Έρευνα για τις συνέπειες της αστικής ρύπανσης στους ποδηλάτες

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
cdouvis
Απών/απούσα

Αντιγράφω από το tvxs (το οποίο όπως ανακάλυψα έχει τα tags "ποδηλατες" και "ποδηλατοδρόμους" :ο) )

Aν και κάπως ειρωνικό, πολλές κοινότητες έχουν δημιουργήσει ποδηλατοδρόμους δίπλα σε πολυσύχναστους λεωφορειοδρόμους, «εξασφαλίζοντας» ακούσια στους ποδηλάτες την ευκαιρία να εισπνέουν μεγάλες ποσότητες καυσαερίων.

Αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία εκπέμπουν σημαντικές ποσότητες ατμοσφαιρικών ρύπων,κατά μήκος των δρόμων και λεωφόρων των πόλεων. Σ’ αυτούς τους ρύπους περιλαμβάνονται λεπτά σωματίδια, διοξείδιο του αζώτου και πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) οι οποίες συνδέονται με ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας του ανθρώπου, από πονοκεφάλους μέχρι αναπνευστικές νόσους και καρκίνο. Παρ’ όλα αυτά Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έκθεση σε αυτούς τους ρύπους είναι υψηλότερη οδηγώντας μέσα σε ένα όχημα απ’ ότι οδηγώντας ένα ποδήλατο.

Ο Bernie Housen, Γεωφυσικός στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Ουάσιγκτον, λόγω των ανησυχιών του για την ποιότητα του αέρα που εισπνέουν οι ποδηλάτες στους πολυσύχναστος δρόμους του Bellingham, ξεκίνησε πρόσφατα μια μελέτη μαγνητισμού σε δέντρα της περιοχής για τη μέτρηση της ποιότητας του αέρας αυτήν και κυρίως κατά μήκος της διαδρομής. Ο μαγνητισμός πάνω στα φύλλα ενός δέντρου δημιουργείται από μικροσκοπικά σωματίδια οξειδίων του σιδήρου και άλλων ρύπων που παρασύρονται από τον αέρα και προέρχονται κυρίως από τα χαλασμένα τακάκια των φρένων και τις εξατμίσεις των κινητήρων ντίζελ. Τα σωματίδια είναι αρκετά μικρά για να καταφέρουν να περάσουν μέσω των ρινικών μας οδών και να υποβληθούν στους πνεύμονες. O Housen και οι συνάδελφοί κατά τη διάρκεια της έρευνας βρήκαν 10 φορές περισσότερο μαγνητισμό στα δέντρα των αστικών δρόμων απ’ότι οι αντίστοιχοι ερευνητές της υπαίθρου.

O Housen άλλαξε επίσης και διαδρομή που ακολουθούσε ο ίδιος με το ποδήλατο του στην πανεπιστημιούπολη για να αποφύγει τις περισσότερο μολυσμένες αρτηρίες. Όπως λέει ο ίδιος Scientific American: « Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι πως την στιγμή που κάνετε ποδήλατο είστε και περισσότερο δραστήριοι, δηλαδή αναπνέετε πιο βαθιά και πιο έντονα, κάτι το οποίο όταν γίνετε σε περιοχές με υψηλή συγκέντρωση ρύπων δεν είναι και τόσο καλό».

Όπως προσθέτει ο ίδιος : « Βρήκαμε πως στους λεωφορειοδρόμους πολυσύχναστων δρόμων τα μαγνητικά σωματίδια είναι από δύο έως και έξι φορές περισσότερα από ότι στους λιγότερο πολυσύχναστους δρόμους». O Housen θα ήθελε να επεκτείνει την έρευνά του, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την πολεοδομίας για τον καλύτερο σχεδιασμό ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομων, με σκοπό να μην εισπνέουν οι πεζοί και οι ποδηλάτες μεγάλες ποσότητες πετρελαίου.

