Διεπιστημονικό τριήμερο Οδικής Ασφάλειας-7.8.9 Ιανουαρίου 2017

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

http://web1.novasports.gr/images/ImageHandler2.ashx?m=Width&f=ZmlsZXMvMS8yMDE3LzAxLzA0L0hpbHRvblNhZmV0eS5qcGc%3d&t=636191361149599556&w=772
Οι Εκπαιδευτές Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής προσπαθούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα από την κίνηση των οχημάτων με το 2ο Διεπιστημονικό τριήμερο Οδικής Ασφάλειας, που θα γίνει στο ξενοδοχείο Hilton στις 7,8 και 9 Ιανουαρίου 2017.

Διανύουμε τον 247ο χρόνο αυτοκίνησης και η συσσώρευση οχημάτων στους ήδη παρωχημένους δρόμους, συνεχίζεται με αυξανόμενο ρυθμό. Με βάση τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία της μονομερούς ανάπτυξης, εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 θα υπάρχουν 2,5 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα στον κόσμο, δηλαδή 150 % αύξηση σε σχέση με το ένα δισεκατομμύριο που υπάρχει στους δρόμους σήμερα.

Με τις εκπομπές CO2 να υπολογίζονται σήμερα σε 600 εκατομμύρια τόνους σε παγκόσμια κλίμακα, με το αυτοκίνητο να απαιτεί όλο και περισσότερο χώρο ο οποίος όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά είναι απαιτητός από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Γίνεται αντιληπτό ότι οι μεταφορές και η κινητικότητα θα έχουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του μελλοντικού τοπίου στις μεγαλουπόλεις αλλά και τα ημιαστικά κέντρα.

Σήμερα η κοινωνία απαιτεί λύσεις για τις μεγαλύτερες παγκόσμιες προκλήσεις οι οποίες ξεκινάνε από τους ενεργειακούς πόρους, την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και την κλιματική αλλαγή, μέχρι και διαχρονικά προβλήματα όπως, τα Συστήματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, την σύγχρονη οδήγηση με τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, την οδική ασφάλεια και τις σύγχρονες υποδομές υποστήριξης. Η παραχώρηση του δημόσιου χώρου (δρόμων) στους πολίτες χρήστες, αποτελεί κεφαλαιώδες πολιτικό ζήτημα και στοίχημα για το μέλλον.

Η Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ) σήμερα και αύριο. Διασταυρούμενες ματιές:

- Πώς να συνυπάρχουμε αρμονικά: Πεζοί, Μαμάδες, Ποδηλάτες, Οχήματα, ΑμΕΑ;

- Τι εκπαιδευτικό πλαίσιο θα δημιουργήσουμε για την Ημι-Αυτόνομη ή την Αυτόνομη οδήγηση;

-Τι δεξιότητες θα πρέπει να ενσωματώνουν οι εκπαιδευτές των χρηστών των δρόμων;

- Πότε και με ποιες μεθοδολογίες πρέπει να προετοιμάσουμε την νέα γενιά οδηγών για το αύριο;

- Τι μας επιφυλάσσει η επιστημονικοτεχνική συσσώρευση για το αύριο;

- Ποια είναι η παρέμβασή μας στα Συστήματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με ποια εκπαιδευτικά υλικά, εργαλεία και μεθόδους;

Οι Εκπαιδευτές Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, συνεχίζοντας τις δράσεις τους με άξονα την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας σήμερα αλλά και αύριο, συνδιοργανώνουν με το Ε.Μ.Π. το Πανεπιστήμιο Αθηνών, και το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, συνεπικουρούμενοι από τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων και μαζικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο, το 2ο Διεπιστημονικό 3ήμερο για την Κοινωνία της Κυκλοφορίας και την Οδική Ασφάλεια, με τίτλο:

«Κοινωνία της Κυκλοφορίας σήμερα και αύριο: Διασταυρούμενες Ματιές».

Το Διεπιστημονικό 3ήμερο θα διεξαχθεί στην Αθήνα 7,8 και 9 Ιανουάριου 2017 στο Ξενοδοχείο Hilton και αποτελεί την συνέχεια σειράς δράσεων που πραγματοποιούνται με αντικείμενο την ασφάλεια των χρηστών των οδοστρωμάτων στις σύγχρονες απαιτήσεις στην ΚτΚ

Στόχοι του 3ημέρου:

- Η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην αυτοκίνηση

- Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, στην αξιοποίηση των σύγχρονων απαιτήσεων της ΚτΚ

- Η ενίσχυση της καινοτομίας στην εκπαίδευση που απαιτείται για το σύγχρονο και το αυριανό κυκλοφοριακό περιβάλλον.

- Οι Μεταγνωστικές δεξιότητες των χρηστών στην αυριανή κινητικότητα.

