Ποιο το νοημα?

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Georsar
Απών/απούσα

Καλησπερα
Πριν μια εβδομαδα αγορασα το Scott Sportster P6 2010
Πολυ καλο ποδηλατο αν και το μετρο συγκρισης μου ειναι τα ποδηλατα του 1990!!!
Εχω δυο αποριες..και οι δυο αφορουν τις ταχυτητες..
Στα περισσοτερα Ελληνικα ποδηλατικα sιte το περιγραφουν με 24 ταχυτητες ενω το ποδηλατο εχει 21!
Τι γινεται ? ανακριβειες?
Ειναι δυνατον να εγινε αλλαγη στο μαγαζι? (το πηρα απο πολυ γνωστο μαγαζι στη Γλυφαδα)
Και η αλλη απορια αφορα την αναγκαιοτητα των 24+ ταχυτητων σε τετοια ποδηλατα...
Απο τις λιγες βολτες που εκανα διαπιστωσα οτι σε ευθεια ειναι αρκετα δυσκολο να πιασεις πανω απο 40 χλμ/ωρα.. με 21η ταχυτητα πηγαινα μια χαρα..
Μια φορα που επιασα 58 χλμ/ωρα (σε παρατεταμενη κατηφορα) εκει πραγματι χρειαζοταν παραπανω ταχυτητες.. αλλα ποσοι και ποσες φορες μπορουν να αναπτυξουν τετοιες ταχυτητες? (ειμαι αρκετα εως πολυ γυμνασμενος)!

Υ.Γ Η αφορμη της ερωτησης ηταν η γνωμη ενος παλιου μελους του φορουμ το οποιο ειπε "24 ταχυτητες να εχει και ..οτι να ειναι" (αναφερομενος στη συγκεκριμενη κατηγορια ποδηλατων)

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
ConteAlmaviva
Εικόνα ConteAlmaviva
Απών/απούσα

Στη θεωρία οι τροχοί που έχουν από οκτώ και πάνω γρανάζια, έχουν διαφορςτικό κέντρο με καλύτερο σχεδιασμό και απόδοση. Στην πράξη αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ποιότητα του κέντρου, με το ένα ή το άλλο σύστημα (freewheel ή freehub)... Θεωρώ απίθανο να έγινε αλλαγή στο μαγαζί, πολύ πιθανότερο να γίνεται η αλλαγή στην αποθήκη του εισαγωγέα προκειμένου να κατέβει η τιμή. Όσο για την αναγκαιότητα των 21 ταχυτήτων (που στην πραγματικότητα είναι περίπου 14) εξαρτάται από τη χρήση. Σίγουρα όμως περισσότερες σχέσεις σωστά κλιμακωμένες σου δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες

orck
Απών/απούσα

Ειναι καλο για τα γονατα σου. Η θεωρεια λεει οτι εχεις την καλυτερη αποδοση οταν τα γονατα στροφαρουν, το ποδηλατο θελει ελαφρυ πατημα και πολλες στροφες. Περιπου 75-90 στροφες το λεπτο (υπαρχει ειδικο οργανο που μετραει εαν σε ενδιαφερει).
Ειτε ειχες πολλες ειτε λιγες ταχυτητες οι ακραιες θα ηταν πιθανοτατα ιδιες. Δηλαδη δεν θα ειχες πιο ελαφρυα για ανηφορα η πιο βαρια για κατηφορα αλλα θα ειχες περισσοτερες ενδιαμεσες για να μπορεσεις να κρατησεις σταθερο τον ρυθμο στις πεταλιες σε καθε ειδους κλιση δρομου.
Εαν σε βοηθαει φαντασου καποιο ποδηλατο που εχει 3 ταχυτητες και το δικο σου που εχει 21 (οπως ειπε και ο φιλος πιο πανω μερικες ειναι σχεδον ιδιες μεταξυ τους), εσυ εχεις περισσοτερες επιλογες να κρατησεις τον ρυθμο σου ενω ο αλλος οχι.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Η ταχύτητά σου έχει μικρή σχέση με... τον αριθμό των γραναζιών, αν δηλ. θα είναι 7 ή 8. Ο σηματικότερος παράγοντας είναι... εσύ, όχι τα γρανάζια! Τα πνευμόνια σου, τα πόδια σου, η υγεία σου και η φυσική σου κατάσταση. (Εκτός από την περίπτωση παρατεταμένης κατηφόρας με θανατική κλίση, πράγμα που σπανίως συμβαίνει.) Πάμε με στροφάρισμα - ο ποδηλάτης δεν πάει γρήγορα με τη δύναμη αλλά με την ταχύτητα περιστροφής των ποδιών.

Τώρα για τα γρανάζια, το συνηθέστερο είναι τα 8, αλλά και με τα 7 δεν χάλασε και ο κόσμος. Καλύτερα θα ήταν, γιατί τα 8άρια είναι τα πιο συνηθισμένα οπότε βρίσκεις ανταλλακτικά κλπ. ευκολότερα.

Και με την ευκαιρία, βγάλτε από το μυαλό αυτόν τον απλοϊκό πολλαπλασιασμό: 3Χ8=24. Δεν είναι 24, γιατί δεν όλοι οι συνδυασμοί αυτοί χρησιμοποιήσιμοι. Μάθετε για την chainline δηλαδή.

Georsar
Απών/απούσα

Ευχαριστω καταρχας για τις απαντησεις σας.
Μολις τωρα βρηκα οτι τελικα το ποδηλατο μου βγαινει με 21 ταχυτητες
http://www.evanscycles.com/products/scott/sportster-p6-2010-hybrid-bike-...
Που βλεπουν τις 24 οι Ελληνες εμποροι ποδηλατων , δεν μπορω να καταλαβω..
Τουλαχιστον ξερω οτι δεν πιαστηκα κοροιδο..
Πως ονομαζεται (με ποδηλατικη ορολογια) η κατηγορια των ταχυτητων μου ωστε να ψαξω για ανταλλακτικο με 8 ή 9 ταχυτητες ?(δεν ειναι "κασετα" αλλα ..βιδωτες)
Πρεπει να αλλαξω και τον αντιστοιχο μηχανισμο αλλαγης ταχυτητων?
(φτανει μεχρι το 7 η αριθμηση του)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

υπάρχουν ποδήλατα με 24 27 αλλά και 21 ταχ.
αυτό που είναι σημαντικό ο τύπος του πίσου κέντρου-γραννάζι όπως λένε και πιο πάνω
ουσιαστικά πηγαίνοντας σε 24 ταχ. έχεις συμβατους τροχούς για καλύτερα συστήματα ταχυτήτων που σημαίνει όταν χαλάσει κάτι θα μπορείς να βάλεις ένα καλό ανταλλακτικό και δεν θα μείνεις στις φτηνές σειρές της shimano
+ του ότι μπορείς αλλάζοντας λίγα πράγματα να πας σε 27 ταχ.
βέβαια υπάρχουν ποδήλατα που έχουν 21 ταχ. αλλά κουμπτωτή κασσέτα όπως και τα 24τάχυτα
εκεί κερδίζεις την ποιότητα αλλά χάνεις την αναβάθμισή μιας και θα μείνεις στις 21 ταχ.
και αυτό συμβαίνει γιατί το συγκεκριμένο κέντρο είναι μόνο για κασέτες 21 ταχ. και όχι για 24-27
ποδήλατο με 21 ταχ. και κουμποτό γραννάζι είναι
το specialized hardrock

ουσιαστικά τα καλά ποδήλατα έχουν κουμποτό γραννάζι
είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να συνενοηθείς με τον εκάστοτε ποδηλατά

ένα άλλο χαρακτιριστικό των κουμποτών γραναζιών είναι ο το μικρό γρανάζι
που είναι 11 ή 12 ενώ στα βιδοτά γραννάζια είναι 14

αυτά τα λίγα από εμένα
καλό ψάξιμο να έχεις φίλε μου

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ConteAlmaviva wrote:
Στη θεωρία οι τροχοί που έχουν από οκτώ και πάνω γρανάζια, έχουν διαφορςτικό κέντρο με καλύτερο σχεδιασμό και απόδοση. Στην πράξη αυτό που μετράει περισσότερο είναι η ποιότητα του κέντρου, με το ένα ή το άλλο σύστημα (freewheel ή freehub)... Θεωρώ απίθανο να έγινε αλλαγή στο μαγαζί, πολύ πιθανότερο να γίνεται η αλλαγή στην αποθήκη του εισαγωγέα προκειμένου να κατέβει η τιμή. Όσο για την αναγκαιότητα των 21 ταχυτήτων (που στην πραγματικότητα είναι περίπου 14) εξαρτάται από τη χρήση. Σίγουρα όμως περισσότερες σχέσεις σωστά κλιμακωμένες σου δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες

πρέπει να είναι πολύ κακής ποιότητας το κουμπωτό κέντρο για να είναι χειρότερο από βιδοτό
είναι και διαφορετική κατασκευή βλέπεις

όσο αφορά το εύρος των ταχυτήτων
αν εξερέσεις το μικρό γραννάζι (14 δοντιά) δεν έχει τρομερές διαφορές μιας και μιλάμε για ένα γραννάζι λιγότερο που είναι το μικρότερο μειονέκτημα που έχει το βιδότο σύστημα

στις περισσότερες μου προτάσεις προσπαθώ να πω να δόσουν περισσότερα χρήματα για να πάνε σε 24 ταχ.
και μετά μπαίνουν κάτι τύποι σαν και εσένα και με βρίζουν
καλή καρδιά
:D

Georsar
Απών/απούσα

Plannet εσενα εννοουσα με αυτο..

"Υ.Γ Η αφορμη της ερωτησης ηταν η γνωμη ενος παλιου μελους του φορουμ το οποιο ειπε "24 ταχυτητες να εχει και ..οτι να ειναι" (αναφερομενος στη συγκεκριμενη κατηγορια ποδηλατων)"

Τελικα θα τις αφησω ως εχουν..
Πολυ κακο για το τιποτα μου φαινεται...
Γιατι να σε βρισω..? εξαλου το κανουν αρκετοι εδω μεσα απο οτι εχω διαβασει! :)

tomac4
Απών/απούσα

21 ταχυτητες φιλε μου ειναι μια χαρα σε φτανουν και σε περισσευουν... εξαλλου δεν ειναι και οι 21 σχεσεις διαφορετικες...

πλαννετ μάι φρεντ καιρο εχω να σε δω τι εγινε κανεις περισσοτερο ποδηλατο??

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@goersar
αν το ποδήλατο το έχεις ήδη στην κατοχή σου δεν πρέπει να σε απασχολούν τέτοια πράγματα
ότι έγινε έγινε και δεν υπάρχει λόγος για άγχος
τώρα πρέπει να σκέφτεσαι τις διαδρομές που θα κάνεις με το ποδήλατο σου
και να το απολαύσεις
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@tomac ναι έτσι είσαι οσό αφορά τις 21 ταχύτητες

όσο για εμένα όχι δεν κάνω ποδήλατο αυτό τον καιρό εκτός από τις αστικές μου μετακινήσεις που και αυτές είναι λίγες

contact