Ποδηλατα fixed gear - φρενάρισμα

27 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vdaf
Εικόνα vdaf
Απών/απούσα

καλημερα σε ολους!

Σημερα το πρωι μου εφερε τα Χαρτινα Ποδηλατα ,μια συμπαθεστατη κοπελια απο την bondex courriers.

Παρατηρωντας το ποδηλατο της ,αντιληφθηκα οτι δεν εχει φρενα!
Σε σχετικη μου ερωτηση, μου ειπε οτι ειναι fixed gear και ειναι εκπαιδευμενη στο να φρεναρει εξισου καλα και καλυτερα απο ενα κανονικο ποδηλατο,χρησιμοποιωντας τους καλουπιεδες και γυριζοντας αναποδα το τροχο.

Δεν εχω λογο να μη την πιστεψω ,αλλα εμενα η εμπειρια μου, και επισης ο,τι εχω διαβασει για το ποδηλατο,μου λεει οτι η μεγιστη επιβραδυνση επιτυγχανεται οταν φρεναρει ο μπροστινος τροχος στο σημειο που αρχισει να ανασηκωνεται ο πισω.

Εχει κανεις καποια αλλη αποψη επι του ζητηματος?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

μπορεί να φρενάρει με την τεχνική του skidding. Ουσιαστικά μπλοκάρεις τον πίσω τροχό "κλειδώνοντας" τα πετάλια με τα πόδια σου. Εφόσον στο fixed το γρανάζι είναι σταθερό επάνω στον τροχό, σταματώντας να κάνεις πετάλι ή μάλλον προσπαθώντας να κάνεις ανάποδα πετάλι, ο πισω τροχός κοκκαλώνει και φρενάρεις με την τριβή του ελαστικού πάνω στο έδαφος... Κάτι σαν κολιά. Εγώ παρόλο που έχω fixed έχω και τα δυο φρένα επάνω (προσπαθώ να χρησιμοποιώ μόνο το μπροστά...). Νομίζω θέλει αρκετή εμπειρία για να κάνεις χωρίς φρένα. Εγώ δεν έχω καταφέρει να skidάρω ακόμα... ίσως να φταίει και το γρανάζωμά μου... 39-15

P.S. Άννα άψογο το φιξάκι :)
P.S.2: Αιγέα, ανταποδίδω τους χαιρετισμούς :) Καλές γιορτές και καλές δουλειές :)
P.S.3: Ανυπομονώ να σχολάσω για να διαβάσω το βιβλίο!

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα
iridanos
Εικόνα iridanos
Απών/απούσα
Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα
λόκαλ-athens
Απών/απούσα

καλώς ήρθες στο 2010!!

δες λίγο αυτό....

http://athensfixedgear.com/

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

vdaf wrote:
Παρατηρωντας το ποδηλατο της ,αντιληφθηκα οτι δεν εχει φρενα!
Σε σχετικη μου ερωτηση, μου ειπε οτι ειναι fixed gear και ειναι εκπαιδευμενη στο να φρεναρει εξισου καλα και καλυτερα απο ενα κανονικο ποδηλατο,χρησιμοποιωντας τους καλουπιεδες και γυριζοντας αναποδα το τροχο.

Μπαρούφες. Προσπάθησε να φρενάρεις μόνο με πίσω φρένο σου και σύγκρινέ το με το φρενάρισμα με το μπροστινό (δεν λέω και με τα δύο γιατί τότε είναι αυτονόηντο το αποτέλεσμα). Δεν ξέρω τι διαφορά έχει το να γυρίζεις και τον τροχό ανάποδα, αλλά είναι 1000% σίγουρο ότι είναι χειρότερο από το μπροστινό φρενο. Μην ξεχάσουμε και την φυσική που ξέρουμε παιδιά.

vdaf
Εικόνα vdaf
Απών/απούσα

για αυτο εγραψα εδω ,γιατι αναρωτιεμαι και εγω

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Και ο θεος ο ιδιος να εισαι, δεν μπορεις να φρεναρεις εξισου καλα με το πισω λαστιχο μονο. Μπορεις προφανως να κανεις ποδηλατο ετσι, αλλα αν θες να ζησεις, πρεπει να εισαι πολυ προσεκτικος (δηλαδη να σταματας νωριτερα και γρηγοροτερα απο οσο θα σταματουσες κανονικα) για τον παρα πολυ απλο λογο οτι σταματας πιο δυσκολα.

