Ελλαδαρα του Σ. Κασιματη (Καθημερινη)

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

Ελλαδάρα

Το «Καγιέν», ένα τζιπ πολυτελείας, το οποίο παράγει η Πόρσε από το 2002, κατέκτησε τη διεθνή αγορά αμέσως μόλις κυκλοφόρησε και αναδείχθηκε σε «status symbol», ιδίως στις υπανάπτυκτες κοινωνίες, όπου κανόνες και θεσμοί φυτοζωούν. Σήμερα, η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου έχει μειωθεί λόγω της κρίσης, όμως, όταν πρωτοκυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, η απλή έκδοσή του διατέθηκε στην τιμή των 109.229 ευρώ. Το στοιχείο αυτό είναι χρήσιμο προκειμένου να εκτιμηθεί στις σωστές διαστάσεις του το εξής γεγονός: Μετά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του «Καγιέν», η κεντρική διοίκηση της Πόρσε διεπίστωσε -προς μεγίστη κατάπληξή της- ότι, από όλες τις πρωτεύουσες του κόσμου, τα περισσότερα μοντέλα είχαν πωληθεί στην Αθήνα, με δεύτερη τη Μόσχα. Τα περισσότερα, όχι σε σχέση με τον αριθμό των κατοίκων της Αθήνας, αλλά σε απόλυτους αριθμούς. Περισσότερα και από όσα είχαν πωληθεί στο πολυπληθέστερο και πλουσιότερο Λονδίνο! Λάβετέ το υπ' όψιν αυτό, ως ένα ψήγμα, που ίσως σας φανεί χρήσιμο, αν προσπαθήσετε να δώσετε την απάντηση στο ερώτημα γιατί οι «κακοί» Γερμανοί δεν μας βοηθούν να ορθοποδήσουμε, πληρώνοντας οι ίδιοι το βιοτικό μας επίπεδο. Γιατί μας πήρανε χαμπάρι...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα

Είναι και θέμα αισθητικής. Μπορεί τεχνολογικά να είναι εξελιγμένο αυτοκίνητο, αλλά το θεωρώ ως το πιο αντιαισθητικό από όλα τα λαμαρινοτζιποειδή SUV πολλών άχρηστων τόννων.
Όσο για το Λονδίνο, δε νομίζω ότι ο σωβινιστής Εγγλέζος έχων και κατέχων, να αγοράσει ποτέ όχημα που κατασκευάζεται στη Σλοβακία και στην πρώην Ανατολική Γερμανία, στη Λειψία, που κατασκεύαζε παλιότερα τα trabant και wartburg. Πιθανολογώ ότι οι πωλήσεις στο Λονδίνο γίνονται σε μετανάστες Έλληνες και Κύπριους.

alepouda
Εικόνα alepouda
Απών/απούσα

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/12/2009_316201

Τα υψηλά τέλη οδηγούν σε αναγκαστική ...απόσυρση

Ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων καταθέτουν τις πινακίδες προκειμένου να μην πληρώσουν τα πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας.

Πέρα από κάθε εκτίμηση εξελίσσεται το κύμα κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας παλιάς τεχνολογίας ΙΧ, τα οποία, λόγω των αυξημμένων τελών κυκλοφορίας, καθίστανται ασύμφορα, ως προς τη χρήση τους. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μόνο στο πολεοδομικπο συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα, ανά εφορία, υπολογίζεται ότι οι καταθέσεις φτάνουν στις 1000 με 1500 πινακίδες. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην Αθήνα, αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα. Οπως ισχυρίζονται οι ιδιοκτήτες τους, η κατακόρυφη αύξηση του κόστους των τελών δεν δικαιολογείται επ' ουδενί, καθώς στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος και δεν μπορούν να σηκώσουν το επιπλέον οικονομικό κόστος που συνεπάγεται αυτή η εξέλιξη.

