Απορία σχετικά με πώληση ποδηλάτου

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
gregpec2
Απών/απούσα

Γεια και χαρά σε όλους.

Καταρχήν να πω πως ελπίζω να γράφω στη σωστή ενότητα. Αν όχι, παρακαλώ έναν μοντ να το μεταφέρει στη σωστή ενότητα. Επίσης, εάν έχει ξανααπαντηθεί, ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων.

Ενδιαφέρομαι να πουλήσω το ποδήλατό μου και μιας και δεν έχω ξαναπουλήσει ποτέ, έχω μια απορία σχετικά με την εγγύηση του ποδηλάτου. Βλέπω σε πολλές αγγελίες να λένε 'δίνεται μαζί με την απόδειξη και τα χαρτιά του' ή 'έχει εγγύηση' κ.τ.λ. Η εγγύηση δεν είναι ονομαστική; Και επίσης, διάβασα στο manual του ποδηλάτου οτι δεν μεταβιβάζεται σε καμμία περίπτωση. Άρα για ποιο λόγο το γράφουν εφόσον δεν μπορούν τα να δώσουν στον πιθανό νέο αγοραστή ή ακόμη και να τα δώσουν δεν μπορεί ο αγοραστής να χρησιμοποιήσει την εγγύηση;

Επίσης, χρειάζεται να κάνω κάποια υπεύθυνη δήλωση οτι μεταβιβάζω το ποδήλατο για να είμαι εξασφαλισμένος σε περίπτωση που αγοραστής εγείρει τίποτα περίεργες αξιώσεις στο μέλλον;

Ευχαριστώ πολύ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Η εγγύηση ακολουθεί "αυτόν" που φέρει την απόδειξη αγοράς και το συμπληρωμένο / σφραγισμένο χαρτί της εγγύησης - που συνήθως αναγράφει μόνο μοντέλο, έτος και σειριακό αριθμό του σκελετού.
Από όσο θυμάμαι - αν εξαιρέσω αγορές από το cyclist.gr - πουθενά αλλού δεν έχω απόδειξη αγοράς ποδηλάτου ή/και χαρτί εγγύησης με ονοματεπώνυμο.

Αλλά ακόμα και αν αναγράφεται ένα ονοματεπώνυμο, ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ, ότι είναι του νονού σου που στο έκανε ΔΩΡΟ, τότε που σου το αγόρασε. ε?
Το ίδιο δεν πιστεύεις και εσύ? Ως αρχικός αγοραστής και μοναδικός χρήστης? ε?

Εκτός, αν ο αρχικός χρήστης έκανε εγγραφή - δήλωση σε κανα site (τέτοια πολιτική έχουν νομίζω η bianchi, η ΤΡΕΚ.... κλπ).

Υπεύθυνη δήλωση συνήθως ζητάει ο αγοραστής μτχρ ποδηλάτου, στην οποία ο πωλητής βεβαιώνει ότι το ποδήλατο ΔΕΝ είναι κλεμμένο κλπ κλπ. Δεν έχει την έννοια της εγγύησης αλλά της κάλυψης του αγοραστή σε περίπτωση που έχουμε διακίνηση κλεμμένων.

gregpec2
Απών/απούσα

Καταρχήν να σου πω πως δεν πρέπει να εμπιστεύεσαι και πολύ το ένστικτο σου διότι και είμαι ο αρχικός αγοραστής, και είμαι αρκετά μεγάλος για να μου κάνουν δώρα οι νονοί όπως λες. Απ την άλλη ίσως να μπορώ να "δικαιολογήσω" την απάντηση σου διότι κυκλοφορούν αρκετοί απατεώνες.
Στο θέμα μας όμως. Έχω ένα χαρτι από το μαγαζί με το ονοματεπώνυμό μου, σειριακό αριθμό, την ημερομηνία αγοράς. Φυσικά έχω και τη λιανική απόδειξη. Επίσης, το ποδήλατο είναι registered στο στο site. Η ερώτηση μου είναι τι πρέπει να δώσω στον αγοραστή.

Edit: μικρές διορθώσεις

Arxarios
Απών/απούσα

...πιο πολύ για το δεύτερο σκέλος του.

Για το πρώτο σκέλος, τυπικά η εγγύηση είναι ονομαστική και ισχύει μόνο για τον πρώτο ιδιοκτήτη.

Στην πράξη σε μεταχειρισμένο ποδήλατο που είχα αγοράσει μαζί με την απόδειξη, όταν εμφανίστηκε ένα μικρό πρόβλημα και έστειλα e-mail στην κατασκευάστρια εταιρεία δηλώνοντας ρητά ότι είμαι ο δεύτερος αγοραστής αλλά έχω την αρχική απόδειξη, η εταιρεία όχι μόνο δεν θεώρησε ότι η εγγύηση ισχύει, αποκλείωντας την όποια επισκευή/αντικατάσταση αλλά σε ένα τεχνικό θέμα που την ζήτησα την συμβουλή της, απλά με παρέπεμψε στον αντιπρόσωπο αρνούμενη την οποιαδήποτε συμβουλή! Το τονίζω ότι έχω μείνει έκπληκτος με την συμπεριφορά κυρίως με το θέμα της άρνησης τεχνικής συμβουλής, (γιατί περί εγγύησης τυπικά έχουν δίκιο) γιατί για το κύριο καθημερινό ποδήλατο μου, έχω ρωτήσει δύο φορές για εξειδικευμένα τεχνικά θέματα τον κατασκευαστή και μάλιστα μέσω facebook και οι άνθρωποι μου απάντησαν σε λίγες ώρες! Τελικά η επισκευή επειδή είχε μικρό κόστος, σίγουρα μικρότερο από τις ανθρωποώρες που θα έχανα και τυπικά δεν ήμουν πρώτος αγοραστής, το επισκευάσα με δικά μου έξοδα.

Από την άλλη όμως, όταν σε φόρουμ του αντιπροσώπου (ε ναι, το γνωστό!) περιέγραψα το περιστατικό, μόνο που δεν μου είπε "καλά χαζός είσαι, έπρεπε να το φέρεις εδώ να το φτιάξουμε τζάμπα" που λίγο πολύ νομίζω ότι είναι και το status quo για οποιονδήποτε αντιπρόσωπο που σέβεται τον πελάτη και δεν θέλει να κάνει γυφτιές. Τον αντιπρόσωπο λοιπόν σίγουρα θα τον τιμήσω ξανά, τον κατασκευαστή σίγουρα όχι!

Για το δεύτερο σκέλος της αγοραπωλησίας επειδή το ίδιο το ποδήλατο τελικά το πούλησα ελλείψει χρόνου, καταρχάς μου είχε κάνει εντύπωση ότι στην αγορά του (αλλά και άλλων μεταχειρισμένων ποδηλάτων που έχω αγοράσει) ο πωλητής μου είπε πάρε το και κάντο μία βόλτα, χωρίς να έχει κάποια εγγύηση ότι θα το γυρίσω πίσω πέραν φυσικά του τηλεφώνου μου, οπότε για οποιαδήποτε δοκιμαστική βόλτα σε επίδοξο αγοραστή ζητάω ταυτότητα. Τώρα για το θέμα των αξιώσεων, καλό θα ήταν να έχουμε στο forum μία φόρμα ή οποία να έχει συνταχθεί από νομικό, η οποία να λέει ότι "σήμερα την τάδε του μηνός, πουλάω το ακόλουθο ποδήλατο μοντέλο τάδε αρ. πλαισίου τάδε στον τάδε και ότι από εδώ και εφεξής δεν έχω καμία αξίωση επί αυτού πέραν του τιμήματος (καλύτερα να μην αναγράφεται γιατί είναι περίεργες μέρες!) ούτε ο νέος ιδιοκτήτης αντιστοίχως.

Το πρόβλημα υπάρχει γιατί ένας πολύ περίεργος, μπορεί να φάει μία τούμπα και να ζητάει διάφορα, ή πολύ πιο εύκολα εσύ να ισχυρίζεσαι ότι σου εκλέψαν το ποδήλατο!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

στις περισσότερες περιπτώσεις αν όχι σε όλες η εγγύηση ακολουθεί τον αρχικό αγοραστή
βέβαια στην ελλάδα
αν το κατάστημα από όπου έγινε η αγορά είναι φιλικό στον πελάτη τότε θα καλύψει την εγγύση κανονικά το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τον εισαγωγαία (αν είναι υποχρεομένος να καλύψει τις εγγυήσεις, αυτό βέβαια είναι άλλη συζήτηση)

για να πω για μένα
έχει τύχει να καλύψω πολλά εξαρτήματα πληροφορικής κυρίως λάπτοπ με εγγύηση χωρίς καν να έχω απόδειξη αγοράς
και χωρίς βέβαια να είναι αγορασμένα από εμένα
αλλά δεν είμαι υποχρεωμένος να το κάνω

φαντάζομαι να καταλαβαίνεις την διαφορά

η απόδειξη αγοράς για μένα πρέπει να υπάρχει για να αποδεικνύει ότι το ποδήλατο δεν είναι κλεμμένο
και να έχει πάνω και τον σειριακό αριθμό
για τον ίδιο ακριβός λόγο
όλα τα ποδήλατα που έχουν εγγύηση 5-10 lifetime
αναφέροντε μόνο στον σκελετό
και όχι στα περιφεριακά
που σημαίνει ότι αν σου σπάσει η ανάρτηση σε μεταχειρησμένο
είτε έχεις απόδειξη είτε όχι
δεν σε καλύπτει γιατί πολύ πιθανόν να έχει περάσει τα 1-2 χρόνια που έχουν συνήθως εγγύηση οι αναρτήσεις
εκτός αν είναι μεταχειρισμένο βδομάδας

οπότε αν έχεις απόδειξη αγοράς καρτέλα ή ότι έγγραφο συνοδεύει το ποδήλατο το δίνεις
αν αυτός που θα το αγοράσει είναι από κοντά
τον παίρνεις πας στο κατάστημα που το αγόρασες
τον συστήνεις στο κατάστημα για να υπάρξει μια επαφή και να ξέρουμε και οι 3 ότι το ποδήλατο μεταφέρθηκε από εσένα σε κάποιον 3ο
και καλό είναι (δικιά μου άποψη) ο αγοραστής να αγοράσει κάτι με 20-30 ευρό για να γίνει πελάτης του καταστήματος
αν τώρα ο αγοραστής είναι από άλλη πόλη
δλδ είσαι αθήνα και το πουλήσεις κρήτη
κατά πάσα πιθανότητα δεν πρόκειται να του καλύψει κανείς την εγγύηση του εκτός αν κάποιο κατάστημα στην κρήτη έχει την εκάστοτε μάρκα και έχει την διάθεση να το καλύψει

xifias
Απών/απούσα

ο rocka εννοει οτι η αγορα εγινε για λογαριασμο αλλου..οχι αν εχεις νονο κ αν σου φερνει λαμπαδα.
αποκει κ επειτα το να φορτωσεις "περιττες" λεπτομερειες την εταιρια ειναι σαν να της δινεις λαβη ναποφυγει την επισκευη.αλλο που δε θελουν.ψοφανε γιαυτο,να βγεις φταιχτης.
κ απτο επισημο σαιτ τι να σου κανουν περα απτο να φακελωσουν το σειριακο σου κ να χασεις διαπαντος καθε ελπιδα εγγυησης.

προσωπικα θα πηγαινα στον εδω αντιπροσωπο.ξερεις κατι,να η αποδιεξη.χαλασε.τελος.θα ζητησει ταυτοτητα κ αφμ κ γενεαλογικο δεντρο?δωρο μου το κανε ο παππους μου πριν πεθανει.

αυτο το χιντ περι μη μεταβιβασης εγγυησης ειναι καθαρα νομικη απατεωνια,μαζι με τα υπολοιπα ψιλα γραμματα που στην ακυρωνουν.
αν η εταιρεια σεβεται το ονομα της θα καλυπτει με μεγαλη ελαστικοτητα καθε περιπτωση σα μοναδικη.

να παραθεσω παραδειγμα κινεζου κατασκευαστη σκελετων,που λογω βιαστικης ρυθμισης πισω ντεραγιε εφυγε η αλυσιδα σε ορθοπεταλο κ εσπασε το νυχι κ τακανε γενικως ολα ..τανα.ο κινεζος λοιπον εστειλε sincere apologies 10 νυχια δωρο τσαμπα κ μια επιταγη για να φτιαξει το χρωμα.
αυτα χωρις να φταιει,με καθαρη υπαιτιοτητα του παιδιου που εδεσε το ποδηλατο κ βιαζοταν να βγει βολτα.

contact