Tandem 26'' ή 700c ?

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
LambrosMak
Εικόνα LambrosMak
Απών/απούσα

Αγόρασα ένα σκελετό αλουμινίου tandem δεν έχει τίποτα άλλο (ρόδες,μεσαίες τριβές πιρούνι,φρένα,ταχύτητες).
O σκοπός μου είναι να το φτιάξω σιγά σιγά άλλα για να συνεχίσω πρέπει να διαλέξω τις διαστάσεις τροχών-ελαστικών ώστε να πάρω και το αντίστοιχο πιρούνι και τα υπόλοιπα φυσικά .
26'' σκεφτόμουν ότι ίσως αντέχουν καλύτερα το βάρος 2 ατόμων άλλα θα είναι πιο αργό ?
700c μήπως στραβώνουν πιο εύκολα ? ελαστικά κούρσας ή city?
Για μέτρια οικονομική λύση εννοώ. δε μπορώ να αγοράσω πανάκριβους τροχούς.
Το ποδήλατο το θέλω για κανένα μικρο ταξιδάκι.
Κανένας που να μπορεί να βοηθήσει?
2
1
3

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...απαραιτητες πληροφοριες.
Τι φρενο φοραει/δεχεται πισω ο σκελετος;
Αυτο ειναι αποφασιστικος παραγοντας για το τι τροχους μπορει να δεχτει το πλαισιο.
Επισης:
Τι ανοιγμα εχουν τα ψαλιδια του σκελετου πισω (αποσταση αναμεσα στα drop-out);
Εχε υπ'οψη σου επισης, οτι τα tandem χρειαζονται ενισχυμενα πηρουνια μπροστα, προκειμενου να αντεχουν το αυξημενο βαρος, και κυριως τα αυξημενα φορτια που δεχονται κατα το φρεναρισμα.
Αν ηταν σκοπος σου να αποκτησεις ενα οικονομικο tandem, μαλλον δεν ηταν πολυ σοφη κινηση να αγορασεις ενα γυμνο πλαισιο χωρις πηρουνι.
Θα ηταν πολυ βολικοτερο και οικονομικoτερο να αγορασεις ενα οσο γινεται φτηνο μεταχειρισμενο tandem.

LambrosMak
Εικόνα LambrosMak
Απών/απούσα

2
1
3

LambrosMak
Εικόνα LambrosMak
Απών/απούσα

Προσπαθώ να ανεβάσω φώτο άλλα μάλλον κάτι κάνω λάθος. μπορεί να πάρει V-brakes άλλα και δάγκανες.

LambrosMak
Εικόνα LambrosMak
Απών/απούσα

Η απόσταση ανάμεσα στα ψαλίδια είναι 14,5 cm.
Και ναι δεν ήταν τελικά σοφή κίνηση όπως ακριβώς το είπες...άλλα την έκανα τώρα δυστυχώς .
Για να μη κάνω κι άλλες λανθασμένες κινήσεις είπα να ρωτήσω και εδώ που ξέρετε περισσότερα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αααχχχχ....
Πάμε από την αρχή... (ως κάτοχος tandem από το 2012, ένα Gitane που αγόρασα ως σκελετό, πιρούνι, headset, έκκεντρο για μπροστά μεσαία τριβή και κολάρα για τα δύο παλουκόσελα).
Για να πω την αλήθεια, το μόνο κριτήριο που είχαμε όταν ψάχναμε για το δικό μας, ήταν να δέχεται 700C τροχούς. Δεν πολυ-βολεύτηκα ποτέ σε 26" ΜΤΒ (κυρίως λόγω ύψους) και το πήγα "αφοριστικά".... Αλλά και η χρήση που κάναμε δεν δικαιολογούσε σώνει_και_καλά 26"αρηδες τροχούς.
Credit Card touring, με ενα σαμάρι τσάντες στην πίσω σχάρα, μικρές τσάντες πλάτης στην πλάτη μας για ελαφρυά πρόσθετα... μόνο ασφάλτινες διαδρομές, και αυτό είναι όλο. Οπότε πήγαμε σε 700C. Και δεν το μετανοιώσαμε.... Είχαμε δοκιμάσει (νοικιάσαμε) ένα διπλό Atala 26" και δεν ήταν και ότι καλύτερο, για άσφαλτο - μακρυνές ψιλοσβέλτες διαδρομές, χωρίς τρελά φορτία μπρος-πίσω-επάνω-κάτω που βλέπεις σε κάτι φωτος......

