Ειμαι νεος στο φορουμ, καλως σας βρηκα!
Δεν εψαξα καθολου αν υπαρχουν παρομοιες δημοσιευσεις γιατι με πιεζε ο χρονος, ελπιζω να μην σας κουρασω πολυ.
Θελω να φτιαξω ενα παλιο ποδηλατο και επειδη μενω σε επαρχεια και δεν εχω τη δηνατοτητα να παω σε καποιο καταστημα ανταλακτικων, ζηταω να μου προτεινετε καποιο σαιτ με φτηνα ανταλακτικα για ονλαιν αγορα, κατα προτιμηση τροπος πληρωμης αντικαταβολη.
Εψαξα και εγω αλλα παντα μια γνωμη καπιου πιο εμπειρου ειναι ευπροσδεκτη.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Τι ποδήλατο, τι μάρκα, τι χρονιά, τι θες να το κάνεις,
σε τι κατάσταση είναι, τι σώζεται τι θέλει αλλαγή...
Κουβέντα να γίνεται και να δούμε τι θα χρειαστείς.
και επαρχεία που??
Παιδια, δεν εχω ιδεα απο μαρκες, χρονολογιες και μοντελα. Το μονο που μπορω να σας πω ειναι οτι πανω του γραφει LONGUS CR-MO TUBING TANGE MTB το κυκλοφορουσα μεχρι προπερυσι αλλα μετα με τις δουλειες και τα τρεχαματα το παρατησα. Μπορει να μην εχει καποια αντικειμενικη αξια, θελω ομως να το φτιαξω.
Η κατασταση του δεν ειναι ασμημη, σε μερικα σημεια στο σκελετο εχει λιγη σκουρια αλλα νομιζω με λιγο τριψιμο και βαψιμο θα γινει κουκλι.
Με μια ματια που του ερηξα σιγουρα θελουν αλλαγη τα συρματα φρενων και ταχυτητων καθως και τα σωληνακια που καλυπτουν αυτα. Εχουν σκουριασει.
Ελαστικα και σαμπρελες γιατι τα βαρουσε ο ηλιος.
Αποτι θυμαμαι το μπροστινο γραναζι με τα πεταλια (Δεν ξερω πως λεγεται)μου εκανε νουμερα οταν αλλαζα ταχυτητες.
Ισως και τα τακακια των φρενων.
Οι ζαντες ειναι σε καλη κατασταση.
Τα υπολοιπα ειναι προαιρετικα οπως η αλυσιδα που δειχνει να ειναι οκ απλα φαινεται παλια. Η σελα ειναι οκ απλα μια γωνια της ειναι λιγο φαγωμενη. Τα χερουλια του τιμονιου ειναι καπως. Ψιλοπραγματα που μπορουν να αλλαχτουν και αυτα.
Απο την Τηνο ειμαι.
Το moto-plus.gr το ξερετε? Φαινεται να εχει αρκετα πραγματα.
Εκτός από το αυτοκόλλητο με τα χαρακτηριστηκά του
σκελετού (ατσάλι της Tange), έχει τίποτα άλλα λο-
γότυπα στους άλλους σωλήνες; Βασικά βγάλε μια φωτό
να το δούμε, ανέβασέτην σε κάποιο imageshack ή κάτι
παρεμφερές.
Ντιζοκαλώδια, τακάκια, ελαστικά, σαμπρέλες θέλουν
στάνταρ αλλαγή. Τα σαζμάν μπρος πίσω θέλουν καθά-
ρισμα από σκουριές και λάδωμα. Οι τροχοί θέλουν
κανοικά άνοιγμα για καθάρισμα και γρασάρισμα στα
κέντρα τους.
Μετά από όλα αυτά θέλουν ρύθμιση τα σαζμάν και
τα φρένα. Βάψιμο κάτσε να το δούμε πρώτο μη τυ-
χών έχεις κάτι ιδιαίτερο και δεν έχει νόημα να
το καγκουρέψεις.
Βγάλε μερικές φωτό απο΄τη μεριά των δίσκων, να
δούμε τι γίνεται.
Δυστυχως δεν εχω καποιο μεσο να βγαλω φωτογραφια και το κινητο μου ειναι της πλακας.
