Είναι προτιμότερο στο δρόμο να κυκλοφορείς με
λάστιχο δρόμου και στο χώμα με λάστιχο για χώμα.
Απλά να διαβάσεις λίγο τις περιγραφές διοτι δεν
κάνουν όλα τα σλικ για βρόχινο οδόστρωμα.
Ό,τι και να διαλέξεις θέλει προσοχή, μικρότερες
ταχύτητες και μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.
Συνήθως είναι στο όνομα του ελαστικού.... πχ "All Weather" ή "4 Seasons" κλπ... που αφήνει να εννοειθεί ότι κάνει και για βροχή (ή τουλάχιστον, ότι δεν είναι καρα-καραφλό και σούπερ αγωνιστικό....)
Επίσης, θα το αναγνωρίσεις και από την λεπτή ανάγλυφη διαγράμμιση σε στυλ "ψαροκόκκαλο" που έχουν συνήθως στο πέλμα (για να διώχνει τα νερά).
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Γλιστράνε ναι... Αλλά όχι λόγω υδρολίσθησης.
Λόγο επιλογής??
Λόγω μειωμένου συντελεστή τριβής επειδή το οδόστρωμα είναι βρεγμένο-λιπαρό.
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Γλιστράνε ναι... Αλλά όχι λόγω υδρολίσθησης.
Λόγο επιλογής??
Λόγω μειωμένου συντελεστή τριβής επειδή το οδόστρωμα είναι βρεγμένο-λιπαρό.
Βασικά μπορείς να εξηγήσεις τι είναι η υδρολίσθιση για όσους δε ξέρουν. Όπως καταλαβαίνεις οι περισσότεροι το αντιλαμβάνονται ως "γλυστράω επειδή κάτω έχει νερό" και όχι άδικα.
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Γλιστράνε ναι... Αλλά όχι λόγω υδρολίσθησης.
Λόγο επιλογής??
Λόγω μειωμένου συντελεστή τριβής επειδή το οδόστρωμα είναι βρεγμένο-λιπαρό.
Βασικά μπορείς να εξηγήσεις τι είναι η υδρολίσθιση για όσους δε ξέρουν. Όπως καταλαβαίνεις οι περισσότεροι το αντιλαμβάνονται ως "γλυστράω επειδή κάτω έχει νερό" και όχι άδικα.
Με λίγα λόγια υδρολίσθηση συμβαίνει όταν το λάστιχο χάνει την επαφή με το δρόμο και κινείται πάνω σ'ένα στρώμα νερού. Στα αυτοκίνητα και στις ελαφριές μοτοσυκλέτες με φαρδιά λάστιχα, όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα λάστιχα δεν προλαβαίνουν να απομακρύνουν το νερό και εγκλωβίζεται ένα στρώμα από κάτω τους. Στη συνέχεια χάνεις κάθε έλεγχο της κατεύθυνσης και είναι σα να οδηγείς σε πάγο.
Υδρολίσθηση στα λάστιχα των ποδηλάτων δε συμβαίνει διότι τα λάστιχα είναι οβάλ, έχουν υψηλή πίεση και το σημείο επαφής είναι πολύ μικρό. Ως συνέπεια το νερό εκτοπίζεται πολύ εύκολα. Θα έπρεπε να φτάναμε σε πολύ υψηλές ταχύτητες για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για υδρολίσθηση. Και πάλι μόνο σε φαρδιά λάστιχα.
ίσως να έχετε δίκιο... αλλά παρόλαυτά βγαίνουν κουρσάδικα ελαστικά με διαγράμμιση, με λιγότερη διαγράμμιση και εντελώς καραφλά....
από αυτά που έχω δοκιμάσει προσωπικά:
- panaracer ...νομίζω το μοντέλο sport, με διαγράμμιση
- continental gp 4000 με ελάχιστη διαγράμμιση
- michelin pro 3 εντελώς καραφλό
Το καθενα είχε διαφορετική συμπεριφορά σε βρεγμένο οδόστρωμα και ΚΥΡΙΩΣ στην ιδιαιτέρως επικίνδυνη φάση: "περνάω γραμμές τραίνου ΜΕ βροχή"
Αλλο βρεγμενο οδοστρωμα και αλλο συσσωρευμενο νερο το οποιο μπορει να προκαλεσει υδρολισθηση. Δυσκολη στα ποδηλατα διοτι προυποθετει αρκετη ταχυτητα και φαρδυ ελαστικο.
Τωρα οσον αφορα την χαραξη, καλο ειναι να υπαρχει στο βρεγμενο, οχι για την υδρολισθηση, αλλα για να μαγκωνει κατα καποιο τροπο στις μικροανωμαλιες του οδοστρωματος και να αποκτα καλυτερη προσφυση. Σκεφτητε οταν ανεβαινεις ενα πεζοδρομιο, με σλικ θα γλιστρισει ευκολα ο τροχος, με χαραξει θα μαγκωσει καλυτερα.
Με λιγα λογια επειδη ο συντελεστης τριβης στο βρεγμενο μεταξυ δρομου και ελαστικου μειωνετε, αναλαμβανει να σωσει καπως την κατασταση το μαγκωμα της χαραξης.
Καπως ετσι το φανταζομαι δηλαδη.
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....
Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Αλλο βρεγμενο οδοστρωμα και αλλο συσσωρευμενο νερο το οποιο μπορει να προκαλεσει υδρολισθηση. Δυσκολη στα ποδηλατα διοτι προυποθετει αρκετη ταχυτητα και φαρδυ ελαστικο.
Τωρα οσον αφορα την χαραξη, καλο ειναι να υπαρχει στο βρεγμενο, οχι για την υδρολισθηση, αλλα για να μαγκωνει κατα καποιο τροπο στις μικροανωμαλιες του οδοστρωματος και να αποκτα καλυτερη προσφυση. Σκεφτητε οταν ανεβαινεις ενα πεζοδρομιο, με σλικ θα γλιστρισει ευκολα ο τροχος, με χαραξει θα μαγκωσει καλυτερα.
Με λιγα λογια επειδη ο συντελεστης τριβης στο βρεγμενο μεταξυ δρομου και ελαστικου μειωνετε, αναλαμβανει να σωσει καπως την κατασταση το μαγκωμα της χαραξης.
Καπως ετσι το φανταζομαι δηλαδη.
αν και δεν ήξερα τι είναι η υδρολισθή
έκατσα και έμαθα
τι σχέση έχει με το αν τα λάστιχα κρατάνε στην βροχή ή όχι???
και όταν βλέπεις μια γούρνα με νερό
εσύ περνάς από μέσα???
ποδήλατο είναι δεν είναι αυτοκίνητο
Αλλο βρεγμενο οδοστρωμα και αλλο συσσωρευμενο νερο το οποιο μπορει να προκαλεσει υδρολισθηση. Δυσκολη στα ποδηλατα διοτι προυποθετει αρκετη ταχυτητα και φαρδυ ελαστικο.
Τωρα οσον αφορα την χαραξη, καλο ειναι να υπαρχει στο βρεγμενο, οχι για την υδρολισθηση, αλλα για να μαγκωνει κατα καποιο τροπο στις μικροανωμαλιες του οδοστρωματος και να αποκτα καλυτερη προσφυση. Σκεφτητε οταν ανεβαινεις ενα πεζοδρομιο, με σλικ θα γλιστρισει ευκολα ο τροχος, με χαραξει θα μαγκωσει καλυτερα.
Με λιγα λογια επειδη ο συντελεστης τριβης στο βρεγμενο μεταξυ δρομου και ελαστικου μειωνετε, αναλαμβανει να σωσει καπως την κατασταση το μαγκωμα της χαραξης.
Καπως ετσι το φανταζομαι δηλαδη.
αν και δεν ήξερα τι είναι η υδρολισθή
έκατσα και έμαθα
τι σχέση έχει με το αν τα λάστιχα κρατάνε στην βροχή ή όχι???
και όταν βλέπεις μια γούρνα με νερό
εσύ περνάς από μέσα???
ποδήλατο είναι δεν είναι αυτοκίνητο
Δεν ειναι η υδρολισθηση το θεμα μας. Ο φιλος ρωταει σε περιπτωση που βρεξει η βρεχει, δηλαδη οταν ο δρομος ειναι βρεγμενος, τι ειναι καλυτερο, σλικ η τρακτερωτο με χαραξη.
