ΜΤΒ για ασφάλτινες διαδρομές, λέτε να το μετανοιώσω;

22 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ptArmando
Εικόνα ptArmando
Απών/απούσα

Παιδιά καλησπέρα...

Είμαι στο εξής δίλλημα.
Τρελαίνομαι για την εμφανιση των ΜΤΒ και αγόρασα το Cube Attention 2010 .
Είναι σκέτη τρέλα στα μάτια μου. Η αληθεια όμως ειναι πως θα το χρησιμοπιήσω περισσότερο στην άσφαλτο παρά σε χώμα. Βλέποντας όμως τα trekking δε μου γέμιζαν το μάτι και πήρα αυτό που ερωτεύτηκα με τη πρώτη ματιά.
Υπάρχει άλλος μέσα στο φορουμ που να κάνει αρκετά χιλιόμετρα με ΜΤΒ και να μην έχει πρόβλημα; Λετε να το μετανοιώσω;
Μένω Πετρούπολη (ωχ ανηφόρες) και ο λόγος αγοράς του ποδηλάτου μετα από πολλά χρονια (ετών 40 πια) είναι για βελτιωση φυσικής κατάστασης, και για να χασουμε κάποια κιλάκια (βόλτες 10-15km).
Πέρα από Πετρούπολη θα πηγαίνω και στο περιβαλοντολογικό Πάρκο Τρίτση. Περιμένω τη βοηθεια σας μεσω των απαντήσεων σας...

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon Cube Attention 2010.jpg165.67 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

αλλαγή ελαστικών και είσαι οκ
διάλεξε κάτι που να παίρνει πολλά psi για επιπλέον ταχύτητα

ptArmando
Εικόνα ptArmando
Απών/απούσα

plannet wrote:
αλλαγή ελαστικών και είσαι οκ
διάλεξε κάτι που να παίρνει πολλά psi για επιπλέον ταχύτητα

Δηλαδή Plannet να μην αφησω αυτά που είναι 2.10... ειναι σκετη κ@@@α... λες να δυσκολευτω τοσο μα τοσο πολύ?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

PTARMANDO wrote:
plannet wrote:
αλλαγή ελαστικών και είσαι οκ
διάλεξε κάτι που να παίρνει πολλά psi για επιπλέον ταχύτητα

Δηλαδή Plannet να μην αφησω αυτά που είναι 2.10... ειναι σκετη κ@@@α... λες να δυσκολευτω τοσο μα τοσο πολύ?


εξαρτάτε το λάστιχο
αλλά λογικά θα σε ταλεπορήσει
βρες 26χ1.5 ή 26χ1.25
και κράτα τα αυτά για όταν θα πας χώμα

Florencia
Εικόνα Florencia
Απών/απούσα

Εγώ ακόμα τα 2.10 έχω και μια χαρά είναι. Και πήγα και σε (λιμνάζοντα) νερά σήμερα (αν και η βόλτα ήταν εντός πόλεως).

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

πάρε τα schwalbe marathon supreme σε διάσταση 26Χ2.0 αν δε θέλεις λεπτά λάστιχα.
Ή πάρε baloon tyres όπως το big apple.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

από marathon supreme θα δοκίμαζα τα 26χ1.5 που παίρνουν 85 Psi
Η τα 26χ2.0 συρμάτινα αν σε ενδιαφέρει η διάρκεια ζωής
:D

kostakosta
Εικόνα kostakosta
Απών/απούσα

Και εγώ τα big apple σε 26Χ2.0 θα σου πρότεινα.
Θα φαίνονται πολύ ταιριαστά σε MTB ενώ η αντίσταση λόγο τριβών είναι πάρα πολύ χαμηλή.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Big Apples κι από μένα. Τα φουσκώνεις πολύ έχεις κύλιση, τα φουσκώνεις λίγο έχεις απόσβεση. Δεν είναι όμως για πολλά πολλά στο χώμα, ή θα το διασχίζεις προσεκτικά ή θα γλιστράς διασκεδαστικά.

ConteAlmaviva
Εικόνα ConteAlmaviva
Απών/απούσα

Tα έχω χρησιμοποιήσει σε ΜΤΒ με πολύ καλά αποτελέσματα στην άσφαλτο και πολύ ικανοποιητικά στο χώμα. Αν δεν υπήρχε ο παράγοντας βάρος, θα τα ξανααγόραζα (αν και τώρα υπάρχουν και τα liteskin).