Δεν βρηκα καποιο αλλο λογοτυπο η αυτοκολλητο στον σκελετο, ολα τα υπολοιπα εξαρτηματα ομως (φρενα, γραναζια, ταχυτητες, κτλ) γραφουν πανω τους Shimano Deore XT.
Επισης, τα μπροστινα γραναζια που μου δημιουργουσαν προβλημα στην αλλαγη ταχυτητων φαινονται λιγο στραβωμενα, οποτε θα θελουν και αυτα στανταρ αλλαγμα.
Δεν μου κανει κοπο να το βαψω, ισα ισα δεν βιαζομαι και ψαχνω να ασχοληθω με κατι να ξεφυγω.
Αν είναι μαμίσια τότε μιλάμε για ακριβό μοντέλο καθώς
τα XT είναι η δεύτερη ακριβότερη κατηγορία της Shimano.
Διαφορετικά θα τα έβαλε μετά ο ιδιοκτήτης που το είχε
πριν από εσένα. Μάλλον το δεύτερο υποθέτω...
Φωτό βγάλε έστω και με το κινητό, μια το ποδηλατο από
τη μεριά των δίσκων και κοντινές σε πεταλιέρα, εκτρο-
χιαστές, φρένα ανάρτηση (αν έχει) κλπ. Θα τη βγάλουμε
την άκρη :)
Για το βάψιμο εννοούσα να μην χαλάσεις τα μαμίσια χρώμματα
και λογότυπα. Ιδιαίτερα εαν πρόκεται για κάποιο καλό μο-
ντέλο σκελετούς.
Βασικός κανόνας, δεν βγάζουμε συμπεράσματα με παρατημένο
ποδήλατο όπου τα μισά έχουν σκουριάσει και τα αλλα μισά
θέλουν ρύθμιση. Καθαραρίζεις, αντικαθιστάς, λαδώνεις,
ρυθμίζεις και τότε βλέπεις τι δουλεύει και τι όχι. Αν
μιλάμε πάντως για XT τότε ίσως έχει νόημα να κρατήσεις
κάποια πράγματα.
Φωτογραφια δυσκολο, εκτως αν πετυχω τον γειτονα να μου το βγαλει.
Μου το χαριζε ενας φιλος μου γερμανος πριν 3 χρονια. Το κυκλοφωρησα μια χρονια και μετα το παρατησα.
Ξεχασα να πω οτι το εχω λυσει, εκτως απο τα πεταλια και το πιρουνι/τιμονι. Γιατι ημουν ετοιμος να παρω ανταλακτικα και εψαχνα καποιο σαιτ. Τις ροδες τις γυαλισα κιολας γιατι δεν ειχαν πουθενα σκουρια.
θα προσπαθησω να βγαλω φωτογραφιες να το δεις.
Τις εβγαλα, ερχονται!!
Ναναι καλα η γειτονησσα!!
...
ετσι απλα στο google
...
λεω μηπως
Οπότε μάλλον μιλάμε για παλιό ατσάλι με καινούργια
ανταλλακτικά Shimano XT. Τέτοια ήθελα να μου χαρί-
ζουν και εμένα :P
Οι ρόδες λένε τίποτα στα στεφάνια ή στα κέντρα τους;
Τίποτα Shimano ή τίποτα DT Swiss (να τρελαθούμε τελείως);
Ο λαιμός είναι σαν αυτό ή σαν αυτό;
Ανάρτηση έχει μπροστά ή φορά ξερό ατσάλινο πηρούνι;
http://imageshack.us/photo/my-images/208/1221e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/689/1222a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/202/1217q.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/16/1224o.jpg/
Ολοιδιο με αυτο του didotou αλλα σε χειροτερη κατασταση
Τα στεφανια γραφουν ARAYA Japan RX-7
Πειτε μου οτι αξιζει να το φτιαξω...
Όποτε μπορέσεις, βγάλε μια φωτό από μπροστά να δουμε
τι σηματάκι έχει το ποδήλατο στο κούτελο. Αν είναι
κάτι απλό μπορείς να το περιγράψεις.
Τα σαζμάν τα κάνεις μπάνιο σε παραφινέλαιο ή πετρέλαιο
και λογικά είναι εντάξει. Ίσως στο πίσω να θέλουν γράσο
τα ροδάκια στο κέντρο τους ή αν είσαι τυχερός θα είναι
XT με ρουλεμάν. Το πίσω έχει φάει μια πτώση αλλά εαν
είναι ίσιο τότε μην σε νοιάξει.
