Πλαίσιο από lugged steel εναντίον αλουμινίου

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
bullgr
Απών/απούσα

Γεια σας παιδιά...

Πρόσφατα ψάχνοντας για ποδήλατο μεταξύ των άλλων έτυχα και σε κατασκευαστές του εξωτερικού οι οποίοι σου φτιάχνουν custom lugged steel frames (http://tinyurl.com/5qppro)...

Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι το πολύ μεγάλο κόστος αγοράς τους, τα οποία κατά μέσο όρο στοιχίζουν στα 1.500-2.000 ευρώ μόνο για το frame!!!

Διαβάζοντας διαπίστωσα πως με τον συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής τα πλαίσια είναι για μια ζωή... Δεν έχουν διάρκεια ζωής γύρω στα 10 έτη όπως τα πλαίσια αλουμινίου και (λιγότερο από 10 έτη) τα carbon.

Διαπιστώνω δε, ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες μαζικής παραγωγής κατασκευάζουν μόνο αλουμινίου και carbon...

Πες η εξέλιξη της τεχνολογίας, πες το κόστος κατασκευής, πες ο καταναλωτισμός, πες ότι ξέρουν κάτι περισσότερο... Βλέπω όμως πως υπάρχουν πάρα πολλές διαφορετικές (και θετικές) απόψεις για τα ατσάλινα πλαίσια. Υπάρχουν ακόμη αυτοί που κρατούν τη σημαία ψηλά...

Και εγώ έχω ψιλομπερδευτεί... Αξίζει τελικά να πάρει κανείς το αλουμινένιο κουρσάκι scott στα 1.000 περίπου ευρώ ή να κάνει τη θυσία να αγοράσει ένα ποδήλατο κομπλέ με lugged steel frame, με εξαρτήματα όπως το προαναφερθέν και να πληρώσει γύρω στα 2.500-3.000;

Τελικά ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των lugged steel frames έναντι αυτών του αλουμίνιου;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

Moνο για πλαισιο.Εκτος αν μιλαμε για σωληνες Reynolds 853 κτλ που ειναι το τοπ της κατηγοριας.
Ειμαι της γνωμης οτι μπορεις να βρεις καινουργιο ατσαλενιο πλαισιο σε λογικη τιμη και το συνολο του να φτασει περιπου στα 1000e με τα περιφερειακα που θα βαλεις πανω του.
Εχεις υποψην προφανως οτι σχεδον ολες οι παλιες κουρσες ειναι απο ατσαλι,το μειον τους ειναι μονο το γεγονος οτι μετα απο καμια δεκαετια φερουν κοπωση στο σκελετο την οποια τη νιωθεις.

Το ιδιο θα συνεβαινε και σε αλουμινιο δεκαετιας,με τη διαφορα οτι το αλουμινιο ειναι λιγοτερο ελαστικο σαν υλικο και τα τρανταγματα ειναι αρκετα πιο ενοχλητικα.

Ως ιδιοκτητρια καινουργιου αλουμινενιου,παλιου ΚΑΙ καινουργιου ατσαλενιου πλαισιου,μπορω να σε διαβεβαιωσω οτι το βαρος των καινουργιων ατσαλενιων πλαισιων ειναι ανταγωνιστικο εκεινων του αλουμινιου,το ποσο πιο ξεκουραστα ομως ειναι,απλα δεν το χωραει το μυαλο σου!!

Περισσοτερα (ειμαι σιγουρη) οτι θα σου πει ο Coloumbus Discovers Cro-mo οποτε σε αφηνω σε αυτον..

Προς το παρον,μια αναγνωση θα σε κατατοπισει περισσοτερο
http://www.bretonbikes.com/stee.htm

σσ.lugged=μουφες,δεν τις εχουν απαραιτητα ολα τα ατσαλενια πλαισια,ξεχωρα απο αυτο,οι ιδιοτητες των 2 υλικων παραμενουν.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

χαχα... ρίξτε μια ματιά να δείτε πόσο έχουν τα colnago.....carbon frames με μούφες (carbon και οι μούφες...)....
.
.
.
.
.
.
.
Ψάχνω να βρω ένα ποδήλατο, αλλά το θέλω ξύλινο, με πριτσίνια από απλό χυτοσίδηρο.... με τετράγωνες ρόδες... και χωρίς αλυσίδα, τα πετάλια στην μπροστινή ρόδα (penny farthing... τύπου....).
.
.
.
με κανα 5.000 ευρώ θα βρω, τι λέτε?

vang
Απών/απούσα

bullgr wrote:
Γεια σας παιδιά...

