Καλημερα σε ολους.
Παιδια χρειαζομαι λιγο απο την εμπειρια σας.
Μολις αλλαξα λαστιχα σε τροχους mavic aksium. Απο την πρωτη στιγμη λοιπον .σε καθε φρεναρισμα ειναι αισθητο ενα τακ τακ τακ που προερχεται απο την ενωση (ραφη) του στεφανιου.τι πρεπει να κανω για να λυθει το προβλημα;περιμενω βοηθεια.
Σας ευχαριστω!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
δεν καταλαβα τι τακ τακ ακους. μπορεις να το εξηγησεις παραπανω?
Κραδασμος που γινεται απο το "σκαλακι" στη ραφη του στεφανιου και το τακακι οταν φρεναρω.
Πριν αλλάξεις λάστιχο δεν ακουγόταν τίποτα?
Είναι σίγουρο ότι είναι από τη ραφή στο στεφάνι?
Αν ψηλαφίσεις τη ραφή με το χέρι, καταλαβαίνεις να έχει δημιουργηθεί κάποιο εξόγκωμα?
Αν ισχύουν τα παραπάνω, το κακό σενάριο θα είναι να έγινε κάποια ζημιά στη ραφή του στεφανιού όταν αλάλαζες το λάστιχο.
Μήπως όμως είναι κάτι πιο απλό. Π.χ. κάτι δεν έκατσε καλά με τη σαμπρέλα κλπ και πιέζει στο σημείο της ραφής.
Στη θέση σου θα ξεκίναγα να ξαναβγάλω ελαστικό, σαμπρέλα και φακαρόλα και να ελέγξω γυμνό το στεφάνι στο σημείο.
Στη συνέχεια, αν δε δεις τίποτα ξανατοποθέτησέ τα με προσοχή και δες αν συνεχίζει το πρόβλημα.
Επίσης, τσέκαρε την επιφάνεια στα τακάκια, μην έχει πιάσει μεταλλικά κομματάκια από το στεφάνι και απλά ακούγεται πιο έντονο πάνω στη ραφή.
Αυτο θα κανω...ισως να ναι απο σαμπρελα..το σκαλακι ειναι πολυ μικρο και με το νυχι μονο το καταλαβαινεις.αλλα αρκει.
αν όντως έχει σκαλάκι εξωτερικά και το καταλαβαίνεις με το νύχι, τα πράγματα δεν είναι καλά... και μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν....
Ειμαι ολος αυτια...
πως τοποθετησες το λαστιχο? με το χερι ή χρησιμοποιησες μεταλικο λεβιε? μηπως εκανες καμια γκαφα και εκανε μπαμ στο φουσκωμα?
Με το χερι.στο τελος βοηθησα με μικρα πλαστικα λεβιεδακια.το λαδτιχο ειναι διπλωτο. Εχω κατι να κανω η να διοθωσω αν γινεται; Μηπως να το παω σε μεστορα,...απλα θα θελα να ξερω τι εχει συμβει.
Ειχα τροχους απλους shimano(rs11) και καθολου προβληματα.
Ο τροχος που εχει το προβλημα ειναι mavic aksium
ισως η mavic να ξερει κατι παραπανω. εγω πρωτη φορα το ακουω αυτο. δεν ξερω γιατι εγινε.
Γιατί σε προηγούμενο πόστ ρωτουσες για την αξιοπιστία τους
Ας τ απαρουμε απο την αρχη,ας αποσφηνισουμε καποια σημεια.
α/Ειχες aksium και κυκλοφορουσες και αφου τους αλλαξες λαστιχα παρουσιαστηκε το τακ-τακ
β/ Τους πηρες ,αλλαξες λαστιχα και ακουσες το τακ-τακ
Στην πρωτη περιπτωση το "κτυπημα"συνδεεται με την αλλαγη,στην β/ οχι απαραιτητα.
Απο κατασκευης ελαχιστο δοντι στην ενωση αισθητο μονο με το νυχι ειναι συνηθες στους aksium και δεν δημιουργει προβλημα.ΟΙ aksium θεωρουνται (και ειναι) "σκυλια" ,κι ας "εστειλα" εναν μεσα στην εγγυηση (500Km)
λογω ακτινων..
Ας παμε οσο μπορουμε υποθετοντας.
Αν ισχυει το α/,διακρινω -προς το παρον- δυο περιπτωσεις
α1) το λεβιεδακι εφαρμοστηκε ακριβως διπλα στη "ραφη" ,το λαστιχο πολυ "δυσκολο"
και δημιουργηθηκε δοντι αρκετο ωστε να μην αισθητο μονο με το νυχι.
Το θεωρω απολυτως μα απολυτως απιθανο.
"Φουσκωμα" απο την πιεση-σαμπρελα δεν μπορει να γινει σε aksium, εκτος κι αν υπαρχει
κατασκευαστικο ελαττωμα.
α2)Τα τακακια δεν πατουν ταυτοχρονα στον τροχο , τον στρεσσαρουν προς τα δεξια ή αριστερα
και ο ηχος ειναι απο καποιες ακτινες. Αυτο μπορει να συμβει ειτε απο λαθος επανατοποθετηση
του τροχου ειτε απο μετακινηση ή ξερυθμισμα των δαγκανων και με την προυποθεση οτι το
συστημα των δαγκανων ειναι σφικτα εδρασμενο στο πισω ψαλιδι.
Καλο θα ηταν να πας το ποδηλατο (οχι μονο τον τροχο) σε τεχνικο ή
αν εισαι αθηνα στους φιλους του ποδηλατου καποια τριτη μετα τις 9:30μμ.
Είναι μπροστινή ρόδα, και μετά την αλλαγή έβαλες τη ρόδα ανάποδα, υπήρχε το σκαλάκι και πριν αλλά δεν το άκουγες γιατί ήταν "κατέβασμα" ενώ τώρα έγινε "ανέβασμα".
Αν είναι μροστινή, βάλε ανάποδα και δες: αν το κάνει πάλι, έχει θέμα η ζάντα.
Αν δεν είναι μπροστινή ρόδα, μια λύση να ξεπλέξεις τη ρόδα και να φορέσεις το στεφάνι ανάποδα.
Τα προηγούμενα είναι λύσεις πρόχειρες και με την προϋπόθεση ότι δεν έχει σημαντικά ζημιά το στεφάνι. Αν έχει το πετάς.
Αν δεν έχει ζημιά, μια καλή λύση είναι να φας (με ένα μικρομότορ) τοπικά το στεφάνι από το "πάνω" του βήματος λιγάκι. Μη σε φοβίζει, καμιά φορά ξεφεύγει λίγο η ζάντα στην κατασκευή, χωρίς απαραίτητα να σημαίνει ότι είναι επικίνδυνη.
Τεστ για να δεις αν είναι εντάξει η ζάντα: δες την χωρίς λάστιχα προσεκτικά κόντρας στο φως να δεις να έχει ανοίξει.
Κατι που δεν ανεφερα μεχρι τωρα γιατι δεν πιστευα πως ειναι σημαντικο (ακομα το πιστευω), ειναι οτι πριν τα λαστιχα ηταν mavic με οριο 110psi. Το οριο ποτε δεν το περασα και ολα καλα.Τα δευτερα λαστιχα ειναι continental με οριο 120psi. Εβαλα 120 και....τα υπολοιπα τα ξερετε. 120psi δεν ειναι πολλα για να την ακουσει ενα στεφανι.ψαχνοντας σε ξενα site διαπιστωσα οτι οι aksium εχουν αρκετους δυσαρεστημενους χρηστες. Αλλοι για τα κεντρα,αλλοι για ακτινες,αλλοι για σκουριες.Φενεται πως η mavic -που την εκτιμω- δεν εχει δωσει το κατι παραπανω στους απλους τροχους της.Προσωπικα στους τροχους προπονησης ψηφιζω ξεκαθαρα SHIMANO.
Ξεκιναω με την υποθεση οτι ο τροχος (κατα συνεπεια και η ζαντα) ειναι καινουριος. Κατι που εσυ δεν ξεκαθαριζεις.
Οπως επισης δεν ξεκαθαριζεις αν τους αγορασες καινουριους τους τροχους, η απο δευτερο χερι.
Οπως επισης δεν ξεκαθαριζεις ποση και τι χρηση τους εχεις κανει.
.
Η Mavic δεν ειναι κακη εταιρια, και γενικα δεν εχει ιδιαιτερα προβληματα ποιοτητας, τουλαχιστον οχι περισσοτερα απο οτι οι αλλοι.
Οσο για τους τροχους της Shimano, μην βαζεις και το χερι σου στη φωτια, γιατι εχω αρκετα "αρνητικα" παραδειγματα κι απο αυτους.
Μην ξεχνας επισης, οτι οι Aksium ειναι το εισαγωγικο μοντελλο της εταιριας, με οτι συνεπαγεται αυτο. Μην φανταστεις δηλαδη οτι παιρνοντας τους Aksium εχεις κατι εξαιρετικο και high end. Σ'αυτο που λεω, συνηγορει και το γεγονως οτι η ζαντα στην ενωση δεν ειναι κολλημενη, αλλα πριτσινωμενη.( Οι συγκεκριμενες δεν ειναι πριτσινωμενες με "καρφια", αλλα με ενα εσωτερικο sleeve, που κραταει τα δυο ακρα της ζαντας ενωμενα).
