Αφού μου έκλεψαν το ποδήλατο πριν καλά καλά προλάβω να το χαρώ, αποφάσισα να το ξανααγοράσω. Έχοντας δυο βαριά ατσάλινα mtb εδώ και 9 χρόνια, το ένα για την πόλη και το άλλο για το βουνό, αποφάσισα να πάρω επιτέλους κάτι γρήγορο και ελαφρύ για την πόλη. Ήθελα να είναι κάτι από “καλή” μάρκα, ελαφρύ, με 28άρες ρόδες, ωραίο, κατά προτίμηση να έχει δισκόφρενα και κυρίως οικονομικό, κάτω από 500€, έχοντας και τον φόβο της κλοπής (είχα διαίσθηση γαμώτο). Μετά από πολύ ψάξιμο κατέληξα στο Scott Sportster P55 του 2009 ( http://scottusa.com/gb_en/product/2419/11808/sportster_p55 ), που το βρήκα 460€. Στον ένα μήνα που το είχα εντυπωσιάστηκα από την ταχύτητα του, αφού είχα συνηθίσει σε 20κιλα ποδήλατα με 26αρια τρακτερωτά λάστιχα. Γενικά έμεινα πολύ ικανοποιημένος. Όμως:
1.Η ταχύτητα δεν είναι ποτέ αρκετή. :D
2.Ο plannet έχει πει περίπου 1537 φορές ότι τα fitness είναι προτιμότερα από τα trekking γιατί έχουν πιο σκυφτή θέση οδήγησης και γυμνάζεις και πλάτη-κοιλιακούς, που με ενδιαφέρει.
Έτσι εκτός από το P55 τώρα άρχισα να κοιτάζω και για fitness (κανονικά fitness, δηλαδή κούρσες με ίσιο τιμόνι). Δυστυχώς όμως το φτηνότερο που βρήκα ήταν το Orbea Aos ( http://www.orbea.com/en-gb/productos/bicicletas/Pages/bicicletas.aspx , http://www.cyclist.gr/product.php?codenum=ORB09AOS ) στα 560€, με πολύ βασικά περιφερειακά, τιμή που την θεωρώ εξωφρενική. Σαν να μην έφτανε αυτό, διάβασα σε ένα φόρουμ από άνθρωπο που το αγόρασε ότι τα φρένα ήταν μάπα, σε σχέση τουλάχιστον με αυτά των mtb. Ακόμα κι όταν άλλαξε τακάκια δεν λύθηκε το πρόβλημα. Και ρωτάω:
1.Έτσι πιάνουν τα φρένα στις κούρσες;
2.Γιατί όλες οι κούρσες είναι τόσο ακριβές; Ακόμη και σε Ideal, το Tempo που φορά σειρά 2200 (όπως και to Aos) κυμαίνεται στα 600€. Ένα αντίστοιχο mountain με σειρά Tourney, V-brake και χωρίς ανάρτηση (κάτι σαν το Trial που έβγαζε κάποτε η Ideal) κάνει 200€! Και όπως και να το κάνουμε, έχει περισσότερο μέταλλο από μια κούρσα.
3.Το Ρ55 θεωρείται fitness ή trekking; Η θέση οδήγησης ήταν σχετικά σκυφτή πάντως. Αν θεωρείται fitness, τότε είμαι εντάξει. :D
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
με μετράς?
τα φρένα τις κούρσας είναι διαφορετικά
και υποδιέστερα
βέβαια αν τα σετάρεις σωστά δεν έχεις πρόβλημα
απλά θέλουν πιο πολύ δύναμη για να πιάσουν
γενικότερα είναι πιο ακρίβα τα fitness για αυτό και προτιμώ τα mtb(ένας από τους πολλούς λόγους)
θα μου πεις και εσύ "μα είναι ποδήλατα βουνού"
από τα 2 πάρε οποίο σου κάτσει καλύτερα σαν νούμερο :D
Αυτό ακριβώς ρωτάω. γιατί να είναι τόσο ακριβές οι κούρσες (και συνεπώς και τα fitness)? Μου φαίνεται εντελώς παράλογο. Εσύ τα sportster θα τα θεωρούσες fitness?
όχι
αλλά δεν μπορείς να το πεις και αλλιώς
έχει την ίδια γεωμετρία ως προς την θέση οδήγησης
αλλά πιο μακρυά ψαλίδια
:D
Από τη μια μπορείς να πεις ότι είναι δυσκολοτερο και ακριβότερο να φτιάξεις ένα ελαφρύ και ανθεκτικό ποδήλατο. Από την άλλη μπορείς να πεις ότι οι κούρσες είναι είδος πολυτελείας και απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό και γι' αυτό βαράνε τις τιμές. Βέβαια υπάρχει και η άποψη ότι η κούρσα απευθύνεται σε αθλητές επομένως είναι κάτι πιο εξειδικευμένο και δεν ακολουθεί την ίδια τιμολογιακή λογική του mtb.
Γενικά τα ποδήλατα (με εξαίρεση όσα είναι φτιαγμένα από "εξωτικά" υλικά) δε δικαιολογούν με τίποτα το κόστος τους.
Είναι ύπερ-ύπερ-ύπερ τιμολογημένα.
Ως κατασκευές δεν έχουν κάτι πάνω τους που να κοστίζει ακριβά ούτε σαν υλικό, ούτε σαν παραγωγή.
Όσον αφορά το R&D (Research & Development), το '99 όταν ήμουν φοιτητής μηχανολογίας σχεδίασα και δοκίμασα στατικό ποδήλατο γυμναστηρίου, σε πρόγραμμα FEA, μέσα σε μία εβδομάδα. Εν έτη 2009, ο σχεδιασμός στον υπολογιστή δίνει έτοιμους, σχεδόν δοκιμασμένους σκελετούς, ντεραγιέ, πιρούνια, κασέτες κλπ.
Πιστεύω ότι το σημαντικότερο κόστος ενός ποδηλάτου προέρχεται από τα έξοδα του τμήματος μάρκετινγκ και πωλήσεων της κατασκευάστριας εταιρίας.
Από 'κει και πέρα, όπως λέει και ο Eaglos, στα ποδήλατα τα οποία χαρακτηρίζονται από το μάρκετινγκ ως είδος πολυτελείας τσιμπάνε την τιμή.
Ο κάθε κατασκευαστής βάζει το mark-up που θεωρεί ότι οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Υ.Γ. Πάρε όποιο από τα δύο σου αρέσει!
με βλέπω να ξαναπαίρνω το scott. αν το orbea ήταν κανα κατοστάρικο φτηνότερο, θα το σκεφτόμουν σοβαρότερα. Τα 560€ δεν τα αξίζει κατά την γνώμη μου. κρίμα, γιατί θα ήθελα κάτι πραγματικά γρήγορο.
αυτό με ίσιο τιμόνι?
http://www.fidusa.gr/?page_id=9&nr=45&bike=53
Μα καλά αυτό είναι ακριβότερο! Μου αρέσει πάντως που έχει αλυσίδα Record :D Ποια είναι όμως η σειρά xenon? πρώτη φορά την ακούω.
