Αναγνωριστικο κουίζ

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
1600
Απών/απούσα

Χαιρετω την οικολογικη και αυταρκη ποδηλατοπαρεα...

Πρωτο ποσταρισμα και κατευθειαν ερωτηση...

https://lh3.googleusercontent.com/-bZh9eRw5l7M/Uzl1ioXo5XI/AAAAAAAAALs/i...

Εχω το ανωθι ποδηλατο αγορασμενο το φθινοπωρο του 1998. Τα εχει κανει τα χιλιομετρα του (στα νιατα του κυριως) και καποια στιγμη παραμεληθηκε (για πολλες στιγμες). Το σπιτι που μενω τα τελευταια 5-6 χρονια, δεν βολευει και πολυ για χρηση ποδηλατου (σκληρη ανηφορα). Μοιραια σταματησα να το χρησιμοποιω καθημερινα για τις μικρομετακινησεις μου, καθως ειχαν αρχισει οι ψιλοφθορες (ρουλεμαν, μεσαια τριβη, σαζμαν), αλλα κυριως μου ηταν ουσιαστικα αδυνατον, να το χρησιμοποιω και να το ευχαριστιεμαι παραλληλα.

Εδω και λιγο καιρο ομως, με την παρακινηση ενος καλου φιλου, αποφασισα να το ξε-αραχνιασω και να του δωσω αλλη μια ευκαιρια. Οχι πως εφταιγε το ποδηλατο, ουτε μας μειωσανε την κλιση της ανωφερειας στο οδικο δικτυο, αλλα πλησιαζοντας στα 40 πια, η νοσταλγια του παρελθοντος, ξυπνησε μεσα μου το παιδικο πεισμα της εφηβειας.

"Εγω, θα την ανεβω αυτην την ...@%@...ανηφορα! Τελος!"

Κι ερχομαστε στο προκειμενο. Το ποδηλατο το ειχα παρει καινουριο, γυρω στις 60-70 χιλιαδες δραχμες. Μου ειχε κανει εντυπωση θυμαμαι, ο αλουμινενιος λαιμος του τιμονιου και το "καλο" δεσιμο του στον αξονα του πηρουνιου (εν αντιθεσει με τις φθηνοτερες υλοποιησεις οπου φαινοταν "fix" λαιμος και αξονας πηρουνιου), επισης το γεγονος πως οι ντιζες φρενων-σαζμαν ηταν στη κατω πλευρα του σκελετου και αρα δε θα λερωνε το παντελονι με "γρασα" καθε φορα που θα ξεκαβαλουσα για να σταθω ακινητος, αλλα πιο πολυ απο ολα μου ειχανε κλεψει την καρδια οι αλουμινενιες ζαντες (επισης οχι τοσο συνηθες σε τετοια κατηγορια τιμης).

Τελος παντων, το ποδηλατακι το καταχαρηκα για καμποσα χρονια, μετακινουμουν αρκετες περιοδους της σαιζον αποκλειστικα με αυτο και γενικα ενοιωθα και καλυτερα απο θεμα φυσικης καταστασης, προφανως. Αυτο το τελευταιο ειναι που θελω να ξαναβρω κι ετσι αποφασισα να ασχοληθω μαζι του, πρωταρχικα, αξιολογωντας αν αξιζει να το επισκευασω-αναβαθμισω ωστε να το ξαναχρησιμοποιησω, ή αν θα καταληξει σε μια μαυρη τρυπα που θα φαει καμποσα ευρω, μεχρι να εγω να συνειδητοποιησω οτι ηταν ματαιη εξ αρχης η οποια προσπαθεια και να αρχισω να σκεφτομαι για την αγορα καποιου αλλου, νεωτερου και καλυτερου μοντελου.