Με απόσταση 145χιλ στα πίσω ψαλίδια, μάλλον πας σε ακριβή λύση ως προς το κέντρο του πίσω τροχού. Αν δεν κάνω λάθος, πας σε tandem-specific κέντρο, που ΟΚ ακούγεται προφανές, αλλά και ακριβό. Σε εμάς είναι 130χιλ. και τα πράγματα είναι σαφώς πιο απλά και φτηνά.
Το βασικότερο, πέραν από το πιρούνι, που όντως πρέπει να αντέχει το επιπλέον μεγάλο βάρος, είναι οι τροχοί (στεφάνια - κέντρα - ακτίνες - ελαστικά πρέπει να είναι ΑΝΤΟΧΗΣ), είναι το σύστημα που θα τεντώνει η timing chain και είναι και οι πεταλιέρες.
Το μπροστά βαρελάκι της μεσαίας τριβής είναι για έκκεντρο συστημα? ή θα πας σε πατέντες με άλλου είδους τεντωτήρες?
Δες εδώ τι εννοώ, τα Eccentric:
http://www.tandemseast.com/parts/brackets.html
Παίρνει τέτοια φωλιά ο σκελετός?

Επίσης, η timing chain θα πάει αριστερά? ή θα θυσιάσεις κάποιο δισκάκι και θα πάει δεξιά?
Αν πάει αριστερά, θα θέλεις tandem-specific πεταλιέρες για μπροστά+πίσω (τα αριστερά μπράτσα των πεταλιερών θα πρέπει να δέχονται γραναζωτό δίσκο που θα κινεί την timing chain) και αν δεις τιμές ... θα πάθεις πλάκα.
Το λύσαμε πιο οικονομικά, επείδή είχα ήδη δύο πεταλιέρες και κάθονταν, + με τη βοήθεια του Φρειδερίκου.
Αν θέλεις λεπτομέρειες πες μου να γράψω κατιτίς παραπάνω.
Τροχούς πλέξαμε στον Λουκά στα Μελίσσια.
Συρματόσχοινα για ταχύτητες και φρένα (το πίσω, πρέπει να είναι ΠΟΛΥΥΥΥΥ ΜΑΚΡΥΥΥΥΥ, δεν φτάνουν τα "κανονικά" πίσω συρματόσχοινα) από ιντερνετ, νομίζω από το Rose... δεν θυμάμαι, πάει καιρός και τα πήρα διπλά - για να έχω και spare ....
Καλώδια, με το μέτρο, Shimano, τα βρίσκεις εύκολα.
Λαιμό για το τιμόνι του stoker/πίσω.... επίσης δύσκολο. Μας βόλεψε ο Βαγγέλης που έχει τα Thοrn tandem (ευχαριστούμε Βαγγέλη)... είναι περίεργη φάση.... μεγάλο μήκος, tandem-specific.... = ακριβό.....

.... ότι γράφω... μπορεί να παρακαμφθεί.... με ιδιοκατασκευές, ... αν χερίζεσαι οξυγονοκόλληση / ηλεκτροκόλληση και έχεις φαντασία και πρόσβαση σε αντίστοιχες λύσεις / πατέντες για τάντεμς.... Εγώ δεν... οπότε πήγαμε by the book. αλλά έχω δει καρα-μάχιμα τάντεμς τίγκα στην πατέντα, και μια χαρά σε αντοχή και διάρκεια.
Σε εμάς το συνολικό βάρος είναι περίπου 180κιλά το αναρτώμενο + κάπου 18 κιλά γυμνό ΕΝΤΕΛΩΣ το τάντεμ.... βάλε ότι τα δύο ελαστικά τραβάνε χοντρικά 200κιλά......

