Επίσκεψη σε εργοστάσια ποδηλατικών προϊόντων

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Τώρα που έβαλα πιασάρικο τίτλο και χαρήκαμε ότι πήγα ή θα πάμε κάπου να τα δούμε live...
τον αλλάζω σε "Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της SRAM"!

Λίγο απ' όλα
http://www.bikerumor.com/2015/01/23/factory-tour-srams-taiwanese-manufac...

http://www.bikerumor.com/2015/02/10/factory-tour-sram-taiwan-part-2-all-...

Κάρβουνο division
http://www.bikerumor.com/2015/02/12/factory-tour-sram-taiwan-part-3-sram...

Έχω δει αρκετά τέτοια ρεπορτάζ, ουσιαστικά αυτό που με τραβά είναι το πόσο απλά και έξω από φρουφρού και αρώματα (μάρκετινγκ) βρίσκονται και λειτουργούν αυτές οι εταιρίες, μιλάμε για εργοστάσια και φτηνά εργατικά χέρια.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
.... το πόσο απλά και έξω απο φρουφρου και αρώματα (μάρκετινγκ) βρίσκονται και λειτουργούν αυτές οι εταιρίες , μιλάμε για εργοστάσια και φτηνά εργατικά χέρια .

Τι σχέση έχει η παραγωγική διαδικασία με το τελικό προϊόν ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ?
ΔΥΣΤΥΧΩΣ πολύ μικρότερη ΑΠΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ.

Άλλωστε το θέμα πλέον δεν είναι να παράγεις φτηνά, αυτό το κάνουν όλοι. Το θέμα είναι να πουλήσεις "ακριβά", ...και για να γίνει αυτό απλά χώνεις χρήμα σε μάρκετινγκ και σε ένα σωρό μ@λ@κίες ξένες προς το ίδιο το προϊόν και την παραγωγική του διαδικασία.

Παράδειγμα που έχω γράψει 1.534 φορές.
Ένα κράνος ποδηλατικό πρέπει λογικά να κοστίζει ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ κάτω από μισό ευρό. Άντε και άλλο ένα ευρό για ιμάντες, γραφικά και λοιπές μπουρδίτσες. Άντε και ένα ευρώ για "περιτυλίγματα" και κουτί.....Άντε και ένα ευρώ για τα εργατικά.
... και φυσικά όλο αυτό θα πουληθεί άνω του 50ευρου..... ενώ σε μερικές περιπτώσεις ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΟΥΠΕΡ-ΤΡΟΜΕΡΟΣ-ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΣ-BREAKTHROUGH ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΚΙΣΤΕΙ ΤΟ R&D (...για να βάλει οβάλ τρούπα εκεί που οι άλλοι έβαλαν στρόγγυλη...μη_χέσω...) ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΜΕ ΚΑΝΑ 150αρι αμα λάχει.... (μη_χεσω_πάλι).


TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

Η άποψη μου είναι πως ειδικά ο εξοπλισμός των ποδηλάτων (σειρές κλπ.) είναι υπερεκτιμημένος και θέμα μάρκετινγκ.Η τεχνολογία τους είναι ότι πιο απλό υπάρχει..ακόμα και οι ηλεκτρονικές σειρές...σιγά την τεχνολογία που την πουλάνε σε εμάς τα ψώνια.Έχω δεκαετίες ενασχόλησης με διάφορους τύπους τηλεκατευθυνόμενων μοντέλων και ο σερβομηχανισμός που χρησιμοποιείται για την κίνηση αριστερά-δεξιά των ντεραγιέ είναι κάτι το αστείο τεχνολογικά και πολύ οικονομικό.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

τα λέω για να μην κλαίω

είναι ενα μεγάλο θέμα που βλέπω κα πολλές φορές με ενοχλεί σαν αγοραστή

βλέπεις ακριβές εταιρίες οπως η hope να πουλά made in england και σου λέει "φίλε αυτό δηλώνουμε " αλλα η ποιότητα εν μέρη φαίνεται απο εγκαταστάσεις,μηχανήματα κλπ πουλάει την εικόνα σαν αγγλική εταιρία ....

http://www.hopetech.com/videos/
http://www.pinkbike.com/news/Hope-Technology-Factory-Tour-Video.html

ενώ στην άπω ανατολή μεγαλώνουμε σε κλίμακα μεν αλλα γινόμαστε περισσότερο βασικοί σε εξοπλισμό συντήρηση και προφανώς εργατικό δυναμικό.

απο μεγάλους κατασκευαστές οπως η Foxconn (στα ηλεκτρονικά αλλα κολοσσός ) βλέπεις πολλές φορές τα άσχημα (αυτοκτονίες , χαμηλούς μισθούς κλπ)

και εδω ρωτώ , γιατί ενας κλάδος σαν αυτός των ηλεκτρονικών (περισσότερο αγοραστικό κοινό ) κοστίζει όσο ο ποδηλατικός οταν πρακτικά έχουμε απλούστερη τεχνογνωσία ?

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

TL επειδή έγραφα πριν εμφανιστεί το μήνυμα σου ,

οι ηλεκτρονικές σειρές σ τα δικά μου μάτια βγήκαν για να τεσταριστούν απο τους επαγγελματίες και ταυτόχρονα απο το αγοραστικό κοινό , δηλαδή και σαν βλάκας θα πληρώσεις ενα σκασμό λεφτά και θα βοηθήσεις να μάθει η εταιρία (feedback)

είναι τραγικό η αλήθεια είναι αλλα δεν βλέπω λογική , επίσης μην ξεχνάμε οτι ουσιαστικά δνε έχει εξελιχθεί το όλο σύστημα , οπως ξεκίνησε έτσι έμεινε (πχ δεν είναι στάνταρ ο ιμάντας ακόμα με αλυσίδες και λάδια είμαστε )

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εαν η Foxconn σου πούλαγε με μισό Ευρώ, πως θα σε έπειθαν
ότι πρέπει να δουλεύεις 10ώρες τη μέρα για ψίχουλα και
πως θα σου πούλαγαν το παραμύθι ότι η μισθωτή σκλαβιά
είναι το φυσιολογικό που πρέπει να κάνουμε όλοι μέχρι
λίγο πολύ να πεθάνουμε;

Σε έναν κόσμο χωρισμένο σε τάξεις, είναι δυνατό να εί-
χαν όλοι πρόσβαση στα ίδια αγαθά;

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

μαζί σου γενικά , απλά αναφέρουμε το γεγονός , ενα ωραίο παράδειγμα είναι τα χρήματα .
Ενω τα τυπώνουμε το κάνουμε με μέτρο , κάποτε είχαμε την ανταλλακτική οικονομία μήπως ήταν καλύτερα ? (πχ αν γινόταν σήμερα )

σε υπηρεσίες πχ που παρέχει ενα μαγαζί σε ενα αλλο και απο την ανάποδη (και εχω ζήσει ) αντι χρημάτων προσωπικά το βρήκα ευκολότερο να αποδώσω .

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

για να δούμε αν είναι λογική η τιμή ενός προϊόντος θα πρέπει να δούμε
τι είναι προιόν
και τι ορίζει την τιμή του

το γεγονός πως οι περισσότεροι από εσάς ορίζετε την τιμή με φεουδαρχικές σχέσεις τιμής προιόντως είναι το λιγότερο άκυρο

έχει προ πολλού καταργηθεί πως η αξία του προϊόντος ορίζετε μόνο από το τον κόπο και τον χρόνο
πλέον όπως έχετε πει κάποιοι, ορίζετε από πολλά πράγματα

οπότε νέμεν με λίγα ευρώ κατασκευάζετε ένα ντεραγιέ
αλλά αν δεν κάνει 100-200 ευρό πως θα αποδεχτούμε πως είναι super wow
???
αν δεν το φορέσει ο lance πως θα είμαστε σίγουροι πως είναι καλό???
αν δεν το βάλουν σε μια super wow συσκευασία πως θα δεχθούμε ότι είναι καλό???
κτλ κτλ κτλ κτλ
οπότε οι τιμές είναι φυσιολογικές σύμφωνα με το πως θέλουμε εμείς οι ίδιοι να είναι οι παραγωγή της κοινωνίας

TL
Εικόνα TL
Απών/απούσα

..........σ'αυτή την παγίδα δεν πέφτουμε όλοι πάντως.....

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

TL wrote:
..........σ'αυτή την παγίδα δεν πέφτουμε όλοι πάντως.....

Πια παγίδα?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Εαν η Foxconn σου πούλαγε με μισό Ευρώ, πως θα σε έπειθαν
ότι πρέπει να δουλεύεις 10ώρες τη μέρα για ψίχουλα και
πως θα σου πούλαγαν το παραμύθι ότι η μισθωτή σκλαβιά
είναι το φυσιολογικό που πρέπει να κάνουμε όλοι μέχρι
λίγο πολύ να πεθάνουμε;

Σε έναν κόσμο χωρισμένο σε τάξεις, είναι δυνατό να εί-
χαν όλοι πρόσβαση στα ίδια αγαθά;

αυτά.
με λίγα λόγια.

xifias
Απών/απούσα

eaglos +1

οπως εχω ξαναπει κ αλλου,παρατηρουσα ενα specialized sirrus που ειχε 550ε.εβλεπα εναν απλο σκελετο αλουμινενιο με ενα απλο πηρουνι,ροδες απλες με 150 ακτινες,φρενα αβαφτιστα,κ μια σειρα shimano βασικη (δε θυμαμαι ονομα) κ λεω,αν το παρεις κ αρχισεις να πετας τα στοκ ανταλλακτικα επειδη ηταν κουκουρουκου,δε θα μεινει κ τπτ!!

ντροπη.κ φυσικα κ σε αλλες μαρκες γινεται αυτο,που πουλανε ενα νορμαλ πολης ποδηλατο.

για κουρσα δε το συζητω.για να πεις οτι πηρες κατι της προκοπης πρεπει να πουλησεις χωραφακι

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Δεν ειναι ετσι ακριβως. Το κοιτατε μονο απο την πλευρα του αγοραστη και με την λογικη "ελα ενταξει, ενα λαστιχο ειναι γιατι να κανει τοσο αφου το κοστος των υλικων ειναι το 1/10??". Δεν παει ετσι ομως. Δοκιμαστε να φτιαξετε κατι μονοι σας (κατι μικρο ας πουμε ενα φωτακι(που κει εκει εχετε ηδη το backgound απο τα ηδη υπαρχοντα) και θα δειτε ποσα παραπανω ειναι που πρεπει να πληρωθουν και πως θα ανεβει η τιμη.
Κοιταξτε για παραδειγμα την καινουργια μονη μπροστα xtr. Σημερα ειναι πανακριβη γιατι ειναι και νεα τεχνολογια και ειναι και xtr που σημαινει λιγα κομματια παραγωγη (νομιζω και μονο japan αλλα δεν ειμαι σιγουρος). Αυτα πληρωνονται. Του χρονου που το ιδιο ακριβως πραγμα θα λεγεται ΧΤ θα εχει μικροτερη τιμη. Και εαν δεν βιαζεστε και περιμενετε μεχρι να γινει alivio που σημαινει παραγωγη Μαλαισια και σε δεκαπλασιο νουμερο απο την XTR τοτε και η τιμη θα πεσει αναλογα. Σκεφτειτε κιολας οτι απο τα χρηματα που θα πληρωσετε δεν θα πανε ολα μονο στο εργοστασιο που εδειξε ο scarpe στην αρχη αλλα και στο r&d, και στις δοκιμες και σε ολα τα υπολοιπα τμηματα μιας εταιρειας. Και ακομα δεν εχουμε βαλει πανω φορους-δασμους-μεταφορικα κτλ κτλ.

Ειδικα αυτο που γραφει ο φιλος xifias πιο πανω. Ενας απλος σκελετος. Σκεφτειται οτι αυτος ο απλος σκελετος ειναι απλος τωρα που τον βλεπουμε. Οταν η οθονη ηταν αδεια ή το χαρτι λευκο πριν ξεκινησει ο σχεδιασμος τοτε δεν ηταν καθολου απλος σκελετος. Εχετε σκεφτει γιατι καποιοι σκελετοι που εχουν χαραγμενο πανω το ΕΝ147χχ κοστιζουν το διπλασιο και τριπλασιο απο τους αλλους που δεν το εχουν (και οτι ωσπου να περασουν αυτο το τεστ μπορει να υπαρχουν απο πισω και αλλοι δεκα παρομοιοι σκελετοι σπασμενοι που αυτο σημαινει καθε φορα και νεος σχεδιασμος). Μερικες μονο παραμετροι για το "απλος σκελετος".

Το θεμα ειναι να καταλαβουμε ποσο ειναι το νορμαλ και απο ποιο σημειο και πανω αισχροκερδουν πανω μας Υπαρχουν και οι δυο περιπτωσεις.

xifias
Απών/απούσα

κατανοοω οτι υπαρχει καποιο background απο πισω απο το καθε τι,κ σιχαινομαι την απλοποιηση του ελληναρα "ελα μωρε δυο σωληνες ειναι".

αλλα μπαινει ενα γιατι.πριν μερικα χρονια (πχ 97) επαιρνες decent ποδηλατο εξ ολοκληρου made in italy με περιφερειακα που θα τα καταφερναν ισως μεχρι σημερα σε τιμη σημερινου κινεζου,με revoshift που δεν αλλαζουν συρματα κ τακακια που διαλυονται.

αντιθετως ενα decent? ποδηλατο σημερα εχει πανω απο 500.
πως να πεισεις τον γουαναμπι ποδηλατη οταν σου λεει θελω να αρχισω ποδηλατο αλλα αυτο που πηρα με πονεσε ο κ#λος μου κ τα χερια ,η αστο μωρε ειναι πανακριβα κ που να μπλεκω..

κ στη τελικη,η τεχνολογια της σωστης αλλαγης ταχυτητων,του σωστου φρεναρισματος κλπ,θεωρω ειναι γνωστη εδω κ χρονια,κ εχει ξεπληρωσει το RD της πολλαπλασια.

για φορους δε ξερω να πω.να δεχθω οτι υπαρχει περιορισμενη κινητικοτητα στον ποδηλατικο τομεα,αλλα απτην αλλη πως να μην υπαρχει οταν υπαρχουν κατι μαγαζακια-μπουτικ που φοβασαι να ρωτησεις ποσο εχει μια αλυσιδα η ενα λαστιχο.

δε θαταν πιο σωστο να παρουν οι τιμες ενα 40% κατω ας πουμε?
δε θα ανεβαινε κατακορυφα η ζητηση?

αλλα φαινεται οτι στη τελικη δυο σωληνες ειναι οντως..

για να μη πω για τους κινεζους carbon σκελετους που τους βρισκεις με 250ε ebay σε τιμες υποδεκαπλασιες των επωνυμων.καποιος εγραφε εδω οτι ενας τετοιος ηταν πιο ακαμπτος κ πιο ανετος απο εναν bianchi που ειχε.δε μου φαινεται περιεργο αν βγαινουν απο παραπλησια η ιδια εργοστασια.μια φορα μαθαινεις τη συνταγη για το σωστο κεικ,μετα απολαμβανεις κερδη.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Οχι μην μου πεις για τους κινεζους carbon σκελετους γιατι ειναι πολυ μεγαλο θεμα και δεν θα βγει ακρη.

Για τα αλλα που γραφεις θα σε ρωτησω απλως δυο πραγματα. Εγραψες πιο πανω οτι το ποδηλατο που θα επαιρνες 550 ευρω θα αλλαζες κατευθειαν τα εξαρτηματα. Γιατι?? Προφανως θα ειχε 24 ταχυτητες και θα φοραγε κατι σε altus ή acera. Γιατι θα τα αλλαζες?? Δεν θα δουλευαν?? Επειδη εχει τυχει και βολταριζα για μια περιοδο με ποδηλατο που ειχε tourney ειμαι σιγουρος οτι θα δουλευαν μια χαρα. Αρα γιατι θα τα αλλαζες??
Οι περισσοτεροι ξερουμε οτι το alivio 430 πισω ντεραγιε δουλευει καλυτερα απο το τελευταιο 9αρι deore. Γιατι ολοι δεχονται και πληρωνουν 15 ευρω παραπανω (περιπου 40% της τιμης) και παιρνουν το deore??
Εαν βρεις την απαντηση σε αυτο θα καταλαβεις γιατι σε χρεωνουν παραπανω (αυτο που εγραψα προηγουμενως οτι πρεπει να ξερουμε μεχρι που πληρωνουμε και απο που και μετα ξεκιναει η υπερβολη).

Για τις τιμες που ειπες. Περυσι για να παρεις ενα εισαγωγικο decent ΜΤΒ 27,5 επρεπε να υπολογιζεις απο 600 και πανω (και στο τελος της σαιζον το ιδιο το επαιρνες 530 περιπου). Φετος γιατι ζορισαν τα πραγματα για να παρεις ενα εισαγωγικο decent ΜΤΒ 27.5 δινεις γυρω στα 530. Στο ποδηλατο που κοιταω η μοναδικες αλλαγες ειναι το πισω ντεραγιε (acera αντι για alivio, αλλαγη που δεν θα κανει καμμια διαφορα που θα την καταλαβει καποιος εκτος εαν μιλαμε για extreme καταστασεις) και η διαδρομη της αναρτησης που φετος ειναι 120μμ (δλδ αλλαξαν και εναν αποστατη μεσα στην αναρτηση).
Δλδ αντι να πεσουν οι τιμες και να ανεβει η ζητηση, επεσε η ζητηση και επεσαν και οι τιμες (πολυ απλοικα ο νομος της προσφορας και της ζητησης).
Εαν προσεξεις τις τιμες λιγα χρονια πισω θα δεις τεραστιες διαφορες μεταξυ εξωτερικου και εσωτερικου. Φετος οι διαφορες αυτες δεν ειναι τοσο αισθητες, καποιες φορες δεν υπαρχουν καν. Αποτελεσμα του οτι πολλοι αγοραζαν μεσω ιντερνετ απ'εξω και οι πωλησεις εδω επεσαν και καταλαβαν οτι δεν μπορουν αν πουλανε οσο θελουν. Αρα θεωρητικα αυτο το προβλημα λυθηκε. Ομως δεν ειναι ετσι. Το θεμα ειναι οτι οι αγοραστες τωρα εμαθαν και ψωνιζουν ετσι οποτε δεν κοιτανε καν τις τιμες εδω και πανε και ψωνιζουν (καποιες φορες και ακριβοτερα) απ'εξω.

Ξαναλεω το θεμα δεν ειναι τοσο απλο. Πρεπει πρωτα εμεις να μαθουμε τι αγοραζουμε και πως, και μεχρι που πρεπει να πληρωνουμε και απο που και πανω μας χρεωνουν αερα και οι εταιρειες επειδη θελουν να πουλανε θα προσαρμοστουν.

Να στο πω με τα δικα σου λογια.
"μια φορα μαθαινεις τη συνταγη για το σωστο κεικ,μετα απολαμβανεις κερδη."
Εαν δεν σε πειραζει που θα τρως συνεχεια το ιδιο κεικ τοτε ναι ισχυει. Κερδη ομως θα απολαυσεις το πολυ για δυο χρονια. Απο εκει και περα εαν δεν κανεις κατι αλλο (πχ να βαλεις γλασο απο πανω) τα κερδη θα τα παρει αλλος που θα αλλαξει λιγο την γευση.Δεν μπορεις να τρως συνεχεια το ιδιο κεικ.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Συγκριτικά με τις τιμές θεωρώ οτι τοπικά δεν είνα εύκολο να πέσουν αν οι εκάστοτε εταιρίες δεν αλλάξουν τιμολογιακή πολιτική ή ο αντιπρόσωπος Ελλάδα δεν παλέψει να πάρει καλύτερη τιμή .
Το αν αισχροκερδή νομίζω οτι πρέπει να φιλτραριστεί απο τον πελάτη, ενα μαγαζί πρέπει να αντιμετωπίζετε με την λογική οτι ψάχνει κέρδος πρώτα αφού
στην τελική μονο τον ΦΠΑ να δεις (23%) καταλαβαίνεις οτι πονάει στην τελική τιμή .
(Αν καταφέρουμε τωρα να ρίξουμε το ΦΠΑ πάλι εμάς θα βοηθήσουμε αλλα αυτό είναι άλλο θέμα )

Οι τιμές έπεσαν λίγο και θα πέσουν και άλλο αν δεν θέλουν το λουκέτο που έρχεται,
στην τελική είμαστε στην ΕΕ και αυτό διευκολύνει πολύ τις διακρατικές αποστολές/συναλλαγές

Εδώ β φταίνε και οι καταστηματάρχες που δεν μαζεύονται να πιέσουν ομαδικά για το κλάδο αλλα προτιμούν να σκάβουν λάκους για το διπλανό τους αλλα για αυτό δεν μπορώ να δω λύση που να μας αφορά .

xifias Τα μαγαζιά μπουτικ που αναφέρεις υφίστανται αλλα δεν είναι παράξενο , μπορεί πχ να μπεις σε αντιπροσωπία τις hyundai και μετά στις porshe , προφανώς σε άλλους πελάτες απευθύνετε η κάθε μια .Αν κάποιος δεν ξέρει να είναι σωστός πελάτης και μπει στην δεύτερη για να αγοράσει SUV που θα δει χώμα μόνο σε αφίσες στο δρόμο δεν φταίει το αυτοκίνητο,η εταιρία ή το μαγαζί αλλα αυτός

Ουσιαστικά δέχομαι οτι πληρώνεις R&D , απλά σε κάποια εξαρτήματα οπως τα ντεραγιέ που η τεχνολογία και τα υλικά είναι σχετικά απλά , δεν βλέπω ουσιαστικό λόγο να έχουμε 10 σειρες για mtb αλλες τόσες για road , πέρα απο το να πουλήσουν ευκολότερα με placibo προτερήματα.

το αν ειναι made in japan πρέπει να πληρώνετε οκ , το αν αξίζει πώς το βλέπεις?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
Ουσιαστικά δέχομαι οτι πληρώνεις R&D , απλά σε κάποια εξαρτήματα οπως τα ντεραγιέ που η τεχνολογία και τα υλικά είναι σχετικά απλά , δεν βλέπω ουσιαστικό λόγο να έχουμε 10 σειρες για mtb αλλες τόσες για road , πέρα απο το να πουλήσουν ευκολότερα με placibo προτερήματα.

το αν ειναι made in japan πρέπει να πληρώνετε οκ , το αν αξίζει πώς το βλέπεις?

Tα βλεπεις απλα γιατι βλεπεις το τελικο προιον. Δεν ειναι. Αφου ειναι τοσο απλα γιατι τοσο καιρο στα 1χ ηθελες chaintensioner ενω τωρα δεν θελεις??? Γιατι αφου ειναι τοσο απλα δεν καναμε μονοι μας την πατεντουλα και παιδευομαστε? Αφου ειναι τοσο απλα ποσους εχεις δει να τα λυνουν για να δωσουν λιγο παραπανω tension στο ελατηριο και μετα να καταφερνουν να τα ξανακλεισουν??

Εαν δεις αναλυτικα τις σειρες και τις διαφορες τους και το που απευθυνονται θα καταλαβεις και γιατι υπαρχουν.
Αντε εαν το ψυρισεις πολυ στο ΜΤΒ θα αφαιρεσεις δυο (που παλι νομιζω οτι καποιος λογος θα υπαρχει που τις εχουν).
Παντως εκει που φαινεται πιο πολυ αυτο που λεω (για το πως περναει μετα η τεχνολογια σε μικροτερες σειρες και πεφτει η τιμη) φαινεται στην 11αρα 105 (βιαστηκε να την αναβαθμισει γιατι ετρωγε ξυλο απο τον ανταγωνισμο) και τωρα ειναι πολυ κοντα στην ultegra σε λειτουργια και εχει μεγαλο κενο με την tiagra.

Για το κεικ που λεγαμε πιο πανω η microshift ηταν υπολογισιμη πριν τρια χρονια και το ψιλοσκεφτοσουν τωρα ειναι εξω απο τον ανταγωνισμο γιατι εμεινε στασιμη.

xifias
Απών/απούσα

kktsol φαινεσαι ενημερωμενος τυπος.my point is οσον αφορα τις σειρες εχω την εντυπωση οτι μαζευεται ολο το τιμ κ καθονται κ σχεδιαζουν το τοπ ανταλακτικο για φετος που κανει πχ τις καλυτερες αλλαγες ταχυτητων χωρις μπερδεματα κλπ,κ απο κει κ επειτα του κανουν 3 τρυπες+κεραμικα ρουλεμαν για να ελαφρυνει κ αλλο (βλ.super record χειριστηρια) κ επειτα αρχιζουν κ το "χαλανε" σκοπιμα για να βγουν 5-6 υποδεεστερες σειρες που εχουν ολο κ πιο φθινουσα αποδοση,αρχικα βαρους,κ επειτα συμπεριφορας.
αν τυχει η "προοδος" να ειναι μεγαλη σε κατι,το σπανε σε περισσοτερες χρονιες.

ο μεσος χρηστης πιστευω ειναι υπερ καλυμενος με ενα σετ st-ef51 κ tourney ντεραγιε.το εχω δοκιμασει για αρκετα χλμ κ δουλευε παντα οπως επρεπε.κρινοντας απαυτο,κ το κοστος τους,εχουμε ενα δυσθεωρητο ποσο ακομα να δικαιολογησουμε σε ενα νεο ποδηλατο.κ πολλα ερχονται με τα απαραδεκτα revoshift που θαπρεπε να καταργηθουν με προεδρικο διαταγμα!

επισης αποριας αξιο ειναι οτι ενα μτβ ποδηλατο σου βγαινει πιο φτηνα απο ενα τρεκινγκ κ ακομα πιο φτηνα απο ενα φιτνες που ουτε υδραυλικα φρενα θαχει,ουτε αναρτηση με κλειδωμα,ουτε τπτ.2 vbrake σε μονοστεφανες ζαντες.οχι οτι ειναι αμεσα λαθος,αλλα θα περιμενε κανεις οτι με 300ε παιρνεις χαλαρα ενα τεοτιο ποδηλατο.αμ δε..
γιατι?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Για τα campagnolo δεν ξερω γιατι συνηθως δεν κανει τοσο φασαρια για τις τεχνολογιες που περναει.
Για shimano kai sram ομως η λογικη ειναι αλλιως. Βγαζω τις νεες τεχνολογιες και τις βαζω στην τοπ σειρα. Μετα απο ενα-δυο χρονια τις περναω και στην πιο κατω. Και μετα ακομα πιο κατω κτλ κτλ.
Δεν "χαλαω" για να βγαλω υποδυεστερες σειρες. Απλως δεν ειναι τοσο εξελιγμενες οσο οι πιο πανω απο αυτης.
Δες σαν παραδειγμα το μονο δισκοβραχιωνα μπροστα. Βγηκε μονο σαν χχ1. Αφου βρηκε ανταποκριση πηγαμε στο χ0. Φετος στο χ1. Φετος βγηκε και στον ανταγωνιστη σαν XTR. Υπαρχει ηδη πρωτοτυπο σαν ΧΤ (μαλλον 2016 θα βγει) και μετα θα παρει τον δρομο του. Πως η hollowtech II πια υπαρχει και σε alivio?

Επισης κατι τετοιο δεν εχει να κανει μονο με τον σχεδιασμο αλλα και με τις δοκιμες (μιλαμε για πολλα αχρηστα ωσπου να βγει το ενα σωστο).

Δες και παραπανω που λεω για τον "απλο" σκελετο.

Για το τελευταιο που λες.
fitness δεν παιρνεις (πολυ το κοστος τροχων κουρσας και σκελετου-πιρουνιου για να ειναι κατι σωστο) αλλα urban παιρνεις και μαλιστα με διπατες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αυτά όμως δεν απαντούν στο πως γίνεται ένα "απλό" ποδήλατο
να είναι τόσο ακριβό από τη στιγμή που τα εξαρτήματά του έ-
χουν καλύψει στο πολλαπλάσιο το όποιο κόστος έρευνας, σχε-
δίασης, διαφήμισης κτλ.

Δεν μιλάμε για XTR και αντίστοιχα high end μοντέλα. Μιλάμε
για τεχνολογίες που βγήκαν πριν 30-50 χρόνια και στις που-
λάνε σήμερα χρυσάφι.

Πόσο ήταν ποιά το κόστος της έρευνας και σχεδίασης σε 7άρι
σύστημα με βιδωτό ελεύθερο ώστε να στο πουλάνε 200-300 Ευρώ
σε ποδήλατο; Το οποίο ποδήλατο θα έχει quill λαιμό τεχνολο-
γίας 1821 και όχι το "συγχρονο" ahead με "μόλις" 20-30 χρό-
νια στην πλάτη του...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Πόσο ήταν ποιά το κόστος της έρευνας και σχεδίασης σε 7άρι
σύστημα με βιδωτό ελεύθερο ώστε να στο πουλάνε 200-300 Ευρώ
σε ποδήλατο; Το οποίο ποδήλατο θα έχει quill λαιμό τεχνολο-
γίας 1821 και όχι το "συγχρονο" ahead με "μόλις" 20-30 χρό-
νια στην πλάτη του...

Εαν ξερεις να ψαξεις σε αυτα τα λεφτα βρισκεις με ahead (και με εσωτερικα ποτηρια), με κλειστη μεσαια τριβη και, και, και οπως πρεπει να ειναι τελικα ενα ποδηλατο σε αυτα τα λεφτα σημερα. Το θεμα ειναι οτι δεν ξερουν-ξερουμε να ψαχνουμε ή βαριομαστε να ψαχνουμε και παιρνουμε αυτα που λες.

ΑΑπο την αλλη επειδη το θεμα δεν ειναι εκει αλλα κατα ποσο ειναι καποια πραγματα ακριβα ή οχι, εγραψα παραπανω οτι ειναι καποια που πληρωνεις κερατιατικα (σε ολα τα ειδη υπαρχει αυτο) και καποια που ειναι στην τιμη που πρεπει. Το δυσκολο ειναι να μπορεις να το ξεχωρισεις.
Δεν ειναι οπως λετε "μας κλεβουν" στα παντα, ουτε εγω λεω οτι αξιζουν τα παντα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Καταρχήν ο Κώστας ξεκίνησε με το: "για προσπάθησε ΕΔΩ, να φτιάξεις ΕΝΑ...."
Αυτό, σε σύγκριση με το πραγματικό: "για προσπάθησε Γιγαντα Shimano / Continental / Bell / οτιδήποτε, να φτιάξεις κάτι χιλιάδες από...." δεν έχει και πολύ σχέση.

Οι οικονομίες, τα μεγέθη, η οργάνωση, η τεχνογνωσία είναι αλλού.... και διαμορφώνει άλλα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΟΣΤΗ.
.
.
.
.
Δύο παραδείγματα, έτσι για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι:

- παλαιότερα είχαμε επεξεργαστές Η/Υ, με ονόματα 386 και 486 (ναι, είμαι παλιουρας...!!!χαχαχα). Η διαφορά τους ήταν η εξής. ΌΛΟΙ φτιάχνονταν ως "ακριβοί" 486, απλά σε κάποιες παρτίδες, ηθελημένα, ένα laser έκαιγε τον μαθηματικό συνεπεξεργαστή και έτσι προέκυπτε ο "φθηνός" 386.
Άρα μιλάμε για έναν γίγαντα, που φτιάχνει με ΦΘΗΝΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΑ έναν τύπο επεξεργαστή και μετά πληρώνει επιπλέον κόστος για να "χαντακώσει" τον ίδιο επεξεργαστή΄ωστε να προκύψει το "φτηνό" μοντέλο... που με την σειρά του (με την "παρουσία του") θα "εκτινάξει" την τιμή του ακριβού μοντέλου.

- ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (2015). Στην εταιρεία που δουλεύω αγοράσαμε νέο φωτοαντιγραφικό από ΜΕΓΑΑΑΑΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Το μοντέλο είναι έστω το "Χ". ΕΝΑ. ΜΟΝΑΔΙΚΟ. Ανάλογα με το πόσα χρήματα θα πληρώσεις, σου εγκαθιστούν το αντίστοιχο λογισμικό που φρενάρει ή όχι το μηχάνημα.
Αν πληρώσεις ψ €, παίρνεις το μηχάνημα με ταχύτητα πχ 25σελ. ανά λεπτό.
Αν πληρώσεις 2ψ €, παίρνεις το ΊΔΙΟ μηχάνημα, που απλά το λογισμικό του σου επιτρέπει να εκτυπώνεις σε ταχύτητα 35 σελ. ανά λεπτό. κλπ κλπ.

Αυτή είναι η παραγωγική διαδικασία κύριοι.

Ξεχάστε κόστος μεταφορικών, κόστος ανάπτυξης (σε τέτοια προϊόντα) και κόστος παραγωγής. Είναι πάρα μα πάρα πολύ φτηνά, σε σχέση με την τιμή του τελικού προϊόντος. Αλλού είναι το κόλπο.
Αν μιλούσαμε για φάρμακα, είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ τα πράγματα.
Αν μιλούσαμε για οπλικά συστήματα, για high tech προϊόντα, για νέα προϊόντα που τώρα πρωτολανσάρονται, ΟΚ, είναι αλλιώς.
Αλλά δεν μπορείς να μου ζητάς να σου χρυσοπληρώσω πχ "R&D" κόστη για 5 κολλημένους αλουμινοσωλήνες, που τους κολλάει robot, σε μια βιομηχανία στην Άπω Ανατολή, με πάμφθηνα κοστολόγια και κατά χιλιάδες κομμάτια.
Ή το ίδιο για ένα κομμάτι στρογγυλό βουλκανισμένο ελαστικό, με τεχνολογία του 1900 και πρώτη ύλη πιο φτηνή από τον αέρα που αναπνέω....., με μηχανήματα που παράγουν το ίδιο ακριβώς πράγμα κατά εκατομμύρια, εδώ και πολλές δεκαετίες.....

φτάνει πια η κοροϊδία.

Πάτε να δείτε και κάτι ντοκυμαντέρ για τα γνωστά sweat shops σε κάτι ινδίες και κίνες, για γνωστές και μη εξαιρετέες μάρκες της αγοράς.... εκεί να δείτε νεύρα που θα έχετε μετά....

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

- παλαιότερα είχαμε επεξεργαστές Η/Υ, με ονόματα 386 και 486 (ναι, είμαι παλιουρας...!!!χαχαχα). Η διαφορά τους ήταν η εξής. ΌΛΟΙ φτιάχνονταν ως "ακριβοί" 486, απλά σε κάποιες παρτίδες, ηθελημένα, ένα laser έκαιγε τον μαθηματικό συνεπεξεργαστή και έτσι προέκυπτε ο "φθηνός" 386.
Άρα μιλάμε για έναν γίγαντα, που φτιάχνει με ΦΘΗΝΑ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΑ έναν τύπο επεξεργαστή και μετά πληρώνει επιπλέον κόστος για να "χαντακώσει" τον ίδιο επεξεργαστή΄ωστε να προκύψει το "φτηνό" μοντέλο... που με την σειρά του (με την "παρουσία του") θα "εκτινάξει" την τιμή του ακριβού μοντέλου.


πρώτη φορά βλέπω να λες κάτι σωστό
γενικότερα ας μείνουμε όμως στα ποδήλατα

μπορεί κάποιος να μου πει γιατί το κέντρο της specialized Που είναι novatec το αγοράσεις στην 3πλάσια τιμή από ότι αν το αγοράσεις απευθείας από την Novatec
εκεί φαίνεται το πρόβλημα που συζητάμε
το γεγονός ότι η παλια 105 έχει γίνει tiagra είναι κλασικό φαινόμενο
:D

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Rocka Παλιά κλείδωναν κάρτες γραφικών και τις "ανεβαζες " με μηχανικό μολύβι (γεφυρώνοντας πίστες ) ή έπρεπε να μπεις σε βαθιά νερά για παίξεις

Σήμερα πάλι κλειδώνουν αλλα αφήνουν να ανέβεις σε επιδόσεις (με ασφάλεια για να χαζο χαρείς οτι έκανες κάτι ) γιατί πουλάει το "εκανα overclock " και η πιτσιρικαρία αγοράζει .

Το θέμα είναι οτι στην πληροφορική μπορώ να κάνω μια δουλειά (πχ επεξεργασία φωτογραφίας βίντεο ) με 600Ε και υπομονή παραχωρήσεις αλλα και με 1000Ε χωρίς ιδαίτερες παραχ. και 1000+ επαγγελματικά

Απλά εκει πέσανε οι τιμές, αυξήθηκαν οι επιλογές και άνοιξε η αγορά σε νέους παίκτες(ανταγωνιστικότητα ).

Στο ποδήλατο απο την άλλη ξεκινάμε απο τα 800+ και πάμε

πχ Ελληνική εταιρία σε κορυφαίο μοντέλο(βουνού. καρμπον κλπ) έβαλε τροχούς με 130Ε με κόστος 1500+ τελική τιμή .

το αν πέφτουν οι τιμές λόγο ζήτησης δεν εχει σημασία γιατί η τεχνολογία δεν εξελίσσετε γοργά αλλα με ρυθμούς χελώνας

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

scarpedico wrote:

το αν πέφτουν οι τιμές λόγο ζήτησης δεν εχει σημασία γιατί η τεχνολογία δεν εξελίσσετε γοργά αλλα με ρυθμούς χελώνας

στην ποδηλασία λόγο την ίδια την φύση της ποδηλασίας δεν μπορούμε εύκολα να δημιουργηθούν πραγματικές ανάγκες
δλδ ανακαλύπσαμε το σασμάν
το βελτιώσαμε
τώρα τι??
απλά παίζουμε με το σχήμα και με το βάρος κτλ κτλ κτλ
δύσκολα να βρεθεί κάτι καλό
οι μόνες βελτιώσεις που έχουν γίνει είναι στην μεσαία τριβή που αντικαταστάθηκε από Hollowtech 2 δισκοβραχίονα
αλλά και αυτό τι να βελτιώσεις???
προσπαθούν να βάλουν ηλεκτρονικές σειρές στο παιχνίδι κάτι που έπαιζε πριν καμιά 10ετία από mavic/campagnolo
η ερώτηση είναι γιατί??
η απάντηση είναι γιατί πλέον με την ποιότητα κτλ που έχουν οι μη-ηλεκτρονικές σειρές δεν υπάρχει λόγος να αναβαθμίσεις
δλδ για πιο λόγο να πάω από την 105 σε κάτι άλλο??
ενώ αν πάω σε ηλεκτρονική έχω λόγους
άσχετα αν δεν τους χρειάζομαι
λίγο η βαρεμάρα λίγο η ζήλια τσουπ πάνε τα λεφτά μας σε αναβάθμιση
και δεν μιλάμε για εξερέσεις
μιλάμε για αυτού που θέλουν ένα ποδήλατο για να κάνουν ποδήλατο
:D

στην πληρωφορική έχει ακόμα πολύ δρόμο μιας και μας δίνουν τις αναβαθμίσεις με το σταγονόμετρο για να μας έχουν πελάτες για χρόνια
και λόγο το ότι και στην πληροφορική στούκαραν
στρέφουν την αγορά σε tablet kai smartphone
πριν 5-6 χρόνια έγιναν μόδα τα λαπτοπ ενώ κανείς δεν χρειαζόταν φορητό
και η ιστορία δεν τελειώνει ποτέ

contact