Βεβαια, ειδικα στην παρουσα φαση, θα ηθελα να αποφυγω να δωσω 100-150 ή 200 ευρω για να αγορασω κατι μεταχειρισμενο, αφ ενος διοτι θα δυσκολευθω κι αφ ετερου διοτι δεν υπαρχει κανενας απολυτως λογος να δυσκολευθω. Αλλωστε αποφασισα να ξαναχρησιμοποιω ποδηλατο για να κανω τη ζωη μου ευκολοτερη και οχι για να ζοριζομαι. Η αποκλειστικη μου σκεψη αυτον τον καιρο ειναι να αλλαξω 2-3 πραγματακια που χρηζουν αντικαταστασης ή αναβαθμισης, αρα λιγα ευρω για αρχη, να ξαναμπω σε ρυθμους "ποδηλατικους" κι αν παραστει αναγκη για κατι καλυτερο στο μελλον και προκυψει και καποια ευκαιρια, τοτε και μονο τοτε θα σκεφτω διαθεσω καποια περισσοτερα ευρΑ.

Απο εσας θα ηθελα κα'να δυο χάρες. Πρωτον, επειδη ως minimal τυπος το πρωτο πραγμα που εκανα μολις το ειχα αγορασει, ηταν να βγαλω τα "χαζοαυτοκολλητα" απο πανω του, τωρα πια, δεν εχω ιδεα ποιος ειναι ο κατασκευαστης του ποδηλατου. Οποτε...αν...λεμε αν...παρ' ελπιδα, καποιος αναγνωριζει κατι γνωριμο πανω του και εχει καποια ιδεα για το ποια μαρκα μπορει να ειναι, θα του ημουν ευγνωμων. Καταλαβαινω πως ειναι μαλλον σπανιο ή και απιθανο, να παρω μια βεβαιη απαντηση, αλλα πραγματικα, καθε αποψη-εκτιμηση θα ειναι πολυτιμη ωστε να καταληξουμε αν προκειται για μια "βαση" που αξιζει κανεις να σχοληθει μαζι της, ή να αποφασισω μεσα μου πως πρεπει να ξηλωθω για κατι αλλο. Το δευτερο που θα ηθελα να μαθω ειναι, παρατηρωντας τον σκελετο και δεδομενου της 15ετιας αν το ποδηλατο υποστηριζει καποια ανταλλακτικα-αξεσουαρ, συγχρονα, για τα οποια διαβαζοντας λιγο δεξια κι αριστερα δεν "κουμπωνουν" σε παλαιοτερα ποδηλατα. Οποτε επισης οι οποιες προτασεις για αναβαθμιση, που θεωρουνται εφικτες για τον σκελετο, θα βοηθουσαν παρα πολυ ωστε να περιορισω την τεραστια γκαμα (πλεον) των ανταλλακτικων-αξεσουαρ που ηδη κοιταω για το ποδηλατο.

Παραθετω τις λεπτομερειες καποιων περιφερειακων εξαρτηματων, ωστε να βοηθησω τους υποψηφιους λυτες του μυστηριου και επισης για να σχηματισθει μια πιθανη εικονα για την προελευση του ποδηλατου, σε συναρτηση με τα "καλα ή μετρια ή φθηνα" περιφερειακα του εξαρτηματα (προσωπικα δεν ειμαι σε θεση να τα αξιολογησω και ειδικα 15 χρονια πισω).

Μπροστινη ζαντα = RADAELLI 26 x 1.75 MADE IN ITALY
Οπισθια ζαντα = BERETTA 26 x 1.75 (559x20 ETRTO) MADE IN ITALY
Χειριστηρια ταχυτητων = SHIMANO EZ FIRE PLUS SL-EF 17 (made in singapore)
Ταχυτητες = 18 = 6x3 (δισκοβραχιονας 28/38/46 -- κασετινα 6 γραναζιων 14 εως 28)
Δισκ/βελα = OFMEGA SIERRA (πλαστικοποιημενοι βραχιονες πηδαλιων, κατασκευη 5/98)
Πισω σαζμαν (ντεραγιε?) = SHIMANO SIS
Μπροστινο σαζμαν = SHIMANO (Σκετο)
Οπισθιο κεντρο τροχου = EASTMAN
Μπροστινο κεντρο τροχου = JOYTECH
Εργοστασιακη σελα = ISCA 4030 MADE IN ITALY (κατασκευη 7/98)
Λαιμος τιμονιου = TRANZ-X αλουμινιου
Ταπα αξονα πηρουνι = URSUSS (αυτο γραφει στο καπακι-καλυμμα του ρουλεμαν λαιμου)

Το ποδηλατο ζυγιζει 15 κιλα περιπου και ο σκελετος του ΔΕΝ ειναι αλουμινιο (μεγεθος 51cm). Το δε πλατος-ανοιγμα του ψαλιδιου στον πισω αξονα, ειναι 12,5 εκατοστα περιπου.

Αυτα δε που χρηζουν αλλαγη, ειναι απο ενα σετ ρουλεμαν στους τροχους και στον λαιμο-αξονα που δενει το πηρουνι, και αντικατασταση? μεσαιας τριβης (εχει φαινομενο σαν τα ρουλεμαν τροχου, τζογο δεξια-αριστερα-πανω-κατω, αλλα μεγαλυτερο) και γενικα εργασιες συντηρησης στο συστημα μεταδοσης και πεδησης. Επισης αναρωτιεμαι αν μπορω να αλλαξω την 6αρα κασετα, με μια 7αρα με "μεγαλο" 34Τ γραναζι, για τις ανηφορες, αλλα δεν ειμαι σιγουρος αν ταιριαζουν με το...νυχι? του ψαλιδιου...τελος παντων

Αυτα, τα ολιγα.....οποιος δεν βαρεθηκε την περιγραφη, feel free to share...

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon DSC_2390 - Copy.JPG788.78 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Athws
Απών/απούσα

τυπικό σιδερένιο "μάουντεν" πρώτης γενιάς φτηνής κατηγορίας, μάρκα δεν έχει σημασία όλα ίδια ήτανε, δεν παίρνει τίποτα σύγχρονο, βάλε λεπτότερα λάστιχα και φρένα/μανέτες vbrake και θάχεις απροβλημάτιστα πολλά πολλά χιλιόμετρα ..

edit μη βάλεις το βιδωτό με 34 (megarange), ακόμη κι αν το υποστηρίζει το ντεραγιέ σου είναι μεγάλο το κενό, προτίμησε μπροστά 42/32/22 (σιδερένιο) φτηνά θα τον βρείς

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

ουρσους θυμάμαι κάτι ρωσσικά τρακτέρ http://en.wikipedia.org/wiki/Ursus_(genus) (άσχετο, αλλα δε πειράζει αν είναι αρκούδα ή ταύρος.
Στο ποδηλατικό "χρηματιστήριο" και μόνο ο τρόπος με τον οποίο έγραψες, δείχνει έναν άνθρωπο πάνω από όλα, μελλοντικά ανελισσόμενο σε πραγματικό ποδηλάτη.Συμφωνώ για τους τροχούς με το προλαλήσαντα. Δεν υπάρχει κακό ποδήλατο. Η χρήση του μετράει.Ευχαριστώ για το ποστάρισμα!)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το ποδηλατάκι είναι λουκούμι, απλά, παρατήθηκε. Το ύφος σου προδίδει συνειδητοποιημένο χρήστη, μόνος σου σέρβιρέ το, κομματάκι κομματάκι. Μόνο σημείο που ίσως αλλάξεις: μετάδοση (δισκομανιβέλα αλυσίδα γρανάζια), ίσως και τα κέντρα. Η μάρκα δεν έχει σημασία, καθαρά χρηστική περίπτωση, που μπορείς να τη φέρεις με προσωπικό χαρακτήρα και στυλ, κάτι δικό σου, και το σιδεράκι μπορεί να σε πάει παντού, όλον τον κόσμο να γυρίσεις, απλά και σίγουρα. Για απλά ανταλλακτικά ψάξε σε παλιά μαγαζιά, μη σκας λεφτά τρόπο θέλει όχι χρήμα, και απλά σιδερικά μη τα φοβάσαι τσουλάνε μια χαρά.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

..."Απο εσας θα ηθελα κα'να δυο χάρες. Πρωτον, επειδη ως minimal τυπος το πρωτο πραγμα που εκανα μολις το ειχα αγορασει, ηταν να βγαλω τα "χαζοαυτοκολλητα" απο πανω του, τωρα πια, δεν εχω ιδεα ποιος ειναι ο κατασκευαστης του ποδηλατου. Οποτε...αν...λεμε αν...παρ' ελπιδα, καποιος αναγνωριζει κατι γνωριμο πανω του και εχει καποια ιδεα για το ποια μαρκα μπορει να ειναι, θα του ημουν ευγνωμων..."

...μου θυμιζει. Του 90κατι.
Δεν αποκλειεται βεβαια να ειναι και κατι αλλο, αλλα την εποχη εκεινη αυτα μεσουρανουσαν.
Και ειναι και καποιες κατασκευαστικες λεπτομερειες που φωναζουν Pacific.
Εν πασει περιπτωσει, αν ο σκελετος ειναι στο νουμερο σου, μπορει καλλιστα να γινει το καθημερινο "γαϊδουρακι" για ολες τις δουλειες.
Και πιστεψε με, δεν θα εχει να ζηλεψει τιποτε απο ενα συγχρονο μεσαιας-χαμηλης κατηγοριας αλουμινενιο σκελετο.
Μοναδικη εγνοια, ο λαιμος του σκελετου οπου τοποθετουνται τα ποτηρια. Τα πολυ φτηνα σιδερενια πλαισια, εχουν την ταση να ξεχειλωνουν εκει που μπαινουν τα ποτηρια του τιμονιου, μετα απο σοβαρη ταλαιπωρια.
Κι αυτο ομως διορθωνεται. Οπως λενε και οι αποπανω, το ποδηλατο αυτο θελει τον τροπο του. Και μπορει να γινει ο καλυτερος φιλος.
Απο ανταλλακτικα, δεν πετας τιποτα εφ'οσον δουλευει.
Θα χρειαστει ενα καλο service στα κινουμενα μερη (μεσ.τριβη, κεντρα τροχων, συρματοσχοινα-φρενα, ποτηρια τιμονιου), λαδωμα-ρυθμιση κι εφυγες.
Αλλαζεις μονο οτι χαλασει στην πορεια.
Edit:
Φροντισε το παλουκοσελλο (ντιζα σελλας) να μπαινει μεσα στον καθετο σωληνα του σκελετου τουλαχιστον 7-8 ποντους, για να στηριζεται σωστα.
Διαφορετικα υπαρχει ο κινδυνος να παθει ζημια ο σκελετος η/και το παλουκοσελλο.
Το αναφερω γιατι φαινεται απο τα σημαδια στο παλουκοσελλο πως εχεις ψηλωσει τη σελλα.
Οπως και ναχει, ευχομαι καλη τυχη στο project.

1600
Απών/απούσα

Καταρχην να ευχαριστησω οσους μπηκανε στον κοπο να προσφερουνε τις προτασεις τους και να πουνε ενα καλο λογο για το ποδηλατακι...

Πηγα μια βολτα σημερα απο τα praktiker. Πριν λιγες μερες αγορασε ενας γνωστος μου ποδηλατο απο εκει, σε πολυ καλη τιμη, και σκεφτηκα να παω να το δω απο κοντα, μηπως κι αποφασιζα τελικα να ξηλωθω, που λεγαμε...

