Για πιο ελαφριά πατήματα.

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Jim.DS
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

το εργαλείο έχει γίνει πλέον το βασικό μέσο μετακίνησης από/προς σπίτι-γυμναστήριο, μία απόσταση 6 χιλιομέτρων (συνολικά). Στο πήγαινε, 95% της απόστασης είναι κατηφόρα. Στο γύρνα όμως υπάρχουν ζόρια αφού οι ανηφόρες είναι λίγο ζόρικες....

Το πρόβλημα είναι ότι έχοντας χονδροπάθεια στην επιγονατίδα, ο doctor επιτρέπει το ποδήλατο αλλά όχι με ζόρια ειδικά ανηφόρες....Να πω ότι έχω φροντίσει το fitting να είναι αυτό που πρέπει τόσο σε σέλα (πάνω-κάτω, μπρος-πίσω),σε πετάλ αλλά και σε τιμόνι... Για αυτό άλλωστε και δεν έχω ενοχλήσεις σε γόνατα, μέση, πλάτη, αυχένα και καρπούς μέχρι στιγμής τουλάχιστον...

Το ζητούμενο όμως είναι να μην ζορίζονται τα γόνατα... Αν και δεν έχω ενοχλήσεις μέχρι στιγμής, τα νιώθω σε κάποια ανηφορικά κομάτια να ζορίζονται....και επειδή με τα γόνατα δεν θέλω να παίζω σκέφτομαι αν μπορώ να "ελαφρύνω" λίγο τα πράγματα και θα χρειαστώ την συμβουλή σας για άλλη μία φορά.

Το ελεύθερο είναι Shimano MF-HG37 με 13-15-17-19-21-24-28 και το crankset είναι Shimano FC-M131 Tourney 170mm με 28/38/48.

Το 28-28 (1.9 gain ratio) αν και είναι καλό (, με ζορίζει στις συγκεκριμένες ανηφόρες που έχουν "μήκος"...

Οι επιλογές που έχω για πίσω (βιδωτό, ελεύθερο Χ7) είναι η εξής μία από ότι είδα : megarange. Αν και ο πίσω εκτροχιαστής το υποστηρίζει (Shimano RD-TX55 MGS) παρόλα αυτά δεν με τρελένει η ιδέα να φτιάξω μία μόνο σχέση και αυτή με προβλήματα ενδεχομένως...

Η άλλη επιλογή, είναι να "παίξω" με το τριπλό μπροστά. Ένα 24/34/42 (FC-M131 Tourney), σαν αυτό που έχω) θα έκανε γενικός λίγο πιο ελαφριά όλα τα πατήματα (τα κάτι λίγα που θα χάσω σε ταχύτητα (από 7.2 θα πέσει σε 6.3) είναι συμβιβασμός που μπορώ να κάνω). Καλοβλέπω επίσης και ένα 22/32/42 (FC-M311 altus) που ίσως να με εξυπηρετεί ακόμα περισσότερο.

Αυτό που δεν έχω ακόμα ξεκαθαρίσει, αν και το ψάχνω κανά δυο μέρες, είναι αν έχω θέμα με τον μπροστινό εκτροχιαστή :Shimano FD-TX51 Ο συγκεκριμένος στα specs του αναφέρει για optimal διαφορά ανάμεσα σε μεγάλο και μικρό δίσκο τα 10 δόντια. Άρα ενώ δείχνει να μην έχει θέμα (τουλάχιστον με τον 22/32/42), παρόλα αυτά δεν είμαι σίγουρος αν θα "παίξει".......οπότε η δικιά σας εμπειρία θα φανεί πολύτιμη....

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Johzio
Απών/απούσα

Το πιθανοτερο ειναι να μην υπαρχει προβλημα με τον μπροστινο εκτροχιαστη οσον αφορα το μεγεθος των chainrings (αν και στα specs αναφερει 28 38 48)
Γενικα τα τριπλα συστνματα μπροστα θελουν καλο ρυθμισμα στο low high και στην ταση για να μην βρισκει η αλυσιδα να μην βγαινει κλπ... μπορεις να το ρισκαρεις, στην μικρη πιθανοτητα να χρειαστεις αλλον το κοστος ειναι μικρο.
Το σημαντικο στο καινουργιο chainset ειναι να να προσεξεις να ειναι για το ιδιο chainline με τον παλιο δηλαδη για το ιδιο μηκος μεσαιας τριβης.
Οσον αφορα τις ανηφορες σιγουρα θα δεις μεγαλη βελτιωση μετα απο λιγο καιρο οσο θα επαναλαμβανεις την διαδρομη, μια μικρη συμβουλη που με βοηθησε στις προπονησεις μου ειναι να ενεργοποιεις τους μυες στις γαμπες σου, αυτο γινεται μικραινοντας ελαφρως την γωνια της φτερνας δηλαδη το πελμα να ερχεται πιο ισια στο πενταλ και επισης να στεκεσαι λιγακι πιο πισω στην σελα, αυτα προυποθετουν ακριβης ρυθμηση σελας. Αυτα απο μενα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το 28/28 με 26'' ελαστικο δινει περιπου 8χλμ στις 70 στροφες/λεπτο.
Εισαι κατι μεταξυ γρηγορου περπατηματος και χαλαρου τρεξιματος. Αν
πας σε 24 ή 22, ειτε θα σερνεσαι ειτε θα στροφαρεις σαν τρελος. Το
να πας σε 34αρι ελευθερο το θεωρω αστειο.

Ειτε ξεκαβαλας και το πας πρπατώντας, ειτε βρισκεις περιμετρικη δι-
αδρομη με πιο ομαλες κλισεις.

Τεχνικα δεν θα εχεις θεμα με τον μπροστα εκτροχιαστη. Ο πισω ισως να
μην παιζει με το 34αρι ελευθερο ή με το 12 ή 11 μικρο.

xifias
Απών/απούσα

Ειχα 13-34 8αρα βιδωτη με 34-50 μπροστα.το 34-34 καταπινε τα παντα.με tourney ντεραγιε του 10ρικου,το μαυρο το κλασικο.

Οποτε η βαζεις το megarange με κανα 10e η βαζεις βραχιονα με κανα 25αρι.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το 34/34 ειναι το ιδιο με το 28/28. Αυτο που
προτεινεις (28/34) ειναι σαν να εβαζες εσυ
34/40.

Μιλαμε για τραγικα αργες σχεσεις οπου χτυπιεσαι
σαν τρελος για να πας με 9χλμ

xifias
Απών/απούσα

Αφου θελει πιο ελαφριες σχεσεις,προφανως θα εχει καποια ανηφορα τοιχο που θελει να τη παιρνει καθιστος.Δε μπορουμε να κρινουμε με το δικο μας "αργο" η το μερος που μενουμε.Προφανως δε θα κανει πεταλι σε ευθειες.Μπορει να το θελει κ για το peace of mind.

Jim.DS
Απών/απούσα

Πολύ ενδιαφέρουσες όλες οι απαντήσεις και σας ευχαριστώ όλους...

@Johzio
Έχω ελέγξει τις συμβατότητες με μεσαία τριβή και chainline, έτσι και αλλιώς δεν κοιτάω κάτι πολύ διαφορετικό παρά το απλό crankset που έχω ήδη πάνω (torney). Σε αυτό που λες για την συνήθεια, έχεις δίκιο, απλά οι περιοχές που ποδηλατώ είναι τίγκα στις ανηφόρες οπότε δεν είναι μόνο θέμα συνήθειας αλλά και ζορίσματος ειδικά στο γόνατο... και επειδή το γόνατο δεν είναι και το super duper για αυτό έλεγα για ελάφρυνση και μάλιστα πολύ οικονομικού επιπέδου (το crankset 24/34/42 κάνει 16€, η αλυσίδα είναι καινούρια οπότε φτηνά θα βγει αν πάω προς τα εκεί).
Το άλλο δε με την γάμπα είναι πολύ χρήσιμη πληροφορία και θα την εφαρμόσω asap !

@xifias
Το megarange δεν μου πολυγέμιζε το μάτι με την λογική (την αρχάρια δική μου) ότι βάζεις απλά μία πανάλαφρη ταχύτητα για τοίχους και that's it !
Το έχω σαφώς σαν επιλογή αλλά και με αυτά που διαβάζω και εδώ δεν της δίνω τύχη πλέον

@eaglos
Έχεις απόλυτο δίκιο για το "αργό" του πράγματος που εξηγείς.... Όμως, διαβάζοντας αυτά που γράφεις, εγώ το σκέφτηκα ως εξής : έφτιαξα ένα παλιό ποδήλατο με low budget για να μάθω (γιατί μου αρέσει και θέλω να ασχοληθώ) αλλά και για να το χρησιμοποιώ για κοντινές διαδρομές (σε πρώτη φάση σπίτι-γυμναστήριο, καμιά βόλτα στο δάσος δίπλα μου αφού του βάλω τα τρακτερωτά, στην σχάρα του αυτοκινήτου και μετάβαση σε φίλους που είναι μακρυά και που έχουν και εκείνοι ποδήλατα για καμιά βόλτα για καφέ).
Στις διαδρομές αυτές, εδώ που μένω, έχω ανηφόρες-κατηφόρες. Όπως είπα, έχω ένα μικρό θέμα με το γόνατο που αν δεν το προσέξω θα γίνει κάποια στιγμή μεγάλο. Οπότε λέω, αν πάω στο σενάριο το 24/34/42 από 28/38/48 με 15 €, κερδίζω μία ταχύτητα για ανηφόρες και χάνω μία για τελική όπως φαίνεται και εδώ.
Μαλακώνω δε και όλες τις σχέσης του μεσαίου δίσκου.

Η αλήθεια είναι ότι από τις 10 μέρες που το χρησιμοποιώ, διαπίστωσα τα εξής :

- Δεν με ενδιαφέρει τόσο η τελική αφού και στις κατηφόρες δεν πεταλάρω.

- Με καλύπτει απόλυτα η γεωμετρία του και το στήσιμό του καθώς 10 μέρες τώρα δεν με ενοχλεί τίποτα (εκτός λίγο ζόρισμα τα γόνατα στις ανηφόρες) και μου αρέσει ! Ίσως αυτό οφείλεται ότι αν και γενικά όλο το πακέτο είναι low budget, λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους τόσο σε εμφάνιση όσο και λειτουργία. Αργότερα και αφού βάλω πολλά πολλά χιλιόμετρα και αφού έχουμε και την υγεία μας και την δουλειά μας και κανά περισευούμενο, μπορεί να πάω για κάτι άλλο.... Όμως τώρα, το μοναδικό πρόβλημα που είναι τα γόνατα, θα ήθελα να το φροντίσω και αυτό.

Για να καταλάβετε και στο σκεπτικό μου και γιατί ίσως επιμένω σε ένα ποδήλατο που πιθανά να μην έχει μέλλον, θα ήθελα να πω ότι είμαι διπλά χαρούμενος που καβαλάω ένα ποδήλατο στο οποίο έχω επέμβει σε κάθε τι επάνω του και ξέρω πως λειτουργεί αφού το έχω "σκαλίσει" με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Είμαι τριπλά χαρούμενος που όλα όσα ξοδεύτηκαν από την αρχή (εδώ και τρία χρόνια) τόσο για εργαλεία όσο και για ανταλλακτικά , είναι πληρωμένα από το τσιγάρο που έχω σταματήσει (δεν λέω κόψει αν δεν περάσουν κάποια χρόνια) τρεις μήνες τώρα (4€ Χ 30 μέρες Χ 3 μήνες = 360) !!! Και μου έμειναν και τα εργαλεία για να συνεχίζω τα service-επισκευές

Υ.Γ.
Μου αρέσει φυσικά και η ιδέα του : ζόρικη ανηφόρα ; ποδαράκια.....

Εύχομαι σε όλους καλό Πάσχα, καλή Ανάσταση και ότι επιθυμεί ο καθένας

magnarid
Εικόνα magnarid
Απών/απούσα

Δες και αυτή την εφαρμογή για android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gearcalculator&hl=el

wp