Επισης ειναι πολυ καλο ειτε για περιπτωση βλαβης ειτε για περιπτωση απροβλεπτης καταστασης, να υπαρχει μπροστα φρενο.

Δεν ειμαι φαν της επικλησης στην αυθεντια αλλα αν κατι το λεει ο sheldon brown και επιβαιβεωνεται απο την πειρα μου και τις οποιες γνωσεις φυσικης, ε τεινω να το πιστεψω...

Και εμενα δηλαδη, αν καποιος ισχυριστει οτι με εχει δει χωρις φρενα λεει ψεμματα.

ΥΓ: Τωρα που το ξαναδιαβασα, αν εισαι λιγο chuck norris μπορεις να βγαλεις καλουπιεδες, να βαλεις ποδι στον πισω τροχο για φρενο, μετα ποδι κατω, και αν δεν σταματας με τιποτα πηδας. Συμπερασμα: Chuck Norris > Θεος

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Τότε γιατί δεν βάζουν φρένα; Αποκλείεται να βαραίνουν τόσο πολύ.

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Den einai 8ema varous, alla minimalismou kai oti mporeis na elegxeis tin taxitita ka8ara me ta podia sou kai oxi me mixanismous.
Egw pantws pistevw oti ena brostino g periptosh anagkis kalo einai...

jellosky
Εικόνα jellosky
Απών/απούσα

Σοβαρά τώρα. Δεν θέλω να εξαγριώσω τους fixαδες.
Αλλά σοβάρα, ποιός μπορεί να πεί ειλικρινά ότι τα fixed είναι πιό πρακτικά ή καλά από τα ποδήλατα με ταχύτητες. Εντάξει, μπορεί να είναι πιό διασκεδαστικό.
Αλλά όταν δουλεύεις κούριερ... γιατι;
Και η 2η απορία μου. Υπάρχει κάποιος που αρνείται πως το να μην έχεις φρένα είναι μόνο για το στυλ και για να μοιάζεις στους messengers στο youtube; Απλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην έχεις φρένα εκτός απο το για να είσαι cool.

Αν κάποιος courier της εταιρίας προκαλέσει ένα ατύχημα τι θα πεί μετά σε κάποιον τυχόν τραυματία; "Sorry φίλε αλλά είμαι πολύ γαμάτος για φρένα. Suck it up."

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είναι πιο πρακτικά τα μονοτάχυτα διότι έχουν πολύ λιγότερα σημεία πιθανής βλάβης. Φαντάσου να δουλεύεις μεταφορική με το ποδήλατο και να σου χαλάσει ντίζα εκτροχιαστή ή να σου σπάσει εκτροχιαστής. Πάει η προθεσμία παράδοσης....

Τώρα ποιός ο λόγος να πάει κάποιος συγκεκριμένα σε fixed gear και όχι σε κλασσικό μονοτάχυτο, δεν το γνωρίζω.

cascadeur
Απών/απούσα

Παντως εχω την αισθηση οτι ειναι θεμα κουλτουρας-φιλοσοφιας παρα λειτουργικοτητας.
Ενα εσωτερικο σασμαν ειναι αξιοπιστο - χωρις τεντωτηρες κ.α.

Ισως σε συνθηκες πολυ κρυου που ολα ειναι παγωμενα το καλυτερο φρενο να ειναι τα ....ποδια.

vdaf
Εικόνα vdaf
Απών/απούσα

1.ελαχιστες φθορες
2.καλυτερος ελεγχος του ποδηλατου,αφου τη ταχυτητα του ποδηλατου την ελεγχεις μονιμα με τη πεταλιερα.
3.το φρεναρισμα ειναι καθαρα τεχνικο και βασιζεται στη τεχνικη του σκι,αφου αμα φερεις το ποδηλατο ιδανικα σε κλιση 45 μοιρων αυτο θα σταματησει ακαριαια.

