Rim Subject to Wear ! Replace when worn.

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Giannis2013
Απών/απούσα

Καλημέρα !!

Θα ήθελα μια βοήθεια σχετικά με την σημασία της παρακάτω ταμπέλας καθώς και την γραμμή που εμφανίζεται εκεί. Τι πρέπει να προσέχω ακριβώς και για πιο λόγο φαίνεται αυτή η γραμμή ;

Σας ευχαριστώ

Ποδήλατο = tern joe

rim

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Ειδικός δεν είμαι αλλά απ όσο γνωριζω αυτή η γραμμή είναι η σύνδεση του στεφανιού σου (το σημειο εκεινο δηλαδή που τα δυο άκρα ενώνονται για να είναι κυκλος η ζαντα) και δεν έχει σχέση με το αυτοκόλλητο.

Το αυτοκόλλητο από την άλλη σε προειδοποιεί να προσέχεις την φθορά του στεφανιού που προκαλείται από τα Vbrakes (απο την τριβη των τακακιών στα πλαινα του στεφανιου). Σε αρκετές ζάντες (και μαλλον στην δικη σου) υπάρχει το rim wear indicator που είτε είναι μια τρυπούλα είτε μια γραμμή μαύρη, τέλος πάντων μια ένδειξη ώστε μετά από πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα εμφανίζεται και σου δείχνει πως το "ψωμι" της ζαντας σου τελείωσε και το πλάτος της έχει "αδυνατίσει" αρκετά ώστε να χρήζει αλλαγής λόγω φθοράς (φυσιολογικης).

Giannis2013
Απών/απούσα

Ναι καταλαβαίνω πως η γραμμή αυτή είναι η ένωση της ζάντας.

Αλλά η εμφάνιση αυτής της "γραμμής" προμηνύει κάτι ; Με λίγα λόγια είναι εντάξει η ζάντα ; σχεδόν 500 km έχει κάνει το ποδήλατο.

"rim wear indicator" Μήπως έχεις κάποια εικόνα για να καταλάβω πως φαίνεται η φθορά ;

Ευχαριστώ πολύ και συγνώμη για την ασχετοσύνη μου :(

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Η ραφή (η γραμμή που λέτε) αν ανοίξει θα το δεις, τώρα είναι σφικτά κολλημένα τα δύο άκρα. Που πάει να πει ότι είναι ΟΚ.
Αν ανοίξει έστω και ΕΛΑΧΙΣΤΑ (πίστεψέ με, αν το τσεκάρεις κάθε φορά που αλλάζεις σαμπρέλα ή εξωτερικά όταν καθαρίζεις το στεφάνι, θα το δεις) πας ΑΜΕΣΑ για άλλο στεφάνι ή άλλον τροχό.

Το rim wear indicator στα πλαϊνά σε προειδοποιεί ότι έχουν φαγωθεί τα στεφάνια από την χρήση των φρένων (πχ πολλά χλμ, ή πολύ σκληρά τακάκια, ή απότομα - άτσαλα φρεναρίσματά σου ή στεφάνια ΓΤΠ).
Όσο βλέπεις την κυκλική γραμμή (κατά μήκος της πλευράς του στεφανιού) ή τις τρυπίτσες (1 ή 2, πάλι στο πλάι) είσαι ΟΚ.

Προσοχή με τα φρένα, αν τα στεφάνια είναι ακριβά πάρτε κανα σωστό τακάκι (πχ swiss stop / kool stop) και όταν καθαρίζετε τις επιφάνεις, κάντε το με σφουγγαράκι scotch bride (την μέτρια_σκληρή πλευρά) και όχι με σύρμα για κατσαρόλες...

Giannis2013
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πάρα πολύ παιδιά !!!!

έχω ακόμα πάρα πολλά να μάθωωωωωωωωω

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... αφού ανοιξατε σχετικό θρεντ... ας τα γράψω και αυτά:

1. τα shimano τακάκια ΕΙΝΑΙ όντως από τα πιο σκληρά. Χαράζουν πιο εύκολα, πιο γρήγορα τα στεφάνια. Κρατάνε για πολλά χλμ (δεν φθείρονται τα ίδια), αλλά φθείρουν πιο γρήγορα τα στεφάνια.
Ένα πιο μαλακό τακάκι, θα θέλει πιο συχνή αλλαγή, αλλά τουλάχιστον θα αγκαλιάζει πιο φιλικά τα σταφάνια σας

2. Τα στεφάνια ΘΕΛΟΥΝ καθάρισμα, ακριβώς λόγω του παραπάνω. Το τακάκι αφήνει μαυρίλα πάνω στην πλαϊνή επιφάνεια. Επίσης σκόνες / καυσαέριο / λάσπες / νερά χτίζουν στρώμα. Μετά δεν έχεις ΣΩΣΤΑ φρένα.
Με την μέτρια πλευρά από ένα στεγνό scotch bride σφουγγάρι, τρίβουμε ΕΛΑΦΡΑ τις επιφάνειες πέδησης, ώστε να γυαλίζουν. Με λεπτό γυαλόχαρτο τρίβουμε ΕΛΑΦΡΑ τα τακάκια, ώστε να φύγουν και διάφορα σκατουλάκια που έχουν καρφωθεί στη γόμμα τους.
Τέλος σκουπίζουμε με χαρτί ή σκληρό πανί και είμαστε έτοιμοι με δυνατά φρένα ξανά.

.
..
...
....
και φυσικά, όσο είμαστε σκυμμένοι εκεί κάτω, τσεκάρουμε και για ρωγμές, βαθειά λούκια, χαλαρά quick release, λάθος τοποθετημένα τακάκια κλπ κλπ. Γιαυτό έχω ξαναγράψει: καθαρίζετε περιοδικά το ποδήλατό σας, είναι ο μόνος τρόπος να δείτε πιθανά προβλήματα στα διάφορα μέρη και στο σκελετό.

Giannis2013
Απών/απούσα

Έχω κάνει περίπου 500km και δεν έχω κάνει ποτέ όσο αναφέρεις RockaRolla. Το απόγευμα λοιπόν πιάνω δουλειά

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Τα στεφάνια, ξεκινάνε τη ζωή τους σαν ίσιες ταινίες οι οποίες κουρμπάρονται και ενώνονται εκεί που συναντιόνται τα δύο άκρα.

Υπάρχουν 2 βασικοί τρόποι να γίνει η ένωση.

1) Στα φτηνά, με σφήνες που μπαίνουν σε κάποια σημεία του προφίλ της ζάντας. Η ένωση δεν είναι μόνιμη, με τράβηγμα μπορεί κάποιος να "ανοίξει" ένα ελεύθερο στεφάνι, αλλά είναι πρακτικά αδύνατο να ανοίξει ένας καλά δεμένος τροχός. Η φώτο σου δείχνει ένα τέτοιο στεφάνι.

2) Στα πιο ποιοτικά, και με κόλληση. Αφού κλείσει το στεφάνι, η ραφή συγκολλιέται με TIG ή άλλο. Τα MAVIC ας πούμε από μια σειρά και πάνω το διαφημίζουν κιόλας ότι η ραφή είναι συγκολλημένη.

Το wear indicator αφορά τα πλαϊνά του στεφανιού που όντως φθείρονται και λεπτένουν με τη χρήση, όπως είπαν όμως και οι από πάνω, αυτό χρειάζεται πολλά πολλά χιλιόμετρα για να γίνει. Τα 500 είναι σταγόνα στον ωκεανό.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

double post.