Κάπως έτσι σχηματίζονται ουρές στις εφορίες κι έχει αυξηθεί από 40% έως 50% η κατάθεση των πινακίδων σε σχέση με πέρυσι. Οι νομαρχίες δεν μπορούν να παραλάβουν πινακίδες, καθώς έχουν κλείσει οι εταιρείες ανακύκλωσης, δήλωσε στο ΣΚΑΪ ο Ηλίας Δόλγιρας διευθυντής της διεύθυνσης Μεταφορών κεντρικού τομέα Νομαρχίας Αθηνών. Στο μεταξύ, την ακύρωση της απόφασης για τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας του 2010 ζητάει το Ινστιτούτο Καταναλωτών με προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του ελληνικού Δημοσίου. Επισημαίνει ότι παραβιάζεται συνταγματικά η αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς επιβάλλονται αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, των οποίων κάτοχοι είναι πολίτες μειωμένων εισοδημάτων.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

οι Βρετανοί εχουν τα range rover για να σκορπουν τα λεφτα τους.
Το cayenne ειχε τεραστια επιτυχια οχι μονο γιατι ηταν suv , ή λογω ονοματος , αλλα και γιατι ηταν το φθηνοτερο porsche που μπορουσες να αγορασεις (εξαιρείται το boxter , το οποιο ειναι πιο "ειδικο" , οντας διθεσιο και καμπριο και μετέπειτα το cayman στη βασικη του εκδοση)
Το cayenne χτυπησε ακριβως την αγορα γιατι , οντας μεγαλο ,πενταθεσιο , πενταπορτο , γρηγορο , πολυτελες και ..ακριβο αλλα παραδοξως* με καλυτερο value for money απο αλλα μοντελα και μαρκες εδειχνε ιδανικο διαβατηριο για τον Ελληνα που λιγουρευοταν πορσικο.

TO ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΣΚ@Τ@ ΒΡΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ , οχι το τι μοντελο αγορασαν τελικα..Ελλαδαρα με τα ωραια σου !Πληρωνε τα τωρα..!

*(παραδοξως? οχι..γιατι πολλα μερη του οπως και η εξελιξη του ειναι κοινη με το "φθηνο αδελφακι" VW tuareg)

Glin-glon
Εικόνα Glin-glon
Απών/απούσα

Όπως αναρωτιέται και ο ποιητής με το γκράφιτι
"Καβαλάς όσα κυβικά σου λείπουν?"

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

"TO ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΣΚ@Τ@ ΒΡΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ"

τσ λεφτά υπήρχαν και υπάρχουν.δεν πάει ενας δημόσιος υπάλληλος να πάρει porse.
Η κρίση χτηπά καποιους οχι όλους(χτυπά τους ασθενεστερους στο συστημα δηλ ιδιοτηκους υπαλ.)
κανεις δεν θα βοηθίσει την Ελλαδα γιατι πάλι θα ξαναβρεθουμε στην ίδια θέση(δυστιχώς το έχουμε σύστημα) οταν θα γίνουμε πολύ καλύτερη χώρα και θα μπούμε σε μια σειρά θα γίνει το "Αρμαγεδόν"(οποιος βρει ημερομηνία κερδίζει παγούρι και δυο ντίζες φρένων :D ).

Για ελάτε μια βόλτα στην λαμία να δείτε ποιοι κυκλοφορούν και με τι και θα καυταλάβετε...

Όπως αναρωτιέται και ο ποιητής με το γκράφιτι
"Καβαλάς όσα κυβικά σου λείπουν?"

μην τα ισοπεδώνουμε όλα ,οποιος εχει πχ SUV αμάξι δεν σημαίνει οτι το έχει για να δείχνει.
καλα λέμε οτι αρχισαν να μην αντέχουν οικονομικά και δίνουν πινακίδες(πολυ ακριβά τα τέλη) αλλα για ψαχτε και τι εποχής ηταν τα αυτοκίνητα και πόσο ρυπέναν(δεν δικαιολογώ το έσχος μας .... )
φιλικά πάνος

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δουλεία δεν είχε ο διάολος

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Πάντως το θέμα με τα τέλη κυκλοφορίας είναι όντως άδικο γιατί είναι και πάλι, όπως και τα διόδια, εισπρακτικό.
Δεν είναι ότι κάποιος κόπτεται να αποσύρει τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, δεν υπάρχει κάποια ζέση για το περιβάλλον, υπάρχει ζέση για εισπράξεις για να βουλώσουν οι τρύπες που δημιουργήθηκαν από εκείνους όμως που τα "έφαγαν" καλά καλά τα προηγούμενα χρόνια. ( πολιτικούς και διευθυντάδες σε θέσεις κλειδιά για την μεγάλη αρπαχτή).

Επίσης το μέτρο είναι σαφώς άδικο, αφού δεν έχει προταθεί και δεν υπάρχει στο σχέδιο να γίνει οτιδήποτε εναλλακτικό.

Δεν είναι ότι αυξάνουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και τα λεφτά πάνε σε καλύτερες αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, ( που είναι τακτικές, που πάνε παντού, που είναι καθαρές, με ευγενικούς υπαλλήλους, που έχουν πρόβλεψη για ΑΜΕΑ, για γυναίκες με μωρά, για ανθρώπους που κουβαλάνε πράγματα, ποδηλάτες κτλ), δεν είναι ότι τα λεφτά πάνε σε πεζοδρόμια, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομους, καθαρά και με πρόβλεψη για όλους, δεν είναι ότι τα λεφτά πάνε στην βελτίωση των υπαρχόντων δρόμων για να μειωθούν ρε αδελφέ και τα ατυχήματα για αυτούς που θα συνεχίσουν να διατηρούν ένα αυτοκίνητο.
Είναι ότι τα λεφτά γίνονται καπνός, και ότι ο μέσος πολίτης πληρώνει αδρά αυτά που έχει ξαναπληρώσει αδρά, χωρίς να βλέπει βελτίωση στην ποιότητα ζωής του.

Και το χειρότερο είναι ότι με αυτά τα μέτρα που κάνουν δεν βοηθούν στην αποκέντρωση από τις πόλεις. Δεν πρόκειται κανείς να φύγει από το κέντρο, αν ξέρει ότι οι μετακινήσεις του θα του στοιχίζουν τόσο πολύ, αφού ούτε όλες οι περιοχές έχουν αξιοπρεπείς συγκοινωνίες και αφού οι συγκοινωνίες δεν επιτρέπουν σε κάποιον να μετακινείται όπως θα έκανε με το ΙΧ αυτοκίνητο του.
Π.χ μπορεί κάποιος να κατέβει στο κέντρο από την Νέα Μάκρη κουβαλώντας τα ψώνια του, το μωρό και τον σκύλο του για να τον πάει στον γιατρό; Όχι. Ούτε τραίνο έχει από και προς τα εκεί, ούτε επιτρέπεται στο ΚΤΕΛ, ( η απόλυτη συντεχνία/συμμορία επαγγελματιών),να βάλεις στην τιμή του εισιτήριου σου τα ψώνια σου, (θα σου τα χρεώσουν ως φορτίο), ούτε τον σκύλο μπορείς να πάρεις μαζί, ούτε και το καρότσι με το μωρό φυσικά αφού θα πληρώσεις έξτρα εισιτήριο για να βάλεις το καρότσι μέσα στο λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Και θα πληρώσεις και 5 ευρώ εισιτήριο περίπου, 10 στο πήγαινε έλα.
Και μετά μου λένε αποκέντρωση, περιβαλλοντική μέριμνα, μείωση των αυτοκινήτων και των ρύπων και πράσινα άλογα.

Όσο για τα Cayene. Όταν μίλησα τις προάλλες για τις Lamborghini μου την έπεσαν ομαδικά ορισμένοι εδώ μέσα. Ίδιο πράγμα είναι και το Cayene. Να που πάνε τα λεφτά μας και να ποια είναι η ιδέα περί επιτυχίας και καταξίωσης που έχουμε εδώ στο Ελλάντα.
Βέβαια γιατί να αλλάξει και ο Έλληνας νοοτροπία; Αφού ο καθένας κοιτάει μοναχά τον κώλο του, να τα αρπάξει εκείνος, αν μπορεί και από το Δημόσιο με μία καλή θέση που την πήρε με μέσον αφού πούλησε την ψήφο του, και και να βολευτεί όπως καλύτερα μπορεί εις βάρος των υπολοίπων.
Για αυτό πάμε κατά διαόλου, δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη.

Glin-glon
Εικόνα Glin-glon
Απών/απούσα

@scarpedico
Η αλήθεια είναι οτι καθόλου δε με απασχολεί αν το πήρε απο καθαρή ματαιοδοξία, και θέλει να το δείχνει για να γουστάρει, δικό του θέμα αυτό ή αμα το πήρε γιατί πραγματικά το χρειάζεται για να κάνει την ανάβαση Πάρνηθας κάθε Χριστούγεννα και Καθαρά Δευτέρα...:P

Αλλά ποια η χρήση του αυτοκινητου αυτού? Προφανώς είναι εντελώς ακατάλληλo για μια πόλη σαν την Αθήνα και εκεί σιχτιαράω...που το χρησιμοποιούν για μετακίνηση μέσα στην πόλη και ειδικότερα στο κεντρο (και φρακάρουν στα στενα δρομάκια) και κυριώς που με κλείνουν και δε χωράω να περάσω ενδιάμεσα με το ποδήλατο:P Το καλοκαίρι με κάτι τανκς τύπου Hummer δε, κάνουν απόβαση και στα Ελληνικά νησιά με τους πελώριους αυτοκινητόδρομους, ε εκεί λες ανίκητο πράγμα η βλακεία.

Το πόσο ριπάινει κάθε όχημα νομίζω είναι σχετικό , και ανάλογο με κυβικά/ίππους, συντήρηση και βέβαια χρήση , απόστασεις. Δεν είναι απόλυτο ότι ένα παλιό ρυπαίνει πιο πολύ απο την τζιπάρα.

Όσο για το που σκατά τα βρίσκουν και τα παίρνουν θα συμφωνήσω ...ακριβά τζιπ υπάρχουν πολλά πλεον και με το 70% των Ελλήνων να δηλώνει εισόδημα κάτω απο 12.000euro είναι ν'απορεί κανείς. Μάλλον κατοχικό σύνδρομο μεταλλαγμένο ...

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..ηταν παντα ενα στοιχειο που λατρευουν ολοι οι ανθρωποι να ασκουνται (μερικοι συχνοτερα) και ειδικα αυτοι που μπορουν να πληρωσουν και να την αγορασουν.
Η προκλητικοτητα δε των πλουσιων ειναι διαχρονικη..
Τα αυτοκινητα πχ που σημερα ειναι πιο ψηλα , καποτε ηταν πιο μακρια ,πιο ανοικτα , πιο πολυτελη κτλ.
Το οτι σημερα ειναι της μοδας τα μεγαλα suv δε σημαινει κατι.

Αυριο θα ειναι καποια αλλη η υπερβολη που θα κανει την "διαφορα"..
Αν ομως δεν υπαρχει και μια υπερβολη καπου μεσα στο προιον , δεν προκειται να δημιουργησει αντιθεση , λογο υπαρξης και το καταναλωτικο ενδιαφερον ωστε να δωσει κανεις το κατι παραπανω ή να το προτιμησει..

knimo
Απών/απούσα

Κατά τη γνώμη μου τα αυξημένα τέλη για τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Γιατί δίνουν κίνητρο σε κάποιον να αγοράσει πιο νέο, πιο καθαρό, ίσως υβριδικό αυτοκίνητο. Είναι μια πρώτη προσπάθεια να εσωτερικευθεί (στο κόστος του αυτοκινήτου) το περιβαλλοντικό κόστος. Ελπίζω να δούμε παρόμοιες πολιτικές και στο μέλλον, πχ με εσωτερίκευση του κόστους στάθμευσης. Δεν μπορεί οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. να καταλαμβάνουν δημόσιο χώρο τζάμπα απλά επειδή έτσι έχουν συνηθίσει. Ο χώρος έχει κόστος και πρέπει όποιος αγοράζει Ι.Χ. να φροντίζει να έχει πχ γκαράζ ή να πληρώνει για παρόδια στάθμευση. Όσος χώρος αποδεσμευθεί με αυτό τον τρόπο να δοθεί στους πεζούς και τους ποδηλάτες και τα τέλη που θα συλλέγονται να χρησιμοποιούνται για μέτρα που ευνοούν τον πεζό (από τον οποίο αφαιρείται ο δημόσιος χώρος για τη στάθμευση του Ι.Χ.)

Το να λέμε ότι πριν ληφθεί οποιοδήποτε μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση πρέπει πρώτα να γίνουν καλύτερες αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, τακτικές, να πηγαίνουν παντού, καθαρές, με ευγενικούς υπαλλήλους, με πρόβλεψη για ΑΜΕΑ, για γυναίκες με μωρά, για ανθρώπους που κουβαλάνε πράγματα, ποδηλάτες κλπ κλπ λέγεται μαξιμαλισμός (=ή όλα ή τίποτα) και είναι ο βέβαιος τρόπος για να μη γίνει ποτέ τίποτα και να έχουμε πάντα λόγους να γκρινιάζουμε. Αντίθετα κατά τη γνώμη μου κάθε μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση είναι ευπρόσδεκτο.

Επίσης νομίζω ότι αποκέντρωση δε σημαίνει ο κόσμος που δουλεύει στην Αθήνα ή κάνει ψώνια στην Αθήνα να μένει στη Νέα Μάκρη. Αυτό είναι ό,τι πιο αντιοικολογικό υπάρχει και σημαίνει ότι πλυμμήρισε ο πληθυσμός της Αθήνας και κατέλαβε και τα Μεσόγεια. Η προαστικοποίηση της Ανατολικής Αττικής στην ουσία είναι ό,τι πιο βλαβερό υπάρχει για το περιβάλλον (βλέπε Λος Άντζελες). Διότι όλοι οι κάτοικοι των αραιοκατοικημένων «προαστίων» έχουν υποχρεωτικά αυτοκίνητο. Η χαμηλή πυκνότητα κατοίκησης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από κανένα δημόσιο μέσο συγκοινωνίας γιατί απλούστατα δεν υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση (από επίδοξους επιβάτες) ανά διανυούμενη απόσταση.

Η αποκέντρωση σαν έννοια σημαίνει να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας σε μικρές πόλεις ή χωριά της επαρχίας και να μετακινηθεί πληθυσμός εκεί, κοντά στον τόπο εργασίας του, χωρίς να χρειάζεται να κάνει commuting σε κάποια μεγάλη πόλη κάθε μέρα για να πάει στην εργασία του/στα ψώνια του κ.ο.κ.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

knimo wrote:
Κατά τη γνώμη μου τα αυξημένα τέλη για τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Γιατί δίνουν κίνητρο σε κάποιον να αγοράσει πιο νέο, πιο καθαρό, ίσως υβριδικό αυτοκίνητο. Είναι μια πρώτη προσπάθεια να εσωτερικευθεί (στο κόστος του αυτοκινήτου) το περιβαλλοντικό κόστος. Ελπίζω να δούμε παρόμοιες πολιτικές και στο μέλλον, πχ με εσωτερίκευση του κόστους στάθμευσης. Δεν μπορεί οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. να καταλαμβάνουν δημόσιο χώρο τζάμπα απλά επειδή έτσι έχουν συνηθίσει. Ο χώρος έχει κόστος και πρέπει όποιος αγοράζει Ι.Χ. να φροντίζει να έχει πχ γκαράζ ή να πληρώνει για παρόδια στάθμευση. Όσος χώρος αποδεσμευθεί με αυτό τον τρόπο να δοθεί στους πεζούς και τους ποδηλάτες και τα τέλη που θα συλλέγονται να χρησιμοποιούνται για μέτρα που ευνοούν τον πεζό (από τον οποίο αφαιρείται ο δημόσιος χώρος για τη στάθμευση του Ι.Χ.)

Το να λέμε ότι πριν ληφθεί οποιοδήποτε μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση πρέπει πρώτα να γίνουν καλύτερες αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, τακτικές, να πηγαίνουν παντού, καθαρές, με ευγενικούς υπαλλήλους, με πρόβλεψη για ΑΜΕΑ, για γυναίκες με μωρά, για ανθρώπους που κουβαλάνε πράγματα, ποδηλάτες κλπ κλπ λέγεται μαξιμαλισμός (=ή όλα ή τίποτα) και είναι ο βέβαιος τρόπος για να μη γίνει ποτέ τίποτα και να έχουμε πάντα λόγους να γκρινιάζουμε. Αντίθετα κατά τη γνώμη μου κάθε μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση είναι ευπρόσδεκτο.

