σπαστό Dahon? ή μήπως δεν αξίζει κι είναι καλύτερο ένα κλασικό city για την πόλη (Αθήνα)

63 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
cookies
Απών/απούσα

Γειας σας, πρώτο μου ποστ στο φόρουμ.

Μετά από 3 ποδήλατα -και τα 3 μου τα έκλεψαν- και είπα δεν ξαναπαίρνω, αποφάσισα να ξαναγοράσω τελικά και να κάνω στην άκρη το αμάξι.
Οι λόγοι ειναι για την προστασία του περιβάλλοντος, για την ακριβή βενζίνη και για την υγεία μου-γυμναστική.

Οπότε θέλω ενα ποδήλατο που θα το χρησιμοποιώ κιριως στην πόλη.
Και θέλω να είναι ξεκούραστο, όπως όλοι μας δηλαδή!

Κοιτούσα για κάτι city/trekking και ξαφνικά έπεσε στο site της Dahon. Τα είδα και μου άρεσαν πολύ, πήγα και στην αντιπροσωπεία στο μαρούσι και εκανα μία βόλτα και μου άρεσε απίστευτα. Δεν το περίμενα τόσο άνετο κι εύκολο. Αναφέρομαι στα 20άρια, τα μεσέα δηλαδή.

Απλώς φοβάμαι μήπως δεν είναι αυτό που χρειάζομαι επειδή δεν έχουν αναρτήσεις και πολλές ταχύτητες (έχουν μέχρι 7 το πολύ). Θα ήταν πολύ χρησιμό για μένα να με βοηθήσετε καθώς δεν ξέρω πολλά πράγματα γύρω από ποδήλατα.

(σκέφτομαι πως το σπαστό μπορώ να το παίρνω στο μέτρο, λεοφωρείο, στο εξωτερικό σε μία χώρα αν πάω...)

Οποια πρόταση καλοδεχούμενη.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

(οποτε αν θες , διόρθωσε τον τιτλο !)
Σαν κατοχος (και)dahon μπορω να σου πω οτι αυτη ειναι ισως η καλυτερη επιλογη που μπορουσες να κανεις , και αυτο γιατι ειναι μια ωριμη , εστιασμενη επιλογη .
Θα μπορουσε κανεις να πει οτι ειναι σα να συγκρινεις μικρο αυτοκινητο πολης (πχ 1400cc) με τζιπ (mountain) , αγωνιστικα (κουρσες) , μεγαλα οικογενειακα (city) κτλ αυτοκινητα , με ξεκαθαρα πλεονεκτηματα υπερ του αναδιπλουμενου , αφου το 95% των μετακινησεων σου θα ειναι στην πολη .
Ενα θα σου πω : το διπλωνεις και το βαζεις σε μετρο , τραμ , λεωφορείο ,ταξι , αυτοκινητο με κλειστο πορτ-μπαγκαζ , αεροπλανο , πλοιο , θεατρο , σινεμα , διαμερισμα , ασανσερ , καταστημα , εργασια(διπλα στο γραφειο) σημερα κιολας , αφου οι κανονισμοι επιτρεπουν τις ΧΕΙΡΑΠΟΣΚΕΥΕΣ .Και βεβαια δε κουβαλας πεταλα , αλυσιδες και αλλα S/M αξεσουαρ !
Θεμα αποστασεων απλα δεν τιθεται ,μονο στις ΚΑΘΕΤΕΣ ανηφορες και στα πεζοδρομια που θα κατεβαινεις απο τις ραμπες (φυσικα , οπως και με οποιοδήποτε ποδηλατο με λεια λαστιχα)ομως θα καθεσαι σε ορθια , ξεκουραστη θεση και δε θα στραβολαιμιασεις ουτε θα χασεις τη μεση σου !Με τη σχαρα δε θα κουβαλας και τσαντα ..
best value for money: boardwalk
πιο ελαφρυ : roo
πιο μικρο και ελαφρυ :curve
πιο ποιοτικο και ξεχωριστο :ciao
κανονικων διαστασεων (δεν μπαινει ευκολα μετρο ): espresso
και αλλα πολλα !
ΦΥΣΙΚΑ ΟΟΟΟΛΑ ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΔΙΠΛΟΥΜΕΝΑ , ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΛΙΓΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ , ΤΑ DAHON ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ .
Εξω βεβαια υπαρχουν και αλλες(και πολυ καλυτερες αλλα και χειροτερες) επιλογες , αλλα αυτο ειναι και μια αλλη ιστορια !Το dahonακι ειναι super!
ευγε !

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

κοίταξε
το σπαστό έχει την ευκολία του σπαστού
δλδ το μαζεύεις το παίρνεις μαζί σου στο γραφείο στο μετρό και πάει λέγοντας
το trekking κερδίζει στην ταχύτητα αλλά πρέπει να βρεις έναν τρόπο για το ασφαλίζεις που αν το είχες βρει δεν θα σου έκλεβαν 3 ποδήλατα
αν βέβαια πήγαινες σε trekking city θα σου συνιστούσα να δεις σε fitness-mtb που θα σε βόλευαν και πιο πολύ στο θέμα γυμναστικής
:D

cookies
Απών/απούσα

ωραία, σε ευχαριστώ για την απάντηση σου. Διόρθωσα και την ονομασία.
Εριξα και μία ματιά στο εξωτερικό, δηλαδή στο ebay κι εκεί τα βρίσκω 100-200 ευρώ φθινότερα απ΄'ότι στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα έχω βρει το
VITESSE D7 οπου σε ευρώ βγένει περίπου 335 και το στην ίδια τιμή το SPEED D7, αλλά νομίζω πως το πρώτο είναι καλύτερο.

Αυτά τα 2 τα παίρνε έτοιμα, συναρμολογημένα και τσεκαρισμένα από έλεγχο και μπορώ να ενργοποιήσω την εγγύηση εφόρου ζως. Νομίζω πως είναι σε καλή τιμή, ε?

Έχω όμως έναν ενδοιασμό, υπάρχει ένας άλλος seller ο οποίος πουλάει το πολύ ανώτερο VITESSE D7HG στα 375ευρώ περίπου αλλά το στέλνει ασυναρμολόγητο μέσα στο κούτι του - κι άρα δεν έχει περάσει έλεγχος ούτε μπορώ να επεκτείνω την εγγύση εφόρου ζωής(ίσως να μην έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς δεν νομίζω πως μπορεί να πάθει κάτι). Και το θέμα είναι πως φοβάμαι μήπως είναι δύσκολο να το συναρμολογήσω μόνος και να είναι όλα okay γενικότερα.

Άμα γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω γι'αυτήν την περίπτωση θα με βοηθούσε υπερβολικά να καταλήξω στο τι θα αγόρασω.

rearviewmirror
Απών/απούσα

Έγω έχω ενα espresso το έχω καταβολευτεί...
Μακάρι να ειχα λεφτα να μπορούσα να πάρω και ενα με 20'' ρόδες...

Όσο για τις ταχύτητες υπάρχει και το Speed TR με 24 ταχυτητες αλλα ανεβένει το budget, γυρω στα 1000€ .

Επίσεις πολυ όμορφο και ΠΟΛΥ ελαφύ (8,7kg!!!) ειναι το Mu SL (1250€).

Shaft
Απών/απούσα

...εγώ 5 μήνες τώρα δεν το έχω μετανοιώσει - μάλλον το αντίθετο!
Πήρα το MuP8 από το global ebay - ο τύπος (λέγεται fahrradspass_pur και είναι Γερμανία) στο στέλνει ταχυδρομικά με 35 ευρώ. Δες και το chainreactioncycles.com...
Εδώ στην αντιπροσωπία όμως, κάνουν fine tuning όταν τα στήνουν... Το οποίο και θα εκτιμούσα γιατί όταν το παρέλαβα ήταν του κουτιού και υπάρχουν διάφορες χαζές λεπτομέρειες που καλό είναι να ξέρεις...

Όσο πιο πολλά δώσεις όμως τόσο περισσότερο θα πορωθείς - ...σκεφτόμουν τις προάλλες ότι αν αγόραζα το Speed TR (touring) με τις 24 ταχύτητες, θα έκανα πολύ μεγαλύτερες/μακρινές βόλτες (θα είχα σκάσει και άλλα 400 βέβαια :-D ...).

vang
Απών/απούσα

Ρίξε μιά ματιά και στα Brompton. Είναι νομίζω από τα καλλίτερα αναδιπλούμενα.

http://www.brompton.co.uk/content.asp?p=3&l=1

και μπορείς να παραγγείλεις το ποδήλατο σύμφωνα με τις προδιαγραφές πού σού ταιριάζουν ( ακόμα και το χρώμα πού σου αρέσει)

agrelaphon
Απών/απούσα

Τα φέρνει κανένας στην Ελλάδα? Γιατί κοίταξα και δεν φαίνεται να έχουν αντιπρόσωπο

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ναι τα φέρνει ο vang :D

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καλό θα ήταν να περιγράψεις που και πως σου έκλεψαν τα 3 ποδήλατα, όπως και να γράψεις με τι τα είχες δεμένα.

Η γνώμη μου είναι ότι αν πάρεις σπαστό για να κάνεις γυμναστική τότε έχεις κάνει λάθος επιλογή. Από την άλλη, δεν μπορώ να καταλάβω το πως γίνεται να θες να γυμναστείς αλλά παράλληλα να θες ένα ξεκούραστο ποδήλατο;!; Δεν έχω ακούσει για ξεκούραστη γυμναστική :)

Εγώ πιστεύω ότι δεν έχεις προσδιορίσει το πρόβλημά σου γι αυτό και το μπέρδεμα στο οποία βρίσκεσαι. Σπαστό δεν παίρνουμε επειδή μας κλέβουν τα ποδήλατα αλλά επειδή θέλουμε να το κουβαλάμε στα ΜΜΜ. Για τις κλοπές πάμε και αγοράζουμε 2 πέταλα και τελειώνουμε. Αν πραγματικά χρειάζεσαι αναρτήσεις και ταχύτητες τότε τι δουλειά έχεις στα σπαστά; Δηλαδή αν το Dahon είχε 21 ταχύτητες και μια ανάρτηση 30mm θα σήμαινε ότι αντέχει στο κοπάνημα και ότι μπορείς να κάνεις μεγάλες αποστάσεις με υψηλές ταχύτητες; Είναι σαν να λέω ότι θέλω να αγοράσω κούρσα αλλά προβληματίζομαι επειδή δεν έχει ανάρτηση και δισκόφρενα.....