Αν έχετε διάθεση, διαβάστε τι λέει η Σβάλμπε για την συνάρτηση του πλάτους ελαστικού με την τριβή κύλησης...Αντίθετα με ότι πιστεύουμε, το πλατύτερο λάστιχο ρολάρει ευκολότερα.
http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=22&ID...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ConteAlmaviva wrote:
Tα έχω χρησιμοποιήσει σε ΜΤΒ με πολύ καλά αποτελέσματα στην άσφαλτο και πολύ ικανοποιητικά στο χώμα. Αν δεν υπήρχε ο παράγοντας βάρος, θα τα ξανααγόραζα (αν και τώρα υπάρχουν και τα liteskin).

Αν έχετε διάθεση, διαβάστε τι λέει η Σβάλμπε για την συνάρτηση του πλάτους ελαστικού με την τριβή κύλησης...Αντίθετα με ότι πιστεύουμε, το πλατύτερο λάστιχο ρολάρει ευκολότερα.
http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=22&ID...
o καθένας κάτι γράφει για να πουλήσει
ουσιαστικά η αντίστασή έχει να κάνει με πολλά πράγματα
το σημαντικότερο είναι η παραμόρφωση του ελαστικού
που αυτό το αποφεύγεις έχοντας πολλά Psi στο ελαστικό.
Βέβαια όσο πιο λεπτό είναι το λάστιχο τόσο πιο πολλά psi παίρνει
(χωρίς αυτό να είναι κανόνας)

jijiconi
Απών/απούσα

Μα η παραμόρφωση αυξάνει την επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο.
Γιατί είναι σημαντικότερη η παραμόρφωση από το εξ αρχής πλάτος του πέλματος? Επίσης εξίσου μεγαλη σημασία αν όχι μεγαλύτερη, δεν έχει και το σχέδιο του πέλματος?

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Απο την στιγμη που απο οσο καταλαβαινω το ποδηλατο το εχεις ΗΔΗ αγορασει, διλλημα δεν υφισταται. Με ενα ελαστικο δρομου το ποδηλατο θα ειναι καλυτερο για την δουλεια που το θες, δηλαδη ασφαλτο. Τα big apple ειναι καλη ιδεα. Αλλιως πηγαινε σε κατι λεπτο και ΧΩΡΙΣ tread (αναγλυφο).

Καθε ποδηλατο μπορει να κανει σχεδον τα παντα, απλα ισως οχι τοσο καλα. Νομιζω οτι συμφωνα με τα οσα λες, δεν θα το μετανιωσεις, γιατι θες "απλα" πραγματα.

Αν ελεγες οτι θες να πας σε brevet, να κανεις 60 χλμ παρεα με κουρσαδες, η να πηγαινοερχεσαι στην δουλεια σου γρηγορα, ισως να απογοητευοσουν πραγματικα. Για την χαλαρη χρηση που θες, ασκηση, βολτιτσες κλπ δεν θα εχεις κανενα θεμα. ΑΞΙΖΕΙ παντως να αλλαξεις ελαστικα. Αξιζει γιατι: ειναι πιο ησυχα, πιο γρηγορα, πιο ασφαλη, και πιο ξεκουραστα. Just do it!

Το πιο σημαντικο ειναι να σου αρεσει το ποδηλατο που καβαλας. :-)

Οσον αφορα το σιτε της schwalbe πραγματικα με απογοητευσε. Ενα απο τα πραγματα που εχω διαβασει επι του θεματος σε πολλες πηγες, αναμεσα τους και ο sheldon brown, ειναι οτι ειναι χωρις νοημα η συγκριση διαφορετικου παχους ελαστικων στην ιδια πιεση. Κατι που μου φαινεται πολυ λογικο. Σε μια τετοια συγκριση, η το ενα λαστιχο ειναι ξεφουσκωτο, η το αλλο υπερβολικα φουσκωμενο.

Αν πραγματι τα χοντρα ελαστικα κυλουν καλλυτερα, καποιος να το πει και σε ολους τους μλκς που τρεχουν αγωνιστικα με εκεινα τα πολυ λεπτα λαστιχακια.

PSI-> pounds per square inch.
Λεπτοτερο ελαστικο->Μικροτερη Επιφανεια επαφης->Υψηλοτερη πιεση.

Συστηνω ανεπιφυλακτα τα σχετικα κειμενα του sheldon. Σε κερδιζουν με την λογικη τους.

Καλη συνεχεια!

Gibs
Εικόνα Gibs
Απών/απούσα

Φοράω 26x2.20. Κάθε μέρα 30 km πήγαινε-έλα, κέντρο-Μενίδι και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο με ασφάλτινα ελαστικά, αλλά τη δουλεία σου την κάνεις.