Η Araya είναι Ιαπωνέζικη και βγάζει καλά στεφάνια.
Το RX-7 έπαιζε 1988-1994, είναι μονόπατο και μάλλον
γενικής χρήσης άρα όχι κάτι ιδιαίτερο. Αν η επιφά-
νεια πέδησης έχει ψώμι και τα κέντρα είναι σε καλή
κατάσταση στο εσωτερικό τους στις φωλιές και στους
κώνους, τότε τις κρατάς τις ρόδες.
Η κασέτα θέλει αλλαγή πακέτο με την αλυσίδα. Η πετα-
λιέρα θέλει λύσιμο από τον άξονα και έλεγχο αν είναι
οκ τα δόντια. Η μεσαία τριβή αν γυρνάει όμορφα τότε
την κρατάς απλά την αφαιρείς με το ειδικό εργαλείο
ώστε να καθαρίσεις το σκελετό και να γρασάρεις το
σπείρωμα.
Τα πετάλια τα λύνεις πριν βγάλεις το δισκοβραχίωνα.
Ανοίγεις και ελέγχεις φωλιές και εσωτερικό. Τα κάνεις
μπανάκι σε πετρέλαιο και καθαρίζουν.
Αν τα φρένα είναι από αυτά που πιάνουν σε ένα τριγωνάκι
τότε κοίτα μήπως βρεις κανένα σετ Shimano vbrakes.
Ο λαιμός θέλει λύσιμο η κεντρική βίδα όχι μέχρι τέρμα
και πέσει η σφήνα μέσα στο πηρούνι. Λογικά θα σε παι-
δέψει αλλά με λίγο κοπάνημα θα ξεκολλήσει και θα τον
τραβήξεις.
Μετά λύνεις το παξιμάδι του πηρουνιού και το αφαιρείς
προσεκτικά να μη χάσεις τις μπίλιες που θα φύγουν από
το ποτήρι στην κάτω μεριά. Καθαρίζεις γρασάρεις και
ξαναβάζεις με την ίδια σειρά.
Για το τιμόνι κόβεις τα πολυκαιρισμένα grips, βγάζεις
τα χειριστήρια, δεν πετάς ντιζοκαλώδια καθώς θα τα
έχεις μπούσουλα για το μήκος των καινούργιων. Λύνεις
το τιμόνι από το λαιμό και εξετάζεις την κατάστασή
του.
Αυτά στο περίπου.
Μια χαρά φαίνεται το εργαλείο, σαφώς και αξίζει να το
μαζέψεις και το βγάλεις πάλι στο δρόμο. Με ελάχιστά
λεφτά θα είναι έτοιμο. Για το βάψιμο, τρίψε τις σκου-
ριές, κάνε τοπικές επεμβάσεις με όσο το δυνατόν ίδιο
χρώμα και πέρνατο μετά με ένα βερνίκι.
Αν αποφασίσεις να το τρίψεις και να το βάψεις από την
αρχή, κράτα σε αρχείο τα αρχικά χρώμματα και τα αυτο
κόλλητα για να κάνεις τη δουλειά έυκολη στον εγγονό
σου που θα το βρει μετά από 50 χρόνια στην αποθήκη :)
Οκ Ευχαριστω! Θα προχωρησω ετσι τωρα και θα ενημερωνω για την κατασταση

Στην χειροτερη μπορω να κρατησω και την παλια αλυσιδα με την κασετα.
Αυτο που με προβληματιζει ειναι οι δισκοβραχιονας που ειναι στραβωμενος... οταν γυρναω πεταλια κανει σαν φυδι, κατα ταλλα μονο λαστιχα και συρματακια θελω.
Τελικα απο που να ψονισω;
Στο κουτελο εχει ενα αυτοκολλητο που γραφει LONGUS με κοκκηνα γραμματα, αυτο μονο.
Εχεις ένα ποδήλατο με πολύ ακριβά περιφεριακά. Αν δεις πόσο πιάνουν μεταχειρισμένα θα καταλάβεις. Τα σαζμάν σου είναι ΧΤ737, από τα κορυφαία σε ποιότητα, γιαπωνέζικα, και το πίσω αν και λίγο κοπανημένο, δεν δείχνει να έχει θέμα. Τα ροδάκια του τουλάχιστον είναι μια χαρά. Η κασέτα επίσης δεν είναι λιωμένη, οπότε με λίπανση και ίσως μια καινούργια αλυσίδα καθάρισες.
