Καλησπερα σας..
Ποια η γνωμη σας για τις σειρες 1x11..
Για καθημερινη χρηση στην πολη αλλα και για εκδρομες - φορτωμα - αποστασεις..
Υπερ και κατα σε σχεση με τις κομπακτ..
Σε δουλεια να βρισκομαστε να παιρνουμε ιδεες για νεο προτζεκτ..
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Γενικότερα σε μικρές κλήσεις θα σε βολέψει. Για φορτώματα και εκδρομές,
αποστάσεις, κανείς δεν ξέρει. Θα έλεγα να ξεκινήσεις με 1x9 και το ψάχνεις
στην πορεία.
Από τη μικρή προσωπική μου εμπειρία και από το γιο μου που είναι αθλητής σε ομάδα mtb, έχω να σου πω τα εξής:
Εκτιμώ ότι οι μεταδόσεις 1Χ έχουν ως σημαντικότερο πλεονέκτημα το μειωμένο βάρος (αφού ξεφορτώνεσαι shifter, chainrings και ντεραγιέ) και τη μηχανική απλότητα...
Τα πλεονεκτήματα αυτά μετράνε βασικά στην αγωνιστική ποδηλασία βουνού (από xc μέχρι dh και όλα τα ενδιάμεσα) όπου οι αθλητές αφού ξέρουν εκ των προτέρων την ακριβή διαδρομή (υψομετρικά, τερέν κλπ) και τη δύναμη που έχουν στα πόδια, επιλέγουν προσεκτικά το μπροστινό δισκάκι που θα τοποθετήσουν (από 28 μέχρι 36 δόντια) με τέτοιο τρόπο που να σκαρφαλώνουν όπως πρέπει στις ανηφόρες αλλά και να μη χάνουν ταχύτητα στα φλατ και στις κατηφόρες...
Για καθημερινή χρήση και ακόμα περισσότερο για τουριστική χρήση που το ανάγλυφο που θα συναντήσεις δεν το γνωρίζεις εκ των προτέρων, έχω την εντύπωση πως η 1Χ είναι λίγο προβληματική γιατί ακόμα κι αν πας στην πιο συνηθισμένη επιλογή μπροστινού γραναζιού που είναι το 32άρι με την ανάλογη κασέτα 11-42, έχεις βαρύτερο πάτημα από το 22Χ34 της 3Χ αλλά χάνεις και στις κατηφόρες με το 32Χ11...
Ενολίγοις και συνοψίζοντας δε θεωρώ κατάλληλες τις μεταδόσεις 1Χ για καθημερινή χρήση και bikepacking καθώς το πλεονέκτημα του βάρους δεν είναι τόσο βασικό ενώ τα πατήματα που θα σου λήψουν ίσως και να είναι...
Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη που δεν είμαι κανένας καρατούμπανος ποδηλάτης. Στο τελευταίο όμως βιντεάκι στο νήμα του scrabler με τα bikepacking στην άκρη του θεού, οι τύποι που σκαρφάλωσαν στις Άνδεις με διαψεύδουν πανηγυρικά καθώς έχουν όλοι 1Χ μετάδοση... Προφανώς σε τέτοια ταξίδια στο πουθενά δε μετράει το βάρος αλλά η μηχανική απλότητα (σε κάποιο σημείο φαίνεται ότι έχουν και μηχανικά δισκόφρενα μάλλον για τον ίδιο λόγο...)
https://www.podilates.gr/comment/317822#comment-317822
η αλήθεια είναι ότι ο ΟΡ έχει μπόλικα (καραμπόλικα) χλμ στα πόδια του, και με παραξένευσε η ερώτησή του.....
Έχω την αίσθηση ότι το 1χ11 είναι ΑΚΡΙΒΟ για καθημερινή μετακίνηση, οπότε, αν και αρχικά με ξένισε η απάντηση του Άρη, μάλλον θα ταχθώ υπέρ αυτής, 1χ9 είναι οικονομικό, απλό, ότι πρέπει για απλές μετακινήσεις.
Αλλά, για ταξίδια και εξορμήσεις, μάλλον το 1χ9 είναι λίγο. Είναι "περιοριστικό", εκτός αν καταφύγεις σε καστομ περίεργες κασσέτες με μεγάλα κενά, ώστε να έχεις και μικρά "μικρά" και μεγάλα "μεγάλα" γρανάζια...... Από την άλλη το 1χ11 μου κάνει ακριβό.... ειδικά για καθεμέρα - απλές μετακινήσεις, αλλά σίγουρα πετυχαίνεις καλύτερη κλιμάκωση σε φορτωμένα ταξίδια.
Θυμάμαι ότι σε συζήτηση που είχαμε παλαιότερα, με brevetoλάτρες χλμφάγους εκ Παρισίων (ΡΒΡ) όλοι λέγανε για 3χ...... ειδικά όταν τα χρόνια έχουν περάσει και η μέση και τα γόνατα δεν τραβάνε όπως παλιά.......
Τι ακριβώς σχεδιάσεις? Τι έχεις κατα νου? Σε τι σκελετό?