Έχω ένα kona dew και θα ήθελα να του δώσω με οικονομικό τρόπο έναν πιο road προσανατολισμό (μέχρι κάποια στιγμή να πάω σε κούρσα…)
Αυτή τη στιγμή έχει 28/38/48 μπροστά και κασέτα Shimano HG40 11-34 8 spd (11.13.15.17.20.23.26.34).
Από τη χρήση που του κάνω έχω δει ότι
- Το μεγάλο εύρος ταχυτήτων μου είναι πρακτικά άχρηστο (με το 34 πίσω δεν χρειάζομαι σχεδόν καθόλου το 28 μπροστά)
- με ενοχλεί η αραιά κλιμάκωση της κασέτας στις μεγάλες σχέσεις (11-13-15-17)
Σκέφτηκα ότι ένας φτηνός τρόπος για πιο Sport/road προσανατολισμό είναι να αλλάξω την κασέτα με μία road 8άρα (δεν θέλω να αλλάξω Shifters/crankset κλπ γιατί το κόστος ανεβαίνει). Σκέφτομαι μία από τις 12-23/12-25 (Shimano HG50 8 Speed Road Cassette) που υπάρχουν, κλίνοντας μάλλον προς την 12-23 λόγω κλιμάκωσης
12-23: 12 -13 -14 -15 - 17 - 19 - 21 - 23T
12-25: 12 -13 -15 -17 - 19 - 21 - 23 - 25T
Κάνοντας αυτή την αλλαγή πιστεύω ότι
- θα μειωθεί μεν το εύρος αλλά θα έχω το εύρος που χρειάζομαι (με χρήση βέβαια πια του μικρού 28 μπροστά στις ανηφόρες)
- θα έχω καλύτερη κλιμάκωση
Οι ερωτήσεις μου:
1. νομίζετε ότι είναι μια καλή ιδέα;
2. Απ’ ότι έχω καταλάβει η αλλαγή γίνεται χωρίς να χρειαστεί κάποια άλλη αλλαγή (πίσω ντεραγιέ (altus), αλυσίδα), σωστά;
Επισυνάπτω και πίνακα με τα Gear Ratio πριν και μετά
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
![]() | 49.55 KB |
...εφόσον βάλεις 8άρα κασσέτα. Το αντίστροφο ίσως είχε θέμα δηλαδή να βάλεις ΜΤΒ κασσέτα σε Road εκτροχιαστή με μικρή χωρητικότητα. Ας το επιβεβαιώσει όμως κάποιος πιο έμπειρος.
1. Μου φαίνεται λίγο υπερβολικό το άλμα στις σχέσεις. Εγώ θα το έκανα εάν μπορούσα να εξασφαλίσω πχ ότι μπορώ να κάνω μία καλή ανηφόρα νύχτα κουρασμένος με την τρίτη ταχύτητα πίσω (23) και το μικρό δίσκο μπροστα (28) χωρίς να ιδρώσω. Εάν το περνούσα το τέστ τότε θα έκανα την αλλαγή, εφόσον πάντα με ενοχλούσαν τα κενά στην κλιμάκωση.
Προσωπικά έχω δουλέψει ακριβώς τον ίδιο συνδυασμό γραναζωμάτων και από τα Τουρκοβούνια μέχρι τον Υμηττό και την Πεντέλη πάντα ήταν χρήσιμο το 34άρι γρανάζι.
thanks, κι εγώ αυτό έχω καταλάβει από αυτά που έχω διαβάσει
Έχω κατά νου να κάνω αυτό το τεστ που λες.
Σίγουρα σε ακραίες περιπτώσεις είναι σίγουρο ότι δεν θα με καλύπτει, αλλά αν συνολικά αυτά που θα κερδίσω είναι πολύ περισσότερα σε σχέση με αυτά που θα χάσω, νομίζω ότι αξίζει μια τέτοια -φτηνή-αλλαγή. Σίγουρα δεν μπορείς να τα έχεις όλα.
Μια εναλλακτική λύση για μία όχι τόσο ακραία αλλαγή είναι ίσως η SRAM PG 850 12-26 (12-13-15-17-19-21-23-26)
Σε scott sub είχα αντικαταστήσει την 11-32 (11-13-15-18-21-24-28-32) με 11-28 (11-13-15-17-19-21-24-28) και το αποτέλεσμα στα -ατήματα με είχε ενθουσιάσει.