Πρόσφατα ψάχνοντας για ποδήλατο μεταξύ των άλλων έτυχα και σε κατασκευαστές του εξωτερικού οι οποίοι σου φτιάχνουν custom lugged steel frames (http://tinyurl.com/5qppro)...

Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι το πολύ μεγάλο κόστος αγοράς τους, τα οποία κατά μέσο όρο στοιχίζουν στα 1.500-2.000 ευρώ μόνο για το frame!!!

Διαβάζοντας διαπίστωσα πως με τον συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής τα πλαίσια είναι για μια ζωή... Δεν έχουν διάρκεια ζωής γύρω στα 10 έτη όπως τα πλαίσια αλουμινίου και (λιγότερο από 10 έτη) τα carbon.

Διαπιστώνω δε, ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες μαζικής παραγωγής κατασκευάζουν μόνο αλουμινίου και carbon...

Πες η εξέλιξη της τεχνολογίας, πες το κόστος κατασκευής, πες ο καταναλωτισμός, πες ότι ξέρουν κάτι περισσότερο... Βλέπω όμως πως υπάρχουν πάρα πολλές διαφορετικές (και θετικές) απόψεις για τα ατσάλινα πλαίσια. Υπάρχουν ακόμη αυτοί που κρατούν τη σημαία ψηλά...

Και εγώ έχω ψιλομπερδευτεί... Αξίζει τελικά να πάρει κανείς το αλουμινένιο κουρσάκι scott στα 1.000 περίπου ευρώ ή να κάνει τη θυσία να αγοράσει ένα ποδήλατο κομπλέ με lugged steel frame, με εξαρτήματα όπως το προαναφερθέν και να πληρώσει γύρω στα 2.500-3.000;

Τελικά ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των lugged steel frames έναντι αυτών του αλουμίνιου;

Υπάρχουν και εξαιρετικοί σκελετοί από ατσάλι πού δεν είναι CUSTOM MADE και κοστίζουν σημαντικά λιγότερο, χωρίς να είναι κατώτερης ποιότητας.
Είναι φτιαγμένοι με σωλήνες reynolds, με διάφορα κράματα ( 853, 969, 725,531) ανάλογα το σημείο πού είναι ο σωλήνας και τα χαρακτηριστικά πού θέλει ο κατασκευαστής να έχει το ποδήλατο.
Για παράδειγμα ο THORN φτιάχνει ατσάλινους σκελετούς πολύ καλής ποιότητας και σε πολλά στάνταρ νούμερα ώστε να ταιριάζουν στον καθένα...
O ταξιδιωτικός και allround σκελετός του RAVEN π.χ. βγαίνει σε 11 νούμερα και 2 λοου στέπ και κοστίζει γύρω στα 650 ευρώ, μαζί με το δίπλακο ατσάλινο -reynolds 531- πιρούνι και το παλουκόσελλο.(Αν οι σωματικές διαστάσιες κάποιου είναι πολύ περίεργες , φτιάχνει και custom αλλά εκεί το κόστος πάει εκεί πού λέει ο φίλος μας.)
Ρίξε μια ματιά εδώ.
http://action3.gr/thorn

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

How did I miss this thread?

Η κουβεντα για ατσαλι και αλλα υλικα (μια που θυμαμαι) ειναι αυτη

http://podilates.gr/?q=node/11684

Τα πλεονεκτηματα των lugged steel frames εναντι των αλουμινενιων ειναι τα ακολουθα:

Δεν υπαρχει αναγκη για χρηση oversized σωληνων

Ακριβως για τον παραπανω λογο και για τις διαφορετικες ιδιοτητες των μεταλλων συνηθως οι ατσαλενιοι σκελετοι ειναι πιο μαλακοι, εχουν δηλαδη περισοτερη δυνατοτητα ταλαντωσης.

Τα αλουμινενια πλαισια κατασκευαζονται ακαμπτα γιατι το αλουμινιο ειναι πολυ ευκολο να καταστραφει λογο παραμορφωσης. Οσο πιο ευκαμπτο ειναι τοσο πιο κοντα στο οριο αστοχιας του υλικου.

Το αλουμινιο ειναι πιο πιθανο να αστοχησει σε βαθος χρονου

Τα lugged steel frames, επισκευαζονται με σχετικη ευκολια.

Μειονεκτηματα:

Απειροελαχιστα βαρυτερα

Πιθανοτητα σκουριας

Τιμη.

Βεβαια η τιμη τους δεν ειναι τοσο δραματικα ακριβη οσο υπονοει το πρωτο ποστ.

