Συμβατότητα δισκοβραχίονα και μπροστινού ντεραγιέ

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
radaristas
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους.

Εν όψει ανακατασκευής μιας κούρσας Peugeot (με ίσιο τιμόνι) και έχοντας καταλήξει σε μετάδοση με 8άρα κασέτα,  διαθέτω ως ανταλλακτικά τον original δισκοβραχίονα 42-52 και έναν compact 34-50.

Έχω βρει σε μαγαζί τα εξής 2 ντεραγιέ:

- Shimano Sora FD-3300 (για 2 δίσκους)

http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/shimano-sor...

  • Model No. FD-3300-F
  • Rear Speeds: 8-speed
  • Dual SIS: Yes
  • Top Gear Teeth: 53T
  • Capacity: 15T
  • Spring Cover: Yes
  • Chain Stay Angle: 61- 66 deg.
  • Applicable Chainline: 43.5mm

-Shimano Tiagra FD-4403 (για 3 δίσκους)

http://www.chainreactioncycles.com/gr/en/shimano-tia...

• Rear Speeds: 9-speed
• DUAL SIS: Yes
• Replaceable Chain Cage –
• Top Gear Teeth: 52T
• Capacity 22T (triple use)
• Spring Cover: Yes
• Chain Stay Angle: 63-66 deg.

• Applicable Chainline: 45mm

Ο προβληματισμός μου είναι ο εξής. Με πρώτη σκέψη να κρατήσω τον δισκοβραχίονα 42-52, θα παίξουν σωστά και τα 2 ντεραγιέ..?? Ναι, όχι, γιατί?

Σε περίπτωση που επιλέξω τον compact 34-50, θα παίξουν σωστά πάλι και τα 2 ντεραγιέ? Διότι στα specs το FD-3300 ως δίδισκο λίγο παλιότερο, έχει capacity 15 (και όχι 16 που έχει διαφορά δοντιών ο compact). Από την άλλη το τρίδισκο FD-4403 έχει μεν το σωστό capacity, αλλά θα καταφέρει να "ανεβάσει" την αλυσίδα από το μκρό 34άρη δίσκο στον 50άρη?

Κοινώς, θα προτιμούσα να κατασταλάξω σε ένα ντεραγιέ που θα μπορεί να παίξει σωστά και με τους δύο δισκοβραχίονες. Ανάμεσα σε αυτά τα 2 λοιπόν, κάνει κάποιο "καλύτερα" αυτή τη δουλειά? ή και τα 2? ή κανένα από τα 2..??

 

 

 

 

 

 
ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon sora_fd3300f-full.jpg19.26 KB
Image icon tiagra_fd4403-full.jpg34.65 KB
Image icon shimano_rd-4400-gs.jpg386.8 KB
Image icon shimano_stef_51_silver_03.jpg36.09 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
radaristas
Απών/απούσα

Κανείς..?? Καμμιά ιδέα ή δοκιμή με κάτι αντίστοιχο..??

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...χωρις να δινεις βασικες πληροφοριες, σημαντικοτερες απο αυτες που παραθετεις: Με τι χειριστηρια σκεφτεσαι να δουλεψεις τα ντεραγιε; Κουρσας, ΜΤΒ, Friction?

radaristas
Απών/απούσα

Έχω 2 επιλογές στο μυαλό μου. Η μία είναι να πάρω downtube indexed shifters 8 speed (friction για το δισκοβραχίονα) και η άλλη είναι ΜΤΒ indexed shifters. Ως προς την εμφάνιση θα προτιμούσα downtube shifters. Ως προς την πρακτικότητα, θα προτιμούσα ΜΤΒ shifters. Γνωρίζω ότι το τράβηγμα καλωδίων των MTB shifters είναι διαφορετικό και ότι με ένα τέτοιο setup ίσως να μη λειτουργήσει τέλεια ως προς το εμπρός ντεραγιέ. Ωστόσο θέλω να είμαι βέβαιος ότι από πλευράς hardware (ντεραγιέ δλδ) θα μπορούν να συνδυαστούν και οι 2 δισκοβραχίονες, τόσο ο 42-52 όσο και ο compact 34-50. Για πίσω έχω κατασταλάξει σε 8άρα κασέτα 11-28 με ντεραγιέ Shimano Tiagra RD-4400 GS (με το μακρύτερο cage) (φωτό από κάτω). 

