Αν κανω ποδηλατο στην βροχη βλαπτει τα εξαρτηματα ?

29 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Guardian
Εικόνα Guardian
Απών/απούσα

καλησπερα και καλη χρονια :)

ακουσα πως το νερο χαλαει τα περιφεριακα... ισχυει αυτο? με ενδιαφερει γιατι τρελενομαι για βολτες με βροχη :D

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
K.B.K.
Εικόνα K.B.K.
Απών/απούσα

η βροχη η ιδια δεν πειραζει αφου το νερο ειναι αφαλατωμενο.το κακο το κανει η λασπη η ακομα χειροτερα η βρωμα της ασφαλτου που περιεχει πολλα οξινα χημικα απο τα αυτοκινητα.
η λυση ειναι να το πλενεις μετα απο εκθεση σε βροχερο περιβαλλον και να το στεγνωνεις με ενα πανι για να μην οξειδωνεται.

----------------------------------------------------
K.B.K.(κώδικας βοϊδινής κυκλοφορίας)
http://boidi.polidendri.gr/

Guardian
Εικόνα Guardian
Απών/απούσα

ευχαριστω για την αμεση απαντηση...

αναμεσα στις αναρτησεις μπροστα συνεχεια μενει λιγο χωμα και δεν φτανει το πανακι

Lathan Devers
Εικόνα Lathan Devers
Απών/απούσα

Όπου δε φτάνει το πανάκι φτάνει η οδοντόβουρτσα. ;)

Nyarlathotep
Εικόνα Nyarlathotep
Απών/απούσα

Αν έχεις v-brakes υπολόγισε οτι σε μια βόλτα π.χ. 40km μπορεί να φας και μισό τακάκι.. Φρόντισε μετά να τα καθαρίσεις από χώματα, να ελέγξεις το βαθμό φθοράς (μήπως τα τερμάτισες) και αν ακούς να "ξύνει" κάθε φορά που φρενάρεις, ή βγάλτα και καθάρισε τα καλά ή βάλε καινούρια, παίζει να σου τρώνε το στεφάνι..
Αν πάλι έχεις δισκόφρενα.. δε θα έχεις τέτοια προβλήματα.
Επίσης μετά από πολύ "υγρή" βόλτα είδα σκουρία στην αλυσσίδα.. οπότε μετά από βροχή καθάρισμα και λάδωμα..

vamvakoolas
Εικόνα vamvakoolas
Απών/απούσα

εχει διαπιστωθει οτι σιγουρα μπαινουν νερο στα στεφανια (ζαντες) και αναλογα με το χρονο που εισαι στη βροχη και στο σκελετο....

Εγω για παραδειγμα τη κυριακη ημουν στη βροχη 2 ωρες και τη τριτη που εκανα συντηρηση οι ζαντες ειχαν αρκετη ποσοτητα νερου! Καλο ειναι μετα τη βολτα οποτε εχεις χρονο να ξεφουσκωσεις λαστιχα και ναβγαλεις νερο απο μεσα...

jeanmarat
Απών/απούσα

"αν ακούς να "ξύνει" κάθε φορά που φρενάρεις"

εγω ακουω ξυσιμο σαν να ειναι γυαλοχαρτο πισω αλλά φρενάρει ακομα (αν και οχι οπως πρωτα), θελουν αλλαγμα ;

(ειχα σκοπο να το ρωτησω αλλα μιας και προεκυψε εδω)

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Το αλουμινιο, και το τιτανιο, γενικα δεν εχουν προβλημα, αλλα τα περισσοτερα κραμματα σιδηρου εχουν.

Αρα, ρουλεμαν,βιδες,οδηγοι φρενων,καλωδια,αλυσιδες επηρεαζονται ΕΝΤΟΝΑ.
Ουτε στις σελες (ακομα και τις πλαστικες) κανει πολυ καλο το συχνο πλατσα πλουτσα.

Επισης, τα λαστιχα ειναι πιο ευαισθητα σε κοψιματα απο γυαλι οταν ειναι βρεμμενος ο δρομος.

Επισης, μην δω κανενα να πλενει το ποδηλατο με την μανικα, τον εσφαξα στο γονατο!

Guardian
Εικόνα Guardian
Απών/απούσα

οδοντοβουρτσα .. σωστοοοοος :)

Nyarlathotep
Εικόνα Nyarlathotep
Απών/απούσα

jeanmarat wrote:
"αν ακούς να "ξύνει" κάθε φορά που φρενάρεις"

εγω ακουω ξυσιμο σαν να ειναι γυαλοχαρτο πισω αλλά φρενάρει ακομα (αν και οχι οπως πρωτα), θελουν αλλαγμα ;

(ειχα σκοπο να το ρωτησω αλλα μιας και προεκυψε εδω)


κάπως έτσι έκαναν κι εμένα, μπορεί και να μην είναι, αλλά 5 ευρώ κάνουν τα τακάκια, δε χάνεις τίποτα να τα αλλάξεις. Και όταν πας στον ποδηλατά σου δειξ'του κι αυτά που φοράς να σου πει.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

αν φαγωθεί το λαστιχάκι στο φρένο v-brake θα μείνει το σίδερό του το οποίο θα ξύνει το στεφάνι κάνοντας σε αυτό μια χαρακιά ανάγλυφη.

Έπειτα, κάθε νέο v-brake λαστιχάκι θα το τρώει η χαρακιά.

Το έχω πάθει.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Δεν υπαρχει τιποτα πιο συνηθισμενο απο το να ακουγεται "ξυσιμο" απο τα τακακια των φρενων (V-brake, Cantilever, Centerpull, Sidepull, U-brakes, κλπ), την ωρα που φρεναρει κανεις.
Το οτι ειναι ομως συνηθισμενο, δεν σημαινει απαραιτητα οτι ειναι και καλο.
Ο θορυβος αυτος, (το ξυσιμο), οφειλεται σε καποιο σκληρο σωμα το οποιο εχει καρφωθει στο υλικο του τακακιου, και καθε φορα που το τακακι ακουμπαει στη ζαντα(δηλ. οταν χρησιμοποιειται το φρενο), αυτο ξυνει/χαραζει/γδερνει το υλικο της ζαντας(το οποιο ειναι συνηθως αλουμινιο), με αποτελεσμα να ακουγεται αυτος ο θορυβος (ξυσιμο).
Αυτο βεβαια, ειναι οτι χειροτερο για τη ζαντα, γιατι σκαβοντας στην κυριολεξια αυλακια επανω της, αφαιρωντας της ταυτοχρονα υλικο, της προξενει σημαντικη φθορα, καταστρεφοντας την προωρα.
Τα σωματα που καρφωνονται επανω στο υλικο του τακακιου(και εν συνεχεια γδερνουν τη ζαντα), ειναι συνηθως δυο ειδων:
Α) Αμμος η πετραδακια, οταν η διαδρομη περιλαμβανει περασμα απο λασπες, βρεγμενο εδαφος, βροχη, παραλια με αμμο, κλπ.
Σ'αυτη την περιπτωση, ενας καθαρισμος των τακακιων, λυνει το προβλημα. Αν και συνηθως δεν χρειαζεται, γιατι η αμμος η τα πετραδακια μετα απο λιγο και με τη χρηση, φευγουν μονα τους.Η δραση τους ειναι συνηθως προσωρινη, και διαρκει για οσο διαστημα το ποδηλατο κινειται στο περιβαλλον αυτο. Γενικα, ειναι η πιο σπανια περιπτωση.
Β) Οταν τα τακακια δεν ειναι καλης ποιοτητας, (πραγμα παρα παρα μα παρα πολυ συνηθισμενο), και το υλικο τους ειναι πολυ σκληρο, εχουν την ταση να ξυνουν το αλουμινιο της ζαντας, αποσπωντας του κομματακια μεταλλου(αλουμινιου), τα οποια
στη συνεχεια καρφωνονται στο υλικο του τακακιου, και κατοπιν καθε φορα που φρεναρει κανεις, ξυνονται πανω στο αλουμινιο της ζαντας, αποσπωντας ακομη περισσοτερα κομματια αλουμινιου, τα οποια καρφωνονται με τη σειρα τους επανω στο τακακι, φθειροντας περισσοτερο τη ζαντα, κ.ο.κ.
Οταν ελεγχοντας τα τακακια (την επιφανεια που ακουμπαει στη ζαντα), βρει κανεις μικροσκοπικα κομματακια αλουμινιου(χρωματος ασημι η γκριζου) καρφωμενα πανω στην επιφανεια του τακακιου,(που συνοδευεται απο την υπαρξη εντονων γραμμων στη ζαντα επανω στην επιφανεια που παταει το φρενο), σημαινει οτι τα τακακια ειναι ειτε κακης ποιοτητας, ειτε ασυμβατα με το υλικο της ζαντας, και πρεπει ταχιστα να αντικατασταθουν, με αλλα μαλακοτερα(η τελος παντων καλυτερης ποιοτητας, η πιο συμβατα), πριν προλαβουν να καταστρεψουν τη ζαντα.
Γενικα, πριν αγορασει κανεις τακακια, καλο ειναι να σιγουρευτει για τη χρηση για την οποια προοριζονται αυτα, (π.χ. για αλουμινενιες ζαντες, ατσαλινες, carbon, επικαλυμενες με carbide, για χρηση σε βροχη η στο στεγνο), καθως επισης να συγκεντρωσει πληροφοριες για την συμπεριφορα των συγκεκριμενων φρενων που σκοπευει να αγορασει.
Δυστυχως, τα τακακια τα οποια συμπεριφερονται αξιοπρεπως, ειναι ελαχιστα, παρα την πληθωρα των μοντελλων που κυκλοφορουν στην αγορα. Πολυ συχνα επισης, τα τακακια που φοραει ενα ποδηλατο απο κατασκευης, δεν ειναι "της προκοπης"(προφανως λογω περιορισμου του κοστους) και καλο θα ειναι, αν διαπιστωσει κανεις προβληματα τετοιου ειδους, να τα αλλαξει με καλυτερα αμεσα.

Υπαρχει και μια τριτη περιπτωση να ακουγονται "ξυσιματα" απο τα φρενα. Συμβαινει κι αυτο, οταν εχουν φθαρει υπερβολικα τα τακακια, και αρχιζει πλεον να ακουμπαει στη ζαντα το μεταλλο που στηριζει/φερει το τακακι.
Σ'αυτη την περιπτωση, νομιζω δεν χρειαζεται να προσθεσει κανεις οτι ειναι απαραιτητη η αμεση αντικατασταση των τακακιων, οχι μονο για να μη φθαρει η ζαντα, αλλα κυριως για να μπορει κανεις να φρεναρει αξιοπρεπως, και με ασφαλεια.

Θα μπορουσε κανεις να γραφει για μερες περι τακακιων και ιδιοτητων τους, αλλα ηδη το παπλωμα φτανει για να σκεπασει και τον επομενο Χειμωνα, και φανταζομαι ειναι ηδη αρκετα κουραστικο...

Edit: Στα συνηθισμενα ποδηλαταδικα, σπανια βρισκει κανεις τακακια της προκοπης...και συνηθως προσπαθουν να σου πασσαρουν αυτα που εχουν διαθεσιμα, διαφημιζοντας τα ως τα καλυτερα...
Αυτο, αντιμετωπιζεται με την κλασσικη μεθοδο της ενημερωσης/πληροφορησης.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Η ποδηλασία είναι σπορ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ.
Με βροχή, με χιόνι, με ντάλα ήλιο, με τρελο αέρα, χωρίς αέρα κλπ κλπ.
Απλά φροντίζουμε τόσο πριν όσο και μετά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες.

