Aλλαγη ελαστικων απο 700x23 σε x28, τι κερδιζω - χανω;

24 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
postman1972
Απών/απούσα

εχω ενα κουρσακι φιντουσα και τα λαστιχα ειχαν διαστασεις 700 επι 23 , λογω συχνων φουιτ τα αντικαταστατησα με 700 επι 28.
ανακαλυψα πως μαλλον η μη σωστη πιεση των ελαστικων ευθυνοταν για τα φουιτ εν μερει και οι διαφορες μικρολακουβες.
τωρα με τα λαστιχα αυτα δεν εχω παθει φουιτ αλλα προσεχω τη σωστη πιεση τους.

μηπως πρεπει να ξαναβαλω τα παλια ελαστικα με σωστη πιεση και να δοκιμασω;
τι κερδιζω και τι χανω με τα τωρινα ελαστικα;

ευχαριστω για τις απαντησεις σας
καλησπερα σε ολους

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ath.nasi
Εικόνα ath.nasi
Απών/απούσα

Τι είναι το φουίτ;

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

ath.nasi wrote:
Τι είναι το φουίτ;

ΦΟΥΙΤ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μπορεί να ήταν κακό το ελαστικό, λάθος η πίεση,
χάλια η σαμπρέλα, γκαντέμης ο αναβάτης. Δεν βγαίνει
εύκολα συμπέρασμα από το φόρουμ.

Ποιο λάστιχο είχες, τι psi έβαζες, πόσα κιλά είσαι;
Τα σκασίματα από ποιά μεριά της σαμπρέλας είναι;
Από αγκάθια είναι ή κοψίματα;

postman1972
Απών/απούσα

δυστηχως την πιεση ποε δε τη μετρουσα , εβαζα με την τρομπα ωσπου το ελαστικο να γινει σκληρο με την αφη.
τωρα πηρα τρομπα δαπεδου και ειδα το φως μου.
οποτε λιγο γκαντεμια , λιγο απειρια ,λιγο λακουβιτσες και τσαφ -κλαταρισμα

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το 23αρι είναι το κλασσικό κουρσάδικο ελαστικό.
Υπάρχει σε 164 μάρκες, που αθροιστικά διαθέτουν στην αγορά 1592 διαφορετικά μοντέλα, σε 52 χρώματα (ΚΑΙ ΣΕ ΡΟΖ!!!!)....
Από φτηνό του 10ευρου μέχρι ακριβό του 70ευρου (δεν πάω πιο πάνω....).

Είναι ελαφρύ, εώς πολύ ελαφρύ, με μικρή αντίσταση λόγο λεπτού προφίλ και δέχεται μεγάλες ως ΠΟΛΥΥΥ μεγάλες πιέσεις, ώστε ακόμα και κάποιος που ζυγίζει 120 κιλά να χωροπηδάει σαν κατσίκι στις ανωμαλίες του δρόμου ....χαχαχα
Επίσης πλέον κυκλοφορούν σε ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ "πλέξεις" .... πχ φτάνουν μέχρι 220 threads per inch..... μιλάμε για ΠΟΛΥ ΠΥΚΝΗ ΠΛΕΞΗ... για τρελλή κύληση και προστασία από αιχμηρές μ*λ*κίες.....

Τα 28αρια τα θεωρώ ώς τα κλασσικά ελαστικά για άσφαλτο και αστική μετακίνηση. Είναι αρκετά πιο βαριά, είναι πιο φαρδειά άρα έχουν μεγαλύτερη αντίσταση αέρα, συνήθως όμως έχουν καλύτερη θωράκιση απέναντι στις μ*λ*κίες που συναντάμε στους δρόμους της πόλης....
Επισης κυκλοφορούν σε λιγότερα μοντέλα και μάρκες ....και δέχονται μικρότερες αλλά "καλές" πιέσεις (πχ 90psi).

