Στις αστικές ποδηλατοβόλτες κυριαρχεί το MTB

19 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Trustworthy
Απών/απούσα

Το έχετε παρατηρήσει ότι στις αστικές ποδηλατοβόλτες κυριαρχεί το MTB? 

Μπορεί εδώ να λέμε/λένε για ποδήλατα πόλης ή trekking ή fitness όμως το MTB είναι η πρώτη επιλογή και μάλιστα σε συντριπτικό ποσοστό.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ειναι η πιο φθηνη επιλογη και αρα η πρωτη οταν ξεκινας. Εδω συζηταμε τι ειναι σωστο να παρεις ωστε να μην ξαναπαρεις κατι αλλο αργοτερα.

Φυσικα προσωπικα δεν το βλεπω σαν κακη επιλογη γιατι πολλοι τα παρατανε ή κανουν πολυ λιγο ωστε να αξιζει να τα δωσουν για κατι ακριβοτερο. Επισεις πολλοι δεν ενδιαφερονται για ταχυτητα, δεν βγαινουν πιο περα απο την ακρη της δεξια λοριδας, η οποια συνηθως εχει χαντακια, λακουβες, φαγωματα και χρειαζονται να ανεβοκατεβαινουν πεζοδρομια. Οποτε παλι ενα atb/mtb ειναι οκ επιλογη.

Στα βορeια προαστεια βλεπω πολλους, κυριως πιτσιρικαδες, να μετακινουνται με full suspension αλλα εκει παμε αλλου, ειναι καθαρα τι βλεπω να εχουν και οι αλλοι και με τι ποδηλατο θα δειξω πιο baddass, οποτε παει αλλου

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

exactly!
Και αυτό να μας βάζει σε σκέψεις όταν κράζουμε και λέμε κλισέ του τύπου "είναι σαν να κατεβαίνεις με τζιπ στο κέντρο".
Όχι δεν είναι.
Είναι σαν να έχεις ένα ΧΤ.
Αυτό είναι.
Σαν να έχεις ένα all around πράγμα που σε πάει παντού, έχει (πάρα) πολλές ταχύτητες για κάθε περίσταση και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, όσον αφορά τις ανηφόρες, για τον μη συνηθισμένο και μη ασκημένο αρχάριο που μπαίνει στο ποδήλατο μετά από χρόνια απουσίας ή για πρώτη του φορά και είναι αγύμναστος και ασυνήθιστος.
Έχει κάτι χοντρά λάστιχα που (επιτέλους) δεν κοπανάνε σε κάθε χαλικάκι που θα βρούνε μπροστά τους, 
Και τι άλλο έχει;
Α!
Πιό όρθια (σχετικά) στάση οδήγησης, πράγμα που εκτός από το ότι διευκολύνει την ορατότητα του ποδηλάτη, δηλαδή βλέπει ο ποδηλάτης καλύτερα και πιο εύκολα το δρόμο γιατί δεν είναι σκυφτός και αυτό είναι και ασφάλεια και είναι και πιο ωραίο γιατί βλέπεις και τίποτα ποδηλατώντας, κανένα κτίριο, το αυτοκίνητο που θα σου βγει, κανένα δέντρο, κανένα τοπίο και όχι μόνο τη ρόδα του μπροστινού στους 70 πόντους.
Και να μην ξεχάσω:
Έχει φρένα κανονικά.
Φρενάρει.
Είτε vbrakes είτε δισκόφρενα, φρενάρει.
Σε αντίθεση με κάτι άλλα ψαγμένα γρήγορα που ... δεν μιλάω.
...
Αυτά.
...
Ε έχει και ένα άλλο καλό: ότι όταν το λειώσεις και δέσεις και συ λίγο παραπάνω και ξεφοβηθείς, μετά ψάχνεσαι για το προς τα που θα το πας.
Αρχίζουν τα αχ και βαχ στο φόρουμ, στα σάιτ, στις βιτρίνες και στα eshop.
Αλλά αυτό πια δεν αφορά το καημένο το εισαγωγικό σου μτβ που θα το κρατήσεις και θα το χρησιμοποιείς παρόλο που θα πάρεις το μπήξε και το δείξε που θα είναι πιο φσσσστ και πιο φσούτ!