Εγω του απαντησα με χαραξη η τρακτερωτο. Καλυτερα βεβαια να εχουν και μαλακη γομα.
Το οτι δωσαμε τον ορισμο της υδρολισθησης δεν σημαινει οτι περνεμε απο πανω στις λακκουβες. Πως τα συσχετισες αυτα τα δυο μονο εσυ μπορεις να ξερεις.
Αλλο βρεγμενο οδοστρωμα και αλλο συσσωρευμενο νερο το οποιο μπορει να προκαλεσει υδρολισθηση. Δυσκολη στα ποδηλατα διοτι προυποθετει αρκετη ταχυτητα και φαρδυ ελαστικο.
Τωρα οσον αφορα την χαραξη, καλο ειναι να υπαρχει στο βρεγμενο, οχι για την υδρολισθηση, αλλα για να μαγκωνει κατα καποιο τροπο στις μικροανωμαλιες του οδοστρωματος και να αποκτα καλυτερη προσφυση. Σκεφτητε οταν ανεβαινεις ενα πεζοδρομιο, με σλικ θα γλιστρισει ευκολα ο τροχος, με χαραξει θα μαγκωσει καλυτερα.
Με λιγα λογια επειδη ο συντελεστης τριβης στο βρεγμενο μεταξυ δρομου και ελαστικου μειωνετε, αναλαμβανει να σωσει καπως την κατασταση το μαγκωμα της χαραξης.
Καπως ετσι το φανταζομαι δηλαδη.
Όπως λέει και η Schwalbe στο link του soulis, το tread στα λάστιχα δρόμου παίζει ελάχιστο ρόλο, υπάρχει - δεν υπάρχει. Η πρόσφυση οφείλεται στη γόμα. Όσο πιο μαλακή, τόσο καλύτερα.
Στα MTB, όπου το χώμα είναι πιο μαλακό από την άσφαλτο, φοράς σκληρό λάστιχο με ανώμαλη επιφάνεια (τρακτερωτό) η οποία βυθίζεται μέσα στο χώμα για να υπάρξει πρόσφυση.
Στην άσφαλτο, τις ανωμαλίες τις έχει ο δρόμος και θέλεις μαλακό slick λάστιχο για να αγκαλιάζει τις μικροανωμαλίες του δρόμου. Αν θες καλύτερο κράτημα βάζεις φαρδύτερο λάστιχο. Επίσης όσο πιο χαμηλά ρίχνεις την πίεση του ελαστικού, τόσο πιο "εύπλαστο" γίνεται και αποκτά μεγαλύτερη πρόσφυση. Χάνεις όμως σε ευκολία κύλισης και επιτάχυνση.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να προσέχουμε και να μειώνουμε ταχύτητα, καθώς ο βροχερός καιρός είναι επικίνδυνος για όλα τα οχήματα. Και τα λάστιχα και τα φρένα πιάνουν χειρότερα, οπότε watch out.
Doom συμφωνω πως την μεγαλη διαφορα την κανει η γομα. Σιγουρα ομως εχει να κανει και η χαραξη, εστω και αυτη την μικρη διαφορα.
Γενικως με τα λαστιχα δεν μπορω να βγαλω ακρη ευκολα. Ας πουυμε παρ ολο την γνωμη που επικρατει εγω νομιζω οτι 2 ολοιδια λαστιχα με ιδιο βαρος απο τα οποια το ενα εχει χαραξη - αυλακια (πολης που λεμε) και το αλλο ειναι σλικ, τοτε αυτο με τα αυλακια ειναι πιο γρηγορο λαστιχο και το σλικ εχει πιο καλα κρατηματα. Λογικο αν το σκεφτεις, διοτι το σλικ εχει μεγαλυτερο συντελεστη τριβης αρα κυλαει πιο δυσκολα και κραταει πιο καλα. Το εχω τεσταρει και ο ιδιος.
Αν το σλικ εχει και μαλακη γομα τοτε αστα, βεντουζα, κολλαει κατω.
Απλα το αναφερω διοτι αυτο που επικρατει ειναι οτι το σλικ εχει καλυτερο ρολαρισμα και ειναι πιο ευκολο στο πεταλαρισμα.
Ας πουυμε παρ ολο την γνωμη που επικρατει εγω νομιζω οτι 2 ολοιδια λαστιχα με ιδιο βαρος απο τα οποια το ενα εχει χαραξη - αυλακια (πολης που λεμε) και το αλλο ειναι σλικ, τοτε αυτο με τα αυλακια ειναι πιο γρηγορο λαστιχο και το σλικ εχει πιο καλα κρατηματα. Λογικο αν το σκεφτεις, διοτι το σλικ εχει μεγαλυτερο συντελεστη τριβης αρα κυλαει πιο δυσκολα και κραταει πιο καλα.
Επεκτείνοντας αυτή τη λογική, ένα λάστιχο με περισσότερη χάραξη θα πηγαίνει ακόμα πιο γρήγορα. Είναι τα λάστιχα trekking πιο γρήγορα από τα slick στην άσφαλτο; Μήπως τα λάστιχα MTB που έχουν τακούνι;
Δες λίγο τι γίνεται στους αγώνες (αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών κλπ). Τα slick λάστιχα είναι λάστιχα επιδόσεων. Χάραξη χρησιμοποιούν μόνο τα βρόχινα.
Το μόνο που κάνει η χάραξη σ'ένα ασφάλτινο λάστιχο είναι να διακόπτει τα σημεία επαφής της περιφέρειας του ελαστικού. Πότε πας πιο γρήγορα: σε μια άσφαλτο γυαλί ή σε μια άσφαλτο τραχιά (ειδικά στρωμμένη όπου πιάνει πάγος πχ);
Το tread στα ασφάλτινα λάστιχα για ποδήλατα δεν εξυπηρετεί κάποιο σκοπό πέρα από τον αισθητικό.
Α, και οι μηχανές θα κυκλοφορούσαν με slick λάστιχα αν δεν ήταν υποχρεωτική η ελάχιστη χάραξη. Αλλά εκεί κινδυνεύουμε από υδρολίσθηση.
Bicycle tires for on-road use have no need of any sort of tread features; in fact, the best road tires are perfectly smooth, with no tread at all!
Unfortunately, most people assume that a smooth tire will be slippery, so this type of tire is difficult to sell to unsophisticated cyclists. Most tire makers cater to this by putting a very fine pattern on their tires, mainly for cosmetic and marketing reasons. If you examine a section of asphalt or concrete, you'll see that the texture of the road itself is much "knobbier" than the tread features of a good-quality road tire. Since the tire is flexible, even a slick tire deforms as it comes into contact with the pavement, acquiring the shape of the pavement texture, only while in contact with the road.
People ask, "But don't slick tires get slippery on wet roads, or worse yet, wet metal features such as expansion joints, paint stripes, or railroad tracks?" The answer is, yes, they do. So do tires with tread. All tires are slippery in these conditions. Tread features make no improvement in this."
Εγω μια φορα εβαλα 1.5 σλικ και απογοητευτηκα απο την πρωτη βολτα. Κρατημα- φρεναρισμα ηταν πολυ καλα αλλα στο πεταλ με κουραζαν. Το δινω στον αδερφο μου μου λεει τα ιδια. Ηταν και ακριβα λαστιχα επωνυμα.
Το σλικ εχει νοημα μονο σε λεπτα ελαστικα οπως κουρσας και να δεχονται πoλλα psi.
Εγω μια φορα εβαλα 1.5 σλικ και απογοητευτηκα απο την πρωτη βολτα. Κρατημα- φρεναρισμα ηταν πολυ καλα αλλα στο πεταλ με κουραζαν. Το δινω στον αδερφο μου μου λεει τα ιδια. Ηταν και ακριβα λαστιχα επωνυμα.
Το σλικ εχει νοημα μονο σε λεπτα ελαστικα οπως κουρσας και να δεχονται πoλλα psi.
Δηλαδή τα slick κυλούσαν δυσκολότερα από τα τρακτερωτά που είχες; Μήπως ξέχασες να τα φουσκώσεις; :)
Είναι προτιμότερο στο δρόμο να κυκλοφορείς με
λάστιχο δρόμου και στο χώμα με λάστιχο για χώμα.
Απλά να διαβάσεις λίγο τις περιγραφές διοτι δεν
κάνουν όλα τα σλικ για βρόχινο οδόστρωμα.
Ό,τι και να διαλέξεις θέλει προσοχή, μικρότερες
ταχύτητες και μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.
που το γράφει αν ειναι για βροχή το λάστιχο?
Συνήθως είναι στο όνομα του ελαστικού.... πχ "All Weather" ή "4 Seasons" κλπ... που αφήνει να εννοειθεί ότι κάνει και για βροχή (ή τουλάχιστον, ότι δεν είναι καρα-καραφλό και σούπερ αγωνιστικό....)
Επίσης, θα το αναγνωρίσεις και από την λεπτή ανάγλυφη διαγράμμιση σε στυλ "ψαροκόκκαλο" που έχουν συνήθως στο πέλμα (για να διώχνει τα νερά).
(μιλάμε φυσικά για λάστιχα πόλης)
Μπαίνεις στο site της εταιρίας που σε ενδιαφέρει και
εκεί βλέπεις πλήρη στοιχεία του κάθε ελαστικού. Τα
βρόχινα έχουν σίγουρα αυλακώσεις.
Πάντως με λάστιχα 700x23 και 700x25 σε μεγάλη πίεση, το φαινόμενο της υδρολίσθισης πάει περίπατο...
μάλλον δεν έχεις δει κουρσάδες να στρίβουν.....

Επίσης, αν δεις τις ανηφόρες που ανεβαίνουν... μετά ακολουθούν κάτι κατηφόρες ΝΑΑ... εκεί να δεις πτώσεις / γλιστρίματα κλπ κλπ...
Γλιστράνε ναι... Αλλά όχι λόγω υδρολίσθησης.
Λόγο επιλογής??
Λόγω μειωμένου συντελεστή τριβής επειδή το οδόστρωμα είναι βρεγμένο-λιπαρό.
Βασικά μπορείς να εξηγήσεις τι είναι η υδρολίσθιση για όσους δε ξέρουν. Όπως καταλαβαίνεις οι περισσότεροι το αντιλαμβάνονται ως "γλυστράω επειδή κάτω έχει νερό" και όχι άδικα.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydroplaning_%28tires%29
Με λίγα λόγια υδρολίσθηση συμβαίνει όταν το λάστιχο χάνει την επαφή με το δρόμο και κινείται πάνω σ'ένα στρώμα νερού. Στα αυτοκίνητα και στις ελαφριές μοτοσυκλέτες με φαρδιά λάστιχα, όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα λάστιχα δεν προλαβαίνουν να απομακρύνουν το νερό και εγκλωβίζεται ένα στρώμα από κάτω τους. Στη συνέχεια χάνεις κάθε έλεγχο της κατεύθυνσης και είναι σα να οδηγείς σε πάγο.
Υδρολίσθηση στα λάστιχα των ποδηλάτων δε συμβαίνει διότι τα λάστιχα είναι οβάλ, έχουν υψηλή πίεση και το σημείο επαφής είναι πολύ μικρό. Ως συνέπεια το νερό εκτοπίζεται πολύ εύκολα. Θα έπρεπε να φτάναμε σε πολύ υψηλές ταχύτητες για να μπορέσουμε να μιλήσουμε για υδρολίσθηση. Και πάλι μόνο σε φαρδιά λάστιχα.
Υδρολίσθηση:
http://www.youtube.com/watch?v=SWWt9IC7mGs
Και μία όχι τόσο πετυχημένη:
http://www.youtube.com/watch?v=fW30DvRQhGE&feature=related
πώς σε ένα τόσο στενό και μεγάλο λάστιχο όπως που ποδηλάτου και με την ταχύτητα που αυτό πιάνει μπορεί να παρατηρηθεί υδρολίσθιση...
Δεν μπορεί...
BTW οι αυλακώσεις για τα ποδηλατικά λάστιχα δρόμου είναι μύθος. Δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με τα slick. Ίσως φαίνονται πιο όμορφα.
http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/profil/?gesamt=40&ID_Land=38...
Τις αυλακώσεις τις αναφέρουν για λάστιχα μου φοράς
για αστική μετακίνηση και όχι για τα κουρσάδικα.
Στα κουρσάδικα όντως δεν έχει πολύ νόημα να συζητάμε
για αυλάκια σε 23χιλοστά επιφάνια.
