Οδηγίες για προφύλαξη του ποδηλατιστή από ατύχημα

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
spy3
Απών/απούσα

Η ποδηλασία είναι μία ευχάριστη μορφή σωματικής άσκησης, φιλική προς το περιβάλλον και αποτελεί μέσο μεταφοράς για τους ανθρώπους όλων των ηλικιών.

Ως αναβάτες ποδηλάτου, έχετε την μεγαλύτερη έκθεση σε διάρκεια οδήγησης στους δημόσιους δρόμους από τους οδηγούς όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων.
Το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων με ποδηλάτες, ανέρχεται το 2005 σε ποσοστό 4,7% επί του συνολικού αριθμού των οδικών θανατηφόρων ατυχημάτων. Το 2005, 1.214 ποδηλάτες σκοτώθηκαν σε τροχαία ατυχήματα στις 14 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεδομένου των ανωτέρω στοιχείων, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τους 4 βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας για ποδηλάτες.

1. Προστατεύστε το κεφάλι σας

Οι πιθανότητες κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης μπορεί να μειωθούν κατά πολύ για τους ποδηλάτες που φορούν κράνους κατά την διάρκεια της οδήγησης. Έρευνες έχουν δείξει ότι η χρήση κράνους μπορεί να μειώσει σοβαρό και μοιραίο τραυματισμό κατά 40 – 80%. Συνίσταται, το χρώμα του κράνους να είναι ανοιχτόχρωμο ώστε να είστε ορατοί κατά την διάρκεια της οδήγησης ενώ εξίσου σημαντική είναι και η σωστή χρήση του.

2. Να είστε ορατός

Εκτός από το χρώμα του κράνος, ντυθείτε με φωτεινά χρώμα κατά την διάρκεια της ημέρας. Την νύκτα φορέστε, οπωσδήποτε, ανακλαστικό γιλέκο σε συνδυασμό με διαφανές/λευκό φως στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου και κόκκινο στο πίσω μέρος, αντίστοιχα. Συνίσταται, ο ρουχισμός να είναι άνετος ώστε να διατηρεί την θερμοκρασία του σώματος σε φυσιολογικά επίπεδα.

3. Λειτουργία ποδηλάτου

Βεβαιωθείτε για την σωστή λειτουργία του ποδηλάτου κάνοντάς ένα γρήγορο έλεγχο, σε λιγότερο από 3 λεπτά, στα παρακάτω σημεία:

* Ελέγξτε την πίεση των ελαστικών
* Ρυθμίστε το ύψος της σέλας
* Περιστρέψτε το τιμόνι
* Περιστρέψτε του τροχούς
* Δοκιμάστε τα φρένα και τις ταχύτητες αν υπάρχουν

Συνίσταται, να κρατάτε το ποδήλατο σε καλή κατάσταση με τακτικούς ελέγχους.

4. Κινηθείτε έξυπνα

Αρχικά ακολουθήστε τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας αλλά επιπλέον σημαντικά είναι:

* Να είστε προβλέψιμος
* Να κρατάτε σωστές αποστάσεις από οχήματα και πεζοδρόμια.
* Να παραμείνετε συγκεντρωμένος και οδηγείτε αμυντικά.

Να θυμάστε ότι τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα που σχετίζονται με αναβάτες ποδηλάτων συμβαίνουν στις εργάσιμες μέρες μεταξύ 4μ.μ. και 6μ.μ. Συνίσταται, να αποφασίστε την διαδρομή που θα ακολουθήσετε πριν ξεκινήσετε και επιλέξτε δρόμους με μεγαλύτερη ασφάλεια. Τέλος, εάν είστε νέος αναβάτης ή έχετε αγοράσει ένα νέο ποδήλατο, είναι μια καλή ιδέα για κάποιο χρονικό διάστημα να ασκηθείτε μακριά από κυκλοφορία με στόχο να χτίσετε την εμπιστοσύνη σας προτού να ποδηλατήσετε στο δρόμο.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kynhgos77
Απών/απούσα

Ως αναβάτες ποδηλάτου, έχετε την μεγαλύτερη έκθεση σε διάρκεια οδήγησης στους δημόσιους δρόμους από τους οδηγούς όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων.

Χαχαχα ειναι αυτο που λεμε, τρεξτε να σωθειτε!