Η βροχή είναι πιο επικίνδυνη για εσένα (για την υγεία και σωματική σου ακεραιότητα) παρά για το ποδήλατό σου.
Άρα:
1. ΣΩΣΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ (ούτε να σκυλοιδρώνω, ούτε να γίνομαι παπί από τη βροχή),
2. μειώνουμε λίγο τον αέρα στα ελαστικά (για καλύτερη πρόσφυση),
3. φρενάρουμε σαν να κουβαλάμε αυγά που στηρίζονται πάνω σε οδοντογλυφίδες που είναι καρφωμένες πάνω σε τούρτα σοκολάτα...!!!!!
4. αφού επιστρέψουμε (και πριν κρυώσουμε) περνάμε με ένα πανάκι/χαρτί για να φύγουν τα πολλά νερά και μετά, αφού ΕΜΕΙΣ έρθουμε σε Κ.Σ. καθαρίζουμε και λαδώνουμε κατά τα γνωστά. Αυτό μπορεί να είναι και την επόμενη μέρα, δεν χάθηκε ο κόσμος, ΑΛΛΑ καλύτερα ΑΣ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (η σκουριά θα κάνει την εμφάνισή της).

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Η ποδηλασια, μπορει να ειναι σπορ παντως καιρου, αλλα οι ειδικες καταστασεις απαιτουν ειδικο εξοπλισμο.

Ειδικα στο θεμα βροχης, εχουμε:

Ειδικο σκελετο: Κραμα ανθεκτικο στην σκουρια και καλη βαφη.
Εσωτερικα φρενα
Εσωτερικες ταχυτητες
Ολικα κλειστο συστημα μεταδοσης
Λαστιχα 35αρια με tread.
Φτερα(πιο προαιρετικα αλλα καλα ειναι)

Αυτα γιατι;;

Γιατι ο στανταρ εξοπλισμος, σε αυτες τις συνθηκες, υπολειτουργει φρικτα και φθειρεται ταχυτατα......

Συνεχης βροχη= σκουρια και τονοι απο γλιτσα μαζι με μικρα σωματιδια (αμμο, σκονη, σκουπιδακια)

Συνεχης βροχη= ξεπλενει οτι λιπαντικο και να εχεις βαλει

Αρα καλο και το σκουπισμα και τα πανακια αλλα ολα εχουν τα ορια τους νομιζω. Επισης, αρκετοι ποδηλατες, δεν εχουν κανει ΠΟΤΕ, ΚΑΜΙΑ εργασια συντηρησης-καθαρισμου. Κακως; Κακως! Αλλα συμβαινει....

H γλιτσα αυτη, απο καποια σημεια δεν βγαινει (βλεπε αλυσιδα) η σε αλλα σημεια μπορει να προξενησει ταχυτατα φθορες (ζαντες με rim brakes).

Δεν πιστευω σε τελικη αναλυση οτι οι ολλανδοι, ειναι χαζοι που εχουν τετοιου τυπου (οσο πιο "απλα" και "κλειστα"-"προστατευμενα") ποδηλατα. Καποιον λογο θα εχουν....

Προφανως, κανενα ποδηλατο δεν θα λιωσει/σαπισει/αυτοκατασταφει στην πρωτη ψιχαλα βροχης, ειδικα αν το περιποιηθουμε καταλληλα μετα. Αλλα οι ειδικες συνθηκες απαιτουν ειδικη φροντιδα και ειδικο εξοπλισμο.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ναι οι Ολλανδοί έχουν πολύ καλό λόγο που έχουν μονοτάχυτα ή ποδήλατα με κλειστό σύστημα μετάδοσης.
Εχουν βροχές και χιόνια.
Εμείς τι έχουμε?
340 ημέρες ηλιοφάνειας και 25 ημέρες βροχής το χρόνο????????????
Χιόνια κάθε 3η χρονιά?
ή μήπως μιλάμε για το Νευροκώπι?