Φυσικά, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να ελέγχονται τα επίπεδα αστικής ρύπανσης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, ερευνητές από την κρατικά χρηματοδοτούμενη Μηχανική Υπηρεσία και το Ερευνητικό Συμβούλιο Φυσικής και Μηχανικής δημιούργησαν το Πρόγραμμα Παρακολούθησης της Αστικής Ρύπανσης, η οποία κατασκευάζει και διανέμει GPS- κινητά συστήματα με αισθητήρες ρύπανσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με το χέρι ή να τοποθετηθούν στο ποδήλατο . Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποιεί δεδομένα που λαμβάνει από τους αισθητήρες προς ένα χάρτη για τα σημεία με τα υψηλότερα επίπεδα ρύπανσης γύρω από το Λονδίνο αλλά και σε άλλες πόλεις της Βρετανίας, ελπίζοντας να επηρεάσει μελλοντικά τον σχεδιασμό δρόμων στις πόλεις του.

Αυτοί που θέλουν να συνεχίσουν την ποδηλασία στις μολυσμένες περιοχές θα πρέπει να φοράνε κατάλληλες μάσκες κατά των ρύπων, πολλές από τις οποίες μπορούν μάλιστα να φιλτράρουν πάνω από 95 τοις εκατό των ρυπογόνων σωματίδιων πριν αυτά περάσουν στους ανθρώπινους πνεύμονες. Κάποιοι από τους κορυφαίους κατασκευαστές τέτοιων μασκών είναι οι Totobobo, G-ροής και Respro.

Πηγή: Scientific American

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
logon
Εικόνα logon
Απών/απούσα

Διαβάζοντας το συγκεκριμένο άρθρο που μοιράστηκε μαζί μας ο φίλος cdouvis (ευχαριστούμε), θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος από εδώ χρησιμοποιεί μάσκα στις αστικές του περιπλανήσεις και αν έχετε κάποια να προτείνετε.

Ανησύχησα λίγο και λέω να το ψάξω

cdouvis
Απών/απούσα

Και παλιά έχουν γίνει μελέτες και αναφέρθηκαν κι εδώ. Αν ψάξεις λίγο θα τις βρεις. Θυμάμαι κάποια μελέτη που έλεγε ότι οι ποδηλάτες αναπνέουν κατά 2.3 φορές περισσότερο αέρα από τους οδηγούς (μέση τιμή προφανώς) αλλά και πάλι έχουν λιγότερους ρύπους στο αίμα τους απ'ότι οι οδηγοί, προφανώς γιατί η άσκηση δρα ευεργετικά για τον οργανισμό. Μόνο που εκείνη η έρευνα δεν μιλούσε για μέταλλα αλλά για αλλους ρύπους

Γενικά εγώ δεν αγχώνομαι να τρέξω να πάρω μάσκα αλλά αν πήγαινα από χειρότερες διαδρομες και περισσότερες ώρες θα το ξανασκεφτόμουνα. Η αλήθεια είναι ότι βρίσκω τη μάσκα πολύ πιο σημαντική για τη σωματική μας ακεραιότητα από τα ποδηλατικά κράνη (και τώρα θα δούμε τη συζήτηση να ανάβει ξαφνικά χε-χε-χε)

logon
Εικόνα logon
Απών/απούσα

Aμ κι εμένα τα μέταλλα μου χτύπησαν το καμπανάκι.

Θα το ψάξω γιατί κάτι είχα ακούσει για τα ρινίσματα των φρένων αλλά το θεώρησα λεπτολογία και υπερβολή τότε. Μου φαίνεται ότι το υποτίμησα.

Πάντως αν έχει κανείς και χρησιμοποιεί μάσκα θα εκτιμούσα μια παραπάνω άποψη-πρόταση αγοράς.

Το συζήτησα και με δυο-τρεις φίλους, ένας εκ' των οποίων έχει και κάποιο ιστορικό αναπνευστικού.

Thanks

Αυτό για το κράνος κάνω πως δεν το είδα ;-)

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

cdouvis wrote:
Θυμάμαι κάποια μελέτη που έλεγε ότι οι ποδηλάτες αναπνέουν κατά 2.3 φορές περισσότερο αέρα από τους οδηγούς (μέση τιμή προφανώς) αλλά και πάλι έχουν λιγότερους ρύπους στο αίμα τους απ'ότι οι οδηγοί, προφανώς γιατί η άσκηση δρα ευεργετικά για τον οργανισμό.

Αναφέρεται σ' αυτή τη θαυμάσια δημοσίευση, σελίδα 35:

http://ec.europa.eu/environment/archives/cycling/cycling_el.pdf

Απ' ότι καταλαβαίνω οι ποδηλάτες εισπνέουν λιγότερους ρύπους από οδηγούς Ι.Χ., χωρίς καν να υπολογιστεί το όφελος από την άσκηση.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Για όσους έχουν βγάλει πανεπιστήμιο, αυτά έτσι όπως λέγονται μέσα σε αυτό το άρθρο είναι απλώς αντιεπιστημονικά. Το άρθρο αυτό ανακατεύει διάφορες πληροφορίες και αναφορές, χωρίς να δίνει μια καθαρή εικόνα για κανένα ζήτημα. Το τελικό ζητούμενο θα ήταν εάν ο ποδηλάτης εισπράττει λιγότερη ή περισσότερη ρύπανση. Για να βγει ένα τέτοιο συμπέρασμα, θα έπρεπε όχι μόνο να προσδιοριστούν οι ρυπαντές (ποιοτικά και ποσοτικά), οι συνέπειές τους, αλλά και να προσδιοριστεί η ρύπανση που εισπράττουν ο περιπατητής, ο ποδηλάτης, ο γιωταχής, αυτός που πάει με το μετρό κλπ., μέσα στον πραγματικό κόσμο μιας πόλης. Και επιπλέον ποιάς πόλης; Της πυκνοδομημένης Αθήνας ή του χαλαρού Βερολίνου (παράδειγμα);

Υπάρχουν πολλές παράμετροι που κάνουν τα προβλήματα περίπλοκα, και για να κάνουν τη δουλειά τους οι ερευνητές συνήθως αγνοούν όσες περισσότερες παραμέτρους μπορούν - έτσι όμως τα συμπεράσματα απομακρύνονται από την πραγματικότητα. Και σε αυτό το άρθρο, διάφοροι κάνουν ξεκάρφωτες μελέτες με άσχετα αποτελέσματα - συνήθως έτσι δείχνουν ότι κάτι κάνουν. Και φυσικά ποντάρουν στην ανησυχία του αναγνώστη. Ναι ωραία, άντε και επειδή αναπνέω πιο έντονα παίρνω περισσότερα μικροσωματίδια, όμως έτσι πάω στον προορισμό μου στο μισό χρόνο οπότε τελικά ίσως λιγότερη ρύπανση αναπνέω. Ποιος έχει απαντήσει σε αυτό; Κανείς.

Και στο τέλος, πάντα η τελευταία παράγραφος κάτι λέει για πράγματα που μπορούμε να αγοράσουμε... Κατά σύμπτωση... Μάσκες, πανοπλίες, κλπ. Ο φόβος φυλάει τα έρημα. Φόβος και τρόμος.

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

νομίζω ότι το άρθρο είναι μηχανική μετάφραση και είναι ενοχλητικό.

gtasul
Απών/απούσα

Για να μην δημιουργήσω νέο topic, επικολλώ εδώ απώ το in.gr

Ανθυγιεινή άσκηση
Οι ποδηλάτες στις πόλεις «κινδυνεύουν από την εισπνοή αιθάλης»

Ποδηλασία μέσα στα καυσαέρια; Ίσως όχι και τόσο καλή ιδέα.

Άμστερνταμ
Οι ποδηλάτες στις μεγάλες πόλεις εμφανίζουν αυξημένα επίπεδα αιθάλης στους πνεύμονες και ενδέχεται να αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο αναπνευστικών προβλημάτων, προειδοποιούν ερευνητές στη Βρετανία.

To φαινόμενο «μπορεί να οφείλεται σε έναν αριθμό παραγόντων, όπως το γεγονός ότι οι ποδηλάτες αναπνέουν πιο βαθιά και πιο γρήγορα σε σχέση με τους πεζούς και βρίσκονται πιο κοντά στις εξατμίσεις των οχημάτων» αναφέρουν οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Λονδίνου.