Οι Araya μεταχειρισμένες κοστίζουν όσο τα μεσαία μοντέλα της Mavic, αν καταλαβαίνεις τι λέω, και τα ΧΤ φρένα που φοράς ΜΗΝ ΤΑ ΠΕΤΑΞΕΙΣ. Αν τα βγάλεις ρίξε ένα μήνυμα. Είναι δύσκολο να ρυθμιστούν αλλά όταν ρυθμιστούν είναι top.
Ο δισκοβραχίωνας καλό είναι να ελεγχθει και μάλλον να αλλάξει η μεσαία τριβή, με κάποια όχι του κιλού. Μια μέτρια έχει κανένα 20€.
Ο σκελετός είναι cromo με μούφες. Παλιός και άθραυστος. Με ένα καλό βάψιμο είσαι αρχηγός.
Να θυμάσαι ότι όταν πλένεις κάτι με πετρέλαιο, μετά καλή λίπανση πριν το ξαναφορέσεις στο ποδήλατο.
link:
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=583619
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=361097
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=453818
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=513252
Κάποια δόντια στην κασέτα έχουν γίνει σαν δόντια καρχαρία.
Νομίζω ότι θα σου πηδά η αλυσίδα σε κάποια γρανάζια. Αν
πάλι κάνω λάθος καλό δικό σου. Τους δίσκους δες τους με
το μάτι αν είναι στραβοί, παίζει να είναι στραβό κάτι
άλλο και να σε ξεγελά. Πάντως αν έχουν βιδάκια μπορείς
να αλλάξεις μόνο έναν δίσκο και όχι όλο το σύστημα.
Ευχαριστω για τα λινκς, ειναι πολυ ομορφο.
Θα προσπαθησω να το κανω οπως ηταν απο τη μαμα του.
Δεν ειχα σκοπο να πεταξω τα φρενα.
Και εγω σκεφτηκα να αλλαξω μονο τα γραναζια στην πεταλιερα, με γυμνο ματι παντως δειχνει οτι το μεγαλο ειναι το πιο στραβο. Ναι εχουν βιδακια αποτι ειδα.
"...Αυτο που με προβληματιζει ειναι οι δισκοβραχιονας που ειναι στραβωμενος... οταν γυρναω πεταλια κανει σαν φυδι..."
...οτι οι δισκοι του δισκοβραχιονα ειναι στραβωμενοι;
Αν κοιταζοντας απο επανω τους δισκους την ωρα που γυρνανε πηγαινουν δεξια-αριστερα ελαχιστα (1-2 χιλιοστα), τοτε ειναι πιθανο να βλεπεις τις κορυφες των δοντιων των δισκων οι οποιες λογω ειδικης διαμορφωσης, οντως μοιαζουν να πηγαινουν δεξια-αριστερα, αλλα αυτο ειναι φυσιολογικο και εκ κατασκευης, ωστε να μεταπηδαει πιο ευκολα απο γραναζι σε γραναζι η αλυσιδα.
Αν παλι κοιταζοντας απο το πλαϊ τους δισκους να γυριζουν, βλεπεις τις ακρες των γραναζιων να ανεβοκατεβαινουν, τοτε κοιταξε να δεις τι γραφει επανω ο δεξιος δισκοβραχιονας:
Αν γραφει επανω "Biοpace", τοτε επισης δεν ειναι στραβωμενοι οι δισκοι:
Ειναι μια κατασκευαστικη ιδιοτροπια της εποχης, πατεντα της Shimano, συμφωνα με την οποια οι δισκοι ειχαν οβαλ σχημα, γιατι συμφωνα με τους υποστηρικτες του συστηματος Biopace, αξιοποιειται με αυτο ομαλοτερα η δυναμη που εξασκειται απο τα ποδια στα πεταλια.
Με λιγα λογια, ουτε και σ'αυτην την περιπτωση ειναι στραβοι οι δισκοι.