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

johnny.tifosi wrote:

Μπαρούφες. Προσπάθησε να φρενάρεις μόνο με πίσω φρένο σου και σύγκρινέ το με το φρενάρισμα με το μπροστινό (δεν λέω και με τα δύο γιατί τότε είναι αυτονόηντο το αποτέλεσμα). Δεν ξέρω τι διαφορά έχει το να γυρίζεις και τον τροχό ανάποδα, αλλά είναι 1000% σίγουρο ότι είναι χειρότερο από το μπροστινό φρενο. Μην ξεχάσουμε και την φυσική που ξέρουμε παιδιά.

Κάθισα και το σκέφτηκα καλύτερα και το να έχεις απλά μπλοκαρισμένο τον τροχό δημιουργεί ακριβώς το ίδιο φρενάρισμα με το να γυρίζεις τον τροχό ανάποδα, δηλαδή δεν έχεις κάποιο όφελος. Αυτό διότι η τριβή ολίσθησης εξαρτάται μόνο από το βάρος πάνω στην ρόδα και από τον συνελεστή τριβής λάστιχου-ασφάλτου. Σε κάθε περίπτωση πάντως καλύτερα είναι να φρενάρεις απλά κοντράροντας το πετάλι, χωρίς να μπλοκάρεις την ρόδα (γιατί φτιάξανε το ABS στα αυτοκίνητα άλλωστε).
Eaglos wrote:

Είναι πιο πρακτικά τα μονοτάχυτα διότι έχουν πολύ λιγότερα σημεία πιθανής βλάβης. Φαντάσου να δουλεύεις μεταφορική με το ποδήλατο και να σου χαλάσει ντίζα εκτροχιαστή ή να σου σπάσει εκτροχιαστής. Πάει η προθεσμία παράδοσης....

Τώρα ποιός ο λόγος να πάει κάποιος συγκεκριμένα σε fixed gear και όχι σε κλασσικό μονοτάχυτο, δεν το γνωρίζω.

Θεωρητικά έτσι είναι. Αλλά πρακτικά τα συστήματα ταχυτήτων είναι τόσο αξιόπιστα που σε συνθήκες πόλης αποκλείεται να πάθουν κάτι. Και να χάλαγαν που και που δηλαδή, εγώ θα προτιμούσα να έχω τα γόνατά μου σε αξιοπρεπή κατάσταση μερικά χρόνια μετά.
Όσο για την έλλειψη φρένων, τι να πει κανείς(*). Το να θέλει ο καθένας να ακολουθεί τις μόδες και τις νέες τάσεις είναι γούστο του και καπέλο του. Αλλά σε τι φταίει να έχει τύψεις για την υπόλοιπη ζωή του ο οδηγός που σε πάτησε με το αυτοκίνητό του;

(*)Σύμφωνα με τον ΚΟΚ η ύπαρξη δύο φρένων είναι υποχρεωτική:
Άρθρο 59 Τροχοπέδηση ποδηλάτων
1. Τα ποδήλατο επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με δύο συστήματα τροχοπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τους, άμεσης και αποτελεσματικής ενέργειας, εκ των οποίων το μεν ένα θα επενεργεί στο μπροστινό, το δε άλλο στον πίσω τροχό.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Νομίζω πως είναι δεδομένο πως φρενάρει κανείς συντομότερα εάν έχει δυο φρένα, δεν υπάρχει αμφισβήτηση πάνω σε αυτό. Από κει και πέρα μερικοί άνθρωποι τη «βρίσκουν» να καβαλάνε φιξάκια. Θέλετε να το πείτε μόδα, ΟΚ, θέλετε να το πείτε «μινιμάλ» και ανθεκτικά, πάλι ΟΚ. Περισσότερο είναι θέμα «στάσης» πάνω στην υποκουλτούρα του ποδηλάτου και όσοι γουστάρουνε το κάνουνε.

Πέρα όμως όλων αυτών το «ασφαλέστερο» σηκώνει πολύ κουβέντα γιατί υπάρχουν διάφορες παράμετροι. Το κυριότερο είναι η εμπειρία του ποδηλάτη και ο ακριβής συγχρονισμός με το ποδήλατό του. Αν βάλετε έναν άπειρο ποδηλάτη με το καλύτερο τούμπανο δισκοφρενάτο ποδήλατο κι ένα τυπάκι της Bondex να κάνουνε μια κοντρίτσα στην Αθήνα της μεσημεριανές ώρες της κίνησης, θεωρώ πως περισσότερο ασφαλής (και γρηγορος) θα είναι ο φιξάκιας. Εμπειρία, γνώση του τερρέν, γνώση του ποδηλάτου του. Τώρα αν οι φιξάκιδες βάζανε κι ένα μπροστινό για καλό και για κακό αυτό θα τους χάλαγε τη μόστρα και τους αντιλαμβάνομαι απόλυτα! So let them BE!

ΥΓ: Το να φρενάρεις με παντιλίκια φυσικά δεν σε κάνει να φρενάρεις πιο γρήγορα. Σε κάνει όμως γάτο στο να προβλέπεις και ν’ αποφασίζεις ΠΟΛΥ πιο γρήγορα…

λόκαλ-athens
Απών/απούσα

ο καθένας θα πρέπει να καβαλάει ότι του αρέσει χωρίς να τον κρίνει κάποιος για οποιοδήποτε λόγο.

τα ποδήλατα πίστας σου δίνουν ρυθμό και η συνεχής κίνηση των ποδιών είναι μια ιδέα εθιστική, βάζοντας ΟΛΟ το σώμα σου στην διαδικασία καθοδήγησης του ποδηλάτου.

Για να το κάνουν επαγγελματίες καθημερινοί ποδηλάτες όπως τα παιδιά της BONDEX κάτι θα ξέρουν...

Απλά δεν καταλαβαίνουμε γιατί δεν παίζει η ίδια κριτική από τους χρήστες αυτού του φόρουμ με τα ποδήλατα mountain που υπάρχουν ΑΠΕΙΡΑ στους αθηναικούς δρόμους... Και αυτά είναι για άλλο τερρέν γιατί ο κόσμος τα χρισιμοποιεί?

sfrag
Απών/απούσα

Ρωτα τον Plannet .......αυτος τους ελεγχει....

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Βασικά αυτό που βλέπεις είναι σκελετούς με διαφόρων ειδών ελαστικά. Δεν έχει νόημα να κολάς ταμπέλες "mountain" κλπ καθώς με 15 ευρώ αλλαγή ελαστικών μένεις με την ταμπέλα στο χέρι.

Αυτό που συζητάμε εδώ είναι μια μόνιμη κατάσταση. Να μην έχεις ελεύθερο και να φρενάρεις μόνο κόντρα. Δεν έχει σχέση με ελαστικά που αλλάζουν σε 5 λεπτά. Το γιατί δεν το κάνουν οι αναβάτες τους είναι μια άλλη ιστορία.

Για την Bondex μαγκιά τους που το κάνουν και μπράβο που συνδιάζουν δουλειά και διασκέδαση. Από την άλλη το ότι οδηγούν fixie αντί για πατινια μάλλον οφείλεται σε αυτούς που το ξεκίνησαν (αμερικάνοι messengers;) και όχι στην ντόπια εμπειρία. Βάλε λίγο hype, λίγο μόδα, λίγο γκλίτερ, λίγο youtube και ένα καλό soundtrack και έτοιμη η συνταγή.

Πάντως η βασική απορία είναι γιατί fixie και όχι μονοτάχυτο με φρένα και μάλλον η απάντηση είναι "γιατί έτσι" :)

shaka
Εικόνα shaka
Απών/απούσα

για κάποιον λόγο μπερδεύεις το fix με το brakeless. μια χαρά μπορείς να βάλεις φρένα σε φιξάκι οπότε είναι ψιλο-άκυρη η σύγκριση "φιξ ή μονοτάχυτο με φρένα".

τώρα, όσον αφορά το "γιατί φιξ" που αν καταλαβαίνω καλά είναι η βασική ερώτηση σου, αν δοκιμάσεις θα καταλάβεις. νομίζω μέσα σε 5 λεπτά ή το λατρεύεις ή το απεχθάνεσαι. αν δοκίμασες και δεν κόλλησες, προφανώς ανήκεις στην 2η κατηγορία.