Η διαφορά απλά ήταν ότι μπροστά είχα αφήσει μονό 42άρι.
... έτσι για να κάνουμε κουβέντα, για να το ψάξεις λίγο...
Τσέκαρε το γιατί δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται και στο δικό σου πίσω κέντρο.
Λοιπόν.... η γνωστή εταιρεία Miche έχει βγάλει το εξής κόλπο.
Σου δίνει δισκάκια / γραναζάκια, και φτιάχνεις την δική σου κασέτα ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΘΕΛΕΙΣ.
...
Συγκεκριμένα έχει γρανάζια:
11 (αλλο για 10αρα κασέτα και άλλο για 11αρα κασέτα)
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 (νομίζω εκεί σταματάει).
Σε 10αρα κασέτα, φίλος ΜΠΛΕ, απλά διάλεξε γρανάζια που ήθελε, αντικατέστησε αυτά που δεν ήθελε στην κασέτα που έχει, και έφτιαξε τα πατήματα που τον ενδιαφέρουν. Μάλιστα μου έλεγε χαρακτηριστικά ότι με ελάχιστα χρήματα έχει στην ουσία 3-4 διαφορετικές κασέτες (με διαφορετικά γραναζώματα) για την κάθε περίπτωση.
ΔΕΝ ξέρω αν θα δουλέψει και για 8αρα κασέτα (σου δίνουν spacers, lockring κλπ κλπ). Κάνε ένα τηλέφωνο στον Έλληνα αντιπρόσωπο και τσέκαρέ το.
Με την πιο χοντρή σου αλυσίδα, λογικά, δεν θα έχεις πρόβλημα.
Στο ανάποδο θα είχες ("λεπτή" αλυσίδα με "χοντρή" κασέτα).
αλλά με τριπλό παλεύεται. Βέβαια το 23 ειναι αρκετά
ζόρικο και καλό είναι να το δουλέψεις διεξοδικά με
το υπάρχων στήσιμο για να είσαι σίγουρος ότι το έχεις.
Αν ήθελα ομαλή μετάβαση σε κούρσα, θα αφαιρούσα σε
πρώτη φάση τον 28άρι δίσκο και θα δούλευα 38/48 με
την υπάρχουσα κασέτα. Κόστος μηδέν και αμέσως μπαί-
νω στη λογική του διπλού μπροστά το οποίο είναι και
το πιο πιθανό στήσιμο σε κούρσα.
Αν πάλι δεν βγαίνει ο μικρός δίσκος (πολύ πιθανό αν
έχεις εισαγωγικό μοντέλο) θα έκανα μικρότερο άλμα και
θα πήγαινα σε κάτι πιο ανθρώπινο 12-27/28 ή αν θες
μικρά κενά σε 13-26.
Η σκέψη μου είναι ότι έχοντας τριπλό με 28άρι μικρό δίσκο μπροστά για ώρα ανάγκης, μπορώ ίσως να κατέβω πιο χαμηλά στην κασέτα έχοντας καλύτερη κλιμάκωση, δουλεύοντας σε νορμάλ συνθήκες τους 38 και 48 (όντας 8άρα δεν γίνεται και καλή κλιμάκωση και μεγάλο εύρος).
Μήπως το 23 σας φαίνεται μικρό για δεδομένα κούρσας με 34/50 μπροστά; Για όσους έχουν κούρσες, συγκρίνοντας με το 34 του compact οι αναλογίες είναι οι εξής:
28/23 είναι περίπου σαν 34/28
28/25 είναι περίπου σαν 34/30
28/26 είναι περίπου σαν 34/32
Σίγουρα θα κάνω δοκιμές σε ζόρικες ανηφόρες θεωρώντας ότι το μεγαλύτερο γρανάζι πίσω είναι το 23. Αν δω ότι δεν βγαίνει, θα δοκιμάσω με το 26 και θα αποφασίσω.
σίγουρα ενδιαφέρουσα η ιδέα αλλά μάλλον λίγο υπερβολική για το συγκεκριμένο ποδήλατο...
θεωρητικά μιλώντας, μια τέτοια θα ήθελα: 12-13-14-15-17-19-22-26 (πάντα για τον τριπλό 28-38-48 που έχω)
δαγκωτό !
