αποτελεσματικότητα "μπαρόφρενων"

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

gpiter wrote:
Σε ευχαριστώ Παύλο...
Τα φρένα με ράβδους έχουν και αυτά κατηγορίες που πολλές φορές προδίδουν ακόμα και καταγωγή σχεδίασης όπως είναι τα τα φρένα με ''κούνιες'' που συνήθιζαν να λένε οι παλιοί ποδηλατάδες και θα τα βρεις μόνο σε εγγλέζικα ποδήλατα, ή στην χειρότερη σε κάποια αντίγραφά τους. Για να καταλάβεις κοίτα στις παρακάτω φωτογραφίες ένα εγγλέζικο πως είναι τα φρένα του....
εδώ η πάνω ''κούνια''του πίσω φρένου

και εδώ το κάτω σύστημα του πίσω φρένου.. επίσης ''κούνια''

και εδώ το τιμόνι από ''κούνια'' που αν προσέξεις το κοκοράκι για το πίσω φρένο είναι ελαφρά πίσω από το κοκοράκι του μπροστινού φρένου.

Άρα το σύστημα φρένων με ράβδους τύπου ''κούνια'' έχει και δικό του τιμόνι και δεν κάνει από τα κοινά τιμόνια που φόραγαν τα περισσότερα διπλοσκέλετα όπως είναι αυτά τις παρακάτω φωτογραφίας αν προσέξεις γιατί το πίσω φρένο βγαίνει στα πλάγια (αριστερά) και λέγονται φρένα με κολιέ ...βλέπε φώτο.

και εδώ μια παραλλαγή του με περαστό άξονα...

.
.
.
επίσης υπάρχει και το γερμανικό σύστημα με μία ραβδο και μία μανέτα για το μπροστινό φρένο με το γνωστό τακούνι επάνω στο μπροστά λάστιχο και πίσω σύστημα κόντρα όπου το φόρεσαν και μερικά πολύ παλιά και σπάνια εγγλέζικα ποδήλατα.

Οκ Πωλ ?


...γιωργο ,αισθητικα τα μπαροφρενα μ αρεσουν περισσοτερο απο τ'αλλα με τις ντιζες ,οπως και τα αντιστοιχα τιμονια ,καπου ακουσα ομως οτι δεν ειναι τοσο αποτελεσματικα στο φρεναρισμα ,ισχυει αυτο ? κατα τ αλλα το χαμπερ αυτο ειν'αστερι ,εγω εχω ενα μαυρο ραλει ειναι το ιδιο μ' αυτο του ζορζιλλα ,μοντελο του 79 ,το αποκαλω (χαιδευτικα) νεκροφορα...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
gpiter
Εικόνα gpiter
Απών/απούσα

Χμ...μοντέλο του 79 λοιπόν, όμορφο ποδήλατο, με τον ερωδιό να κοιτά μπρος τα πίσω στον δισκοβραχίωνα και χωρίς ανάγλυφο το μάτι του... σωστά;
Ως προς τα φρένα τώρα... σε γενικές γραμμές έτσι όπως το άκουσες είναι... όντος τα rod brake δεν είναι δυνατά φρένα και δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σημερινά συστήματα σε καμιά περίπτωση.
Η πραγματικότητα είναι πως αυτό το σύστημα φρένων είναι απομεινάρια μιας άλλης εποχής όπου υπάρχουν ακόμα σε μερικά ρετρό μοντέλα συνήθως ασιατικής προέλευσης.
Τα rod brake.... ή φρένα με ράβδους αν θέλεις, τιμήθηκαν βασικά για την αξιοπιστία τους, μπορεί να μην ήταν τα πιο δυνατά φρένα αλλά ήταν τα πιο αξιόπιστα που υπήρχαν καθώς δεν υπήρχαν ντίζες καλώδια και άλλα τέτοια ευαίσθητα τμήματα σε αυτόν τον τύπο φρένων, ήταν βέβαιο πως θα φρενάρεις πάντα. Ακόμα ένα βασικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ήταν και οι ταχύτητες που κινούνταν αυτά τα ποδήλατα, καθώς ως γνωστόν δεν ήταν και τα πιο γρήγορα, αφού είχαν φτιαχτεί με γνώμονα τις -έστω αργές- αξιόπιστες μετακινήσεις και την εύκολη επισκευή.
Η άλλη λύση θα ήταν να μπει caliber brake.... αλλά και πάλι με τόσο αυξημένο βάρος και σιδερένια στεφάνια τα αποτελέσματα δεν θα ήταν και τόσο εντυπωσιακά και σίγουρα όπως προείπαμε είναι αρκετά πιο ευαίσθητα συστήματα.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

gpiter wrote:
Χμ...μοντέλο του 79 λοιπόν, όμορφο ποδήλατο, με τον ερωδιό να κοιτά μπρος τα πίσω στον δισκοβραχίωνα και χωρίς ανάγλυφο το μάτι του... σωστά;
Ως προς τα φρένα τώρα... σε γενικές γραμμές έτσι όπως το άκουσες είναι... όντος τα rod brake δεν είναι δυνατά φρένα και δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σημερινά συστήματα σε καμιά περίπτωση.
Η πραγματικότητα είναι πως αυτό το σύστημα φρένων είναι απομεινάρια μιας άλλης εποχής όπου υπάρχουν ακόμα σε μερικά ρετρό μοντέλα συνήθως ασιατικής προέλευσης.
Τα rod brake.... ή φρένα με ράβδους αν θέλεις, τιμήθηκαν βασικά για την αξιοπιστία τους, μπορεί να μην ήταν τα πιο δυνατά φρένα αλλά ήταν τα πιο αξιόπιστα που υπήρχαν καθώς δεν υπήρχαν ντίζες καλώδια και άλλα τέτοια ευαίσθητα τμήματα σε αυτόν τον τύπο φρένων, ήταν βέβαιο πως θα φρενάρεις πάντα. Ακόμα ένα βασικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ήταν και οι ταχύτητες που κινούνταν αυτά τα ποδήλατα, καθώς ως γνωστόν δεν ήταν και τα πιο γρήγορα, αφού είχαν φτιαχτεί με γνώμονα τις -έστω αργές- αξιόπιστες μετακινήσεις και την εύκολη επισκευή.
Η άλλη λύση θα ήταν να μπει caliber brake.... αλλά και πάλι με τόσο αυξημένο βάρος και σιδερένια στεφάνια τα αποτελέσματα δεν θα ήταν και τόσο εντυπωσιακά και σίγουρα όπως προείπαμε είναι αρκετά πιο ευαίσθητα συστήματα.

...ακριβως ετσι γιωργο ,46αρης δισκος και πισω του χω βαλει 22αρι γραναζι για να "τραβαει" στις ανηφορες της αθηνας ,ειναι το μονο απο τα 4 που εχει φτερα στο χρωμα του ,ξερεις με το χαρακτηριστικο λευκο τελειωμα στο πισω φτερο (ειπαμε αγγλικη φινετσα) ,επισης δεν εχει τον κλειστο προφυλακτηρα στην αλυσιδα αλλα τον αλλον ,το "μπαστουνι" που λενε ,για τα μπαροφρενα ,οπως σου ειπα μ αρεσουν οι μανετες με τα ελατηριακια απο κατω ,σκεφτομουν μηπως ειναι πιο αποτελεσματικα επειδη πιανουν το στεφανι απο κατω και επειδη κανουν και κουρμπα , αλλα για να το λες μαλλον εχεις δικιο, επισης δεν ξερω αν ειναι ευκολο να βρεις τακακια... ενυγουεη...