Στην Αθήνα, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά.
Έμεις έχουμε ανηφόρς (εξου και όλοι με 416 ταχύτητες) και μπόλικη μαυρίλα / καυσαέριο (εξου και απαιτείται καθαρισμός και μετά λίπανση)

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

...περι αθηναικων καιρικων συνθηκων.

Απλα το θεμα ειναι "Αν κανω ποδηλατο στην βροχη βλαπτει τα εξαρτηματα;"

Οπου μαλλον η απαντηση ειναι: ναι τα βλαπτει, ειδικα η συχνη εκθεση, αν και οι βλαβες αυτες μπορουν να μειωθουν αρκετα με τον καταλληλο καθαρισμο, και σχεδον να εξαφανιστουν με την χρηση καταλληλου εξοπλισμου.

Επισης οπως ειπαν και αλλοι, το προβλημα ωφειλεται περισσοτερο σε αυτα που φερνει μαζι της η βροχη και λιγοτερο στο νερακι το ιδιο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πέραν της σκουριάς δεν έχεις να αντιμετωπίσεις κάτι άλλο. Επομένως αντισκοριακό, λίγο λαδάκι, γρασσάκι και είσαι έτοιμος.

Πιο πολύ βλάπτεις τον εαυτό σου διότι όλο και κάποια χύμα θα φας όλο και κάποιο κρύωμα θα αρπάξεις :P

nevergrad
Απών/απούσα

Άρα δεν είναι και τόσο κακό να έχουμε το ποδήλατο κλειδωμένο σε εξωτερικό χώρο και να τρώει βροχή ε;

Το πρόβλημα δεν είναι το νερό της βροχής τόσο αλλά η μπίχλα του δρόμου.

Καλά δεν κατάλαβα;

όμως θέλει λίπανση σε αλυσίδα..

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Η γλιτσα του δρομου, εχει κακες συνεπειες (κακη λειτουργια,αυξημενες φθορες)ιδιως σε ζαντες,τακακια,αλυσιδα,κασετα,εκτροχιαστη,jockey pull.

Η βροχη, η το νερο γενικα, εχει κακες συνεπειες (σκουρια) στα σιδερενια μερη ενος ποδηλατου. (ρουλεμαν,συρματοσχοινα,βιδες,γραναζια,αλυσιδα + σκελετο στην περιπτωση του ατσαλενιου)

Ο ηλιος, εχει κακες συνεπειες στα πλαστικα-ελαστικα.

Τουλαχιστον αυτα πιστευω εγω, βαση πειρας,παρατηρησης,γνωσεων και λογικης.
Ο καθενας ειναι ελευθερος να πιστεψει οτι θελει, να καταλαβει οτι θελει ΚΑΙ να κανει οτι θελει (στο ποδηλατο του)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

nevergrad wrote:
Άρα δεν είναι και τόσο κακό να έχουμε το ποδήλατο κλειδωμένο σε εξωτερικό χώρο και να τρώει βροχή ε;

Άλλο πράγμα αυτό που γράφεις εσύ και άλλο "Αν κανω ποδηλατο στην βροχη βλαπτει τα εξαρτηματα;". Αν το παρατήσεις έξω και στο τρώει η βροχή, η υγρασία, τα χιόνια, ο ήλιος, η ζέστη τότε θα καταστραφεί. Μετά από λίγο καιρό θα σου έχει μείνει ένα σκουριασμένο κουφάρι με σκασμένα χρώμματα, σαπια λάστιχα, κολλημένη ανάρτηση, σκουριασμένες βίδες, αλυσίδες, ελατήρια κλπ κλπ.

Για να το αφήνεις έξω θα πρέπει να το έχεις προετοιμάσει σωστά. Τα λάστιχα να μην πατάνε κάτω και να είναι σκεπασμένα, η σέλα καλυμένη, γράσσα σε αλυσίδες, ελατήρια, βίδες και φυσικά να το έχεις σκεπασμένο.

Amsterdam
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Γενικα, πριν αγορασει κανεις τακακια, καλο ειναι να σιγουρευτει για τη χρηση για την οποια προοριζονται αυτα, (π.χ. για αλουμινενιες ζαντες, ατσαλινες, carbon, επικαλυμενες με carbide, για χρηση σε βροχη η στο στεγνο), καθως επισης να συγκεντρωσει πληροφοριες για την συμπεριφορα των συγκεκριμενων φρενων που σκοπευει να αγορασει.
Δυστυχως, τα τακακια τα οποια συμπεριφερονται αξιοπρεπως, ειναι ελαχιστα, παρα την πληθωρα των μοντελλων που κυκλοφορουν στην αγορα.

Έχεις να προτείνεις κάποια συγκεκριμένα και αξιόπιστα κατά την προσωπική σου γνώμη?Για συνηθισμένη χρήση πόλης.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και οχι μονο:
Koolstop.
Δοκιμασμενα σε ολες τις δυνατες συνθηκες, με αριστα αποτελεσματα. Παραγονται σε διαφορους τυπους, για διαφορους τυπους φρενου.
Ο πιο διαδεδομενος τυπος για τακακια, οπου το υλικο τριβης ειναι αντικαθιστωμενο(τυπου Shimano Deore, LX, SLX,XT,κλπ), (προσαρμοζεται σε μεταλλικη βαση/"φωλια", και ασφαλιζεται με κοπιλλια), και χρησιμοποιειται συνηθως σε ΜΤΒ και Trekking, ειναι ο παρακατω:

http://www.bike-components.de/products/info/p8399_Bremsgummis-Linear-Pul...

Τα τακακια με χρωμα: Μπλε, κοκκινο, κιτρινο, μαυρο, πρασινο, ασπρο, ασημι, μωβ, ενδεικνυνται για γενικη χρηση, ενω αυτα με χρωμα πορτοκαλι (salmon red), ενδεικνυνται για λασπη/νερο("σφυριζουν" ομως λιγο), τα διαφανη για freestyle, τα μεικτα μαυρο/salmon red ενδεικνυνται για παντος ειδους καιρο ("σφυριζουν"), τα πρασινα προοριζονται για χρηση σε ζαντες με κεραμικη επικαλυψη, και τελος τα "Carbon I" και "Carbon II", για χρηση με ζαντες Carbon.
Φυσικα παραγονται και μοντελλα συμβατα με αλλου τυπου τακακια, και σιγουρα θα βρεθει καποιο που να μπορει να αντικαταστησει τα ηδη υπαρχοντα.
Αλλα ας μην λεμε πολλα(ηδη ειπαμε...), μια δοκιμη, ειναι το καλυτερο πειστηριο.
Αυτα, παντα κατα την προσωπικη μου γνωμη.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

3 τελευταία σκόρπια σχόλια και από εμένα:

- όπως σωστά έγραψαν, άλλο πράμμα "κάνω ποδήλατο στη βροχή" (και μετά προχωρώ σε "διορθωτικές" κινήσεις) και άλλο πράμμα "αφήνω το ποδήλατο στο ξεροβόρι και στη βροχή" (και μετά βαριέμαι / ξεχνιέμαι / δεν ασχολούμαι και σκουριάζει).

- εκτός από τα coolstop (εγγύηση μιλάμε) μπορείς να δεις και τα swisstop (αντίστοιχα καλά).

- Γρήγορη / οικονομική βελτίωση φρένων:
ΣΩΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ (1. να ακουμπούν καλά / ταυτόχρονα τα τακάκια και από τις δύο μεριές, 2. σωστό alignment τακακιού με στεφάνι, και 3. καλή ακτινολόγηση τροχού),
ΚΑΛΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ (στεφάνια με πανάκι και οινόπνευμα κλπ κλπ, και τακάκια ελαφρύ πέρασμα με λεπτό γυαλόχαρτο.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ΔΕΝ αναφέρομαι σε δισκόφρενα

Vrass
Εικόνα Vrass
Απών/απούσα

Χτες δεν κρατήθηκα και βγήκα μια βόλτα στη βροχή...
Εμένα μου κόστισε μια αναίμακτη ευτυχώς τούμπα, (λίγο ο ώμος πονάει), αλλά το ποδήλατο γέμισε βρώμα, οπότε λέω να του ρίξω ένα καθαρισματάκι σήμερα, πράγμα που έτσι κι αλλιώς έλεγα να κάνω. Σκέφτομαι τα γρανάζια, ντεραγιέ και τα στεφάνια των ζαντών να τα ψεκάσω με σπρέι καρμπυρατέρ που είναι αμείλικτο με τη μουτζούρα, λάδια κλπ, μετά να το ξεπλύνω όλο με ένα γρήγορο πέρασμα με το πιεστικό και στέγνωμα με πεπιεσμένο αέρα. Τέλος ελαφρό λάδωμα στη αλυσίδα και στις αρθρώσεις των ντεραγιέ. Είναι καφρίλα η παραπάνω διαδικασία? Να προσέξω κάτι συγκεκριμένο που μου διαφεύγει?

Επίσης χτες τα τακάκια άφησαν πολλή μαυρίλα πάνω στις ζάντες (απλές παλιές αλουμινένιες) Αυτό λέω να το καθαρίσω με ένα στουπί ποτισμένο με το παραπάνω σπρέι. Θέλουν και τα ίδια τα τακάκια κάποια ειδική περιποίηση?
(ίσως υπάρχει άλλο thread για τα τελευταία, τα ανέφερα επειδή είδα σχετική συζήτηση παραπάνω. Αν είναι το συζητάμε στο κατάλληλο)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πρόσεχε μόνο με το πεπιεσμένο νερό να μην περάσει εκεί που ύπάρχουν ρουλεμάν.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Σπρευ καρμπυρατερ? Το εχεις χρησιμοποιησει ποτε? Σου εσταξε ποτε στα χερια?

Μακρυα! Το σπρευ καρμπυρατερ προοριζεται αποκλειστικα για καθαρισμο της "σκληρης" βρωμιας των καρμπυρατερ.
Ειναι καυστικοτατο, για τα χερια, και στην περιπτωση μας και για τα χρωματα. Καταστρεφει επισης ορισμενα ειδη λαστιχων και πλαστικων, και μετα τη χρηση του, το καλο πλυσιμο (των εξαρτηματων του καρμπυρατερ) ειναι απαραιτητο.
Δεν συνισταται η χρηση του σε εξαρτηματα που μετα δεν μπορουν να ξεπλυθουν και μετα να "φυσηθουν" καλα. Και τα εξαρτηματα του ποδηλατου εχουν πολλες "τρυπες", απ,οπου τα υπολειματα τετοιων σπρευ δεν φευγουν με τιποτα.
Αληθεια, πως θα το ξετρυπωσεις απο το εσωτερικο των ζαντων, των ντιζων, των διαφορων ρουλεμαν, των αρθρωσεων των ντεραγιε, τα πειρακια της αλυσιδας, κλπ?
Και το χρωμα του σκελετου? Τα αυτοκολητα? Τα διαφορα σηματακια?

Δε νομιζω πως αυτο το σπρευ ειναι καλη λυση για καθαρισμα/πλυσιμο ποδηλατου. Ουτε το πιεστικο νερου. Ειδικα το νερο, υπο πιεση εισχωρει παντου.
Υπαρχουν αλλοι τροποι για να καθαρισει κανεις σωστα το (πολυ) βρωμικο ποδηλατο του.
Αζαχ για τα τζαμια(η καποιο παρεμφερες) με πανακι για σκελετο, ζαντες, ντιζες, μανετες, και λοιπα μη λαδωμενα τμηματα του ποδηλατου. Εναλλακτικα σαπουναδα και μαλακο σφουγγαρι, και μετα ξεπλυμα με νερο χωρις πιεση.
Για αλυσσιδα, ραουλα ντεραγιε, κασσετα, γραναζια δισκοβραχιονα, υπαρχουν οικολογικοι διαλυτες/καθαριστικα, τα οποια δεν καταστρεφουν τα εξαρτηματα του ποδηλατου, και δεν "σαμποταρουν" τη μετεπειτα λιπανση.
Στην αναγκη, καθαρισμα με πινελλακι και βενζινη, η οποια εξατμιζεται μετα απο λιγο ολοσχερως, και δεν κινδυνευει να διαλυσει το λαδι που θα μπει αργοτερα για λιπανση(οπως κανει π.χ. το πετρελαιο). Για τη σκληρη βρωμια(γραναζια κασσετας), μια παλια οδοντοβουρτσα με λιγη βενζινη, κανει θαυματα...
Εννοειται, φροντιζουμε καθαριστικα, βενζινες κλπ, να μην μπουν σε κεντρα τροχων, "ελευθερο", μεσαια τριβη, ρουλεμαν τιμονιου.
Ενα περασμα με πανακι στο τελος, παιρνει και τα τελευταια ιχνη βρωμιας, και ξαναδινει τη χαμενη λαμψη. Ενα τελικο κερωμα/γυαλισμα στο σκελετο, προστατευει, και κανει τα κεφαλια να γυριζουν...
Αυτα εν συντομια.
Καλο καθαρισμα, και ακομα καλυτερες βολτες στη βροχη (και οχι μονο).

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... τα έχουμε γράψει 1648 φορές.
Ψάξτε λίγο εδω μέσα.
Σιγά μην το βουτήξουμε και στο υδροχλωρικό οξύ για να φύγει η μάκα από τη βροχή...
.. ναι και μετά ρίξτο στον κλίβανο στους 150C για να φύγει η υγρασία....

Ότι γράφει ο Columbus πιο πάνω, ήπια πράγματα, ότι υπάρχει σε ένα σπίτι, αζαχ, ζεστό σαπουνόνερο, ατμοκαθαριστής, καθαριστική βενζίνη, αντισκουρικό (WD40 / logo spray / philips contact spray κλπ κλπ)... απλά πραγματα.
Μην κάνουμε ζημιές και δημιουργούμε καταστάσεις από το τίποτα....

Vrass
Εικόνα Vrass
Απών/απούσα

@ Columbus: Το σπρέι καρμπυρατέρ το χρησιμοποιώ σχετικά συχνά για τον καθαρισμό της πεταλούδας στο αυτοκίνητό μου (για τη δουλειά που έχει φτιαχτεί δηλαδή). Μου έχει πέσει πολλές φορές στα χέρια και δεν είχα κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα πέραν ενός μικρού καψίματος για λίγα λεπτά όταν είχε μαζευτεί κάτω από το ρολόι. Υπολείμματα δεν αφήνει καθόλου, μιας και εξατμίζεται πολύεύκολα όπως και η βενζίνη που λες. Με τα πλαστικά δεν είναι τόσο "βάρβαρο", έχει και η πεταλούδα πλαστικά τμήματα τα οποια επίσης δεν έχουν πάθει τίποτα. Αυτό βέβαια δεν είναι απόλυτο μιας και όλα τα "πλαστικά" δεν είναι ίδια (το ίδιο ισχύει και για χρώματα, αυτοκόλλητα κλπ).

Τελικά το καθάρισα με νερό και σαπούνι και για τα γρανάζια εμπρός και πίσω χρησιμοποίησα σπρέι για κλειδαριές, σκουριές κλπ. Αφού καθάρισαν και το φύσηξα καλα με πεπιεσμένο αέρα να μη μείνουν υπολείμματα, έκανα ένα πέρασμα την αλυσίδα με σπρέι λιπαντικό και πιστεύω ότι είναι οκ.

kynhgos77
Απών/απούσα

Αμα γουσταρεις τοσο πολυ να κανεις ποδηλατο στην βροχη, ε τοτε ας φθαρει και γρηγοροτερα.