To ποδήλατo στο μέλλον! "New Designs"

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
BikeDesigner
Απών/απούσα

To Ποδήλατo στο Μέλλον! "New Designs"
Δεν θα περιμένουμε για Πολύ περίπου 6 με 7 χρόνια θα εχουμε αυτα τα concepts ζωντάνα στα πόδια μας! Το Ποδήλατο Αλλάζει!
Καινούρια Υλικα οπως το Polycarbonate είναι 3 φορές ποιό ελαφρύ απο το αλουμίνιο!
Δείτε το Tango το σπαστο το οποιο γινέτε σχεδόν μια ρόδα!

Tango Σπαστό
TangoTangoTango

Bike 2 Με Μπαταρία χωρις αλυσίδα

bike 2bike 2bike 2

Polycarbonate

polycarbonatepolycarbonatepolycarbonate

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

OYAOY

karouvag
Εικόνα karouvag
Απών/απούσα

Το κιτρινακι σκιζει.......

karouvag
Εικόνα karouvag
Απών/απούσα

MOON 2.0

di-mk1
Εικόνα di-mk1
Απών/απούσα

Xάλια μαύρα, δε θα πάρω...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

λέτε ο obree να ήταν τόσο μπροστά
http://farm3.staticflickr.com/2344/3669449525_ddb0a459aa_z.jpg

Wicca
Απών/απούσα

Από ντιζάιν σκίζουν αλλά από την μεριά της χρηστικότητας δεν μου φαίνεται να στέκονται και πολύ καλά..

Αυτό ειδικά το glide, πως το πουλάνε δηλαδή; Αμιγώς custom;; Δεν μπορείς να αλλάξεις/κουνήσεις/ρυθμίσεις τίποτα εκεί πάνω.

Γενικότερα αυτό που είναι κάπως σπαστικό στους σχεδιαστές, είναι το γεγονός ότι κυνηγάνε τα εντυπωσιακά σχέδια, αλλά στις περισσότερες από τις περιπτώσεις το τελικό αποτέλεσμα είναι για να το κοιτάς και όχι για να το χρησιμοποιείς.

Παραδείγματα ( σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης):

Τραπεζαρία:
.

Ή αλλιώς, πως να φεύγουν τα πιάτα από το τραπέζι

Καρέκλες:

.

Όποιος καταλάβει πως κάθεται κάποιος σε αυτή την καρέκλα να μας το πει.

Άλλη καρέκλα:

.

Βρείτε ποια διαφορά έχει από το να καθίσεις στο πάτωμα.

Αυτά υποτίθεται ότι είναι καναπέδες:

.

Εδώ περιττεύουν τα σχόλια.. Αυτός που το σχεδίασε κοιμήθηκε ποτέ σε αυτό το κρεβάτι;; (πολύ θα ήθελα να μάθω πως)

.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

.... κάποια είναι απλά design concepts.... δείχνουν πόσο μακρυά μπορεί να φτάσει η φαντασία του σχεδιαστή....
από την άλλη φαντάζοαμι ότι πριν 5 χρόνια τα ίδια θα λέγανε και για το strida..... "τι 'ναι τούτο"... αλλά η αγορά έδειξε άλλα.
.
.
.
πάντος είναι να αναρωτιέται κανείς, έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα στην σημερινή εποχή, όλες οι χρηστικές συσκευές... το ποδήλατο αν το καλοσκεφτείς έχει μείνει "πίσω":
αλυσίδα, δυο ρόδες, πετάλια, σέλα, τιμόνι, σκελετός με τα δύο κλασσικά τρίγωνα..... καμιά ΣΟΒΑΡΗ καινοτομία.
Άντε λίγο με τα υλικά παίξανε, ατσάλι -> κράμματα -> αλουμίνια -> carbon -> τιτάνιο -> μπαμπού, άντε να βάλουμε και κανα άλλο πολυμερές και μέχρι εκεί....

diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

εκτός από το ντιζαϊν αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι το υβριδικό με μπαταρία χωρίς αλυσίδα . Ενδιαφέρον όχι τόσο σαν ποδήλατο αλλά ως τρόπος ώθησης. Κάνοντας πετάλι βέβαια δεν μεταδίδεται δύναμη στους τροχούς, αλλά τίθεται σε κίνηση το δυναμό που παράγει ρεύμα για το μοτέρ αλλά ταυτόχρονα φορτίζει και τη μπαταρία. Θα μπορούσε να βρεί εφαρμογή και σε άλλα οχήματα π.χ. τετράτροχα.