Η αιθάλη είναι σωματίδια άνθρακα -στην ουσία μικροσκοπικά αιωρούμενα κάρβουνα- που παράγονται από την καύση ορυκτών καυσίμων.

Η νέα μελέτη δεν εξέτασε για τυχόν βλάβες στην υγεία των ποδηλατών, σύμφωνα όμως με προηγούμενες έρευνες, η αιθάλη μπορεί να μειώσει την πνευμονική λειτουργία και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφράγματος.

Προκειμένου να μετρήσει την έκθεση των ποδηλατών σε σωματίδια άνθρακα, η ομάδα του καθηγητή Τζόναθαν Γκριγκ συνέλεξε δείγματα φλέγματος από πέντε ποδηλάτες και πέντε μη ποδηλάτες στο Λονδίνο. Όλοι είχαν ηλικία από 18 έως 40 ετών, δεν κάπνιζαν και ήταν υγιείς.

Οι ερευνητές μέτρησαν τα επίπεδα αιθάλης στα μακροφάγα κύτταρα, κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος τα οποία βρίσκονται χαμηλά στους αεραγωγούς και απορροφούν ξένα σωματίδια.

Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τα μακροφάγα κύτταρα που αποβάλλουν στο φλέγμα οι ποδηλάτες περιέχει 2,3 φορές περισσότερη αιθάλη συγκριτικά με τους πεζούς. Η πιθανότητα να οφείλεται στην τύχη αυτή η διαφορά είναι μόλις 1 στις 100, ανέφεραν οι ερευνητές στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αναπνευστικού Συστήματος, το οποίο πραγματοποιείται στο Άμστερνταμ.

«Τα δεδομένα μας αποτελούν ισχυρή ένδειξη ότι η έκθεση σε σωματίδια άνθρακα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όταν σχεδιάζονται ποδηλατικές διαδρομές» σχολίασε ο Δρ Σινέντου Νουοκόρο, μέλος της ερευνητικής ομάδας και λάτρης του ποδήλατου.

«Το κατά πόσο η ποδηλασία σχετίζεται με αρνητικές επιδράσεις σε υγιή άτομα είναι κάτι που εξετάζεται σε μια μεγαλύτερη έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη» διευκρίνισε.

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

gtasul wrote:
...Οι αναλύσεις έδειξαν ότι τα μακροφάγα κύτταρα που αποβάλλουν στο φλέγμα οι ποδηλάτες περιέχει 2,3 φορές περισσότερη αιθάλη συγκριτικά με τους πεζούς. Η πιθανότητα να οφείλεται στην τύχη αυτή η διαφορά είναι μόλις 1 στις 100, ανέφεραν οι ερευνητές στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αναπνευστικού Συστήματος, το οποίο πραγματοποιείται στο Άμστερνταμ...

Και γιατί να μην το εκλάβω ότι ο ποδηλάτη λόγω άσκησης συγκρατεί περισσότερη αιθάλη στο φλέμα και δεν μεταφέρεται μέσω των πνευμόνων στο σώμα;

Αλλά μάλλον είναι καλύτερα να την εισπνέουμε καθισμένοι στο αυτοκίνητο!

gtasul
Απών/απούσα

Γιατρός δεν είμαι.

Για να υπάρχει όμως στο φλέμα, θα υπάρχει και αλλού (νομίζω χωρίς να ξέρω)

Πάντως σε ανηφόρες με σχετικό λαχάνιασμα όταν με προσπερνάει φορτηγό ή λεωφορείο έχω την αίσθηση ότι θα ήταν καλύτερα να ξαναάρχιζα το κάπνισμα, αραχτός σε ένα καναπέ. :)

Σοβαρά τώρα το θέμα είναι αν πρέπει να θεωρούμε την μάσκα πιο απαραίτητη ακόμη και από το κράνος. Η μήπως αυτές οι έρευνες είναι από "μη κρατικά - μη ιδιωτικά" σούπερ-μάρκετ πανεπιστήμια, (off-topic: σαν αυτά που θέλουν να φέρουν και εδώ) και οι έρευνες αυτές χρηματοδοτούνται από τα τμήματα marketing των εταιριών που βγάζουν μάσκες;