- Η πιστοποίηση επάρκειας για ένα πρώτο σώμα Εκπαιδευτών Ποδηλάτων

- Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας

- Ο γόνιμος προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος στις απαιτήσεις της ΚτΚ σήμερα και στο μέλλον.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

...................αναφέρει πολύ ποδήλατο.
Το πρόγραμμα του τριημέρου έχει ως εξής:

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

09:30 – 10:00
Προσέλευση – Εγγραφές
Παράλληλα Εργαστήρια
10:30 – 11:00
Χαιρετισμοί: Υπουργείο Μεταφορών – Περιφέρεια Αττικής – Δήμοι – Εκπρόσωποι Φορέων
11:00 – 11:30
Εναρκτήρια ομιλία από την Γενική Γραμματέα επί θεμάτων Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Πέρκα
11:30 – 11:50
Από τον N.J. Cugnot μέχρι το Automobile και οι Εκπαιδευτικές Ακροβασίες
Άρης Ζωγράφος, Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής.
11:50 – 12:10
Το αυτοκίνητο του αύριο. Διασταυρούμενες ματιές.
Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Διευθυντής ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ & Στέλλα Νικολάου, Επικεφαλής Εργαστηρίου εμπορικής εκμετάλλευσης ερευνητικών αποτελεσμάτων, ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ
12:10 – 12:30
Από την ανεξάρτητη – ελεύθερη οδήγηση στην αυτόνομη οδήγηση. Προσεγγίσεις για την εκπαίδευση και την προστασία των χρηστών των δρόμων.
Βλάσης Κουτσούκος. Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος του Πανελλήνιου συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων
12:30 – 12:50
Βιώσιμη αστική κινητικότητα: η ανθρωποκεντρική προσέγγιση των αστικών μετακινήσεων
Κορνηλία – Μαρία Κοτούλα MSc. Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ
12:50 – 13:10
Ποδήλατο… Όχημα σύγκρουσης και αλλαγής.
Δρ. Ελευθερία Τσάλτα Αν. καθηγήτρια. Ιατρική Σχολή Αθηνών Τομέας: Κοινωνικής Ιατρικής, Ψυχιατρικής, Νευρολογίας Εργ. Α΄ Ψυχιατρικής κλινικής ΕΚΠΑ
13:10 – 13:30
Η προτεραιότητα της προσοχής και οι Γνωστικές-Μεταγνωστικές Δεξιότητες ο Πυρήνας της Ασφάλειας και της Αυτογνωσίας στην Κοινωνία της Κυκλοφορίας.
Δρ. Αθανάσιος Δρίγκας – Engineer & Psychologist Phd Cognitive Science in Networks Διευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος»
13:30 – 13:50
Μεταγνωστικές Δεξιότητες. Παράγοντες που επιδρούν στη Νοημοσύνη την Προσοχή και την διαχείριση δυναμικών καταστάσεων.
MSc Γιολάντα Σαλαπάτα. Μsc laser dentistry, Μsc Pedodontics,
14:30 – 14:50
Οι προκλήσεις ασφάλειας των αυτόνομων οχημάτων
Δρ. Γιώργος Γιαννής, Καθηγητής ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος
14:50 – 15:10
Ο ρόλος των εκπαιδευτών στη μικτή κυκλοφορία αυτόνομων και μη οχημάτων
Παναγιώτης Παπαντωνίου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος
15:10 – 15:30
Πόλη, Κοινότητα και Παιδική Ηλικία: Δουλεύοντας με – τα – κινούμενα παιδιά ως νομαδικό υποκείμενο
Χαράλαμπος Μπαλτάς Δάσκαλος, υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
15:30 – 15:50
Περπατώντας με τους οδηγούς του αύριο. Τι θα πρέπει να γίνει;
Ήλια Ιατρού, ιδρυτικό μέλος της ομάδας Μαμάδες στο Δρόμο
15:50 – 16:10
Κοινωνικά δίκτυα, πληθοπορισμός και συστήματα παρακολούθησης ως μέρος της συνεχούς πληροφόρησης του οδηγού για τις μετακινήσεις του στην έξυπνη πόλη.
Ευθύμιος Μπακογιάννης Δρ. Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
16:10 – 16:40
Από την πόλη του αυτοκινήτου στην πόλη του ποδηλάτου και του περπατήματος. Στρατηγικές Βιώσιμης Κινητικότητας και σχεδιασμοί για την αισθητική και την ασφάλεια
Θάνος Βλαστός, καθηγητής ΕΜΠ, Συγκοινωνιολόγος – Πολεοδόμος
16:40-18:00
Στρογγυλή τράπεζα Ερωτήσεις – Απαντήσεις