campagnolo :D
γενικότερα παίζουν αρκετά
ένα ballistic sta 750 me 105 υπάρχει σε προσφορά (αν υπάρχει ακόμα)
Σύμφωνα με το site της Orbea το Aos (http://www.orbea.com/en-gb/productos/bicicletas/Pages/bicicletas.aspx , Road-->Fitness-->Aos) έχει ρόδες Formula Kronos. Γνωρίζει κάποιος κάτι για αυτή την εταιρία? Οι ζάντες είναι δίπατες? Γενικότερα είναι καλές? Εγώ έψαξα αλλά δεν βρήκα πληροφορίες
τα formula κέντρα υπήρχαν στα παλιότερα victeam (τώρα έχουν rudi)
γενικότερα είναι καλά κέντρα δεν είναι κάτι φοβερό αλλά δεν θα σε απογοητεύσουν
:D
δες και εδώ κάτι που πρότεινα σε ένα παιδί :D
http://www.podilates.gr/node/3679
με 105 κέντρα :D
@ johnny.tifosi
μια ερωτηση ηθελα να σου κανω.. το scott p55 που το βρηκες με αυτη την τιμη (460)? αν μπορεις απαντησε μου γιατι μου καλαρεσε σαν ποδηλατο! :)
??
στον κασιματη στην γλυφάδα
Σε ευχαριστώ!! :D:D
Πολύ όμορφο ποδηλατάκι το ΑOS! Moυ άρεσε πολύ. Παρόλο που έχω και μεγάλη συμπάθεια στα scott. Όσο για την τιμή...μήπως τελικά στο AOS αυτό που πληρώνεις είναι το καλό πλαίσιο;
μπα δεν θα το έλεγα
γενικότερα τα fitness τα ακριβοπληρώνεις
τα κουρσάδικα ανταλλακτικά είναι πιο ακριβά
Χμ, για δες εδώ στο site της orbea:
http://www.orbea.com/en-gb/productos/bicicletas/Pages/bicicletas.aspx
δίνει βάρος 10 κιλά.
Ενώ για το sportster:
http://www.scott-sports.com/gb_en/product/2419/11808/sportster_p55
βάρος 14 κιλά!
Η διαφορά είναι τεράστια αν είναι όντως έτσι. Και το πλαίσιο αυτό δεν είναι το ίδιο που φοράνε κούρσες της orbea από 1.000 ευρώ και πάνω; (marmolada). Aν είναι έτσι ίσως αξίζει να υποστείς τα φθηνά περιφερειακά.
το θέμα είναι
βάζουν ακριβό πλαίσιο στο φτηνό ποδήλατο
η βάζουν φτηνό πλαίσιο στο ακριβό ποδήλατο?
η διαφορά βάρους είναι λογική :D
Οκ, σε έπιασα τι εννοείς...
λες ότι το πλαίσιο orbea aqua είναι της πλάκας και φτηνιάρικο για κούρσες των 1000+....
Τι να σου πω δεν ξέρω...ας μας πει κάποιος που καβαλάει τέτοιο orbea. Εμένα αισθητικά δεν κρύβω ότι μου αρέσει πολύ.
Όσο για το βάρος, αν είναι αληθές, τα 10 κιλά δεν είναι εξαιρετικά χαμηλό για ποδήλατο των 540 ευρώ;
δεν λέω τίποτα
εγώ σου λέω να σκεφτείς από μόνος σου και να μην τρως ποτέ παραμύθι
απλά αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να αξιολογίσεις την αξία των ανταλλακτικών και δεις την πραγματική αξία των πλαισίων
απλά να ξέρεις πως τα φτηνά πλαίσια κούρσας κάνουν 150 ευρό περίπου
:D
για ποδήλατο που είναι ουσιαστικά κούρσα όχι
είναι βαρύ ποδήλατο
:D
Ναι το καταλαβαίνω ότι είναι πολλά τα κιλά για κούρσα. Το θέμα είναι ότι κάνει 540 ευρώ, ενώ οι κούρσες ξεφεύγουν....Μου φαίνεται ή έχεις αλλεργία στα orbea? Σαν να πάτησα το κουμπί σου μου φαίνεται...