Theodore
Απών/απούσα

... έχει κανένας ιδέα πού μπορούν να βρεθούν στην Αθήνα;

ConteAlmaviva
Εικόνα ConteAlmaviva
Απών/απούσα

Απευθύνομαι σε εσένα επειδή διαβάζοντας τα γραφόμενά σου νομίζω πως απευθύνομαι σε ένα ισορροπημένο άτομο.
Σχετικά με το σάιτ της σβάλμπε.Αδυνατώ να αντιληφθώ την (δόλια)σκοπιμότητα του κατασκευαστή αυτού, να σε σπρώξει προς τα φαρδύτερα ελαστικά του.Ο ίδιος βλέπεις κατασκευάζει ΚΑΙ λεπτά ,ΚΑΙ αγωνιστικά, ΚΑΙ ακριβά, και και...
Το άρθρο συγκρίνει τηντριβή κύλισης.Μη λαμβάνοντας υπ' όψην το βάρος, με ότι αυτό συνεπάγεται στα μεγέθη της στροφορμής αλλά και της αδρανείας που του αναλογεί. Δεν γράφει λοιπόν πουθενά πως είναι προτιμότερο να αγωνίζεσαι με 2" λάστιχα,ούτε συγκρίνει διαφορετικά λάστιχα στην 'ιδια πίεση. Λέει απλά πως "At 2 bar a 60mm wide tire rolls as well as a 37 mm tire at 4 bar." Ήτοι,το φαρδύτερο δε χρειάζεται υψηλή πίεση,επιτρέποντας μεγαλύτερη άνεση.
Φιλικά: conte.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Αντιγραφη απο το σιτε της schwalbe: Why do wide tires roll better than narrow ones?

The answer to this question lies in tire deflection. Each tire is flattened a little under load. This creates a flat contact area.

At the same tire pressure, a wide and a narrow tire have the same contact area. A wide tire is flattened over its width whereas a narrow tire has a slimmer but longer contact area.

The flattened area can be considered as a counterweight to tire rotation. Because of the longer flattened area of the narrow tire, the wheel loses more of its roundness and produces more deformation during rotation. However, in the wide tire, the radial length of the flattened area is shorter, making the tire rounder and so it rolls better.

Ποια ειναι τα προβληματα εδω? Ενα αληθινο σκεπτικο επειδη αρχιζει με λαθος παραδοχες καταληγει στην παραπλανηση. Οτι λεει ειναι αληθεια, απλα το μεγαλο αρχικο assumption ειναι λανθασμενο. Αν σβησει καποιος τις 2 πρωτες προτασεις, συμφωνω απολυτα. Αλλιως θεωρω οτι παραπλανει. Ενα λεπτο και ενα χοντρο λαστιχο ΔΕΝ εχουν ποτε την ιδια πιεση (εκτος αν το ενα ειναι ξεφουσκωτο η το αλλο παραφουσκωμενο) και κατ'επεκταση ΔΕΝ εχουν την ιδια επιφανεια επαφης, ο λεπτος τροχος δεν χανει περισσοτερο σε στρογγυλαδα, οποτε κλπ κλπ κλπ.

Δηλαδη αυτο που λενε ισχυει σαν φυσικος νομος, αλλα οχι σαν πραγματικοτητα. Τα λεπτα λαστιχα ειναι ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΑ για να εχουν μικροτερη επιφανεια επαφης και να εχουν υψηλες πιεσεις. Αρα το ολο σκεπτικο ειναι υποθετικο, και μη πραγματικο.

Ειναι τα πιο χοντρα ελαστικα πιο ανετα? Ναι, εχουν μεγαλυτερη ποσοτητα αερα μεσα, σε χαμηλοτερη συνηθως πιεση.

Ta big apple εχουν πιεση κατασκευαστη 1,5 - 4,0 bar στο μεγεθος 28 x 2.35

Τα Marathon Supreme εχουν πιεση κατασκευαστη 4,0-7,0 bar στο μεγεθος 28 x 1.10, 700 x 28C

Τα Ultremo ZX εχουν πιεση κατασκευαστη 6,0-10,0 bar στο μεγεθος 700 x 23C

Ενω τα Marathon 37-622 , 28 x 1.40, 700 x 35C δινουν πιεση 4,0-6,0

Τι συμπερασματα βγαζω εγω απο αυτα τα νουμερα? Καταρχας οτι τα λεπτοτερα λαστιχα, εχουν γενικα μεγαλυτερες πιεσεις και κατ'επεκταση ειναι ιδιαιτερα απιθανο να εχουν ιδια επιφανεια επαφης με ενα χοντροτερο λαστιχο.

Να λες "At 2 bar a 60mm wide tire rolls as well as a 37 mm tire at 4 bar" υποθετωντας οτι τα στοιχεια ειναι ακριβη, δεν παυει να ειναι μια συγκριση ανιση, καθως το ενα λαστιχο συγκρινεται στο κατω του οριο. ενω τα 2 bar, ειναι αρκετα μεγαλυτερο απο το 1,5 bar που ειναι η ελαχιστη πιεση big apple.

αν αραγε συγκριναμε την κυλιση ελαστικων, με την πιεση στην ανωτερη τιμη του κατασκυεαστη, πως στεκονται τα big apple σε σχεση με οποιοδηποτε κουρσαδικο λαστιχο? Το διαγραμμα της schwalbe, εντελως συμπτωματικα καλυπτει τιμες πιεσης ιδανικες για χοντρα ελαστικα, αλλα μαλλον απιθανες για λεπτο ελαστικο. Ακομα υποθετω οτι στα επομενα bar, h εικονα αλλαζει αρδην...

Αν συγκρινει κανεις την κυλιση στις ελαχιστες πιεσεις κατασκευαστη στο διαγραμμα της scwhalbe 1,5 bar big apple, 4 bar το 67-322 marathon , το χοντρο εχει rolling resistance 32,5 ενω το λεπτο 27,5..

Αρα και εγω μπορω να πω οτι "At the minimum pressure advised by the producer a 37 mm tire rolls much easier than a 60mm wide tyre"

Στα καθ'υμας τωρα. Αγαπητε ConteAlmaviva οπως καταλαβαινεις φανταζομαι απο τα οσα εγραψα πριν, διαφωνω με αυτο που εγραψες "Αντίθετα με ότι πιστεύουμε, το πλατύτερο λάστιχο ρολάρει ευκολότερα." Η δυσκολια της συγκρισης εχει να κανει με τις πολλες παραμετρους που επισερχονται στην μετρηση. Η προσπαθεια απαληφης αυτων των παραγοντων σε καποιες περιπτωσεις πχ χρηση ιδιας πιεσης ελαστικων, οδηγει σε παραλογες συγκρισεις. Γενικα παντως, η πραγματικοτητα νομιζω οτι λεει λεπτο λαστιχο, καλυτερη κυλιση. Τουλαχιστον αυτο λεει η λογικη μου, η πειρα μου και η γυμνασιακη φυσικη μου.

Τις συγκεκριμενες ενστασεις μου σχετικα με αυτα που λεει η schwalbe και γιατι ειναι παραπλανητικα, νομιζω το εξηγησα. Γιατι το κανει? Δεν ξερω. Το επιχειρημα παντως που λεει οτι δεν εχει νοημα να υπερθεματιζει υπερ των χοντρων λαστιχων, καθως παραγει ολη την γκαμα ελαστικων δεν στεκει. Βλεπεις, η schwalbe μπορει να παραγει λεπτα ελαστικα, ομως οι υπολοιποι δεν μπορουν να παραγουν χοντρα. Η schwalbe ηταν πρωτοπορα στα ballon tyres, φανταζομαι θα παιζουν και 1000 πατεντες, οποτε εχει καθε λογο να υπερθεματιζει να πλεονεκτηματα των ballon tyres, μια και ειναι πρωτοπορος στον τομεα τους. Δεν θελει να σε διωξει μακρια απο τα λεπτα ελαστικα ΤΗΣ. Θελει ομως να σε παει στα baloon tyres, μιας και κυριαρχει σε εκεινη την αγορα.

Για να μην παρεξηγηθω παντως, πιστευω πως τα big apple ειναι πολυ καλα ελαστικα. Ακομα τωρα τελευταια εχω παρει 3 ζευγαρια schwalbe. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ. Κατ'εμε ειναι ΜΑΚΡΑΝ τα καλυτερα ελαστικα. Αλλα να λεμε τα συκα συκα και την σκαφη σκαφη, οποτε ναι τα ελαστικα εξαιρετικα, το διαγραμμα ε... το βρηκα καπως..

Dear Conte, δεν ξερω αν με τα οσα εγραψα εγινα πιο κατανοητος ή αν σε επεισα. Ακομα μπορει να διαφωνουμε. Σιγουρα παντως εχεις την εκτιμηση μου.