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το ότι "συμβαίνει" δεν σημαίνει ότι και είναι και το πιο σωστό.

Τα ΜΤΒ, κάπου εκεί στα τέλη των 90'ς αρχές των 00'ς έκαναν δυναμικά την εμφάνισή τους. Η τιμή τους ήταν "σχετικά" χαμηλή, και ήταν τα μόνα ποδήλατα [μετά τις "άβολες / σκληρές / ψηλές / άκαμπτες / ακριβές" κούρσες] που είχαν πολλές ταχύτητες.

Οι εναλλακτικές - εκείνη την περίοδο - ήταν: (α) ποδήλατο πόλης (με καλαθάκι, κουδουνάκι, και κορδέλα στα μαλλιά ...χΧΧχαχαχαχα), (β) ψηλή άβολη σκληρή κόυρσα (με κάτι δίσκους ΝΑΑΑ μπροστά, που δεν μπορούσες να στροφάρεις σωστά), (γ) ΒΜΧ (για παιδάκια, με κάτι ροδίτσες μια σταλλιά).

.......................... Και ξαφνικά νάσου τα ΜΤΒ.

Παράλληλα για πρώτη φορά έκαναν την εμφάνισή τους ΜΤΒ ποδήλατα σε μεγάλα σούπερμάρκετ, πχ Praktier / Carefour κλπ. Όπου και να κοιτούσες, ΜΤΒ έβλεπες. Και να οι λαστιχάρες και να τα αμορτισέρ και να οι πολλές ταχύτητες... και ΧΑΜΗΛΗ τιμή (και χαμηλή ποιότητα, αλλά ποιός νοιαζόταν). Λογικό ήταν όσοι ήθελαν "ένα ποδηλατάκι να κάνω καμιά βολτίτσα", να κατευθυνθούν προς τα ΜΤΒ.

Φυσικά, όσο γρήγορα πουλιόνταν, άλλο τόσο γρήγορα στοιβάζονταν σε ταράτσες / αυλές / μπαλκόνια και σκούριαζαν από την υγρασία και την αχρηστία.

Το ΜΤΒ (το έχω γράψει 1647 φορές) είναι ΕΙΔΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, όποως ειδικό ποδήλατο και η κούρσα. Έχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. Είναι ποδήλατο προορισμένο για γκρεμίλες, λασπουριές, πέτρες, νεροφαγώματα, κοτρώνια, άγριο χωματόδρομο και εν ολίγοις ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ (εξού και το όνομα: ΜΤΒ Mountain Bike).

Κάτι αντίστοιχο είναι και με το SUV. Όχημα ελεύθερου χρόνου. Ψηλό, βαρύ, ογκώδες, λαστιχάρες, διαφορικά, αναρτησάρες, σχεδιασμένο για να πηγαίνει στας εξοχάς, σε ανώμαλο τεραίν, εκεί που δεν πας σε λεπτεπίλεπτα αυτοκινητάκια σχεδιασμένα για ΑΣΦΑΛΤΟ.