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...για να καταλαβεις τι θα πει "tandem specific" που αναφερει κι ο αποπανω που τα εχει ζησει απο πρωτο χερι, και να εχεις και μια ιδεα για το κοστος αυτων των εξαρτηματων, δες ενα κεντρο που ταιριαζει στα πισω ψαλιδια σου (145 χλστ):
https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/540-Tandem-Disc-6-Loch-HR-Nab...

Και δεν ειναι το ακριβοτερο αυτο, υπαρχουν κι αλλα αρκετα ακριβοτερα...
Μηπως να το ξανασκεφτεις λιγακι το θεμα πριν αρχισεις να τα χωνεις;
Και λεω να το ξανασκεφτεις, γιατι με τους πιο μετριους υπολογισμους, κατω απο 1,5-2 χιλιαρικα, δυσκολα θα πεσεις.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

για διευκόλυνση της κουβέντας
μπήκανε και οι φωτό παραπάνω

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΟΚ, όντως τα tandem specific εξαρτήματα είναι πολύ τσιμπημένα, βλέπεις είναι μικρή η αγορά, είναι ειδικά εξαρτήματα που δύσκολα θα ταιριάξουν σε "απλά" ποδήλατα, συνήθως "καλές" εταιρείες ασχολούνται με δαύτα....οπότε βαράνε στο ψαχνό.

Λοιπόν, ο σκελετός μοιάζει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, να ψιλο-αξίζει να ασχοληθείς. Για μένα είναι παρα, μα πάρα πολύ βασικό να έχει αυτήν την ειδική oversize φωλιά, για να πάρει το έκκεντρο βαρέλι, που μέσα θα μπεί η μπροστινή μεσαία τριβή. Η timing αλυσίδα τεντώνει με τον πιο αποδοτικό τρόπο, χωρίς πατέντες και περιττά εξαρτήματα που κρέμονται από δω και από κει. Και ο δικός σου σκελετός το έχει αυτό. Ελπίζω να είναι αξιόλογης ποιότητας και να σφίγγει γερά και να κρατάει την μεσαία τριβή στη θέση της. [φαντάσου ότι όλη η μπροστινή μεσαία τριβή, στην ουσία είναι σφηνωμένη σε κάτι που κινείται και σφηνώνει στο πλαίσιο. Χοντρά ζόρια και θέλει σωστό τρόπο - αλλιώς η μισή πεταλιά του captain θα πηγαίνει στο βρόντο...]

Πίσω, οι υποδοχές είναι για v-brakes. Ευτυχώς. Ξέχνα την τρύπα στη γέφυρα. Εκεί βάλε κανα φτερό. Τα φρένα πρέπει να πάνε στα v-brake boses. Μια χαρά. Απλά αν μπορείς κάνε ένα καλό και πάρε τα καλύτερα v-brakes που μπορείς να βρεις. Και αυτά, δυστυχώς είναι τα XTR shimano που κυκλοφορούσαν κάποτε και είχαν ένα αξονάκι επιπλέον. ΠΡΟΣΟΧΗ, το πίσω φρένο στα τάντεμς ΠΑΙΖΕΙ ΔΥΝΑΤΑ, όχι σαν τα απλά ποδήλατα που skidάρει και ουσιαστικά βοηθάει κατά 30% το πολύ 40% το μπροστά φρένο, που αναλαμβάνει να κάνει την δουλειά του φρεναρίσματος. Επίσης λόγω αυξημένου βάρους ΘΕΛΕΙΣ ΦΡΕΝΑ και όχι φρενάκια.
Άρα, v-brakes, σαν αυτά:
https://www.olx.ph/item/shimano-xtr-v-brakes-1st-edition-old-school-ID7y...
http://www.terapeak.com/worth/shimano-deore-xtr-br-m951-v-brake-set-fron...
αν παρατηρήσεις καλά την φωτο, θα δεις το έξτρα αξονάκι, κινεί παράλληλα το τακάκι και δίνει την επιπλέον δύναμη που χρειάζεσαι. Ψάξε και αν είσαι τυχερός θα βρεις. Εγώ βρήκα (τότε) από αγγελία εδώ στο φόρουμ, και μάλιστα σε απίστευτη τιμή. Επιλογή που δεν μετάνιωσα ποτέ. Έχω φρένα. Τέλος.