Φιλικα,

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

θα ξαναπώ πως η κάθε εταιρία προωθεί τα δικά της
και είναι πολλά πράγματα που δεν τα λαμβάνουμε υπόψιν
π.χ. η swalbe μιας και μιλάμε για αυτήν δεν μίλησε για φάρδος ελαστικού
αλλά δεν μας είπε ότι το λεπτότερο λάστιχο είναι και πιο ελαφρύ μέχρι και μισό στο βάρος από ένα φαρδύ
δλδ τα 1.25 που φοράω είναι λιγότερο από 400 γραμμ
σε αντίθεση με το big apple Που είναι κοντά στα 800

ptArmando
Εικόνα ptArmando
Απών/απούσα

Παιδιά ευχαριστώ όλους σας για τις χρήσιμες πληροφορίες που μου δώσατε. Θα αρχίσω με αυτά που έχει ήδη το ποδήλατο και στη συνέχεια βλέπω. Πήρα θάρρος από τα λεγόμενα σας και θα αρχίσω τις βόλτες σιγά σιγά.
Το κακό είναι πως έχω 3 εβδομάδες περίπου το ποδήλατο και δε το έχω καβαλήσει ακόμα. Ο λόγος είναι πως είχα ένα επιπόλαιο ατύχημα με τη μηχανή (προσεκτικός οδηγός αψήφησε και παραβίασε STOP) και συγκεκριμένα στη περιοχή μέσα - έξω δεξιού αστραγάλου και ήμουν σε ακινησία 2 εβδομάδες. Από το Σ/Κ που είμαι στο πόδι δε βλέπω την ώρα και τη στιγμή να το καβαλήσω και να αρχίσω δειλά δειλά τις βολτούλες. Αντε να δω πως θα βολευτώ τη σέλλα

Ποιο μαγαζι συνηστάτε για καλες τιμες και ποικιλια στα εκαστικα? Ελλάδα ή Εξωτερικό

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Η εγχωρια αγορα ειναι ΣΑΠΙΑ. Ακριβη και με μικρη ποικιλια.
Δοκιμασε τα γνωστα μεγαλα site (chainreaction merlincycles wiggle + διαφορα γερμανικα)
Και παρτα απο κει που σε συμφερει...

Αξιζει να σημειωθει οτι κατι τριχιτσες που εξεχουν στα λαστιχα, ειναι για να ελεγχεται η κατασταση του ελαστικου. Αν τεντωνουν ειναι καλη, αν κοβονται κατευθειαν εχουν ξεραθει και το λαστιχο θελει συνηθως αλλαγη. Αξιζει η δοκιμη και σε καινουργια λαστχα με τοσους αετονυχιδες που κυκλοφορουν.

kynhgos77
Απών/απούσα

Toν κυριοτερο λογο πιστευω τον παιζει το βαρος του ελαστικου (αρα και τροχου) και η αεροδυναμικοτητα του.
Το βαρος ενος ελαστικου 2.10 τακουνατο, με ενα 1,20 ειναι μεγαλο. Τοσο μεγαλο που εαν θελησεις να το κερδισεις απο το βαρος των τροχων (στεφανι - ακτινες - κεντρα) θα πρεπει να διαθεσεις κανα 600αρακι ευρω, για μεταχειρισμενους.
Ενα τακουνατο δεν εχει καθολου καλη αεροδυναμικη σε σχεση με ενα σλικ.

Ενα λαστιχο 2.20 με χαραξη και οχι τακουνι, εαν ειναι ελαφρυτερο απο ενα λαστιχο 1,20 σλικ, μαλλον απο εμπειρα δικη μου σου λεω οτι δεν θα καταλαβεις διαφορα και ισως να προτιμησεις το 2,20.

Επισης ενα αρνητικο του λεπτου ελαστικου σε mtb ειναι οτι μικραινει σημαντικα την διαμετρο του (ηδη μικρου για ασφαλτο) τροχου με οτι συνεπαγεται αυτο.

ΑΡΑ, εγω προσωπικα εαν αυτη την στιγμη ειχα το ποδηλατο σου, θα το αφηνα οπως ειναι. Στην περιπτωση που εβλεπα οτι θελω κατι καλυτερο θα κοιτουσα σε ενα 2αρι απο τα πιο ελαφρυα δρομισιο, οχι τελειως σλικ αλλα με χαραξη.
Ακριβη λυση για αυτο οι περισσοτεροι πηγαινουμε στο φθηνο ελαφρυ που ειναι το λεπτο.

Αυτα απο μενα τα οποια ειναι εμπειρικα και πιθανον και λαθος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

όσο αφορά το βάρος
αν ρίξετε μια ματιά στα λάστιχα που προτείνει ο chris
θα δείτε ότι τον 26χ1.6 είναι 16 oz (~454gr) Και το 26χ2.0 είναι 22 Oz (~624)
οπότε αν έβγαινε σε 1.2 το λάστιχο θα ήταν περίπου μισό βάρος