Δισκοβραχιωνες?

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ZEUS
Απών/απούσα

Γεια σας.
λογω ασχετοσυνης μου ενα ερωτημα.
Τι σημαινει πρακτικα σε αποδοση η σχεση 48/38/28 και 42/32/22 στους δισκοβραχιωνες με 28 " τροχους και διαδρομη ισιωμα -ανηφορα (βλακειες ρωταω ?)
8 ταχ.πισω

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
spirosta
Απών/απούσα

Με λίγα λόγια....

Όσα περισσότερα δόντια μπροστά τόσο πιο γρήγορα πας. Αυτό σημαίνει ότι μία πλήρης περιστροφή του ποδιού με 48 δόντια μπροστα και με 25 ας πούμε πίσω θα γυρίσει την ρόδα περισσότερο από ότι ο συνδυασμός 42-25.

Επίσης το ίδιο ισχύει και όταν ανεβαίνεις με πρώτο-πρώτη. Η ανηφόρα θα είναι πιο κουραστική αφού θα χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη στα πόδια.

Αλλά όλα αυτά είναι σχετικά. Εξαρτάται από εσένα. Αν και η πλειοψηφία ποδηλατών κατα τη γνώμη μου με 28 άρια προτιμούν τους 22-32-42 ιδιαίτερα αν κάνεις ταξίδια φορτωμένος. Για μέσα στην πόλη καλύτερα 48 άρης αφου είσαι πιο γρήγορος. Αν και εγώ σπάνια χρησιμοποιώ τον τρίτο δίσκο (48)

ZEUS
Απών/απούσα

spirosta. εχαριστω δλδ. εγω που ειμαι γερος ανθρωπος και για διαδρομες αφαλτινες μεσα στην πολη και μερικες ανηφορες χωρις να με ¨'κυνηγαει" κατι για να φτασω καπου ποιο με βολευει καλλιτερα.? το 42.32.22 ειναι πολυ αργο?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καταρχήν ας καταργήσουμε τον μύθο του 48 σε πόλης
όντως πάμε ποιο γρήγορα αλλά δεν μπορούμε να το κρατήσουμε για πολύ ώρα
το 48 μπροστά θα βολεύει για κάποιον ηλικιωμένο που θέλει να πατήσει μια φορά πηδάλι και το ποδήλατο να δυανισει ποιο πολλά μέτρα ή κάποιον τεμπέλη ή κάποιον που προετοιμάζετε για sprint και θέλει δύναμη στα πόδια
οκ μέχρι εδώ
αυτό όμως σημαίνει ότι καταπονούμε ποιο πολύ τα γόνατα μιας και βάζουμε ποιο πολυ δύναμη και λόγο λάθος στάσης που έχει το trekking (Ποιο όρθια) η καταπόνηση γίνετε ακόμα περισσότερη
οπότε τι πρέπει να κάνουμε για να μην καταπονούμε τα πόδια μας ?
να έχουμε λιγότερα δόντια μπροστά
πχ 32
βέβαια αν κανεισ 1-2 χλμ max το 48 θα σε βολέψει
αν κανεισ 30-40 θα σε βολέψει το 32
αν δε θέλεις να έχεις σωστές στροφές με το ποδήλατο
που είναι οι 80-90 με 48 δίσκο θα πρέπει να είσαι ο ταμουρίδης για να γυρίσεις 48δόντια

φιλικά
πέτρος

spirosta
Απών/απούσα

Για αυτό λέω ότι εξαρτάται και από τον άνθρωπο. Εγώ δεν τον θέλω τον 48 άρι γιατί μου είναι άχρηστος. Άλλος τον θέλει.

Εξαρτάται από τις απαιτήσεις και το πόσο βαρύ πάτημα θέλεις ή αντέχεις. Και όπως είπα εγώ το αντέχω αλλά μου είναι άχρηστο. Άσε που και στις ανηφόρες φορτωμένος είναι τραγική η κατάσταση με τα 28 δόντια.

ZEUS
Απών/απούσα

Σας ευχαριστω παιδια εγινε κατανοητο 42.32.22 λοιπον

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@spirosta
zeus=ταμουρίδης???
το θέμα είναι να ξέρεις τι κάνεις στα γόνατα σου με 48ρι δίσκο

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αν αρχίσεις να το ψάχνεις με συνδιασμούς δίσκων και λόγο δοντιών μπρος πίσω θα δεις ότι εκτός από το ελαφρύ και βαρύ πάτημα παίζουν και άλλα πράγματα. Για παράδειγμα θα δεις ότι μερικοί συνδιασμοί γραναζιών αλληλοκαλύπτονται ή ότι κάποιες σχέσεις είναι πολύ κοντά η μια με την άλλη ή πολύ μακρυά.

Έχει αρκετό ψάξιμο το θέμα καθώς θα πρέπει να βρεις σε τι ταχύητες θες να κινείσαι, πόσες στροφές το λεπτό κλπ και να δεις στο εύρος των στροφών που θέλεις πόσο καλά "απλώνονται" οι ταχύτητές σου.

(συγνώμη για τα ορθογραφικα)

Inferno
Απών/απούσα

Η ερώτηση "48 ή 44/42" δεν έχει νόημα από μόνη της.
Εξαρτάται και από τι κασέτα θα έχεις πίσω με μικρό 11 ή 12 και από το τι διαδρομές θα κάνεις!
Η σχέση 48/12 είναι η ίδια με την 44/11 πχ.

( *παρένθεση
Τι σημαίνουν όλα αυτά τα νούμερα και τι ρόλο βαράνε στο πετάλι σου;
Ο λόγος "μπροστινά δόντια" διά "πίσω δόντια" καθορίζουν το πόσες περιστροφές θα κάνει η ρόδα σε μια πεταλιά. Αν έχεις επιλέξει μπροστά δίσκο το 36 και πίσω το 17, τότε 36/17 = 2,12 δηλαδή για μια σου πεταλιά ο τροχός θα κάνει 2,12 πεταλιές. Αν κατεβάσεις μερικές ταχύτητες και πας στις πιο "σκληρές" πχ 36/13 τότε με μια πεταλιά ο τροχός θα κάνει 36/13 = 2,77. Αν τώρα βάλεις και το μεγάλο δίσκο που είναι ας πούμε 48, θα έχεις 48/13 = 3,69. Μεγαλύτερος λόγος πιο σκληρή σχέση. Μικρότερος λόγος πιο μαλακή.
) *κλείνει η παρένθεση

Θεωρώντας ότι έχεις την ίδια κασέτα πάντα...
Γιατί να βάλεις 26-36-48 ή 28-38-48 :
Κερδίζεις σε τελική κατά περίπου μια ταχύτητα. Σε μια ελαφρά κατηφόρα ή σε ορθοπέταλο μπορεί να φανεί χρήσιμη. Στο περίπου (με πίσω 12άρι) μια τέτοια σχέση σου δίνει γύρω στα 35-45 km/h αναλόγως τις πεταλιές σου. (το ίδιο "περίπου" και με 44/11, απλά για να καταλάβεις σε ποιες ταχύτητες θα δεις τη διαφορά να υπάρχει. Απλά με τον 48 θα έχεις μια ακόμα ταχύτητα)

Γιατί να βάλεις 22-32-42 ή 22-32-44 :
Κερδίζεις περίπου μία ταχύτητα στις μικρές. Πρακτικά θα σου χρειαστεί μόνο αν ανεβαίνεις ανηφόρες-τοίχους ή πας φορτωμένος οπότε πρέπει να ανεβάσεις μεγάλο βάρος σε ανηφόρα και θέλεις στροφάρισμα. Το 22 είναι πολύ μικρό γενικά και χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον για χρήση mountain όπου αυτές οι μικρές ταχύτητες παίζουν πάρα πολύ.

Εγώ εβαλα πρόσφατα Deore δισκοβραχίωνα και επέλεξα τον 26-36-48 αντί για τον 22-32-44. Με κασέτα πίσω 11-32 (ούτε καν την 11-34) οι σχέσεις που καλύπτει για πόλη και trekking είναι υπέρ αρκετές.
Το 48/11 το έχω χρησιμοποιήσει αρκετές φορές μέσα στην Αθήνα, όχι για πορεία αλλά για επιτάχυνση, πετάγματα, ορθοπέταλο.
Το 26/32 (το μικρότερο δλδ) δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, ούτε καν φορτωμένος σε εκδρομή! Παλιότερα η μικρότερη σχέση που είχα ήταν 28/28 ( = 1) και μου φάνηκε οριακά επαρκής. Τώρα με το 26/32 ( = 0,81) δεν κολλάω πουθενά με όσο φορτίο κι αν έχω! Πόσο μάλλον για το 22/32 ( = 0,69) κιόλας!!!

Γενικά οι δισκοβραχίωνες που έχουν μικρότερα δόντια όπως το 22 αντί του 26 ή του 28 προορίζονται για χρήση mtb όπου η σχέση 22/34 μπαίνει αρκετά συχνά ή για περιπτώσεις touring με μπόλικα κιλά φόρτωμα για μεγαλύτερη άνεση σε ανηφόρες.
Οι περισσότεροι που κυκλοφορούν στην πόλη όμως ούτε καν που καταλαβαίνουν την διαφορά. Απλά τα αναφέρω όλα αυτά ώστε αν θες να το ψάξεις λίγο παραπάνω να ξέρεις τι δυνατότητες δίνει η κάθε επιλογή.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

όπου ακόμα και τα 42 δόντια μπροστά είναι άχρηστα;
Υπάρχουν δίσκοι για Mountain με 38-40 δόντια;

ofios
Απών/απούσα

μού' λυσες από σπόντα πολλές απορίες

Inferno
Απών/απούσα

38-40 δόντια όχι, δεν έχω δει.
Έχω δει όμως μόνο διπλό για mountain με 22-32 και βλέπω πως στην SLX έχει και 22-36.
Γενικά παίζουν διάφορα με διπλό μόνο. πχ δες αυτά :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28019
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21873

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Σκεφτόμουν ότι αφου το 44 μπροστά δεν θα το χρησιμοποιήσω ποτέ, μήπως το άλλαζα με κάτι μικρότερο πχ 39 ή 38.
Κάτι σαν
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=28729

Βέβαια δεν ξέρω πόσο θα μπλεχτούν τα ratio μπρος πίσω και τι σκατά θα γίνει :)

Inferno
Απών/απούσα

Α, ναι, ξεχωριστά γρανάζια υπάρχουν πολλών ειδών όπως αυτά που λες που είναι σαν ανταλλακτικά.
Δες αν σου κάνουν οι τρύπες (αριθμό και διάμετρο από το κέντρο).
Μπορείς να παίξεις με τα νούμερα και να δεις τι έχεις και τι θα σε βολέψει.
Λογικά δεν θα έχει κανένα πρόβλημα με εκτροχιαστές, ούτε με μήκος αλυσίδας αρκεί να είναι συμβατό για τον αριθμό των πίσω ταχυτήτων σου (αυτά πχ λένε 6-7-8)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ποιός ο λόγος να προχωρήσεις σε αλλαγή?
Έχει φθαρεί το παλιό και θα βάλεις νέο, οπότε ρωτάς τι βολεύει καλύτερα?
Σε κουράζει το πάτημα που έχεις, και θέλεις ελαφρύτερες σχέσεις?
Όπως σωστά ειπώθηκε, αυτό που παίζει ρόλο είναι ο συνδυασμός μπροστινού με πίσω γραναζιού. Από μόνο του το 44 ή το 48 δεν λέει και πολλά.
Το ζητούμενο είναι να έχεις επιλογές σχέσεων που ΣΕ βολεύουν και δεν ταλαιπωρείς τα γόνατά σου. Εκτός αν ψάχνεις την μεγάλη ταχύτητα, οπότε ΝΑΙ θέλεις όσο το δυνατό μεγαλύτερο μπροστά και όσο το δυνατό μικρότερο πίσω. Ή αντίθετα αν έχεις ανηφόρες - τοίχους, ή / και είσαι φορτωμένος σα γαιδούρι, οπότε ψάχνεις για ότι απαλότερο.
Συχνό λάθος που κάνουν όλοι όσοι ξεκινούν με ποδήλατα με πολλές ταχύτητες, είναι να βάζουν τον μεγάλο μπροστά και να πατάνε ΑΡΓΑ και με ΔΥΝΑΜΗ. Αυτό καταπονεί τα γόνατα και μακροπρόθεσμα ίσως δημιουργήσει προβλήματα. Έκανα καιρό να ΞΕΜΑΘΩ αυτήν την κακιά συνήθεια. Τώρα πια, μεγάλος δίσκος μόνο σε περιπτώσεις που ταιριάζει (πχ σε κατηφόρα που θέλω να πιάσω το πελοτον γιατί έμεινα πίσω κλπ) και μόνο αφού έχουν ζεσταθεί τα πόδια (να έχω πεταλάρει κανα 15 - 20αρι χλμ).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν είναι λογο φθοράς και είναι σε φιλοσοφικό επίπεδο η όλη κατάσταση.
Γενικότερα στις διαδρομές που κάνω δεν μου αρέσει η κλιμάκωση των σχέσεών μου, έχουν κάμποσα μεγάλα κενά.

Από εκεί και μετά σίγουρα πρέπει να δω και τα πίσω γρανάζια. Απλά το 42 που είχα μπροστά και το 44 που έχω τώρα λόγω Deore Hollowtech ήταν και είναι άχρηστα για τις διαδρομές που κάνω. Οκ για ξεκά....μα σε καμια κατηφόρα έβαζα μεγάλο και τελίκιαζα αλλά πρακτικά μου είναι άχρηστα. Οπότε έλεγα έτσι και αλλιως να τα αλλάξω ή να τα βγάλω τελειώς :)

ZEUS
Απών/απούσα

Ευχαριστώ ωρε παιδια .Παρήγγειλα το fidusa Vagabond σε κόκκινο - Μπορντώ και έχει 42.32.22 μπροστά τα ....ανάλογα πίσω lol και από ότι είπε και ο plannet σε κατάσταση είμαι χειρότερα από τον παππού του με παλιό mtb μάλιστα .
Δεν ξέρω πως θα πηγαίνει , εγώ ποδήλατο θέλω και ας πηγαίνω και πεζός...πλάι του χεχε.
Άλλωστε με τον ΗΣΑΠ δεν έχω κανένα πρόβλημα οποιαδήποτε ώρα....με βλέπουν ραμολι φαίνετε και δεν μου μιλανε χεχε..
Στην πορεία βεβαίως με τον δεινόσαυρο (19 τόνοι)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Πείρες τον πόντιο???
πόσο το πείρες????

δεν ειναι πανεμορφο?

wp