Να τα κόψουμε τα παλιόδεντρα!

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Tzamilia
Απών/απούσα

Είμαστε Πρώτοι... σε θανατηφόρα τροχαία
ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Το 30% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι πεζοί.
Το δε 50% αυτών των πεζών είναι παιδιά και έφηβοι.

Σ’ αυτή τη χώρα τα πεζοδρόμια είναι είδος πολυτελείας και αποτελούν μόνο διακοσμητικό στοιχείο. Έχει παρεξηγηθεί πλήρως η σημασία τους και ο σκοπός για τον οποίο δημιουργούνται. Όταν δεν έχουν τα γνωστά εμπόδια, βάζουμε από μόνοι μας λες και δεν μπορούμε να τα δούμε άδεια για να περπατήσουν οι πεζοί. Από άγνοια, τα δενδροφυτεύουμε μετατρέποντάς τα σε κήπους και παρτέρια εξαλείφοντας αυτόματα τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Και ενώ ορισμός του πεζοδρομίου στις αναπτυγμένες χώρες και σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. είναι «Το υπερυψωμένο ή άλλως διαχωριζόμενο τμήμα της οδού που προορίζεται για πεζούς», για κάποιους πεζοδρόμιο είναι «ο εκ δεξιών ή εξ αριστερών και κατά μήκος του οδοστρώματος δενδροφυτευμένος χώρος, το οποίο μάλιστα πρώτα πλακοστρώνουμε για να επιβαρυνθούμε με επί πλέον έξοδα.

Από μειωμένη συνείδηση ασφάλειας και δη συνείδηση οδικής ασφάλειας που χαρακτηρίζει τους πολιτισμένους λαούς, δενδροφυτεύουμε ακόμα και πεζοδρόμια κατά μήκος εξοχικών οικιών σε πευκόφυτες περιοχές, ή στενά πεζοδρόμια κατά μήκος μεγάλων πάρκων.

Αφού πρώτα οι διάφοροι Δήμοι έχτισαν ακόμα και τα κοτέτσια χωρίς να προβλέψουν χώρους πρασίνου, ενδιαφέρθηκαν τάχα αργότερα για τον καλλωπισμό και την καθαρή ατμόσφαιρα της περιοχής τους. Ψηλές δενδροφυτευμένες ζαρντινιέρες τοποθετούνται χωρίς σοβαρές μελέτες κατά μήκος των λεωφόρων που στα περισσότερα σημεία από μόνες τους ακόμα και χωρίς τα φυτά κρύβουν την ορατότητα.

Φοίνικες και ευκάλυπτοι σε στενά πεζοδρόμια και σε γωνίες δρόμων που αφενός μεν παίρνουν τη θέση των πεζών, αφετέρου δε τα ακλάδευτα κλαδιά τους κρύβουν όχι μόνο τη σήμανση και τη φωτεινή σηματοδότηση αλλά ουκ ολίγες φορές και ολόκληρη τη διασταύρωση. Καλοστημένες παγίδες που παραπλανούν τους οδηγούς και κυρίως τους οδηγούς δικύκλων. Νέους ανθρώπους οι οποίοι βγάζουν μεροκάματο διανέμοντας πίτσα και σουβλάκι.

Το 82% των τροχαίων ατυχημάτων γίνεται σε γειτονιές των πόλεων λόγω του υπερβολικού αριθμού τροχοφόρων και πεζών. Με το παραμικρό λάθος του οδηγού κάθε τροχοφόρου ή πεζού, υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα. Το 30% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι πεζοί. Το δε 50% αυτών των πεζών είναι παιδιά και έφηβοι.

Ενώ σε άλλες πόλεις του εξωτερικού ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού κυκλοφορεί με αναπηρικά καροτσάκια είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω αναπηρίας, στην Ελλάδα η εικόνα αυτή εκλείπει παντελώς. Τόσο που δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι αυτή η κατηγορία ανθρώπων δεν υπάρχει σ’ αυτό τον τόπο. Και όμως 10.000 περίπου αναπηρικά καροτσάκια πωλούνται στη χώρα μας κάθε χρόνο.

Η Ελλάδα είναι Πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σ’ αυτή τη χώρα τα θύματα λόγω τροχαίων από το 1990 μέχρι τέλος του 2009 είναι 37.100 νεκροί και 63.500 σοβαρά τραυματίες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έμειναν ανάπηροι). Ανάπηροι, η πλειοψηφία των οποίων είναι νέοι άνθρωποι που προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα είδος ζωής που εμείς τους το στερούμε. Συμπεριφερόμενοι απάνθρωπα, και επικαλούμενοι τάχα αγάπη για το πράσινο, καταντήσαμε να «φυτεύουμε» αυτούς τους ανθρώπους σ’ ένα διαμέρισμα-κουτί καθηλώνοντάς τους σε μία αναπηρική καρέκλα με μια οικογένεια να βασανίζεται, να υποφέρει και να αργοπεθαίνει ταυτόχρονα μαζί τους. Τους υποχρεώνουμε να κρυφοκοιτάζουν με ζήλια από την κουρτίνα τις φουντωμένες νεραντζιές που τους παίρνουν τη θέση στο πεζοδρόμιο και οι οποίες παρελαύνουν υπεροπτικά έχοντας την εύνοια του κράτους και των οπαδών της πράσινης χωρίς ίχνος ανθρώπινης συνείδησης.

Προβάλλοντας την πράσινη συνείδηση σαν πολιτισμό και κοιτάζοντας μονόπλευρα, χάσαμε το νόημα. Στην προσπάθειά μας να βρούμε λύσεις για να ανασάνουμε στις αφιλόξενες πια πόλεις μας, παραλογιζόμαστε και εφαρμόζουμε το «ο θάνατός σου η ζωή μου». Ξεχάσαμε ότι η αγάπη για το πράσινο είναι αγάπη για τον άνθρωπο.

Το θέαμα των ανακατεμένων πεζών και τροχοφόρων στο οδόστρωμα είναι εικόνα τριτοκοσμική και προκαλεί ντροπή. Σε μια χώρα που επιθυμεί να χαρακτηρίζεται ως τουριστική, ντροπή προκαλεί και το γεγονός ότι οι τουρίστες παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα προσπαθώντας να κυκλοφορήσουν στις πόλεις μας.

Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ολόκληρες περιοχές μπαίνουν σε σχέδιο πόλεως χωρίς να προβλέπονται πεζοδρόμια. Η κυκλοφορία πεζών σε δρόμους τεσσάρων μέτρων με περιφραγμένα περιβόλια και κατοικίες γίνεται επικίνδυνη, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα ακόμα και στις εξοχές.

Κανένας δεν θα ήθελε να χάνονται δένδρα στις πόλεις και κυρίως στην Αθήνα. Επιβάλλεται όμως να εφεύρουμε λύσεις για να συνυπάρξουν με ασφάλεια άνθρωποι και δένδρα.

1) Τα δένδρα στα πεζοδρόμια τα οποία δεν επιτρέπουν για διάφορους λόγους την πρόσβαση σε πεζούς και άτομα με αναπηρίες πρέπει να μεταφερθούν και να «καθηλωθούν» σε παραπλήσια πάρκα. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να κοπούν και να φυτευτούν άλλα αντίστοιχα σε αριθμό σε χώρο πρασίνου.

2) Τα φυτά στις γωνίες πλατιών δρόμων τα οποία κρύβουν τη σήμανση, τη φωτεινή σηματοδότηση και γενικά την ορατότητα στους διερχόμενους οδηγούς να μεταφερθούν επίσης.

3) Το ίδιο να γίνει με τα δένδρα που είναι κυριολεκτικά στη μέση του δρόμου. Καταντήσαμε στην κυριολεξία γελοίοι με την προστασία του πρασίνου. Κάθε καλοκαίρι καίγονται χιλιάδες στρέμματα από τα δάση μας τα οποία πολλές φορές θα μπορούσαν να σωθούν αν εφαρμοζόταν μια καλή προληπτική πολιτική, ενώ προστατεύουμε 5-10 γέρικα και γεμάτα κάμπιες πεύκα που δημιουργούν πρόβλημα στη μέση του δρόμου.

4) Να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για να φυτεύουμε θάμνους στις ταράτσες των πολυκατοικιών.

5) Σε διαχωριστικά διαζώματα και νησίδες να τοποθετούνται φυτά τα οποία καθαρίζουν την ατμόσφαιρα και όχι μόνο καλλωπιστικά.

6) Οι ζαρντινιέρες κατά μήκος των κεντρικών λεωφόρων προαστίων θα έπρεπε να αντικατασταθούν με απλή νησίδα με κάγκελο όπου να φυτεύονται δένδρα με ψηλό και καθαρό κορμό ούτως ώστε τα κλαδιά και το φύλλωμά τους να ξεπερνούν το ύψος κάθε πινακίδας σήμανσης και φωτεινής σηματοδότησης. Αν παραμείνουν, το ύψος τους να περιοριστεί τουλάχιστον σε 20 εκατοστά. Τα δε φυτά σ’ αυτές να είναι απλή θαμνώδης πρασιά. Οι λεωφόροι των διαφόρων προαστίων δεν είναι αυτοκινητόδρομοι. Είναι δρόμοι στους οποίους τόσο οι οδηγοί κάθε τύπου οχήματος όσο και οι πεζοί , πρέπει να έχουν πλήρη αίσθηση του τι γίνεται και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και ομαλής διέλευσης των οχημάτων.

