Ποδήλατα αντί για θρανία

Εκδότης: 
DOC TV

Άσκηση και μάθηση, 2 σε 1. Περίπου 200 μαθητές συνδυάζουν τη μάθηση με τη σωματική άσκηση, χάρη σε μια πρωτοποριακή ιδέα των δασκάλων τους. Στο σχολείο Dietrichgasse της Βιέννης το σχολείο αντικατέστησε τα θρανία με στατικά ποδήλατα γυμναστικής. Και οι μαθητές δείχνουν παραπάνω από πρόθυμοι να μελετήσουν τα μαθήματά τους ενώ κάνουν πετάλι.

«Πλέον την ώρα της μελέτης, δεν νυστάζω και δεν κουράζομαι», λέει ένας μαθητής. Οι μαθητές αλλάζουν θέσεις κάθε 30 λεπτά έτσι ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να γυμναστούν. Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη συγκέντρωση όταν διαβάζουν και παράλληλα κάνουν ποδήλατο. «Γνωρίζουμε ότι βοηθά στη συγκέντρωση», εξηγεί η δασκάλα Karin Rohrer-Blaschke.

Το σύστημα αυτό δεν είναι νέο αφού κάποια μορφή του συστήματος «κινούμαστε ενώ μαθαίνουμε», εφαρμόζεται σε τουλάχιστον 200 σχολεία της Βιέννης από το 2000. Το συγκεκριμένο σχολείο χρηματοδότησε όμως εξολοκλήρου τα δικά του ποδήλατα και υποστηρίχθηκε οικονομικά από τον Δήμο, τους συλλόγους γονέων και κάποιους χορηγούς.

Άλλες χώρες έχουν επίσης υιοθετήσει την ιδέα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το πρόγραμμα Read and Ride, που ξεκίνησε σε ένα δημοτικό σχολείο στη Βόρεια Καρολίνα το 2009, χρηματοδοτεί τώρα ποδήλατα άσκησης σε πάνω από 30 σχολεία.

Τα οφέλη από την άσκηση δεν είναι μόνο σωματικά αλλά και πνευματικά αφού σε μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το σχολείο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, βρέθηκε πως όσοι μαθητές περνούσαν περισσότερο χρόνο πάνω στα ποδήλατα είχαν 83% σκορ επάρκειας στην ανάγνωση, σε σύγκριση με το 41% όσων περνούσαν λιγότερο χρόνο κάνοντας πετάλι ενώ μελετούσαν.

Ε, θα υιοθετούσαμε κι εμείς την ίδια μέθοδο -αν όχι στα σχολεία- στα γραφεία μας;

Αρθρογράφος: 
Πέρσα Νικηφόρου
Ημερομηνία: 
Τετάρτη, 16 Μάρτιος, 2016
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

δεν πολυ-συμφωνώ.....
Όταν κάνω ποδήλατο δεν μπορώ να διαβάσω. Γενικά όταν ασκούμαι σωματικά, με δυσκολία μπορώ να κάνω κάτι άλλο παράλληλα, άντε το πολύ-πολύ να ακούσω μουσική (που στην ουσία δεν ακούς μουσική, απλά έχεις ένα ακουστικό background. Η ακρόαση μουσικής είναι κάτι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ).

Πως γίνεται να συγκεντρωθούν τα παιδιά και να μελετήσουν πάνω σε ποδήλατα??
Επίσης, έχετε υπόψη σας τι θόρυβο κάνουν τα στατικά ποδήλατα? Βάλτε καμιά 30αριά σε ένα δωμάτιο και υπολογίστε το επίπεδο θορύβου...!!!!

Το διάβασμα είναι διάβασμα. η μελέτη είναι μελέτη. Η σωματική άσκηση είναι σωματική άσκηση...... Τά έχουμε κάνει όλα αχταρμά. Τρέχουμε να καλύψουμε τον χρόνο που δεν έχουμε λόγω ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΑΣ. Αλλά τρέχουμε προς την λάθος κατεύθυνση.

.... γνώμη μου...

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
δεν πολυ-συμφωνώ.....
Όταν κάνω ποδήλατο δεν μπορώ να διαβάσω. Γενικά όταν ασκούμαι σωματικά, με δυσκολία μπορώ να κάνω κάτι άλλο παράλληλα, άντε το πολύ-πολύ να ακούσω μουσική (που στην ουσία δεν ακούς μουσική, απλά έχεις ένα ακουστικό background. Η ακρόαση μουσικής είναι κάτι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ).

Πως γίνεται να συγκεντρωθούν τα παιδιά και να μελετήσουν πάνω σε ποδήλατα??
Επίσης, έχετε υπόψη σας τι θόρυβο κάνουν τα στατικά ποδήλατα? Βάλτε καμιά 30αριά σε ένα δωμάτιο και υπολογίστε το επίπεδο θορύβου...!!!!

Το διάβασμα είναι διάβασμα. η μελέτη είναι μελέτη. Η σωματική άσκηση είναι σωματική άσκηση...... Τά έχουμε κάνει όλα αχταρμά. Τρέχουμε να καλύψουμε τον χρόνο που δεν έχουμε λόγω ΛΑΘΟΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΜΑΣ. Αλλά τρέχουμε προς την λάθος κατεύθυνση.

.... γνώμη μου...

Μα τα παιδιά δεν τρέχουν να καλύψουν κανένα χαμένο χρόνο αντιθέτως έχουν όλο τον χρόνο μπροστά τους.Για τον παραπάνω λόγο,φαντάζομαι,εφαρμόζεται στις πρώτες τάξεις και όχι σε κουρασμένα μυαλά που τώρα τρέχουν να καλύψουν τις λάθος επιλογές τους.
Κάποιοι μπορούν και διαβάζουν ακούγοντας μουσική,άλλοι δεν μπορούν να ακούνε κιχ.
Το πρόγραμμα δίνει λύση ακόμα περισσότερο στα υπέρκινητικά παιδιά,σε παιδιά που έχουν μάθησιάκες δυσκολίες λόγων κάποιων ιδιαίτερων προβλημάτων δηλαδή είναι για περιπτώσεις που το θρανίο,οι φωνές,οι αποβολές και ο ξύλινος λόγος των εκπαιδευτικών δεν κατάφεραν να αγγίξουν για γενιές.

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Γιατί αν ήταν θα είχε εφαρμοστεί σε όλο το δημόσιο,ιδιωτικό τομέα και σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Βέβαια μόνο υλικοτεχνικά γιατί στην πράξη υστερούμε πολύ.

http://www.readandride.org/

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια