Αγαπητοί φίλοι του ποδηλάτου, μπορείτε να μου πείτε ποιες οι διαφορές ανάμεσα στα μηχανικά δισκόφρενα σε σχέση με τα υδραύλικα;
Ενδιαφέρομαι να αγοράσω ένα ποδήλατο το οποίο μέχρι το 2013 είχε υδραυλικά αλλά
το φετινό μοντέλο έχει μηχανικά.
Θέλω να μου πείτε υπέρ και κατά αλλά και διαφορές στα συγκεκριμένα φρένα.
Ευχαριστώ έκ των προτέρων.
Σπίθας Στο Σκοτάδι.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ίδια φρένα που διαφέρουν στο μέσο με το οποίο ασκείτε η δύναμη πάνω στα τακάκια.
Τα μηχανικά δισκόφρενα είναι σαν τα υπόλοιπα γνωστά φρένα που έχουν τα ποδήλατα. Ο αναβάτης τραβάει την μανέτα και αυτή μετακινεί ένα συρματόσχοινο που στην άκρη του πιέζει με τη σειρά του το μηχανισμό που σφίγγει τα τακάκια πάνω στη δισκόπλακα.
Τα υδραυλικά φρένα έχουν σωληνάκια υψηλής πίεσης με υγρό φρένων.
Το τράβηγμα της μανέτας πιέζει το υγρό στο κύκλωμα και αυτό με τη σειρά του ενεργεί πάνω στο μηχανισμό που σφίγγει τα τακάκια.
Τα υδραυλικά είναι πολύ (πάρα πολύ) ποιό δυνατά στο φρενάρισμα από τα μηχανικά, χρησιμοποιούνται κυρίως στο βουνό αν και τελευταία παρουσιάστηκαν και σε αγωνιστικές κούρσες αλλά από την άλλη απαιτούν περισσότερη συντήρηση.
στα αρνητικα των μηχανικων ειναι το μεγαλυτερο βαρος και το οτι κίνηση εχι μονο το ενα τακακι, στρεβλώνομτας λιγο τη δισκοπλακα οταν φθαρουν τα τακακια
Τα δισκόφρενα λόγω σχεδίασης χρειάζονται μεγάλη δύναμη να πιέζει τα τακάκια. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με υδραυλική πίεση.
Από την άλλη, γιά λόγους μάρκετινγκ τοποθετούνται από τους κατασκευαστές και μηχανικά τα οποία δεν έχουν καθόλου καλή απόδοση.
Τα μηχανικά πάντως που φοράει ένα GT AVALANCHE 2.0 που έχω δουλεύουν άψογα αρκεί να τα ρυθμίζεις σωστα.Το σπουδαιότερο είναι να προσέχεις όσο φθείρονται τα τακάκια να μαζεύεις αντίστοιχα την απο μέσα βίδα στην δαγκάνα ώστε να έχεις πάντα το σωστό διάκενο.Σίγουρα πιθανόν κάποια υδραυλικά να είναι δυνατότερα αλλά δεν ένιωσα ποτέ πως χρειάζομαι κάτι παραπάνω,για το δικό μου επίπεδο τουλάχιστον που είναι αρκετά ερασιτεχνικό.Επίσης αν δεν κάνω λάθος τα υδραυλικά πρέπει να είναι πιο βαριά γιατι περιέχουν δοχεία υγρών,σωληνάκια υψηλής,πιο περίπλοκα συστήματα γενικώς ώστε να μην υπάρχουν διαρροές κλπ.
όλα τα δισκόφρενα δεν είναι ίδια , επίσης το βασικότερο είναι το τι ζητάς
ανάλογα την χρήση παλεύονται και τα μηχανικά (απλά στην πράξη πχ μπορεί να είναι τσάμπα βάρος )
για μηχανικά αυτά που έχω δοκιμάσει και μου άρεσαν ήταν τα avid bb7 bb5
αλλα αν βάλειw τα τακάκια που θέλουν , το καθάρισμα κτλπ λογικότερο μου φαίνεται ενα καλό v brake
Παλιότερα είχα το ίδιο ποδήλατο και ποτέ τα promax δισκόφρενα που είχε δεν δούλεψαν ικανοποιητικά. Και πιστέψτε με, κατέχω από ρυθμίσεις κ.τ.λ. Επειδή ήταν μιά διαρκής τσαντίλα, είχα συγκρίνει με άλλα όμοια ποδήλατα. Όπου δηλ έβρισκα άβαλανς, ζητούσα να δοκιμάσω τα φρένα. Αποδείχτηκε πως τα δικά μου ήταν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους. Όμως πολύ πίσω από άλλα υδραυλικά.
Γιά την ιστορία το ποδήλατο κλάπηκε, οπότε τώρα προβληματίζεται κάποιος στα Τίρανα ή τη Ρίγα...
Ξέχασα να πω (αναφορικά με το βάρος) πως τα υδραυλικά συστήματα ούτε πολύπλοκα είναι ούτε και βαριά. Δεν έχουν δοχεία διαστολής ούτε βαριά μεταλλικά μαρκούτσια, καθώς δεν χρειάζονται πολύ μεγάλες πιέσεις.
Τα φθηνά οτιδήποτε δισκόφρενα είναι μέτρια προς κακά
για χρήση βουνού. Για αστική μετακίνηση είναι αποδε-
κτά αλλά ανούσια καθώς ένα καλό vbrake κάνει καλύτε-
ρη δουλειά με πολύ λιγότερα λεφτά και μικρότεο βάρος.
Πρακτικά ο μόνος λόγος σήμερα για να πας σε δισκόφρενα
(για οτιδήποτε άλλο πλην λάσπης και χώματος) είναι η
τεχνητή έλλειψη αναρτήσεων και σκελετών με βάσεις
για vbrakes.
Από εκεί και μετά δεν χρειάζεται να ανακαλύψεις τον
τροχό. Η Shimano βγάζει εξαιρετικά φρένα με mineral
λαδάκι τα οποία τα συντηρείς χωρίς ειδικά bleeding
kits. Επομένως για χρήση βουνού παίρνεις από SLX
και πάνω και έκλεισες.
Να ρωτήσω κάτι βρε παιδιά, τα Rush Mechanical Disc Brakes, 160mm τα ξέρει κανείς? Δε μπορώ να βρω ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ online πέρα από αυτή τη σελίδα: https://www.rushcycles.co.uk/m63b0s0p0/Disc-Brakes αλλά και πάλι άκρη δε βγάζω. Υποθέτω ότι η Rush είναι κάποιου είδους dealer που χρησιμοποιεί άλλες φίρμες... βλέπω ότι οι τύποι σερβίρουν μέχρι και καφέ, σοκολάτα και σάντουιτς!
Το ποδήλατο είναι αυτό: Raleigh Strada 2 (2018)
Ερώτηση:
1. Δεν είναι θέμα υδραυλικών ή μηχανικών δισκόφρενων. Είναι το μέγεθος του δίσκου που ποικίλλει ανάλογα με τη δυνατότητα του πλαισίου. 160mm δίσκοι είναι κάτι συνηθισμένο αλλά μπορεί να βρεις και 140 (παλαιότερα), 180 συνηθισμένο για ΜΤΒ ή ακόμα και 200/203 για καινουργια ακριβά ΜΤΒ.
2. Τπάρχουν δυο κύριες κατηγορίες που θα τις βρεις την μια σαν Sintered ή Metallic και την άλλη σαν Resin ή Οrganic. Μια ιδέα για το τι κάνουν θα πάρεις απο εδώ: https://www.pinkbike.com/news/brake-pad-information-... αλλά επίσης να θυμάσαι πως τα τακάκια πάνε ανάλογα με την ποιότητα των δίσκων που έχεις.
3. Δεν ξέρω που το βρήκες αυτό αλλά υποθέτω πως εννοεί τα μηχανικά δισκόφρενα τα οποία χρειάζονται ντήζα αντί για υγρά των υδραυλικών.
Thanx!! αλλά... πώς μπορώ να συμπεράνω την ποιότητα των δίσκων μου; Για το ποδήλατο που αναφέρομαι παραπάνω, τι τακάκια παίρνω;
To βρήκα εδώ. Αλλά πρέπει να χεις δίκιο γιατί δεν το βρίσκω πουθενά αλλού (για αυτό και ρώτησα)...
Κάτι ακόμα, στα V brakes είναι εύκολο να καταλάβεις πότε τα τακάκια χρειάζονται αλλαγή... Στα δισκόφρενα πώς το παίρνεις πρέφα πριν έχεις κάποιο ατύχημα?
Με τον ιδιο τροπο που βλέπεις στα Vbrakes. Κοιτάζεις την φθορά τακακιων και δίσκου (και ακούς).
Δες αυτο το βιντεο για περισσοτερα: https://www.youtube.com/watch?v=BEJ2TBQjUW0
Το τι τακακια ταιριαζουν για τους δισκους σου δεν γνωριζω. Δεν ειμαι ειδικος στα δισκοφρενα αλλά μια ερώτηση απο εκεί που το πήρα θα την έκανα.
Σωστός.
ΥΓ. Αν και για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το καταλληλότερο μέρος για να ρωτήσω κάτι τέτοιο είναι η ίδια η κατασκευάστρια εταιρία του ποδηλάτου. Αυτό που σημείωσα είναι ότι οι εταιρίες έχουν πολύ φιλική και άμεση εξυπηρέτηση πελατών είτε μέσω online chat είτε με mail είτε με απευθείας τηλέφωνο.
Δυστυχώς, οι μάστορες και οι dealers (πέραν ελαχίστων τίμιων εξαιρέσεων), με έχουν απογοητεύσει εντελώς. Είναι λες και βαριούνται τη δουλειά τους και κοιτάνε να σου σπρώξουν ότι έχουν... κι όχι ότι πραγματικά χρειάζεσαι.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας, τελικά τα φρένα είναι Radius και η δισκόπλακα Shimano.