Μην τα μπλέκεις λοιπόν, άλλο πράγμα τα σπαστά και άλλο ένα Trekking ή ένα Mountain. Αν το πρόβλημα είναι στην κλοπή τότε αγοράζεις τα σωστά αντικλεπτικά μέσα. Αν το πρόβλημα είναι στα ΜΜΜ τότε αγοράζεις σπαστό. Πάντως το να δώσεις 1000 ευρώ για να έχεις σπαστό με ταχύτητες και ανέρτηση είναι κατά τη γνώμη μου ανούσιο.

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..ειναι λιγο πιο ασφαλες να βαζεις π.χ. το ποδηλατο ΜΕΣΑ στο σπιτι σου , παρα ΕΞΩ απο αυτο και ας εχει 2 πεταλα πανω του .Ετσι δε προκαλει , δε φαινεται , τα αξεσουαρ που εχεις πανω και κλεβονται ευκολα θα μεινουν στη ..θεση τους , ασε το οτι δε φθειρεται απο υγρασια , βροχες , σκονη κ.τ.λ. Ειναι και το αγχος βεβαια , μην σκασει μυτη ο σχιζοφρενης αλητακος με το δισκοπροιονο..!
Υπαρχουν και σπαστα με αναρτησεις , πολλες ταχυτητες , λυσεις για μεταφορα αντικειμενων κτλ για τους αμετανοητους (πχ birdy) και ειναι ΠΟΛΥ γρηγορα .
Υπαρχουν παραπλευρα οφελη , περα απο την μεταφορα στα ΜΜΜ , που δικαιολογουν και την διαφορα τιμης απο τα υπολοιπα ποδηλατα .

Α! Το ebay ειναι super , αλλα να προσεχετε γιατι κυκλοφορουν και απομιμησεις αλλα και αυθεντικα με φθηνοτερα περιφεριακα..ειδικα εκεινο το ασυναρμολόγητο μου ακουγεται καπως , οπως και οι μεγαλες διαφορες τιμης , εκτος αν ειναι μεταχειρισμενο...
*tip : να τσεκαρεις αν στελνουν worldwide ή μονο UK

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

θα συμφωνήσω πως το να έχεις σπαστό είναι ένα καλό αντικλεπτικό σύστημα
κάποτε είχα πει ότι μπορείς να βγάζεις τροχούς και να αποθηκεύεις όλο το ποδήλατο μέσα σε μια τσάντα μεταφοράς αν και δεν το έχω ψάξει κατά το πόσο εφικτό είναι και θέλει ερεύνα

όσο για το θέμα της γυμναστικής τοποθετήθηκε σωστά ο eaglos βέβαια πρέπει να διαχωρίσουμε την κούραση με την καταπόνηση που είναι διαφορετικές έννοιες

@xtrtrava
ναι υπάρχουν και τέτοια σπαστά
αλλά ξεφεύγουν από τον σκοπό τους ως σπαστά
οι αρχαίοι λέγαν ότι αμαρτία είναι οπότε κάποιος ξεφεύγει από την πορεία της ζωής του
ε αυτά έχουν ξεφύγει από την πορεία των σπαστών και τον σκοπό ύπαρξης ενός σπαστού (ελπίζω να έγινα κατανοητός)
είναι σαν τα κινητά που έχουν 1000 δυνατότητες και δεν τις χρησιμοποιεί κανείς
και αυτοί που τις έχουν ανάγκη παίρνουν ένα laptop μαζί τους :D

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..συνηθως ολη αυτη η πληθωρα συνδυασμών και παραλλαγων ειναι περισσοτερο αποτελεσμα marketing παρα εξελιξης της αρχετυπης ιδεας .Βεβαια , αυτο δε σημαινει οτι δεν βελτιωνονται παραλληλα και τα προιοντα..!

Πχ , μια περιπτωση που γνωριζω καλα ειναι το strida .
Η αρχικη ιδεα ειναι παρα πολυ πετυχημενη και πρωτοτυπη .Στο τελευταιο μοντελο εχουν προσαρμοσει δισκοφρενα μπρος-πισω κατι που εκ πρωτης οψεως ειναι και δειχνει μαρκετινιστικο τρυκ (ειδικα επειδη και το προηγουμενο μοντελο εφερε ταμπουρα , αν και φρεναρε παρα πολυ καλα).
Ομως , τελικα , το νεο μοντελο φρεναρει απιστευτα (δεν υπερβαλλω) και επισκευαζεται πιο ευκολα (και δειχνει και πιο lifestylish).

Παντως για τον ανθρωπο που χρησιμοποιει ενα αντικειμενο τοσο ωστε να το μετατρεπει σε "εργαλειο" , ειναι φισικο να εκτιμησει τις επιπλεον δυνατοτητες και εφαρμογες . Οι υπολοιποι θα το παρουν επειδη ειναι το πιο ακριβο της λιστας , το πιο μουρατο και γενικοτερα λογω image .Και οι εταιριες πονταρουν σε αυτο , γι'αυτο και στις διαφημισεις τους χρησιμοποιουν χρηστες-συμβολα των προιοντων τους (που τα αξιοποιουν πληρως) ετσι ωστε να ταυτιζονται οι υπολοιποι .

..strida forever ! Up the stridas !

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δισκόφρενα σε σπαστό?
αααααα είναι για να μειώσουμε το βάρος
ή για να κάνουμε dh με σπαστό

τα δισκόφρενα μέσα στην πόλη είναι παντελώς άχρηστα

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..με αυτη τη λογικη. Δεν ειναι ομως ακριβως ετσι .Και τα mountain ειναι καλα γιατι δε μασανε απο πεζοδρομια , και οι κουρσες γιατι ειναι γρηγορες και στενες , και τα bmx για να ξεδωσεις..

Οσο για τα δισκοφρενα , εχω κατεβει Λυκαβηττό με ταχυτητα και σε διαφορετικη περιπτωση ή θα ειχαν αναψει τα φρενα(ταμπουρα) ή θα ειχα ξυπνησει τη γειτονια με παρατεταμενα ιιιιιιιιιινννννν (v-brakes)!Επισης οταν βουτας τη ζαντα σε νερο (πχ βροχη), ειδικα μια 16" , μη μου πεις οτι τα δισκοφρενα δεν υπερτερουν σε σχεση με τα v-brakes !Ασε που ειναι εγγυημένα αθόρυβα , και δεν επηρεαζονται απο ενα ελαφρυ στραβωμα της ζαντας!Οσο για το βαρος οταν το σπαστο το κουβαλας και στο μετρο διπλωμενο οποιαδηποτε συνεισφορά στη μειωση βαρους ειναι ευπροσδεκτη !! Και βεβαια αλλο να αλλαζεις τακακι στο δισκοφρενο και αλλο να βαζοβγαζεις και να ρυθμιζεις v-brakes!

Ετσι θα λενε ισως στο μελλον και για το carbon , που τωρα που ειναι ακριβο το βλεπουμε σε ακριβα ποδηλατα κτλ , αλλα αμα γινει πιο φθηνο θα κατακλυσει την αγορα , οπως τοσα και τοσα υλικα και εφαρμογες..οπως ηταν καποτε και το αλουμίνιο και οι αναρτησεις..

Με αλλα λογια πιστευω οτι το καθημερινο σου "εργαλειο" , αν οντως προκειται να χρησιμοποιηθει με συχνοτητα και οχι περιστασιακα πρεπει να εχει τα καλυτερα- ειδικα στα φρενα και την ορατοτητα !
Ομολογω οτι δεν ειμαι αντικειμενικος , αλλα το (καλο) σπαστο ειναι ακομα ειδος παρεξηγημενο στην Ελλαδα , οπως ήταν καποτε τα μικρα hatchback οταν ολοι ηθελαν "κουρσα*" για να την μπαινουν στους γειτονες !Σημερα βλεπουμε ομως "κουβαδακια" συγχρονα , ασφαλη , πολυτελη και απειρως πιο λειτουργικα για την πολη και μικρα ταξιδια !Για τα μεγαλα ταξιδια παιρνεις μια μαουνα και για το βουνο τζιπ κ.ο.κ.

Γενικα ειμαι φανατικα υπερ της καθημερινης ποιοτικης και λιγοτερο υπερ της εξειδικευμενης περιστασιακης και υπο ορους μετακινησης.

..παντως σε καταλαβαινω γιατι , οπως προείπα , μονο αντικειμενικος δεν ειμαι !

*τα αυτοκινητα με "κωλο"

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

επειδή βαριέμαι να εξηγώ τα ίδια και τα ίδια και ξανά μανά τα ίδια
θα παραδεχτώ πως έχεις δίκιο

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

ευχαριστω παντως για την κατανοηση !!!

..και εγω ετσι ημουν την Π.Α. εποχη (προ αναδιπλουμενου).Αμετανοητος!

..τωρα απλα ειμαι αμετανοητος με επιχειρηματα !χαχαχαχαχα!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

αυτό το strida λες?
http://www.strida.com/

για πεει να γελάσουμε

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

δε το 'πιασα .Προσπαθησε να το ξαναγραψεις σωστα να βγαινει νοημα.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

πες τα επειχηρηματα σου
να γελάσουμε

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..με βαζεις σε πειρασμο να απαντησω με το ιδιο χοντροκομμενο υφος , οπως εσυ (το'πιασες το υπονοουμενο).

Αντι για αυτο θα σου προτεινα αφου θες να γραφεις οτι σου αρεσει και να νιωθεις ελευθερος ετσι, να το κανεις , χωρις ομως να προσβαλεις τους αλλους και τις επιλογες τους οπως παραπανω και χειροτερα.
Εχεις γραψει παλαιοτερα οτι θα λες τη γνωμη σου και για οτι γνωριζεις και πιστευεις οτι θα βοηθησει .Στην προκειμενη περιπτωση ουτε γνωριζεις ,ουτε βοηθας .

Να χαρεις, μη ξανασχοληθεις μαζι μου ουτε για πλακα , οπως θα κανω και γω .

cookies
Απών/απούσα

Δεν αποφάσισα να πάρω σπαστό για να μην μου το κλέβουν και να το έχω συνεχώς μαζί μου. Απλώς μετά από τα 3 που μου έκλεψαν ξενέρωσα με τα ποδήλατα κι είπα δεν θα ξαναπάρω άλλο, έλεος να μου έχουν κλέψει και τα 3 - και στα τρία μου έκοψαν τις αλυσίδες, το ένα από αυτά μάλιστα το είχα μέσα στην πολυκατοικία μου δεμένο.
Από αυτά τα 3 μ'ονο το 1ο μου ήταν πολύ καλό, το έιχα πάρει πριν 12 χρόνια περίπου 80000δρχ. ήταν DYNO. Τα 2 επόμενα ήταν απλά φθηνά ποδήλατα των 150ευρώ.

Οπότε τώρα αποφάσησα πως αυτό που θα πάρω θα το χρησιμοποιώ και σαν μεταφορικό μέσο, να μειώσω την χρήση του αμαξιού, να πηγαίνω στην σχολή κι όσο το δυνατόν παντού!

Ο μόνος λόγος που είμαι πιο κοντά σε σπαστό της Dahon, είναι επειδή μόλις τα είδα μου άρεσαν πάρα πολύ, ότι μπορώ να το παίρνω μαζί μου όπου πηγαίνω (και σε μία πόλη στο εξωτερικό δλδ) κι ότι μου αρέσουν οι 20άρες ρόδες, είναι κάτι διαφορετικό + ότι έκανα μέ ένα από αυτά και μου φάνηκε πολύ καλό - ΄βεβαια δεν έχω κάνει και με ένα city ώστε να συγκρίνω...

Οπότε άνοιξα το thread αυτό για να με βοηθήσετε να πάρω το κατάλληλο για την χρήση που το θέλω. Η οποία είναι μέσα στην πόλη κυρίως, δεν θα πάω σε κάποιο βουνό, σίγουρα θα περάσω κι από χοματόδρομο καθώς δεν είναι όλοι οι δρόμοι ασφαλτωμένοι, σίγουρα θα ανέβω και θα κατέβω πεζοδρόμιο, σίγουρα θα πέσω σε λακούβα (στην Ελλάδα βλέπετε πως είναι οι δρόμοι).

κι επίσης κοιτάω μέχρι 500ε το πολύ να είναι η τιμή!

(σας ευχαριστώ για ατο ενδιαφέρον που έχετε δείξει μέχρι στιγμής)

xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

..επειδη "τυχαίνει" ολη η παρεα μου , και γω , να εχει παρει τη μιση γκαμα της Dahon (μεχρι 500ευρω και απο 16" εως 26"),αλλα και αλλες μαρκες οπως strida , brompton , bikerton (!) και τα χρησιμοποιουμε καθημερινα σε παρομοιες συνθηκες , μπορω να σου πω οτι θα ταιριαζε πολυ στις αναγκες σου .
Τα περισσοτερα ειναι αγορασμενα απο ενα συγκεκριμενο καταστημα . Δε κανω διαφημηση , γι'αυτο και δε γραφω κατι στο forum , αλλα αν θες μπορεις να γραψεις το mail σου να σου στειλω την διευθυνση .Μας γνωριζει καλα και κοβει απο τις τιμες .
..οπως λεει και το αρχαιο taiwanεζικο ρητο .. το καλο "σπαστο" δεν "σπαει"...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ουφ άντε για άλλη μία φορά
με προσπάθεια να μην προσβάλω κάποιον
το μοναδικό πλεονέκτημα του αναδιπλωμένου είναι ότι είναι αναδιπλωμένο
ότι μαζεύει το παίρνεις μαζι σου στο γραφείο στα μμμ και πάει λέγοντας

από εκεί και πέρα
δισκόφρενα πάνω σε αναδιπλωμένο δεν χρειάζεσαι ιδικά τα μηχανικά που έχει το strida αν είναι αυτό που είδα
το v-brake είναι πιο αποδοτικό πιο ελαφρύ και έχει εύκολο service και γίνετε στο δρόμο με 2 εργαλεία (αλεν + κατσαβιδάκι)
αναρτήσεις είναι άχρηστες
είδα ένα dahon fs αν δεν κάνω λάθος
θα αρχίσουνε μερικοί κραδασμοί κραδασμοί κραδασμοί
ναι δεν λέω αλλά όπως και να το κάνουμε το ποδήλατο που προορίζετε για την πόλη μέσα θέλουμε να είναι γρήγορο που σημαίνει ΟΧΙ αναρτήσεις και για την μέση είναι πιο καλά ένα σταθερό όχημα παρά αυτό το πάνω κάτω δεξιά αριστερά που έχει μια πίσω ανάρτηση
αναρτήσεις θέλουμε στο βουνό όχι στην πόλη
αλουμινίου σκελετός γιατί θέλουμε χαμηλό βάρος
αν κάποιος σκεφτεί για chromoli να ξέρει πως την διαφορά ξεκούρασης θα την καταλάβουμε μετά από 50-60 χλμ τουλάχιστον να μην πω 100
εύρος ταχυτήτων για μέσα στην πόλη θα χρειαστείς το πολύ 10 ταχύτητες 2χ5 και είσαι οκ

αυτά μου ήρθαν στο μυαλό χωρίς να προσβάλω και πάλι κάποιον
από εκεί και πέρα ο καθένας πράττει όπως νομίζει
αλλά μην ακούω τα γλιόδες σχόλια "αχ είδα αυτό και ήταν τρομερό και φοβερό και απίστευτο" λες και δεν έχουμε καβαλήσει εμείς ποδήλατα
τέσπα

για τον φίλο
καλές βόλτες ότι και να πάρεις τελικά

vang
Απών/απούσα

Τα brompton τα φέρνει στήν Ελλάδα η Action3. Για περισσοτερες πληροφορίες
email: info@action3.gr

cookies
Απών/απούσα

Είστε όλοι εσείς που έχετα Dahon ικανοοποιημένοι δηλαδή?
οι άλλες μάρκες που αναφέρεις θα τις βρώ στο κατάστημα αυτό?

πάντως για Brompton που κοιταξα οι τίμες ήταν πιο ανεβασμένες από Dahon.
Τα strida που τα είδα στο site τους δεν με ενθουσίασε το σχέδιο τους? Μήπως έχουν κάποιο άλλο πλεονέκτημα με αυτό?

το e-mail μου είναι: std05252@di.uoa.gr
Πληροφορισέ με για το κατάστημα που λές κι ό,τι άλλο χρειάζεται ώστε να κόψει και κάτι όπως λες.

Δηλαδή απ'ότι βλέπω θα καταλήξω σε σπαστό και μάλλον Dahon...έχει κανείς να προτείνει κάτι άλλο ή να διαφωνεί?

Ευχαριστώ

af
Απών/απούσα

θα σου πω και εγω τη μικρη εμπειρια μου
δεν πιστευω οτι το σπαστο κανει για τα παντα αλλα για μια βολτα ειναι φανταστικο και στην πολη απιστευτο. Δυο παραδειγματα
1. βρεθηκα στο καλλιμαρμαρο με απιστευτη κινηση και εκνευριστηκα. Εβγαλα το σπαστο απο το πορτ μπαγκαζ εβαλα κρανος και εφτασα στη δουλεια μου στους αμπελοκηπους μια χαρα σε 10 λεπτα.
2. απεργια μετρο και αποφασισα να αφησω αυτοκινητο στο σταθμο μετρο αγιο δημητριο. Ειχα μελετησει και τους δρομους και αποφασισα να ανεβω απο Υμηττου στο Παγκρατι. Αποτελεσμα εβγαλα με τις 7 ταχυτητες του σπαστου σχεδον ολη την Υμηττου και η φυσικη μου κατασταση δεν ειναι και πολυ καλη και δεν νομιζω οτι με το city bike με 28 ροδα θα τα καταφερνα και πολυ καλυτερα.
Η ελλειψη αμορτισερ δεν ειναι μεγαλο προβλημα γιατι εχουν ανετη σελα. Γενικα βαζω σχετικα χαμηλα το τιμονι για ευσταθια. Μικρο προβλημα παρατηρησα σε εντονη κατηφορα αλλα χωρις να γλιστρησω απλως χρειαστηκε να καθισω λιγο πιο πισω.
Και εγω ηθελα 20 ροδα και οχι μικροτερη. Οδηγησα και ενα με μικροτερη, οχι μεγαλη διαφορα αλλα μου αρεσει το 20. Οδηγησα και με αλουμινενιο σκελετο της Dahon μου φανηκε καλυτερο απο το δικο μου που εχει xρωμιομολυβδενίου. Ρηξε και μια ματια στη Monty http://www.ecovehicles.biz/ ισπανικη εταιρεια που αντιπροσωπευεται στην ελλαδα, καλες τιμες και καλη εξυπηρετηση απο το μιχαλη που ειναι υπευθυνος και ειχα επικοινωνησει μαζι του.
Παντως εγω συνιστω ανεπιφυλακτα σπαστο αλλα οχι για ολες τις χρησεις. ΣΚ χρειαζεται και ενα κανονικο!!

cookies
Απών/απούσα

μου είπες πως για Σαββατοκύριακο καλύτερα είναι ένα κανονικό.

Τι πλεονεκτήματα έχει ένα κανονικό/city/trekking/mountain από τα σπαστά με την 20άρα ρόδα ??

Όλοι οσοι έχετε σπαστό τα εκθειάζετε και δεν θα τα αλλάζατε με τίποτα κι αν ήταν να κρατούσατε ένα από όσα έχετε θα ήταν το σπαστό...τότε ποιά είναι τα πλεονεκτήματα του "κανονικού" και τα μειωνεκτίματα του σπαστού ?

vang
Απών/απούσα

λοιπόν...
Σπαστο VS Κανονικo...αλά τί κανονικό

Καβαλάω συνήθως τα παρακάτω ποδήλατα.

1. Αναδιπλούμενο brompton T6 (μοντέλλο 2004)
2. Τρεκκινγ Τάντεμ THORN RAVEN TWIN ROHLOFF
3. MTB FS(Full Suspension), Nicolai helios CC Rohloff ( cross country - all moyntain)
4. κουρσα THORN Cyclosportif με ατσάλινο σκελετόεισικά στημένο για μεγάλες αποστάσεις και βαρύ αναβάτη.

Οταν μιλάμε για πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, ΔΕΝ εννοούμε τα προφανή πλεονεκτήματα πού προκύπτουν από την δυνατότητα αναδίπλωσης δηλ.

ευκολία μεταφοράς
ευκολία αποθήκευσης
ασφάλεια από κλοπή ( αφού το παίρνεις μαζί σου)
δυνατότητα χρήσης τών ΜΜΜ για συνδυασμένες διαδρομές.