 

radaristas
Απών/απούσα

Έχω ήδη ένα σετ ΜΤΒ shifters Shimano ST-EF51 3x8 4 δακτύλων που κάνουν και για caliper/cantilever φρένα. Οπότε σκέφτομαι ή να μείνω σε αυτό ή σε downtube indexed (για τις πίσω ταχύτητες) shifters. 

 

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...δεν θα εχεις προβλημα. Θα λειτουργει κανονικα, και θα κουμπωνουν πολυ καλα οι ταχυτητες, αρκει να ρυθμιστει σωστα. Το προβλημα εντοπιζεται στο μπροστα ντεραγιε, οπου μονο με friction θα λειτουργησει. Επισης, με 9αρι ντεραγιε και 8αρα αλυσιδα, θα εχεις παντα θεματα, και ολο και θα βρισκει απο λιγο εως πολυ η αλυσιδα στο cage του ντεραγιε γιατι το 9αρι ειναι στενοτερο. Παντως, ευκολα μπορεις να μεταφερεις το συστημα με το friction απο το downtube στο λαιμο του τιμονιου για μεγαλυτερη ευκολια και λειτουργικοτητα.

radaristas
Απών/απούσα

Οκ... Αυτά πάνω κάτω τα περίμενα... Το Sora FD-3300 είναι για 8άρα μετάδοση και είναι και για δίδισκο. Ωστόσο έχει capacity 15. Αυτό θα παίξει σωστά με τον compact 34-50  δισκοβραχίονα..?? Δλδ μεταξύ των 2 ντεραγιέ θα πρότεινες το δίδισκο 8άρι Sora FD-3300 έναντι του τρίδισκου 9ριού Tiagra FD-4403? 

radaristas
Απών/απούσα

Πως μπορώ να μεταφέρω το σύστημα με το friction  στο λαιμό? ή ακόμα καλύτερα στο τιμόνι..?? Υπάρχει κάποιο άλλο ντεραγιέ που θα μου πρότεινες γι αυτήν την περίπτωση (ακόμα και ΜΤΒ)? 

 

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

radaristas wrote:

Πως μπορώ να μεταφέρω το σύστημα με το friction  στο λαιμό? ή ακόμα καλύτερα στο τιμόνι..?? Υπάρχει κάποιο άλλο ντεραγιέ που θα μου πρότεινες γι αυτήν την περίπτωση (ακόμα και ΜΤΒ)? 

 

...τα χειριστηρια απο το διαγωνιο στο λαιμο του τιμονιου, ρωτα σε παλια ποδηλαταδικα, καποτε ηταν πολυ διαδεδομενα τα ανταπτορακια που εκαναν αυτη τη δουλεια. Η γνωστη (και μη εξαιρετεα SunTour η οποια εχει κλεισει εδω και αρκετα χρονια), εβγαζε ενα εξαιρετικο κιτακι γι αυτο ακριβως το λογο. Νομιζω πως και τωρα υπαρχουν καποιοι μικροι κατασκευαστες τετοιων "πατεντων", και μπορει να τις παραγγειλει κανεις on-line, αλλα ειναι λιγακι αλμυρουτσικα...Γνωριζω καποιους απο δω μεσα, που εχουν κανει αυτη τη "μεταφορα" (απο διαγωνιο στο λαιμο τιμονιου), αν το διαβαζουν κι εχουν ορεξη, ας απαντησουν αν θελουν για περισσοτερες λεπτομερειες, γιατι εγω δεν εχω συγκρατησει τιμες, sites, κλπ.

Οσο για μπροστα ντεραγιε, αυτα απο ΜΤΒ δουλευουν χειροτερα...κι αυτο μετα απο δοκιμες. Γι αυτο εχω καταληξει στο συμπερασμα τερμα οι πατεντες. Στην τελικη κατανταει χασιμο χρονου, χρηματων και ποιοτητας λειτουργειας.

radaristas
Απών/απούσα

Ok... Ως προς την επιλογή του ντεραγιέ λοιπόν προτείνεις το δίδισκο Sora FD-3300 (με capacity 15 που ίσως είναι οριακό για το δισκοβραχίονα 34-50) έναντι του τρίδισκου Tiagra FD-4403 να υποθέσω..??

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...εγω γραφω, αυτο σβηνει.

Τελος παντων, εν συντομια: Το προβλημα σου δεν θα ειναι η χωρητικοτητα του ντεραγιε (αυτο θα ειναι το λιγοτερο, και τελικα ισως να μην γινει ποτε αισθητο). Το προβλημα αντιθετως σε τετοιες περιπτωσεις παρουσιαζεται στον τριπλο (μιλαμε παντα για ανταλλακτικα ασυμβατα μεταξυ τους). Συνηθως θα πρεπει κανεις να διαλεξει ωστε να λειτουργει καλα σε δυο συνεχομενα γραναζια π.χ. να λειτουργει καλα στο μεσαιο και το μεγαλο δισκο, και προβληματικα στον μικρο, η αντιθετως να λειτουργει καλυτερα στο μικρο και το μεσαιο, και οχι τοσο καλα στο μεγαλο. Αυτο βεβαια εξαρταται κι απο τις απαιτησεις του ιδιοκτητη, για το τι δηλαδη θεωρει αποδεκτη λειτουργια και τι οχι...Δεν νομιζω παντως οτι θα σου λειψει κατι με εναν διπλο Compact δισκοβραχιονα...Στο κατω-κατω κουρσα στηνεις...Οσο για τον 42-52, θα τον κρεμουσα στον τοιχο, η το χρονοντουλαπο της ιστοριας...

radaristas
Απών/απούσα

Καταρχάς σε ευχαριστώ για όλες τις παρατηρήσεις/επισημάνσεις/προτάσεις σου...  Πριν καβαλήσω το εν λόγω ποδήλατο είχα την ίδια άποψη περί δισκοβραχίονα 42-52. Ωστόσο κάνοντας μερικές βόλτες, διαπίστωσα ότι με λίγο ορθοπέταλο, μπορούσα εύκολα να ανταπεξέλθω. Ψάχνοντας το γιατί, μέτρησα το βάρος του ποδηλάτου (11,5 κιλά περίπου) και όταν έλυσα κάποια στιγμή το δισκοβραχίονα, διαπίστωσα ότι ζυγίζει μόνο 554gr..!!! Ωστόσο έχω και έναν compact στην άκρη στην περίπτωση που θελήσω να "ελαφρύνω" το βήμα και τις σχέσεις. 

Μετά από αρκετό διάβασμα και ψάξιμο, ανακάλυψα (δεν ξέρω αν ισχύει ωστόσο) ότι τα ντεραγιέ για τριπλούς (υποτίθεται με τα σωστά χειριστήρια) δε θα κάνουν πολύ σωστές αλλαγές σε compact δισκοβραχίονες, διότι είναι φτιαγμένα (λόγω cage) να κάνουν αλλαγές καλές με 10-12 δόντια διαφορά και όχι 16 που είναι ένας compact. Γι αυτό και εξαρχής ρώτησα μεταξύ των 2 ντεραγιέ (διπλού, τριπλού) ποιο θα ήταν καλύτερο για διπλό δισκοβραχίονα, είτε αυτός είναι ο 42-52 είτε ο 34-50....

contact