Κυριακή 8 Ιανουαρίου

09:30 – 09:50
Εκπαίδευση για το ποδήλατο, τη βιώσιμη κινητικότητα, το κοινωνικό περιβάλλον και την πόλη
Θάνος Βλαστός, καθηγητής ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος
09:50 – 10:10
Ψυχολογία ομάδων (Τεχνικές για την ενεργή συμμετοχή των ενηλίκων στη διαδικασία της μάθησης, αποτελεσματικές συνθήκες μάθησης), Εκπαίδευση παιδιών, Πολυπολιτισμική εκπαίδευση
Φιλύρα Βλαστού, Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Μ.Π.
10:10 – 10:30
Χρήση και χειρισμός ποδηλάτου. Ομαδοποίηση των μαθητών ανάλογα με το επίπεδο τους και τις δεξιότητες τους.
Αυγή Βάσση, Υπ. Δρ. Ε.Μ.Π. – Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Μ.Π.
10:30 – 10:50
H ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις μέσω της ανακατανομής του οδικού χώρου
Ευθύμιος Μπακογιάννης Δρ. Πολεοδόμος – Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ & Γεωργία Χριστοδουλοπούλου, Υπ. Δρ. Ε.Μ.Π. Επιστημονικός συνεργάτης Ε.Μ.Π.
10:50 – 11:15
Χάραξη των βέλτιστων ποδηλατικών διαδρομών
Κωσταντίνος Αθανασόπουλος, Μέλος ΕΔΙΠ ΕΜΠ, Δρ. Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ
12:00 – 16:00
Work Shop

Εκπαίδευση για την πόλη
Συντήρηση ποδηλάτου
Παιδαγωγικές προσεγγίσεις
Χρήση/ χειρισμός ποδηλάτου
Υποδομές σήμανση
Επιλογή διαδρομών
Σύνθετες ασκήσεις
Δευτέρα 9 Ιανουαρίου

09:00 – 11:00

Συνέντευξη Τύπου
Εκπαίδευση – Αξιολόγηση – Δια βίου μάθηση. Οι θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών
Work Shop (Συνέχεια)
11:00 – 16:30
• Υποδομές σήμανση – Επιλογή διαδρομών – Σύνθετες ασκήσεις
• Εκπαίδευση για την πόλη – Συντήρηση ποδηλάτου – Παιδαγωγικές προσεγγίσεις – Χρήση και χειρισμός ποδηλάτου
16:30 – 17:00
Εξετάσεις
17:30 – 18:00
Παραλαβή Πιστοποιητικών

Tasos
Απών/απούσα

μετά τις 12, για τις εισηγήσεις για την βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο. Ίσως κάτσω μέχρι και την ομιλία του Βλαστού.

Arxarios
Απών/απούσα

... https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyWMaTjzx_rlT_fkjqbWXafhvgb6DT...

και δεν καταλαβαίνω την τελευταία ερώτηση: Θα συμμετάσχετε στις εξετάσεις για να πιστοποιηθείτε ως Εκπαιδευτής Ποδηλατών;

Τι θέλει να πει ο ποιητής? Δεδομένου ότι αυτό οργανώνεται από τους δασκάλους οδήγησης, μήπως βλέπουν μία καινούργια αγορά?

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Arxarios wrote:
... https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyWMaTjzx_rlT_fkjqbWXafhvgb6DT...
και δεν καταλαβαίνω την τελευταία ερώτηση: Θα συμμετάσχετε στις εξετάσεις για να πιστοποιηθείτε ως Εκπαιδευτής Ποδηλατών;
Τι θέλει να πει ο ποιητής? Δεδομένου ότι αυτό οργανώνεται από τους δασκάλους οδήγησης, μήπως βλέπουν μία καινούργια αγορά?

Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτές ποδηλατών
Σαφώς ισχύει πως ο κλάδος τους διαθέτει τα εργαλεία και τις δομές ώστε να αναπτύξει τάχιστα ένα τέτοιο πρόγραμμα,ελπίζουμε μόνο να μην διακατέχονται όλοι από τέτοιες ιδέες Εκπαιδευτής Οδηγών Σχολής

airpeace79
Εικόνα airpeace79
Απών/απούσα

............................στην οδήγηση.

http://www.kathimerini.gr/892748/article/epikairothta/ellada/nea-epoxh-sthn-odhghsh

 Το σεμινάριο περιελάμβανε πλήθος ασκήσεων, εξετάσεις για την προαγωγή στο επόμενο στάδιο, όπου οι εξεταζόμενοι καλούνται να οδηγήσουν ποδήλατο και πολλή συζήτηση μεταξύ των εμπλεκομένων. «Οι εκπαιδευτές περιχαρείς ένιωσαν πρώτη φορά ότι η δουλειά τους έχει σημασία που ξεπερνά και τους ίδιους», λέει ο κ. Βλαστός. Μετά το πέρας της διαδικασίας θα είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ποδηλάτες, πρόθυμοι, μάλιστα, κατά δήλωσή τους να διδάξουν δωρεάν ποδηλάτες, αλλά και να μεταφέρουν όσα έμαθαν στις σχολικές τάξεις.