Πάντως σε εμένα είναι πολύ ενοχλητικό το καυσαέριο.

gtasul
Απών/απούσα

-

vang
Απών/απούσα
Wicca
Απών/απούσα

Ρωτώ...Που ακριβώς δεν αναπνέουμε τους ατμοσφαιρικούς ρύπους;

Θα είχε κάποιο νόημα μία τέτοια δημοσίευση αν ζούσαμε στα απόλυτα καθαρά και χωρίς ρύπους ατμοσφαιρικά περιβάλλοντα και όταν παίρναμε το ποδήλατο και βγαίναμε έξω, αναπνέαμε τα σωματίδια της αιθάλης.

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι αναπνέω πιο πολλά την ώρα που κινούμαι με το ποδήλατο, από το να είμαι για παράδειγμα σε ένα διαμέρισμα στον τέταρτο όροφο στην Ακαδημίας...
Όπως και δεν πιστεύω ότι δεν αναπνέουμε σωματίδια αιθάλης σκουπίζοντας το σπίτι μας, ( ελαφριά οικιακή άσκηση.. ! ), ανεβαίνοντας την Σταδίου σε ώρα αιχμής, μποτιλιαρισμένοι στο αυτοκίνητο, ή όταν κοιμόμαστε στο κρεβάτι μας κτλ. κτλ. κτλ.

Το πρόβλημα δεν είναι με ποια δραστηριότητα προσλαμβάνουμε μεγαλύτερες ποσότητες σωματιδίων, αλλά το γεγονός ότι αναπνέουμε έτσι και αλλιώς σωματίδια, ( κάθε είδους ) στην καθημερινότητα μας, ότι και να κάνουμε, κάτι που δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να συμβαίνει.

Όλοι αυτοί που γράφουν μελέτες για τα μειονεκτήματα της οποιαδήποτε δραστηριότητας εν το μέσω μολυσμένης ατμόσφαιρας, γιατί δεν δημοσιεύουν τις ολέθριες συνέπειες που έχει έτσι και αλλιώς η μολυσμένη ατμόσφαιρα στην ανθρώπινη υγεία;;

Και τι μολύνει την ατμόσφαιρα;; ( να πιάσουμε και αυτό το θέμα μήπως;; )

magmike
Απών/απούσα

όποιος ποδηλάτης εισπνεύσει πρώτος το "σωμάτιο του θεού" κερδίζει θέση μόνιμου επισκέπτη στο Cern.Όλοι στον δρόμο να σπάσουμε τον...τρόμο:p

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Η προπαγάνδα εξελίσσεται. Πέρασαν στο στάδιο της εξελιγμένης τρομολαγνείας. Ξέρουν ότι το ποδήλατο κάνει καλό, άρα δώσε τους σωματιδιοφοβία...

gtasul
Απών/απούσα

(Το θέμα βρίσκεται σε δύο τόπικ και αυτό δεν πολυβοηθάει την συζήτηση. :) )

Γιατί τα μπερδεύουμε και γιατί τα ανακατεύουμε όλα; Και κυρίως γιατί τα νεύρα; Να μάθουμε τι συμβαίνει θέλουμε.
Και ας ξεφύγουμε από το ποδήλατο. Το ίδιο είναι να παίζεις μπάσκετ στο γήπεδο του ΓΣΗ που είναι δίπλα στην Κατεχάκη και το ίδιο στον Κουταλά, μέσα στα πεύκα; όποιος τα έχει κάνει και τα δύο κατανοεί την διαφορά. Και στο μπάσκετ (και στο ποδήλατο) το θέμα είναι ότι αναπνέεις πιο γρήγορα και πιο βαθιά. Καμία σχέση με το να σκουπίζεις το σπίτι σου ή ό,τι άλλο.

Δεν καταφερόμαστε εναντίον του ποδηλάτου (αλίμονο κιόλας, θα ήταν εντελώς παράλογο). Να μάθουμε θέλουμε.

vec
Απών/απούσα

σύμφωνα με το άρθρο, αν αθλείται κάποιος σε επιβαρυμένο περιβάλλον εισπνέει περισσότερη μπίχλα. Μάλλον έτσι είναι. Άλλο να πάρεις 100 βαθιές τζούρες απευθείας από την εξάτμιση, άλλο να πάρεις 100 μισοκοιμισμένες ανάσες σφραγισμένος σε καμπίνα πίσω από φίλτρα ενεργού άνθρακα. Δε νομίζω όμως να κόψει κανείς γι αυτό το λόγο το ποδήλατο, ούτε να αποφασίσει να μην το αρχίσει.
Ας το έχουμε απλά στο μυαλό μας (όταν π.χ. σχεδιάζουμε τις διαδρομές μας) χωρίς να το κάνουμε ιερό ευαγγέλιο. Και αν μας ενδιαφέρει πραγματικά το θέμα μπορούμε να διαβάσουμε κάθε πιθανή και απίθανη έρευνα στο ίντερνετ που να μας χαϊδεύει τα αυτιά ή να μας πανικοβάλλει. Κάποια δόση αλήθειας όλες την έχουν, οπότε κάποιο συμπέρασμα θα μπορέσουμε να βγάλουμε.

Αυτό που δε χρειάζομαι καμία έρευνα να μου το πει είναι πως όσοι περισσότεροι κινούμαστε με ποδήλατα στις πόλεις αντί με Ι.Χ., τόσο συμβάλουμε στο να αναπνέουμε λιγότερο ντουμάνι, οδηγοί, ποδηλάτες και πεζοί.

Καλημέρα

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το συμπερασμα του άρθρου είναι ότι πρέπει
να σχεδιάζουμε ποδηλατόδρομους σε μέρη χωρίς
κίνηση. Ο τίτλος όμως του ξεφτιλυσμένου μέσου
του ΔΟΛ είναι ότι αν κάνεις ποδήλατο θα σε
βρουν πολλά κακά...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
...του ξεφτιλυσμένου μέσου...

Καλά το είπες.

slayerarg
Εικόνα slayerarg
Απών/απούσα

στη δουλειά οι "εξυπνάκηδες" με πληροφορήσαν για το κακό που πρόκειται να πάθω.. λογικά θα πρέπει να το είπε και η ΤουΒου..

Το ωραίο ήταν οτί είχαν απο μιά τσιγαρούμπα στο χέρι και 45% σωματικό λίπος έκαστος..

Αξίζει να το συζητάς..

Το μόνο που με φοβίζει είναι οτι θα μας βάλουν και ΧΑΡΑΤΣΙ στο ποδήλατο στο τέλος..

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

Μόλις μου το είπαν και εμένα στη δουλειά....

έβγαλα χολή και έκραξα και για την συντονισμένη προσπάθεια των ΚΜΜΕ και την τρομολαγνεία τους όπως και τους ίδιους που σαν μαριονέτες δέχονται αμάσητα τα πάντα.

Παλιότερα μου είχε πει ένας γνωστός μου, γιατρός/ποδηλάτρης/ωσονουπο 3αθλητής) οτι οταν εξασκείσαι τα περισσότερα που ρουφάς τα αποβάλει ο οργανισμός...και μιλούσαμε για καυσαέρια. Ελπίζω, να είχε,
έστω και λίγο, δίκιο

gtasul
Απών/απούσα

Λέτε να υπάρχουν σκοτεινές δυνάμεις που να πολεμούν το ποδήλατο; :)

Προτιμώ τις απλές εξηγήσεις.

Πάντως δεν βλέπω να υπάρχει ασφαλές συμπέρασμα έως τώρα.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Είναι κοινωνιολογικό φαινόμενο τελικά πόσοι σπεύδουν να σου επισημάνουν το κακό που θα σε βρεί όταν ποδηλατείς επικαλούμενοι το επιστημονικό αυτό άρθρο (!) λες και βγάζουν το άχτι τους....αυτοί με την "τσιγαρούμπα" και την κοιλιά ως τον τοίχο όπως λέτε... Σπανία έχω ακούσει τόσο ενδιαφέρον για το ποδήλατο μετά απο ανακοινώσεις που απαριθμούν τα θετικά...