Wicca
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
.... κάποια είναι απλά design concepts.... δείχνουν πόσο μακρυά μπορεί να φτάσει η φαντασία του σχεδιαστή....
από την άλλη φαντάζοαμι ότι πριν 5 χρόνια τα ίδια θα λέγανε και για το strida..... "τι 'ναι τούτο"... αλλά η αγορά έδειξε άλλα.
.
.
.
πάντος είναι να αναρωτιέται κανείς, έχουν αλλάξει σχεδόν τα πάντα στην σημερινή εποχή, όλες οι χρηστικές συσκευές... το ποδήλατο αν το καλοσκεφτείς έχει μείνει "πίσω":
αλυσίδα, δυο ρόδες, πετάλια, σέλα, τιμόνι, σκελετός με τα δύο κλασσικά τρίγωνα..... καμιά ΣΟΒΑΡΗ καινοτομία.
Άντε λίγο με τα υλικά παίξανε, ατσάλι -> κράμματα -> αλουμίνια -> carbon -> τιτάνιο -> μπαμπού, άντε να βάλουμε και κανα άλλο πολυμερές και μέχρι εκεί....

Για μένα η καινοτομία και ο σχεδιασμός, ( design) είναι αυτό ακριβώς.

Η βελτίωση της χρηστικότητας, λειτουργίας και απόδοσης κάποιου αντικειμένου. Και εμπεριέχει μέσα και τον σχεδιασμό αφού στα ποδήλατα τα νέα πλαίσια είναι μακράν πιο αεροδυναμικά και ελαφρά και και .... Όμως βασίζονται στο βασικό μοντέλο που απέδειξε διαχρονικά την αξία του. Σκελετός με δύο τρίγωνα, δύο ρόδες, πετάλια κτλ.

Η αγορά δεν αποτελεί κριτήριο για το πόσο επιτυχημένο είναι κάτι νέο.
Άλλωστε ζούμε σε μία κοινωνία που διακατέχεται από το σύνδρομο της νεότητας/νεωτερικότητας/του μοντέρνου.

Αυτά τα παραδείγματα που έφερα πιο πάνω δεν είναι χρησιμοποιήσιμα. Οι σχεδιαστές τους ανάλωσαν φαιά ουσία για να φτιάξουν ενδεχομένως όμορφα ή πρωτότυπα πράγματα που στερούνται όμως της λειτουργίας για την οποία υποτίθεται ότι σχεδιάστηκαν. Είναι τραπέζι χωρίς επιφάνειες για να ακουμπήσεις το πιάτο σου, καρέκλα που δεν είναι αναπαυτική, καρέκλα που δεν ξέρεις πως να καθίσεις, κρεβάτι που δεν χωράς να κοιμηθείς και άμα το κάνεις θα ξυπνήσεις με λουμπάγκο.

Ωραίο σχέδιο είναι το απλό που πληρεί τις προϋποθέσεις για τις οποίες σχεδιάστηκε.
Σε ένα τραπέζι είναι αυτο:

.

Τέσσερα πόδια επιφάνεια για να ακουμπάς. ( και μινιμαλιστικό που εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει.. αλλά εν πάση περιπτώσει κάνει την δουλειά για την οποία φτιάχτηκε).

Σε ένα αγωνιστικό π.χ ποδήλατο είναι αυτό: ( ενδεικτικό το παράδειγμα)

.

που πληρεί όλες τις προδιαγραφές για χρήση και επιδόσεις από έναν αθλητή, και έχει ενσωματώσει μέσα και όλες τις σύγχρονες βελτιώσεις για να είναι πιο αποδοτικό.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

το pinarello που δείχνεις είναι ένα απλό ποδήλατο. Η μόνη καινοτομία μάλλον έγκειται στο υλικό κατασκευής του και στις ταχύτητές του.
Αν πας 50 χρόνια πίσω, αντίστοιχα (μορφολογικά) ποδήλατα θα βρεις.
Το απλό επίπεδο ορθογώνιο τραπέζι με τα 4 πόδια είναι ίδιο και απαράλλαχτο εδώ και κάτι χιλιετίες.
Απλές λύσεις για να καλύψουν απλές ανάγκες.
Αν όμως θέλεις να βγάλεις το ψωμία σου (το 2012), αν θέλεις να αποδείξεις που μπορεί να φτάσει η ανθρώπινη δημιουργικότητα, η φαντασία, η μηχανική (engineering), η τεχνολογία υλικών, μάλλον θα πρέπει να βγάλεις τραπέζι χωρίς επίπεδες επιφάνεις, ποδήλατο χωρίς αλυσίδα και με μιάμιση ρόδα, πιρούνι χωρίς δόντια, μπάλα με γωνίες κλπ κλπ κλπ.

