Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί τα (μοντέρνα) ποδήλατα cyclocross έχουν φρένα τύπου cantilever τα οποία θα τα έλεγα ξεπερασμένα κ' όχι τόσο αποδοτικά όσον τα υδραυλικά δισκόφρενα;
Ακόμη, υπάρχουν άλλες ουσιαστικές διαφορές με ποδήλατα road &/or mtb, όσον αφορά αυτά τα ποδήλατα, ώστε να αποδίδουν καλύτερα στη λάσπή (αλλά) κ' στον δρόμο;
Δήμ.@.2.+./.!...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
και είπες να πιάσεις το cyclocross;
Τι ακριβώς ψάχνεις; :)
Τα Cyclocross φτιάχθηκαν επειδή είδαν ότι υπάρχει κόσμος
που θέλει να τρέχει με κούρσες στις λάσπες. Κόσμος αρκετός
για να βγάλουν λεφτά φτιάχνοντας την κατηγορία Cyclocross.
Δεν αποδίδουν καλύτερα στο δρόμο από τις κούρσες. Δεν αποδίδουν
καλύτερα στο χώμα από τα mountain. Όπως και τα ποδήλατα τριάθλου
έτσι και αυτά φτιάχθηκαν για συγκεκριμένο λόγο.
Όσο αφορά τα φρένα αν σκεφτείς με τη λογική του αγώνα και όχι
του χομπίστα που πάει βόλτα τα Σάββατα τότε θα καταλάβεις το
λόγο που θέλουν ένα απλό σύστημα φρένου που να μπορεί να
επισκευάζεται άμεσα.
Κατά τα άλλα, το google είναι φίλος μας.
Δεν επέτρεψαν στους αγώνες να φοράνε και δισκόφρενα???
Μπορεί να κάνω και λάθος!
Φοράνε δισκόφρενα αλλά είναι πάντα μηχανικά, έτσι ώστε να "πατιούνται" από απλούς λεβιέδες τύπου cantilever. Αν ήταν υδραυλικά τότε θα έπρεπε να υπάρχει cantilever με τεχνολογία υδραυλικού δισκόφρενου (κάτι που θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον τώρα που το σκέφτομαι...)
τα cantilevel φρένα δεν έχουν πρόβλημα με τις λάσπες όπως τα v-brake
δεν έχουν επιφάνεια για να μπουκώσουν
δεν υπάρχει λόγος στους αγώνες να φοράνε δισκόφρενα
και είναι και επικίνδυνο
Γιατί είναι επικίνδυνο; Υποτίθεται ότι τα δισκόφρενα αποδίδουν καλύτερα σε λάσπες, έχουν μικρότερη κόπωση και με αυτή τη λογική τα έβαλαν και στα MTB.
Μην πάς πολύ μακρυά.

Ψάξε να βρείς ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ φτερά (λαπσωτήρες) σε τέτοια ποδήλατα.
Εμένα ποιό πολύ θα με απασχολούσε να μην μασάω λάσπες για κανα 8ωρο..... και να μην τερματίζω σαν χεσμένος πατόκορφα.....
σωστά
απλά στα mtb δεν πάνε όλοι μαζί σε γκρούπ και δεν έχουν ομαδικές πτώσεις
για αυτό και στις κούρσες απαγορεύτικαν τα δισκόφρενα
γιατί κόβεις φέτες αν πέσεις σε γκρουπ που τα ποδήλατα έχουν δίσκους
ξενέρωσα άσχημα με αυτό που άκουσα για τους δίσκους... δεν το έιχα σκεφτεί καθόλου μα καθόλου.
εγώ είχα καταλάβει ότι τα δισκόφρενα αποδίδουν καλύτερα, έχουν πιό ισχυρό φρενάρισμα, γι'αυτό κ επικράτησαν.
δεν υπάρχει λόγος να μήν τα χρησιμοποιούν σε αγώνες, εκτός από το θέμα ασφάλειας που έθεσε ο πλάνετ. ίσα ίσα θα έπρεπε να τα προτιμούν αφού βελτιώνουν τις επιδώσεις.
σόρρυ αλλά δεν το κατάλαβα καθόλου αυτό. για πιά επιφάνεια μιλας.?.
δικαιολογίες γιατί βαριούντε να αναπτύξουν μιά νέα τεχνολογία. ο λόγος που δεν έχει ακόμη υδραυλικά στου δρόμου είναι οι μανέτες κ' το πηρούνι.
για τις μανέτες το θέμα είναι ότι πρέπει να ταιριάξουν με το καμπυλοτό τιμόνι κ' με την ήδη υπάρχουσα σχεδίαση που ενσωματώνει φρένα κ' ταχύτητες. εάν σκεφτέις ότι τις πουλάνε εώς κ' 500άρικο την μία... καταλαβαίνεις...
το πηρούνι του δρόμου λέει δεν αντέχει την ασυμετρική καταπόνηση την ώρα του φρεναρίσματος. κατά την γνώμη μου διότι τα ελαφρένουν υπερβολικά.
όσο για την μεγάλη ιδέα που είπες ψάξε trickstuff...
το v-brake έχει επιφάνεια μεγαλύτερη και γεμίζει λάσπη
τα canti έχουν σύρμα και δεν πιάνει εύκολα λάσπη
πειράζει που προτιμώ να μαθαίνω με συζήτηση παρά να διαβάζω ήδη στημένες σελίδες.?. να μορφωθώ θέλω. κ' να ξέρω αν συμφέρει να αλλάξω τύπο ποδήλατου σε κάνα δυό χρόνια. ξέρω, έχουμε χρόνο μέχρι τότε...
ικανοποιητική η απάντηση σου για την κατηγορία. κ' έπρεπε να το είχα σκεφτεί νωρίτερα. είναι όμως καλός συμβιβασμός μεταξύ των δύο κόσμων.?. αυτό με ενδιαφέρει...
επειδή δεν έχω την λογική του αγώνα, απ'ό,τι φαίνετε, πές αν υπάρχει άλλος λόγος εκτός απο τον καθαρισμό. σαν τι επισκευή δλδ.?. μα, τα δισκόφρενα είναι πιό αξιόπιστα κ' παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα. ιδιαιτέρως αν είναι υδραυλικά.
Παρουσιάζουν λιγότερα προβλήματα όταν τα έχουμε για
να κάνουμε το χόμπι μας όμορφα και ωραία. Όταν όμως
είσαι αθλητής, έχεις λιώσει στην προπόνηση και περι-
μένεις 10-12 γαμημένους αγώνες όλοι τη χρονιά για να
τρέξεις (και να πάρεις φράγκα), το τελευταίο πράγμα
που θες είναι να βγεις εκτός αγώνα για μαλακία λόγο.
Φαντάσου να πιαστεί κάπου το σωληνάκι του υδραυλικού
και να κοπεί. Φαντάσου να παγώσουν τα φρένα και να
κολλήσουν. Φαντάσου να χτυπήσεις και να στραβώσει
ο δίσκος. Γενικά φαντάσου να οδηγάς με το άγχος ότι
αν συμβεί κάτι στα φρένα δεν επισκευάζεται στο δρόμο
οπότε χαιρετάς των αγώνα.
Καλά τα υδραυλικά για ακραίες συνθήκες με λάσπες και
πολλά νερά αλλά πολλές φορές μας ενδιαφέρει η απλότητα
και η ευκολία επισκευής. Επίσης, ο λόγος που δεν έχουν
υδραυλικά σε κούρσες ειναι ότι τα υδραυλικά είναι αχρείαστα
σε συνθήκες δρόμου και το μόνο που κάνουν είναι να σου
προσθέτουν περιτό βάρος και να κάνουν την επισκευή στο
δρόμο μάλλον αδύνατη. Επιπλέον τα φρένα που έχουν οι
κούρσες είναι πάρα πάρα πολύ δυνατά.
Κατά τα άλλα σαν κατηγορία ποδηλάτου το Cyclocross θα τα
προτιμήσεις εαν σε θες να φορέσεις φαρδύτερο ελαστικό από
το 23/24c, λασπωτήρες, να έχεις λίγοτερο σκυφτή στάση.
Το σημαντικότερα για εμένα είναι το διαφορετικό γρανάζωμα.
To σύνηθες είναι 36-46 το οποίο βολεύει καλύτερα σε αστική
μετακίνηση από το 34-50 ή το 39-52. Σε πορεία όμως με ευθείες
χάνει αρκετά.
History-
The sport of cyclocross began at the ends of the 19th century in France. Its creator was a French soldier named Daniel Gousseau , who frequently rode his bicycle over the rough trails and difficult obstacles to maintain cycling fitness during the winter months. Generals on horseback observed this strange discipline and moved quickly to train the French Army troops on bikes.
να προσθεσω οτι οι πρωτοι αγωνες στη χωρα μας στη ποδηλασια ηταν κυριως cyclocross μιας και αναγκαστικα καναν αγωνες με κουρσες σε αλανες χωραφια και κατσαβραχα!
Κάπου κάπως κάποτε ένας τρελός έκανε ποδήλατο το χειμώνα
στους καράδρομους της Άνω Ραχούλας στης Γαλλία και εγένετο
Cyclocross.... Πάλι καλά που δε μας λένε ότι ανακάλυψε και
τη "χειμερινή ποδηλασία σε χωματόδρομους"....
Έτρεχε με ειδικό "Cyclocross" ποδήλατο ή με ότι είχε στην
κατοχή του; Γενικά μεικτούς αγώνες με λάσπες, κουβάλημα
και περπάτημα έκαναν από πολύ παλιά. Το θέμα είναι εαν
έτρεχαν με ότι ποδήλατα δρόμου είχαν ή αν τους είχαν
φτιάξει από τότε την ειδική κατηγορία "Cyclocross".
σημαντική η παρατήρηση για το γρανάζωμα. είναι θέμα το οποίο δεν έχω απευθύνει ποτέ μου ακόμη...
η στάση είναι ο σημαντικότερος λόγος πιστεύω για να το σκεφτεί κανείς, εάν όντως προσφέρει περισσότερη άνεση.
το ζήτημα των φρένων παραμένει ανοιχτό τελικά βλέπω.
ευχαριστώ πάντως,.,
Αν δοκιμάσεις καλά φρένα κούρσας θα σου φύγουν
όλες οι αμφιβολίες για την απόδοσή τους. Είναι
πολύ ισχυρά και σε μάρκες όπως Campagnolo τα
κοκαλώνεις με 2 δάχτυλα.
...υπ'όψ'ήν...
τα canti έχουν άλλο λόγο υπάρξης στις cyclocross κούρσες
αυτά που λες (που σου είχα πει να βάλεις και δεν ήθελες)
είναι για κλασικές κούρσες
που ακόμα και να έμπαιναν στα πρώτα 10 μέτρα θα γέμιζαν με λάσπες
ουσιαστικά τα canti δεν μπουκόνουν με λάσπες
για αυτό και μπαίνουν στις cyclocross κούρσες αντί για τα πιο δυνατά v-brakes
Το ότι λόγω της μικρής διάρκειας των αγώνων cyclocross θα ήταν δύσκολο να επισκευαστούν τα δισκόφρενα δν το είχα καν σκεφτεί...πολύ σωστό!
Όμως επειδή πολλά είπαμε για λάσπες μπούκωμα φρένων κτλ κτλ μην ξεχνάμε ότι τα cyclocross σχεδιάστηκαν με γνώμονα τα μονίμως λασπωμένα terrain της βόρειας ευρώπης (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία κτλ κτλ), οπότε ουδεμία σχέση έχει το περιβάλλον και το είδος των off road διαδρομών εδώ. Επίσης νομίζω ότι τα ποδήλατα αυτά στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου διαδεδομένα (ακόμη) σε επίπεδο αγώνων αλλά η κύρια χρήση τους είναι για commuting και χωματάκι σε επίπεδο δασικού-βόλτας. Οπότε ξεχνάμε τα πάντα περί ασφάλειας και group που αμα πέσει κάποιος την κάτσαμε, φοράμε δισκόφρενα που είναι (κατά τη γνώμη μου πάντα) πολύ πιο όμορφα, πάμε τη βολτίτσα μας...κι αν σφάξουμε και κανέναν πέφτοντας...λεηλατούμε το κουφάρι του και πέρνουμε το bike του σαν λάφυρο

Με τις λάσπες είναι ξεκάθαρο. Το όρι δεν έχουν
γέφυρα τα Cantilever είναι τεράστιο πλεονέκτημα.
Απλά σε κάποια στιγή τέθηκε ερώτημα για κούρσες
και δισκόφρενα, γι' αυτό και έγραψα ότι έγραψα.
Σωστά τα λες, απλώς η εταιρίες τα έβγαλαν για
τους αγώνες γι αυτό και τα Cantilever. To ότι
τα αγοράζουν και χομπίστες ίσως οδηγήσει στο
μέλλον πιο πολλές εταιρίες να βγάζουν και
ένα μοντέλο με δισκόφρενα.
βασικά, εγώ είμαι Βέλγιο παιδιά, οπότε η υγρασία είναι μόνιμος παράγοντας...
άλλα έχουμε κ' εδώ δρόμους οπότε το cyclocross βλέπουμε... ίσως...
Δημ.@.2.+./.!/./...
****************************************************************************
-