Παντως, εχε υπ'οψιν οτι (πολυ) δυσκολα στραβωνουν και οι τρεις δισκοι ταυτοχρονα. Συνηθως στραβωνει μονο ο μεγαλος εξωτερικος, ο οποιος προεξεχει απο τους υπολοιπους, και ειναι εκτεθειμενος σε κοπανηματα και στενες επαφες τριτου τυπου...
Οπως και να'χει παντως, να ξερεις πως εχεις στην κατοχη σου ενα πολυ καλο ποδηλατο, με εξαιρετικης ποιοτητας σωληνες, "ντυμενο" με τα κορυφαια διαθεσιμα περιφερειακα της εποχης του.
Πληροφοριακα, στην εποχη της, η σειρα ΧΤ737της Shimano, ηταν η απολυτως κορυφαια ΜΤΒ σειρα της εταιριας.
Οσο για τις ζαντες Araya, εχουν αφησει εποχη, στο χωρο τοσο της κουρσας, οσο και του ΜΤΒ. Αν δεν εχουν προβλημα, δεν τις πετας, δεν τις αλλαζεις.
Επισης πληροφοριακα, εχεις ενα αξιολογο συλλεκτικο ποδηλατο στην κατοχη σου, που ακομα και σημερα, πολλοι θα ηθελαν να εχουν, ισως οχι μονο λογω συλλεκτικοτητας, αλλα λογω ποιοτητας και "συμπεριφορας" του πλαισιου του.
Δεν ειναι καθολου μα καθολου τυχαιο, που στις μερες μας, τα πιθανοτατα κατωτερα (απο αυτο) σημερινα χρωμολενια σκελετα της Surly, πουλιουνται σαν ζεστες τυροπιτες...
...σαν ανταλλακτικο τον μεγαλο πενταμπρατσο δισκο. Αλλα ακομη κι αν τον βρεις, να εισαι σιγουρος οτι δεν θα ειναι καθολου φθηνος.
Την τελευταια χρονια που ηταν διαθεσιμος σε ιντερνετικα καταστηματα σαν ανταλλακτικο (πριν 3-4 χρονια), η φθηνοτερη τιμη γι αυτον ηταν τα 25 ευρω.
Μεγαλοι δισκοι για πενταμπρατσο δισκοβραχιονα σπανιζουν πια.
Οποιος προλαβε να στοκαρει, προλαβε.
Οι υπολοιποι, e-bay και γδαρσιμο...
Τωρα που το λες οντως πεταει 1-2 χιλιοστα και κοιταζοντας απο πανω αλλα και απο πλαι. Θα κοιταξω αυριο να δω αν γραφει Biopace.
Θυμαμαι ομως οτι μου εκανε νουμερα καποιος απο τους τρεις δισκους. Αλλα δεν θυμαμαι ακριβως τι γινοταν. Νομιζω οτι στις ανηφορες σαν να εβρησκε κενο ξαφνηκα το πεταλι κατεβαινε 10-20 εκατοστα (της στροφης) και μετα συνεχιζε παλι κανονικα. Δεν ξερω τι ηταν αυτο, αλλαζα ταχυτητα σε αλλο δισκο και συνεχιζα κανονικα.
Μπορει να φαιει και κατι αλλο, δεν εχω ιδεα.
Και αν δεν βρουμε δισκο τι να κανουμε, στη χειροτερη ebay
Η θα παω στο φιλο μου να ρωτησω
μπας και εχει κανενα ακομα τετοιο στην αποθυκη του
Καλημερα!
Οντος γραφει BIOPACE-SG A 46
Όπως σου έγραψα πιο πάνω, κασέτα και αλυσίδα θέλουν αλλαγή.
Η κασέτα έχει φαγωθεί και μαζί και η αλυσίδα. Αποτέλεσμα
είναι σε κάποιες σχέσεις όταν βάζεις ζόρι να πηδάει μερικά
δόντια πίσω. Παίζει να έχεις και φαγωμένο δίσκο μπροστά
αλλά θέλουν κάμποσες χιλιάδες χιλιόμετρα για να την
ακούσουν.
Καλησπερα και Χρονια Πολλα!!
Δεν σας ξεχασα και το ποδηλατακι φτιαχνεται σιγα σιγα, εχει ομως πολυ δουλεια ακομα..
Οριστε μερικες φωτογραφιες ετσι οπως ειναι αυτη τη στιγμη.
τι λαστιχα εχεις βαλει;
Swallow 26x1.75