To 23 δεν μας φαίνεται αλλά είναι μικρό διότι
ακόμα και σε κούρσα με τριπλό να πας (χλωμό)
τότε θα έχεις 30/39/50 τα οποία θα είναι πιο
βαρυά από το 28/38/48.
Από την άλλη είπες ότι θες να μπεις στη λογική
της κούρσας όπου κατά 99% θα έχεις διπλό 34/50
ή 39/52 οπότε το να δουλέψεις με τρεις δίσκους
θα σου δώσει λάθος εντυπώσεις.
Δεν έχει να κάνει μόνο με το αν το 28/23 είναι
ίδιο με το 34/28 αλλά με το χάσμα ανάμεσα σε
34 και 50 όπου σε πολλές φάσεις το 34 είναι
λίγο και το 50 πολύ. Γι' αυτό λέω ότι το
σωστότερο θα ήταν να κρατούσες σε πρώτη
φάση την κασέτα ως έχει και να έβγαζες
τον 28άρι.
Μάλλον εγώ φταίω γιατί δεν τα είπα καλά
Δεν θέλω να κάνω το ποδήλατό μου κάπως ούτως ώστε όταν και αν μεταβώ σε κούρσα να έχω συνηθίσει και να είμαι έτοιμος. Ίσως κακώς ανάφερα τη λέξη κούρσα
(Παρεμπιπτόντως από κούρσες δεν έχω εμπειρία, μόνο ότι έχω διαβάσει θεωρητικά).
Να το πω αλλιώς: ψάχνοντας αν μπορώ να κάνω μια (πολύ οικονομική) αλλαγή ώστε να του αλλάξω κάπως το χαρακτήρα (σε πιο sport να το πω;), σκέφτηκα ότι το πιο απλό είναι η αλλαγή κασέτας.
Τον πρώτο δίσκο τώρα (ούτως ή άλλως) δεν τον χρησιμοποιώ σχεδόν καθόλου (αν αλλάξω την κασέτα βέβαια θα τον χρησιμοποιώ).
Η σκέψη/ερώτηση μου είναι η εξής: Αφού με το συνδυασμός κασέτας και δίσκων που έχω, ο μικρός δίσκος είναι σχεδόν αχρησιμοποίητος, με χρήση μιας νέας κασέτας με πιο κοντή κλιμάκωση [και με μικρότερο εύρος] και τη χρησιμοποίηση πια και του μικρού δίσκου για τις ανηφόρες δεν θα είναι συνολικά καλύτερα αφού έτσι θα γίνει χρήσιμος και ο μικρός δίσκος;
Μπορεί να το βλέπω κι εντελώς λάθος, γι’ αυτό ρωτάω.
Επίσης, γιατί είναι τόσο μικρό το 28/23? [αντίστοιχο του 34/28]. Εννοείται ότι δεν λέω ότι θα χρησιμοποιήσω αυτή την κασέτα π.χ. με compact 34/50 μπροστά, μιλάω πάντα γι’ αυτές τις κασέτες [12-23 και 12-26] σε συνδυασμό με τον τριπλό 28/38/48 που έχω. Έχω βάλει τα gear ratios κάτω και τα νούμερα φαίνεται να βγαίνουν
georgeb ....Εγώ θα έκανα την αλλαγή που σκεφτεσαι , βάζοντας όμως την κασέτα 12-25 και όχι την 12-23
Με την 12-25 θα έχεις ώς μικρότερη σχέση την 28μπρ/25πίσ. πολύ κοντά στην 28μπρ/26πισ που έχεις τώρα ώς προτελευταία
Ουσιαστικά δηλαδή θα έχεις χάσει μόνο μια σχέση (την 28μπρ/34πισ) που όπως ο ίδιος λες δε χρησιμοποιείς ποτέ!
Θα έχεις όμως εξομαλύνει τα χάσματα στις υπόλοιπες.....μεγάλο πλεονέκτημα αφού εκεί δουλεύει τον περισσότερο χρόνο!