Προφανώς, η μόδα προστάζει αλλιώς.... Μόδα είναι.... Όλοι πρέπει να έχουμε κινητό iphone των 800 ευρώ για παίζουμε angry birds και να χαζεύουμε σε fb & insta. Όλοι πρέπει να κυκλοφορούμε με οχήματα 2.500 κ.εκ στο κέντρο της πόλης, για να πάμε στο γραφείο μας στην Ομόνοια, 4.5 χλμ απόσταση. Όλοι πρέπει να έχουμε 47 τατους και 23 σκουλαρίκια. Είπαμε, ΜΟΔΑ.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ, η βασική αρχή - που υπερνικά και καλύπτει όλες τις άλλες - είναι πως: με οποιοδήποτε ποδήλατο μπορείς να πας παντού. ΠΑΝΤΟΥ. Έχουμε άπειρα παραδείγματα. Έχουν κάνει το γύρο του κόσμου με σπαστό, έχουν κάνει brevets με ατσάλινα πάμφθηνα πάμβαρεια μονοτάχυτα, έχουν πάει σε γκρεμίλες με carbon κουρσάρες, έχουν κάνει ποδηλατοπορείες με ποδήλατα χρονομέτρου κλπ κλπ κλπ. ΑΛΛΑ αυτό δεν μου λέει και πολλά. Εν έτη 2018, έχουμε καμιά 20αριά κατηγορίες και υποκατηγορίες ποδηλάτων. Σίγουρα υπάρχουν πιο ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ και ΑΝΕΤΑ και ΑΣΦΑΛΗ ποδήλατα για ασφάλτινη / αστική μετακίνηση, από ότι ένα ΜΤΒ. Αλλά, νιώθω ότι είμαι το πλέον ακατάλληλο άτομο για να ορίσω με τι ποδήλατο θα πρέπει να βολτάρει ο καθένας. Προσωπικά, το μόνο που με ενδιαφέρει είναι ο κόσμος ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ. Με ότι ποδήλατο. ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ. Και μόνο αυτό.

Άρα, κάντε πετάλι, ΜΕ ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ και μην πολυσκάτε.

Αν τελικά "κολλήσετε" το μικρόβιο για τα καλά, είτε θα αρχίσετε να "στοιβάζετε" ποδήλατα (*), είτε θα προχωρήσετε στην εξειδίκευση (θα κατασταλλάξετε και θα επενδύσετε χρόνο & χρήμα σε μια "χρήση").

.

.

.

.

.

.

.

(*) σύμφωνα με την άλλη απαράβατη αρχή: ο απόλυτα ορθός αριθμός ποδηλάτων που πρέπει να κατέχει ένας ποδηλάτης είναι Ν+1. Όπου Ν= ο αριθμός ποδηλάτων που κατέχει τώρα. Υπάρχει και παραλλαγή. Ο αριθμός Μ-1. Όπου Μ= ο αριθμός ποδηλάτων που όταν κάποιος έχει αποκτήσει, το "εταιρον ήμιση" του ζητάει διαζύγιο...!!!!

armani81
Εικόνα armani81
Απών/απούσα

Νομίζω οτι έχει περισσότερο να κάνει με το γκρουπ που είσαι , προσωπικά είμαι σε 2 γκρουπ , Στο γκρουπ της Δευτέρας που είναι η ποιο χαλαρές βόλτες έχουμε 2-3 ΜΤΒ , στο γκρουπ της Τετάρτης που είναι συνήθως χαλαρές βόλτες αλλά με τις ανηφόρες τους και καμιά 30ρια-35ρια χιλμ το 40% είναι κούρσες το αλλο 30-35% fitness και τα υπόλοιπα trekking , πολύ σπάνια θα δεις και κανένα ΜΤΒ  . Στο ίδιο γκρουπ της Παρασκευής που είναι ο ρυθμός 25χιλ + για να ακολουθήσεις θα δεις μόνο κούρσες και πολύ λίγα fitness . Αυτά τα ποδήλατα που δεν βλέπω και δεν ξέρω γιατί ειναι τα Fixed νομίζω πως μια χαρά θα βολεύονταν κάποιος με ενα φιξακι σε χαλαρή ποδηλατοβολτα και θα του κόστιζε όσο ένα φθηνό MTB 

antsoar
Εικόνα antsoar
Απών/απούσα

armani81 wrote:

Νομίζω οτι έχει περισσότερο να κάνει με το γκρουπ που είσαι , προσωπικά είμαι σε 2 γκρουπ , Στο γκρουπ της Δευτέρας που είναι η ποιο χαλαρές βόλτες έχουμε 2-3 ΜΤΒ , στο γκρουπ της Τετάρτης που είναι συνήθως χαλαρές βόλτες αλλά με τις ανηφόρες τους και καμιά 30ρια-35ρια χιλμ το 40% είναι κούρσες το αλλο 30-35% fitness και τα υπόλοιπα trekking , πολύ σπάνια θα δεις και κανένα ΜΤΒ  . Στο ίδιο γκρουπ της Παρασκευής που είναι ο ρυθμός 25χιλ + για να ακολουθήσεις θα δεις μόνο κούρσες και πολύ λίγα fitness . Αυτά τα ποδήλατα που δεν βλέπω και δεν ξέρω γιατί ειναι τα Fixed νομίζω πως μια χαρά θα βολεύονταν κάποιος με ενα φιξακι σε χαλαρή ποδηλατοβολτα και θα του κόστιζε όσο ένα φθηνό MTB 

 

Για πες και περιοχή που ξεκινάνε αυτές οι ομάδες μήπως είμαστε κοντά. Ψάχνω να βρω κάποια χαλαρή ομάδα για να αρχίσω να βγαίνω πάλι. 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Τώρα πρόσεξα ότι στο αρχικό κείμενο του Trustworthy αναφέρεται η κυριαρχία του ΜΤΒ στις ποδηλατοβόλτες.
Εγώ απάντησα για την αστική μετακίνηση.
Για τις ποδηλατοβόλτες δεν ξέρω. Νομίζω ότι ξεκάθαρα εξαρτάται από το είδος της κάθε ποδηλατοβόλτας.

Όμως όταν μιλάμε γι αυτά τα "ΜΤΒ" που γέμισαν την αγορά με ποδήλατα μετά το 2000 περίπου και μετά την φωτογραφία του ΠτΔ Στεφανόπουλου με ένα ΜΤΒ Ideal, πρέπει να πούμε ότι απλά μιλάμε για κάποια εισαγωγικά. φτηνά ΜΤΒοειδή ποδήλατα γενικού τύπου που στην ουσία πρόσφεραν στον κόσμο τη δυνατότητα να πέφτει και σε καμιά λακούβα λόγω χοντρών ελαστικών και μετά και λόγω της μπροστινής ανάρτησης(γιατί δεν έχει μάθει ακόμα να σηκώνει τον πωπό) , να ανεβαίνει κανένα πεζοδρόμιο (γιατί φοβάται να πάει στο δρόμο για να μην τον πατήσουν) και να ανεβαίνει καμιά ανηφόρα (γιατί δεν είναι ασκημένος και οι πολλές ταχύτητες με τις κοντές σχέσεις μετάδοσης τον διευκολύνουν πολύ γι αυτή τη δουλειά).
Γι αυτό.

Τώρα στις ποδηλατοβόλτες δεν ξέρω αν είναι οι πιο πολλοί.
Νομίζω ότι δεν είναι πια.
Μπορεί και να κάνω λάθος.

armani81
Εικόνα armani81
Απών/απούσα

Σου απάντησα σε PM γιατί δεν ξέρω εαν επιτρέπετε να διαφημίσω κατι , Εαν είσαι κοντά βουτα ποδήλατο σου και έλα , Θα περάσεις super  , και μην σε αγχώνει το θέμα ετοιμότητας η χαλαρές η βόλτες είναι όντως χαλαρές

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Αν η βολτα δεν εχει απο πισω εταιρια ή κατι, να πληρωνεις για να μπορεις να πας ή να εισαι στην ομαδα τοτε δεν τιθεται θεμα. Καποιοι θα ταιριαξουν σε μια ομαδα, αλλοι σε μια αλλη, και ας εχουν σαν βαση την ιδια περιοχη π.χ πες δημοσια μπας και ψηθει και κανενας αλλος

Trustworthy
Απών/απούσα

Είναι ομορφο πάντως να βλέπεις κόσμο στο ποδήλατο να ακολουθεί τις ποδηλατοβολτες με ότι ποδήλατο έχει! Μια τύπισσα είχε έρθει, και μπράβο της, με τρίκυκλο ποδήλατο!!