Oσο για το σκαλοπατι στην ενωση, δεν ειναι κατι ουτε σπανιο, ουτε παραξενο.
Υπαρχουν παρα μα παρα πολλες ζαντες, ολων των κατασκευαστων, φθηνες αλλα και ακριβες, που παρουσιαζουν αυτο το ελαττωματακι (η Ελαττωμα, εξαρταται απο το μεγεθος του "σκαλοπατιου").
Συνηθως, το σκαλοπατι παρουσιαζεται και στις δυο πλευρες της ζαντας, και οφειλεται στην μη απολυτη ευθυγραμιση των δυο ακρων της ζαντας στην ενωση.
Αν το σκαλοπατι παρουσιαζεται μονο στη μια πλευρα της ζαντας, τοτε μαλλον κατι αλλο εχει συμβει.
Το πιο συνηθισμενο ειναι ενα γερο χτυπημα σε καποια λακουβα του δρομου (που υποχρεωσε το ενα σκελος της ζαντας να ανοιξει προς τα εξω), η καποια "ματσακονια" καποιου που ασχοληθηκε με τη ζαντα σπανιωτερα.
Καμμια φορα, το ανοιγμα του χειλους της ζαντας προς τα εξω, συνοδευεται κι απο χασιμο της ευθυγραμμισης της ζαντας ( δηλαδη ειτε "χανει" λιγακι δεξια-αριστερα, ειτε πανω-κατω).
Με το νυχι, ευκολα μπορεις να καταλαβεις αν το σκαλοπατι παρουσιαζεται και στις δυο πλευρες της ζαντας, η μονο στη μια.
Επισης, αν εχεις παχυμετρο (η ακομα καλυτερα μικρομετρο) μπορεις να μετρησεις το πλατος της ζαντας στο σημειο που παρουσιαζει το σκαλοπατι, αλλα και σε αλλα σημεια, για να παρεις μια ιδεα για την κατασταση της ζαντας.
Δεν ειναι καθολου (μα καθολου) σπανιο, κατακαινουργιες και πανακριβες ζαντες να παρουσιαζουν τοπικα "φουσκωματα" εξ' αιτιας σκληρης η ατσαλης χρησης, η εξ'αιτιας δυνατων χτυπηματων απο ανωμαλιες του οδοστρωματος.
Και παντως, αν το σκαλοπατι ειναι μικρο, μην ανησυχεις, δεν προκειται να ελθει η συντελεια του κοσμου, απλα θα ειναι ενοχλητικο καθε φορα που φρεναρεις, και με τον καιρο και τη φθορα, θα μειωθει.
Κι οπως ανεφερε προηγουμενως και ο "i alli ellada" με ενα μικρομότορ (Dremel πχ), αν πιανουν τα χερια σου, μπορεις να κανεις θαυματα.
Αλλα και χωρις μικρομοτορ, αλλα με αλλα μεσα, μπορεις να κανεις πολλα. Παντα κατα περιπτωση βεβαια.
.
Παντως οτι και να λεμε, μονο υποθετικο μπορει να ειναι, αφου δεν εχουμε οπτικη live επαφη με το αντικειμενο.
Ισως αν ανεβαζες μια πολυ κοντινη και καθαρη φωτογραφια, απο το σημειο της ενωσης που παρουσιαζεται το σκαλοπατι, απο διαφορες γωνιες, ισως να καταλαβαινε κανεις κατι.
Ξανα, τιποτε δεν αντικαθιστα την ζωντανη "πραγματογνωμοσυνη".
Τροχοι καινουργιοι(μαζι με το ποδηλατο). Εκανα 380 χλμ. απροβληματιστα.μετα αλλαξα λαστιχα.....
Δεν ειναι θεμα κακης χρησης ή ατσαλης μεταχειρησης ή κατι αλλο, απλα με τσατισε γιατι θεωρω πως οσο low buget κιαν ειναι οι τροχοι,αν ειναι Μavic οφειλουν να ναι πιο αξιοπιστοι. Εφοσον και δεν ειναι επικινδυνο ασφαλως θα παιξει μικρομοτορ.Εχω και την εξοικιωση λογω επαγγελματος(οδοντοτεχνιτης γαρ).θα προσπαθησω να ανεβασω φωτο.αλλα ....Shimano και παλι Shimano!
Εφόσον είναι καινούριο ποδήλατο, τότε μια επίσκεψη στο κατάστημα αγοράς, (εγγύηση), πιστεύω θα λύσει τις απορίες...