Η άλλη κασέτα η 12-23 σου στερεί δυο σχέσεις , και την 28μπρ/34πισ και την 28μπρ/26πισ...που είναι σοβαρή απώλεια
Επίσης δε θάχεις το γρανάζι των 11 δοντιών ....άχρηστο κατ εμέ αφού η σχέση 48μπρ./11πίσω είναι υπερβολικά "μακριά" για το 99% των αναβατών
Αλλαγές στο ντεραγιέ δε νομίζω να χρειάζονται αφού πας σε μικρότερα δισκάκια , δε πας σε μεγαλύτερα για να ξεπεράσεις τα όρια του ντεραγιε.
Δε παίρνω όμως και όρκο μια και δε το χω κάνει ο ίδιος
Βασικά, δε νομίζω ότι χρειάζεται να προβληματίζεται περισσότερο.
Έχεις κάνει τους υπολογισμούς σου, πήρες διάφορες γνώμες, προχωρά στην αλλαγή της κασέτας με αυτή που θες και όπως είπες και εσύ, είναι κάτι οικονομικό. Αν δεν πετύχεις αυτό που θες, γυρνάς εύκολα στην παλιά, χωρίς να έχεις ξοδέψει πολλά.
Αν μπορούσες μάλιστα να αγοράσεις και ένα σετ εργαλεία για να αλλάζεις μόνος σου τις κασέτες οπότε θες, θα ηταν ιδανικά.
Προσωπικά, συμφωνώ με τον Eaglos, δεν βλέπω κανένα λόγω να αρχίσεις πάλι να χρησιμοποιείς και τον τρίτο δίσκο μπροστά. Μια ενδιάμεση εναλλακτική όπως σου είπα ίσως θα ήταν μια κασέτα 11-28 που θα σου έδινε καλύτερα πατήματα αλλά δε θα χρειαζόταν να χρησιμοποιείς τον μικρό δίσκο εμπρός.
Πειραματισμού με οποία θες και μην προβληματίζεται περισσότερο. Αξίζει να το δοκιμάσεις.
Με μπέρδεψε ο "road προσανατολισμός".
Όπως και να 'χει η προσέγγισή σου είναι
Συνήθως θέλουμε να μειώσουμε βάρος
κάπως ανορθόδοξη καθώς αντί να αφαιρείς
το αποδεδειγμά άχρηστο κομμάτι (μικρός
δίσκος), θες να κάνεις αλλαγή για να
χρησιμοποιείς
και να αφαιρούμε τα περιττά μέρη, όχι το ανάποδο.
Γνώμη μου είναι -αν βγαίνει ο μικρός- να
τον βγάλεις και σε πρώτη φάση να κρατήσεις
όλα τα άλλα ίδια. Στη συνέχεια αλλάζεις τη
κασέτα σε 12-28 οπότε έχεις και μειωμένο
βάρος και μαζεμένες σχέσεις.
Γενικά θα χρειαστεί να κοντύνεις την αλυσίδα.
To dew έχει πολύ relaxed και σχεδόν όρθια θέση. Σίγουρα την παλεύεις με τέτοιες σχέσεις σε σχεδόν όρθια θέση?
sorry που κάποιους τους μπέρδεψα, κάποιοι κατάλαβαν τι θέλω να κάνω.
Ανακεφαλαιώνοντας (πώς το βλέπω):
Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστώ όσους ασχολήθηκαν, όταν κάνω τη δοκιμή μου θα σας ενημερώσω
δώσε δώσε !
πόση ήταν η μεγαλύτερη διαδρομή που έχεις κάνει με τον ...Conan ;!
( χωρίς να εξαντληθείς ) ...
σου έχω στείλει p.m.! κάτω αριστερά ! ευχαριστώ !
Δοκίμασε να βάλεις τούμπα τον λαιμό ή/και να αφαιρέσεις μερικά spacers από το τιμόνι να γίνει λίγο πιο επιθετική η θέση οδήγησης. Το 34άρι γρανάζι άστο καθώς θα το αναζητάμε ένα βράδυ που θα είμαστε κομμάτια και θα δούμε κάποια ανηφόρα μπροστά.
Για το αυτονόητο δηλαδή να βάλεις καραφλά ελαστικά 32άρια ή και 28άρια (πιο κάτω θες άλλα στεφάνια) υποθέτω ότι το έχεις κάνει ήδη.
Βεβαιώσου ότι η μετάδοση είναι πάντα καλά καθαρισμένη για μειωμένες τριβές.