Επίσης νομίζω ότι αποκέντρωση δε σημαίνει ο κόσμος που δουλεύει στην Αθήνα ή κάνει ψώνια στην Αθήνα να μένει στη Νέα Μάκρη. Αυτό είναι ό,τι πιο αντιοικολογικό υπάρχει και σημαίνει ότι πλυμμήρισε ο πληθυσμός της Αθήνας και κατέλαβε και τα Μεσόγεια. Η προαστικοποίηση της Ανατολικής Αττικής στην ουσία είναι ό,τι πιο βλαβερό υπάρχει για το περιβάλλον (βλέπε Λος Άντζελες). Διότι όλοι οι κάτοικοι των αραιοκατοικημένων «προαστίων» έχουν υποχρεωτικά αυτοκίνητο. Η χαμηλή πυκνότητα κατοίκησης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από κανένα δημόσιο μέσο συγκοινωνίας γιατί απλούστατα δεν υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση (από επίδοξους επιβάτες) ανά διανυούμενη απόσταση.

Η αποκέντρωση σαν έννοια σημαίνει να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας σε μικρές πόλεις ή χωριά της επαρχίας και να μετακινηθεί πληθυσμός εκεί, κοντά στον τόπο εργασίας του, χωρίς να χρειάζεται να κάνει commuting σε κάποια μεγάλη πόλη κάθε μέρα για να πάει στην εργασία του/στα ψώνια του κ.ο.κ.

Αν οι άνθρωποι αυτοί στους οποίους ασκείται ουσιαστικά πίεση για να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητο τους με ένα νέας τεχνολογίας είχαν λεφτά, να είσαι σίγουρος ότι θα το είχαν κάνει. Δεν γνωρίζω κανέναν πολίτη νεοελληνικής νοοτροπίας που να θέλει να κυκλοφορεί με παλιό αυτοκίνητο! :D
Βέβαια το σωστότερο θα ήταν να γίνει κάποια καμπάνια που να εξηγεί σε αυτούς τους ανθρώπους γιατί δεν θα έπρεπε να έχουν αυτοκίνητο. Αλλά αυτό ανήκει μάλλον στα σενάρια προς έγκριση για το νέο Star Treck!

Αυτό που λες για την έννοια της αποκέντρωσης είναι πολύ σωστό.
Όμως στο Ελλάντα αυτό είναι ανέφικτο. Γιατί αν θα έπρεπε να μιλάμε για αποκέντρωση στα σοβαρά, και όπως την αναφέρεις εδώ, θα έπρεπε να μην είχε επιτραπεί να γίνει όλη αυτή η εσωτερική μετανάστευση προς τις μεγάλες πόλεις και ιδιαίτερα προς την Αθήνα.
Εμένα θεωρητικά η Αθήνα είναι η ιδιαίτερη μου πατρίδα, δηλαδή η πόλη μου καθώς εδώ γεννήθηκα εγώ και οι παππούδες, προ παππούδες μου και λοιποί συγγενείς. Και φυσικά δεν έχει καμία σχέση τώρα με αυτό που ήταν κάποτε.
Πες μου όμως.. Υπάρχει περίπτωση όλος αυτός ο κόσμος που έχει έρθει να κατοικίσει στην πόλη αυτή πριν από μία ή δύο γενεές, να πάει να εγκατασταθεί πάλι στους τόπους καταγωγής του;
Δηλαδή όλος αυτός ο κόσμος που κάθε Χριστούγεννο και Πάσχα την κάνει για το χωριό του ή την πόλη καταγωγής του, που πάει και ψηφίζει εκεί στην πόλη αυτή, που εκεί έχει το πατρικό του κτλ να πάει να μείνει πάλι πίσω ώστε να αναπτυχθεί και πάλι η τοπική οικονομία και να μιλήσουμε πλέον στα σοβαρά για αποκέντρωση;

Εγώ πολύ αμφιβάλλω. Και ξέρεις γιατί; Γιατί είναι απλά θέμα μοντέλου ανάπτυξης και πολιτικής. Γιατί όλα είναι εδώ στην Αθήνα, Δημόσιες Υπηρεσίες, Υπουργεία, εταιρίες, γραφεία, Χρηματιστήριο, κεντρικά γραφεία Τραπεζών, Ασφαλιστικών κτλ κτλ κτλ..