Από κέντρα 145αρια δεν ξέρω. Ήμουν σίγουρος ότι αν έβρισκες θα ήταν επώνυμα και ακριβά. Είχα μια ελπίδα μήπως και κυκλοφορούσαν και για απλά ποδήλατα 145αρια (κανας περίεργος κατασκευαστής σκελετού που να ήθελε να χωρέσει κατιτίς εκεί πίσω ... ανάμεσα στα ψαλίδια....).
Τα DT που έβαλε ο Columbus προφανώς και είναι από τα πολύ καλά..... αλλά αν ψάξεις κι άλλο... θα απογοητευτείς ακόμα περισσότερο... (το μυαλό μου πάει σε τίποτα Phil Wood, Chris King, American Classic... οπότε... δες μήπως σου περισσεύει κανα νεφρό για πούλημα....).

Για μένα όμως το σημαντικότερο και ακριβότερο παραμένει το πιρούνι. Εκεί και αν είναι ακριβά τα πράγματα. Μιλάω για ξερό πιρούνι τάντεμ, χωρίς αμορτισέρ και χωρίς δισκόφρενα. Απλό πιρούνι, για v-brakes. Άντε να βρεις... και πόσο να κοστίζει...
Αν έχεις άλλο ποδήλατο, με v-brakes, μέτρα την απόσταση από το κέντρο του πίσω τροχού μέχρι τα boses των πίσω φρένων (τις βάσεις των μπράτσων τους δηλαδή). Μετά μέτρα τα αντίστοιχα στο τάντεμ που έχεις. Εκεί θα δεις αν ο σκελετός είναι για 26" ή για 28" τροχούς... Και μετά ψάχνεις για το αντίστοιχο πιρούνι για 26" ή 28" μπροστινό τροχό.

Από όσο βλέπω, έχει 3 υποδοχές για παγούρια.... ένα αρνητικό που έχει και ο δικό μας σκελετός.... Δεν πειράζει... Φροντίστε τα ταξίδια που θα κάνετε να μην είναι στην έρημο.

Και αφού είδαμε τα επι μέρους... ας πιάσουμε το βασικότερο. Είναι στα μέτρα σας ο σκελετός? Προσοχή, εδώ μιλάμε για τα μέτρα δύο αναβατών ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Αν ο stoker δεν κάτσει καλά.... πολύ σύντομα το τάντεμ θα μείνει με έναν αναβάτη... οπότε γεια σας... Αν δεν κάτσει ο captain σωστά..... έχει που έχει το βάσανο και όλη την αγωνία και την ταλαιπωρία ενός διπλού ποδηλάτου με τόσο βάρος πίσω,... αν δεν νιώσει και καλά στη θέση του... πάλι γειά σας (είναι και θέμα ασφάλειας και για τους δύο σας). Σιγουρέψου ότι είναι και για τους δυό σας. Ειδικά αν δεν θα μείνετε σε απλές βολτίτσες, αλλά σχεδιάζετε πιο μακρινά ταξίδια (= πολύωρη ποδηλασία και με επιπλέον βάρος).

Το 1,5 χιλιάρικο είναι κοντά στο μίνιμουμ που θα πρέπει να ξοδέψετε για κάτι αξιόλογο, με προδιαγραφές για ταξίδια δύο ενηλίκων, που θέλουν άνεση, ασφάλεια και αξιοπιστία.
Αν είχες το πιρούνι θα ήταν πολύ πιο απλά τα πράγματα. Τώρα, μπλέκουν αρκετά....
Καλές πεταλιές.

sarantak
Απών/απούσα

τι έκανες τελικά; το προχώρησες;

contact