Το industrial design είναι μια από τις πολλές όψεις του νομίσματος.... (είπαμε, στο 2012 το νόμισμα πρέπει να έχει πολλές όψεις, όχι μόνο 2... )
Υπάρχουν και άλλες εκδοχές του design, με μεγαλύτερη έμφαση στην καλλιτεχνική αποτύπωση του κόσμου μας, παρά στο πραγματικό, στο χρηστικό, στο καθημερινό.

Ο κόσμος τελικά θα ήταν πολύ βαρετός χωρίς το τρεμουλιαστό πιρούνι του dοgma.....

kynhgos77
Απών/απούσα

Eιμαι δεκτικος σε καθε σχεδιασμο - κατασκευη ποδηλατου εφοσον πληρει τις παρακατω απαιτησεις.
Επειδη λοιπον το ποδηατο χαρακτηριζετε κυριως απο την χρηστικοτητα και την απλοτητα στην μετακινηση θελω:
Να μπορω να βρισκω ευκολα ανταλλακτικα απο μια μεγαλη γκαμα τιμων.
Να μου δινει την δυαντοτητα με καποια φθηνα εργαλεια να του κανω την οποιαδηποτε αλλαγη - μετατροπη - επισκευη - συντηρηση.
Με 2-3 εργαλειακια να μπορω να επισκευασω το 99% των βλαβων που θα πρικειψουν στον δρομο.
Να μπορω να μεταφερω τα περιφερειακα σε αλλο σκελετο.

Οποιαδηποτε αλλη κατασκευη που απομακρυνεται απο τα παραπανω απορριπτεται χωρις δευτερη σκεψη.

Wicca
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Αν όμως θέλεις να βγάλεις το ψωμία σου (το 2012), αν θέλεις να αποδείξεις που μπορεί να φτάσει η ανθρώπινη δημιουργικότητα, η φαντασία, η μηχανική (engineering), η τεχνολογία υλικών, μάλλον θα πρέπει να βγάλεις τραπέζι χωρίς επίπεδες επιφάνεις, ποδήλατο χωρίς αλυσίδα και με μιάμιση ρόδα, πιρούνι χωρίς δόντια, μπάλα με γωνίες κλπ κλπ κλπ. [...]

Υπάρχουν και άλλες εκδοχές του design, με μεγαλύτερη έμφαση στην καλλιτεχνική αποτύπωση του κόσμου μας, παρά στο πραγματικό, στο χρηστικό, στο καθημερινό.

Μιλάμε για design που γίνεται για καλλιτεχνικούς λόγους ή για εφαρμοσμένο σχεδιασμό;
Στην πρώτη περίπτωση δεν πειράζει και αν δεν υπάρχει καμία χρηστικότητα αλλά δεν είναι η συγκεκριμένη περίπτωση το θέμα της συζήτησης μας.

Για να σου εξηγήσω καλύτερα τι λέω: Θα αγόραζες ποτέ ένα ποδήλατο που δεν θα μπορούσες να το χρησιμοποιήσεις, απλά για να το κοιτάς και να απολαμβάνεις τις ωραίες του γραμμές, τις τετράγωνες π.χ ρόδες του και τους δίσκους του χωρίς αλυσίδα; ( δεν το λέω ειρωνικά.. σοβαρά το λέω).

Τι νόημα έχει ένα ποδήλατο που δεν τσουλάει; Γιατί να σπαταλήσει κάποιος τον χρόνο του για να το σχεδιάσει;

Θέλω να πω ότι υπάρχουν αντικείμενα που φτιάχνονται εξ ορισμού για να χρησιμοποιηθούν, και κάποια για να τα βλέπουμε. Το να μπερδεύουμε όμως τη μία κατηγορία με την άλλη είναι απλά άκυρο..

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

αν ρίξεις μια ματιά σε όλα τα "νέα" ποδήλατα στο παρόν ποστ, δεν νομίζω ότι θα δεις κάποιο που δεν είναι "ποδηλατίσιμο"...
Όλα μια χαρά "λειτουργικά" είναι.
Τώρα αν είναι εύχρηστα, αποδοτικά, οικονομικά, "κυκλοφορίσιμα" κλπ κλπ είναι άλλο (μεγάλο) θέμα.

όπως ξανάγραψα, υπάρχουν designs και designs.
Όλα μπορεί να είναι εφαρμοσμένα. Δεν είναι για να κρεμιούνται σε τοίχους, αλλά κάποια είναι "προχώωωωωωω".....

wp