Σωστα ειναι τα μετρα που λεει, αλλα το αρθρο φοβιζει.
Τα περισσοτερα ατυχηματα γινονται 4μμ - 6μμ. Τυχαιο? Δε νομιζω. Ειναι οι ωρες στις οποιες ωφειλονται τα περισσοτερα εγκεφαλικα επεισοδια, η πιεση πιανει κοκκινο και οποιον παρει ο χαρος.

kynhgos77
Απών/απούσα

Να τι γινετε 4-6. Οτι γινετε 7-9 το πρωι.
Αυτη πρεπει να επαιζε στα 12 μικρη, 18 μεγαλη

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/blog-post_94.html

xpn8
Απών/απούσα

ένα παρόμοιο άρθρο για την κίνηση στην πόλη
http://podilatesdytika.blogspot.com/2008/03/blog-post_29.html

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Επιβεβαιώνω για τις ώρες ατυχημάτων.
ΔΥΟ φορές με χτύπησαν με ΙΧ και τις δύο φορές ήταν μετά την εργασία (μετά τις 17.00, πριν τις 18.00)... και τις δύο φορές γυναίκες οδηγοί....
Και τις δύο φορές ΕΙΠΑΝ ότι δεν με είδαν (....1,92 πάνω σε τρεκκιν ποδήλατο, με ντάλα ήλιο... πρέπει να εξέχω δυο κεφάλια πάνω από κάθε τυπικό ΙΧ....).

Πλέον όταν βγαίνω νύχτα είμαι σαν ΛΟΥΝΑ-ΠΑΡΚ φωτισμένο.
Ο επόμενος που θα με χτυπήσει ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΙ οτι ΔΕΝ ΜΕ ΕΙΔΕ, θα νιώσει την τρόμπα μου ως υπόθετο...για ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ από την μ*λ*κία που τους δέρνει...

Πάντα κράνος και πάντα 101% προσοχή σε ΙΧηδες / πεζούς / μηχανάκια.

Επίσης, καλύτερα λίγα χλμ παραπάνω και καμιά ανηφόρα, παρά δρομολόγιο από ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ επικίνδυνο δρόμο.

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:

Τα περισσοτερα ατυχηματα γινονται 4μμ - 6μμ. Τυχαιο? Δε νομιζω. Ειναι οι ωρες στις οποιες ωφειλονται τα περισσοτερα εγκεφαλικα επεισοδια, η πιεση πιανει κοκκινο και οποιον παρει ο χαρος.

Νομίζω ότι τα έχεις μπερδέψει λιγάκι. Τα περισσότερα εγκεφαλικά γίνονται 4-6πμ δηλαδή το πρωί όταν οι εμφραγματίες βλέπουν εκείνα τα ωραία όνειρα με ξανθιές καλλονές να τους χαϊδεύουν, μετά να τους κάνουν ένα χαλαρωτικό μασάζ με αιθέρια έλαια και έπειτα τρίβουν επάνω τους τα τροφαντά τους στήθη. Στη συνέχεια ανοίγουν τα μάτια βλέπουν τη γυναίκα τους δίπλα και παθαίνουν εγκεφαλικό.
Τα ατυχήματα με ποδήλατο γίνονται 4-6μμ δηλαδή όταν έχουμε σχολάσει από τη δουλειά, έχουμε περάσει μια βόλτα από το σπίτι της ερωμένης και στη συνέχεια, επειδή δεν θέλουμε να καταλάβει η γυναίκα τίποτε, τρέχουμε σαν τους τρελούς μη δίνοντας σημασία σε λεπτομέρειες όπως φανάρια, αυτοκίνητα και STOP.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Θοδωρή... τελικά έχεις κάτι εμμονές....
Ελπίζω μόνο να μην διαβάζει η γυναίκα σου...
.
.
.
.
.
(κατά τα άλλα, μάλλον δίκιο έχεις....)

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

............να βάλω και μελαχρινές μέσα.

Ελπίζω να μη διαβάζει ούτε η δική σου.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

με τις παρατηρουμενες ωρες ατυχηματων.
Για οσους κυκλοφορουν καθημερινα και σε σχετικα μεγαλες ακτινες κινησης με το ποδηλατο,θα εχετε παρατηρησει οτι η κινηση εχει διαφορετικα χαρακτηριστικα καθε ωρα και καθε μερα.
Υπαρχουν πρωινα που η κινηση ειναι στοιβαγμενη και σχετικα ακινδυνη,υπαρχουν μερες που 'ομαδικα' οι οδηγοι ΙΧ κανουν σπασμωδικες κινησεις,ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ τις μερες που βρεχει!
Ομοιως συμβαινει και με την απογευματινη κινηση.Αντιθετως με την πρωινη,που ναι μεν ολοι ειναι αγουροξυπνημενοι και πηγμενοι,το απογευμα ειναι ΠΑΝΤΑ πιο εκνευρισμενοι λογω φορτου εργασιας και επιθυμιας να φτασουν μια ωρα αρχιτερα στο σπιτι,με αποτελεσμα να βλεπεις και να βιωνεις απιστευτες καφριλες πανω στο ποδηλατο.Ο κυριος λογος που προτιμω αρκετες φορες το τρενο στο γυρισμο ειναι αυτος.Η κουραση ερχεται κατα πολυ,δευτερη...