Και όταν δε, οι θέσεις εργασίας, τουλάχιστον στον δημόσιο τομέα, πωλούνται κανονικά, τι σε κάνει να πιστεύεις ότι όλος αυτός ο κόσμος θα σηκωθεί, θα παρατήσει την αγορασμένη του θέση και θα πάει πίσω;

Πραγματική αποκέντρωση λοιπόν δεν πρόκειται να δούμε γιατί το κοινωνικό θέμα που θα προκύψει, αν κανείς έχει την θέληση και την επιμονή για να το κάνει, θα είναι μεγαλύτερο από τα πιθανά οφέλη που θα προκύψουν κάποια στιγμή αν γίνει αυτό σε δύο και τρεις γενεές μπροστά.

Επί μισό αιώνα και παραπάνω, ακολουθούμε το αμερικάνικο μοντέλο ανάπτυξης, ( και αυτό εξακολουθούμε να κάνουμε). Τουλάχιστον αφού θέλουμε αυτό το μοντέλο και δεν προτιθέμεθα να αλλάξουμε τακτική, ας το εφαρμόσουμε σωστά και όχι στα χειρότερα του.

Αυτά που λες δεν είναι λάθος, και αν ήταν στο χέρι μου κάπως έτσι θα τα εφάρμοζα. Όμως έτσι όπως έχει γίνει η κατάσταση, αναγκαστικά πάμε στο δόγμα, "το μη χείρον βέλτιστον" και πορευόμαστε με αυτά που έχουμε.
Και τα Μεσόγεια θα αστικοποιηθούν και άλλο, και όλη η Αττική θα γίνει τσιμέντο, και τον Υμηττό θα "τρυπήσουν" για να φτιάξουν νέο αυτοκινητόδρομο και όλα θα γίνουν όπως Los Angeles, γιατί έχουμε δυστυχώς επιλέξει ένα μοντέλο ανάπτυξης, ( το Αμερικάνικο), και το ακολουθούμε κατά γράμμα παρόλο που δεν ταιριάζει ούτε στον τόπο μας ούτε και στον τρόπο ζωής που είχαμε, ( και δεν έχουμε πια).

Όταν και αν οι Έλληνες πολίτες συνειδητοποιήσουν τι ακριβώς συμβαίνει τότε ίσως καταλάβουν κάποια στιγμή τι θα ήταν καλύτερο να κάνουν στην ζωή τους.
Μέχρι τότε είπαμε "το μη χείρον βέλτιστον".

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

παντως τι εντυπωση προκαλει κατι τετοιο προκλητικο :
http://www.worldcarfans.com/109123023761/aston-martin-cygnet-reserved-on...

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

xtravaganzagold wrote:
παντως τι εντυπωση προκαλει κατι τετοιο προκλητικο :
http://www.worldcarfans.com/109123023761/aston-martin-cygnet-reserved-on...