έχει να κάνει με την συνεχή κίνηση των ποδιών, την αίσθηση ότι γίνεσαι ένα με το ποδήλατο και με το γεγονός ότι σε "σπρώχνει" να κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα. πλας ιτς φαν!

(ή αντίστροφα: η μαλακία έχει μόνο μια ταχύτητα και μου βγαίνει η παναγία στις ανηφόρες. και σαν να μην έφτανε αυτό, κοπανιέμαι σαν τον βλαμμένο ΚΑΙ στις κατηφόρες!!)

εν συνεχεία βέβαια, βγάζεις και τα φρένα και είναι ακόμα καλύτερα... :)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

καβαλάτε ότι θέλετε και απλά ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ.

Το ίδιο μου κάνει ένας φιξας χωρίς φρένα που δεν προσέχει, με ένα πιτσιρίκι που δεν ξέρει να κυκλοφορεί σε κίνηση και είναι κίνδυνος-θάνατος και για τον εαυτό του και για τους άλλους, ή μια άσχετη κυράτσα με ΙΧ και άδεια κυκλοφοράς - οπλοφορίας....

Απλά ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ.

ozium1
Εικόνα ozium1
Απών/απούσα

Γειἀ σας!

Μήπως κάποιος ἔχει τὸ schindelhauer victor fixed gear;
Νὰ μᾶς πεῖ ἐντυπώσεις γιατὶ ἔχω ἀρρωστήσει καὶ θέλω νὰ τὸ πάρω!!!!

loonatic
Απών/απούσα

Δεν νομίζω να βρεις κανέναν,γιατί πολύ απλά είναι πολύ ακριβό γι'αυτά που προσφέρει. Σε αυτή την τιμή μπορείς να φτιάξεις κάτι μόνο του και να του βάλεις από τα καλύτερα περιφερειακά. Όχι να δώσεις 1300ε για φιξάκι με ιμάντα και αν τον βαρεθείς,να δίνεις άλλα φράγκα για άλλη μετάδοση..Χώρια οι τροχοί,που δεν είναι και κάτι τραγικό για 1300 ξαναλέω.

ozium1
Εικόνα ozium1
Απών/απούσα

Εὐχαριστῶ γιὰ τὸ ἐνδιαφέρον!Θὰ τὸ πιστέψεις ὅμως ὅτι στὸ Τσιρίκο τὸ μαγαζί,
ἔχουν ἐξαντληθεῖ;;;
Εἴναι τόσο διαφορετικὸς ὁ ἰμάντας ἀπὸ τὴν άλυσίδα;Δηλαδὴ δὲν ἔχουν τὴν ἴδια
συμπεριφορά;

Arxarios
Απών/απούσα

...για εμένα έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ!!

Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι δεν συννενοείται με ντεραγίεδες και κασσέτες αλλά εφόσον μιλάμε για φιξάκι no problem! Βέβαια να πω την αλήθεια στον αλήτικο χαρακτήρα που έχει ένα φιξάκι ο ιμάντας μοιάζει λίγο φλώρικος, αλλά σε τεχνικό επίπεδο μόνο θετικά βλέπω.

Πρόσεχε όμως! Το συγκεκριμένο είναι όντως κουκλί καθώς το είχα πετύχει στον τσιρίκο αλλά υπάρχουν πολλά ερωτεύσιμα φιξάκια. Το mash είναι ένα εξ'αυτών http://www.cinelli.it/site/index.php/prodotti?page=shop.product_details&... με πολύ βαριά φανέλα.

Όμως ποιος δεν ερωτεύτηκε αυτό?
http://athensfixedgear.com/prototype-frames/
Από ελληνικά χέρια με πολύ μεράκι!!!

Πετράν
Απών/απούσα

Καλησπέρα, μόλις πηρα το πρώτο μου φιξάκι, ο πισω τροχός δεν ειναι μπλοκαρισμένος για skid... θελω να ξεκινήσω brakeless, τι χρειάζεται να κανω πρωτα στο ποδήλατο ;