο τουλάχιστον), φιλελεύθερη οικονομία παίζει και τώρα.
(Καπιταλισμός του κερατά κατα την ταπεινή μου άποψη αλλά και πάλι ποιός είμαι εγώ να κρίνω, ένας φτωχός προγραμματιστής είμαι, ένα ταπεινό χαμομηλάκι, ααχαχα!)

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

θελεις να μου πεις και κανενα αλλο εαν ξερεις που ψαχνω και δεν βρισκω ?

Δεν ισχυριστικα οτι σφυζει ο τοπος, απλα οτι υπαρχουν και δεν ειναι ξεγραμμενα. Τα τελευταια χρονια κανουν δειλα δειλα επανεμφανισεις. Θα βρεις πιο ευκολα σε fixed φυσικα και cyclocross αλλα και καποια mtb και ναι ακομα και κουρσες.

Δες ισως προς αγγλια και/ή αμερικη μερια γιατι οπως ολα εδω ερχονται λιγα και ακριβοτερα κομματια. Εχω δει μερικα σε οχι τραγικα ακριβες τιμες. Θες να ψαξω για εσενα, σε ενδιαφερει και χρειαζεσαι βοηθεια? ή θα φαω το χρονο μου τσαμπα απλα για να αποδειξω κατι?

geatle
Απών/απούσα

οχι φιλε μην το ψαχνεις. το εψαξα εγω και δεν νομιζω να υπαρχει κανενα. εαν ομως τυχει να δεις κατι παρακαλω ενημερωσε με.
(να ξαναπω θελω κουρσα αγωνιστικη και οχι touring bike, κατα προτιμιση με οριζοντιο σωληνα και γυρω στα 1000ευρω)
ωστοσο σκεφτομαι αφου θελω τοσο πολυ ενα ατσαλενιο ποδηλατο δρομου να παω σε χειροποιητο και να του βαλω μεταχειρισμενα ανταλακτικα τζαμπε απο αυτο που εχω τωρα.

Ntimitris
Απών/απούσα

Alexandrosp73 wrote:
Εγώ απλώς αγαπώ την εποχή μου, νιώθω ευγνώμων που ζω στο σήμερα και αυτό καταθέτω. Μου αρέσουν τα σύγχρονα ποδήλατα, αυτό λέω, τπτ παραπάνω.
δεκτο αλλα δεν προσπαθησα να σου αλλαξω γνωμη σε αυτο, ουτε ειπα οτι σε βολευει το παλιο.
Σου εξηγουσα γιατι δεν ειναι μονο συναισθηματικοι λογοι που καποιοι εχουν αλλη γνωμη απο εσενα. ΚΑι εκει εμπεριεχεται το σωστο λαθος

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

@geatle

Ενδεικτηκα η surly και η φιδουσα προσφερουν κουρσες στα 1100κατι. Βρησκεις και αλλα με λιγο ψαξημο ή διαθεση να το παρεις απο εξω

Ειναι καθαρα για αγωνες? Δεν ξερω, ισως ειναι πιο βαρια. Αλλα δεν βλεπω και πολλες αλλες κουρσες αλουμινιου ή καρμπον σε αυτα τα χρηματα που να πεις οτι ειναι κατι το ξεχωριστο. Οικονομικο, αντοχης και πουπουλο, δεν πανε και τα 3 μαζι, διαλεξε 2.

Επισεις αν σου φανουν βαρια αυτα γιατι ανεφερες της kona με τα 1500? Δεν ειναι περισσοτερο για αγωνες απο τα 2 που σου ειπα ^_~

Η αλλη σου επιλογη ειναι να οτ φτιαξεις εσυ. Με 500-700 περνεις πολυ καλο σκελετο οπως τον θες και τα υπολοιπα τα φερνεις εκει που θες

Bilba
Εικόνα Bilba
Απών/απούσα

Με συγχωρείτε αλλά θα κάνω λίγο το συνήγορο του διαβόλου.

Κατάγομαι απο τα Τρίκαλα που για όποιον ξέρει είναι η ποδηλατούπολη της Ελλάδας.Αυτού του είδους τα ποδήλατα λοιπόν τα αποκαλούμε ματρακάδες.

Αυτό που εξ' αρχής θέλω να πω είναι ότι για κάθε ματρακά Bismarck, Göricke, Raleigh, Humber, Hero που έχει αντέξει 67 χρόνια υπάρχουν εκατό τα οποία έχουν ανακατασκευαστεί ή ανασκευαστεί αρκετές φορές και χίλια τα οποία έχουνε σαπίσει στο πίσω μέρος κάποιου παλιού κήπου κτήματος ή σταύλου.

Ούτε αθάνατα είναι λοιπόν ούτε άφθαρτα.Απλά αυτοί οι άνθρωποι που τα είχαν τα αγαπούσαν πολύ.Τα αγοράσαν ίσως και φτύνωντας αίμα.Γι άυτό και τα προσέχαν σαν τα μάτια τους.

Η αλήθεια είναι οτί είναι πανέμορφα ποδήλατα και μεγαλοπρεπή.
Αξίζει να βρεις ένα να ασχοληθείς μαζί του να το φτιαξεις και όταν το δείς τελειωμένο θα καταλάβεις γιάτι αυτοί οι ανθρωποι τα κρατήσανε τόσα πολλά χρόνια

Δέιτε την απόδειξη στα βίντεο :
https://www.youtube.com/watch?v=1rxZJi74_8o

https://www.youtube.com/watch?v=LoPSeG2BSmg

Ntimitris
Απών/απούσα

τιποτα δεν ειναι αφθαρτο και κανενας εδω δεν υποστηριξε οτι ειναι αφθαρτα. Οτι και να πεταξεις σε μια αποθηκη θα χαλασει.
ΑΠλα ο τροπος κατασκευης τους, σου δινει το δικαιωμα με συντηρηση και ανακατασκευη στα επιμερους μερη που το χρειαζονται, να τα κρατησεις χρονια. Για αυτο και συμβαινει αυτο που λες.
Δοκιμασε πχ να το κανεις αυτο με ενα τωρινο μεριντα μετα απο 50 χρονια

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ntimitris wrote:
Δοκιμασε πχ να το κανεις αυτο με ενα τωρινο μεριντα μετα απο 50 χρονια

Μπα, το πιο πιθανο ειναι σε 50 χρονια απο τωρα ο kktsol-15.0 και ο Ntimitris-14.5 να λενε το ιδιο ή κατι αντιστοιχο για τα σημερινα ποδηλατα.

χρησιμοποιω το παραδειγμα των κεντρων που ειπατε πιο πανω.

Ενα παλιο (καλο και το τονιζω γιατι υπαρχουν και κατι παλια κεντρα που ουτε να τα ακουμπας δεν ειναι) κεντρο μπορει να κυλαει καλα και να λεμε οτι ειναι αθανατο οσο το συντηρουμε, αλλαζουμε μπιλιες οποτε χρειαζεται και προσεχουμε να μην φαμε φωλιες γιατι δεν ξερουμε εαν θα βρουμε αλλες.
Ενα σημερινο καλο κεντρο οσο ξερεις να αλλαζεις ρουλεμαν μια χαρα θα κυλαει και αλλο θεμα δεν προκειται να σου βγαλει (και θα εχει και οτι βελτιωσεις εχουν ανακαλυφθει στα ενδιαμεσα). Και δεν εξαρτασαι απο φωλιες, περιοδικη συντηρηση κτλ. Αλλαζεις ρουλεμαν(αναλωσιμα) και δεν χρειαζεται τιποτα αλλο.
Και με κοστος πολυ μικροτερο.

Αντιστοιχα πραγματα ισχυουν σε ολα τα ανταλακτικα και ολα αυτα χωρις καν να λαβουμε υποψιν την βελτιωμενη λειτουργια (μην μου πει κανενας οτι εχουν σχεση οι σημερινες δαγκανες φρενων με την καλυτερη παλια σε αποδοση).

Το μονο που ισως να σκεφτομουν οτι παλια ηταν αθανατο ενω σημερα εχει ημερομηνια ληξης ειναι ο σκελετος. Κατι το οποιο ομως δεν ειμαι σιγουρος οτι ειναι αρνητικο. Δεν ειμαι υπερ του σκελετου για μια ζωη (παρολο που εχω εναν τετοιο). Εξηγω. Εαν ειχα ενα σκελετο παλιο θα τον ειχα πληρωσει αναλογικα πολλα χρηματα τοτε (εαν συγκρινουμε τιμες σκελετων για αντιστοιχη χρηση τοτε και τωρα θα δουμε οτι οι αντιστοιχοι φετινοι ειναι αρκετα πιο φτηνοι) και θα ειχα ξεμεινει με εναν "αθανατο" σκελετο σαν υλικο αλλα ξεπερασμενης γεωμετριας και σημερινων προδιαγραφων και σιγουρα χωρις τις βελτιωσεις που θα υπηρχαν με το περασμα των χρονων. Αντιθετα σημερα εαν αγοραζα ενα συγχρονο σκελετο θα ειχα μια ημερομηνια ληξης 10 χρονων θα ειχα δωσει ομως αναλογικα λιγοτερα χρηματα και σε δεκα χρονια θα επαιρνα παλι κατι συγχρονο με οτι βελτιωσεις θα εχουν υπαρξει ενδιαμεσα.
Διαλεγουμε σε ποια κατηγορια ανηκουμε και πρατουμε αναλογα.