«Ποδηλατόδρομοι προχειρότητας»

Εκδότης: 
Ελευθεροτυπία

Προχειρότητα στον σχεδιασμό του δικτύου ποδηλατοδρόμων του Δήμου Θεσσαλονίκης διαπιστώνουν συγκοινωνιολόγοι του ΑΠΘ.

Μεγάλο μέρος τού, μήκους 12 χιλιομέτρων, δικτύου που θα κατασκευάσει ο δήμος θα χαραχτεί στην παραλία (Μέγαρο Μουσικής - Λιμάνι), πλατείες και πεζόδρομους, όπου, έτσι κι αλλιώς, κινούνται αναγκαστικά τα ποδήλατα. Στις πλατείες και στους πεζόδρομους, οι ποδηλατόδρομοι θα πλήξουν τις καφετέριες που βγάζουν τραπέζια έξω και γι' αυτό ακριβώς τον λόγο πληρώνουν τέλη στον δήμο.

Εύκολη λύση χαρακτηρίζει τον σχεδιασμό τέτοιου είδους ποδηλατοδρόμων ο συγκοινωνιολόγος, καθηγητής του ΑΠΘ, Σπύρος Βούγιας. Οπως λέει, η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης διατηρεί την κυριαρχία του ΙΧ στο οδόστρωμα και μοιράζει τον ελάχιστο χώρο των πεζών με τα ποδήλατα.

Ο καθηγητής Συγκοινωνιακών Εργων στο ΑΠΘ, Χρήστος Ταξιλτάρης, τονίζει ότι η σκέψη δημιουργίας δικτύου ποδηλατοδρόμων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χαρακτηρίζει ελλιπή τον σχεδιασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης. Οπως λέει, το ποδήλατο δεν είναι μέσο αναψυχής, αλλά μεταφοράς. Η ταύτισή του με άξονες αναψυχής σημαίνει ανεπάρκεια.

Εκτός της παραλίας, ποδηλατόδρομοι θα γίνουν σε τμήματα των οδών Αγγελάκη, Εθν.Αμύνης, Αγ.Δημητρίου, Καυταντζόγλου, λεωφ. Στρατού, Σαλαμίνος, Πολυτεχνείου, Αναγεννήσεως, Δωδεκανήσου και Στρ.Καλλάρη, αλλά και στις πεζοδρομημένες Αριστοτέλους και Δ. Γούναρη.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 3 εκατ. ευρώ, που προέρχονται από το Γ' ΚΠΣ. Το δίκτυο θα κοστίσει 1,5 εκατ. και με το υπόλοιπο 1,5 εκατ. θα αγοραστούν ποδήλατα, που θα διανέμονται δωρεάν σε στάσεις λεωφορείων, με τη χρήση ειδικής κάρτας. Οι ποδηλατόδρομοι θα έχουν κόκκινο χρώμα.
Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

Αρθρογράφος: 
Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ
Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 19 Ιούνιος, 2009
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact