Mία απορία για τις βαλβίδες ελαστικών.

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Μήπως μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί λέγεται ότι οι γαλλικές βαλβίδες στα ελαστικά ( presta δεν τις λένε; ) είναι, και καλά, καλύτερες από τις άλλες;
Προσωπικά η μόνη διαφορά που παρατήρησα είναι ότι οι γαλλικές είχαν πρόβλημα με την τρόμπα, ( αν δεν έχει το κατάλληλο στόμιο δεν εφαρμόζει σε αυτές) και ότι δεν μπορούσα να φουσκώσω με αυτές σε βενζινάδικο στις τρόμπες για τα αυτοκίνητα που έχουν το μανόμετρο επάνω. Δεν είδα δηλαδή κάποια άλλη εμφανή διαφορά. Το ίδιο γρήγορα φουσκώνουν το λάστιχο και οι δύο τύποι, αρκεί φυσικά να έχεις την κατάλληλη τρόμπα.
Υπάρχουν κάποια υπέρ σε αυτές τις βαλβίδες που να δικαιολογούν την φήμη τους ή είναι καθαρά θέμα γούστου;
( και για να μην μου πείτε ότι είμαι προκατειλημμένη την δεδομένη στιγμή έχω στο ποδήλατο μου μία σαμπρέλα με γαλλική βαλβίδα και μία με αυτή που είναι τύπου αυτοκινήτου).

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
AMAN
Απών/απούσα
marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Πάντως και πάλι δεν εντόπισαν, σε αυτήν την συζήτηση, κάποια διαφορά που να δικαιολογεί την φήμη που έχουν οι presta. Λένε ότι αν όλα πάνε κατ' ευχήν η βαλβίδα αυτή σου ανεβάζει μεγαλύτερη πίεση με λιγότερο κόπο, αν φυσικά φουσκώνεις με χειροκίνητη τρόμπα, αλλά οι περισσότεροι έλεγαν ότι είχαν πρόβλημα με τις τρόμπες και τους αντάπτορες που ταιριάζουν στις presta και ότι στο πλείστο των περιπτώσεων οι συνθήκες δεν ήταν και τόοοοσο ιδανικές ώστε να φανούν τα προτερήματα αυτής της βαλβίδας. ( κάποιων δηλαδή τους έσπασαν οι βαλβίδες, ή δεν δούλεψε ο αντάπτορας, ή δεν είχαν την κατάλληλη τρόμπα όταν την χρειάστηκαν στον δρόμο).

Τέλος πάντων δεν έχει και τόση σημασία. Απλά είχα την απορία.. Ευχαριστώ..

ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα

οι βαλβίδες scrader αποκλείονται από τα ποδήλατα δρόμου, λόγω στενής στεφάνης

http://en.wikipedia.org/wiki/Presta_valve

""
Presta valves vs. Schrader

Whereas Schrader valves are almost universal on car tires, on bicycle tires either Schrader or Presta valves are found. Both types are good at sealing high pressures. Their chief differences are that Schrader valves are larger and have springs that close the valve except when the pin is depressed. Schrader valves are used in a wide variety of compressed gas and compressed liquid applications.
Compared to Presta valves, Schrader valves used for bicycle tires have a greater diameter, requiring a larger diameter hole in a bicycle rim. While not a concern on wider bike rims, it will weaken a narrow wheel rim, precluding their use on racing bicycles. Another disadvantage of the Schrader is that the air chuck must depress the spring-loaded pin before air can flow during inflation, whereas the Presta valve relies solely on internal air pressure to keep it shut. This means that some air is lost while attaching and detaching pumps to Schrader valves.
A rim drilled for Presta valves may be converted to accept Schraders by drilling with a 21/64" bit, but care must be taken to de-burr the resulting hole to prevent damage to the tire and innertube.
Screw-on adapters are available at bike shops to give a Presta valve the diameter required for using standard air fittings.
""

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Είναι δηλαδή ειδικές για κούρσες.. ( άσχετο.. εγώ γιατί είχα και τέτοιες - κάποιες τις άλλαξα μαζί με την σαμπρέλα- στο δικό μου ποδήλατο;;).

Τέλος πάντων .. όπως είπα και πριν απλά είχα την απορία. Προσωπικά προτιμώ τις Schrader αν και έχω αγοράσει χειροκίνητη τρόμπα που έχει στόμιο και για τις presta, γιατί συνήθως φουσκώνω τα λάστιχα σε βενζινάδικα επειδή έχουν το μανόμετρο εκεί και ξέρω ότι στα σίγουρα βάζω την σωστή πίεση. ( πάντως τα δικά μου λάστιχα δεν θέλουν τόση πολλή πίεση.. μέχρι 65 psi θέλουν).

Πολλά ευχαριστώ :)

ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα

είναι όπως το λες, οι schrader βολεύουν όταν φουσκώνεις στα βενζινάδικα, βλέπεις ακριβώς την πίεση.

έχω δοκιμάσει όλων των τύπων τις βαλβίδες, μέχρι πρόσφατα το παλιό mountain της κόρης μου (δεκαετίας) είχε σαμπρέλα με βαλβίδα dunlop (με "μακαρόνι") αρχαιολογικής αξίας.
Οι schrader που έχω στα mountain (3 δόξα, τον πανάγαθο) φουσκώνουν πάρα πολύ δύσκολα με τη μικρή τρόμπα χεριού που κουβαλάω πάντα μαζί μου, ενώ οι πρεστα της κούρσας φουσκώνουν πανεύκολα, αν και δε νομίζω ότι μπορώ με το χέρι να φτάσω τα 120 psi.
Γι' αυτό και αγόρασα κομπρεσοράκι με αντάπτορα και μανόμετρο και ξέρω πόσο αέρα βάζω σε όλα. Η τρόμπα όμως χρειάζεται για να επιστρέφω σίγουρα σπίτι, με την κούρσα παθαίνω συχνά φούιτ. (Παρεμπιπτόντως, σήμερα πάτησα πάλι γυαλάκια από σπασμένο μπουκάλι μπύρας στον ποδηλατόδρομο του ατσαλάκωτου).

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

οι γαλλικές δέχονται μεγαλύτερη πίεση
και δεν χάνουν τον αέρα τους
στις κούρσες συνηθίζονται γιατί
τα ελαστικά τους παίρνουν πολλά psi
και αν χάσουν λίγο αέρα δεν πάει το ποδήλατο
και έχουν μεγάλο profil ζάντας
οι αυτοκινήτου έχουν πλεονέκτημα ότι φουσκώνουν στα βενζινάδικα

@ccr
η κούρσα θέλει λιγότερο αέρα νομίζω

δοκίμασε με τρόμπα που παίρνει πολλά Psi δεν είναι όλες οι τρόμπες για πολλά Psi

ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα

το vittoria rubino που έβαλα πρόσφατα, αφού τα προηγούμενα conti έγιναν κόσκινο από ... τις μπύρες, γράφουν 120 - 150 psi, βάζω 120 για να είναι λίγο πιο άνετα.
με την τρόμπα φτάνω μέχρι 80 που αρκούν για να επιστρέψω τσούπου τσούπου σπίτι.
έχουμε αυτά τα λάστιχα στα ποδήλατα της οικογένειας
διάσταση-διάμxπλάτος Περίμετρος Πίεση
54-559 26x1,95 2114 30-55
47-559 26x1,75 2070
50-559 26x1,90 2089 40-65
23-622 700x23 2133 100 -150

orck
Απών/απούσα

Και τα δικα μου τα Vitoria zafiro (φτηνο ελαστικο κουρσας κοστους 9,8€ το ενα) λεει μεγιστη πιεση τα 130psi, τα ακριβα tubular (χωρις σαμπρελα) παει μεχρι 200psi, πως το φουσκωνεις τοσο πολυ δεν ξερω...

Απο που πηρες τα rubino και ποσο εδωσες;

ccr
Εικόνα ccr
Απών/απούσα

2x20=40€ από το "Ποδηλατόραμα" (Θεσσαλονίκη)

Andreas_p
Εικόνα Andreas_p
Απών/απούσα

παιδια πως βλέπω την πίεση σε ένα λαστιχο που εχει τέτοια βαλβίδα;

έβαλα τον αντάπτορα πάνω και μπορούσα να το φουσκώσω όμως δεν μου έβγαζε τι πίεση έχει το λάστιχο, δεν δεν έδινε αέρα προς τα έξω...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

θα σου γράψω τι κάνουν οι ποδηλάτες.... (που δεν είμαστε ΙΧήδες).

Πριν βάλεις αέρα, πιέζεις λίγο την βαλβίδα (ειδικά στις γαλλικές / presta) να φύγει λίγος αέρας, ώστε να βεβαιωθείς ότι έχει ανοίξει η βαλβίδα.
Άρα είναι δεδομένο ότι έχεις χαμηλότερη από την "κανονική" πίεση.
Και μετά απλά συμπληρώνεις μέχρι την "κανονική".

Άρα, στα ποδήλατα, ο όρος "τσεκάρω την πίεση" δεν είναι και πολύ δόκιμος. Συνήθως ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΠΙΕΣΗ.
Το "τσεκάρισμα" ... και καλά.... γίνεται με το χέρι.... πιέζοντας ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΕΛΜΑ του ελαστικού (και όχι τα πλαινά). Πράγμα το οποίο προϋποθέτει ΕΜΠΕΙΡΙΑ και ΚΑΛΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΧΕΡΙ.... (κοινώς... άστα να πάνε...ή με άλλα λόγια ... ξέχνα το).

Αφαιρείς ελάχιστο αέρα (πιέζοντας την βαλβίδα) και μετά ΠΡΟΣΘΕΤΕΙΣ. Έτσι "τσεκάρουμε"....

Andreas_p
Εικόνα Andreas_p
Απών/απούσα

οποτε δεν μπορω να δω τι πιεση εχει το λαστιχο με καποιον τροπο;

δλδ σε ενα κουρσακι που θελει 150 πιεση πως στο καλο θα καταλαβω αν εχει τη σωστη;

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

Θα το δείς από το μανόμετρο της τρόμπας (δαπέδου. Οι άλλες...είπαμε), όταν αρχίσεις να φουσκώνεις.
150 psi?!? Πισταδόρος είσαι? Εγώ που είμαι και βαρύς και φορτωμένος (σακκίδιο) με 110 - 120 είμαι μια χαρά...

Andreas_p
Εικόνα Andreas_p
Απών/απούσα

χαχαχ γενικά το λέω...

οπότε θέλω τρόμπα δαπέδου για να το δω αυτο; στο ποδηλαταδικο που προσπαθησα να το φουσκωσω δεν εβγαζε πιεση το μανομετρο και μ πε ο ιδιοκτητης πως δεν ειναι σαν του αυτοκινητου να βγαλει αερα γιαυτο δεν λεει πιεση...