morgoth
Απών/απούσα

Εγω νομιζω οτι ο λογος που το ΜΤΒ ειναι το κλασσικο ποδηλατο που θα παρει ο αρχαριος ειναι γιατι φαινεται πιο εντυπωσιακο. Στο ματι αυτου που δεν ξερει φαινεται πιο στιβαρο, οι χοντροι τροχοι του φαινονται συν και δεν μπορει να καταλαβει το μειονεκτημα του FS στην πολη, εδω εχω δει κοσμο με fat, στο μετρο ενα εντελως ειδικης κατηγοριας ποδηλατο που ο συγκεκριμενος προφανως του φανηκε γαματη η λαστιχαρα και το πηρε.

Εδω εχω εναν φιλο που παροτι ασχετος ειναι τρομερα ισχυρογνομων (πολυ κακος συνδυασμος) που μου επιβεβαιωσε αυτα που λεω, ποοοσες κουβεντες για το οτι οχι, το λεπτο λαστιχο δεν σημαινει οτι γλιστραει πιο ευκολα (γιεπ), ποοοσες κουβεντες για την χρησιμοτητα της αναρτησης και του μηχανικου δισκοφρενου σε χρηση πολης κ.ο.κ

Με ενθαρρυνετε παντως, ο βασικος λογος που δεν εχω ασχοληθει με καμια ποδηλατοβολτα (εχω το HAL κοντα μου) ειναι οτι κομπλεξαρομαι που ολοι θα ειναι με τις κουρσες τους και εγω θα ειμαι με το ταπεινο τρεκκινγκ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

morgoth wrote:

1] Εγω νομιζω οτι ο λογος που το ΜΤΒ ειναι το κλασσικο ποδηλατο που θα παρει ο αρχαριος ειναι γιατι φαινεται πιο εντυπωσιακο. Στο ματι αυτου που δεν ξερει

2] ... ο βασικος λογος που δεν εχω ασχοληθει με καμια ποδηλατοβολτα (εχω το HAL κοντα μου) ειναι οτι κομπλεξαρομαι που ολοι θα ειναι με τις κουρσες τους και εγω θα ειμαι με το ταπεινο τρεκκινγκ.

1] σωστός, καλά τα λες, κάνει μπαμ στο μάτι, να οι αναρτήσεις, να οι λαστιχάρες, να οι πολλές ταχύτητες, να τα δισκόφρενα...

2] Γιού φάουλ. Είναι λίγες οι καθαρόαιμες κουρσοβόλτες, και οι περισσότερες από δαύτες πάνε παραλιακή ή παίρνουν τα βουνά. Οι υπόλοιπες, μέσα στον αστικό ιστό ή και λίγο παραπέρα, άνετα "περπατιούνται" με τρέκκιν ή με ΜΤΒ ή με σπαστά.

Wicca
Εικόνα Wicca
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

2] Γιού φάουλ. Είναι λίγες οι καθαρόαιμες κουρσοβόλτες, και οι περισσότερες από δαύτες πάνε παραλιακή ή παίρνουν τα βουνά. Οι υπόλοιπες, μέσα στον αστικό ιστό ή και λίγο παραπέρα, άνετα "περπατιούνται" με τρέκκιν ή με ΜΤΒ ή με σπαστά.

Οι καθαρόαιμες κουρσοβόλτες μπορεί να είναι λίγες αλλά τράβα πες το αυτό σε εκείνους που δινουν συμβουλές στο ίντερνετ για το ποιο ειναι το πιο κατάλληλο ποδήλατο για να αγοράσει κάποιος.

Εδώ είναι μια αναζήτηση που έκανα σε αυτό εδώ το σάιτ με τον όρο "πάρε κούρσα"

https://www.podilates.gr/search/node/%CF%80%CE%AC%CF...

Τα ποστ και νήματα που μου έβγαλε κάλυψαν το όριο των αποτελεσμάτων που μπορεί να σου βγάλει η αναζήτηση. Θα έχει και άλλα αλλά δεν τα βγάζει!