Αφού είδαν και αποείδαν ότι μπορεί να αγοράζει πλέον ο καθένας οτιδήποτε, τράπεζας θέλοντος και δανείου επιτρέποντος, πως θα εξασφαλίσουν ότι το προϊόν σύμβολο στάτους θα παραμείνει έτσι;
Ε θα πουλάνε μόνο στους ήδη υπάρχοντες πελάτες τους το σούπερ ντούπερ μινιόν μοντελάκι, ( για να το κάνουν δώρο στην γκόμενα) και μόνο σε αυτούς για να μην ξεχνιούνται και οι υπόλοιποι και νομίζουν ότι τα μεταξωτά βρακιά είναι για όλους τους πισινούς.
Ξέρεις ποιο είναι το γελοίο της υπόθεσης; Ότι οι εταιρίες εξακολουθούν να πουλάνε σύμβολα στάτους σε κοινωνίες που από καιρό έχουν απολέσει τις τάξεις τους. Ίσως να το κάνουν και για αυτό ακριβώς τον λόγο. Παλιά που οι κοινωνικές τάξεις ήταν σαφείς δεν χρειάζονταν και τόσα πολλά σύμβολα στάτους. Ή ήσουν αριστοκράτης θέλω να πω, γεννημένος από τα κατάλληλα @@, ή δεν ήσουν. Να γίνεις στην διάρκεια της ζωής σου δεν γινόταν, γιατί το δικαίωμα πήγαινε κληρονομικά, ( σόι το βασίλειο), και δεν ήταν θέμα χρημάτων να έχεις αυτό το "προνόμιο". Και άφραγκος να ήσουν πάλι αριστοκράτη σε θεωρούσαν οι υπόλοιποι, ( με ότι προνόμια προϋπέθετε αυτό, στην μόρφωση, στην πρόσβαση στην κυβέρνηση, στην κατοχή γης κτλ..)
Έχουμε φτάσει στο 2010 και δεν μπορούμε να απολέσουμε τα φεουδαρχικά κατάλοιπα των κοινωνιών μας.
Εμένα προσωπικά με θλίβει αυτό, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, στα ίδια σκατά έχουμε μείνει και οι αξίες μετριούνται με την ιδιοκτησία, το χρήμα και το δηθενηλίκι.
Πολύ λυπηρό αυτό.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

xtravaganzagold wrote:
παντως τι εντυπωση προκαλει κατι τετοιο προκλητικο :
http://www.worldcarfans.com/109123023761/aston-martin-cygnet-reserved-on...

...δημιουργεί την εντύπωση ενός φτηνιάρικου ιαπωνικού που προσπαθεί να μοιάσει με σπόρ ευρωπαικό.

Δεν θα έλεγα οτι είναι προκλητικό σαλόνι, αντιθέτως φαίνεται πολύ συνιθισμένη προσπάθεια εντυπωσιασμού και κάτι το αναμενόμενο.

horsey
Εικόνα horsey
Απών/απούσα

Dimko wrote:
Ελλαδάρα

Το «Καγιέν», ένα τζιπ πολυτελείας, το οποίο παράγει η Πόρσε από το 2002, κατέκτησε τη διεθνή αγορά αμέσως μόλις κυκλοφόρησε και αναδείχθηκε σε «status symbol», ιδίως στις υπανάπτυκτες κοινωνίες, όπου κανόνες και θεσμοί φυτοζωούν. Σήμερα, η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου έχει μειωθεί λόγω της κρίσης, όμως, όταν πρωτοκυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, η απλή έκδοσή του διατέθηκε στην τιμή των 109.229 ευρώ. Το στοιχείο αυτό είναι χρήσιμο προκειμένου να εκτιμηθεί στις σωστές διαστάσεις του το εξής γεγονός: Μετά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του «Καγιέν», η κεντρική διοίκηση της Πόρσε διεπίστωσε -προς μεγίστη κατάπληξή της- ότι, από όλες τις πρωτεύουσες του κόσμου, τα περισσότερα μοντέλα είχαν πωληθεί στην Αθήνα, με δεύτερη τη Μόσχα. Τα περισσότερα, όχι σε σχέση με τον αριθμό των κατοίκων της Αθήνας, αλλά σε απόλυτους αριθμούς. Περισσότερα και από όσα είχαν πωληθεί στο πολυπληθέστερο και πλουσιότερο Λονδίνο! Λάβετέ το υπ' όψιν αυτό, ως ένα ψήγμα, που ίσως σας φανεί χρήσιμο, αν προσπαθήσετε να δώσετε την απάντηση στο ερώτημα γιατί οι «κακοί» Γερμανοί δεν μας βοηθούν να ορθοποδήσουμε, πληρώνοντας οι ίδιοι το βιοτικό μας επίπεδο. Γιατί μας πήρανε χαμπάρι...

...για το καγιέν δεν θα σχολιάσω.

Η μικροπρέπεια που έχουν μέσα τους είναι αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους της τζιπάρας-πολυκατοικίας?