ίσως να έχετε δίκιο... αλλά παρόλαυτά βγαίνουν κουρσάδικα ελαστικά με διαγράμμιση, με λιγότερη διαγράμμιση και εντελώς καραφλά....
από αυτά που έχω δοκιμάσει προσωπικά:
- panaracer ...νομίζω το μοντέλο sport, με διαγράμμιση
- continental gp 4000 με ελάχιστη διαγράμμιση
- michelin pro 3 εντελώς καραφλό
Το καθενα είχε διαφορετική συμπεριφορά σε βρεγμένο οδόστρωμα και ΚΥΡΙΩΣ στην ιδιαιτέρως επικίνδυνη φάση: "περνάω γραμμές τραίνου ΜΕ βροχή"
Αλλο βρεγμενο οδοστρωμα και αλλο συσσωρευμενο νερο το οποιο μπορει να προκαλεσει υδρολισθηση. Δυσκολη στα ποδηλατα διοτι προυποθετει αρκετη ταχυτητα και φαρδυ ελαστικο.
Τωρα οσον αφορα την χαραξη, καλο ειναι να υπαρχει στο βρεγμενο, οχι για την υδρολισθηση, αλλα για να μαγκωνει κατα καποιο τροπο στις μικροανωμαλιες του οδοστρωματος και να αποκτα καλυτερη προσφυση. Σκεφτητε οταν ανεβαινεις ενα πεζοδρομιο, με σλικ θα γλιστρισει ευκολα ο τροχος, με χαραξει θα μαγκωσει καλυτερα.
Με λιγα λογια επειδη ο συντελεστης τριβης στο βρεγμενο μεταξυ δρομου και ελαστικου μειωνετε, αναλαμβανει να σωσει καπως την κατασταση το μαγκωμα της χαραξης.
Καπως ετσι το φανταζομαι δηλαδη.
xaxaxaxaxxaxaxaxaxa
αν και δεν ήξερα τι είναι η υδρολισθή
έκατσα και έμαθα
τι σχέση έχει με το αν τα λάστιχα κρατάνε στην βροχή ή όχι???
και όταν βλέπεις μια γούρνα με νερό
εσύ περνάς από μέσα???
ποδήλατο είναι δεν είναι αυτοκίνητο
Εγω του απαντησα με χαραξη η τρακτερωτο. Καλυτερα βεβαια να εχουν και μαλακη γομα.
Το οτι δωσαμε τον ορισμο της υδρολισθησης δεν σημαινει οτι περνεμε απο πανω στις λακκουβες. Πως τα συσχετισες αυτα τα δυο μονο εσυ μπορεις να ξερεις.
Όπως λέει και η Schwalbe στο link του soulis, το tread στα λάστιχα δρόμου παίζει ελάχιστο ρόλο, υπάρχει - δεν υπάρχει. Η πρόσφυση οφείλεται στη γόμα. Όσο πιο μαλακή, τόσο καλύτερα.
Στα MTB, όπου το χώμα είναι πιο μαλακό από την άσφαλτο, φοράς σκληρό λάστιχο με ανώμαλη επιφάνεια (τρακτερωτό) η οποία βυθίζεται μέσα στο χώμα για να υπάρξει πρόσφυση.
Στην άσφαλτο, τις ανωμαλίες τις έχει ο δρόμος και θέλεις μαλακό slick λάστιχο για να αγκαλιάζει τις μικροανωμαλίες του δρόμου. Αν θες καλύτερο κράτημα βάζεις φαρδύτερο λάστιχο. Επίσης όσο πιο χαμηλά ρίχνεις την πίεση του ελαστικού, τόσο πιο "εύπλαστο" γίνεται και αποκτά μεγαλύτερη πρόσφυση. Χάνεις όμως σε ευκολία κύλισης και επιτάχυνση.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνουμε είναι να προσέχουμε και να μειώνουμε ταχύτητα, καθώς ο βροχερός καιρός είναι επικίνδυνος για όλα τα οχήματα. Και τα λάστιχα και τα φρένα πιάνουν χειρότερα, οπότε watch out.
Doom συμφωνω πως την μεγαλη διαφορα την κανει η γομα. Σιγουρα ομως εχει να κανει και η χαραξη, εστω και αυτη την μικρη διαφορα.
