Συγγνώμη αν ποστάρω λάθος, αλλά δεν ξέρω που να βάλω το εξής ερώτημα μου:
- γιατί στα ποδήλατα τριάθλου η σέλλα πρέπει να πηγαίνει όσο πιό μπορστά γίνεται; κ' ο ποδηλάτης να κάθεται στην μύτη αυτής;
το παλουκόσελλο είναι ουσιαστικά κατακόρυφο! για ποιό λόγο; τι προσφέρει;
κ', επίσης,
- τι άλλη διαφορά με ένα κλασικό ποδήλατο δρόμου έχει ένα ποδήλατο τριάθλου;
όντως επιτρέπει (σημαντική) διαφορά / (πολύ) μεγαλύτερες ταχύτητες;
Δήμ.@.2.+./.!...
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
όσο πιο μπροστά έχεις την σέλα τόσο πιο αποδοτικό πηδάλι έχεις
βέβαια θα πρέπει να αντέχει και το πόδι γιατί αλλιώς θα σακατέψεις τα γόνατα σου
το ποδήλατο τριάθλου είναι κατά γενική ομολογία πιο μαζεμένο πιο αεροδυναμικό
θεωριτικά και πιο κουραστικό
βέβαια στον τρίαθλο δεν κάνουν μεγάλες αποστάσεις αν εξερέσεις το ironman Που κάνουν 120 χλμ αν δεν κάνω λάθος
γενικότερα πολύ ιδιαίτερη κατηγορία τα ποδήλατα τριάθλου
και πολύ λίγοι βγάζουν καθαρά ποδήλατα τριάθλου
Το ποδήλατο τριάθλου είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να
βοηθά τους τριαθλητές. Η θέση της σέλας είναι τέτοια
ώστε να έχεις τη μέγιστη απόδοση όταν κατεβαίνεις από
το ποδήλατο και ξεκινάς το τρέξιμο. Έχει να κάνει με
το ποιούς μύες ενεργοποιεί λόγω της διαφορετικής θέσης
του σώματος.
Γενικά όσο πιο μπροστά και κάθετα έρχεσαι, τόσο πιο
πολύ δουλεύουν οι γλουτοί συγκριτικά με τους τετρακέ-
φαλους. Έτσι όταν κατεβαίνεις από το ποδήλατο και
ξεκινάς κολλητά το τρέξιμο οι τετρακέφαλοι είναι
ξεκούραστοι και μπορείς να τρέξεις κανονικα.
Με λίγα λόγια, είναι ποδήλατο συγκεκριμένης χρήσης
για συγκεκριμένο άθλημα σχεδιασμένο ώστε να ευνοεί
τη μετάβαση από το ποδηλατικό σκέλος στο σκέλος του
τρεξίματος.
@eaglos
δεν το ήξερα αυτό
όντως ενδιαφέρον
δεν είμαι σίγουρος κατα πόσον πιό αποδοτικό είναι. εγώ νοιώθω καλύτερα όσο πιό πίσω βάλω την σέλλα. όσο για τα γόνατα αντέχω πιστεύω.
τι εννοείς πιό μαζεμένο.?. κ' γιατί λές πιό κουραστικό.?.
ironman είναι 179 χλμ. δεν είναι κ' λίγο...
ότι είναι ιδιαίτερη κατηγορία είναι, αλλά οι κατασκευαστές είναι κάθε άλλο παρά λίγοι! όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν τμήμα τριάθλου κ' υπάρχουν ένα σορό μικροί τεχνήτες.
αυτή η εξήγηση με ικανοποιεί περίσσοτερο, κ' είναι όντως πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά η αντίρηση που έχω να φέρω (δεν μπορώ αν δεν φέρω αντίρηση!) είναι πως, στο τρέξιμο την κίνηση την κάνουν οι γλουτιαίοι (οι τετρακέφαλοι δεν προωθούν, απλά στηρίζουν κ' απορροφούν τους κραδασμούς), οπότε κ' πάλι εξίσου κουρασμένος δεν θα είσαι.?.
...αντι να φερνεις συνεχεια αντιρρησεις, βρες και δανεισου για λιγο (απο καποιο φιλο;) ενα ποδηλατο τριαθλου.
Τοτε θα σου λυθουν ολες οι αποριες στην πραξη.
Αν δεν μπορεις να βρεις ποδηλατο τριαθλου, κανε τουλαχιστον αυτο:
Αλλαξε θεση στη σελλα του ποδηλατου σου, και/η στο τιμονι, ωστε να σου δινει διαφορετικη σταση σωματος οταν καθεσαι επανω του. Αμεσος τροπος για να καταλαβεις πως η θεση/σταση πανω στο ποδηλατο, αλλαζει την αποδοση, και "φορτιζει" η "αποφορτιζει" (λιγοτερο η περισσοτερο) διαφορετικες ομαδες μυων.
