Η χρηση ποδηλατου αξιζει (σε χρημα)!!
(Απο προχειρη μεταφραση τρεχοντος αρθρου της φιλανδικης εφημεριδας metro)
Το Τμημα Σχεδιασμου του Δημου του Ελσινκι , αναθεσε σε προσφατη μελετη να αποδειξει, οτι οι ποδηλατοδρομοι εινα το στοιχημα που θα αποφερει κερδη στην κοινωνια. Ειδικοτερα ενδιαφερον ειναι το γεγονος, οτι η ποδηλασια βελτιωνει την υγεια και εξοικονομει το χρονο για μετακινηση.
Η αναλυση δειχνει οτι οι επι πλεον επενδυσεις για ποδηλατοδρομους στο Ελσινκι, θα αποδωσουν στην κοινωνια, οικονομικα οφελη ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ευρω ετησιως. Συμφωνα με υπολογισμους, μια επενδυση σε ποδηλατικες διαδρομες, θα παρηγαγε οφελη περιπου οκτω εκατομμυριων ευρω. Αποτελεσμα πολλαπλασιο σε συγκριση με τα προγραμματα για τα κοινα μεσα συγκοινωνιας.
Ευκολοτερο και ασφαλεστερο δικτυο ποδηλατοδρομων θα εκανε τους κατοικους του Ελσινκι να διανυουν ολο και περισσοτερες αποστασεις με ποδηλατο, παρα με αυτοκινητο ή δημοσιες συγκοινωνιες. Σε οικονομικους ορους, το μεγαλυτερο οφελος απο την αυξηση της ποδηλασιας, θα ειναι οι επιπτωσεις στην υγεια.
Aυξηση του χρηματικου ποσου που χρησιμοποιειται προς το παρον για κατασκευη ποδηλατολωριδων, απο 5-7 εκατομμυρια (!!!) σε 10 εκατομμυρια για την περιοδο 2013-2014 θα αποφερει οφελη 310 (ναι, τρακοσιων δεκα) εκατομμυριων ευρω μεχρι το ετος 2054, το αργοτερο. Ετησιος κυκλος προυπολογισμου 20 εκατομμυριων ευρω, αυξανει το οφελος στα 774 εκατομμυρια ευρω. Το Διοικητικο Συμβουλιο Πολεοδομιας του Ελσινκι θα ακουσει την εκθεση στην συνεδριαση του την ερχομενη Τριτη.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/selvitys_sen_todistaa_fillaroin...
Ένα καλό επιχείρημα για το επόμενο ΕΣΟΑ. Αν τυχόν βρεις και κάποιες λεπτομέρειες θα βοήθαγαν πολύ. Γιατί αν περιμένουμε να βγουν ελληνικές μελέτες...
10 εκατομμύρια δεν είναι εξωπραγματικό για την Ελλάδα, δεδομένου οτι έχουν ήδη ξοδευτεί παρόμοια ποσά για ποδηλατόδρομους εδώ.
Στην Ελλάδα, άλλος είναι υπεύθυνος για τα έργα και άλλος πληρώνει το κόστος για την υγεία (υπουργείο υγείας).
Το ΕΣΟΑ δεν πολυ-ενδιαφέρεται για τα οφέλη του ποδηλάτου. Ασχολείται αποκλειστικά με την οδική ασφάλεια και περισσότερο με το πως να γίνει η μετακίνηση με Ι.Χ. ασφαλέστερη (βλ. πεζογέφυρες, προδιαγραφές για αυτοκινητόδρομους, κ.λ.π.).
Αυτό που ισχύει γενικά για την κοινωνία, ισχύει και για κάθε μεμονωμένο ποδηλάτη. Όταν μετακινούμαστε με ποδήλατο μειώνουμε το ατομικό κόστος για την υγεία μας.
Ψάχνοντας για άθληση στην ιστοσελίδα του υπουργείου υγείας, βγαίνει αυτό:
http://www.yyka.gov.gr/articles/nutrition-exercise/draseis-drasthriothte...
Μέσα σ' αυτή την κατεύθυνση πρέπει να ήταν και τα δημόσια ποδήλατα που ήθελε να καθιερώσει το υπουργείο υγείας πριν λίγα χρόνια.
Δε θα έβλαπτε να τους ζητούσαμε να κάνουν τη θεωρία πράξη. Μέχρι τώρα δεν έχουμε προσεγγίσει το υπουργείο υγείας.