Όταν οι ίδιοι οι ποδηλάτες έχουν εξιδανικεύσεις ένα τύπο ποδηλάτου και δη με έναν ασαφή όρο, την λέξη "κούρσα" που αναφέρεται σε όλα τα ποδήλατα δρόμου, είτε αυτά είναι αγωνιστικά είτε όχι, τότε τι αντιδράσεις περιμένεις να δεις από όσους ασχολούνται με το ποδήλατο;

Πρώτα τους το λέμε και μετά περιμένουμε να μην το λάβουν υπόψιν τους; Να το αγνοήσουν;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ναι Wicca, το έχω παρατηρήσει.... υπάρχει το κόλλημα: πάρε κόυρσα, πάει γρήγορα, ή το ανάποδο/αντίστοιχο πάρε ΜΤΒ δεν κολώνει πουθενά.

Τα γράφω ξανά-και-ξανά, με έχω βαρεθεί, με έχετε βαρεθεί.

ΜΤΒ και κούρσες είναι ΕΙΔΙΚΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ, ειδική κατηγορία. Υπάρχουν άλλες 17 ενδιάμεσες κατηγορίες λιγότερο εξειδικευμένες / για λιγότερο "εξειδικευμένους" ποδηλάτες. Το "πάω στη δουλειά με ποδήλατο" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΧΡΗΣΗ. Το "ναι,αλλά θέλω να καβαλάω και πεζοδρόμια και να χώνομαι και σε καμιά λακούβα στην άσφαλτο" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΧΡΗΣΗ.

ΝΑΙ, ΟΚ, υπάρχουν 10 είδη κουρσών, και 10 είδη ΜΤΒ.... αλλά και πάλι, κούρσες και ΜΤΒ είναι όλα αυτά. Υπάρχει κανας λόγος να έχεις τόσο σκυφτή στάση και γυριστό/κριάρι τιμόνι και λεβιεδομανέτες και φρενάκια μια σταλιά "ΓΙΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΣΤΙΚΗ ΜΙΚΡΗ ΧΑΛΑΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ"? Υπάρχει λογος να έχεις λαστιχάρες και δισκοφρενάρες, και πιρουνάρες και 18 κιλά ποδήλατο για να ΑΝΕΒΟΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ ΑΝΕΤΑ ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ??????

Είναι σαν να μου λες ότι θέλεις Ghillie suit για να παίξεις paintball στην αλάνα του χωριού σου..... Σαν να θέλεις καταμαράν για να πας στη δίπλα παραλία να κάνεις 2 βουτιές...... Σαν να θέλεις Gibson Les Paul USA για να παίξεις Πυξ-Λαξ 3 ακκόρντα.....

Η Μ Α Ρ Τ Ο Ν

[το σκεπτικο: "ναι, αλλά όταν θα έχεις γράψει 12.890 χλμ και θα έχεις φτιάξει φυσική κατάσταση αθλητή και θα έχεις κολλήσει το μικρόβιο και θα έχεις κάνει φίλους κουρσάδες, τότε θα δεις ότι θα καταλήξεις σε κούρσα, οπότε πάρτην από τώρα να γλιτώσεις χρήματα" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ. Δηλαδή, επειδή εχθές πήρα δίπλωμα οδήγησης και σε 15 χρόνια θα έχω 4μελή οικογένεια και θα ανεβοκατεβάζω σφαχτάρια / πεσκέτσια το Πάσχα από το χωριό, ας πάρω ΑΠΟΤΩΡΑ ένα 2.000cc MERCEDES να πηγαίνω με άνεση και ασφάλεια για καφέ στην παραπάνω πλατεία. Θα γλιτώσω και χρήματα μετά.... ]

morgoth
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

2] Γιού φάουλ. Είναι λίγες οι καθαρόαιμες κουρσοβόλτες, και οι περισσότερες από δαύτες πάνε παραλιακή ή παίρνουν τα βουνά. Οι υπόλοιπες, μέσα στον αστικό ιστό ή και λίγο παραπέρα, άνετα "περπατιούνται" με τρέκκιν ή με ΜΤΒ ή με σπαστά.

