Σκέφτομαι να αναβαθμίσω τους τροχούς καθώς ο πίσω δείχνει να τα εχει φάει τα ψωμιά του. Έχει πάρει και παρά τις δυο ακτινολογήσεις τους τελευταίους τέσσερις μήνες στραβογυρνάει. Επίσης δεν έχει quick release αλλά άξονα και πρέπει να κουβαλάω μαζί μου 15άρι κλειδί (πράγμα που δεν το κάνω )σε περίπτωση που τύχει κάτι.
Το σασμάν είναι 7άρι βιδωτό (13 - 34) και θα πάω σε κασσέτα, πάλι 7άρα, αλλά με βαρύτερα πατήματα σκέφτομαι κατι μεταξύ 11-21 ή 12-28 όπως δείχνει εδώ:
http://www.roseversand.com/products/bike-parts/cassettes/7-speed/7-speed/
καθώς οι διαδρομές μου είναι καθαρά ασφάλτινες σε πολλές από τις οποίες το βαρύτερο πάτημα που έχω τώρα 42 - 13 είναι από ελαφρύ έως πανάλαφρο ανάλογα την κλίση του δρόμου.
Οι απορίες που έχω είναι οι εξής:
1. Ο συνδυασμός 42 - 11 πόση διαφορά έχει από το 42 - 13 με την έννοια είναι σημαντική ή δεν έχει και πολύ νόημα.
2. Υπάρχει κάτι ιδιαίτερο που πρέπει να προσέξω σχετικά με τους τροχούς δηλ. συμβατότητες κλπ.
3. Ο πίσω εκτροχιαστής φάντάζομαι δεν θα χρειαστεί αλλαγή σωστά?
4. Η αλυσίδα θα χρειαστεί κόντυμα ή όχι?
Το budget για τους τροχούς σετ κομπλέ είναι περίπου στα 150ευρώ χωρίς φυσικά την κασσέτα. Τόσα τουλάχιστον μπορώ να διαθέσω. Οποιαδήποτε πρόταση για ένα σετ τροχών αρκετά αξιόπιστων (με τα χρήματα που διαθέτω ξέρω δεν μπορώ να έχω τρελλές απαιτήσεις αλλά δεν τις χρειάζομαι κιόλας) είναι ευπρόσδεκτη.
στην νεα κασετα που θα βαλεις να εχει καλη κλιμακωση στα μεσαια μικρα γραναζακια (4-5-6-7),για να μην εχεις ασυνεχειες.
πχ 11-13-15-17-19-21...κλπ.. ειναι καλη γιατι παει ανα 2 δοντια.στα ελαφρυα γραναζια δε σε ενδιαφερει η ομαλοτητα,ας οηγαινει κ ανα 3,αλλα σε αυτα που σου γραφω ειναι σημαντικο τοσο απο αποψη αποδοσης οσο κ κουρασης.
οσο για QR γνωμη μου για τον πισω αξονα που τρρωει ζορια,ειναι περιτο κ προσωπικα δεν μου γεμιζει το ματι απο σταθεροτητα.το να εχεις ενα 15αρι,ενα γαλικο μικρο η ενα ψευτοκλειδο δεν ειναι βαρος.
Ένας από τους λόγους της αλλάγής είναι το βαρύτερο βημα και η καλυτερη κλιμάκωση γιατί το shimano megarange ελεύθερο που εχω τωρα με το μεγαλο 34 γραναζι στην πρωτη απλά δεν χρησιμοποείτσαι. Ουτε την δεύτερη ταχύτητα χρησιμοποιώ πολύ σπάνια την τρίτη και σε πολύ μικρές διαδρομές την τετάρτη.
Το QR στον πίσω τροχό δεν νομίζω να εχει πρόβήμα τόσα ποδήλατα κυκλοφορούν έτσι.
Όταν σε τροχούς αναφέρει ότι είναι συμβατοί με 8,9 ή 10 ταχύτητες αυτό σημαίνει ότι σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να δεχτούν 7άρα κασσέτα με την προσθήκη spacers.
...δεν ειναι καθολου ενημερωμενος.
7-πλεττα κασσετα,μπορεις να τοποθετησεις σε οποιοδηποτε κεντρο (freehub) προοριζεται για 8-9-10 πλεττα, με την προσθηκη δυο δαχτυλιδιων/αποστατων:
Ενος δαχτυλιδιου/αποστατη παχους 1 χιλιοστου, και
ενος δαχτυλιδιου/αποστατη παχους 3 χιλιοστων.
Edit: Παρελειψα να γραψω τον τροπο με τον οποιο τοποθετουνται σωστα ολα αυτα:
Το δαχτυλιδι παχους 1 χιλιοστου ειναι μεταλικο, και τοποθετειται πρωτο στο πολυσφηνο του ελευθερου.
Το δαχτυλιδι παχους 3 χιλιοστων ειναι συνηθως πλαστικο, και τοποθετειται δευτερο.