Αν θελεις να βιωσεις το παραπανω πιο εντονα, απλα δανεισου ενα ποδηλατο διαφορετικου τυπου απο το δικο σου, και κανε καμποσα χιλιομετρα με αυτο.
Οσο για το τρεξιμο, το μεγαλο ζορι, το τραβανε ακριβως οι μυες που στηριζουν κι απορροφουν τους κραδασμους καθε βηματος.
Αν αμφιβαλεις γι αυτο, βρες καποιο βιντεακι με καποιον αθλητη δρομεα, και παρατηρησε (σε αργη κινηση κατα προτιμηση) τι κανουν οι τετρακεφαλοι του.
όσο πιο μπροστά φέρνεις την σέλα τόσο είναι σαν να κάνεις ορθοπέταλο χωρίς να σηκώνεσαι
βέβαια μέχρι ένα σημείο γιατί όσο πιο μπροστά έρχεσαι τόσο πιο πολύ ζορίζεις τους μυς σου
βέβαια αυτό ισχύει κυρίως στα χρονομέτρου (εκεί θα δεις και πολλές κομμένες σέλες )
τα τριάθλου είναι διαφορετικά έχουν διαφορετικές μοίρες για να είναι αεροδυναμικά όπως ένα χρονομέτρου αλλά όχι τόσο κουραστικά
έχουν διαφορετικές μοίρες στο κούτελο και πιο "μαλακά" πλαίσια
εξείγησα πιο πάνω το γιατί
πιο μαζεμένο είναι γιατί έχει μικρότερο μεταξόνιο με ότι συνεπάγετε αυτό
οι περισσότεροι κατασκευαστές βγάζουν ποδήλατα τριάθλου/χρονομέτρου
λίγες είναι οι εταιρίες που ξεχωρίζουν τα τριάθλου σαν ανεξάρτητη κατηγορία
πέραν τούτου και o eaglos έχει δίκιο
τουλάχιστον είναι λογικό
δοκιμή που λέει ο colompus είναι καλή περίπτωση αλλά δεν μπορείς να την κάνεις με μία μέρα θέλει πάνω από 10 μέρες βόλτες για να δεις πραγματικά αποτελέσματα
και λίγα λέω
Πήγαινε μια μέρα σε ένα γυμναστήριο και κάνε πολλά
κιλά πρέσα και πιέσεις στους τετρακέφαλους. Πήγαινε
για ύπνο χωρίς διατάσεις και το επόμενο πρωι δοκίμασε
να περπατήσεις από το κρεβάτι μέχρι την τουαλέτα και
για να έχει πιο πλάκα δοκίμασε να ανεβοκατέβεις σκάλες.
Με πιασμένους τετρακέφαλους δεν πας πουθενα.
Χωρίς αντίρηση δεν έχει συζήτηση...
Κ' δεν αμφισβήτησα ότι δουλεύουν άλλοι μύς. Απλά λέω πώς αναπτύσω μεγαλύτερη ταχύτητα όταν πάω πίσω (κ' ψηλά) την σέλλα.
Σύμφωνοι ότι οι τετρακέφαλοι τραβάνε το ζόρι. Αλλά να τρέξεις κ' μαραθώνιο με πιασμένα τα οπίσθια σου δεν ξέρω πόσο καλύτερο είναι...
plannet είσαι σίγουρος οτι τα πλαίσια είναι πιο μαλακά;Ξέρω οτι είναι κατά πολύ πιο σκληρά και απόλυτα απο τις κούρσες για να μπορούν να βγάζουν καλύτερα την ενέργεια.
Αυτό το έχω παρατηρήσει βρε παιδιά. Δεν το αρνήθηκα. Μου μένει λοιπόν να δούμε εάν όντως η διαφορά είναι τόσο αισθητή, κ' συμφέρει τόσο, με την σέλλα τοποθετημένη μπροστά.
Quid τώρα για το ύψος της σέλλας.?.
πολύ ενδιαφέρουσα η ανάλυση για χρονομέτρου vs τριάθλου.
σόρρυ για την χαζή ερώτηση μεταξόνιο είναι μεταξή τον δύο τροχών,
ή μήπως πεταλιέρα - πίσω τροχός.?.
διαφορά ένιωσα κάθε φορά που έκανα αλλαγές/ρυθμίσεις στο ποδήλατο. κ' είναι λογικό. αλλά δεν πρόσεξα πόσον καιρό χρειάστηκα να συνηθήσω την διαφορά κάθε φορά...
δεν κατάλαβες
σκλήρωτητα πάει
χρονομέτρου τριάθλου αντωχής
από το πιο σκληρό στο πιο μαλακό
με την σειρά που τα έβαλα
απλά είπα πως τα καθαρά τριάθλου είναι πιο μαλακά από τα χρονομέτρου
αν και θα προτιμούσα να την κάνει κάποιος που κατέχει περισσότερα από εμένα για να μας πει περισσότερες λεπτομέριες
μεταξόνιο όπως και το λέει η λέξη είναι η απόσταση μεταξύ των αξώνων των τροχών
:D