Α ναι δεν διαφωνω οτι η βολτα βγαινει ανετα με τρεκκινγκ, οτι κομπλεξαρομαι γιατι πιστευω οτι θα ειναι ολοι με κουρσες ειπα. :P

grampa
Απών/απούσα

... είναι μια καλή αφορμή να κατατεθούν απόψεις σχετικά με το ιδανικό ποδήλατο για αστική μετακίνηση και περιαστικές (ασφάλτινες και χωμάτινες) βολτίτσες... Στα αντίστοιχα θέματα που νέα μέλη ζητάνε συμβουλές για επιλογή ποδηλάτου το κλίμα είναι συνήθως πιο φανατισμένο και αρκετοί πετάνε τη σκούφια τους για καυγάδες και αντιπαραθέσεις..

Από την προσωπική μου εμπειρία στην καθημερινή αστική μετακίνηση έχω να καταθέσω τα εξής:

Προφανώς ιδανικό ποδήλατο για όλες τις χρήσεις και για όλους τους χρήστες δεν υπάρχει... Ο καθένας και η καθεμιά αναλόγως το μίγμα των χρήσεων και τις προσωπικές του/της προτιμήσεις, μπορεί να επιλέξει από μια ευρεία γκάμα επιλογών.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο όμως ότι τα ποδήλατα βουνού κατέχουν το μερίδιο του λέοντος στις πωλήσεις και στους δρόμους. Δεν πρόκειται καθόλου κατά την άποψή μου, για παραπλανημένους αγοραστές και για θύματα του μάρκετινγκ... Αυτό συμβαίνει απλώς γιατί ένα αξιοπρεπές ποδήλατο βουνού καλύπτει τη μεγαλύτερη γκάμα χρήσεων που θα επιφυλάξει στο ποδήλατό του ο αρχάριος και ο μέσος χρήστης. Θα μετακινηθεί άνετα και ξεκούραστα στους δρόμους της πόλης (ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος), θα διασχίσει άνετα πατημένους χωματόδρομους στο άλσος της γειτονιάς του ή στο περιαστικό δασάκι, θα κάνει άνετα και τις μεγαλύτερες ποδηλατικές εξορμήσεις των 30-40 χλμ...

Όταν λέω αξιοπρεπές mtb δεν εννοώ φυσικά τα ποδήλατα των 150 ευρώ που βρίσκεις στα S/M αλλά τα εισαγωγικά μοντέλα της Ideal (prorider, hlllmaster κλπ), της Cube (aim, analoge κλπ) και όλα τα ανάλογα με τα υδραυλικά τους δισκόφρενα και τη μετάδοση των 8-9 ταχυτήτων.

Θεωρώ εντελώς αυτονόητο ότι στην ερώτηση του αρχάριου για το τι ποδήλατο να πάρω για μετακίνηση στην πόλη και καμιά βολτούλα στα πέριξ, η απάντηση είναι: ένα επώνυμο 29άρι mtb (ή 27,5άρι αν είσαι μέχρι 1,70)...

Όταν μπορείς να πάρεις με 3-4 κατοστάρικα μεταχειρισμένο (και 4-5 κατοστάρικα καινούριο) επώνυμο mtb με μετάδοση 3Χ9 και υδραυλικά δισκόφρενα, δύσκολα μπορώ να φανταστώ κάτι βολικότερο και με μεγαλύτερη γκάμα χρήσεων...

Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως ότι τα ποδήλατα βουνού είναι για τα κατσάβραχα και όχι για το δρόμο.... Για χρήση βουνού, ακόμα και αν πρόκειται για cross country μονοπάτια, θα χρειαστείς ένα πιο καθαρόαιμο ποδήλατο βουνού... Θα χρειαστείς μια καλύτερη μετάδοση, θα χρειαστείς μια καλύτερη ανάρτηση μπροστά, θα χρειαστείς το μικρότερο δυνατό βάρος κλπ....

Τα εισαγωγικά μοντέλα που ανέφερα ενδείκτικά παραπάνω (και τα άπειρα αντίστοιχα των υπόλοιπων εταιρειών) δεν κατασκευάζονται ούτε πουλιούνται για χρήση βουνού... Κατασκευάζονται και πουλιούνται για μια μικτή αστική χρήση που περιλαμβάνει μετακινήσεις στην πόλη και οικογενειακές εκδρομούλες στη φύση.

Είναι το ακριβώς αντίστοιχο, όπως ανέφερε και ένα μέλος παραπάνω, με τα (ψευδο)εντουράκια που κυκλοφορούν κατά κόρον στις ελληνικές πόλεις... Είναι το Yamaha XT ή το Suzuki DR για τα βουνά (για χρήση enduro δηλαδή); Προφανώς και όχι... Προορίζονται κυρίως για χρήση πόλης, πατημένους χωματόδρομους και χαλαρές εκδρομές... Για πολλούς (τα ψευδοεντούρο) είναι τα ιδανικότερα μηχανάκια ευρείας χρήσης και κυριαρχούσαν στους ελληνικούς μέχρι την ανάπτυξη της αγοράς των σκούτερ που αντιστοιχούν στα city bikes και έχουν σαφώς πιο περιορισμένη γκάμα χρήσεων...

Τα παραπάνω προκύπτουν και από την προσωπική μου εμπειρία (την ανέφερα συνοπτικά στο θρεντ για το ragley)... Όταν θα βγω για 3 ωρη βόλτα στο βουνό με φίλους, θα πάρω το 29άρι που είναι 10,5 κιλά, 1Χ11 κλπ, όταν θα βγω για ασφάλτινη βόλτα των 60-70 χλμ θα πάρω προφανώς την κούρσα... Κάθε πρωί  όμως που ανοίγω την πόρτα του σπιτιού για να φύγω για τη δουλειά και έχω μπροστά μου μια γκάμα  3-4 ποδήλατων σχεδόν κάθε είδους, η ασυναίσθητη και αβίαστη επιλογή, είναι να πάρω το ταπεινό 3Χ9 27,5 άρι μου...

Ουφ, τα είπα και ξαλάφρωσα γιατί καταπιέζομαι όταν προτείνουμε στους αρχάριους να πάρουν φίτνες ποδήλατο για την πόλη... 

Επαναλαμβάνω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και εμπειρίες που καταθέτω με αγάπη για όλα τα μέλη και σεβασμό για όλες τις απόψεις :-)

 

morgoth
Απών/απούσα

Παντως εγω εχω τρεκκινκγ που του εχω βγαλει την αναρτηση και του εχω λαστιχα δρομου και μια χαρα παω σε χωματοδρομους, δεν θες ντε και καλα ΜΤΒ για αυτον τον σκοπο.

Wicca
Εικόνα Wicca
Απών/απούσα

morgoth wrote:

Α ναι δεν διαφωνω οτι η βολτα βγαινει ανετα με τρεκκινγκ, οτι κομπλεξαρομαι γιατι πιστευω οτι θα ειναι ολοι με κουρσες ειπα. :P

Δεν θα είναι. Κανείς δεν βγάζει πια τα ακριβά αγωνιστικά ποδήλατα σε αστικές βόλτες. :)  Έχω μάλιστα και μία απορία για το που ακριβώς γίνονται αυτές οι βόλτες γιατί δεν έχει πάρει το μάτι μου που διοργανώνονται...

Αλλά για να το λες.. κάτι θα ξέρεις... :)

morgoth
Απών/απούσα

Αναλογα με την περιοχη υπαρχουν καποια γκρουπακια, Χαλανδρι που ειμαι εγω ειναι το Halbike που ειναι ενεργο, βγαινουν για βολτιτσα της ταξης 20-25 χλμ καθε Τεταρτη.