Να πούμε λοιπόν μερικά για την οδική συμπεριφορά.
Αυτά βέβαια έχουν να κάνουν και με το πώς έχει στήσει κανείς το κάθε ποδήλατο.
π.χ. εγώ στό brompton έχω 6 ταχύτητες αρκετά "βαρειές" καθώς το χρησιμοποιώ μόνο σε πόλη και διαδρομές χωρίς μεγάλα και διαρκή υψομετρικά αλλά...κάποιος άλλος θα μπορούσε να το στήσει με ταχύτητες ελαφρύτερες ή βαρύτερες...
Η δυνατότητα να στήσει κανείς το ποδήλατο όπως θέλει είναι για μένα σημαντική και δέν είναι συνήθως εφικτή σε ποδήλατα μαζικής παραγωγής και μικρότερης τιμής. ( να ένας σημαντικός λόγος για να επενδύσει κανείς κάτι παραπάνω σε ποδήλατο)

Με την παραπάνω παρατήρηση αρχίζω να γράφω διαφορές στήν χρήση όπως τίς σκέφτομαι...

1. Πόλη. Το brompton πλεονεκτεί όλων τών άλλων σε ευελιξία και ευκολία παράκαμψης εμποδίων. Κυλάει καλλύτερα από το ΜΤΒ (λάστιχα noby nick 2.3).
Σε ανηφόρες η μικρή σχέση είναι αρκετά βαρύτερη από τα ΜΤΒ και τρέκκινγκ αλλά δέν ενοχλεί ιδιαίτερα. ( στο καινούργιο μου πάντως θα βάλω ελαφρύτερη σχέση θυσιάζοντας λίγο από τελική πού δέν έχω ανάγκη να είναι πάνω από 35κμ/ώρα)

2. Βόλτα σε αστικό περιβάλλον. Περίπου όπως παραπάνω. Συνήθως προτιμάω το brompton γιατί μού δίνει την δυνατότητα της "κοπάνας" Δηλ. η παρέα αποφάσισε να συνεχίσει και εγώ πρέπει να γυρίσω λόγω υποχρεώσεων ή επειδή κουράστηκα...παίρνω ΜΜΜ και γυρίζω από όπου και νά βρίσκομαι...

3. Βόλτα στο βουνό, εκδρομή στήν εξοχή.
Εδώ όλα εξαρτώνται από την κατάσταση τών δρόμων και το φορτίο πού θέλεις να κουβαλάς. Κακοτράχαλα μονοπάτια με δύσκολα περάσματα? Το ΜΤΒ είναι μονόδρομος καθώς όλα τα άλλα είναι πολύ κουραστικά και πιθανά να μήν αντέξουν και την καταπόνηση. Σε περίπτωση πού θέλεις να έχεις μαζι σου εξοπλισμό για διανυκτέρευση χρειάζεται τρέιλερ καθώς η σκάρα στά FS συνήθως δημιουργεί προβλήματα.
Άν μιλάμε για άσφαλτο και χωματόδρομο ακόμα και ψιλοχαλασμένο, με φορτίο, τότε βασιλιάς είναι το τρέκκινγκ ( ξερό χωρίς ανάρτηση αλλά με καλό ατσάλινο σκελετό πού απορροφά τούς κραδασμούς) Φορτίο 100+ λίτρα και μέχρι και 35 κιλά ( επειδή μπορούμε να τα φορτώσουμε δέν παίρνουμε μαζί μας πράγματα πού δεν χρειάζονται...το βάρος είναι πολύυυυ σημαντική επιβάρυνση).
Παρα ταύτα, σε περίπτωση πού η κατασκήνωση ήταν σε ένα σημείο και οι ποδηλατικές βόλτες ήταν με αφετηρία και τερματισμό στήν κατασκήνωση και σε έδαφος χωρίς μεγάλα υψομετρικά πήγα με το brompton αποδεχόμενος ότι σε κάποια δύσκολα σημεία θα το περπατήσω.

4. Βόλτα στήν άσφαλτο με ταχύτητα και μεγάλη απόσταση. Εδώ άν έχουμε μέση ωριαία μεγαλύτερη από 20 χιλ /ώρα, βασιλιάς είναι η κούρσα. Το κύλημα της είναι καλλίτερο από όλα τα παραπάνω ποδήλατα με διαφορά. Μπορείς να κάνεις μια Κυριακάτικη βόλτα 150 χλμ
Σε μεγάλες διαδρομες 200,300,400 κλπ χιλιόμετρα συνεχόμενα, η κούρσα είναι μονόδρομος.
Επίσης αν η παρέα «βγαίνει» με κούρσες, δεν μπορείς να ακολουθήσεις με άλλο ποδήλατο. ( μιλάμε εδώ για αναβάτες παρόμοιων δυνατοτήτων. Ενας αθλητής με το brompton έιναι πιο γρήγορος από εμένα με την κούρσα…)