Τελος, μετα τα δυο δαχτυλιδια, τοποθετειται η 7-πλεττα, η οποια σφιγγεται με το βιδωτο δακτυλιο που την ασφαλιζει, με περιπου 40 Nm ροπης (για οποιον χρησιμοποιει ροποκλειδο).
ok με την κασσέτα γιατί κάποιος μου είπε ότι δεν γίνεται, τέλος πάντων.
Με το μήκος των αξόνων των τροχών τι γίνεται είναι standard πως θα ξέρω ότι οι τροχοί που θα πάρω (η αγορά μάλλον θα γίνει από εξωτερικό) ταιριάζουν στο ποδήλατο μου?
...των τροχων για ΜΤΒ, ειναι πλεον standard.
Το "πλατος" του μπροστα κεντρου, ειναι 100 χιλιοστα, και δεν εχει αλλαξει καθολου απο τα παλιοτερα μοντελλα.
Το "πλατος" του πισω κεντρου, σημερα ειναι 135 χιλιοστα, κι εχει μεγαλωσει μεσα στα χρονια, καθως αυξανονταν σταδιακα τα γραναζια της πισω κασσετας, η οποια επρεπε να χωραει στην υποδοχη του κεντρου (free hub), και ολο το κεντρο με την κασσετα μαζι, αναμεσα στα πισω drop-out.
Αν το ποδηλατο σου ειχε 7-πλεττα, ειναι πιθανο το "ανοιγμα" των πισω drop-out (και το πλατος του πισω κεντρου) να ειναι 130 χιλιοστα.
Αν το πλαισιο ειναι ατσαλινο, αυτο δεν αποτελει προβλημα, γιατι ανετα μπορει να ανοιξει 5 επιπλεον χιλιοστα, ωστε να μπορει να τοποθετηθει ο νεος τροχος με κεντρο πλατους 135 χλστ.
Το ανοιγμα των πισω ψαλιδιων, σε καμμια περιπτωση δεν ειναι αναγκη να ειναι μονιμο: Την ωρα που τοποθετεις τον τροχο, ανοιγεις λιγο τα ψαλιδια ισα-ισα να μπει το κεντρο στα drop-out, και αυτο ηταν. Εννοειται πως μετα σφιγγεις ειτε το quick-release, ειτε τα παξιμαδια του αξονα, και τελος.
Λυση δοκιμασμενη με επιτυχια, πολλα χρονια τωρα.
Ωραία οπότε δεν θα έχω θέμα καθώς το πλάτος του πίσω ψαλιδιού είναι 135χιλ.
Ευχαριστώ once again για τις απαντήσεις.
Ανάμεσα στους τροχούς που φαίνονται στα παρακάτω link θα ήθελα την γνώμη σας.
http://www.roseversand.com/article/mavic-mtb-wheel-set-26-crossride-ub-4...
http://www.bike-components.de/products/info/p31162_Deore---XM317---Sapim...
Το ποδήλατο χρησιμοποιείται μόνο σε ασφάλτινες διαδρομές με λάστιχα 1,5άρια.
Η mavic χρησιμοποιεί κέντρα με κλειστά σφραγισμένα ρουλεμάν ενώ η shimano τα κλασικά ανοιχτά με κώνους τα οποία ανοίγεις καθαρίζεις - συντηρείς περιοδικά και ανάλογα την χρήση. Τα κλειστά έχουν κάποιο σημαντικότερο χαρακτηριστικό που τα κάνει καλύτερα σε αυτήν την κατηγορία ή ψίλοι στα άχυρα.......
Δεν είναι μόνο τα ανοικτά κλειστά ρουλεμάν.
Οι Mavic έχουν 20/24 ακτίνες, ο άλλος 32/32.
Οι Mavic έχουν πλακές ακτίνες οι οποίες ίσως
να μην είναι κοινές του εμπορίου. Υπάρχει και
μια διαφορά 200γρ υπερ των Mavic.
Στα ρουλεμάν δεν είναι μόνο το σπαστικό άνοιγμα
καθάρισμα κάθε Χ χλμ αλλά και το γεγονός ότι στα
κλειστά (αν είναι διαστάσεις εμπορίου) μπορείς να
τα αλλάξεις με πολύ καλύτερα.
Προσωπικά δεν θα έπαιρνα καμία από τις δυο καθώς
θεωρώ τις Mavic ακατάλληλες για τη δουλειά που
τις θες και έχουν αντιπρόσωπο το Γατσούλη... Οι
δε Shimano πέραν των στεφανιών δεν λένε κάτι
από κέντρα και ακτίνες που να δικαιολογούν τα
100+ Ευρώ...
Πάντως αν είναι να τα δώσεις τότε πάρε τις Shimano.
Για αυτό το σετ τι λέτε. Mavic σταφάνια 317 με DT ακτίνες 2mmx36 & Shimano XT κέντρα. Η τιμή είναι πολύ καλή
http://www.roseversand.com/article/mtb-wheel-set-26-mavic-xm-317--shiman...
Και μια ερώτηση απλά πληροφορικά. Γιατί η shimano επιμένει σε ανοιχτού τύπου κέντρα ενώ τα κλειστού τύπου είναι, από ότι λένε, καλύτερα?