7) Όλα τα φυτά στους δρόμους θα πρέπει να κλαδεύονται τόσο συχνά όσο απαιτεί η ασφάλεια των διερχομένων και όχι όσο χρειάζεται η επιβίωση των φυτών.

8) Σε περιοχές που μπαίνουν σε σχέδιο πόλεως να προβλέπονται οπωσδήποτε πεζοδρόμια. Να επιβάλλεται δε ποινή στους ιδιοκτήτες οικιών που επιχειρούν από μόνοι τους να τα δενδροφυτεύουν.

Η εισήγηση έγινε στα Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Προστασίας του Πολίτη, Πολιτισμού και Τουρισμού, Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Έχει δε σταλεί σε όλα τα μέλη της Εδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Οκτώβριος 2010
Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου
Πολιτικός Επιστήμων

http://greekroadsafety.blogspot.com/
http://educationsuggestions.blogspot.com/

Πηγή
http://www.biozo.gr/node/371

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Πού ακριβώς διαφωνείς?
Προσωπικά μου φαίνονται πολύ λογικά αυτά που λέει.

Αν έχεις δει ένα βιντεάκι που δημοσιεύσανε πρόσφατα εδώ από Ολλανδία τα έφαρμόζουν σχεδόν όλα από αυτά, ειδικά την οδηγία για να είναι οι χώροι κοντά στις διασταυρώσεις χωρίς αντικείμενα που μπορεί να εμποδίζουν την ορατότητα.

Σωστό και το επιχείρημα για τα ΑΜΕΑ. Στην περιοχή μου υπάρχει πεζοδρόμιο μικρότερο του 1,5 μέτρου που έχει ράμπα ΑΜΕΑ και την κλασική σειρά δέντρων. Η ράμπα αυτή εξυπηρετεί για να πάει μόνο στη δημόσια υπηρεσία που είναι εκεί. Για να το κάνει όμως πρέπει αναγκαστικά να διπλοπαρκάρει μπροστά στη ράμπα. Να έρθει από το πεζοδρόμιο δεν χωράει.

Αν η ένστασή σου είναι για την κατάληξη όλων αυτών των δέντρων, το σωστό είναι να διεκδικηθούν/δημιουργηθούν ελέυθεροι χώροι στις γειτονιές (που τόσο λείπουν) και να μεταφερθούν εκεί.

Tzamilia
Απών/απούσα

αντί να διώξουνε τα δέντρα - να διώξουνε τα αυτοκίνητα

αντί να κόψουνε τα δέντρα να μεγαλώσουνε το πεζοδρόμιο και να μικρύνουνε το δρόμο

περισότεροι πεζοί και δέντρα , λιγότερα αυτοκίνητα

και στην ολλανδία επίσης έχουν και δέντρα

Επίσης στον Άγιο Νικόλαο όπου είναι κάτι σαν την φωτό ... δεν έχει καθόλου δέντρα και καθόλου χώρο για πεζούς

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Συμφωνούμε λοιπόν.

Το ιδανικό είναι αυτό που λες. Μεγάλα πεζοδρόμια που έχουν χώρο και για τους πεζούς (χωρίς εμπόδια στο διάδρομό τους) και ποδηλατόδρομο και σειρά φυτών (που να διακόπτεται όμως εκεί που συντρέχει λόγος ορατότητας στις διασταυρώσεις). Και ΠΡΕΠΕΙ να δημιουργηθούν όπου υπάρχει χώρος. Άλλωστε πολλοί τα εξαγγήλανε προεκλογικά...

Απλώς εγώ λέω πως εκεί που δεν υπάρχει χώρος ή πρόθεση από τη αρμόδια αρχή να γίνουν αυτές οι αλλαγές προτεραιότητα έχει ο πεζός και πρέπει το πεζοδρόμιο να εξυπηρετεί πρωτίστως αυτόν (και φυσικά και τον ΑΜΕΑ "πεζό") και όχι τα δέντρα.

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

``Αφού πρώτα οι διάφοροι Δήμοι έχτισαν ακόμα και τα κοτέτσια χωρίς να προβλέψουν χώρους πρασίνου``

Δηλαδη κανεις απο τους αγανακτισμενους πολιτες δεν εχτισε αυθερετα σε αυτην την χωρα;Υποκριται...
Ολο οι αλλοι φταινε...

``Το 30% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι πεζοί. Το δε 50% αυτών των πεζών είναι παιδιά και έφηβοι.``

Καλα ρε μας δουλευετε;
Ολοι μας ξερουμε πως περνανε οι περισσοτεροι πεζοι τον

δρομο.Δεν κοιτανε αν ερχεται καποιος αλλα γεματοι

μαγκια περνανε οσο πιο αργα μπορουνε τον δρομο.Τους

εχουν πει οτι ο πεζος εχει παντα προτεραιοτητα!!!Η

μεγαλυτερη και εγκληματικοτερη βλακεια του κοσμου!!!

Η μαγκια και η προτεραιοτητα κοβεται αποτομα οταν

τους χτυπανε οδηγοι ειτε τρελοι,ειτε μεθυσμενοι,αφηρ-

ημενοι,πρεζομενοι,νυσταγμενοι κτλ

Μην ειστε ηλιθιοι.

Κοιτατε παντα δεξια και αριστερα του δρομου και

περαστε την διαβαση των πεζων-και μονο αυτη-οσο πιο

γρηγορα γινεται ακομα και τρεχοντας.Το ιδιο ισχυει

αομα και αν εχετε ``πρασινο ανθρωπακι``

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

``Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ολόκληρες περιοχές μπαίνουν σε σχέδιο πόλεως χωρίς να προβλέπονται πεζοδρόμια``

ακομα μια αναληθεια.

Που το εχεις δει αυτο ρε φιλαρακι;Μην λεει ο καθενας

οτι @@ρια του κατεβαινει.Να πεις καλυτερα οτι μια

περιοχη μπαινει στο σχεδιο πολης αφου εχει γεμισει με

αυθαιρετα να σου πω μπραβο.Αλλα οτι κανουν σχεδια πολ-

ης χωρις πεζοδρομια τοτε φαινεται ή οτι εισαι ασχετος

ή εισαι προβοκατορας του κερατα...

Δεν θα διαβασω το υπολοιπο απο το αθλιο κειμενο σου...

Καταλαβαμε τι θες να πεις...

Κενες ιδεες...

jijiconi
Απών/απούσα

Ειρήνη παιδιά!
Το σίγουρο είναι πως τα δέντρα στα πεζοδρόμια θα πρέπει να κλαδευτούν ώστε να μην έχουν κλαδιά σε ύψος μικρότερο από αυτό του ανθρώπου. Επειδή ο καθένας δεν μπορεί να σκύβει και να κάνει σλαλομ στα πεζοδρόμια περπατά στον δρόμο με ότι κινδύνους αυτό επιφέρει..
Επίσης ένας πιο έξυπνος σχεδιασμός, δηλαδή η τοποθέτηση δημοτικού φωτισμού και βάσεις πινακίδων στην ίδια ευθεία με τα δέντρα είναι επιβεβλημένος, ώστε να μεγαλώνει ο διαθέσιμος χώρος στα πεζοδρόμια.

Tzamilia
Απών/απούσα

.. από ότι 8υμαμαι δεν ειχα κανει κοπυ παστε όλο το κείμενο αλλά είχα βαλει μόνο το λινκ

Μπορείς να το διατυπώσεις και κάπως έτσι

ανάμεσα στα αυτοκίνητα και τους πεζούς έχουν προτεραιότητα οι πεζοί

αναμεσα στ ατοκίνητα και τους ΑΜΕΑ προτεριαότητα έχουν οι ΑΜΕΑ

αναμεσα στα αυτοκίνητα και τα δέντρα προτεραιότητα έχουν τα δεντρα

το θεωρώ λαθοσ έως περιεργο να θεωρούμε πως φταίνε τα δεντρα και μετα να εισηγούμαστε ΑΙΤΗΜΑ να κοπούν και μαλιστα με ΒΙΟΖΩ Βούλα

(Βούλα, Βουλίτσα? που είσαι?...)

Μου θυμίζει λίγο αυτό

http://www.yehudamoon.com/index.php?date=2010-11-28

Τα πεζοδρόμια κατα κανόνα τα καβαλικεύουν αυτοκίνητα τα οποία και κλείνουν και τις ράμπες

Πιστευω πως όσοι απο μας δεν είμαστε ΑΜΕΑ έχουμε σοβαρές πιθανότητες να γίνουμε , εξαιτίας των αυτοκινήτων -δεδομένου ότι είμαστε απλοι ποδηλάτες πόλης και δεν κάνουμε downhill χωρίς κράνος (..)- και όχι εξαιτίας των δέντρων

ΚΑΙ μιας και συζητάμε για τις αναγκες απαιτήσεις των ΑΜΕΑ

.".παρέταξε τα ΜΑΤ έξω από τη Βουλή για να αντιμετωπίσει τους απόλυτα ειρηνικούς διαδηλωτές του Παναναπηρικού συλλαλητηρίου. Η ντροπή της ελληνικής Πολιτείας αποτυπωμένη σε Βίντεο και φωτό.
Ολοκληρο το ΒΙΝΤΕΟ "

http://www.youtube.com/watch?v=7ilVWKYJ-pI