5. Credit card tourism. Ετσι περιγράφεται ο ποδηλατικός τουρισμός πού μεταφέρει κανείς ελάχιστα πράγματα μαζί του και καταλήγει στο τέλος κάθε ημερήσιας διαδρομής σε οργανωμένα καταλύματα όπου μπορεί να φάει και να ξεκουραστεί πληρώνοντας κάποιο αντίτιμο. Δεν κουβαλάει πράγματα μαζί του αλλά αγοράζει ότι χρειάζεται στον δρόμο ( από εκεί προέρχεται και το όνομα ) συνήθως γίνεται με κούρσες και έχει προγραμματισμένες ημερήσιες διαδρομές γύρω στα 200 χιλιόμετρα ανάλογα με το τεραίν.
Μια παραλλαγή γίνεται με τρέκκινγκ και ΜΤΒ που ακολουθεί και χωματόδρομους και βατά μονοπάτια αλλά συνήθως εδώ υπάρχει αμάξι συνοδείας πού κουβαλάει σκηνές, τρόφιμα κλπ και δίνει ραντεβού στον τελικό ημερήσιο προορισμό, ή ακολουθεί την πορεία, καθώς τα οργανωμένα καταλύματα στο βουνό δεν είναι και τόσο συχνά. Εδώ η ημερήσια απόσταση σπάνια ξεπερνά τα 60 -70 χιλιόμετρα.
Άλλη παραλλαγή πού γίνεται με αναδιπλούμενα είναι η εκδρομή με πολλαπλά μέσα πχ. Παίρνεις το λεωφορείο, με το ποδήλατο, κάνεις διαδρομή με το ποδήλατο, ξαναπαίρνεις το λεωφορείο ή το τραίνο και συνεχίζεις ή επιστρέφεις. Και εδώ σπάνια τα ημερήσια χιλιόμετρα ξεπερνούν τα 70.

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφέρω τις προφανείς χρήσεις πού απαιτούν συγκεκριμένο ποδήλατο όπωε π.χ. αγώνες δρόμου, διαδρομές DownHill και all mountain, κλπ.

Σαν συμπέρασμα το κάθε ποδήλατο επιλέγεται ανάλογα μα το τι θέλεις να κάνεις και ποιός είσαι. Και αυτό δεν σημαίνει ότι έπιλέγουμε μόνο την κατηγορία, αλλά και τον τρόπο πού είναι στημένο το κάθε ποδήλατο ( σκελετό, σχέσεις κλπ)
Η κούρσα μου είναι οπωσδήποτε ποδήλατο κατηγορίας «δρόμου» αλλά διαφέρει πολύ από άλλα ποδήλατα κατηγορίας δρόμου στημένα από πιο αθλητικούς ποδηλάτες πού ενδιαφέρονται για επιδόσεις και έχουν αγωνιστικές ενασχολήσεις.

Τέλος, πράγματι αν έπρεπε να μείνω με ένα μόνο ποδήλατο, θα διάλεγα το brompton, και διότι το χρησιμοποιώ κάθε μέρα να πηγαινοέρχομαι στην δουλειά μου, και γιατί αποδεχόμενος μερικούς περιορισμούς μπορώ τελικά να κάνω πολλά πράγματα με αυτό.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

@vang: . ...Βόλτα στο βουνό, εκδρομή στήν εξοχή.
Εδώ όλα εξαρτώνται από την κατάσταση τών δρόμων και το φορτίο πού θέλεις να κουβαλάς. Κακοτράχαλα μονοπάτια με δύσκολα περάσματα? Το ΜΤΒ είναι μονόδρομος καθώς όλα τα άλλα είναι πολύ κουραστικά και πιθανά να μήν αντέξουν και την καταπόνηση.

αστα αυτά ..εγω σε έχω δεί σε κακοτράχαλους χωματόδρομους να περνας με το ταντεμ σαν να μη συμβαίνει τίποτα.....

Θελω να πω εν ολιγοις όπως τονίζετε οι περισσότεροι, οτι το τι ποδήλατο θεωρείς καλύτερο έχει σχεση με το που το χρησιμοποιείς. Πολύ απλό. Οπως τα παπούτσια και τα γάντια...Μπορείς φυσικά να πάρεις το αναδιπλούμενο και να κάνεις φορτωμένος εκδρομες bikefriday ή dahon αλλά εδω μιλάμε για πιο γενικά πράγματα. (Αργότερα όταν θα έχεις δει τις δυνατότητες και χαρές που σου προσφέρει εσενα προσωπικά ένας τυπος ποδηλάτου, θα το χρησιμοποιήσεις και εσυ με τον δικό σου τρόπο και άσε όλους τους άλλους να λένε οτι δεν κάνει.)
Τα αναδιπλούμενα λοιπόν είναι θαυμάσια για την πόλη εφοσον θέλεις να τα συνδυάζεις με μετακίνηση με άλλα μέσα. Αυτό είναι το βασικό προτέρημά τους και απο κει και πέρα εσυ το κάνεις ο,τι σου καπνίσει.
Παρόλα αυτά για περισσότερη άνεση και ευκολία, η γνώμη μου είναι να έχει κανεις διαφορετικά ποδήλατα για διαφορετικές χρήσεις/ποδήλατα δηλαδή σχεδιασμένα για αυτες τις χρήσεις. Αν θέλεις να έχεις ένα για όλες τις δουλειές τότε θα διαλεξεις ανάλογα με το για ποιές δουλειές το θέλεις περισσότερο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

vang τελικά συμφωνείς ότι το μόνο πλεονέκτημα του αναδιπλούμενου είναι η αναδίπλωση
τουλάχιστον με αυτά που είπες
τα υπόλοιπα δεν έχουν και τόσο σχέση μιας και μιλάμε για μετακίνηση στην πόλη και όχι για τουρισμό
:D