μπα
απλά δεν μου αρέσουν και μου την σπάνε οι αντιπρόσωποί
βέβαια τα trek μου αρέσουν αλλά συνεχίζουν να μου την σπάνε οι αντιπρόσωποί
δεν σου λέω ότι δεν είναι καλο
ή μην το παίρνεις
αλλά να το πάρεις για τους σωστούς λόγους
γιατί σε καλύπτει και είναι αυτό που χρειάζεσαι
γιατί σου άρεσε το χρώμα γιατί έχεις μόνο 540 ευρό να διαθέσεις κτλ κτλ κτλ
αν και εγώ θα προτιμούσα κάποιο urban (λόγο αντοχής) αν και με τα κολοtrekking σε μπερδεύουν και δεν ξέρεις ποιο είναι τι
πάντα έλεγα ότι είναι σημαντικό να ξέρεις τι παίρνεις μόνο τότε κάνεις σωστές αγορές
καμιά φορά δίνω συμβουλές αλλά πάντα προσπαθώ να μαθαίνει ο άλλος τι είναι αυτό που βλέπει γιατί ουσιαστικά μόνο ίδιος σου ξέρεις τι θέλεις να κάνεις
αυτό βέβαια δεν είναι πάντα εφικτό μιας και οι περισσότεροι δεν ακούνε και διαλέγουν σύμφωνα με αυτό που θα τους κάνει κλικ και πολλές φορές είναι καλύτερα έτσι
:D
plannet, τα ποδήλατα είναι όπως τα αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα είναι όπως οι γυναίκες. Πάντα διαλέγεις αυτή που σου αρέσει. Δεν πάει να μαγειρεύει ή άλλη να πλένει, να κεντάει, να είναι πιστή, να έχει 5 οικόπεδα στο ονομα της αν δεν σου κάνει ΚΛΙΚ δεν γίνεται!
Αλλά λογικά αυτό που λες είναι σωστό. Να αγοράζουμε κάτι ανάλογα με την χρήση που του κάνουμε. Εγώ πχ έχω MTBs γιατί θέλω να πηγαίνω στο χώμα και στις λάσπες. Και για την πόλη βολεύομαι. Το hillmaster μου είναι ασχημόπαπο, αλλά μετά από τόσα χρόνια το συνήθισα. Το scott μου είναι κουκλί!
Τα orbea πραγματικά με έχουν ενθουσιάσει με την αισθητική τους. Marmolada, diem, aos μιλάμε για πανέμορφα ποδήλατα. Τώρα είναι καλά ποδήλατα; Ειλικρινά δεν ξέρω...Πιστεύω ότι είναι.
Όσο για τους αντιπρόσωπους εγώ νίπτω τας χείρας μου...όμως δεν είναι πρόβλημα, πλέον ψωνίζουμε και από το ιντερνετ αν έχουμε πρόβλημα με κάποιο μαγαζί.
αν η γυναίκα έχει 5 οικόπεδα στο κέντρο της καλαμαριάς δεν με ενοχλει αν δεν μου κάνει κλικ
με 5 οικόπεδα θα μου κάνουν κλικ πολλές μετά:D
χε,χε δεν έχεις και άδικο :)
Για πες κάτι άλλο τώρα. Ποιο είναι κατά την γνώμη σου το πιο γρήγορο ποδήλατο που μπορεί να πάρει κάποιος κάτω από 600 ευρώ; Δηλαδή δεδομένου τον αναβάτη και την διαδρομή με ποιό ποδήλατο θα πήγαινε πιο γρήγορα;
κάτι σαν το aos θα ήταν καλό για αυτή την δουλειά απλά το θέμα είναι γιατί να πας πιο γρήγορα
τι λάστιχα έχεις στο scott σου/
?
Tα μαμίσια scott ozon 2.0
όσο γιατί να πας πιο γρήγορα...η απάντηση είναι γιατί έχει πλάκα! Άλλωστε για ποιό λόγο να πας να γκρεμοτσακιστείς στα βουνά με το mtb σου? Δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος, απλά για γούστο!
δοκίμασε να βάλεις 26χ1 λάστιχο και κλείδωσε την ανάρτηση σου
:D