Γενικως με τα λαστιχα δεν μπορω να βγαλω ακρη ευκολα. Ας πουυμε παρ ολο την γνωμη που επικρατει εγω νομιζω οτι 2 ολοιδια λαστιχα με ιδιο βαρος απο τα οποια το ενα εχει χαραξη - αυλακια (πολης που λεμε) και το αλλο ειναι σλικ, τοτε αυτο με τα αυλακια ειναι πιο γρηγορο λαστιχο και το σλικ εχει πιο καλα κρατηματα. Λογικο αν το σκεφτεις, διοτι το σλικ εχει μεγαλυτερο συντελεστη τριβης αρα κυλαει πιο δυσκολα και κραταει πιο καλα. Το εχω τεσταρει και ο ιδιος.
Αν το σλικ εχει και μαλακη γομα τοτε αστα, βεντουζα, κολλαει κατω.
Απλα το αναφερω διοτι αυτο που επικρατει ειναι οτι το σλικ εχει καλυτερο ρολαρισμα και ειναι πιο ευκολο στο πεταλαρισμα.
Επεκτείνοντας αυτή τη λογική, ένα λάστιχο με περισσότερη χάραξη θα πηγαίνει ακόμα πιο γρήγορα. Είναι τα λάστιχα trekking πιο γρήγορα από τα slick στην άσφαλτο; Μήπως τα λάστιχα MTB που έχουν τακούνι;
Δες λίγο τι γίνεται στους αγώνες (αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών κλπ). Τα slick λάστιχα είναι λάστιχα επιδόσεων. Χάραξη χρησιμοποιούν μόνο τα βρόχινα.
Το μόνο που κάνει η χάραξη σ'ένα ασφάλτινο λάστιχο είναι να διακόπτει τα σημεία επαφής της περιφέρειας του ελαστικού. Πότε πας πιο γρήγορα: σε μια άσφαλτο γυαλί ή σε μια άσφαλτο τραχιά (ειδικά στρωμμένη όπου πιάνει πάγος πχ);
Το tread στα ασφάλτινα λάστιχα για ποδήλατα δεν εξυπηρετεί κάποιο σκοπό πέρα από τον αισθητικό.
Α, και οι μηχανές θα κυκλοφορούσαν με slick λάστιχα αν δεν ήταν υποχρεωτική η ελάχιστη χάραξη. Αλλά εκεί κινδυνεύουμε από υδρολίσθηση.
Δείτε και τι λέει ο θείος Brown:
"Tread for on-road use
Bicycle tires for on-road use have no need of any sort of tread features; in fact, the best road tires are perfectly smooth, with no tread at all!
Unfortunately, most people assume that a smooth tire will be slippery, so this type of tire is difficult to sell to unsophisticated cyclists. Most tire makers cater to this by putting a very fine pattern on their tires, mainly for cosmetic and marketing reasons. If you examine a section of asphalt or concrete, you'll see that the texture of the road itself is much "knobbier" than the tread features of a good-quality road tire. Since the tire is flexible, even a slick tire deforms as it comes into contact with the pavement, acquiring the shape of the pavement texture, only while in contact with the road.
People ask, "But don't slick tires get slippery on wet roads, or worse yet, wet metal features such as expansion joints, paint stripes, or railroad tracks?" The answer is, yes, they do. So do tires with tread. All tires are slippery in these conditions. Tread features make no improvement in this."
http://www.sheldonbrown.com/tires.html#tread
Εγω μια φορα εβαλα 1.5 σλικ και απογοητευτηκα απο την πρωτη βολτα. Κρατημα- φρεναρισμα ηταν πολυ καλα αλλα στο πεταλ με κουραζαν. Το δινω στον αδερφο μου μου λεει τα ιδια. Ηταν και ακριβα λαστιχα επωνυμα.
Το σλικ εχει νοημα μονο σε λεπτα ελαστικα οπως κουρσας και να δεχονται πoλλα psi.
Δηλαδή τα slick κυλούσαν δυσκολότερα από τα τρακτερωτά που είχες; Μήπως ξέχασες να τα φουσκώσεις; :)
το σχόλιο πήγαινε εδώ?