Οι μοντέρνες κούρσες, για διάφορους λόγους, δεν έχουν αρκετό clearance στα ψαλίδια πίσω και στο πιρούνι μπροστά για 28αρια ελάστικά. Παίρνουν μια χαρά 23άρια και 25άρια, αλλά μετά συνήθως ζορίζονται.... και αν τελικά πας σε 28αρι θα πρέπει να είναι εντελώς ΞΥΡΙΣΜΕΝΟ, και να το "πάρεις" και λίγο με 1000αρι γυαλόχαρτο.... χαχαχα

Αν ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ που "πατάς", αν βάζεις σωστές πιέσεις, αν έχεις ελαστικό με καλές προδιαγραφές (πχ είχα πάμφθηνα Vittoria Zaffiro και μετά από χιλιάδες χλμ δεν είχα ούτε ένα φουίτ), αν η φακαρόλα είναι σε καλή κατάσταση και στη θέση της..... δεν θα έχεις πρόβλημα τόσο συχνά που να αποτελεί πρόβλημα.

madrivermadonus
Απών/απούσα

Φίλε μου έχω ποδήλατο Fitnes με 700χ23 και μπορώ να σου πω οτι είμαι απιστευτα ευχαριστημένος.
Μένω σε πόλη με απειρες μικρολακουβες και δρομους με έργα (χαλίκια κτλ) αλλα δεν καταλάβαινουν τιποτα.
Τα 25 αρια και 28αρια είναι πιο άνετα καθώς παίρνουν πιο πολύ αέρα.
Ωστόσο, η ταχύτητα που κερδίζεις με τα 23αρια δεν συγκρίνεται.
Εγω βέβαια έχω και carbon Πιρούνι οπότε ισως επηρρεάζει και αυτο στην άνεση.
Γνώμη μου: Η Κουρσα θέλει 23αρια.
Αν πάλι θες ανετο ποδηλατο η κούρσα δεν εί΄ναι ιδανική επιλογη...
Εξαρτάται βέβαια και τι θες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

madrivermadonus wrote:

Τα 25 αρια και 28αρια είναι πιο άνετα καθώς παίρνουν πιο πολύ αέρα.

Όσο αυξάνεις τον άερα τόσο μειώνεται η άνεση καθώς κοπανιέσαι.
Αν το φάρδος του ελαστικού είχε σχέση με το πόσο αέρα παίρνει,
τότε τα λάστιχα που φοράμε στα mountain θα έπαιρναν γύρα στα
3000 psi.

madrivermadonus
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
madrivermadonus wrote:

Τα 25 αρια και 28αρια είναι πιο άνετα καθώς παίρνουν πιο πολύ αέρα.

Όσο αυξάνεις τον άερα τόσο μειώνεται η άνεση καθώς κοπανιέσαι.
Αν το φάρδος του ελαστικού είχε σχέση με το πόσο αέρα παίρνει,
τότε τα λάστιχα που φοράμε στα mountain θα έπαιρναν γύρα στα
3000 psi.

Μα οσο πιο πλατυ ειναι ένα ελαστικό είναι και πιο μεγάλο συνεπώς χωράει περισσότερο αέρα άρα έχει τις προδιαγραφές να είναι πιο άνετο δίνοντας όμως λιγότερη αίσθηση του δρόμου γιαυτο και προορίζονατι για λιγοτερο σπορ καταστασεις..
Αν βέβαια παραφουσκώσουμε και τη ρόδα ενός Mountain δεν θα είναι ιδιαίτερα άνεται και θα κοπανιέσαι λόγω της υψηλής πίεσης αέρα.

Φίλε Eaglos διόρθωσέ με αν έχω άδικο αλλα αυτα γνωρίζω εγω...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δες ένα λάστιχο mountain και κοίτα τι προδιαγραφές έχει.
2.1 ίντσες 55psi το πολύ όταν η κούρσα 0.9 ίντσες φτάνει 140psi+

madrivermadonus
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Δες ένα λάστιχο mountain και κοίτα τι προδιαγραφές έχει.
2.1 ίντσες 55psi το πολύ όταν η κούρσα 0.9 ίντσες φτάνει 140psi+

Τα psi έχουν να κάνουν με την πίεση του αέρα στο εσωτερικό του ελαστικού απο όσο γνωρίζω.Ασφαλώς και στα Mountain η πίεση είναι μικροτερη σε αντίθεση με τα πετρωμένα ελαστικά των κουρσών. Γιαυτο εξαλλου και η διαφορά στην άνεση.
Eaglos μάλλον το ίδιο λέμε...

Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

madrivermadonus wrote:
.
Τα 25 αρια και 28αρια είναι πιο άνετα καθώς παίρνουν πιο πολύ αέρα.

Δε λετε το ιδιο...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μάλιστα ισχύει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει ο φίλος.

Ένα λάστιχο 28c δέχεται λιγότερα psi (αέρα) σε σχέση με ένα 23c
Δεν έχει να κάνει με το πόσο μεγάλο φαίνεται στο μάτι, το λαστιχο
δεν είναι ντουλάπα να "χωρά" πράγματα :)

Δες πχ το Vittoria Rubino Pro Tech, στα 28c δέχεται 70-115psi
ενώ στα 23c δέχεται 100-145c παρόλο που είναι πιο μικρό και
"χωρά" λιγότερο αέρα.

Επίσης η άνεση είναι αντιστρόφως ανάλογη της ποσότητας του αέρα.
Όσο το φουσκώνεις τόσο περισσότερο θα κοπανάει. Γι αυτό και βάζουν
tubeless στα λάστιχα βουνού (κυρίως) για να μπορείς να τα τρέχεις
με λιγότερο αέρα (χαμηλότερα psi) ώστε να αποροφούν περισσότερους κραδασμούς προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση.

Επομένως αν πας σε φαρδύτερο ελαστικό θα κερδίσεις σε άνεση αλλά θα
χάσεις σε ταχύτητα.

Dimko
Εικόνα Dimko
Απών/απούσα

Ακριβώς ιγκλ!
Ο φίλος μαλλον μπερδεψε την πίεση με τον όγκο.

madrivermadonus
Απών/απούσα

Μάλλον κάπου μπερδευομαι:

τα psi είναι η πίεση του αέρα και οσο πιο λεπτό είναι αντέχει μεγαλυτερη πίεση. σωστα?
αρα οσο πιο λεπτό ενα ελαστικο, έχει περισσότερη πίεση αέρα αρα είναι πιο σκληρο άρα λιγοτερο άνετο.
Το αντίθετο προφανώς ισχύει με ενα φαρδύ λάστιχο πχ mountain το οποίο δέχεται λιγότερη πίεση αρα είναι πιο άνετο.

Αυτο που δεν καταλαβαίνω είναι πιο ελαστικό δέχεται περισσότερο αέρα σε ογκο (ναι οπως η ντουλάπα)

Σωστα τα έγραψα Eαglos?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τώρα τα ξεμπέρδεψες κάπως :)

Στο θέμα του όγκου υποθέτω ότι το φαρδύτερο
ελαστικό θα χρειαστεί περισσότερο "τρομπάρισμα"
σε σχέση με ένα πιο λεπτό για να πιάσουν τα ίδια
psi. Επομένως μπορείς να πει ότι θα περιέχει περισ-
σότερο αέρα απ' ότι το λεπτό στα ίδια psi.

Όμως, η άνεση έχει να κάνει με τα psi και όχι με τον όγκο.
Ένα λάστιχο 28c μπορεί να δέχεται 70psi και το ίδιο λάστιχο
28c σε άλλη έκδοση να δέχεται 100psi. Ποιό είναι πιο άνετο;
Το πρώτο των 70psi. Ποιό δέχεται μεγαλύτερο όγκο αέρα; To
δεύτερο των 100psi.

Για να μπερδευτείς ακόμα περισσότερο, το Kenda Kwick Roller
Sport βγαίνει 28c στα 85psi και 32c στα 100psi. To 32c χωρά
περισσότερο αέρα αλλά φτάνει υψηλότερα psi. Ποιό είναι πιο
άνετο, το λεπτότερο στα λιγότερα psi ή το φαρδύτερο στα
υψηλότερα psi;

madrivermadonus
Απών/απούσα

Α γεια σου!
με άλλα λόγια τα ελαστικά με την περισσότερη πίεση (psi) είναι λιγότερο άνετα. Συνήθως τα 25 αρια και 28αρια εχουν λιγότερη πίεση άρα είναι πιο άνετα.

