
Την κατασκευή ποδηλατόδρομου, μήκους 26,6 χιλιομέτρων, που θα συνδέει την Κηφισιά με το Φάληρο, προβλέπει σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο παρουσίασε χθες σε ποδηλατικούς φορείς ο υπ. ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.
Όπως έγινε γνωστό, ο «υπερτοπικός άξονας ποδηλάτου» θα συνδέει τις δύο αυτές περιοχές, από το σταθμό του ηλεκτρικού στην Κηφισιά μέχρι το φαληρικό όρμο, διαμέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας, ενώ στον άξονα αυτό θα αρθρώνονται και τα τοπικά δίκτυα ποδηλατόδρομων, τα οποία προτίθενται να υλοποιήσουν φορείς, και κυρίως ΟΤΑ. Επιπλέον, ο υπ. ΠΕΧΩΔΕ υπογράμμισε πως ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στη μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στο μετρό και για αυτόν το λόγο θα δημιουργηθούν, στο πλαίσιο του δυνατού, ειδικοί χώροι φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλατών σε όλους τους σταθμούς του μετρό.
Ο σχεδιασμός
Η μελέτη για την κατασκευή του κεντρικού άξονα ποδηλατόδρομων θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μέσω δύο προγραμμάτων, τα οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες. Κατόπιν θα ακολουθήσει κατά τμήματα η κατασκευή του εν λόγω έργου.
Η επιλογή του συγκεκριμένου άξονα (ύστερα από σχετική διερεύνηση των υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου «Ποδηλάτες της Αθήνας») έγινε διότι θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας, συνδέοντας τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου, αλλά και διότι έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, καθώς ακολουθεί τη γραμμή του ηλεκτρικού, την κοίτη του Ιλισσού. Η γραμμή έχει ήπιες κλίσεις, ενώ ταυτόχρονα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατόδρομων και καθιστά ασφαλή τη διαδρομή. Επιπλέον, η γραμμή αυτή θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού.
Σημειώνεται πως το κατ' αρχήν κόστος κατασκευής για το σύνολο του άξονα υπολογίζεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.