Δηλαδη: Υπαρχουν κατασκευαστες (εργαστηρια) που φτιαχνουν custom frames. Aπειρες επιλογες. Απο οικονομικους στα 500 ευρω εως εξωτικους στα 4000. Εδω υπαρχει η μεγαλυτερη δυνατοτητα παραμετροποιησης. Ενα Hetchins (και οποιος δεν τα ξερει να τα μαθει )
κοστιζει ο σκελετος 800-1200 λιρες και θελει 6-8 εβδομαδες. Αυτος ειναι και ο συνηθισμενος μινιμουμ χρονος αναμονης ενος πραγματικα custom frame.

Επιλεγεις υλικο για τους σωληνες, γεωμετρια, χαρακτηριστικα σκελετου (dropouts, braze-ons,bb, tire clearance etc), τυπο και αισθητικη ενωσεων, βαψιμο, ακομα και το σχημα των σωληνων. Ειναι ιδιαιτερα καλη συμβουλη οχι μονο να ξερεις ακριβως τι θελεις, αλλα να διαλεξεις και το σωστο μεγεθος.

http://vanillabicycles.com/frames/road/

http://www.hetchins.org/504mb-06.htm

http://feathercycles.blogspot.com/

Μετα υπαρχει η επιλογη του μεταχειρισμενου. Τον τελευταιο καιρο εδωσα ζωη σε δυο παλια ατσαλακια. ενα απο το 1970 Vitus tybing lugged kai ενα απο το 1960 harris cyclery reynolds 531 lugged. Δεν μπορω να περιγραψω το ποσο ικανοποιητικα ειναι στον δρομο. Ευρεση απο: ebay, αποθηκες, αγγελιες,ντιβανομπαουλα klp klp.

Μετα υπαρχει η επιλογη του εργοστασιακου μικρου η μεγαλου κατασκευαστη. Cooper cycles, Raleigh Usa, k.a.

http://www.chargebikes.com/products/bikes/list.php?type=Road

http://us.dahon.com/bikes/1672/tournado

http://www.cooperbikes.com/

http://cignolabicicletta.it/eng/scheda_tecnica_bicicletta_cigno_sport_ne...

http://www.linusbike.com/models/

http://www.montantecicli.it/modelli.asp?art=3&type=1

http://www.raleighusa.com/bikes/steel-road/clubman-11/

Μετα υπαρχει η επιλογη του εργοστασιακου που παιρνεις σκελετο (διαλεγεις νουμερο-βαψιμο) και το στηνεις εσυ:

Colnago Master-x-light
De Rosa
Tommasini klp.
Fidusa (βεβαια ισως να κανει και custom)

Κατα την αποψη μου, δεν υπαρχει τιποτα καλυτερο απο ενα custom frame. Στην πραγματικοτητα ομως, το τελικο αποτελεσμα ερχεται ακριβοτερο απο τις εργοστασιακες λυσεις, καθως το κοστος αγορας ξεχωριστα των διαφορων parts ειναι πολυ μεγαλο. Απο την αλλη βεβαια τιποτα ομορφοτερο απο ενα ποδηλατο που το εφτιαξες εσυ...

ΥΓ: Αν υπαρχει και η παραμετρος αισθητικη να πω οτι προτιμω τα threaded forks and Quill stems. Ειναι ο λαιμος παλιου τυπου http://en.wikipedia.org/wiki/Stem_%28bicycle_part%29

Συνηθως αυτη η ρετρολαγνα επιλογη επηρεαζει τα για μενα υποψηφια ποδηλατα δραματικα, καθως πολλα συμπαθητικοτατα, κατα τα αλλα ποδηλατα, δεν μου αρεσουν.

Το ιδιο βεβαια συμβαινει αν καποιος επιλεγει lugs instead of fillet brazing πχ. Αρκετοι τεχνιτες παντως δουλεουν με ολες τις τεχνικες.

Εκ των υστερων ισως να σεντονοφερνει... Συγνωμη!

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

This is like a battle cry! Where is colombus?

BTW με 500-1000 σιγουρα καποιος μπορει να παρει custom σκελετο. Αλλα ειναι σημαντικο να υπολογισει και το συνολικο κοστος με ακριβεια για να μην βρεθει κανεις προ εκπληξεως. Ειναι πολλα, παρα πολλα, τα μερη ενος ποδηλατου.

Στα 650 ευρω ειδα σκελετο απο τεχνιτη απιστευτο με bended top tube και seattube, ενωμενο πισω ψηλα το seatstay και επαγγελματικη βαφη custom. Απιστευτος λεμε!

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

......................

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

.

contact