MGuzzi
Απών/απούσα

αλλο ο ογκος αλλο η πιεση.ενα λαστιχο αυτοκινητου 195/65/15 χωραει περισοτερο αερα με λιγοτερη πιεση περιπου 30 psi.οσο αυξανεται ο ογκος ενος οπιουδηποτε ελλαστικου πεφτη η πιεση αυξανεται η ανεση.οσο μικροτερο το ελλαστικο μιωνεται ο ογκος και ακριβως γιαυτο αυξανεται η πιεση μειωνεται η ανεση.

sgiak99
Απών/απούσα

Είμαι πρωτάρης στα ποδήλατα αλλά η πίεση με τον όγκο δεν έχει καμία σχέση. Ένα μπαλάκι του τένις αντέχει εξαιρετικά μεγαλύτερη πίεση από ένα κοινό μπαλόνι. Αυτό δεν σημαίνει ότι παίρνει περισσότερο αέρα σε όγκο.

mj23
Απών/απούσα

παιδια μια ερωτηση.
Η κουρσες εχω δει πωλουνται και με 25αρια ελαστικα. Υπαρχει περιπτωση σε κουρσα να "μπαινει" ελαστικο 28αρι?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

25c και πολύ είναι για κούρσα. Εδώ με το ζόρι μπαίνει και το 23c
σε ορισμένες... Οι πιο παλιές (30+ χρόνων) είχαν πολύ περισσότερο
χώρο και για 28c και για φτερά. Σήμερα θα πρέπει να πας σε πιο
τουριστικούς σκελετούς για να βρεις φαρδυά λάστιχα.

Πιο κουρσάκια κοιτάς;

mj23
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
25c και πολύ είναι για κούρσα. Εδώ με το ζόρι μπαίνει και το 23c
σε ορισμένες... Οι πιο παλιές (30+ χρόνων) είχαν πολύ περισσότερο
χώρο και για 28c και για φτερά. Σήμερα θα πρέπει να πας σε πιο
τουριστικούς σκελετούς για να βρεις φαρδυά λάστιχα.

Πιο κουρσάκια κοιτάς;


βασικα τωρα εχω ενα cyclocross kona jake 2011 και μολις εχθες του αλλαξα ελαστικα απο τα 35αρια με τακουνι που ειχε σε ενα continentall 4 season28αρι.απο 1ηβολτα σημερα 100χλμ μου φανηκε super το ελαστικο αλλα επειδη υπαρχει ενα ενδιαφερον απο καποιον να πουλησω το jake(το εχω 2 μηνες & σκεφτομαι για πωληση επειδη θελω να παω σε καθαρη κουρσα δρομου) ελεγα μηπως κρατουσα εαν γινοταν η ολη φαση τα νεα ελαστικα για το οποιο νε κουρσακι γιατι νομιζω (απο τα λιγα βεβεα που ξερω) οτι ετσι οπως ειναι οι δρομοι μας η διασταση 700x28 ειναι πολυ καλη και για ρολαρισμα αλλα και προστασια απο σκασιματα κλπ εαν δεν σε ενδιαφερει κατι σαν αγωνες κλπ.
Βασικα ειχα δει entry orbea το Aqua T23 και το BIANCHI VIA NIRONE 7 2300.Το τελευτεο το δινουν με 25αρια αλλα εχω δει και καποια αλλα με 25αρια απλως ηθελα να ηξερα εαν 25 ειναι το max

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Και δες πόσο περιθώριο έχεις από κάθετο σωλήνα,
φρένα, πηρούνι κλπ. Πάντως αν θες 28c ελαστικό
μείνε σε Cyclocross σκελετούς και μην ποντάρεις
ότι ίσως χωράει σε κούρσα.

Από τις φωτογραφίες πάντως δεν φαίνεται να έχεις
πολύ περιθώριο, ακόμα και για 25c...

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα