32 ακτίνες ή 36;

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

Το πλέξιμο και η ποιότητα των ακτίνων καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την αντοχή του τροχού.
Οι περισσότεροι τροχοί 26'' για ΜΤΒ έρχονται με 32 ακτίνες, υπάρχουν όμως και με 36.
Τα ερωτήματα είναι:

α) ποιός από τους 2 κατανέμει καλύτερα τα φορτία και τις δυνάμεις που του ασκούνται;

β) ο 36 ακτίνων θα είναι λίγο πιο ανθεκτικός;

γ) ένας τροχός 28'' μέτριας ποιότητας είναι πολύ ασθενέστερος από εναν 26''; Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να στραβώνει συνεχώς ή στο αστικό περιβάλλον δεν θα έχουν οφθαλμοφανή διαφορά όσον αφορά στην αντοχή τους;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

Αυτονόητο είναι πως οι περισσότερες ακτίνες πλέκουν και ανθεκτικότερο τροχό, αλλά...

Πρωταρχικό ρόλο παίζει τόσο το βάρος σου όσο η χρήση και η ποιότητα του τροχού (Ποιότητα του στεφανιού των ακτίνων και των κέντρων και σχεδίαση). Οπότε πες μας τι τροχό έχεις στο μυαλό σου με 32 και τι με 36. Για παράδειγμα σημαντικός παράγοντας είναι και οι διασταυρώσεις των ακτίνων τόσο στην κατανομή του βάρους όσο και στην μετάδοση της κίνησης. (Για αυτό βλέπουμε συχνά σετ τροχών που ο μπροστινός έχει λιγότερες ακτίνες με καθόλου διασταυρώσεις και ο πίσω όχι μόνο περισσότερες αλλά και με περισσότερες από μία διασταυρώσεις μεταξύ τους).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

δεν υπάρχει απάντηση, είναι πολύ αόριστο το ερώτημα.

Ένας τροχός αποτελείται από στεφάνι, ακτίνες, κέντρο
και σε αυτά επιδρά ο ανθρώπινος παράγοντας και η μα-
στοριά.

Στο υποθετικό σενάριο δυο πανομοιότυπων τροχών,
με ίδιες τάσεις, αυτός με τις περισσότερες ακτί-
νες κατανέμει καλύτερα τη δύναμη και αντέχει
περισσότερο.

Στο δεύτερο ερώτημα δεν υπάρχει απάντηση. Ένας
οποιοσδήποτε τροχός μπορεί να είναι χειρότερος
ή καλύτερος από έναν επίσης οποιοδήποτε τροχό
ανεξαρτήτως υλικών και διαμέτρου καθώς επιδρά
σε αυτόν ο ανθρώπινος παράγοντας.

Γενικά όσο μικρότερος τροχός τόσο περισσότερη
η αντοχή του. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ένας
28'' τροχός θα είναι de facto ασθενέσθερος από
ένα 26'' καθώς τα πάντα έχουν να κάνουν με το
πλέξιμο του μάστορα.

Αν μιλάμε για τα ίδια συστατικά και τις ίδιες
τάσεις, τότε μπορείς να πεις ότι ίσως ο 28''
να είναι λιγότερο γερός από τον 26'' αλλά
εαν το πλέξιμο και οι τάσεις είναι αυτά
που πρέπει, δεν θα έχεις πρόβλημα.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Προσφατα βρεθηκα σε αυτο τη θεση,
οταν ηταν να πλαξω τους τροχους της κουρσας,
που υποτιθεται οτι το βαρος παιζει ρολο
(και καλα...)

Σθντροχος με πειρα στους τροχους
μου ειπε τα εξης:
Το βαρος που προσθετης στο ποδηλατο
(ποσο βαρος εχουν 4+4=8 ακτινες;;;)
ειναι μικροτερο απο τα οφελη.
Αν σου κατσει μια στραβη (σπασιμο, στραβωμα, κτλ)
εχεις περισσοτερες πιθανοτητες να γυρισεις σπιτι
απ' οτι με τις 32 ή 28.

Επισης, σιγουρα η κατανομη του βαρους ειναι
πιο "σωστη" με τις 36.
Αυτο λεει ο τυπος της φυσικης.

Βεβαια, να προσθεσω (κι εγω)
οτι ολα αυτα πανε περιπατο
αν ο τροχος δεν ειναι σωστα πλεγμενος.

Μαλλον θα σκεφτεσαι να πλεξεις. Σωστα;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

O τροχός είναι ένα παιχνίδι ισορροπίας.
Κόβεις από κάπου και το δίνεις κάπου
αλλού.

Κόβεις ακτίνες και παράλληλα αυξάνεις
το βάρος του στεφανιού. Κόβεις από το
βάρος του στεφανιού και παράλληλα αυ-
ξάνεις τον αριθμό των ακτίνων. Σε ει-
δικές περιπτώσεις ελαφρού αναβάτη,
μπορείς να έχεις και λίγες ακτίνες
και ελαφρύ στεφάνι.

Απλά θέλω να εξηγήσω ότι ένα ελαφρύ
πχ 400γρ στεφάνι με 36 ακτίνες, μπο-
ρεί να έχει την ίδια αντοχή με ένα
βαρύ πχ 620γρ στεφάνι με 16 ακτίνες.

Από εκεί και μετά, όσο περισσότερες
ακτίνες τόσο ευκολότερο το μάζεμα
του τροχού εαν και όταν στραβωσει.

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

ghandee άλλο το βάρος που προσθέτεις στο τροχό και άλλο στο ποδήλατο. Το βάρος στο τροχό είναι πολύ σημαντικό γιατί πολλαπλασιάζεται, άρα προσπαθείς να είναι όσο λιγότερο, χωρίς να κάνεις εκπτώσεις στην αντοχή εννοείται... Επίσης με λιγότερες ακτίνες έχεις και μικρότερη αντίσταση αέρα (στο τροχό πάλι).

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Σωστος teofil.
Δεν αντιλεγω.
Αυτο που ειπα ειναι οτι τα οφελη
ειναι πιο πολλα απο το βαρος που προσθετεις
ειδικα στη κατηγορια των κοινων θνητων

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

έτσι είναι, θα παραλλάξω κάτι γνωστό, ΤΡΟΧΟΣ: Ελαφρύς, Στιβαρός, Φθηνός, διάλεξε 2 από τα 3.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

teofril wrote:
έτσι είναι, θα παραλλάξω κάτι γνωστό, ΤΡΟΧΟΣ: Ελαφρύς, Στιβαρός, Φθηνός, διάλεξε 2 από τα 3.

Εδω εισαι λαθος.
Υπαρχει και 4ος

retarded_crew
Εικόνα retarded_crew
Απών/απούσα
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Ακόμα μια παράμετρος, η χρήση.
Παραδείγματα;
Αν θες τροχό για αγώνα αγώνα χρονομέτρου, καλύτερα τροχός με... καμία ακτίνα.
Αν θες τροχό για τουρισμό, καλύτερα 40 ακτίνες.
Αν θες τροχό για πόλη, με συνθήκες αύξημένης πιθανότητας ατυχήματος, καλύτερα τροχός... με ζάντα της πλάκας (γιατί αν στουκάρεις την τρώει η ζάντα και γλιτώνεις σκελετό/πηρούνι).
Αν θες τροχό για αγώνα ΜΤΒ, καλύτερα σκάζε φράγκα χωρίς έλεος... ;-)

Arxarios
Απών/απούσα

...και σε βάρος και σε αντοχή. Εγώ πάντως είχα στο trekking 36άρες ζάντες με μονόπατα στεφάνια και ήμουν ο καλύτερος πελάτης ακτινολόγων για τους μήνες που τις κράτησα. Ευτυχώς βρήκα ένα σετ μεταχειρισμένων τροχών με 32 ακτίνες και δίπατα στεφάνια και μετά από δύο χρόνια, λακούβες στα τυφλά και στενότερα λάστιχα δεν έχουν στραβώσει. Οπότε δεν είναι θέμα μόνο ακτινών...

zoslen
Εικόνα zoslen
Απών/απούσα

ghandee wrote:

Βεβαια, να προσθεσω (κι εγω)
οτι ολα αυτα πανε περιπατο
αν ο τροχος δεν ειναι σωστα πλεγμενος.

Μαλλον θα σκεφτεσαι να πλεξεις. Σωστα;

Δεν έχω σκοπό να πλέξω, σκέφτομαι να προχωρήσω σε αγορά ποδηλάτου για άσφαλτο, αλλά εκεί παντού βρίσκεις 28'' με 32 ακτίνες.
Τώρα έχω 26'' τροχό με 36 ακτίνες που θέλει που και που το ρύθμισμά του.
Επιπροσθέτως όμως έχω και τα κιλάκια μου, πέφτω σε γούβες αρκετά συχνά, είμαι επιρρεπής στη ζημιά...

Φοβάμαι λοιπόν ότι με τον 28'' πιθανώς θα τρέχω καθε τρεις και λίγο για θέματα τροχού.

Συν τοις άλλοις οι επιλογές για άσφαλτο είναι περιορισμένες: σχεδόν δεν βγαίνουν ποδήλατα με 26'' τροχό.
(αν υπάρχει πρόταση θα χαρώ να την ακούσω)

Μήπως τελικά πρέπει να πλέξω έναν τροχό με 40 ακτίνες να έχω το κεφάλι μου ήσυχο;
(αλήθεια βγαίνουν τέτοια στεφάνια;!)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Βρε 500.000 ακτίνες να έχει ο τροχός, αν δεν είναι
πλεγμένος σωστά θα είναι ένας κακός τροχός.
Πόσο
πιο απλά να το γράψουμε;

Αν το ποδήλατα που θα πάρεις έχει κακό τροχό τότε
θα έχεις πρόβλημα είτε με 28 είτε με 128 ακτίνες.
Κατά 99% οι τροχοί στα ποδήλατα θέλουν έλεγχο και
μάζεμα.

Επομένως, πάρε ένα στεφάνι της προκοπής, πάρε επώ-
νυμες ακτίνες, βρες ένα σωστό μάστορα και θα σου
κάνει γερό τροχό.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Ειμαι και 'γω υπερ του (μ)πλεξιματος.

wp