Μιλαμε για την μαρκα "INTERBIKE", που με μια μικρη ερευνα ειχα μαθει οτι κατ' ουσιαν προκειται για τα Βουλγαρικα "MAXCOM". Πραγματι λοιπον, πανω στο ποδηλατο υπηρχε αυτοκολλητο του praktiker, που περιεγραφε το αληθες, χωρα προελευσης Βουλγαριας. Τελος παντων, εριξα μια ματια στα δυο μοντελα, apollon-sintero, το ενα mtb και το αλλο υβριδικο πολης (28αρηδες τροχοι, πιο οριζοντιος κυριος σωληνας σκελετου). 219 ευρω, εκαστο. Τιμια, δε λεω, αλουμινιο σκελετος, του mtb πιο χοντρος, με καλες κολλησεις γενικα και τα δυο, φτηνιαρικες αναρτησεις (προφανως) και βασικες σειρες περιφερειακων. Ο γνωστος μου αγορασε το sintero για 219 και ειναι κατενθουσιασμενος. Το ειχα κανει κι εγω μια βολτα, για αυτο και ψηθηκα αλλωστε να παω να τα δω με την ησυχια μου. Με μια λεξη, χωρις να ειμαι ειδημων, πραγματι, για 220 ευρω ειναι τιμια. Δεν αξιζουν παραπανω. Αν ειχανε ας πουμε 149 ευρω, τοτε μαλιστα θα επροκειτο για πραγματικη ευκαιρια, καθως σε αυτα τα χρηματα δυσκολα αγοραζεις κατι αντιστοιχο. Αυτο που μου εκανε την πιο ασχημη εντυπωση, ειναι το βαρος τους. Παιζει να ειναι πιο βαρια και απο τη δικια μου σιδεριά! ειδικα το mtb. Προφανως για αυτο το λογο ο προηγουμενος φιλος απο πανω εγραψε οτι "ενα μεσαιο-χαμηλης κατηγοριας αλουμινιο, δεν κανει Τήν διαφορα, απο ενα σιδερενιο".

Η αληθεια ειναι οτι ειχα ηδη αποφασισει, να αναβαθμισω το υπαρχον ποδηλατο μου, αλλα ξερετε πως ειναι αυτα, παντα αναρωτιεσαι αν ολο το τελικο κοστος συν τον προσωπικο χρονο, θα αξιζουν πραγματι τον κοπο, ή μηπως ειναι καλυτερα να βρεις μια ετοιμη λυση = αγορα καινουριου ή μτχ. Επειδη το ειχα περασει και σχετικα προσφατα ολο αυτο το διλημμα (οταν θελησα να ανακατατασκευασω ενα μηχανακι του οποιου η ζωη εληξε αδοξα απο εναν μ@λ@κ@ με αυτοκινητο) ακομη και τωρα που γραφω εχω καποιες -ελαχιστες- αμφιβολιες αν κανω καλα, αλλα οπως ειπα, ο κυβος ερριφθη.

Το ποδηλατο, απο αυριο κιολας, θα λυθει σε ολα τα πιθανα τεμαχια που το απαρτιζουν, θα βαφει, θα αντικατασταθουν τα απαραιτητα και ει δυνατον με καλυτερα-συγχρονα ανταλλακτικα, και θα επιχειρησει να ζησει μια δευτερη νιοτη, ευελπιστωντας, να εχει καλυτερη τυχη αυτο το project, καθως και ο υποφαινομενος βεβαιως-βεβαιως.....(ατιμα δικυκλα, οσο με πληγωνουν τοσο με πορωνουν)

Κατα τη διαρκεια της περιπετειας μου, ειναι βεβαιο οτι θα χρειαστω τη βοηθεια του κοινου (ελπιζω οχι συχνα). Φυσικα και το utube με τα απιθανα tutorial θα ειναι ο καθημερινος μου συμμαχος σε ολο αυτο, αλλα ειναι μαθηματικα αποδεδειγμενο οτι παντα χρειαζεσαι μερικες διευκρινισεις, για το πως λυνει εκεινο το σκ@τόπραμα χωρις να "ανατιναχθει".....(δολοφονικα ελατηριακια που πεταγονται 10 μετρα, ρουλεμαν ανοικτου τυπου που σκορπανε σαν μυρμηγκια, και διαφορα αλλα τρομοκρατικα σεναρια).

Εν ολίγοις...(επιτελους!)...απο αυριο θα τα λεμε πιο συχνα.